80 procent van de Nederlandse vrouwen gebruikt schadelijke
schoonheidsproducten die het verouderingsproces van de huid kunnen
versnellen. Dat blijkt uit Nederlands onderzoek.
Sneller ouder 20
procent van de vrouwen kampt met huidaandoeningen omdat ze de verkeerde
cosmetica gebruiken. Dit onderzoek naar de bestanddelen van
schoonheidsproducten en de manier waarop ze gebruikt worden, moet
vrouwen helpen betere keuzes qua make-up te maken, meldt nu.nl. "Veel
dagcrèmes bevatten alcohol en parfum, bij sommige vrouwen veroorzaakt
dit chronische irritatie van de huid wat het verouderingsproces
versnelt", aldus de onderzoeker. Dermatoloog Martino Neumann bevestigt
deze theorie: "Steeds meer vrouwen smeren heel wat op hun gezicht ,
maar de kans is groot dat het eerder meer kwaad dan goed doet."
Fabrikanten zijn schuldig De
onderzoekers geven vooral de cosmeticafabrikanten de schuld:
"Huidreinigers zijn vaak agressief en veel producten bevatten te weinig
werkzame stoffen. Maar ook veel natuurlijke ingrediënten zoals menthol,
bergamot, eucalyptus, lavendel en pepermunt kunnen schade aanrichten.
We hopen dat we met dit onderzoek fabrikanten kunnen bewegen geen
schadelijke stoffen meer te gebruiken." (br.hln)
De Italiaanse modeontwerpster Angela Missoni is klaar om haar populariteit uit te breiden. Speciaal daarom bracht ze een jeanscollectie uit en vertelde ze te hopen op een collectie bij de winkelketen H&M.
Angela Missoni is al langer bekend bij de doorgedreven fashionista's. Speciaal om haar klantenbestand uit te breiden en haar talenten ook bij het grote publiek aan de man te brengen ontwikkelde de Italiaanse een eigen jeanslijn. Bovendien liet ze weten "graag iets te doen met H&M".
"Ik wil de nadruk op de kleren leggen, niet op de modeshow daar rond. Tegen 2010 wil ik een alternatief gevonden hebben dat minder koud en afstandelijk is. Naomi Campbell en Gisèle Bundchen in je show hebben wil niet meer zeggen dan: wij kunnen ze betalen. Het zijn niet eens meer echte supermodellen, maar ze vragen wel superprijzen. Daarom wil ik voor mijn show liever jonge, frisse meiden die de geest van het merk kunnen overbrengen", besluit Missoni. (br.she)
Epauletten komen
er (voorlopig?) niet aan te pas, maar een sterke benadrukking van de
schouders is wel weer helemaal terug. Victoria Beckham toonde het een
paar weken terug al met een vestje en nu springt ook tienersterretje
Miley Cyrus op de kar.
In
een korte grijze jurk met print toonde Cyrus zich elegant, volwassen én
stoer. Al kan de collectie zware armbanden en grote ringen daar ook toe
bijgedragen hebben. In elk geval is het duidelijk dat sterke schouders
weer mogen.
De Nederlandse lingerieontwerpster Marlies Dekkers heeft noodgedwongen haar winkel in New York moeten sluiten. De shop was slechts enkele maanden geopend maar draaide voortdurend met verlies.
Een kleine drie maanden heeft Dekkers naast modehuizen als Louis Vuitton, Prada en Fendi kunnen schitteren in het New Yorkse Plaza. De lingeriewinkel opende in december op aanvraag van enkele Amerikaanse initiatiefnemers, maar al snel bleek dat de shoppers niet zaten wachten op de Nederlandse creaties.
De Dekkers winkel zou eind maart zijn deuren al gesloten hebben.
De crisis stijgt ons letterlijk naar het hoofd. De verkoop van
doe-het-zelf haarkleuringsmiddelen groeit zienderogen. En met de
economie stevig in het rood, blijken felle kleuren voor onze lokken
uiterst populair.
