Wie op zoek is naar een authentiek parelsnoer moet daarvoor geen honderden euro's meer neertellen. Chinezen zijn er namelijk in geslaagd om parels in kwekerijen te produceren.
Vergeet die romantische plaatjes waarbij een oester van de zeebodem wordt gevist en een mysterieuze parel blijkt te bezitten. Chinezen hebben namelijk grote kwekerijen aangelegd waarin oesters met parels worden gekweekt. Daardoor zijn de parels niet meer schaars in aanbod en daalt de prijs extreem.
Maar sommige juweliers zijn daar niet zo blij mee. Zowel Christie's als Tiffany & Co houden hun aloude, peperdure, parelprijzen aan. "Want authentieke parels, die herken je aan hun schittering." Niet waar, zo beweren critici, want uit een onderzoek is gebleken dat de meeste kenners een gekweekte parel niet van een authentieke kunnen onderscheiden. "Al zijn er altijd wel mensen die veel geld zullen blijven betalen voor de authentieke soort."
Verschillende New Yorkse modellenbureaus hebben de oorlog aan elkaar verklaard. Ze beschuldigen de ander ervan modellen weg te kapen die net op het punt van doorbreken staan.
Heel wat modellen worden net voor hun grote doorbraak weggekaapt door een ander bureau. Hierdoor heeft het originele modellenagentschap veel geld en tijd in het topmodel geïnvesteerd, maar krijgen ze geen financiële voordelen van de doorbraak.
Volgens modellen gaat die stroperij er vaak erg sluw aan toe. "Op reis voel je je vaak erg eenzaam als model. De jagers van bureaus weten exact welke look ze willen. Wanneer ze een meisje vinden dat aan hun criteria voldoet, gaan ze zich uitgeven als hun beste vriend. En hen zo overtuigen om over te stappen op een ander bureau", vertelt een anonieme bron tegen New York Post. (br.she)
Lang of kort, opgestoken of loshangend? Haarkeuzes waren nooit zo
eenvoudig. Zoals gespot op de catwalk, bieden de haartrends voor
volgend jaar een waaier aan stijlen met een knipoog naar het verleden,
het heden en de toekomst.
1. Super Seventies Afrokapsels, golvende
watervallen en glad opgestoken haar zoals gezien bij Mulberry,
Blumarine, Louis Vuitton en Marc by Marc Jacobs. Disco en glamour bleken
de sleutelwoorden.
Super seventies is een belangrijke haarlook -
veel volume, golvende watervallen of gigantische kroeskapsels. Het
alternatief: sluik met een zijscheiding of ineengestrengeld.
2. In rechte lijn Variaties
op sluik haar: uitgeföhnde golven, overlappende textuurlaagjes en
lange, dunne paardenstaarten. Sluik haar wordt vanaf nu anders gekapt,
er zitten geen echte golven in maar het is ook niet supersteil. Kijk
maar naar de moderne, minimale, bijna atletische looks bij Brioni en de
lange, dunne paardenstaarten die bij Chanel voor wat lineaire structuur
zorgen.
3. Nieuwe Garçonne Stoere,
verfijnde meisjes met jongensachtige allures die het haar kort, lang of
golvend kort dragen. We zagen ze bij DSquared2, Balmain, Balenciaga en
Gucci. Het haar krijgt zelfs een 'punk deluxe' inslag. Kiezen voor
een kort kopje uit rebellie of voor het onderhoudsgemak is niet nieuw.
De eerste tomboys dateren uit de jaren 1920, toen een schandaalroman
over een Parijse vrouw die haar haren kort knipt en mannenkleren
aantrekt de goegemeente choqueerde. Ondertussen verwierven deze
vrijgevochten vrouwen steeds meer vrijheid door hun haar te kortwieken
en broeken te dragen. De 'New Garçonne' 2011 kan zich deze look ook
aanmeten zonder de schaar er in te zetten: trek een mannelijk aandoende
lage zijscheiding en kam het haar glad: de haarlengte verdwijnt achteraan op het hoofd. Zo wordt mevrouw dus meneer.
4. Jong en losjes Jeugdig
enthousiasme typeerde de losse, nonchalante stijl van Dsquared2,
Vivienne Westwood Gold Label en Moschino Cheap and Chic. Zij zetten een
frisse, energieke look neer van funky opgestoken kapsels over Egyptisch
geïnspireerde bananenwrongen tot schattige, sexy knotjes.
