Isabella Rossellini (56) doet een oproep om oudere modellen op te
voeren in advertenties voor cosmeticaproducten. "Ik heb er geen
boodschap aan als jonge modelletjes antirimpelcrèmes aanprijzen",
argumenteert de Italiaanse actrice die zelf model was in haar jongere
jaren.
Veertien jaar het gezicht van Lancôme In
1992, toen ze veertig werd, bedankte de Franse cosmeticareus Lancôme
haar voor bewezen diensten. Nadat ze veertien jaar het gezicht van
Lancôme was, werd ze vervangen door een jong model. Rossellini is ervan
overtuigd dat die wissel oudere klanten van Lancôme het merk de rug
deed toekeren. "Vrouwen willen leeftijdsgenoten zien die in
advertentiecampagnes schoonheidsproducten aanprijzen", oordeelt de ex
van Martin Scorsese.
Elegant en verfijnd "Ik
begrijp wel dat het er in de advertentiewereld om draait dromen te
verkopen, maar ik ben niet zeker dat vrouwen ervan dromen jong te
blijven. Ik doe dat alleszins niet. Ik droom ervan elegant en verfijnd
te zijn. Toen Lancôme me wandelen stuurde, hebben ze lang moeten zoeken
naar een vervangster. Alle onderzoeken wezen uit dat vrouwen blij waren
met een vrouw in haar veertiger jaren die antiverouderingscrème
aanprijst. Een meisje van in de twintig die dat doet, dat klopt niet".(br.hln)
Dankzij 'The Outnet' kun je net als Kate Winslet stralen in een jurk van Hervé Leger voor de helft van de prijs.
Jurk van Hervé Leger met 60 procent korting.
Net-a-porter is een online toevluchtsoord voor veel fashionista's, je
vindt op deze webshop exclusieve ontwerpen van tal van topontwerpers
als Calvin Klein, Hervé Leger en Christian Louboutin. Met de crisis wil
de site ook recessionista's verwennen met kortingen van 40 tot 60
procent op de outletshop 'The Outnet'. Vooral het schoenenaanbod is
indrukwekkend.
Klassiekers en vorig seizoen Net-a-Porter
is de bekendste webshop voor ontwerpen van topdesigers, je vindt er tal
van exclusieve creaties. Het walhalla voor fashionista's dus. Dankzij
de crisis ging dit weekend 'The Outnet'
online, hier vind je stukken van vorig seizoen aan fikse kortingen,
maar je kunt er ook klassiekers scoren voor een prikje. Wekelijks wordt
het aanbod aangevuld.
Deze pumps van Louboutin kun je scoren voor 176 euro.
Schoenen Ook 'Flash
sales' doen de harten van recessionista's sneller slaan. Je krijgt dan
72 uur de tijd om bepaalde stukken aan 80 procent korting te kopen. De
redactie is vooral onder de indruk van het schoenenaanbod, in
vergelijking met de rest is dit lekker uitgebreid. Denk aan Louboutins
voor de helft van de prijs. En voor de geluksvogels worden er ook
regelmatig dingen gratis weggegeven.(br.De Morgen)
Sexy lingerie
scoort altijd, maar deze lente komt daar een extra laagje pittigheid
bij met de kleur pistache. Lingeriemerk Valisere toont alvast hoe het
moet met een uiterst pikant setje dat frivole, zwarte kant met zachte
zijde combineert. Over een trend kunnen we (nog?) niet spreken, maar
misschien komt dat nog wel.... (br.nina)
Fashionista's lopen storm voor badpak van 2.300 euro
Fashionista's lopen storm voor badpak van 2.300 euro
Britse
fashionista's zijn helemaal wild van Anita, een badpak bezet met 5.000
Swarovskikristallen ter waarde van 2.300 euro. Hoewel het stuk nog niet
verkocht wordt, zijn de wachtlijsten nu al ontzettend lang.