Dure kapper Cosmeticabedrijven
zien de verkoop van haarkleuringen stijgen, want supermarkten dienen de
haarverfkitjes wel zeer snel bij te vullen. Volgens analysten besparen
heel wat dames op de kosten van de dure kappers en gaan ze liever zelf
aan de slag.
Rode hype De kleuren mogen
alvast opvallen. Vrouwen kiezen daarbij steeds meer voor rode lokken.
De beautytrend van vorig jaar, zet zich nog meer verder. Alle tinten
van rood zijn aangewezen, dat blijkt uit de looks van de modellen op de
catwalks en de celebs. Neem nu Scarlet Johansson, die onlangs nog haar
blonde lokken inruilde voor rode exemplaren.
Pit In
tijden van crisis, is het niet verwonderlijk dat er meer gekleurd
wordt. Niets is zo makkelijk en verheugender als een tripje naar de
kapper of supermarkt voor een nieuw kleurtje. Wie zich te gewoontjes
voelt, gaat voor rood. Wil je meer pit, ga je voor blond. Wil je
serieus genomen worden, ben je beter af als brunette. Zelfs mannen
zouden er hoe langer hoe minder afkerig tegen staan.
Assertiever Haarkleuren
werkt psychologisch: zelfs al lijkt de wereld te vergaan en raak je de
pedalen kwijt, over de kleur van je haar heb je zelf nog iets te
zeggen. Bekijk het als een simpele en efficiënte vorm van
assertiviteit: focus je op wat je kan veranderen, eerder dan op wat je
niet kan wijzigen. Bovendien is het een goedkope manier om je looks te
'updaten'. Met een nieuw kleurtje kan je er instant jonger uitzien,
zonder daarmee diep in de geldbeugel te moeten tasten.
Scarlet Johansson
De lipsticktheorie lijkt daarmee nog maar eens bevestigd. Deze zegt dat in tijden van crisis, er meer cosmetica wordt verkocht.
Dita Von Teese heeft haar nieuwste lingerielijn voor Wonderbra klaar.
Deze koningin van het burleske showt natuurlijk zelf haar sexy
ontwerpen met retrolook.
Retrostoffen De
laatste nieuwe collectie van Dita Von Teese voor Wonderbra bestaat uit
stoffen uit de jaren '40 en '50 en doet qua ontwerp erg denken aan haar
vorige lingerielijn voor het merk. In het nieuwste gamma zitten
jarretelles, slips en beha's.
Foto: Wonderbra
Vrouwelijkheid omarmen Dita
draagt haar eigen ontwerpen vaak en zegt dat ze ontzettend makkelijk
zitten. Haar werk voor Wonderbra is een droom die werkelijkheid werd:
"Ik wilde altijd al lang iets met lingerie doen. Ik vind het belangrijk
dat ik dingen maak die ik zelf zou willen dragen. Mijn doel is om in
elke vrouw haar seksuele kracht naar boven te brengen. Ik vind het
helemaal niet seksistisch wat ik doe. Met mijn ontwerpen moet je geen
mannen verleiden, maar je eigen vrouwelijkheid omarmen."
Met de intrede van de zomer staan we te popelen om die witte broeken terug uit de kast te halen. Toch blijven we vaak vertwijfeld achter. Maakt deze broek me nu niet extra dik? En zien mensen mijn onderbroek niet? Om al deze stijlfiasco's te voorkomen, sommen wij enkele handige tips op om de witte broek gracieus te dragen.
Ben je klein en zwaarder van model? Dan is een te wijde broek geen optie voor je. Ga daarentegen voor een broek met rechte pijpen in een stevige stof zoals jeans. Hierdoor behoudt je lichaam zijn stevige vorm en gaat het niet uitzakken in je broek. Kies voor een kleurrijke tuniek bovenop zodat je probleemzones, je buik en billen, bedekt blijven.
Kleine slanke vrouwen kunnen wel voor de wijde broek kiezen. Een hoge hak en hoge taille zorgen voor een verbluffend modern en gesofistikeerd resultaat. Bovendien doen ze je langer lijken. Je kan deze broeken met een aansluitend truitje of bloesje combineren.