De trends vertaald in kleuren
BLOND Platinablond
beleeft een tweede jeugd, maar de nuances zijn zachter dan in vorige
seizoenen. We zien natuurlijkere, bijna beige tinten, zoals bij Jill
Scott.
BLONDBRUIN Blond en bruin fuseert, en de precieze kleur is dan ook moeilijk te benoemen. De tint houdt het midden tussen een zeer donker natuurlijk blond en een uitermate licht rookbruin. De modellen van Christian Dior illustreerden deze trend perfect.
ROOD Flamboyant rood maakt plaats voor natuurlijkere aardetinten, zoals de zachte kopertinten die we bij Mulberry opmerkten.
Het ziet er naar uit dat een klein luipaard de laatste must have in modeland is.
Dat
de luipaardprint in is, weet elke fasionista al lang. Op de cover van
het januarinummer van Harper's Bazaar poseert model Lily Donaldson
echter met een luipaardenjong van enkele weken in haar armen. Een naakte
Julianne Moore deed het haar voor in de herfstcampagne van Bulgari met
twee jonge leeuwtjes en enkel gehuld in juwelen. Een strategische
geplaatste handtas verstopte haar naakte lichaam. Ook bij Cartier is de
ster van hun campagne een babyluipaard die kauwt op een lederen
juwelendoos.
Al enkele seizoenen
blijft de luipaardprint terugkeren op heel wat internationale catwalks.
Maar zoals dat de modewereld betaamt, gaan ze nu nog een stapje verder:
creatieve directeurs op modeshoots vragen massaal om het echte werk:
levende dieren dus. Wat is de volgende stap? Fashionista's als Paris
Hilton die binnenkort in plaats van een chihuaha een jong luipaard in
hun handtas dragen? (br.hln)
Het modehuis Burberry doet het beter dan ooit. En dat is ook investeerders opgevallen. Volgens bronnen zou een anonieme bron ruim 10 biljoen dollar veil hebben voor het merk.
Wie wil Burberry kopen? Dat is de vraag die heel wat modeliefhebbers momenteel bezighoudt. Volgens anonieme bronnen zou er namelijk een bod van ruim 10 biljoen dollar op het modehuis zijn gedaan. Maar wie wil zo'n recordbedrag neertellen? Sommigen denken dat LVMH zijn grootte nog wilt uitbreiden met een merk als Burberry, maar anderen denken dan weer dat het luxeconcern Richemont eindelijk een plaatsje op de modemarkt wil veroveren door Burberry over te nemen. Toch zou het geen van beiden zijn die een bod heeft gedaan, maar een onbekende Chinese biljonair, die erop kickt om een merk als Burberry in portefeuille te hebben.
Burberry ontkent momenteel nog alle overnamegeruchten. (br.she)
Nadat modellen met hun blote benen op de catwalks van Chanel, Fendi en
Alexander McQueen verschenen, spotte de Amerikaanse modebijbel Vogue dit
als trend en raadt het fashionista's daarom aan dapper de vrieskou te
trotseren met blote benen.
Wie dacht
dat er geen enkele gek deze trend ernstig zou nemen is fout. Nu sprong
ook de Britse versie (ja, het land waar het al een maand sneeuwt) van
Vogue hier op, journalisten geven tips om de komende maanden blootbeens
te gaan. Zij adviseren om je te warmen met bont met bijvoorbeeld pelsen
laarzen of lange jassen, wollen kniekousen, lange rokken. Daarnaast
volg je best tips op van experts in New York en het hoge noorden. Je
moet de trend met veel zelfvertrouwen en een glimlach dragen, want je
zult hierbij al snel met heel wat starende blikken te maken krijgen.
Blote benen op de catwalk bij Chanel.
'Zwakkelingen'
kunnen het effect faken met leggings met gaten, aldus Vogue. De vraag
is natuurlijk waarom je de warmte van panty's zou opgeven voor blote
benen, zeker aangezien het aanbod van exemplaren in huidstinten zo groot
is. Het is in de winter al moeilijker om je benen te verzorgen door de
koude en dehydratatie, door het gebrek aan zon zien ze er dan nog vaak
erg bleek uit. En volgens de fashionista's van Vogue is het verboden om
vals te spelen met bruinen zonder zon. Alleen een trend voor echte
durvers dus.
