Meer kledingketens weigeren nog langer zandgestraalde jeans te
verkopen. De techniek om de jeans een meer versleten indruk te geven, is
uiterst schadelijk voor de textielarbeiders.
H&M en jeansfabrikant Levi's kondigden recent aan geen
gezandstraalde jeans meer te verkopen. Andere ketens als C&A, Zara,
Massimo Dutti, Bershka, Jack&Jones, Only, Vero Moda, Lee, Wrangler
en Promod, volgen hun voorbeeld.
Stoflong Bedoeling
van zandstralen is de broek een versleten of afgebleekt uitzicht te
geven. De gebruikte techniek is echter schadelijk voor de vele
textielarbeiders en kan silicose of stoflong veroorzaken. Onder meer in
Turkije is de techniek verboden na vele overlijdens. Andere landen als
Bangladesh, China, Mexico of Egypte doen het nog altijd.
Invoerverbod De Internationale Schone Kleren campagne vraagt regeringen om wereldwijd een invoerverbod op dergelijke jeans te bekijken.
Modeliefhebbers zijn vaak razend enthousiast wanneer een collectie op de catwalk wordt getoond, maar dat enthousiasme is weer helemaal verdwenen tegen dat de collectie ook effectief in de winkel hangt. Lauren Santo Domingo wil daar met zijn webshop verandering in brengen.
Moda Operandi heet de nieuwste modewebshop. En die webshop belooft anders te zijn, zo zullen ze letterlijk enkele uren na het houden van een modeshow de kledij online aanbieden. De New York Fashion Week zal het proefstuk worden, maar verwacht wordt dat binnenkort na iedere Fashion Week de volledige collecties online zullen staan. "Hierdoor worden niet alleen de grote toppers verkocht, maar zal de gehele collectie een succes worden", besluit Domingo, oprichter van de webshop. (br.she)
Voor een feestelijke outfit is een
paar 'high heels' de kers op de taart. Alleen, hoe kom je de avond door
zonder pijnlijke voeten? Trek die stiletto's gerust aan, met deze tips
overleef je elke feestavond.
-Hoge
hakken maken je benen langer, je kuiten slanker en geven een charmante
look. De vraag is hoe lang je het volhoudt zonder pijnlijke voeten? Een
oplossing: gebruik partyfeet in je schoenen. Dat zijn
gelkussentjes die je onder de bal van je voet plaatst. Door de zachte
gel wordt de druk minder en krijg je geen branderig gevoel.
-Je voeten vragen regelmatig verwennerij. Dat kan met een voetenbadje en voetencrème
, zo blijven ze zacht, krijgt eeltvorming geen kans en heb je minder
last van knellende tenen. Ook vermoeide voeten krijgen zo een boost.
-Je teennagels eisen een regelmatige knipbeurt. Te lange nagels doen je schoenen krapper zitten. Ook kunnen teennagels ingroeien als je te krappe schoenen draagt.
-Een paar reserveschoenen is geen luxe. Neem er een paar mee of denk eens aan de opvouwbare schoenen die handig in de handtas te stoppen zijn.
- Steeds in dezelfde houding staan, is nefast om je voeten nog meer te voelen. Wissel regelmatig van houding, anders blijf je steeds op één voet staan en krijg je uiteindelijk pijn in de voeten.
- Voel je pijn opkomen? Beweeg, wandel wat rond of dans: het kan helpen om de eerste pijn te verlichten of de pijnlijke drukpunten de baas te blijven.
- De juiste maat
is zeer belangrijk. Te grote schoenen, geven je voeten niet voldoende
steun. Zo glip je er ook steeds uit. Op die manier ga je bij het lopen
nog meer steun zoeken en neemt de kans op blaren of pijn alleen maar
toe.
- Pas je houding aan. Op hakken loop je
anders en meer vanuit je heupen. Dit gaat praktisch als vanzelf, maar
door deze juiste loophouding verbeter je ook de balans en druk op de
voeten.
- Zoek een zachtere ondergrond. Moet
je een tijdlang recht staan, zoek dan een tapijt of gras om langer
recht te staan. Zo komt er minder druk op de bal van je voet en krijg
je minder snel last van pijnlijke voeten.
- Een stabiele hak
kan net zo stijlvol zijn. Zeker als je het een tijdje vol moet houden.
De schoen voelt niet alleen stabieler, je wiebelt ook minder en gaat
minder snel door de enkels. Een rubberen hak is helemaal zachter om op
te lopen.
Ondergoed voor dames met taille van 2,70 meter is hit
Ondergoed voor dames met taille van 2,70 meter is hit
Een bedrijf dat de grootste slip ter wereld maakt moet nog grotere maten
creëren voor dames met een taille van 2,70 meter, dit komt overeen met
maat XXXXXXXXXXXXXXXL.
