Schoenen die strakkere benen en kont beloven werken niet
Schoenen die strakkere benen en kont beloven werken niet
De EasyTone schoenen van Reebok.
Een Britse consumentenvereniging heeft reclames voor sportschoenen van
sportmerk Reebok verbannen die gespierde benen en een stevigere kont bij
elke stap beloven, omdat ze de verwachtingen niet inlossen.
Misleidend Er
bestaan ondertussen al heel wat varianten gezondheidsschoenen die
beloven je beenspieren extra te trainen tijdens het stappen. Eentje
daarvan is de EasyTone van Reebok. De Britse waakhond 'Advertising
Standards Authority' (ASA) bestudeerde de beloften die het sportmerk
maakte in twee reclames, daaruit concludeert de organisatie dat de
beweringen misleidend zijn.
Helena Christensen met de EasyTone sportschoenen.
Ronde zool De
theorie erachter is dat het lichaam harder moet werken om stabiel te
blijven tijdens het lopen en wandelen door de speciaal ontwikkelde zool
met ronding. Bij de kontspieren zou dat 28 procent zijn, bij beenspieren
11 procent. ASA zegt echter dat er geen enkel wetenschappelijk bewijs
is dat deze beweringen of cijfers kan ondersteunen.
Bekende fans
van dit soort schoenen zijn topmodel Helena Christensen, zangeres
Nicole Scherzinger en de Braziliaanse schone Bar Refaeli.
Modeontwerpster Stella McCartney is bevallen van een dochtertje dat de naam Reiley draagt. Eerder werd al bekend dat de ontwerpster via een keizersnede bevallen was.
Stella McCartney is in het Londense Portland Hospital bevallen van een dochtertje. Het ziekenhuis wordt ook wel vergeleken met het sterrenhotel The Ritz. Niet verwonderlijk dus dat ook Victoria Beckham, Zoe Ball en Patsy Kensit er bevielen van hun kinderen.
De 39-jarige dochter van Beatle Paul McCartney heeft reeds drie kinderen met haar man Alsasdhair Willis: zoontje Miller (5), dochter Bailey (3) en zoontje Beckett (2). Haar vierde kind wordt het 7de kleinkind van vader Paul McCartney. (br;she)
Wie zit te wachten op lingerie geïnspireerd door Harry Potter?
Wie zit te wachten op lingerie geïnspireerd door 'Harry Potter'?
Waar de boeken en de films van Harry Potter nog voor kinderoortjes en
¿oogjes bestemd zijn, zijn sommige stukken uit de officiële en
officieuze merchandising dat allang niet meer. Harry Potter-condooms
werden geblokkeerd door filmmaatschappij Warner Brothers, maar lingerie
geïnspireerd op dé tovenaarssport bij uitstek, Zwerkbal of Quidditch,
behoort wel tot de mogelijkheden.
Zwerkbal is opgepikt door 'Muggles' of Dreuzels, de tovernaarsterm voor
mensen die niet kunnen toveren. In de Verenigde Staten hebben ze er een
heuse competitie van gemaakt en Warner Brothers rook zijn kans om ook
rond de sport merchandising uit te brengen.
In de opsomming van
de rechten staan t-shirts, sportpakken, topjes, skipakken, hoeden,
riemen, sjaals, pyjama's, Halloweenkostuums en, jawel, lingerie.
Ondertussen werden ook de rechten op juwelen, keukengerei, gsm-covers,
magneten, potloden en briefpapier opgeëist.
Een sexy pakje is alvast geen probleem.
Voorkomen Of
de lingerie ondertussen al geproduceerd wordt, is niet duidelijk, net
zomin of dit wel het plan is. Waarschijnlijk wil Warner Brothers vooral
voorkomen dat iemand anders het doet, of het nu gaat om de centen dan
wel om de bescherming van de jongsten.
Wél duidelijk is dat
Warner Brothers nog voor jaren zal proberen de Harry Potter-reeks tot de
laatste druppel uit te persen, zeker nu het einde van de filmreeks in
zicht is (zomer 2011).
Wie wil? Blijft de
vraag of iemand wel zit te wachten op Zwerkbal-lingerie, en hoe dat er
dan precies zal uitzien. Harry Potter-fans die wel van een rollenspel
houden, kunnen op talloze sites een sexy tovernaarspakje bestellen.