Witte bandplooibroeken zijn uitermate geschikt voor lange slanke vrouwen. Ze maken je iets dikker en voller van figuur waardoor je het 'panlat'effect vermijdt. (br.she)
Extreme kapsels zijn in, zo ga je zelf aan de slag
Extreme kapsels zijn in, zo ga je zelf aan de slag
Lady Gaga met haarstrik.
Big hair is
helemaal in. Denk aan de strik van Lady Gaga, hoe extremer, hoe beter.
Dit kapsel is niet meteen geschikt voor elke dag, wel ideaal voor een
avondje uit. We geven jullie enkele tips zodat je het zelf kan creëren.
'Big hair' bij Prada.
Catwalk Het
begon allemaal op de catwalk, bij Prada en YSL zagen we voor de
lentecollecties grote dotjes pal op het hoofd, hanenkammen en chignons
met extra veel volume. Celebs zijn helemaal wild van deze trend, meldt
styletoday.net. Zowel Lady Gaga en Beyoncé gaan voor kapsels met extra
veel volume bovenaan op het hoofd. Je collega's zullen misschien wat
raar opkijken als je plots met een haarstrik op kantoor komt opdagen,
maar zo'n extreme coupe is wel het uitstekende partykapsel.
Chignon Het
makkelijkste zelf te maken kapsel is de chignon met volume. Daarvoor
moet je je lokken strak schuin naar achteren kammen. Zet je haar
onopvallend vast in een twist met speldjes. Heb je van nature geen
weelderige bos haar, gebruik dan een haarstukje. Gebruik flink wat
haarspray om alles goed te fixeren.
Dotje Maak
een hoge paardenstaart die pal op je hoofd staat. Vervolgens draai je
een dotje dat je vast steekt met speldjes. Voor extra glans kun je de
Diamond Gloss spray van Nivea gebruiken, zo heb je meteen een
glamoureuze look. Ook hier kun je weer vals spelen met een haarstukje
als je haar te kort of te dun is.
Strik Echte
durvers gaan voor de strik van haar als bij Lady Gaga. Niet eenvoudig
om te creëren, maar je maakt er wel meteen een statement mee. Hier zie je hoe je het zelf kan maken. Let wel dat je je make-up eenvoudig houdt, anders wordt je look te druk.
We worden helemaal warm vanbinnen als we de nieuwste collectie van Chanel zien en lijken het noorden te verliezen bij het aanzicht van de nieuwste Louboutin-schoenen. Een paar honderd euro geven we graag uit om dat ene designstuk in huis te halen. Maar waarom zijn we eigenlijk zo geobsedeerd door designkledij en accessoires?
Wanneer we ons hullen in merkkledij eigenen we onszelf een hogere status toe dan mensen die identiek dezelfde kledij dragen maar zonder logo. Buitenstaanders aanzien merkkledij als een teken van succes en zelfs vertrouwen. Wanneer proefpersonen gevraagd wordt een geldbedrag te verdelen tussen iemand met merkkledij en iemand met identiek dezelfde kledij zonder logo, zal degene met de merken zienbaar meer geld toegestopt krijgen. Dat blijkt uit een onderzoek van de psychologen Marijn Meijers en Rob Nelissen van de Universiteit van Tilburg.
Volgens de onderzoekers gedragen mensen zich als pauwen. Hoe meer luxe we hebben, hoe meer we het willen etaleren. En net als bij pauwen is degene met de mooiste veren de populairste. (br.she)
Accessoires zijn
de goedkoopste manier om een oude outfit weer helemaal trendy te maken.
En deze lente mogen accessoires opvallen in kleur, design en grootte.
Voor één keer geldt de leuze 'less is more' dus niet.
Geel Paars
was de winterkleur, maar deze zomer heeft geel het overgenomen. Als je
niet genoeg moed hebt om een gele jurk te dragen, kun je je outfit
opleuken met gele accessoires. Kies voor een gele handtas of opvallende
riem.