286 kg Moeder en
dochter Dianne en Laura Mannering richtten het bedrijf 'The Big Bloomers
Company' dat zich specialiseert in kledij voor grote maten. Ze maken
ondergoed voor dames met maat XXXXXXXXL, wat overeenkomt met een gewicht
van 220 kg. Het bedrijf wordt nu echter overstelpt met telefoontjes van
dames met obesitas van over de hele wereld dat het ondergoed te klein
is. Dus ontwikkelden ze een XXXXXXXXXXXXXXXL voor mensen van ongeveer
286 kg met een taille van 2,70 m. Er is al interesse voor deze
kledingstukken uit Nieuw-Zeeland, Frankrijk en Australië. De verkoop
gaat razendsnel, in een week tijd verkochten de Mannerings al 100 slips.
Geen keuze De 68-jarige Dianne: "Dames met
grote maten hebben een gebrek aan keuze, toch is kledij in grote maten
is erg populair. Ik moest wel toegeven dat ik erg verrast was toen ik
telefoontjes kreeg met de vraag naar nog grotere maten. We krijgen
bestellingen uit de hele wereld, vooral uit Nieuw-Zeeland en Australië.
Onze klanten reageren erg enthousiast, ze geven tips voor het comfort en
het ontwerp." Het bedrijf verkoopt ook panty's en nachtkledij, daarvoor
is per kledingstuk tot zes meter stof nodig.
Waar in het buitenland vrouwen bereid waren zeven uur te wachten om
zelfs maar zo'n jurk van Lanvin for H&M te passen, was de
belangstelling in eigen land heel wat minder. Vorig weekend trok een
Nina-redactrice zélf naar een H&M waar ze de collectie verkopen (de
Meir in Antwerpen) om te achterhalen waarom wij Belgen minder wild zijn
van de designercollectie.
Het eerste dat opviel aan het 'Lanvin'-hoekje is dat zowat iedereen er
straal voorbij liep. Verstopt achteraan de winkel, vlak voor een
paskamer is dat misschien niet onlogisch, maar er is meer aan de hand.
De
(voor H&M) dure jurken zijn soms schrikbarend slecht afgewerkt. De
asymmetrische jurk met grote ruffles op de schouder bijvoorbeeld,
vertoonde allemaal losse draadjes. Voor 150 euro verwacht zelfs een
H&M-klant iets meer dan dat.
De gebloemde, strapless
minijurk was wel netjes afgewerkt, maar omdat de gele jurk zo in het oog
springt, neem je al bijna niet meer de tijd om die te overwegen.
Een
tweede 'probleem' is de presentatie van de jurken. Wat stijlvol en
elegant lijkt bij (superslanke) topmodellen, oogt eerder zielig aan een
kleerhanger. De keuze van de stoffen helpt niet bepaald: die lijken van
dichtbij echt hun prijs niet waard.
De
ballerina-jurk die al gewaagd leek op foto, oogt in het echt bijna
grotesk. De doorzichtige stof die de hals bedekt oogt niet mooi, en
mensen met katten zien hun dure aankoop zo verknoeid door
kattennageltjes.
Ook de felle kleuren (geel, rood en roze)
schrikken af, en bovendien zijn de meeste jurken echt wel kort,
misschien te kort om het risico te wagen. De jurken in 'veilige'
kleuren, zoals zwart en donkerblauw waren of al bijna uitverkocht, of
werden niet aangeboden in de H&M op de Meir.
Niemand
leek de jurken zelfs maar te willen passen, al is het maar om ze eens
aan gehad te hebben. En dan heb je ons inziens een probleem.
Al
bij al vraagt de Lanvincollectie te veel lef en te veel centen om de
shopper die op zoek is naar een goede prijs/kwaliteitverhouding tevreden
te stellen. Want denken we niet allemaal, dat hét verschil tussen
confectie- en designerkledij vooral in kwalitatieve stoffen en snitten
ligt?
Bij deze collectie is daar op het eerste zicht niet veel van te merken. Voor ons is de Lanvin for H&M daarom een flop. (br.hln)
Aanstormend toptalent Jonathan Saunders heeft een collectie voor Escada ontwikkeld. Nieuwe eigenares Megha Mittal hoopt daarmee het modehuis uit het slop te halen.
Escada werd een tijdje geleden failliet verklaard, maar werd kort daarop overgenomen door miljonairsdochter Megha Mittal. Die probeert het modehuis nu terug hip te maken door allerlei gastdesigners aan te werven. Eentje daarvan is Jonathan Saunders, die een sportcollectie voor het huis zal ontwerpen.