Kledinglijn Jessica Simpson gaat vlot over de toonbank
Kledinglijn Jessica Simpson gaat vlot over de toonbank
De kledinglijn van Jessica Simpson blijkt een groot succes. De Amerikaanse zangeres denkt alvast aan een uitbreiding van de collectie.
De 30-jarige zangeres boekte al 750 miljoen dollar winst. "Ze is een gewone meid en heeft een geweldig product. Mensen vinden haar leuk. Ze zien haar als een stijlicoon", vertelt Vince Camuto, die de licentie van het merk bezit.
De collectie bestaat uit schoenen, accessoires, jassen, badpakken, parfums en horloges. Simpson brengt vanaf volgend najaar ook sportkleding en jeans op de markt. De nieuwe lijnen zullen "comfort, vrouwelijkheid en flirterigheid" uitstralen, zo vertelt de zangeres. (br.she)
Actrice Angeline Jolie werkt aan een chique juwelenlijn in samenwerking met Procop.
Heel exclusief Actrice,
regisseur en mama, alsof Angelina Jolie nog niet genoeg aan haar hoofd
heeft, waagt ze zich nu aan het ontwerpen van juwelen, in samenwerking
met Robert Procop. In de collectie zouden opvallende stenen centraal
staan. Jolie is zelf een grote fan van de ontwerpen van Procop en draagt
deze regelmatig. Het zal echter niet makkelijk om een originele Jolie
te bemachtigen, de designs komen namelijk niet in winkels terecht, ze
worden wel verdeeld onder het netwerk van klanten van Procop. De winst
van de verkoop gaat naar de liefdadigheidsinstelling van Jolie:
Education Partnership for Children of Conflict.
Klassiek Je
kunt het werk van Procop ook bewonderen in de laatste film van Jolie
'The Tourist', ze draagt erin onder meer een diamanten ketting. Procop
verklaarde dat de stukken haar persoonlijke stijl zullen
vertegenwoordigen, heel klassiek dus. De geruchten gaan de ronde dat er
een ketting met groene steen bij zal zijn en een roze gouden ring. Het
is niet de eerste keer dat Angelina zich aan juwelenontwerp waagt, vorig
jaar maakte zij en haar partner Brad Pitt een collectie voor het Britse
merk Asprey.
Meer kledingketens weigeren nog langer zandgestraalde jeans te
verkopen. De techniek om de jeans een meer versleten indruk te geven, is
uiterst schadelijk voor de textielarbeiders.
H&M en jeansfabrikant Levi's kondigden recent aan geen
gezandstraalde jeans meer te verkopen. Andere ketens als C&A, Zara,
Massimo Dutti, Bershka, Jack&Jones, Only, Vero Moda, Lee, Wrangler
en Promod, volgen hun voorbeeld.
Stoflong Bedoeling
van zandstralen is de broek een versleten of afgebleekt uitzicht te
geven. De gebruikte techniek is echter schadelijk voor de vele
textielarbeiders en kan silicose of stoflong veroorzaken. Onder meer in
Turkije is de techniek verboden na vele overlijdens. Andere landen als
Bangladesh, China, Mexico of Egypte doen het nog altijd.
Invoerverbod De Internationale Schone Kleren campagne vraagt regeringen om wereldwijd een invoerverbod op dergelijke jeans te bekijken.
Modeliefhebbers zijn vaak razend enthousiast wanneer een collectie op de catwalk wordt getoond, maar dat enthousiasme is weer helemaal verdwenen tegen dat de collectie ook effectief in de winkel hangt. Lauren Santo Domingo wil daar met zijn webshop verandering in brengen.
Moda Operandi heet de nieuwste modewebshop. En die webshop belooft anders te zijn, zo zullen ze letterlijk enkele uren na het houden van een modeshow de kledij online aanbieden. De New York Fashion Week zal het proefstuk worden, maar verwacht wordt dat binnenkort na iedere Fashion Week de volledige collecties online zullen staan. "Hierdoor worden niet alleen de grote toppers verkocht, maar zal de gehele collectie een succes worden", besluit Domingo, oprichter van de webshop. (br.she)
Voor een feestelijke outfit is een
paar 'high heels' de kers op de taart. Alleen, hoe kom je de avond door
zonder pijnlijke voeten? Trek die stiletto's gerust aan, met deze tips
overleef je elke feestavond.
