Als rokjes uit de
kast kunnen, horen daar leuke zomerkousen bij. In tijden van crisis
zijn kousen meer dan ooit een handig accessoire. Wie wil besparen op
een nieuwe outfit, gebruikt die van vorig jaar en investeert enkel in
een opvallende zomerpanty.
Prints Netpanty's
zijn ideaal bij de eerste zonnestralen. De nieuwste exemplaren ogen
luchtig en trendy. Vaak met superleuke bloemenprints, opvallende
patronen in warme en coole kleuren. (br.hln)
Trinny en Susannah geven Belgische vrouwen stijllessen
Trinny en Susannah geven Belgische vrouwen stijllessen
Trinny en Susannah.
De Britse stijlgoeroes Trinny en Susannah komen op 6 mei Belgische
vrouwen in Antwerpen leren hoe ze zich moeten kleden. Deze stylistes
staan vooral bekend om hun harde manier van kritiek geven.
Ongezouten Het
Britse duo Trinny Woodall en Susannah Constantine maken al jaren
tv-programma's waarin ze vrouwen met foute outfits omtoveren tot
glamoureuze dames, meldt gva.be. Ze werden vooral bekend met de manier
waarop ze vrouwen hielpen, door hun ongezoute en soms harde mening te
geven. Nu komen ze op 6 mei vanaf 14 uur in de Antwerpse stadsfeestzaal
ook Belgische vrouwen stijllessen geven.
Nieuw programma Het
duo is binnenkort binnenkort ookmet een nieuwe serie op Vitaya te zien.
Nu zullen ze zelf de grootste stijlfouten maken wanneer ze de kledij
van hun 'klanten' zelf 24 uur aantrekken.
Wil je een unieke trouwjurk, dan is deze unieke creatie van pauwenveren
misschien iets voor jou, het enige nadeel is het prijskaartje van 11
miljoen euro.
Op
de trouwbeurs van China werd vorige week een prachtige bruidsjurk
voorgesteld. De creatie is vervaardigd uit 2009 pauwenveren en 60
kostbaren steentjes. 8 vakmannen werkten er meer dan twee maanden
ononderbroken aan. Dankzij de gigantische sleep lijkt de bruid een
echte pauwenstaart te hebben. (br.hln)
Ook Lindsay Lohan lanceert haar eigen kledinglijn. De Amerikaanse
actrice kan hiervoor rekenen op de hulp van de Amerikaanse winkelketen
J.C Penney. Lohan is niet aan haar proefstuk toe. Vorig jaar bracht ze
haar 'eigen' legging op de markt.
Relletje De
onderhandelingen zitten volgens de actrice in een ver gevorderd
stadium. J.C. Penney heeft een duizendtal winkels in de VS. Lohan
verklapte haar nieuwe project tijdens een interview met het magazine US
Weekly. De aanleiding voor het gesprek was een rel tijdens een feestje
van J.C. Penney. De zus van haar ex-vriendinnetje Samantha Ronson, die
ook ontwerpster is, vierde haar contract bij J.C. Penny.
Legging succes Lohan
stond niet op de gastlijst van het feestvarken, maar dook toch op. "Ik
was uitgenodigd door J.C. Penney. Ik ben met het bedrijf aan het
onderhandelen en ga met hen een deal sluiten." Het is niet de eerste
keer dat Lohan uitpakt met een 'eigen kledingstuk'. Een jaar geleden
bracht ze een legging op de markt en dat werd een groot succes.(br.hln)
De Britse zangeres Cheryl Cole mag zichzelf dit jaar volgens het Britse
modeblad Glamour de best geklede vrouw noemen. Ze doet het daarmee
beter dan topmodel en ontwerpster Kate Moss en fashionista Victoria
Beckham.