Saunders is op zijn zachtst gezegd een aanstormend talent. Zo werd hij zelfs gevraagd door de winkelketen Topshop om een eigen collectie te ontwerpen. Zelf is hij alvast lovend over de samenwerking. "Ik denk dat dit een goede keuze van Escada was. Mijn lijn staat voor een koele vrouwelijkheid, is relaxed chique, heeft moderne lijnen en zit vol kleur." (br.she)
Schoenen die strakkere benen en kont beloven werken niet
Schoenen die strakkere benen en kont beloven werken niet
De EasyTone schoenen van Reebok.
Een Britse consumentenvereniging heeft reclames voor sportschoenen van
sportmerk Reebok verbannen die gespierde benen en een stevigere kont bij
elke stap beloven, omdat ze de verwachtingen niet inlossen.
Misleidend Er
bestaan ondertussen al heel wat varianten gezondheidsschoenen die
beloven je beenspieren extra te trainen tijdens het stappen. Eentje
daarvan is de EasyTone van Reebok. De Britse waakhond 'Advertising
Standards Authority' (ASA) bestudeerde de beloften die het sportmerk
maakte in twee reclames, daaruit concludeert de organisatie dat de
beweringen misleidend zijn.
Helena Christensen met de EasyTone sportschoenen.
Ronde zool De
theorie erachter is dat het lichaam harder moet werken om stabiel te
blijven tijdens het lopen en wandelen door de speciaal ontwikkelde zool
met ronding. Bij de kontspieren zou dat 28 procent zijn, bij beenspieren
11 procent. ASA zegt echter dat er geen enkel wetenschappelijk bewijs
is dat deze beweringen of cijfers kan ondersteunen.
Bekende fans
van dit soort schoenen zijn topmodel Helena Christensen, zangeres
Nicole Scherzinger en de Braziliaanse schone Bar Refaeli.
Modeontwerpster Stella McCartney is bevallen van een dochtertje dat de naam Reiley draagt. Eerder werd al bekend dat de ontwerpster via een keizersnede bevallen was.
Stella McCartney is in het Londense Portland Hospital bevallen van een dochtertje. Het ziekenhuis wordt ook wel vergeleken met het sterrenhotel The Ritz. Niet verwonderlijk dus dat ook Victoria Beckham, Zoe Ball en Patsy Kensit er bevielen van hun kinderen.
De 39-jarige dochter van Beatle Paul McCartney heeft reeds drie kinderen met haar man Alsasdhair Willis: zoontje Miller (5), dochter Bailey (3) en zoontje Beckett (2). Haar vierde kind wordt het 7de kleinkind van vader Paul McCartney. (br;she)
Wie zit te wachten op lingerie geïnspireerd door Harry Potter?
Wie zit te wachten op lingerie geïnspireerd door 'Harry Potter'?
Waar de boeken en de films van Harry Potter nog voor kinderoortjes en
¿oogjes bestemd zijn, zijn sommige stukken uit de officiële en
officieuze merchandising dat allang niet meer. Harry Potter-condooms
werden geblokkeerd door filmmaatschappij Warner Brothers, maar lingerie
geïnspireerd op dé tovenaarssport bij uitstek, Zwerkbal of Quidditch,
behoort wel tot de mogelijkheden.
Zwerkbal is opgepikt door 'Muggles' of Dreuzels, de tovernaarsterm voor
mensen die niet kunnen toveren. In de Verenigde Staten hebben ze er een
heuse competitie van gemaakt en Warner Brothers rook zijn kans om ook
rond de sport merchandising uit te brengen.
In de opsomming van
de rechten staan t-shirts, sportpakken, topjes, skipakken, hoeden,
riemen, sjaals, pyjama's, Halloweenkostuums en, jawel, lingerie.
Ondertussen werden ook de rechten op juwelen, keukengerei, gsm-covers,
magneten, potloden en briefpapier opgeëist.
Een sexy pakje is alvast geen probleem.
Voorkomen Of
de lingerie ondertussen al geproduceerd wordt, is niet duidelijk, net
zomin of dit wel het plan is. Waarschijnlijk wil Warner Brothers vooral
voorkomen dat iemand anders het doet, of het nu gaat om de centen dan
wel om de bescherming van de jongsten.
Wél duidelijk is dat
Warner Brothers nog voor jaren zal proberen de Harry Potter-reeks tot de
laatste druppel uit te persen, zeker nu het einde van de filmreeks in
zicht is (zomer 2011).
Wie wil? Blijft de
vraag of iemand wel zit te wachten op Zwerkbal-lingerie, en hoe dat er
dan precies zal uitzien. Harry Potter-fans die wel van een rollenspel
houden, kunnen op talloze sites een sexy tovernaarspakje bestellen.