-Hoge
hakken maken je benen langer, je kuiten slanker en geven een charmante
look. De vraag is hoe lang je het volhoudt zonder pijnlijke voeten? Een
oplossing: gebruik partyfeet in je schoenen. Dat zijn
gelkussentjes die je onder de bal van je voet plaatst. Door de zachte
gel wordt de druk minder en krijg je geen branderig gevoel.
-Je voeten vragen regelmatig verwennerij. Dat kan met een voetenbadje en voetencrème
, zo blijven ze zacht, krijgt eeltvorming geen kans en heb je minder
last van knellende tenen. Ook vermoeide voeten krijgen zo een boost.
-Je teennagels eisen een regelmatige knipbeurt. Te lange nagels doen je schoenen krapper zitten. Ook kunnen teennagels ingroeien als je te krappe schoenen draagt.
-Een paar reserveschoenen is geen luxe. Neem er een paar mee of denk eens aan de opvouwbare schoenen die handig in de handtas te stoppen zijn.
- Steeds in dezelfde houding staan, is nefast om je voeten nog meer te voelen. Wissel regelmatig van houding, anders blijf je steeds op één voet staan en krijg je uiteindelijk pijn in de voeten.
- Voel je pijn opkomen? Beweeg, wandel wat rond of dans: het kan helpen om de eerste pijn te verlichten of de pijnlijke drukpunten de baas te blijven.
- De juiste maat
is zeer belangrijk. Te grote schoenen, geven je voeten niet voldoende
steun. Zo glip je er ook steeds uit. Op die manier ga je bij het lopen
nog meer steun zoeken en neemt de kans op blaren of pijn alleen maar
toe.
- Pas je houding aan. Op hakken loop je
anders en meer vanuit je heupen. Dit gaat praktisch als vanzelf, maar
door deze juiste loophouding verbeter je ook de balans en druk op de
voeten.
- Zoek een zachtere ondergrond. Moet
je een tijdlang recht staan, zoek dan een tapijt of gras om langer
recht te staan. Zo komt er minder druk op de bal van je voet en krijg
je minder snel last van pijnlijke voeten.
- Een stabiele hak
kan net zo stijlvol zijn. Zeker als je het een tijdje vol moet houden.
De schoen voelt niet alleen stabieler, je wiebelt ook minder en gaat
minder snel door de enkels. Een rubberen hak is helemaal zachter om op
te lopen.
Ondergoed voor dames met taille van 2,70 meter is hit
Ondergoed voor dames met taille van 2,70 meter is hit
Een bedrijf dat de grootste slip ter wereld maakt moet nog grotere maten
creëren voor dames met een taille van 2,70 meter, dit komt overeen met
maat XXXXXXXXXXXXXXXL.
286 kg Moeder en
dochter Dianne en Laura Mannering richtten het bedrijf 'The Big Bloomers
Company' dat zich specialiseert in kledij voor grote maten. Ze maken
ondergoed voor dames met maat XXXXXXXXL, wat overeenkomt met een gewicht
van 220 kg. Het bedrijf wordt nu echter overstelpt met telefoontjes van
dames met obesitas van over de hele wereld dat het ondergoed te klein
is. Dus ontwikkelden ze een XXXXXXXXXXXXXXXL voor mensen van ongeveer
286 kg met een taille van 2,70 m. Er is al interesse voor deze
kledingstukken uit Nieuw-Zeeland, Frankrijk en Australië. De verkoop
gaat razendsnel, in een week tijd verkochten de Mannerings al 100 slips.
Geen keuze De 68-jarige Dianne: "Dames met
grote maten hebben een gebrek aan keuze, toch is kledij in grote maten
is erg populair. Ik moest wel toegeven dat ik erg verrast was toen ik
telefoontjes kreeg met de vraag naar nog grotere maten. We krijgen
bestellingen uit de hele wereld, vooral uit Nieuw-Zeeland en Australië.
Onze klanten reageren erg enthousiast, ze geven tips voor het comfort en
het ontwerp." Het bedrijf verkoopt ook panty's en nachtkledij, daarvoor
is per kledingstuk tot zes meter stof nodig.