Knap en glamoureus De 25-jarige Girls Aloud-zangeres wordt door het blad geprezen als 'ongelooflijk knap, goed verzorgd en altijd glamoureus'. Cole
stoot topmodel Kate Moss van de bovenste plaats. De best geklede vrouw
van vorig jaar staat nu op de tweede positie. Victoria Beckham is derde.
Top 10 Dat
de drie vrouwen in de top drie allen Brits zijn, betekent niet dat de
volledige top tien alleen uit Britse sterren bestaat. De Amerikaanse
actrices Blake Lively (5), Katie Holmes (8) en Rachel Bilson (10) staan
ook in de lijst, net als de Amerikaanse zangeres Rihanna (9).(br.hln)
Londen zet zijn deuren wagenwijd open voor Arabische modewereld
Om het filmpje te bekijken druk op de foto
Londen zette ook dit jaar zijn deuren weer wagenwijd open voor de Arabian Fashion World-show. De modeshow wordt elk jaar georganiseerd om de Westerse wereld een beter zicht op de Arabische cultuur te geven. (br.she)
Victoria Beckham zal zich zelden twee keer laten spotten in dezelfde
outfit. Voor haar lederen jasje met eightieslook en schoudervullingen
maakt ze graag een uitzondering. Ze droeg het al drie keer sinds begin
april en start zo een trend.
Balmain Het
nieuwste lievelingsjasje van Posh is een zwart lederen exemplaar met
van Balmain ter waarde van ongeveer 3.000 euro. Ze droeg het op een
gebleekte skinnyjeans van meer dan 1.000 euro, een zijden topje, een
grote Birkin handtas en natuurlijk de noodzakelijke killerheels. Een
week eerder ging ze ook al met het jasje en de kids naar een wedstrijd
van manlief kijken. Toen combineerde ze het met een donkere skinny
jeans, een gelijkaardig topje en dezelfde stiletto's.
Rihanna draagt de epauletten met minder succes.
Catwalk Het
jasje valt zo op omdat het brede, scherpe schoudervullingen en grote
knopen heeft. De comeback van de schoudervullingen startte in vorige
winter op de catwalks, dit ging van heel rechte, uitgesproken
epauletten tot meer rondere, subtielere vormen. Posh is dus weer
helemaal mee met de comeback van de eighties, ze durft wel wat extremer
te gaan dan de meeste fashioniasta's. Ook Rihanna probeerde de trend
uit, maar met minder succes. Ze leek wel met haar kanten blouse van
Balmain uit Dynasty weg gelopen, de soap die de epauletten populair
maakte.
Posh in haar eighties outfit.
Slanker Hoewel de
schoudervullingen niet makkelijk te dragen zijn, je moet er veel
zelfvertrouwen voor hebben, is het een handig trucje om slanker te
lijken. Het benadrukt namelijk je schouders en zo lijkt je taille
dunner. (br.De Morgen)
De magere trend bij mannelijke modellen lijkt eindelijk voorbij. Volgens velen ligt David Gandy, het nieuwste topmodel en de muze van Dolce & Gabbana, aan de oorsprong van de ommekeer.
330.000 euro per jaar strijkt Gandy op, een hoog bedrag voor een mannelijk model. Met zijn gespierde, atletische en vooral niet ultra dunne lichaam wist Gandy zich een weg te banen langs alle Pete Doherty look-a-likes, en zo de modewereld terug klaar te stomen voor 'mannelijke' modellen.
De Engelse moderedactrice Catherine Havward moedigt de trend alvast aan. "De stukken die we op de redactie kregen toegestuurd zakten van maatje 40 naar 38 en uiteindelijk 36. We moesten plots op zoek naar modellen die twee maten slanker waren. Ik had het daar moeilijk mee, onze lezers zijn echte mannen, helemaal niet graatmager. De ontwerpen van designers konden we gewoon niet gebruiken in ons blad. Zo was het Russische model Stas Svetlichnvy een tijd lang het rolmodel. De jongen was 1,82 meter en woog maximum 63 kilo. Zijn taille beperkte zich tot een schampere 71 centimeter." (br.she)
Service en respect voor vakmanschap zijn twee zaken die bij Delvaux, het oudste luxe lederwarenhuis ter wereld, steeds voorop hebben gestaan. Voortaan combineert Delvaux die twee op een wel heel originele manier. Elke maandag, vrijdag en zaterdag zal er immers in de winkels in Antwerpen en Brussel (Waterloolaan) een ambachtsman van Delvaux ter beschikking zijn van de klanten.