Handtas van asos.com.
Multifunctioneel De economische
crisis heeft ook ervoor gezorgd dat designers handtassen
multifunctioneel maken. Zowel Yves Saint Laurent als L.A.M.B ontwierpen
een stijlvolle clutchhandtas die omgevormd kan worden tot een oversized
tas voor het werk.
Aandacht naar de nek Ook
grote, lange kettingen zijn weer helemaal hot dit seizoen. Hier geldt:
hoe groter, hoe beter. Met een ludiek accent als vogels, bloemen en
felle kleuren zit je helemaal goed. Maar let dan wel dat je de rest van
je accessoires hier op afstemt, kies voor subtielere dingen in dezelfde
kleur.
Ceintuur met strikje van La Redoute.
Taille benadrukken Draag een brede,
kleurrijke ceintuur in zijde of leder, die je taille mooi in de verf
zet. Ook hiermee kun je je outfit wat speelser maken met details als
strikjes. Heb je nogal een kort bovenlichaam, dan blijf je beter ver
weg van dit accessoire.
Bloemenkapsel Wat je
haar betreft, zit je met bloemen altijd goed. Experimenteer eens met
een diadeem, haarband, sjaaltje, speldjes of zelfs hoedje met bloemen.
Ook met felle kleuren en metallic details zit je goed.
Polsen Spendeer
genoeg aandacht aan je armbanden. Durf te experimenteren met
verschillende materialen en kleuren aan één pols. Ze maken je blazer of
gilet plots helemaal trendy, zorg er wel voor dat ze genoeg aandacht
krijgen door je mouwen op te rollen.
Brit Peter Copping volgt Theyskens op bij Nina Ricci
Brit Peter Copping volgt Theyskens op bij Nina Ricci
De Britse ontwerper Peter Copping volgt de Belg Olivier Theyskens op als artistieke leider bij het modehuis Nina Ricci.
Copping is lange tijd een nobele onbekende gebleven in de modewereld. Afgestudeerd aan het Royal College of Art and Central Saint Martins werkte hij enkele jaren voor Sonia Rykiel, daarna werd hij onder de arm genomen door Marc Jacobs om hem te helpen bij de collecties voor Louis Vuitton. De nieuwe benaming bij Nina Ricci is de eerste grote benoeming voor Copping.
"Het is een merk met een leuke geschiedenis. Ik hou van Franse mode en Nina Ricci is een erg Frans huis dat zeer nauw aansluit bij de dingen waar ik zelf van hou", aldus Copping. De nieuwe creatief directeur is nu volop bezig een capsulecollectie voor het modehuis te ontwikkelen. De eerste echte modeshow zou pas volgend jaar maart verwacht worden. (br.she)
Mannenzweet is intenser dan dat van een vrouw, ze hebben dan ook een aangepaste deodorant nodig. Dat blijkt uit een onderzoek van het Duitse beautybedrijf Symrise.
Vrouwentranspiratie is makkelijker te verdoezelen dan dat van een man. De nieuwste deodorants maken niet langer gebruik van een sterk parfum om zweet te verdoezelen, maar kiezen voor geuren die de perceptie van zweet opheffen. Bij mannen is er echter een volledig andere productsamenstelling nodig om hun okselgeur op te heffen dan bij vrouwen.
Symrise stelde daarom een lijst op met alle afzwakkende stoffen, gegroepeerd per geslacht. Ze hopen daardoor efficiëntere deodorants te kunnen produceren. (br.she)
De Belgische ontwerper Dries Van Noten heeft door het Amerikaanse Fashion Institue of Technology (FIT) de 'Couture Council Award for Artistry of Fashion 2009' gekregen.
"Ik ben zeer blij met deze award van het Fashion Institute, want het gaat over de artistieke kwaliteit van mode, wat voor mij een van de belangrijkste dingen is. Het is een erkenning van het vakmanschap, de kleuren en de stoffen die ik creëer", vertelt Van Noten.