Kinderen Niet Toegelaten...
Dit T-shirt werd ontworpen voor dreuzels die toch van zwerkbal houden.
Vanaf december stappen 30 nieuwe winkels uit de Brusselse Nieuwstraat
mee in het verhaal van "Afterwork Shopping". Elke donderdag blijven de
zaken dan open tot 20 uur.
Volgens Brussels minister van Economie Benoît Cerexhe (CDH), voegen deze
handelaars zich bij de 300 winkels en 400 horecazaken die al deelnemen.
De eerste resultaten na zes maanden Afterwork Shopping zijn hoopgevend.
Op
donderdagavonden is de passage in de deelnemende winkelstraten
gemiddeld 30 procent hoger dan voordien. In de Kleerkopersstraat loopt
dat op tot 80 procent. In de Dansaertstraat is dat 25 procent meer volk
en in de Lombardstraat steeg de passage met 160 procent. In totaal werd
er geteld op 32 ijkpunten.
De
winkels in de Nieuwstraat die vanaf donderdag meedoen, zijn gelegen
tussen de Noorddoorgang en het Muntplein. Zara, Esprit, Women's Secret,
Bershka, Celio*, Celio*club, Naf Naf, Springfield, Yves Rocher, Pearle,
Promod, Etam Lingerie en M&S Mode zijn de belangrijkste deelnemers.
Dagelijks trekt de Nieuwstraat zowat 50.000 mensen om te winkelen.
Iedere
week zijn er verschillende honderden euro's aan cadeaus te winnen in
een deelnemende winkel. Daarnaast komen er 30 nieuwe handelaars bij in
handelswijken die al deelnemen. Afterwork Shopping is een initiatief
van de Handelaarsverenigingen van het stadscentrum in samenwerking met
Atrium Brussel Centrum en met de actieve steun van het Brussels gewest
en de Stad Brussel. (br.hln)
Klik op de foto om haar tijdens een modedefilete bekijken
Het Nederlandse model Daphne Groeneveld prijkt op de cover van het
decembernummer van Vogue. Dat is een bijzondere eer voor de blonde
schone, die nog maar zestien jaar is.
De tiener uit Voorschoten in Zuid-Holland 'deelt' de frontpagina van Vogue
halvelings met ontwerper Tom Ford, die als gastredacteur voor het
kerstnummer werd aangezocht. Dat is een jaarlijkse traditie van het
modeblad.
Ford nam volgens hoofdredactrice Carine Roitfeld zijn
taak heel au sérieux: hij schreef artikels, fotografeerde en koos
modellen. "Hij heeft een oog als een scanner, hij is een multitalent",
aldus Roitfeld.
En Daphne Groeneveld? Deze Hollandse jongedame
wordt alvast de 'nieuwe Doutzen Kroes' van Nederland genoemd. Ze werd
vorig jaar gescout toen ze met haar moeder aan het winkelen was.
Inmiddels werd ze klaargestoomd voor het grote werk en kluste het
topmodel in spe al voor Givenchy, Giorgio Armani, Emporio Armani, Clavin
Klein en Miu Miu. Hieronder ziet u haar aan het werk.
Na Kate Moss (best gekleed dit decennium) en Carey Mulligan (best
gekleed volgens Harper's Bazaar), verkoos Teen Vogue tv-presentatrice en
model Alexa Chung als best geklede van het jaar. Een keuze die nogal
wat stof deed opwaaien, want zowat geen enkele showbizzsite of blog was
het eens met de keuze.
Carey Mulligan staat pas op drie, Emma Watson valt buiten de top-15 en
nobele onbekenden als Shenae Grimes, Victoria Justice, Whitney Port,
Miranda Cosgrove, Nicola Peltz halen het voor de alom geprezen Blake
Lively of de verrassende Kelly Osbourne.
Chung is een Britse en
gekend als het gezicht van DKNY jeans en een model voor pepe jeans. De
27-jarige wordt door het tienerblad geroemd 'om haar bloemenprints en
een distinctieve vintage/bohémien-stijl'. Chung houdt ook erg van shorts
en draagt ze te pas en te onpas.
