Actrice Sienna Miller is het nieuwe uithangbord van Hugo boss' allernieuwste parfum: Boss Orange. Miller maakte enkele dagen geleden al haar eerste stapjes in de modewereld bij de voorstelling van haar eigen kledinglijn Twenty8Twelve.
Miller is het nieuwe gezicht van Boss Orange, het nieuwe parfum van Hugo Boss. Het parfum zal midden april 2009 gelanceerd worden. Miller zou gekozen zijn omwille van haar geweldige aura, vrije geest en authentieke persoonlijke stijl.
Volgens Miller is het nieuwe parfum een prachtig parfum met een noot van musk, dat zorgt voor een zoete en erg sexy combinatie. (br.She)
Vivienne Westwood tijdens de Londense fashion Week
Vivienne Westwood tijdens de Londense fashion Week
De Londense Fashion Week is nog maar net op gang getrokken, maar heeft al heel wat celebrities en topontwerpers mogen verwelkomen. Vivienne Westwood bracht er naar oude gewoonte een memorabele punkerige collectie .
De Italiaanse
modeontwerper dankt zijn succes aan de film 'American Gigolo'. De
knappe looks van Richard Gere, die de hoofdrol vertolkte, maakten dat
zijn kleding naam en faam kreeg.
Rebelse stijl Regisseur
van de film, Paul Schrader, selecteerde indertijd de kledingontwerpen.
De look was toen zeer revolutionair: mannenmode werd opnieuw elegant
met casual maatwerk. "Richard Gere was de gedroomde man om mijn
ontwerpen te lanceren", stelt Armani aan New York Magazine. "Hij heeft
een sensuele stijl van bewegen. Zijn filmpersonage mixte een zekere
rebellie met stijl. Onze carrières zijn voor het leven verbonden".
Jodie Foster "Die
speciale band heb ik ook met Jodie Foster", beweert de 74-jarige
ontwerper. "We hebben beiden dezelfde persoonlijkheid, we weten wat we
willen en nemen daarvoor de gepaste beslissingen. Twintig jaar geleden
zei ze me: 'ik ben een actrice, jij moet me vertellen wat ik moet
dragen'. Dat apprecieerde ik enorm".
Unieke service Armani
is een graag geziene gast bij de vele celebs, maar houdt er liever van
om steeds opnieuw de grenzen te verleggen. "Iedereen waande me gek toen
ik in 2005 met de couturelijn Armani Privé begon. Volgens sommigen was
er geen plaats voor dergelijke exclusieve designs. De eerste collectie,
35 stuks in totaal, bestond voornamelijk uit avondkleding. Voor
sommigen is couture enkel voor kostuums en theater. Ik vind van niet,
ik heb deze collectie zeer pragmatisch ontworpen. Aan mijn beste
klanten wik ik graag een zeer speciale, persoonlijke service bieden". (br.nina)
De New Yorkse designer Zac Posen voelde zich duidelijk goed in zijn nopjes op de NY Fashion Week. Hij straalde tijdens de modeshow in eigen stad, en bracht het publiek een mix tussen de Russische luxueuze tsarina's en de punk girls uit de jaren 80.
Felle paarse tinten in een combinatie met roze oogschaduw en netkousen deden de toeschouwers terugmijmeren naar de punkscène en de Sex Pistols-aanhanger. Posen kon de cultuurschok niet groter maken door vlak daarna een luxueus gekleed model de catwalk op te sturen, waardoor we ons meteen terug bevonden in de Russische grootperiode. (br.she)
Je kan een man al beoordelen op straat of op een feestje voordat je er een woord mee gesproken hebt. Het enige wat je moet doen is een blik naar zijn kapsel werpen. Wij zetten alvast enkele haartypes op een rijtje.