De Amerikanen lopen alvast warm voor Van Noten's werk. "Zijn ongelooflijke gevoel voor kleur, patronen en versiering en zijn zoektocht naar de beste vaklui ter wereld die echt kunnen uitvoeren wat hij wil, is buitengewoon. Ik denk dat zijn kleren een belangrijke bijdrage geleverd hebben aan de geschiedenis van de hedendaagse mode."
Modeontwerpers Viktor & Rolf ontwerpen operakostuums
De Nederlandse modeontwerpers Viktor & Rolf zullen speciaal voor de première van het operastuk 'Der Freischutz' alle operakostuums ontwerpen. In de kledij is alvast meer dan 1 miljoen Swarovski kristallen verwerkt.
De kledij valt op door zijn kleurrijke, dramatische looks. Voor het design baseerden Viktor & Rolf zich op enkele oude, komische strips. Zo krijgen de solisten volumineuze -D rokken met schoudervullingen en opgevulde borstvoeringen. De kledij is gemaakt van zijde, satijn, lurex en wordt afgewerkt met Swarovsk kristallen, die de verschillende lichtschakeringen moeten terugkaatsen op het publiek. Het koor wordt dan weer toebedeeld met oude Duitse kostuums die fel doen denken aan de bekende 'Lederhosen'.
Het is niet de eerste keer dat Viktor & Rolf voor de opera ontwerpen. In 2004 ontwierp het duo al kostuums voor de voorstelling '2 Lips and Dancers and Space'. (br.she)
De nieuwe
collectie ontworpen door Penélope en Monica Cruz ligt nu in
winkelrekken van Mango. Normaal promoten de zusjes samen de lijn, maar
deze keer nam Penélope dit alleen voor haar rekening. De actrice
bewijst dat ze ontzettend goed staat met de cowgirl- en hippielook.
Comfort en basic Bij
de nieuwste collectie van Penélope en Monica Cruz lijkt het alsof de
zusjes vrouwen vooral een comfortabel gevoel willen geven in hun
stukken. De collectie oogt heel vrouwelijk met franjes, lieflijke
prints, vrolijke bloesjes en fleurige rokjes. Jeansaccenten en het
gebruik van leder zorgen dan weer voor de countrylook. Wat wel opvalt
is dat alle ontwerpen heel braaf en eerder basic zijn. Het voordeel
hiervan is dat je toch fashionable voor de dag komt, maar dat de
stukken onderling makkelijk combineerbaar zijn. Is dit de oplossing van
de zusjes voor de economische crisis?
Stijlvol wit Net
zoals andere jaren zitten in de collectie ook stijlvolle stukken en
uitgaanskledij. Hier zijn we heel classy stukken, waarbij wit de
boventoon neemt. Het bleke tweedelige maatpak met waistcoat is onze
favoriet. Ook hield Penélope rekening met elk soort vrouw, vrouwen met
alle soorten maten zullen hun gading in de collectie vinden. De zusjes
Cruz maken al twee jaar kledingstukken voor kledingketen Mango. (br.nina)
Kate Moss, Madonna, Debbie Harry and Brigitte Bardot zijn de grootste
fashioniconen uit de twintigste eeuw. Hun namen circuleren op een poll,
opgesteld naar aanleiding van de Britse 'Clothes Show London fashion
event'. Bedoeling is te achterhalen welke bekende gezichten de mode
hebben 'gemaakt'.
Blondie
Jaren 90 Supermodel
Kate Moss wordt door 62,5 procent van alle ondervraagden beschouwd als
best geklede persoon uit de jaren '90. Linda Evangelista en Erin 0'
Conner volgen op respectievelijk tweede en derde plaats. Victoria
Beckham siert de vierde plaats.
Madonna
Material Girl Madonna's
'Material Girl'-look, die haar mosterd bij Marilyn Monroe haalde door
haar blonde haren en rode lippen, werd in de jaren '80 genomineerd, net
als Princess Diana en actrice Joan Collins.