Onderkoelde klasse Verder
koos Teen Vogue vaak voor 'onderkoelde klasse' (zoals Mulligan of
Rachel Bilson) en klassieke elegantie (Emma Watson en Blake Lively), al
werden ook enkele grijze muizen (Kate Bosworth, Freida Pinto en Anna
Kendrick) redelijk hoog in de lijst gestopt.
Teen Vogue's Best Dressed Celebrities of 2010
1. Alexa Chung 2. Emma Roberts 3. Carey Mulligan 4. Kate Bosworth 5. Lea Michele 6. Camilla Belle 7. Kristen Stewart 8. Taylor Swift 9. Olivia Palermo 10. Rachel Bilson 11. Natalie Portman 12. Victoria Justice 13. Whitney Port 14. Miranda Cosgrove 15. Nicola Peltz 16. Emma Watson 17. Amanda Seyfried 18. Chloe Sevigny 19. Leighton Meester 20. Keira Knightly 21. Freida Pinto 22. Anna Kendrick 23. Blake Lively 24. Shenae Grimes 25. Kelly Osbourne
Draagt Kate Middleton deze lingerie op haar trouwdag?
Draagt Kate Middleton deze lingerie op haar trouwdag?
Een stuk uit de bruidscollectie van Ultimo.
Michelle Mone, de baas van het Britse lingeriebedrijf Ultimo, heeft
aangeboden om de bruidslingerie van Kate Middleton te ontwerpen.
Een bruidskorset van Ultimo.
Ultimo
is een van de belangrijkste lingeriemerken in het Verenigd Koninkrijk.
De directeur hield zich zelf bezig met het creëren van een voorstel van
wat Kate Middleton onder haar bruidsjurk zal dragen op de dag dat ze met
prins William in het huwelijk treedt, volgend jaar in paril. "Ik heb
een setje voor haar getekend, nu ga ik haar het ontwerp opsturen en ik
hoop dat ze dit kiest voor de grote dag. Ik denk dat ons merk wel bij
haar imago past."
Een ontwerp van designer Phillipa Lepley.
Ook over de
bruidsjurk van de toekomstige prinses zelf wordt ook al druk
gespeculeerd. Harold Tillman, voorzitter van de British Fashion Council
(BFC), hoopt dat ze voor een Britse ontwerper kiest. "Kate is zo mooi,
alles wat ze draagt zal mooi zijn. We hebben tal schitterende
ontwerpers. Ik denk dat ze voor eenvoudig en elegant zal gaan." Phillipa
Lepley, een 41-jarige designer, is één van de favorieten. Een
woordvoerder van bookmaker William Hill: "Er wordt heel wat geld ingezet
op Phillipa, ze zal dus wel zeker op het lijstje van favoriete
designers van Kate staan."
Louboutinfreak Blake Lively is de trotse eigenaar van 40 paar
extra Louboutins. Ze kocht de schoenen in een stockverkoop in New York,
en profiteerde daarbij van de kortingen.
"De schoenen zijn vooral cadeautjes voor mijn zussen en vriendinnen",
aldus de Gossip Girl-actrice, die toch moest toegeven dat ze enkele
paren voor zichzelf hield.
Eigen schoen
Geen
wonder, want de schoenenontwerper Christian Louboutin en de actrice
hebben al een geschiedenis samen. Zo kreeg Blake een schoen naar zich
vernoemd, wat de actrice zelf 'haar grootste verwezenlijking' noemde. Ze
bekende toen 'dat ze met de schoenen onder haar hoofdkussen zou
slapen'.
Mode-icoon
Lively is amper 23 en
vooral bekend voor haar rol als de pittige socialite Serena Van der
Woodsen in het tienderdrama Gossip Girl. Ze wordt geroemd om haar stijl,
en Vogue-hoofdredactrice Anna Wintour nam haar onder haar vleugels om
haar de modewereld te leren kennen. Bij elke grote modeshow zit Lively
keurig op de eerste rij.
De lippen zijn het meest aantrekkelijke deel van een vrouwengezicht voor
mannen. Dames met dunne lippen kunnen hun aantrekkingskracht met 40
procent vergroten door lipstick te dragen, blijkt uit onderzoek.