Kinderen Niet Toegelaten...
Dit T-shirt werd ontworpen voor dreuzels die toch van zwerkbal houden.
Vanaf december stappen 30 nieuwe winkels uit de Brusselse Nieuwstraat
mee in het verhaal van "Afterwork Shopping". Elke donderdag blijven de
zaken dan open tot 20 uur.
Volgens Brussels minister van Economie Benoît Cerexhe (CDH), voegen deze
handelaars zich bij de 300 winkels en 400 horecazaken die al deelnemen.
De eerste resultaten na zes maanden Afterwork Shopping zijn hoopgevend.
Op
donderdagavonden is de passage in de deelnemende winkelstraten
gemiddeld 30 procent hoger dan voordien. In de Kleerkopersstraat loopt
dat op tot 80 procent. In de Dansaertstraat is dat 25 procent meer volk
en in de Lombardstraat steeg de passage met 160 procent. In totaal werd
er geteld op 32 ijkpunten.
De
winkels in de Nieuwstraat die vanaf donderdag meedoen, zijn gelegen
tussen de Noorddoorgang en het Muntplein. Zara, Esprit, Women's Secret,
Bershka, Celio*, Celio*club, Naf Naf, Springfield, Yves Rocher, Pearle,
Promod, Etam Lingerie en M&S Mode zijn de belangrijkste deelnemers.
Dagelijks trekt de Nieuwstraat zowat 50.000 mensen om te winkelen.
Iedere
week zijn er verschillende honderden euro's aan cadeaus te winnen in
een deelnemende winkel. Daarnaast komen er 30 nieuwe handelaars bij in
handelswijken die al deelnemen. Afterwork Shopping is een initiatief
van de Handelaarsverenigingen van het stadscentrum in samenwerking met
Atrium Brussel Centrum en met de actieve steun van het Brussels gewest
en de Stad Brussel. (br.hln)
Klik op de foto om haar tijdens een modedefilete bekijken
Het Nederlandse model Daphne Groeneveld prijkt op de cover van het
decembernummer van Vogue. Dat is een bijzondere eer voor de blonde
schone, die nog maar zestien jaar is.
De tiener uit Voorschoten in Zuid-Holland 'deelt' de frontpagina van Vogue
halvelings met ontwerper Tom Ford, die als gastredacteur voor het
kerstnummer werd aangezocht. Dat is een jaarlijkse traditie van het
modeblad.
Ford nam volgens hoofdredactrice Carine Roitfeld zijn
taak heel au sérieux: hij schreef artikels, fotografeerde en koos
modellen. "Hij heeft een oog als een scanner, hij is een multitalent",
aldus Roitfeld.
En Daphne Groeneveld? Deze Hollandse jongedame
wordt alvast de 'nieuwe Doutzen Kroes' van Nederland genoemd. Ze werd
vorig jaar gescout toen ze met haar moeder aan het winkelen was.
Inmiddels werd ze klaargestoomd voor het grote werk en kluste het
topmodel in spe al voor Givenchy, Giorgio Armani, Emporio Armani, Clavin
Klein en Miu Miu. Hieronder ziet u haar aan het werk.
Na Kate Moss (best gekleed dit decennium) en Carey Mulligan (best
gekleed volgens Harper's Bazaar), verkoos Teen Vogue tv-presentatrice en
model Alexa Chung als best geklede van het jaar. Een keuze die nogal
wat stof deed opwaaien, want zowat geen enkele showbizzsite of blog was
het eens met de keuze.
Carey Mulligan staat pas op drie, Emma Watson valt buiten de top-15 en
nobele onbekenden als Shenae Grimes, Victoria Justice, Whitney Port,
Miranda Cosgrove, Nicola Peltz halen het voor de alom geprezen Blake
Lively of de verrassende Kelly Osbourne.
Chung is een Britse en
gekend als het gezicht van DKNY jeans en een model voor pepe jeans. De
27-jarige wordt door het tienerblad geroemd 'om haar bloemenprints en
een distinctieve vintage/bohémien-stijl'. Chung houdt ook erg van shorts
en draagt ze te pas en te onpas.
Onderkoelde klasse Verder
koos Teen Vogue vaak voor 'onderkoelde klasse' (zoals Mulligan of
Rachel Bilson) en klassieke elegantie (Emma Watson en Blake Lively), al
werden ook enkele grijze muizen (Kate Bosworth, Freida Pinto en Anna
Kendrick) redelijk hoog in de lijst gestopt.