Blondie-zangeres
Debbie Harry werd als één van de stijliconen uit de jaren zeventig
genoemd. Zij versloeg Diana Ross en Bianca Jagger.
Marlene Dietrich
In de jaren
'60 triomfeerde Brigitte Bardot. Actrices Audrey Hephurn en Marlene
Dietrich werden de pioniers in de jaren '40 genoemd.
Mannen Opvallend
is dat weinig mannen het lijstje sieren. Uitgezonderd David Bowie,
voetballer David Beckham en John Lennon, zij kregen beperkte stemmen
toebedeeld. (br.hln)
De nerdlook, iets
wat fashionista's lang liefst vermeden, is helemaal trendy. Een
opvallende bril met dik montuur zet de toon van je outfit. Zijn je ogen
nog tiptop? Geen probleem, dan draag je gewoon een exemplaar met glazen
zonder sterkte.
Zowel dochter Lourdes als Madonna hebben een exemplaar.
Sullig Nerds
zijn plots trendsetters geworden. Zowel Scarlett Johansson en Madonna
gaan voor een dikke bril met groot, opvallend montuur. Hij is sexy,
geeft een intelligente look en maakt je zakelijke kantooroutfit
helemaal af. Hoe sulliger, hoe beter, lijkt wel. Denk aan het exemplaar
dat Woody Allen opheeft. Je hebt exemplaren voor zowel vrouwen als
mannen. Let wel op, de lijn tussen een 'nepnerd' met stijlgevoel en een
echte geek is dun. Leg fashionable accenten in je outfit met een
oversized handtas, stijlvol jurkje en killerheels.(br.nina)
De modestudenten van de Gentse Academie voor Schone kunsten zijn op zoek naar modellen, die tijdens hun eindejaarsshow hun prachtige collecties showen.
Ben je geïnteresseerd in de laatste modetrends en heb je altijd al willen schitteren op de catwalk? Dan kan je nu je kans grijpen. De Gentse Academie voor Schone kunsten is namelijk op zoek naar modellen om tijdens de eindejaarsshow de collecties van afstuderende modestudenten te showen.
De modeshows zelf zullen doorgaan op 18,19 en 20 juni. Geïnteresseerden kunnen zich op zondag 26 april van 10 uur 30 tot en met 16 uur 30 op de Mode afdeling in de J. Kluyskensstraat 2 in Gent aanmelden. Meer informatie: pieter.coene@hogent.be (br.she)
Twee Antwerpse designers, Walter Van Beirendonck en Dirk Van Saene,
ontwierpen een papieren jurk in samenwerking met postorderbedrijf La
Redoute. De jurken worden in beperkte oplage van 250 stuks verkocht via
internet en het ModeMuseum in Antwerpen.
Popart In
1966 werd de eerste papieren wegwerpjurk gemaakt door Scott Paper
Company. In geen tijd werd de papieren jurk een van de populairste
kledingstukken van de jaren '60. Later werden die jurken gebruikt om
reclameboodschappen te dragen en de papieren jurk kreeg steeds meer
doeleinden: van popart tot politieke verkiezingsslogans. Daarna
verdween de hype even snel weer. Nu is ze terug.
Expo Het
Modemuseum wil de papieren outfits opnieuw een plaats geven. Met een
speciale tentoonstelling 'Paper Fashion', wordt papier als alternatief
materiaal voor kleding getoond. Heel wat hedendaagse ontwerpers blijven
proberen om papiergelijkend materiaal op een originele manier te
verwerken in hun collectie.
Stevig Modemerk
La Redoute heeft alvast het papieren jurkje in de collectie opgenomen.
Wie denkt het hebbeding slechts één keer zonder kleerscheuren te
overleven, heeft het mis. Het jurkje is behoorlijk stevig en bestaat
uit in polyester ingeweven papier. Kostprijs bedraagt 60 euro van maat
36 tot 42. Snel zijn is de boodschap, er zijn slechts 250 exemplaren te
verkrijgen.(br.hln)