Mensen met meer technische vragen over de aankoop die ze wensen te doen, kunnen daarmee bij hem terecht: vragen over de kwaliteit of de herkomst van het leer, de verschillende leersoorten, de afwerking, het aangewezen onderhoud, , Ook klanten die een kleine herstelling willen laten uitvoeren aan hun Delvauxtas kunnen, in de winkel, een beroep doen op deze lederwarenspecialist. De producten van Delvaux worden nog met de hand gemaakt en vergen dan ook een respectvolle, artisanale nazorg. De snijrand terug glad maken, het leer opfrissen, een hoek of bies maskeren, een onderhoud: deze vakman weet precies hoe hij mensen jarenlang kan laten genieten van de kwaliteit van Delvaux.
Voor Delvaux is het juist dit soort service die luxe een heel nieuwe betekenis geeft. Delvaux speelt al sinds 1829 een hoofdrol in de wereld van de fijne lederwaren. In 1883 werd Delvaux Belgisch hofleverancier. In 1908 deponeerde het Huis als eerste het model van een tas. Later vond Delvaux als eerste het concept van de seizoenen voor lederwaren uit. De meest succesvolle collecties luisteren naar de naam Brillant, Tempête, Astrid, ... Het Huis telt 210 werknemers, waarvan meer dan de helft ambachtslui. Het Huis Delvaux, vandaag onder andere aanwezig in Japan, Frankrijk en Rusland, zet zijn passie voor leder, kwaliteitsvol vakmanschap en vernieuwing voort op basis van een unieke knowhow die terug te vinden is in het volledige gamma. (br.she)
Over zelfbruiners
bestaan heel wat vooroordelen. De onnatuurlijke, worteloranje kleur van
enkele jaren geleden ligt bij menige gebruikster nog zwaar in het
geheugen. De crèmes van vandaag hebben haast geen nadelen meer,
waardoor zelfbruinen in de zomer een vast beautyritueel wordt.
Geavanceerd De
zelfbruiners anno 2009 doen hun werk optimaal. Zowel mannen als vrouwen
bruinen tegenwoordig hun gezicht en lichaam met zelfbruiningscrèmes. In
tijden van huidkankers, is bruinen uit een potje een superveilig
alternatief.
Soorten Zelfbruiners bestaan
in alle soorten. Vandaag zijn er zelfbruiners op de markt in de vorm
van crèmes, doekjes, foams en sprays. De grote doorbraak kwam echter
eind 2006, toen er voor het eerst zelfbruinende bodylotions kwamen. De
verzorgende crème voedt en hydrateert tegelijk en is geschikt voor
dagelijkse verzorging.
-Zelfbruinende Spray:
een spray is uiterst geschikt voor vette huidtypes. Bovendien kan je er
alle moeilijke plekjes mee bereiken. Makkelijk te richten voor een
egale bruine kleur.
-Selftan Doekjes: Makkelijk mee te nemen en aan te brengen, maakt geen strepen. Geschikt voor het gelaat, de hals en het decolleté.
-Zelfbruinende Crème:
kies voor een verzorgende crème die je huid tegelijk voedt en
hydrateert. Indien je opteert voor een hydraterende crème met een licht
DHA-gehalte, dan kan je deze het hele jaar door gebruiken. De crème is
geschikt voor dagelijkse verzorging en vervangt de gewone dagcrème.
-Selftan Gel: gels hebben een verfrissende, goed uitsmeerbare textuur.