Wetenschappers
ontdekten na onderzoek bij 50 mannen dat bij de tien seconden na de
eerste ontmoeting met een vrouw de gemiddelde man meer dan den helft van
de tijd naar haar mond staart. Als ze lipstick draagt, is het nog
moeilijker voor hem om weg te kijken. Bij roze lipstick kijkt hij 6,7
seconden en bij rode lipstick loopt dit op tot 7,3 seconden. Er ging
gemiddeld 0,95 seconden naar de ogen en 0,85 seconden naar haar kapsel.
Maar wanneer de dames geen make-up droegen, keken ze maar 2,2 seconden
naar de mond, dan gingen er 2,97 seconden naar de ogen en 2,77 seconden
naar de neus.
Scarlett Johansson.
Volle lippen blijken
het meest aantrekkelijke lichaamsdeel te zijn, maar de
aantrekkingskracht van dunne exemplaren vergrootte meer dan 40 procent
eens make-up aangebracht werd. Professor Geoff Beattie: "Deze studie
bewijst dat lippen een van de meest sensuele aspecten van een
vrouwenlijf is, het speelt een cruciale rol in de menselijke
aantrekkingskracht. Vrouwen die lipstick dragen, zijn sexier dan degenen
die dat niet doen. Al eeuwenlang maken vrouwen hun lippen rood om
mannen te lokken." (br.hln foto photo news)
Momenteel vindt er een boeiende tentoonstelling plaats in het Justus Lipsius gebouw van de raad van de Europese Unie in Brussel. Deze tentoonstelling is het resultaat van de samenwerking tussen Belgische ontwerpers en de vzw Spullenhulp.
Het doel van de expo 'Fashion & Design - Second Hand Second Life' is om jong ontwerperstalent van België in de kijker te zetten, maar ook om de strijd tegen armoede aan te kaarten.
De ontwerpers kozen tweedehands objecten, kleding- en meubelstukken uit om zo een uniek gerecycleerd silhouet te creëren. Deze artistieke creaties werden gepresenteerd tijdens het jaarlijks modedefilé van Spullenhulp vzw en staan nu tentoon in Brussel.
De tentoonstelling toont 11 creaties van Belgische modeontwerpers en 6 meubelstukken ontworpen door Belgische artiesten.
Je vindt er onwerpen van hofleverancier Christophe Coppens en van grote namen zoals Natan en Delvaux. Maar ook aanstormend talent zoals Kris van Assche, Ann Eckers en Christophe van Liedekerke werkten mee aan dit project.
Benieuwd naar deze expo? De tentoonstelling loopt nog tot en met 31 december 2010. Op styletoday.be vind je alvast een sneak peek van de expo. (br.het Nieuwsblad - foto Thomas Francois)
Mascara iedere dag opnieuw aanbrengen is voor heel wat vrouwen te veel werk. Het Amerikaanse Lashdip komt nu op de proppen met een semipermanente mascara.
Een mascara die 6 weken lang zijn kleurintensiteit, volume en lengte behoudt zonder enige invloed van water of zweet te ervaren. Dat is wat de nieuwe semipermanente mascara van Lashdip belooft. Het goedje moet aangebracht worden door een schoonheidsspecialiste en voldoende uitdrogen voordat het resultaat goed zichtbaar is. "Daarna ben je er zeker van dat de mascara voor 6 volle weken prachtig blijft", aldus bedenkster Gina Mondragon. (br.she)
Vanaf gisteren is de collectie van Lanvin te koop bij H&M. Terwijl
de collectie massa's vrouwen lokte in vele landen, bleef de grote
toeloop in eigen land uit.
De H&M winkels gingen vandaag uitzonderlijk om 8u open, maar al
vanaf 6u werden armbandjes met verschillende kleuren uitgedeeld.
Bedoeling was om met kleine groepjes van 20 fashionista's het
Lanvin-eiland te betreden. Alle geïnteresseerden kregen een kwartier de
tijd om op zoek te gaan naar hun favoriete kledingstuk.
Volgens
de persverantwoordelijke mag beslist van een succes gesproken worden,
maar werden wel minder aanwezigen opgemerkt dan bij Jimmy Choo vorig
jaar. Het feit dat deze lancering op een weekdag valt, samen met de
treinstaking, kunnen mogelijke oorzaken zijn.
Gezichtsbeharing is een taboe bij heel wat vrouwen. Daarom maken we een
overzicht van de meest efficiënt manieren om dit gênante probleem aan te
pakken.