Weinig stof en onpraktisch Het
badpak werd ontwerpen door Pistol Panties en het kledingstuk is per
centimeter is 110 euro waard. Voor dat geld verwacht je toch wel wat,
maar Anita is piepklein en vervaardigd met een minimum aan stof. Het
stuk schommelt tussen een badpak en een bikini, een stukje gouden draad
verbindt het topje met het broekje. Door de talloze kleuren van de
kristallen is het wel een vrolijk geheel. En echt praktisch is het ook
al niet, de makers raden af ermee te gaan zwemmen.
Anita
Wachtlijsten Anita
zal enkel in het Britse grootwarenhuis Selfridges te koop zijn.
Verantwoordelijke van de aankoop Helen Attwood: "Met strandkledij kun
je echt een modestatement maken. Dit badpak kan de beste vriend van
elke vrouw worden, want hij geeft een boost aan de boezem. Onze klanten
zullen er de show mee stelen op strand." Het badpak blijkt de must-have
voor deze zomer op strand te zijn. Hoewel Anita nog niet te koop is,
bestaan er nu al talloze wachtlijsten. (br.hln)
Elite Model Look wedstrijd keert terug naar België
Elite Model Look wedstrijd keert terug naar België
Louise Maselis
De Elite Model Look wedstrijd, die
beschouwd wordt als een van de meest prestigieuze ter wereld, keert na
enkele jaren afwezigheid terug naar België. De winnares sleept een
contract van twee jaar in de wacht bij modellenbureau Elite.
Belgische winnares In
het kader van de wedstrijd worden castings georganiseerd in Brussel,
Gent, Moeskroen, Bergen/Charleroi, Luik en Luxemburg. De finale vindt
in september in Brussel plaats. Het meisje dat de nationale finale
wint, zal vervolgens deelnemen aan een internationale selectie in
China. Vorig jaar kwam de Belgische Louise Maselis als winnares uit de
bus. Zij moest zich echter in Nederland inschrijven aangezien de
wedstrijd sedert enkele jaren niet meer door het Belgische agentschap
georganiseerd werd. De reden hiervoor waren procedureproblemen met de
voormalige verantwoordelijke van Elite in België.
Ongeveer
350.000 meisjes nemen elk jaar deel aan de wedstrijden van Elite Model
Look. Om deel te kunnen nemen, moeten ze tussen 14 en 20 jaar oud zijn
en minstens 1,72 meter groot zijn (br.De Morgen)
Het gaat niet goed met het modehuis Christian Lacroix. Het merk zou in bijzonder slechte financiële papieren zitten, en zou zelfs op de rand van het faillissement hangen.
Christian Lacroix staat al jarenlang bekend als een van de meest prestigieuze Franse modehuizen. Lacroix, jarenlang onder de hoede van LVMH (Louis Vuitton Moët Hennessy, een organisatie die allerlei luxemerken huisvest), werd in 2005 opgekocht door de Falic Fashion Group.
Deze probeerde het modehuis terug tot leven te wekken door extra winkels in de VS te openen en het aantal werknemers bijna te verdubbelen. De groep is nu dringend op zoek naar een goedwillige investeerder, die het modehuis voor eens en altijd uit het doodlopende straatje kan halen. (br.she)
Links: wit, kanten jurkje asos.com, rechts: witte jurk van Chanel.
Assymetrische jurk van Calvin Klein.
Witte casual short van asos.com.
Hoewel de lentekleerkast van fashionista's gevuld is met kleur, kan je
wanneer je wil opvallen iets wit aantrekken. Vooral witte, vrouwelijke
jurkjes zijn helemaal trendy. Ga voor glamour met franjes en
pailletten, laat je inspireren door godinnen.
Godinnenjurk Tijdens
het inauguratiebal startte Michelle Obama een heuse trend met haar
asymmetrische, witte jurk met pailletten. Kies dus voor een
gelijkaardige jurk met godinnenlook. Wil je voor een sexy, glamour look
gaan? Opteer dan voor een wit kanten jurkje, ook een treffer deze
lente. Je outfit werk je af met zwarte accenten als een brede riem of
sexy sandalen.