Werking In
zelfbruinende bodylotions zit een lichte dosis actieve zelfbruiner die
geleidelijk zorgt voor een gelijkmatige kleur. Hierdoor krijgt je huid
een natuurlijke, zomerse teint. De bruinende stof heet dihydroxyaceton
(DHA). Dit is een kunstmatige suiker die de bovenste huidlaag (de
hoornlaag) verkleurt. Zodra je het opsmeert is het zes uur actief.
Zelfbruiners hebben dus zo'n zes uur nodig voordat je resultaat ziet.
Geur Omdat
dode cellen van je huid afschilferen verdwijnt de ergste verkleuring
automatisch na een paar dagen. Na 30 dagen is de kleur volledig
verdwenen. Een nadeel van zelfbruiners is de geur die ze afgeven. Zodra
het in je huid is opgenomen blijft er een onaangenaam luchtje achter
die pas verdwijnt als de kleur verdwenen is. Een goede tip: breng de
zelfbruiner aan voor je gaat slapen. Neem 's ochtends een douche en het
geurtje is meteen verdwenen.
Veilig Een
groot voordeel van zelfbruiners is de veiligheid. DHA is niet
schadelijk voor de huid. Bovendien bevatten veel bodylotions nog extra
vitamines en hydraterende stoffen die ervoor zorgen dat je huid gezond
en stevig blijft.
Smeren zonder vlekken 1)
Schrub de huid op voorhand van top tot teen. Hoe zachter je huid, hoe
gelijkmatiger de teint. Gebruik een zacht peeling of een scrubborstel
voor je de zelfbruiner opsmeert.
2) Zorg dat je huid goed droog is voordat je het product aanbrengt.
3)
Begin bij de voeten en smeer gelijkmatig naar boven. Zorg dat de benen
goed onthaard zijn, doe dit de avond van tevoren zodat de huid nog even
kan herstellen. Het is belangrijk dat je het niet te dik en snel
gelijkmatig verdeeld. Heb je erg droge knieën en enkels, smeer er dan
wat creme of bodylotion op zodat die plaatsen minder zelfbruiner
opnemen en je niet de kans hebt op donkere plekken.
4) Het
gelaat komt als laatste aan de beurt. Eén druppel op voorhoofd, wangen,
kin en neus volstaan. Smeer goed uit en ga de haargrens en wenkbrauwen
uit de weg. Zorg dat je het gebied rond de oren niet vergeet.
5)
Was onmiddelijk na het aanbrengen van de zelfbruiner goed je handen en
borstel je nagels. Anders kleuren handpalmen en nagelriemen
onnatuurlijk bruin. Kleuren de handen toch nog, dep dan op een watje
alcohol of dissolvant om te verwijderen.
6) Wacht 10 tot 15
minuten voor je kleding aantrekt. Zo kan de zelfbruiner inwerken,
anders loop je het risico om met vlekken rond te lopen. (br.nina)
63 procent van de
vrouwen zegt dat voeten belangrijk zijn voor hun sensuele uitstraling,
dat blijkt uit een recent onderzoek van Hansaplast. Mannen zijn het
hier mee eens, 62 procent van hen vindt lelijke of onverzorgde voeten
bij een potentiële partner een afknapper.
Harige voeten 800
Belgische vrouwen tussen 25 en 55 jaar namen deel aan de enquête van
Hansaplast naar de band tussen vrouwen en hun voeten. Voeten zonder
eelt, gevolgd door haarloze voeten en tenen, met korte nagels, voeten
die niet zweten en ten slotte zachte voeten zijn volgens vrouwen mooie
exemlaren. 63 procent van de Belgen vindt dat dit lichaamsdeel de
vrouwelijke sensualiteit weerspiegelen. 62 procent vindt eveneens
lelijke of onverzorgde voeten een afknapper bij een potentiële partner.