"Gezichtsbeharing bij vrouwen kan tal van oorzaken
hebben ", aldus dermatologe Natasha Kapur. "Het probleem kan bij de
eierstokken liggen, die kunnen haargroei stimuleren, het kan door het
hormoon testosteron komen of je genen kunnen verantwoordelijk zijn.
Omdat er zo'n taboe op rust, is er niet genoeg informatie over de beste
manieren om dit te verwijderen."
Laserbehandeling Bij
deze techniek concentreert een lasterstraal zich op het gebied van
haargroei. De follikels onder de huid worden vernietigd, waardoor de
haar stopt met groeien. Je hebt ongeveer zes tot acht behandelingen
nodig om te verzekeren dat de follikels uitgeschakeld worden en dat het
haar niet terug zal groeien. Na de behandeling moet je de huid
beschermen tegen schade van de zon, anders loop je risico op donkere
vlekken. Via deze behandeling kun je haargroei permanent verminderen en
kan het zelfs helemaal stoppen. De nadelen zijn wel dat het veel geld
kost en dat je vier weken tussen twee behandelingen moet laten. Sommigen
zeggen dat het pijnlijk is. Een laserbehandeling werkt het beste bij
mensen met donkere haren op een bleke huid, want je hebt contrast nodig.
Dankzij nieuwe lasers kunnen vrouwen met een donkere of gevoelige huid
in sommige klinieken behandeld worden. Bij vrouwen met blond, wit of
grijze gezichtsbeharing werkt het niet.
Een laserbehandeling
IPL Intense
Pulsed Light (Intense Pulsed Light) lijkt op een laserbehandeling maar
gebruikt variaties van golflengtes, wat volgens sommigen het risico op
brandwonden en pigmentatie beperkt. Je hebt zes tot tien sessies nodig,
je moet tussen twee behandelingen een tot drie maanden wachten. Het haar
zou definitief weg moeten blijven, minderen of fijner terugkomen. Dit
is een zachtere, minder pijnlijke vorm van de laserbehandeling, het is
beter geschikt voor donkere huidtypes of licht haar. Nadelen zijn dat
een sessie lang duurt en duur is.
Was Hierbij
wordt warme was op het te behandelen gebied aangebracht met een spatel.
Hier komt een strip over en deze wordt er dan afgetrokken, waardoor het
haar meekomt. Hiermee blijft je haar twee tot zes weken weg. Het is
snel, goedkoop en overal beschikbaar, je kan het ook thuis zelf doen.
Omdat waxen je huid kan doen verkleuren, is het niet ideaal voor donkere
types. De haartjes groeien snel terug en ze moeten een halve centimeter
zijn voor je opnieuw kan waxen. Op korte termijn kan het voor uitslag
zorgen, maar er kan geen schade op lange termijn optreden.
Ontharingscrème Je
brengt een ontharingscrème aan op het gezicht en wacht een paar minuten
voor je het verwijdert. Je haar komt dan ook mee door de chemische
stoffen die keratine in de haarstructuur afbreken. Hiermee blijft je
haar enkele dagen tot twee weken weg. Het is goedkoop, efficiënt en je
kunt het thuis snel zelf doen. Je haar groeit snel terug omdat het net
boven de huidoppervlakte opgelost wordt, niet aan de wortel. De
chemische stoffen kunnen gevoelige huid irriteren. De beharing komt ook
in stoppels terug.
Threading Dit is een
eeuwenoude ontharingsbehandeling uit het Midden Oosten, maar kent nu een
groei aan populariteit in het westen. Hierbij gaat de
schoonheidsspecialiste met een katoenen draadje over de huid, waardoor
ze het haar uittrekt in de wortel. Hiermee blijft het twee tot zes weken
weg. Het is een snelle, efficiënt en veilige manier om haar te
verwijderen zonder chemische stoffen. Het is goed voor kort haar, het
proces kan de follikel schaden, waardoor het haar slechts beperkt kan
teruggroeien. De behandeling is nog niet wijdverspreid.