Casual Maar wit kan ook
casual zijn. Met een denim shortje of skinny jeans zie je er meteen
lentefris uit. Voor een sportieve look combineer je met ballerina's,
voor supervrouwelijk ga je voor stijlvolle pumps. Om helemaal
fashionable te zijn, contrasteer je met een kleurrijke blouse of blazer. (br.hln)
Uma Thurman lijkt de nieuwe muze te worden van het modemerk Givenchy. De actrice zal waarschijnlijk het nieuwe gezicht worden van zowel de modelijn als de beauty- en parfumcampagnes.
Uma Thurman volgt Liv Tyler en Justin Timberlake op als nieuwste gezicht van Givenchy. De eerste foto's en campagnes zouden bij het begin van de herfst worden voorgesteld. Het modemerk zelf houdt voorlopig de lippen stijf op elkaar over de exacte producten die Thurman zal vertegenwoordigen (br.she)
Mannen verslaan de crisis met roze onderbroeken, vrouwen met - wat
anders - roze schoenen. In Groot-Brittannië speelde winkelketen Primark
daar handig op in: ze verkopen een simpele felroze pump met hoge hak
voor amper 9 pond (10 euro). De schoen vliegt de deur uit.
Ze
zijn zelfs zo populair dat vrouwen meerdere paren kopen om ze door te
verkopen op eBay, voor de nog steeds schappelijke prijs van 22 pond
(24,5 euro).
Celebs in het roze Een deel
van het succes is te verklaren doordat celebrities als Victoria Beckham
en Lady Gaga ook met felroze schoenen werden gespot. Hun schoenen
droegen wel designernamen en navenante prijzen (335 euro).
Eigen voordelen Maar
ook de schoen zelf heeft haar voordelen: het heeft een hippe zomerse
kleur, een klassieke vorm en een redelijke kwaliteit. Meer kan je voor
tien euro toch niet vragen? Door het succes wordt de schoen binnenkort
ook gelanceerd in andere kleuren, zoals wit en blauw.
Hervé Léger-kloon Primark
is blij met het succes maar blijft niet bij de pakken zitten. In mei
lanceren ze een bandagejurk, zoals de ontwerppen van celeb-favoriet
Hervé Léger. Onder meer Kate Winslet, Lindsay Lohan en Josh Stone
werden al met zo'n jurk gezien.
Ethisch verantwoord Zo'n
goedkope kleren, daar moet wel kinderarbeid achter zitten? In
tegendeel: de keten won vorig jaar zelfs de fair trade prijs, omdat ze
ethische fabrieken hebben opgestart in Bangladesh. Volgens de
woordvoerder is Primark indirect verantwoordelijk voor het leven van
een half miljoen Bengalen.(br.hln)
Kleuren, er valt
elk jaar wat anders over te vertellen. Deze lijst van kleuren en tinten
doen het in jouw garderobe ongetwijfeld goed in 2009.
1. Wit,
de kleur van zuiverheid en harmonie, wordt nog altijd door vele
Europese modehuizen gebruikt. Deze tijdloze kleur past bij elke look,
op een jeans of onder een eleganter vestje. Wit flatteert elk figuur en
geeft vaak aan je outfit een stijlvolle look. Zowel tijdens de zomer
als de winter te dragen, is dit de ideale kleur voor elk seizoen en
alle leeftijden.
2. Paars was ongetwijfeld de
hit in 2008, maar doet het ook goed in 2009. Het is een ongewone kleur,
krachtig en levendig. Wie verleidelijk, mysterieus en origineel wil
ogen, opteert beslist voor deze tint. Dit jaar zien we de tint vooral
in combinatie met sobere kleuren. Het paars is in de damesmode meer
lila of lavendelblauw geworden, mannen mogen zich nog altijd aan
knallend paars wagen.
3. Fuchsia en helrood
zijn de opmerkelijkste kleuren in 2009. De kleur oogt jong en fris en
origineel en geeft een instant zomergevoel. Combineer ze liever niet
met zwart, dan krijg je een té fluoriserend effect.
4. Zwart
is net als wit, tijdloos. Wie klassiek en elegant wil overkomen, scoort
met deze kleur. Zwart is ook helemaal trendy voor accessoires als
schoenen, portemonnee of sieraden, verrijkt met enkele edelstenen of
gemaakt van glanzend zwarte parels.