Sexy 63
procent van de vrouwen vindt haar voeten en de verzorging ervan
belangrijk. Ook al zijn ze over het algemeen best tevreden over hun
voeten en schamen zij zich er niet voor, toch vindt slechts een kwart
haar voeten sexy. Ook mannen zijn niet echt tevreden over dit
lichaamsdeel van vrouwen, slechts 1 Belgische man op 5 vindt de voeten
van zijn partner sexy. 60 procent wil haar scheve tenen, eelt, ruwe
tenen veranderen. Velen willen ook liiver kleinere voeten. 60 procent
van de Belgische vrouwen kunnen zonder probleem verdragen dat iemand
hun voeten aanraakt. Maar bij 40 procent zijn de voeten te gevoelig
voor een of vinden ze dit een te intieme handeling.
Verzorging Een
heel verrassend resultaat van de enquête is dat vrouwen meer zorg aan
hun voeten dan aan hun benen, hun billen of hun buik besteden. Bijna
drie vierden van hen geeft extra aandacht aan haar voeten. De helft
doet dit in de eerste plaats om zichzelf eens goed te verwennen.
Anderen doen het dan weer om hygiënische redenen of medische redenen.
Vrouwen vinden als laatste verzorgde voeten belangrijk wanneer ze open
schoenen dragen, pijn hebben, op vakantie, op strand, bij het kopen van
nieuwe schoenen en ten slotte willen ze hun partner ermee behagen bij
een avondje uit.(br.nina)
De beautywereld is volop aan het veranderen. Vrouwen zijn namelijk
kritischer geworden door de huidige economische crisis en de
klimaatverandering. Ze willen groene producten en waar voor hun geld,
cosmeticafabrikanten moeten wel hun aanbod aanpassen. Wij zetten de
nieuwste trends voor jullie op een rijtje.
Multifunctioneel Met
het slechte financiële klimaat willen mensen waar voor hun geld.
Beautyproducten met verschillende functies doen het goed. Denk aan een
toner, scrub, reiniger en masker in één. Daarnaast scoren ook
samengestelde kits, hiermee kun je thuis je eigen wellnesscenter maken,
meldt beautyjournaal.nl.
Edelstenen Terwijl
vorig jaar cosmetica vooral leek gebruik te maken van ingrediënten als
goud, zilver en platina, is dit nu edelsteen 'hot'. Zo vind je bij
Rituals producten op basis van edelsteenpoeder. Het voordeel is dat het
een mooie gloed geeft.
Antioxidanten Deze
plantaardige stoffen zijn niet alleen goed voor de innerlijke mens,
maar thee-extract, edelweiss, resveratrol en tal van nieuwe exotische
vruchten zijn ook heilzaam voor je huid. In 2009 vind je deze
bestanddelen in tal van crèmes.
Discussie De
voorbije jaren raadde elke zichzelf respecterende specialist aan een
dagcrème met zonnefilter te gebruiken. Nu zouden deze producten
schadelijk zijn omdat de kleine deeltjes in het lichaam terecht zouden
komen en daar beginnen zwerven. Daarnaast zouden ze ook slech voor het
milieu zijn. In 2009 zal er dus hevig gediscussieerd worden over
cosmetica.
Hammam Wat wellness betreft,
doet de hammam het ontzettend goed. Je zal dit merken in de
wellnesscentra. Omdat dit minder personeel vereist, is deze behandeling
ook goedkoper dan bijvoorbeeld een sauna.
Geen loze beloften De
tijd van loze beloften in de beautywereld is voorbij. Wat crèmes en
make-up nu beloven in reclamespotjes, moeten ze ook kunnen waarmaken of
wetenschappelijk kunnen bewijzen. (br.hln)
De eerste keer laat je het beter door de schoonheidsspecialiste doen.
Bereken de juiste vorm.