Waar in het buitenland vrouwen bereid waren zeven uur te wachten om
zelfs maar zo'n jurk van Lanvin for H&M te passen, was de
belangstelling in eigen land heel wat minder. Vorig weekend trok een
Nina-redactrice zélf naar een H&M waar ze de collectie verkopen (de
Meir in Antwerpen) om te achterhalen waarom wij Belgen minder wild zijn
van de designercollectie.
Het eerste dat opviel aan het 'Lanvin'-hoekje is dat zowat iedereen er
straal voorbij liep. Verstopt achteraan de winkel, vlak voor een
paskamer is dat misschien niet onlogisch, maar er is meer aan de hand.
De
(voor H&M) dure jurken zijn soms schrikbarend slecht afgewerkt. De
asymmetrische jurk met grote ruffles op de schouder bijvoorbeeld,
vertoonde allemaal losse draadjes. Voor 150 euro verwacht zelfs een
H&M-klant iets meer dan dat.
De gebloemde, strapless
minijurk was wel netjes afgewerkt, maar omdat de gele jurk zo in het oog
springt, neem je al bijna niet meer de tijd om die te overwegen.
Een
tweede 'probleem' is de presentatie van de jurken. Wat stijlvol en
elegant lijkt bij (superslanke) topmodellen, oogt eerder zielig aan een
kleerhanger. De keuze van de stoffen helpt niet bepaald: die lijken van
dichtbij echt hun prijs niet waard.
De
ballerina-jurk die al gewaagd leek op foto, oogt in het echt bijna
grotesk. De doorzichtige stof die de hals bedekt oogt niet mooi, en
mensen met katten zien hun dure aankoop zo verknoeid door
kattennageltjes.
Ook de felle kleuren (geel, rood en roze)
schrikken af, en bovendien zijn de meeste jurken echt wel kort,
misschien te kort om het risico te wagen. De jurken in 'veilige'
kleuren, zoals zwart en donkerblauw waren of al bijna uitverkocht, of
werden niet aangeboden in de H&M op de Meir.
Niemand
leek de jurken zelfs maar te willen passen, al is het maar om ze eens
aan gehad te hebben. En dan heb je ons inziens een probleem.
Al
bij al vraagt de Lanvincollectie te veel lef en te veel centen om de
shopper die op zoek is naar een goede prijs/kwaliteitverhouding tevreden
te stellen. Want denken we niet allemaal, dat hét verschil tussen
confectie- en designerkledij vooral in kwalitatieve stoffen en snitten
ligt?
Bij deze collectie is daar op het eerste zicht niet veel van te merken. Voor ons is de Lanvin for H&M daarom een flop. (br.hln)
Aanstormend toptalent Jonathan Saunders heeft een collectie voor Escada ontwikkeld. Nieuwe eigenares Megha Mittal hoopt daarmee het modehuis uit het slop te halen.
Escada werd een tijdje geleden failliet verklaard, maar werd kort daarop overgenomen door miljonairsdochter Megha Mittal. Die probeert het modehuis nu terug hip te maken door allerlei gastdesigners aan te werven. Eentje daarvan is Jonathan Saunders, die een sportcollectie voor het huis zal ontwerpen.
Saunders is op zijn zachtst gezegd een aanstormend talent. Zo werd hij zelfs gevraagd door de winkelketen Topshop om een eigen collectie te ontwerpen. Zelf is hij alvast lovend over de samenwerking. "Ik denk dat dit een goede keuze van Escada was. Mijn lijn staat voor een koele vrouwelijkheid, is relaxed chique, heeft moderne lijnen en zit vol kleur." (br.she)
Schoenen die strakkere benen en kont beloven werken niet
Schoenen die strakkere benen en kont beloven werken niet
De EasyTone schoenen van Reebok.
Een Britse consumentenvereniging heeft reclames voor sportschoenen van
sportmerk Reebok verbannen die gespierde benen en een stevigere kont bij
elke stap beloven, omdat ze de verwachtingen niet inlossen.
Misleidend Er
bestaan ondertussen al heel wat varianten gezondheidsschoenen die
beloven je beenspieren extra te trainen tijdens het stappen. Eentje
daarvan is de EasyTone van Reebok. De Britse waakhond 'Advertising
Standards Authority' (ASA) bestudeerde de beloften die het sportmerk
maakte in twee reclames, daaruit concludeert de organisatie dat de
beweringen misleidend zijn.
Helena Christensen met de EasyTone sportschoenen.
