Stefano Pilati, de creatieve directeur bij YSL, is niet bij de pakken blijven zitten. Ondanks de geruchten dat de financiële crisis stilletjes maar zeker het modehuis nekt ontwierp Pilati een nieuwe collectie. 'New Vintage' ligt vanaf juni in de rekken en is volledig gemaakt van gerecycleerde stoffen.
De collectie bestaat uit gerecycleerde stoffen uit vorige ontwerpen. Ze proberen hiermee een stap te zetten in de richting van een groene toekomst. Volgens Pilati is het hergebruiken van de stoffen de beste manier om creativiteit en ecologie perfect tot een symbiose te laten komen.
De New Vintage-collectie zal enkel te koop zijn bij Barneys in New York. (br.she)
Volkstoeloop verwacht voor Brits stijlduo Trinny en Susannah
Volkstoeloop verwacht voor Brits stijlduo Trinny en Susannah
Al zevenduizend Vlaamse fans van Trinny en Susannah hebben ge-sms't
om volgende week de Britse stijlgoeroes te kunnen ontmoeten.
Stadsfeestzaal Shopping in Antwerpen maakt zich op voor een
overrompeling.
Vanavond restylen Trinny Woodall en Susannah Constantine op Vitaya
enkele bimbo's op leeftijd. De stylistes dragen zelf vierentwintig uur
lang de foute garderobe van deze kortgerokte dames.
Volgende week komen de Britse fashionista's voor het eerst
ook naar België. Op woensdag 6mei geven ze vrouwen in de Antwerpse
Stadsfeestzaal live een persoonlijke make-over.
'De kans op een overrompeling is reëel', zegt marketing
manager Liesbeth Nomes van Stadfeestzaal Shopping. 'Er zijn al zowat
zevenduizend reacties binnengekomen op de sms-wedstrijd van Vitaya
waarmee je een meet & greet kunt winnen. Dat doet vermoeden dat heel wat gegadigden een glimp zullen willen opvangen van hun idolen.'
'Veel zal afhangen van het weer woensdag, maar we zijn hoe
dan ook voorbereid op een volkstoeloop', aldus Nomes. 'We plaatsen
paaltjes om de fans in goede banen te leiden en hebben een legertje
veiligheidsmensen ingeschakeld. Kortom, alle hens aan dek.'
Snel op de afspraak zijn is de boodschap. 'Om
veiligheidsredenen worden maar 1.200 mensen toegelaten in de grote zaal
waar Trinny en Susannah optreden. Als we onze maximumcapaciteit
bereiken, kan de zaal worden afgesloten.'
Het is de eerste keer dat het winkelcentrum tijdens de
openingsuren een groots opgezet evenement organiseert. 'Maar we
garanderen dat de gewone klanten intussen ongehinderd kunnen shoppen.
Er zijn genoeg toegangswegen naar de winkels.' (br.Het Nieuwsblad)
David Beckham lijkt in de voetsporen van vrouwlief Victoria te treden. De voetbalster ontwierp speciaal voor het sportmerk Adidas een geheel eigen sportcollectie.
Beckham wil naar eigen zeggen het sportmerk wat stijlvoller en comfortabel maken. Hij werkte daarvoor voornamelijk met kasjmier, zijde en leder. De ster liet reeds weten zijn lichaam niet te gebruiken om de collectie te promoten. Het zijn volgens hem de kleren en niet de ontwerper die de aandacht verdienen.
Gezien bij verschillende mode ontwerpers: Een schouder bloot
Lanvin
Heel mooi en sexy bij warme zomeravonden, een schouder bedekt en een schouder bloot, zowel bij de jurken als de blouses . Heel mooi te combineren met een paar mooi juwelen , rond de hals, mooie armband , of een mooie broche op de schouder spelden... ook zonder juwelen heel mooi en chique
Ontwerpster Diane Von Furstenberg wordt beschuldigd van plagiaat. Een van haar jasjes zou een exacte kopie zijn van een jasje van het Canadese label Mercy. Von Furstenberg staat al jaren bekend als een aanvoerder van de strijd voor de bescherming van copyrights.