Elektrolyse Het
haar krijgt een elektrische schok via een fijne, steriele naald die in
elke follikel gebracht wordt. Dit beperkt de bloedtoevoer en zuurstof in
het haar, waardoor deze afsterft. Sommige vrouwen hebben verschillende
sessies nodig, maar het resultaat is permanent en de resultaten zijn
gegarandeerd. Elke behandelde follikel sterft af en het haar kan niet
teruggroeien. Elektrolyse is efficiënter dan laser of IPL bij licht
haar. Het nadeel is wel dat het veel tijd in beslag neemt. Sommige
vrouwen hebben meer dan twaalf sessies nodig, waardoor het duur kan
worden.
Hoe komt het dat
jouw vriendin er stralend uitziet in die blauwe trui terwijl jij er
vermoeid of bleek mee staat? De reden is simpel: kleuren moeten passen.
Achterhaal zelf of laat kleurenexperten aantonen welk effect tinten op
de uitstraling hebben. Het resultaat is bij ieder verschillend.
Volmaakte tint Kleurenanalyse
is een wetenschap, al jaren gebruikt en goedgekeurd door vele stylisten
en andere deskundigen. Wie de juiste kleuren draagt, krijgt immers
stijl, zelfwaarde en uitstraling. De meeste mensen onderschatten het
belang van kleuren. Verkeerde tinten kunnen je uitstraling en imago
volledig naar de vaantjes helpen. Bepaalde onvolmaaktheden vallen meer
op of je teint wordt valer en grauwer. Modetinten kunnen dan wel heel
mooi zijn, als ze niet binnen jouw kleurenpalet horen, blijf je er
beter af.
Ontstaan Kleurenanalyse werd
uitgevonden door ene Zwitserse schilder Johannes Itten (1888-1967). Hij
stelde vast dat wanneer zijn studenten dezelfde scènes dienden te
schilderen, de ene voor koele tinten kies en de andere warme ondertonen
prefereerde. In 1947 onderzocht de man dit fenomeen en kwam erachter
dat degenen die warme tinten gebruikten, eerder een huid met
goudachtige ondertoon, blonder haar en donkere warme ogen hadden. De
studenten die koelere tinten namen, hadden een blauwroze ondertoon en
koelere oogtinten. Blijkbaar werden de studenten instinctief naar hun
individuele kleurentoon getrokken.
Julia Roberts als herfsttype.
Warm versus koel De
warme tinten hebben een gele ondertoon. Denk daarbij aan
herfstwandelingen met rijke goudschakeringen, oranjebruine, kaki, rode,
camel en beige tinten. Koele tinten doen denken aan winterdagen met
pure besneeuwde landschappen. Ijzige grijstinten, blauw, roze, fuchsia,
paars en zwart en wit.
Spiegel Hoe kom je
erachter tot welke categorie je behoort? Ga langs bij een
kleurenstyliste of ga zelf op ontdekking. Plaats je voor een spiegel in
natuurlijk licht en dek met een haarband al het haar af. Ook de nek en
decolleté horen onbedekt. Juwelen en make-up ban je eveneens.
Kijk
in de spiegel en hou een spierwitte stof onder je huid. Herhaal dit met
een crème-kleurige tint. Kijk naar de helderheid van je ogen en
beoordeel welke stofjes deze doen oplichten.
Ben je een warm
type, schenkt de warme tint je huid een warmere gloed. Het witte maakt
je fletser. Ben je een koeler type, werkt het omgekeerde.
Kleurenspecialist Om
je type en de juiste kleuren helemaal te vinden, ga je maar beter langs
bij een kleurenspecialiste. Die gaat op zoek naar jouw type en kijkt
naar verschillende ondertonen zoals licht of donker, koel of warm,
helder of zacht. Of je een winter, zomer, herfst of lentetype is, is
vaak niet meteen te bepalen. Dat wordt pas duidelijk nadat je alle
kleurtinten hebt gedragen.
Types Een
lentetype heeft een warme, perzikkleurige huid, vaak zomersproetjes en
blonde haren met een gouden glans. Een zomertype heeft een koele,
rozige huidskleur en asblonde haren. Een herfsttype heeft een warm
goudgele huidskleur en warme, roodbruine haren. Een wintertype heeft
een koele huidskleur en koele donkerbruine tot diep zwarte haren. Lentetype Dit
type heeft een stralende huid en houdt over het algemeen lange tijd een
jeugdige uitstraling. Goud is het sleutelwoord bij de "lentevrouw". Je
hebt goudblond, Karamel/kleurig of rossig haar en helderblauwe, grijze
of zeegroene ogen.