Ronde zool De
theorie erachter is dat het lichaam harder moet werken om stabiel te
blijven tijdens het lopen en wandelen door de speciaal ontwikkelde zool
met ronding. Bij de kontspieren zou dat 28 procent zijn, bij beenspieren
11 procent. ASA zegt echter dat er geen enkel wetenschappelijk bewijs
is dat deze beweringen of cijfers kan ondersteunen.
Bekende fans
van dit soort schoenen zijn topmodel Helena Christensen, zangeres
Nicole Scherzinger en de Braziliaanse schone Bar Refaeli.
Modeontwerpster Stella McCartney is bevallen van een dochtertje dat de naam Reiley draagt. Eerder werd al bekend dat de ontwerpster via een keizersnede bevallen was.
Stella McCartney is in het Londense Portland Hospital bevallen van een dochtertje. Het ziekenhuis wordt ook wel vergeleken met het sterrenhotel The Ritz. Niet verwonderlijk dus dat ook Victoria Beckham, Zoe Ball en Patsy Kensit er bevielen van hun kinderen.
De 39-jarige dochter van Beatle Paul McCartney heeft reeds drie kinderen met haar man Alsasdhair Willis: zoontje Miller (5), dochter Bailey (3) en zoontje Beckett (2). Haar vierde kind wordt het 7de kleinkind van vader Paul McCartney. (br;she)
Wie zit te wachten op lingerie geïnspireerd door Harry Potter?
Wie zit te wachten op lingerie geïnspireerd door 'Harry Potter'?
Waar de boeken en de films van Harry Potter nog voor kinderoortjes en
¿oogjes bestemd zijn, zijn sommige stukken uit de officiële en
officieuze merchandising dat allang niet meer. Harry Potter-condooms
werden geblokkeerd door filmmaatschappij Warner Brothers, maar lingerie
geïnspireerd op dé tovenaarssport bij uitstek, Zwerkbal of Quidditch,
behoort wel tot de mogelijkheden.
Zwerkbal is opgepikt door 'Muggles' of Dreuzels, de tovernaarsterm voor
mensen die niet kunnen toveren. In de Verenigde Staten hebben ze er een
heuse competitie van gemaakt en Warner Brothers rook zijn kans om ook
rond de sport merchandising uit te brengen.
In de opsomming van
de rechten staan t-shirts, sportpakken, topjes, skipakken, hoeden,
riemen, sjaals, pyjama's, Halloweenkostuums en, jawel, lingerie.
Ondertussen werden ook de rechten op juwelen, keukengerei, gsm-covers,
magneten, potloden en briefpapier opgeëist.
Een sexy pakje is alvast geen probleem.
Voorkomen Of
de lingerie ondertussen al geproduceerd wordt, is niet duidelijk, net
zomin of dit wel het plan is. Waarschijnlijk wil Warner Brothers vooral
voorkomen dat iemand anders het doet, of het nu gaat om de centen dan
wel om de bescherming van de jongsten.
Wél duidelijk is dat
Warner Brothers nog voor jaren zal proberen de Harry Potter-reeks tot de
laatste druppel uit te persen, zeker nu het einde van de filmreeks in
zicht is (zomer 2011).
Wie wil? Blijft de
vraag of iemand wel zit te wachten op Zwerkbal-lingerie, en hoe dat er
dan precies zal uitzien. Harry Potter-fans die wel van een rollenspel
houden, kunnen op talloze sites een sexy tovernaarspakje bestellen.
Kinderen Niet Toegelaten...
Dit T-shirt werd ontworpen voor dreuzels die toch van zwerkbal houden.
Vanaf december stappen 30 nieuwe winkels uit de Brusselse Nieuwstraat
mee in het verhaal van "Afterwork Shopping". Elke donderdag blijven de
zaken dan open tot 20 uur.
Volgens Brussels minister van Economie Benoît Cerexhe (CDH), voegen deze
handelaars zich bij de 300 winkels en 400 horecazaken die al deelnemen.
De eerste resultaten na zes maanden Afterwork Shopping zijn hoopgevend.
Op
donderdagavonden is de passage in de deelnemende winkelstraten
gemiddeld 30 procent hoger dan voordien. In de Kleerkopersstraat loopt
dat op tot 80 procent. In de Dansaertstraat is dat 25 procent meer volk
en in de Lombardstraat steeg de passage met 160 procent. In totaal werd
er geteld op 32 ijkpunten.