"Ik probeer meer informatie te krijgen, en ik heb mijn advocaat gevraagd contact te zoeken met de ontwerpers bij Mercy om te zeggen dat we met een onderzoek bezig zijn. Ik schaam me alvast diep dat zoiets bij ons kan gebeuren. Ik zal er alles aan doen wat nodig is. Ik zal compenseren en het voorval als voorbeeld gebruiken om er zeker van te zijn dat zoiets nooit meer gebeurt. Niet alleen voor mij, voor iedereen", vertelt Von Furstenberg. Het bewuste ontwerp kwam van een medewerker, die ondertussen al ontslagen werd.
De modeontwerpster is buiten haar modecarrière ook actief als voorzitter van de Raad van Modeontwerpers in Amerika en maakte jaren geleden de bescherming van de copyrights al één van haar belangrijkste strijdpunten. (br.she)
De 52-jarige Jerry Hall is hotter dan ooit. Na een spectaculaire campagne voor Chanel tekende de ex van Mick Jagger een nieuw contract met Fords Models.
Hall begon jaren geleden bij Ford Models maar verliet het bureau een tweetal jaar later al. Na een uiterst succesvolle terugkeer voor het modehuis Chanel pikt Hall de draad terug op en tekende op 52-jarige leeftijd opnieuw een contract bij Ford Models. (br.she)
80 procent van de Nederlandse vrouwen gebruikt schadelijke
schoonheidsproducten die het verouderingsproces van de huid kunnen
versnellen. Dat blijkt uit Nederlands onderzoek.
Sneller ouder 20
procent van de vrouwen kampt met huidaandoeningen omdat ze de verkeerde
cosmetica gebruiken. Dit onderzoek naar de bestanddelen van
schoonheidsproducten en de manier waarop ze gebruikt worden, moet
vrouwen helpen betere keuzes qua make-up te maken, meldt nu.nl. "Veel
dagcrèmes bevatten alcohol en parfum, bij sommige vrouwen veroorzaakt
dit chronische irritatie van de huid wat het verouderingsproces
versnelt", aldus de onderzoeker. Dermatoloog Martino Neumann bevestigt
deze theorie: "Steeds meer vrouwen smeren heel wat op hun gezicht ,
maar de kans is groot dat het eerder meer kwaad dan goed doet."
Fabrikanten zijn schuldig De
onderzoekers geven vooral de cosmeticafabrikanten de schuld:
"Huidreinigers zijn vaak agressief en veel producten bevatten te weinig
werkzame stoffen. Maar ook veel natuurlijke ingrediënten zoals menthol,
bergamot, eucalyptus, lavendel en pepermunt kunnen schade aanrichten.
We hopen dat we met dit onderzoek fabrikanten kunnen bewegen geen
schadelijke stoffen meer te gebruiken." (br.hln)
De Italiaanse modeontwerpster Angela Missoni is klaar om haar populariteit uit te breiden. Speciaal daarom bracht ze een jeanscollectie uit en vertelde ze te hopen op een collectie bij de winkelketen H&M.
Angela Missoni is al langer bekend bij de doorgedreven fashionista's. Speciaal om haar klantenbestand uit te breiden en haar talenten ook bij het grote publiek aan de man te brengen ontwikkelde de Italiaanse een eigen jeanslijn. Bovendien liet ze weten "graag iets te doen met H&M".
"Ik wil de nadruk op de kleren leggen, niet op de modeshow daar rond. Tegen 2010 wil ik een alternatief gevonden hebben dat minder koud en afstandelijk is. Naomi Campbell en Gisèle Bundchen in je show hebben wil niet meer zeggen dan: wij kunnen ze betalen. Het zijn niet eens meer echte supermodellen, maar ze vragen wel superprijzen. Daarom wil ik voor mijn show liever jonge, frisse meiden die de geest van het merk kunnen overbrengen", besluit Missoni. (br.she)
Epauletten komen
er (voorlopig?) niet aan te pas, maar een sterke benadrukking van de
schouders is wel weer helemaal terug. Victoria Beckham toonde het een
paar weken terug al met een vestje en nu springt ook tienersterretje
Miley Cyrus op de kar.
In
een korte grijze jurk met print toonde Cyrus zich elegant, volwassen én
stoer. Al kan de collectie zware armbanden en grote ringen daar ook toe
bijgedragen hebben. In elk geval is het duidelijk dat sterke schouders
weer mogen.
De Nederlandse lingerieontwerpster Marlies Dekkers heeft noodgedwongen haar winkel in New York moeten sluiten. De shop was slechts enkele maanden geopend maar draaide voortdurend met verlies.