5. Groen
mag niet in je garderobe ontbreken. Mosgroen, grasgroen, olijfgroen of
flesgroen: groen is in. Mooi als je ze onderling weet te combineren of
met grijze accenten.
6. Poederachtige kleuren
als zandkleur of zacht mauve mag je eveneens onderling combineren, dan
zijn ze op hun mooist. Een klein waarneembaar kleurverschil maakt het
net subtiel.
7. Als kleuren mogen knallen, mag geel niet ontbreken. Limoengeel, citroengeel ogen mooi in combinatie met zachtgrijs, verschoten blauw of taupekleur.
8. Gedekte tinten
als zacht mauve, zachtgrijs of taupe geven een geraffineerd effect.
Onderling passen ze perfect of in combinatie met witte acenten.
9. Geen zomer zonder blauwe tinten. Aquarelblauw, waterblauw, watergroen, ogen helder in combatie met lichtgrijs.
10. Geen liefhebber van knallende kleuren? Ga dan op zoek naar zalmroze of koraalrood. Mooi om te combineren met zandkleur, beige of ivoor. (br.nina)
Onze drukke, gestresseerde tijden vragen om gemakkelijk voedsel,
gemakkelijk vertier en gemakkelijke kledij. Precies dat zorgt ervoor
dat 'elegantie' uit het straatbeeld verdween. Dat vindt de Britse
ontwerper Bruce Oldfield alvast. Oldfield bekende ook te moeten
"braken" van goedkope massakledij, aandachtszoekende celebrities en
gigantische handtassen, de zogenaamde 'it-bags'.
Pure stijl Wat
is elegantie dan? Volgens Van Dale is 'elegant' het 'aangenaam aandoend
door fijne vormgeving'. Oldfield vertaalt dat naar 'pure stijl'.
"Iemand met een gave, schone huid, niet te veel make-up, gezond haar en
propere, nette nagels kan ongeveer alles dragen en er toch goed
uitzien. Je kan evengoed stijlvol zijn in een jeans met een truitje als
in een avondjurk."
Trop is te veel De
fout is 'te veel', zegt Oldfield. "Een beetje minder make up, of minder
accessoires zouden al helpen. Veel vrouwen vragen wat ze moeten dragen
bij hun handtas en riem, maar waarom zou je drie accessoires nodig
hebben?"
Oldfield mist vooral 'een onderliggend laagje
gepolijstheid' en een zekere vrouwelijke trots, waardoor "iedereen
altijd het afval slikt dat de grote modeketens produceren".
Te goedkoop "Ik
ben zelf van bescheiden afkomst, dus ik ben de laatste om mensen te
bekritiseren die niet het geld hebben om kleren van designers als ik te
kopen. Maar dat wil nog niet zeggen dat je altijd voor het goedkoopste
moet gaan, want wat goedkoop is, ziet er ook zo uit."
Ze kunnen zo verleidelijk zijn, pumps met slanke hoge hakken, laarzen
met spitse neuzen of ogenschijnlijk comfortabele instappers. Schoenen
en mode zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden, maar minstens zo
belangrijk is de pasvorm van de schoen. Verkeerde schoenen kunnen
voetklachten, maar ook knie-, heup- en rugproblemen veroorzaken.
Niet identiek Geen
voet is hetzelfde. Voeten verschillen in lengte, breedte, omvang. Dat
maakt het soms moeilijk om een perfect passend paar schoenen te vinden.
Het komt ook voor dat de linker en de rechtervoet ongelijk zijn.
Criteria In veel schoenenzaken zijn de verkopers niet voldoende op de hoogte van de criteria waaraan schoenen moeten voldoen. Hier volgen enkele tips die u kunnen helpen bij de aanschaf van goed passende schoenen:
1. Een schoen moet voldoende breed en lang zijn.
2. Zorg ervoor dat de schoen iets langer is dan uw voet.
3. Pas altijd beide schoenen in de winkel en koop uw schoenen op de langste voet wanneer de ene voet langer is dan de andere.