Teen Vogue's Best Dressed Celebrities of 2010
1. Alexa Chung 2. Emma Roberts 3. Carey Mulligan 4. Kate Bosworth 5. Lea Michele 6. Camilla Belle 7. Kristen Stewart 8. Taylor Swift 9. Olivia Palermo 10. Rachel Bilson 11. Natalie Portman 12. Victoria Justice 13. Whitney Port 14. Miranda Cosgrove 15. Nicola Peltz 16. Emma Watson 17. Amanda Seyfried 18. Chloe Sevigny 19. Leighton Meester 20. Keira Knightly 21. Freida Pinto 22. Anna Kendrick 23. Blake Lively 24. Shenae Grimes 25. Kelly Osbourne
Draagt Kate Middleton deze lingerie op haar trouwdag?
Draagt Kate Middleton deze lingerie op haar trouwdag?
Een stuk uit de bruidscollectie van Ultimo.
Michelle Mone, de baas van het Britse lingeriebedrijf Ultimo, heeft
aangeboden om de bruidslingerie van Kate Middleton te ontwerpen.
Een bruidskorset van Ultimo.
Ultimo
is een van de belangrijkste lingeriemerken in het Verenigd Koninkrijk.
De directeur hield zich zelf bezig met het creëren van een voorstel van
wat Kate Middleton onder haar bruidsjurk zal dragen op de dag dat ze met
prins William in het huwelijk treedt, volgend jaar in paril. "Ik heb
een setje voor haar getekend, nu ga ik haar het ontwerp opsturen en ik
hoop dat ze dit kiest voor de grote dag. Ik denk dat ons merk wel bij
haar imago past."
Een ontwerp van designer Phillipa Lepley.
Ook over de
bruidsjurk van de toekomstige prinses zelf wordt ook al druk
gespeculeerd. Harold Tillman, voorzitter van de British Fashion Council
(BFC), hoopt dat ze voor een Britse ontwerper kiest. "Kate is zo mooi,
alles wat ze draagt zal mooi zijn. We hebben tal schitterende
ontwerpers. Ik denk dat ze voor eenvoudig en elegant zal gaan." Phillipa
Lepley, een 41-jarige designer, is één van de favorieten. Een
woordvoerder van bookmaker William Hill: "Er wordt heel wat geld ingezet
op Phillipa, ze zal dus wel zeker op het lijstje van favoriete
designers van Kate staan."
Louboutinfreak Blake Lively is de trotse eigenaar van 40 paar
extra Louboutins. Ze kocht de schoenen in een stockverkoop in New York,
en profiteerde daarbij van de kortingen.
"De schoenen zijn vooral cadeautjes voor mijn zussen en vriendinnen",
aldus de Gossip Girl-actrice, die toch moest toegeven dat ze enkele
paren voor zichzelf hield.
Eigen schoen
Geen
wonder, want de schoenenontwerper Christian Louboutin en de actrice
hebben al een geschiedenis samen. Zo kreeg Blake een schoen naar zich
vernoemd, wat de actrice zelf 'haar grootste verwezenlijking' noemde. Ze
bekende toen 'dat ze met de schoenen onder haar hoofdkussen zou
slapen'.
Mode-icoon
Lively is amper 23 en
vooral bekend voor haar rol als de pittige socialite Serena Van der
Woodsen in het tienderdrama Gossip Girl. Ze wordt geroemd om haar stijl,
en Vogue-hoofdredactrice Anna Wintour nam haar onder haar vleugels om
haar de modewereld te leren kennen. Bij elke grote modeshow zit Lively
keurig op de eerste rij.
De lippen zijn het meest aantrekkelijke deel van een vrouwengezicht voor
mannen. Dames met dunne lippen kunnen hun aantrekkingskracht met 40
procent vergroten door lipstick te dragen, blijkt uit onderzoek.
Wetenschappers
ontdekten na onderzoek bij 50 mannen dat bij de tien seconden na de
eerste ontmoeting met een vrouw de gemiddelde man meer dan den helft van
de tijd naar haar mond staart. Als ze lipstick draagt, is het nog
moeilijker voor hem om weg te kijken. Bij roze lipstick kijkt hij 6,7
seconden en bij rode lipstick loopt dit op tot 7,3 seconden. Er ging
gemiddeld 0,95 seconden naar de ogen en 0,85 seconden naar haar kapsel.
Maar wanneer de dames geen make-up droegen, keken ze maar 2,2 seconden
naar de mond, dan gingen er 2,97 seconden naar de ogen en 2,77 seconden
naar de neus.
Scarlett Johansson.