De
winkels in de Nieuwstraat die vanaf donderdag meedoen, zijn gelegen
tussen de Noorddoorgang en het Muntplein. Zara, Esprit, Women's Secret,
Bershka, Celio*, Celio*club, Naf Naf, Springfield, Yves Rocher, Pearle,
Promod, Etam Lingerie en M&S Mode zijn de belangrijkste deelnemers.
Dagelijks trekt de Nieuwstraat zowat 50.000 mensen om te winkelen.
Iedere
week zijn er verschillende honderden euro's aan cadeaus te winnen in
een deelnemende winkel. Daarnaast komen er 30 nieuwe handelaars bij in
handelswijken die al deelnemen. Afterwork Shopping is een initiatief
van de Handelaarsverenigingen van het stadscentrum in samenwerking met
Atrium Brussel Centrum en met de actieve steun van het Brussels gewest
en de Stad Brussel. (br.hln)
Klik op de foto om haar tijdens een modedefilete bekijken
Het Nederlandse model Daphne Groeneveld prijkt op de cover van het
decembernummer van Vogue. Dat is een bijzondere eer voor de blonde
schone, die nog maar zestien jaar is.
De tiener uit Voorschoten in Zuid-Holland 'deelt' de frontpagina van Vogue
halvelings met ontwerper Tom Ford, die als gastredacteur voor het
kerstnummer werd aangezocht. Dat is een jaarlijkse traditie van het
modeblad.
Ford nam volgens hoofdredactrice Carine Roitfeld zijn
taak heel au sérieux: hij schreef artikels, fotografeerde en koos
modellen. "Hij heeft een oog als een scanner, hij is een multitalent",
aldus Roitfeld.
En Daphne Groeneveld? Deze Hollandse jongedame
wordt alvast de 'nieuwe Doutzen Kroes' van Nederland genoemd. Ze werd
vorig jaar gescout toen ze met haar moeder aan het winkelen was.
Inmiddels werd ze klaargestoomd voor het grote werk en kluste het
topmodel in spe al voor Givenchy, Giorgio Armani, Emporio Armani, Clavin
Klein en Miu Miu. Hieronder ziet u haar aan het werk.
Na Kate Moss (best gekleed dit decennium) en Carey Mulligan (best
gekleed volgens Harper's Bazaar), verkoos Teen Vogue tv-presentatrice en
model Alexa Chung als best geklede van het jaar. Een keuze die nogal
wat stof deed opwaaien, want zowat geen enkele showbizzsite of blog was
het eens met de keuze.
Carey Mulligan staat pas op drie, Emma Watson valt buiten de top-15 en
nobele onbekenden als Shenae Grimes, Victoria Justice, Whitney Port,
Miranda Cosgrove, Nicola Peltz halen het voor de alom geprezen Blake
Lively of de verrassende Kelly Osbourne.
Chung is een Britse en
gekend als het gezicht van DKNY jeans en een model voor pepe jeans. De
27-jarige wordt door het tienerblad geroemd 'om haar bloemenprints en
een distinctieve vintage/bohémien-stijl'. Chung houdt ook erg van shorts
en draagt ze te pas en te onpas.
Onderkoelde klasse Verder
koos Teen Vogue vaak voor 'onderkoelde klasse' (zoals Mulligan of
Rachel Bilson) en klassieke elegantie (Emma Watson en Blake Lively), al
werden ook enkele grijze muizen (Kate Bosworth, Freida Pinto en Anna
Kendrick) redelijk hoog in de lijst gestopt.
Teen Vogue's Best Dressed Celebrities of 2010
1. Alexa Chung 2. Emma Roberts 3. Carey Mulligan 4. Kate Bosworth 5. Lea Michele 6. Camilla Belle 7. Kristen Stewart 8. Taylor Swift 9. Olivia Palermo 10. Rachel Bilson 11. Natalie Portman 12. Victoria Justice 13. Whitney Port 14. Miranda Cosgrove 15. Nicola Peltz 16. Emma Watson 17. Amanda Seyfried 18. Chloe Sevigny 19. Leighton Meester 20. Keira Knightly 21. Freida Pinto 22. Anna Kendrick 23. Blake Lively 24. Shenae Grimes 25. Kelly Osbourne