4. De tenen moeten recht naast elkaar kunnen liggen. Dit betekent dat ze voldoende ruimte vragen in de lengte maar ook in de hoogte.
5. Koop alleen schoenen die direct goed zitten, het is een fabeltje dat schoenen uitlopen.
6. Koop bij voorkeur een leren schoen want leer ventileert en is duurzaam.
7. Voor dagelijks gebruik is een maximale hakhoogte van 3 à 4 cm aan
te bevelen. Loop niet altijd op hoge hakken, omdat de voet hierdoor
naar voren glijdt en de kans op likdoorns, eeltknobbels en zelfs
hamertenen groter wordt. Als je altijd op hoge hakken loopt, kunnen de
achillespezen korter worden, waardoor de kans op letsel groot is.
8. De zool mag van leer of van rubber of ander materiaal zijn zolang de schoen maar buigzaam blijft.
9. Let op stiksels en naden. Deze kunnen irritatieplekken veroorzaken. Voel even met de hand aan de binnenkant van de schoen.
10. Koop geen schoenen aan het begin of het eind van de dag, wanneer je voeten zijn uitgezet.
11. Sportschoenen
moeten een breed, hoog, soepel teenstuk hebben. Als dit niet het geval
is, worden de tenen samengedrukt en kunnen er teen- en nagelproblemen
ontstaan. Let er ook op dat de schoen de voet voldoende steun geeft en
een dikke, veerkrachtige zool heeft.
12. Vetersluitingen en klittenbanden
zijn beter dan andere sluitingen. Je kan de schoen dan het best aan je
voet aanpassen en ook inspelen op eventuele vervormingen, bijvoorbeeld
bij een gezwollen of verstuikte voet.
Net als zoveel vrouwen houdt Gwyneth Paltrow een lenteschoonmaak in
haar kleerkast, eentje waar enkele schitterende stukken in hangen. En
met de economische crisis in gedachte, verkoopt de actrice haar
afdankertjes op een veilingsite.
Lederen handtas van Chloe.
Economische crisis Gwyneth
Paltrow is volop bezig met grote kuis in haar spullen te houden. Omdat
ook actrices rekening moeten houden met de economische crisis, besloot
ze verschillende vintagestukken op eBay
te zetten. Wat we al ontdekt hebben, is dat Gwyneth schoenmaat 39,5 en
kledingmaat 38 heeft. Ze is ook duidelijk dol op Chanelhandtassen en
veel dingen zien er splinternieuw uit. De opbrengst gaat naar het goede
doel. Een bruine, oversized, lederen handtas van Chloe is alvast de
favoriet van de redactie.(br.hln)
Elite zoekt opvolgster voor topmodel Louise Maselis
Elite zoekt opvolgster voor topmodel Louise Maselis
Modellenbureau Elite organiseert opnieuw castings voor een Belgische afgevaardigde voor de Elite Model Look World wedstrijd.
De aftrap voor de voorrondes wordt op 22 april gegeven in Luik. Daarna volgen Charleroi, Gent, Kortrijk, Brussel, Antwerpen, Knokke en Luxemburg. Op 26 september wordt in Brussel bepaald wie er naar China mag voor de internationale finale.
Over de hele wereld schreven zon 350.000 meisjes zich in voor de voorrondes. Wie in China wint, krijgt een contract van twee jaar bij modellenbureau Elite, leverancier van modellen als de Braziliaanse bom Gisele Bündchen, Claudia Schiffer en huidig hot model Coco Rocha.
De 15-jarige Louise Maselis uit Winksele bij Leuven won vorig jaar na de Belgische voorrondes ook de finale in China. Zo raakte ze op de catwalks van onder anderen Calvin Klein en Jil Sander.
Als rokjes uit de
kast kunnen, horen daar leuke zomerkousen bij. In tijden van crisis
zijn kousen meer dan ooit een handig accessoire. Wie wil besparen op
een nieuwe outfit, gebruikt die van vorig jaar en investeert enkel in
een opvallende zomerpanty.