Volle lippen blijken
het meest aantrekkelijke lichaamsdeel te zijn, maar de
aantrekkingskracht van dunne exemplaren vergrootte meer dan 40 procent
eens make-up aangebracht werd. Professor Geoff Beattie: "Deze studie
bewijst dat lippen een van de meest sensuele aspecten van een
vrouwenlijf is, het speelt een cruciale rol in de menselijke
aantrekkingskracht. Vrouwen die lipstick dragen, zijn sexier dan degenen
die dat niet doen. Al eeuwenlang maken vrouwen hun lippen rood om
mannen te lokken." (br.hln foto photo news)
Momenteel vindt er een boeiende tentoonstelling plaats in het Justus Lipsius gebouw van de raad van de Europese Unie in Brussel. Deze tentoonstelling is het resultaat van de samenwerking tussen Belgische ontwerpers en de vzw Spullenhulp.
Het doel van de expo 'Fashion & Design - Second Hand Second Life' is om jong ontwerperstalent van België in de kijker te zetten, maar ook om de strijd tegen armoede aan te kaarten.
De ontwerpers kozen tweedehands objecten, kleding- en meubelstukken uit om zo een uniek gerecycleerd silhouet te creëren. Deze artistieke creaties werden gepresenteerd tijdens het jaarlijks modedefilé van Spullenhulp vzw en staan nu tentoon in Brussel.
De tentoonstelling toont 11 creaties van Belgische modeontwerpers en 6 meubelstukken ontworpen door Belgische artiesten.
Je vindt er onwerpen van hofleverancier Christophe Coppens en van grote namen zoals Natan en Delvaux. Maar ook aanstormend talent zoals Kris van Assche, Ann Eckers en Christophe van Liedekerke werkten mee aan dit project.
Benieuwd naar deze expo? De tentoonstelling loopt nog tot en met 31 december 2010. Op styletoday.be vind je alvast een sneak peek van de expo. (br.het Nieuwsblad - foto Thomas Francois)
Mascara iedere dag opnieuw aanbrengen is voor heel wat vrouwen te veel werk. Het Amerikaanse Lashdip komt nu op de proppen met een semipermanente mascara.
Een mascara die 6 weken lang zijn kleurintensiteit, volume en lengte behoudt zonder enige invloed van water of zweet te ervaren. Dat is wat de nieuwe semipermanente mascara van Lashdip belooft. Het goedje moet aangebracht worden door een schoonheidsspecialiste en voldoende uitdrogen voordat het resultaat goed zichtbaar is. "Daarna ben je er zeker van dat de mascara voor 6 volle weken prachtig blijft", aldus bedenkster Gina Mondragon. (br.she)
Vanaf gisteren is de collectie van Lanvin te koop bij H&M. Terwijl
de collectie massa's vrouwen lokte in vele landen, bleef de grote
toeloop in eigen land uit.
De H&M winkels gingen vandaag uitzonderlijk om 8u open, maar al
vanaf 6u werden armbandjes met verschillende kleuren uitgedeeld.
Bedoeling was om met kleine groepjes van 20 fashionista's het
Lanvin-eiland te betreden. Alle geïnteresseerden kregen een kwartier de
tijd om op zoek te gaan naar hun favoriete kledingstuk.
Volgens
de persverantwoordelijke mag beslist van een succes gesproken worden,
maar werden wel minder aanwezigen opgemerkt dan bij Jimmy Choo vorig
jaar. Het feit dat deze lancering op een weekdag valt, samen met de
treinstaking, kunnen mogelijke oorzaken zijn.
Gezichtsbeharing is een taboe bij heel wat vrouwen. Daarom maken we een
overzicht van de meest efficiënt manieren om dit gênante probleem aan te
pakken.
"Gezichtsbeharing bij vrouwen kan tal van oorzaken
hebben ", aldus dermatologe Natasha Kapur. "Het probleem kan bij de
eierstokken liggen, die kunnen haargroei stimuleren, het kan door het
hormoon testosteron komen of je genen kunnen verantwoordelijk zijn.
Omdat er zo'n taboe op rust, is er niet genoeg informatie over de beste
manieren om dit te verwijderen."
Laserbehandeling Bij
deze techniek concentreert een lasterstraal zich op het gebied van
haargroei. De follikels onder de huid worden vernietigd, waardoor de
haar stopt met groeien. Je hebt ongeveer zes tot acht behandelingen
nodig om te verzekeren dat de follikels uitgeschakeld worden en dat het
haar niet terug zal groeien. Na de behandeling moet je de huid
beschermen tegen schade van de zon, anders loop je risico op donkere
vlekken. Via deze behandeling kun je haargroei permanent verminderen en
kan het zelfs helemaal stoppen. De nadelen zijn wel dat het veel geld
kost en dat je vier weken tussen twee behandelingen moet laten. Sommigen
zeggen dat het pijnlijk is. Een laserbehandeling werkt het beste bij
mensen met donkere haren op een bleke huid, want je hebt contrast nodig.