Pastelkleuren die zacht in elkaar overlopen staan jou prachtig.
Je hebt een tere huid waar warm/roze en perziktinten het best bij
passen. Kies kleding met kleuren als ivoor, crème, warm beige, bruin,
camel, marine, vanillegeel, goudgeel, perzik, abrikoos, zalm, koraal,
oranjerood, tomatenrood, mosgroen, olijfgroen, turkoois, lavendelblauw,
aubergine.
Zomertype Het zomertype kan zowel blond als donker zijn. Misschien was je als kind heel blond en is jouw haar later donkerder geworden. De
kleur van de ogen varieert van hazelnoot tot blauw of (zee)groen. Bij
het zomertype passen zachte kleuren. Pasteltinten als roze, blauw en
hazelnoot zijn geschikt, aan felle contrasten kun jij je beter niet
wagen.
Kleding: Eierschaal, roze beige, licht tot donkergrijs,
blauwgrijs, marine, licht tot medium blauw, helderblauw, koningsblauw,
turkoois, citroengeel, zuivergroen, blauwgroen, helderrood, paars,
pruimkleur, lichtroze, dieproze, blauwrood, lichtviolet.
Herfsttype Je kunt blond, donker of rood zijn, maar jouw tint heeft een goudkleurige ondertoon en dat maakt je het echte "herfsttype".
Wintertype Het echte "wintertype" heeft donker haar en donkere ogen. De olijfkleurige huid met grijsbeige ondertoon komt helemaal tot leven door koele winterkleuren.
Bij
het wintertype passen blauwtinten met zwarte accenten en helderwitte
blikvangers in fluwelen en glanzende stoffen met grafische dessins.
Kleding: wit, zwartbruin, licht tot donkergrijs, blauwgrijs, zwart,
marine, licht tot medium blauw, helderblauw, ijsblauw, koningsblauw,
turkoois, citroengeel, zuivergroen, ijsgroen, blauwgroen, magenta,
fuchsia, bordeaux, helderrood, lichtroze, dieproze, blauwrood, paars,
pruim.
Dolce&Gabbana voor rechtbank wegens miljardenfraude?
Dolce&Gabbana voor rechtbank wegens miljardenfraude?
Links Stefano Gabbana en rechts Domenico Dolce
Een rechter van het parket van Milaan heeft gevraagd dat de
oprichters van het luxemerk Dolce&Gabbana zich voor de rechter
zouden moeten verantwoorden voor belastingontduiking ter waarde van
bijna een miljard euro. Dat heeft het Italiaanse persbureau Ansa
bericht.
Volgens de magistraat moeten de 52-jarige Domenico Dolce en de 48-jarige
Stefano Gabbana, net als vijf andere personen, terechtstaan voor
oplichting van de Italiaanse staat en voor onjuistheden in hun
inkomstenaangiftes. De feiten zouden hebben plaatsgevonden tussen 2004
en 2005.
Italië heeft de voorbije maanden de jacht ingezet op
belastingfraudeurs. De autoriteiten willen op die manier de staatskas
vullen, in tijden van drastische besparingen. Dolce&Gabbana werd in
1985 opgericht en telt meer dan 3.000 werknemers. Het modehuis had in
2009 116 boetieks en zeventien fabrieken. (br.hln)
Je handen krijgen heel wat te verduren. Een goede verzorging is dan
ook essentieel. Wij sommen enkele tips op om je handen in een
vingerknip om te toveren tot pareltjes.
Een zachte huid staat gelijk aan scrubben en smeren. Wie graag
wil genieten van poezelige handjes verwijdert best eerst alle dode
huidcellen om de huid daarna te hydrateren. Dit houdt de huid eveneens
soepel en jong, waardoor er minder snel rimpels ontstaan.
Je nagels knip je best niet, want dit zorgt ervoor dat de
keratinelagen in je nagels samengedrukt worden waardoor ze sneller
breken of splijten. Gebruik daarentegen een glasvijl, die zorgt ervoor
dat je nagels mooier worden zonder ze te beschadigen. Vergeet ook nooit
je nagelriemen aan te pakken met een bokkenpootje. Zo blijven je handen
er netjes en verzorgt uitzien. Afwerken doe je met een beetje olie voor
je nagelriemen, dit zorgt ervoor dat je nagels langer hun glans en
gezonde uitstraling behouden.