Wenkbrauwen doen meer dan we denken. Ze richten alle aandacht naar je
ogen en geven je gezicht een mooie uitdrukking. Wie ze een juiste vorm
geeft, maakt de blik jonger. Met deze tips leer je zelf de haartjes te
trimmen zonder moeite.
Mode De
vorm van de wenkbrauwen is door de natuur bepaald. De heersende mode
heeft ook zijn invloed op de vorm. Zo was het in de jaren '30 in om de
wenkbrauwen tot dunne streepjes te epileren, wat het gezicht een
opvallende stijl gaf. Op dit moment heeft juist een natuurlijke volle
wenkbrauw de voorkeur.
Specialiste Ben je
niet zo vertrouwd met het zelf epileren? Laat het dan voor de eerste
keer doen door de schoonheidsspecialiste. Zij zal meteen de juiste vorm
aanmeten. Wanneer na enkele dagen de eerste overtollige haartjes buiten
de geëpileerde vorm groeien, kan je deze zelf makkelijk uittrekken.
Zo ga je te werk
1. Ontsmet de huid rond je wenkbrauwen eerst grondig en desinfecteer ook het pincet. Zorg voor goed licht, bij voorkeur daglicht.
2.
Hoe weet je welke haartjes er weg moeten? De perfecte vorm wordt
gevonden door een potlood voor het puntje van de neus en het midden van
uw oog te houden. Op dit punt is de boog het hoogst. Hoe lang de
wenkbrauw moet worden, kan je meten door een potlood te plaatsen voor
het puntje van de neus langs het einde van de ooghoek. Onthou wel dat
een gezicht nooit symmetrisch is, dus er kan verschil zitten in de twee
wenkbrauwen.
3. Alle haartjes die onder de
strakke onderlijn van de wenkbrauwen groeien, kunnen met een normale
pincet, zittend voor een vergrootspiegel, uitgetrokken worden. Wees
heel voorzichtig met het epileren van haartjes aan de bovenkant van de
wenkbrauwen, want hierdoor kan de vorm kan al heel snel drastisch
veranderen.
Epileren kan ook gedaan worden met een automatische
pincet. Dit is een handig instrumentje maar vergt wel enige oefening.
Het uittrekken van het haartje wordt door het instrumentje gedaan. De
derde mogelijkheid tot epileren is de haren verwijderen door middel van
hars of een draadje. Voor beginners is dit evenwel geen geschikte
mogelijkheid.
4. Borstel de wenkbrauwen met
een speciaal wenkbrauwenborsteltje tijdens het epileren telkens bij,
dan kun je zien wat je hebt gedaan.
5. Let op
dat je niet te veel haartjes epileert. Voor je het weet, trek je er
teveel uit, zeker als je niet veel ervaring hebt. Epileer je
wenkbrauwen niet te vaak als je de haartjes ooit terug wilt laten
groeien. De haartjes kunnen ook lichter terugkomen.
Heb je
toch te veel geëpileerd? Er zijn helaas geen middeltjes waardoor je
wenkbrauwen sneller gaan groeien. Een oplossing is het bijtekenen met
een wenkbrauwpotlood. Overdrijf het echter niet, want dat ziet er
onnatuurlijk uit.
6. Bij een lang en smal
gezicht is het beter om de wenkbrauwen vooral niet te rond te maken,
een zo recht mogelijke vorm is het meest geschikt. Trek nooit de
buitenzijden te ver door naar beneden, dit geeft een zeer verdrietige
uitdrukking aan het gezicht.
7. Als alles
klaar is, strijk dan met een fijn kammetje met hierop wat haarlak- of
gel schuin naar boven langs de haartjes. Ze blijven dan mooi in model.
8.
Ga nooit na het epileren in de zon zitten. Mocht je een speciale
gelegenheid hebben waarvoor je je wenkbrauwen wilt epileren, doe dat
dan de dag van tevoren. De roodheid van de huid en gevoeligheid kan dan
rustig bijtrekken.