Dankzij nieuwe lasers kunnen vrouwen met een donkere of gevoelige huid
in sommige klinieken behandeld worden. Bij vrouwen met blond, wit of
grijze gezichtsbeharing werkt het niet.
Een laserbehandeling
IPL Intense
Pulsed Light (Intense Pulsed Light) lijkt op een laserbehandeling maar
gebruikt variaties van golflengtes, wat volgens sommigen het risico op
brandwonden en pigmentatie beperkt. Je hebt zes tot tien sessies nodig,
je moet tussen twee behandelingen een tot drie maanden wachten. Het haar
zou definitief weg moeten blijven, minderen of fijner terugkomen. Dit
is een zachtere, minder pijnlijke vorm van de laserbehandeling, het is
beter geschikt voor donkere huidtypes of licht haar. Nadelen zijn dat
een sessie lang duurt en duur is.
Was Hierbij
wordt warme was op het te behandelen gebied aangebracht met een spatel.
Hier komt een strip over en deze wordt er dan afgetrokken, waardoor het
haar meekomt. Hiermee blijft je haar twee tot zes weken weg. Het is
snel, goedkoop en overal beschikbaar, je kan het ook thuis zelf doen.
Omdat waxen je huid kan doen verkleuren, is het niet ideaal voor donkere
types. De haartjes groeien snel terug en ze moeten een halve centimeter
zijn voor je opnieuw kan waxen. Op korte termijn kan het voor uitslag
zorgen, maar er kan geen schade op lange termijn optreden.
Ontharingscrème Je
brengt een ontharingscrème aan op het gezicht en wacht een paar minuten
voor je het verwijdert. Je haar komt dan ook mee door de chemische
stoffen die keratine in de haarstructuur afbreken. Hiermee blijft je
haar enkele dagen tot twee weken weg. Het is goedkoop, efficiënt en je
kunt het thuis snel zelf doen. Je haar groeit snel terug omdat het net
boven de huidoppervlakte opgelost wordt, niet aan de wortel. De
chemische stoffen kunnen gevoelige huid irriteren. De beharing komt ook
in stoppels terug.
Threading Dit is een
eeuwenoude ontharingsbehandeling uit het Midden Oosten, maar kent nu een
groei aan populariteit in het westen. Hierbij gaat de
schoonheidsspecialiste met een katoenen draadje over de huid, waardoor
ze het haar uittrekt in de wortel. Hiermee blijft het twee tot zes weken
weg. Het is een snelle, efficiënt en veilige manier om haar te
verwijderen zonder chemische stoffen. Het is goed voor kort haar, het
proces kan de follikel schaden, waardoor het haar slechts beperkt kan
teruggroeien. De behandeling is nog niet wijdverspreid.
Elektrolyse Het
haar krijgt een elektrische schok via een fijne, steriele naald die in
elke follikel gebracht wordt. Dit beperkt de bloedtoevoer en zuurstof in
het haar, waardoor deze afsterft. Sommige vrouwen hebben verschillende
sessies nodig, maar het resultaat is permanent en de resultaten zijn
gegarandeerd. Elke behandelde follikel sterft af en het haar kan niet
teruggroeien. Elektrolyse is efficiënter dan laser of IPL bij licht
haar. Het nadeel is wel dat het veel tijd in beslag neemt. Sommige
vrouwen hebben meer dan twaalf sessies nodig, waardoor het duur kan
worden.
Hoe komt het dat
jouw vriendin er stralend uitziet in die blauwe trui terwijl jij er
vermoeid of bleek mee staat? De reden is simpel: kleuren moeten passen.
Achterhaal zelf of laat kleurenexperten aantonen welk effect tinten op
de uitstraling hebben. Het resultaat is bij ieder verschillend.
Volmaakte tint Kleurenanalyse
is een wetenschap, al jaren gebruikt en goedgekeurd door vele stylisten
en andere deskundigen. Wie de juiste kleuren draagt, krijgt immers
stijl, zelfwaarde en uitstraling. De meeste mensen onderschatten het
belang van kleuren. Verkeerde tinten kunnen je uitstraling en imago
volledig naar de vaantjes helpen. Bepaalde onvolmaaktheden vallen meer
op of je teint wordt valer en grauwer. Modetinten kunnen dan wel heel
mooi zijn, als ze niet binnen jouw kleurenpalet horen, blijf je er
beter af.