Een kleine drie maanden heeft Dekkers naast modehuizen als Louis Vuitton, Prada en Fendi kunnen schitteren in het New Yorkse Plaza. De lingeriewinkel opende in december op aanvraag van enkele Amerikaanse initiatiefnemers, maar al snel bleek dat de shoppers niet zaten wachten op de Nederlandse creaties.
De Dekkers winkel zou eind maart zijn deuren al gesloten hebben.
De crisis stijgt ons letterlijk naar het hoofd. De verkoop van
doe-het-zelf haarkleuringsmiddelen groeit zienderogen. En met de
economie stevig in het rood, blijken felle kleuren voor onze lokken
uiterst populair.
Dure kapper Cosmeticabedrijven
zien de verkoop van haarkleuringen stijgen, want supermarkten dienen de
haarverfkitjes wel zeer snel bij te vullen. Volgens analysten besparen
heel wat dames op de kosten van de dure kappers en gaan ze liever zelf
aan de slag.
Rode hype De kleuren mogen
alvast opvallen. Vrouwen kiezen daarbij steeds meer voor rode lokken.
De beautytrend van vorig jaar, zet zich nog meer verder. Alle tinten
van rood zijn aangewezen, dat blijkt uit de looks van de modellen op de
catwalks en de celebs. Neem nu Scarlet Johansson, die onlangs nog haar
blonde lokken inruilde voor rode exemplaren.
Pit In
tijden van crisis, is het niet verwonderlijk dat er meer gekleurd
wordt. Niets is zo makkelijk en verheugender als een tripje naar de
kapper of supermarkt voor een nieuw kleurtje. Wie zich te gewoontjes
voelt, gaat voor rood. Wil je meer pit, ga je voor blond. Wil je
serieus genomen worden, ben je beter af als brunette. Zelfs mannen
zouden er hoe langer hoe minder afkerig tegen staan.
Assertiever Haarkleuren
werkt psychologisch: zelfs al lijkt de wereld te vergaan en raak je de
pedalen kwijt, over de kleur van je haar heb je zelf nog iets te
zeggen. Bekijk het als een simpele en efficiënte vorm van
assertiviteit: focus je op wat je kan veranderen, eerder dan op wat je
niet kan wijzigen. Bovendien is het een goedkope manier om je looks te
'updaten'. Met een nieuw kleurtje kan je er instant jonger uitzien,
zonder daarmee diep in de geldbeugel te moeten tasten.
Scarlet Johansson
De lipsticktheorie lijkt daarmee nog maar eens bevestigd. Deze zegt dat in tijden van crisis, er meer cosmetica wordt verkocht.
Dita Von Teese heeft haar nieuwste lingerielijn voor Wonderbra klaar.
Deze koningin van het burleske showt natuurlijk zelf haar sexy
ontwerpen met retrolook.
Retrostoffen De
laatste nieuwe collectie van Dita Von Teese voor Wonderbra bestaat uit
stoffen uit de jaren '40 en '50 en doet qua ontwerp erg denken aan haar
vorige lingerielijn voor het merk. In het nieuwste gamma zitten
jarretelles, slips en beha's.
Foto: Wonderbra
Vrouwelijkheid omarmen Dita
draagt haar eigen ontwerpen vaak en zegt dat ze ontzettend makkelijk
zitten. Haar werk voor Wonderbra is een droom die werkelijkheid werd:
"Ik wilde altijd al lang iets met lingerie doen. Ik vind het belangrijk
dat ik dingen maak die ik zelf zou willen dragen. Mijn doel is om in
elke vrouw haar seksuele kracht naar boven te brengen. Ik vind het
helemaal niet seksistisch wat ik doe. Met mijn ontwerpen moet je geen
mannen verleiden, maar je eigen vrouwelijkheid omarmen."
Met de intrede van de zomer staan we te popelen om die witte broeken terug uit de kast te halen. Toch blijven we vaak vertwijfeld achter. Maakt deze broek me nu niet extra dik? En zien mensen mijn onderbroek niet? Om al deze stijlfiasco's te voorkomen, sommen wij enkele handige tips op om de witte broek gracieus te dragen.
Ben je klein en zwaarder van model? Dan is een te wijde broek geen optie voor je. Ga daarentegen voor een broek met rechte pijpen in een stevige stof zoals jeans. Hierdoor behoudt je lichaam zijn stevige vorm en gaat het niet uitzakken in je broek. Kies voor een kleurrijke tuniek bovenop zodat je probleemzones, je buik en billen, bedekt blijven.