9. Gebruik na afloop een astringerende lotion met alcohol. Dat trekt de poriën samen en ontsmet.
Oudere vrouwen die make-up dragen, vallen minder. Zij hebben meer evenwicht en een beter houding. Dat blijkt uit een Franse studie.
Voor het onderzoek werden 100 vrouwen tussen 65 en 85 jaar oud onderzocht. De onderzoekers wilden nagaan of make-up een invloed heeft op het zelfvertrouwen van oudere vrouwen. Houding
Maar er werd een andere conclusie uit de studie getrokken: make-up helpt het vallen van oudere vrouwen tegengaan. De vrouwen die dagelijks make-up dragen, lopen rechter en hebben meer evenwicht dankzij hun betere houding. Zelfs een beetje lippenstift en mascara is voldoende.
Jaarlijks sterven duizenden 65-plussers door een val.
Het Britse topmodel Naomi Campbell is niet te spreken over de kansen
die zwarte modellen krijgen in de fashionindustrie. Het is allemaal
blank wat de klok slaat, beklaagt ze zich in de Duitse editie van
Glamour. "Zwarte modellen zijn opnieuw een uitzondering in deze sector."
"Ik moet harder werken" "De
Amerikaanse president is misschien wel zwart, maar in de mode-industrie
ben ik nog steeds een uitzondering. Ik moet veel harder werken om
hetzelfde niveau als alle anderen te bereiken", zegt ze in Glamour.
"Wij hebben Barack Obama, maar de mannequins in de grote campagnes zijn altijd blondines", beklaagt Naomi Campbell zich.
"In
het verleden hebben zwarte modellen een tijdje meer kansen gekregen,
maar we zijn nu terug bij af. Blondines zijn opnieuw de trend. In
magazines en op de catwalk zie je niets anders meer dan blonde modellen
met blauwe ogen."(br.hln)
De vlecht is terug helemaal hip! Niet à la Pippi Langkous, maar vluchtig gevlochten. Heerlijk nonchalant!
De visgraatvlecht is een echte blijver bij celebrities. Telkens wanneer ze een bad hair day hebben vlechten ze haar in een nonchalante visgraatvlecht. Het resultaat is spectaculair en eigenlijk is de vlecht de makkelijkste van allemaal.
Om de nonchalante look te bekomen, verdeel je het haar in twee delen, en neem je telkens een plukje haar van elk deel en vlecht je ze. Hoe kleiner de lok hoe spectaculairder het resultaat. Let er echter wel op de lokjes niet te strak aan te spannen, en ook niet al te perfectionistisch te willen zijn. Het zijn net die losse stukjes haar die de vlecht een hedendaags uiterlijk geven. (br.she)
Vele vrouwen kijken bij het shoppen bedenkelijk naar de mode-etalages
en ze zijn niet alleen. Ook gerenommeerde mode-ontwerpers zijn hiet
enthousiast over de terugkeer van de jaren '80 in de winkels en het
straatbeeld. Valentino bijvoorbeeld.
Vulgaire voetbalspelers "Ik
kan niet geloven dat de jaren '80 terugkomen in de mode. Dat was het
minst stijlvolle decennium ooit. Waarom zouden mensen dat willen
herbeleven, die grote schouders. Vrouwen zagen er uit als
voetbalspelers. Heel vulgair."
Rood Valentino
kan het gebruik van rood echter alleen maar toejuichen. De man die rood
introduceerde in de wereld van high fashion en zelfs zijn eigen rood
heeft (Valentino Red) vindt het heerlijk dat de catwalks overlopen met
rode kledij. "Alsof mensen plots ontdekt hebben dat het een mooi kleur
is. Wel, ik wist 45 jaar geleden al dat het een mooi kleur is."(br.De Morgen)
Crisis tovert 'fashionista' om tot 'recessionista'
Outletdorpen lijken te profiteren van de recessie. Niet alleen hun
omzet stijgt fors, ook het aantal bezoekers en het bedrag dat de klant
gemiddeld uitgeeft, nemen toe volgens de kranten van Concentra.