Prints Netpanty's
zijn ideaal bij de eerste zonnestralen. De nieuwste exemplaren ogen
luchtig en trendy. Vaak met superleuke bloemenprints, opvallende
patronen in warme en coole kleuren. (br.hln)
Trinny en Susannah geven Belgische vrouwen stijllessen
Trinny en Susannah geven Belgische vrouwen stijllessen
Trinny en Susannah.
De Britse stijlgoeroes Trinny en Susannah komen op 6 mei Belgische
vrouwen in Antwerpen leren hoe ze zich moeten kleden. Deze stylistes
staan vooral bekend om hun harde manier van kritiek geven.
Ongezouten Het
Britse duo Trinny Woodall en Susannah Constantine maken al jaren
tv-programma's waarin ze vrouwen met foute outfits omtoveren tot
glamoureuze dames, meldt gva.be. Ze werden vooral bekend met de manier
waarop ze vrouwen hielpen, door hun ongezoute en soms harde mening te
geven. Nu komen ze op 6 mei vanaf 14 uur in de Antwerpse stadsfeestzaal
ook Belgische vrouwen stijllessen geven.
Nieuw programma Het
duo is binnenkort binnenkort ookmet een nieuwe serie op Vitaya te zien.
Nu zullen ze zelf de grootste stijlfouten maken wanneer ze de kledij
van hun 'klanten' zelf 24 uur aantrekken.
Wil je een unieke trouwjurk, dan is deze unieke creatie van pauwenveren
misschien iets voor jou, het enige nadeel is het prijskaartje van 11
miljoen euro.
Op
de trouwbeurs van China werd vorige week een prachtige bruidsjurk
voorgesteld. De creatie is vervaardigd uit 2009 pauwenveren en 60
kostbaren steentjes. 8 vakmannen werkten er meer dan twee maanden
ononderbroken aan. Dankzij de gigantische sleep lijkt de bruid een
echte pauwenstaart te hebben. (br.hln)
Ook Lindsay Lohan lanceert haar eigen kledinglijn. De Amerikaanse
actrice kan hiervoor rekenen op de hulp van de Amerikaanse winkelketen
J.C Penney. Lohan is niet aan haar proefstuk toe. Vorig jaar bracht ze
haar 'eigen' legging op de markt.
Relletje De
onderhandelingen zitten volgens de actrice in een ver gevorderd
stadium. J.C. Penney heeft een duizendtal winkels in de VS. Lohan
verklapte haar nieuwe project tijdens een interview met het magazine US
Weekly. De aanleiding voor het gesprek was een rel tijdens een feestje
van J.C. Penney. De zus van haar ex-vriendinnetje Samantha Ronson, die
ook ontwerpster is, vierde haar contract bij J.C. Penny.
Legging succes Lohan
stond niet op de gastlijst van het feestvarken, maar dook toch op. "Ik
was uitgenodigd door J.C. Penney. Ik ben met het bedrijf aan het
onderhandelen en ga met hen een deal sluiten." Het is niet de eerste
keer dat Lohan uitpakt met een 'eigen kledingstuk'. Een jaar geleden
bracht ze een legging op de markt en dat werd een groot succes.(br.hln)
De Britse zangeres Cheryl Cole mag zichzelf dit jaar volgens het Britse
modeblad Glamour de best geklede vrouw noemen. Ze doet het daarmee
beter dan topmodel en ontwerpster Kate Moss en fashionista Victoria
Beckham.
Knap en glamoureus De 25-jarige Girls Aloud-zangeres wordt door het blad geprezen als 'ongelooflijk knap, goed verzorgd en altijd glamoureus'. Cole
stoot topmodel Kate Moss van de bovenste plaats. De best geklede vrouw
van vorig jaar staat nu op de tweede positie. Victoria Beckham is derde.
Top 10 Dat
de drie vrouwen in de top drie allen Brits zijn, betekent niet dat de
volledige top tien alleen uit Britse sterren bestaat. De Amerikaanse
actrices Blake Lively (5), Katie Holmes (8) en Rachel Bilson (10) staan
ook in de lijst, net als de Amerikaanse zangeres Rihanna (9).(br.hln)