Kleine slanke vrouwen kunnen wel voor de wijde broek kiezen. Een hoge hak en hoge taille zorgen voor een verbluffend modern en gesofistikeerd resultaat. Bovendien doen ze je langer lijken. Je kan deze broeken met een aansluitend truitje of bloesje combineren.
Witte bandplooibroeken zijn uitermate geschikt voor lange slanke vrouwen. Ze maken je iets dikker en voller van figuur waardoor je het 'panlat'effect vermijdt. (br.she)
Extreme kapsels zijn in, zo ga je zelf aan de slag
Extreme kapsels zijn in, zo ga je zelf aan de slag
Lady Gaga met haarstrik.
Big hair is
helemaal in. Denk aan de strik van Lady Gaga, hoe extremer, hoe beter.
Dit kapsel is niet meteen geschikt voor elke dag, wel ideaal voor een
avondje uit. We geven jullie enkele tips zodat je het zelf kan creëren.
'Big hair' bij Prada.
Catwalk Het
begon allemaal op de catwalk, bij Prada en YSL zagen we voor de
lentecollecties grote dotjes pal op het hoofd, hanenkammen en chignons
met extra veel volume. Celebs zijn helemaal wild van deze trend, meldt
styletoday.net. Zowel Lady Gaga en Beyoncé gaan voor kapsels met extra
veel volume bovenaan op het hoofd. Je collega's zullen misschien wat
raar opkijken als je plots met een haarstrik op kantoor komt opdagen,
maar zo'n extreme coupe is wel het uitstekende partykapsel.
Chignon Het
makkelijkste zelf te maken kapsel is de chignon met volume. Daarvoor
moet je je lokken strak schuin naar achteren kammen. Zet je haar
onopvallend vast in een twist met speldjes. Heb je van nature geen
weelderige bos haar, gebruik dan een haarstukje. Gebruik flink wat
haarspray om alles goed te fixeren.
Dotje Maak
een hoge paardenstaart die pal op je hoofd staat. Vervolgens draai je
een dotje dat je vast steekt met speldjes. Voor extra glans kun je de
Diamond Gloss spray van Nivea gebruiken, zo heb je meteen een
glamoureuze look. Ook hier kun je weer vals spelen met een haarstukje
als je haar te kort of te dun is.
Strik Echte
durvers gaan voor de strik van haar als bij Lady Gaga. Niet eenvoudig
om te creëren, maar je maakt er wel meteen een statement mee. Hier zie je hoe je het zelf kan maken. Let wel dat je je make-up eenvoudig houdt, anders wordt je look te druk.
We worden helemaal warm vanbinnen als we de nieuwste collectie van Chanel zien en lijken het noorden te verliezen bij het aanzicht van de nieuwste Louboutin-schoenen. Een paar honderd euro geven we graag uit om dat ene designstuk in huis te halen. Maar waarom zijn we eigenlijk zo geobsedeerd door designkledij en accessoires?
Wanneer we ons hullen in merkkledij eigenen we onszelf een hogere status toe dan mensen die identiek dezelfde kledij dragen maar zonder logo. Buitenstaanders aanzien merkkledij als een teken van succes en zelfs vertrouwen. Wanneer proefpersonen gevraagd wordt een geldbedrag te verdelen tussen iemand met merkkledij en iemand met identiek dezelfde kledij zonder logo, zal degene met de merken zienbaar meer geld toegestopt krijgen. Dat blijkt uit een onderzoek van de psychologen Marijn Meijers en Rob Nelissen van de Universiteit van Tilburg.
Volgens de onderzoekers gedragen mensen zich als pauwen. Hoe meer luxe we hebben, hoe meer we het willen etaleren. En net als bij pauwen is degene met de mooiste veren de populairste. (br.she)
Accessoires zijn
de goedkoopste manier om een oude outfit weer helemaal trendy te maken.
En deze lente mogen accessoires opvallen in kleur, design en grootte.
Voor één keer geldt de leuze 'less is more' dus niet.
Geel Paars
was de winterkleur, maar deze zomer heeft geel het overgenomen. Als je
niet genoeg moed hebt om een gele jurk te dragen, kun je je outfit
opleuken met gele accessoires. Kies voor een gele handtas of opvallende
riem.