Koopjesjacht De
'fashionista's' lijken het door de crisis over een andere boeg te
gooien. Ze gaan op koopjesjacht en verleggen hun actieterrein onder
meer naar de outletdorpen, waar merkkleding tegen kortingen tot 60 of
70 procent in de rekken hangt. De geldbewuste modeliefhebber heeft
zelfs al een naam: 'recessionista'. Hun aantal groeit gestaag, zo
blijkt uit de omzetcijfers van de outlet centers Maasmechelen Village
en Designer Outlet Roermond.
Meer omzet Bij
Maasmechelen Village steeg de omzet het eerste kwartaal met 17 procent.
Het aantal bezoekers ging in die periode met 10 procent omhoog. De
koopjesjagers tastten ook dieper in hun portemonnee, ze gaven gemiddeld
6 procent meer uit. Anticyclisch Designer Outlet Roermond, net over de
grens in Nederland, zag de omzet in januari toenemen met 33 procent in
vergelijking met de eerste maand van 2008. Ook het bezoekersaantal ging
in die periode met 22 procent de hoogte in. Gemiddeld gaven de klanten
ook 10 procent meer uit.(br.hln)
Links: Boyfriend blazer van asos.com, Rechts: boyfriend jeans van asos.com.
Dsquared
Paul Smith
Op de cover van de
Franse Vogue leek deze maand een jongen te prijken: een vrouw in blazer
en gebleekte baggy jeans. Wat begon met de boyfriend jeans is nu
duidelijk een hele trend geworden: vrouwen mogen zich nu zo nonchalant
als mannen kleden.
Basics De
trend startte met de boyfriend jeans. De losse jeansbroek die uit de
kleerkast van manlief leek gestolen te zijn. Vervolgens kwam er de
gilet, een mannelijke wollen cardigan. Om trendy te zijn moet deze een
beetje te groot zijn om de vrouwelijke vormen te benadrukken. De
oversized blazer maakt deze 'boyish' outfit helemaal af. Maar ook de
hemden worden steeds mannelijker, oversized exemplaren met stoer
patroon zijn trendy deze zomer: denk aan ruitjes, streepjes of denim.
Coco Toch
is deze trend niet helemaal nieuw. 100 jaar geleden trok Coco Chanel al
de kledij van haar vriendje aan. Zo deed ze de hoofden van de high
society draaien, dames moesten toen pronken met Charlestonjurken.
Type vrouwen 'Boyfriend
dressing' is een trend voor de coole meisjes, kijk naar Marlene
Dietrich of Katherine Hepburn voor inspiratie. Zij stonden er geweldig
mee, zonder dat ze er enige moeite voor moesten doen. Ben jij eerder
iemand à la Marilyn Monroe of Brigitte Bardot, blijf dan zo ver
mogelijk weg van deze mannelijke stukken. Ook nu zien we duidelijk
celebs die geweldig staan met deze look, denk maar aan Kate Moss,
Victoria Beckham, Katie Holmes of Agyness Deyn. Types als Scarlett
Johannsson en Dita Von Teese zouden enkel een gek figuur slaan met zo'n
baggy broek.
We geven enkele tips om deze look met stijl te dragen: -
Meng mannelijke en met zachte elementen, ga er dus nooit over. Draag
een mannelijke blazer met een romantisch bloesje. Durf ook te spelen
met contrast: combineer een sexy décolleté met een boyfriend jeans.
-
Maak het wat pittiger, rol je broekspijpen op om je vrouwelijke
schoenen te tonen. En draag brede armbanden en zet ze extra in de
kijker door mouwen op te rollen.
- Draag stiletto's, je gaat er meteen wat vrouwelijker door wandelen. - Hou je look natuurlijk, wees dus voorzichtig met make-up en de styling van je haar. (br.nina)