Voor je je nagels begint te lakken breng je steeds een basislaag aan
om verkleuring van je nagels te voorkomen. Nagellak breng je best in
drie penseelstroken aan. Om een perfect resultaat te bekomen lak je je
nagels 2 keer. Afwerken met een toplaagje zorgt er niet alleen voor dat
je kleur langer behouden blijft, maar geeft je nagels ook de nodige
glans.
Kate Moss is door het Amerikaanse modetijdschrift Vogue uitgeroepen tot
best geklede vrouw van het decennium. Daarmee hield ze andere
gereputeerde dames als Lady Gaga en Michelle Obama achter zich. Ook de
actrices Blake Lively, Jessica Biel en Marion Cotillard eindigden hoog
in de lijst. Jessica Parker, bekend van 'Sex and the City', krijgt een
aparte vermelding. "Ze houdt ervan om zich te verkleden en ze ziet er
altijd picobello uit. Of ze nu op de rode loper loopt of haar kind naar
school brengt, ze viert de mode", klinkt het.
De hoofdvogel werd
echter afgeschoten door Kate Moss. Volgens het blad heeft de afgelopen
tien jaar niemand meer invloed gehad op de manier hoe vrouwen zich
kleden dan het Britse model. "We hebben gekozen voor vrouwen die durven
afwijken van het stramien. Kate heeft er altijd chic en cool uitgezien",
aldus Vogue.
Moss werd in 1988 (op 14-jarige leeftijd) ontdekt
toen ze rondliep op JFK Airport in New York. Ze werd in korte tijd heel
populair, maar kreeg tegelijkertijd ook veel kritiek te verwerken. Dat
ze -ondanks haar jonge uitstraling- naakt poseerde, viel lang niet bij
iedereen in goede aarde. In die context viel dan ook regelmatig het
woord 'kinderporno'. Tegenwoordig houdt de 36-jarige Britse zich bezig
met het ontwerpen van kleding voor de Britse modeketen Topshop.
Juweliers kopiëren verlovingsring Kate Middleton massaal
Heel wat Britse juweliers hebben een replica van de verlovingsring van prins William voor Kate Middleton in hun schappen liggen. "De vraag zal exponentieel stijgen."
Het was de verlovingsring van zijn moeder, wijlen prinses Diana.
"Het is een klassiek, tijdloos stuk met een ongekende emotionele waarde. Het was erg fashionable toen zijn moeder hem droeg, en is ook nu nog helemaal hip. Het is een gegarandeerd winstobject", vertelt een juwelier.
De prijzen van de meeste ringen schommelen tussen de 179 en de 750 Britse pond.
De schoen met de hoogste hak komt begin volgend jaar op de markt.
Britse schoenenfabrikanten werken aan 'The Sky Heel': een hak van maar
liefst 23 centimeter hoog.
De schoenen van celebs als Victoria Beckam en Lady Gaga kunnen niet hoog
genoeg zijn met hakken van minimaal 12 centimeter, waardoor liefhebbers
steeds vaker naar nog hogere varianten vragen. Ook ontwerpers als
Louboutin en Yves Saint Laurent hebben een zwak voor super-stiletto's,
gedragen door actrices, modellen en ware fashionista's.
Celebtrend Volgens
de fabrikant is de 'Sky Heel' net ontworpen om de celebtrend te
kopiëren. "Hakken van 12 tot 17 centimeter zijn al schering en inslag,
straks verkopen we hakken van 23 centimeter. De trend is hoog en hoger,
maar wij bieden de hoogste hak".
De schoenen zijn voorlopig enkel te koop via de shops van het Britse merk Parmars en op hun website.
Het modehuis Burberry staat bekend om zijn legendarische trenchcoats. Maar vanaf volgend seizoen geven ze hun klanten een fikse macht in de samenstelling van die aloude jas.
Fan van de trenchcoat, maar zou je er zelf toch enige veranderingen aan toebrengen? Dan kan je vanaf volgend seizoen je creativiteit loslaten op de aloude trench van Burberry. Het modehuis lanceert namelijk een website waarop je je eigen trenchcoat kan samenstellen, gaande van de kleur, de stijl van de jas, de versiering zoals studs en knopen en de initialen. (br.she)