Handtas van asos.com.
Multifunctioneel De economische
crisis heeft ook ervoor gezorgd dat designers handtassen
multifunctioneel maken. Zowel Yves Saint Laurent als L.A.M.B ontwierpen
een stijlvolle clutchhandtas die omgevormd kan worden tot een oversized
tas voor het werk.
Aandacht naar de nek Ook
grote, lange kettingen zijn weer helemaal hot dit seizoen. Hier geldt:
hoe groter, hoe beter. Met een ludiek accent als vogels, bloemen en
felle kleuren zit je helemaal goed. Maar let dan wel dat je de rest van
je accessoires hier op afstemt, kies voor subtielere dingen in dezelfde
kleur.
Ceintuur met strikje van La Redoute.
Taille benadrukken Draag een brede,
kleurrijke ceintuur in zijde of leder, die je taille mooi in de verf
zet. Ook hiermee kun je je outfit wat speelser maken met details als
strikjes. Heb je nogal een kort bovenlichaam, dan blijf je beter ver
weg van dit accessoire.
Bloemenkapsel Wat je
haar betreft, zit je met bloemen altijd goed. Experimenteer eens met
een diadeem, haarband, sjaaltje, speldjes of zelfs hoedje met bloemen.
Ook met felle kleuren en metallic details zit je goed.
Polsen Spendeer
genoeg aandacht aan je armbanden. Durf te experimenteren met
verschillende materialen en kleuren aan één pols. Ze maken je blazer of
gilet plots helemaal trendy, zorg er wel voor dat ze genoeg aandacht
krijgen door je mouwen op te rollen.
Brit Peter Copping volgt Theyskens op bij Nina Ricci
Brit Peter Copping volgt Theyskens op bij Nina Ricci
De Britse ontwerper Peter Copping volgt de Belg Olivier Theyskens op als artistieke leider bij het modehuis Nina Ricci.
Copping is lange tijd een nobele onbekende gebleven in de modewereld. Afgestudeerd aan het Royal College of Art and Central Saint Martins werkte hij enkele jaren voor Sonia Rykiel, daarna werd hij onder de arm genomen door Marc Jacobs om hem te helpen bij de collecties voor Louis Vuitton. De nieuwe benaming bij Nina Ricci is de eerste grote benoeming voor Copping.
"Het is een merk met een leuke geschiedenis. Ik hou van Franse mode en Nina Ricci is een erg Frans huis dat zeer nauw aansluit bij de dingen waar ik zelf van hou", aldus Copping. De nieuwe creatief directeur is nu volop bezig een capsulecollectie voor het modehuis te ontwikkelen. De eerste echte modeshow zou pas volgend jaar maart verwacht worden. (br.she)
Mannenzweet is intenser dan dat van een vrouw, ze hebben dan ook een aangepaste deodorant nodig. Dat blijkt uit een onderzoek van het Duitse beautybedrijf Symrise.
Vrouwentranspiratie is makkelijker te verdoezelen dan dat van een man. De nieuwste deodorants maken niet langer gebruik van een sterk parfum om zweet te verdoezelen, maar kiezen voor geuren die de perceptie van zweet opheffen. Bij mannen is er echter een volledig andere productsamenstelling nodig om hun okselgeur op te heffen dan bij vrouwen.
Symrise stelde daarom een lijst op met alle afzwakkende stoffen, gegroepeerd per geslacht. Ze hopen daardoor efficiëntere deodorants te kunnen produceren. (br.she)
De Belgische ontwerper Dries Van Noten heeft door het Amerikaanse Fashion Institue of Technology (FIT) de 'Couture Council Award for Artistry of Fashion 2009' gekregen.
"Ik ben zeer blij met deze award van het Fashion Institute, want het gaat over de artistieke kwaliteit van mode, wat voor mij een van de belangrijkste dingen is. Het is een erkenning van het vakmanschap, de kleuren en de stoffen die ik creëer", vertelt Van Noten.
De Amerikanen lopen alvast warm voor Van Noten's werk. "Zijn ongelooflijke gevoel voor kleur, patronen en versiering en zijn zoektocht naar de beste vaklui ter wereld die echt kunnen uitvoeren wat hij wil, is buitengewoon. Ik denk dat zijn kleren een belangrijke bijdrage geleverd hebben aan de geschiedenis van de hedendaagse mode."