Vintage juwelen zijn trendy
Heb je nog een
oude collier van je grootmoeder liggen of een zilveren ring van je
moeder? Draag ze. Volgens Britse modekenners maak je pas een statement
als je de oude juwelen opnieuw aandurft. In tijden van crisis mag er
wat blingbling gedragen worden.
Eigen stijl Ontwerpers
als Lanvin, Gucci, Louis Vuitton en Chanel brengen jaarlijks prachtige
sieraden, alleen lijken deze juweeltjes aan populariteit in te boeten.
Niet alleen zijn ze uiterst herkenbaar, maar verschijnen ze massaal in
reclamecampagnes. Bovendien dien je er astronomische bedragen voor neer
te tellen. Echte fashionista's gaan voor die look, maar gebruiken hun
eigen stijl. Geen betere manier om dat te doen dan met een vintage
juweel.
Subtieler "Steeds meer dames
willen een uniek, persoonlijk stuk", vertelt Mc Kee,
fashionverantwoordelijke bij Harrods. "Meer nog, de dure juwelen van
ontwerpers blijven vaker liggen, iedereen weet dat ze veel geld kosten
en net dat aspect getuigt bij sommigen van weinig smaak. Vintage
juwelen ogen subtieler en je zal zelden iemand anders met hetzelfde
stuk zien flaneren".
Nieuwe vintage Wil je
toch meer een hedendaagse look, zijn er een heleboel ontwerpers die aan
een oud stuk een moderne twist weten te geven. De Amerikaanse Tom Binns
bijvoorbeeld, uiterst populair bij celebs, was pionier in de 'nouveau
vintage-look'. Hij gebruikt oude diamanten en maakt er letterlijk
nieuwe juweeltjes van. Zijn stukken blijken elk seizoen uiterst
populair bij Harrods. Even gegeerd is het juwelenmerk 'House of
Lavande's' dat oud en nieuw perfect weet samen te smelten. (br.hln)
|