Ontstaan Kleurenanalyse werd
uitgevonden door ene Zwitserse schilder Johannes Itten (1888-1967). Hij
stelde vast dat wanneer zijn studenten dezelfde scènes dienden te
schilderen, de ene voor koele tinten kies en de andere warme ondertonen
prefereerde. In 1947 onderzocht de man dit fenomeen en kwam erachter
dat degenen die warme tinten gebruikten, eerder een huid met
goudachtige ondertoon, blonder haar en donkere warme ogen hadden. De
studenten die koelere tinten namen, hadden een blauwroze ondertoon en
koelere oogtinten. Blijkbaar werden de studenten instinctief naar hun
individuele kleurentoon getrokken.
Julia Roberts als herfsttype.
Warm versus koel De
warme tinten hebben een gele ondertoon. Denk daarbij aan
herfstwandelingen met rijke goudschakeringen, oranjebruine, kaki, rode,
camel en beige tinten. Koele tinten doen denken aan winterdagen met
pure besneeuwde landschappen. Ijzige grijstinten, blauw, roze, fuchsia,
paars en zwart en wit.
Spiegel Hoe kom je
erachter tot welke categorie je behoort? Ga langs bij een
kleurenstyliste of ga zelf op ontdekking. Plaats je voor een spiegel in
natuurlijk licht en dek met een haarband al het haar af. Ook de nek en
decolleté horen onbedekt. Juwelen en make-up ban je eveneens.
Kijk
in de spiegel en hou een spierwitte stof onder je huid. Herhaal dit met
een crème-kleurige tint. Kijk naar de helderheid van je ogen en
beoordeel welke stofjes deze doen oplichten.
Ben je een warm
type, schenkt de warme tint je huid een warmere gloed. Het witte maakt
je fletser. Ben je een koeler type, werkt het omgekeerde.
Kleurenspecialist Om
je type en de juiste kleuren helemaal te vinden, ga je maar beter langs
bij een kleurenspecialiste. Die gaat op zoek naar jouw type en kijkt
naar verschillende ondertonen zoals licht of donker, koel of warm,
helder of zacht. Of je een winter, zomer, herfst of lentetype is, is
vaak niet meteen te bepalen. Dat wordt pas duidelijk nadat je alle
kleurtinten hebt gedragen.
Types Een
lentetype heeft een warme, perzikkleurige huid, vaak zomersproetjes en
blonde haren met een gouden glans. Een zomertype heeft een koele,
rozige huidskleur en asblonde haren. Een herfsttype heeft een warm
goudgele huidskleur en warme, roodbruine haren. Een wintertype heeft
een koele huidskleur en koele donkerbruine tot diep zwarte haren. Lentetype Dit
type heeft een stralende huid en houdt over het algemeen lange tijd een
jeugdige uitstraling. Goud is het sleutelwoord bij de "lentevrouw". Je
hebt goudblond, Karamel/kleurig of rossig haar en helderblauwe, grijze
of zeegroene ogen.
Pastelkleuren die zacht in elkaar overlopen staan jou prachtig.
Je hebt een tere huid waar warm/roze en perziktinten het best bij
passen. Kies kleding met kleuren als ivoor, crème, warm beige, bruin,
camel, marine, vanillegeel, goudgeel, perzik, abrikoos, zalm, koraal,
oranjerood, tomatenrood, mosgroen, olijfgroen, turkoois, lavendelblauw,
aubergine.
Zomertype Het zomertype kan zowel blond als donker zijn. Misschien was je als kind heel blond en is jouw haar later donkerder geworden. De
kleur van de ogen varieert van hazelnoot tot blauw of (zee)groen. Bij
het zomertype passen zachte kleuren. Pasteltinten als roze, blauw en
hazelnoot zijn geschikt, aan felle contrasten kun jij je beter niet
wagen.
Kleding: Eierschaal, roze beige, licht tot donkergrijs,
blauwgrijs, marine, licht tot medium blauw, helderblauw, koningsblauw,
turkoois, citroengeel, zuivergroen, blauwgroen, helderrood, paars,
pruimkleur, lichtroze, dieproze, blauwrood, lichtviolet.
Herfsttype Je kunt blond, donker of rood zijn, maar jouw tint heeft een goudkleurige ondertoon en dat maakt je het echte "herfsttype".
Wintertype Het echte "wintertype" heeft donker haar en donkere ogen. De olijfkleurige huid met grijsbeige ondertoon komt helemaal tot leven door koele winterkleuren.
Bij
het wintertype passen blauwtinten met zwarte accenten en helderwitte
blikvangers in fluwelen en glanzende stoffen met grafische dessins.
Kleding: wit, zwartbruin, licht tot donkergrijs, blauwgrijs, zwart,
marine, licht tot medium blauw, helderblauw, ijsblauw, koningsblauw,
turkoois, citroengeel, zuivergroen, ijsgroen, blauwgroen, magenta,
fuchsia, bordeaux, helderrood, lichtroze, dieproze, blauwrood, paars,
pruim.