Kort en netjes
Wanneer zijn haar kort en netjes is kan het zijn dat hij warrige persoonlijkheid heeft, maar hij kan ook erg punk-rock zijn. Kort haar toont in ieder geval op een leidersfiguur. Lang
Lang haar dat perfect gestyled is en goed onderhouden overkomt, duidt vaak op een jongen die erg met zijn uiterlijk bezig is. Hij denkt na over verschillende haarproducten en kiest de beste verzorging er tussenuit. Gevaar is echter wel, dat hij ook een ijdeltuit kan zijn die denkt dat hij mooier is dan de rest van de wereld. Met textuur en warrig
Korter haar dat een beetje warrig is en een boel textuur heeft toont aan dat hij er goed wil uitzien, maar dat hij ook kan ontspannen. Deze man wil er voor jou graag op zijn best uitzien, maar zijn wereld zal niet instorten als dat een dagje niet goed lukt. (br.she)
Wit is de laatste
maanden een trend in kleurenland. Wereldwijd krijgen meer nieuwe wagens
een wit laagje, maar ook bij mode, make-up en interieurvormgeving is de
kleur aan een opmars bezig. Volgens trendwatcher Fons van Dyck komt dit
door de wereldwijde financiële crisis.
Geen negativiteit Dat
wit het net nu goed doet, is volgens psychologen niet abnormaal. We
maken geen enkele negatieve associatie met de kleur. Het staat voor
zuiverheid en reinheid, voor waarheid en volmaaktheid, in België
associëren we het met de hoop. "In Amerika is wit als sinds vorige
zomer een trend. Fashionista's combineerden er toen witte jeans en met
accessoires in dezelfde kleur. Als alles goed gaat, kiezen vrouwen voor
de felste kledij. Maar keert het tij om, dan grijpen veel mensen terug
naar de kracht van de eenvoud. Wit is hier de beste symbolisatie voor.
Ook in de geschiedenis zien we hier bewijs van, na de Franse revolutie
waren eenvoudige, witte jurken trendy", meldt Fons van Dyck aan Het
Laatste Nieuws. (br.Nina)
Ben je een echte green queen en wil je er openlijk voor
uitkomen? Dan is de nieuwste 'living necklace' van
accessoireontwerpster en tuinarchitecte Paula Hayes echt jouw ding.
Hayes creëerde een ketting met kleine, gehaakte potjes in plaats
van pareltjes. In elk potje kan je een bloemetje of plantje naar keuze
steken.
Hayes zelf noemt het alvast het begin van een nieuw, ecologisch tijdperk.(br.she)
De jumpsuit is
niet de makkelijkst te dragen trend. Elk buikje, hoe klein het ook is,
wordt er in onthuld. Er ontstonden zelfs bij Kate Moss
zwangerschapsgeruchten toen ze een grijze transparante versie droeg. We
geven jullie enkele tips om te stralen in de jumpsuit, zodat je
fashionable op straat kan.
Je figuur Vorig
jaar introduceerden verschillende designers de jumpsuit. Deze lente zet
deze trend zich voort, maar in volledig andere stoffen en stijlen.
Alles kan én mag, maar het belangrijkste bij deze look is het juiste
exemplaar voor jouw figuur te vinden.
Boezem Als
je niet gezegend bent met een grote boezem, vermijd dan een strapless
exemplaar, dit vlakt je rondingen af. Kies voor een versie waar veel
textuur in zit, met franjes, plooitjes of een kraagje. Vrouwen met
grote borsten moeten op zoek naar het tegenovergestelde. Zij blijven
beter weg van een te drukke top, een haltertop is bij hen de beste
optie.
Taille en lengte Een jumpsuit met
riem of versiering aan de taille flatteert vrouwen met een lang
bovenlichaam, dit verlengt namelijk je benen. Vermijd wel een exemplaar
dat strak zit aan de heupen. Een riem is dan weer een afrader voor
vrouwen met een kort bovenlichaam, omdat dit je lichaam uit proportie
trekt. Vrouwen met rondingen moeten een jumpsuit met brede pijpen
kiezen. Hoe smaller de broek gaat, hoe breder je heupen lijken. Vrouwen
zonder heupen creëren met een riem een zandloperfiguur. Ook de lengte
is een belangrijk aspect. Kleine vrouwen kiezen best voor een exemplaar
dat tot halverwege de kuiten komt, bij een lange jumpsuit lijkt het
alsof je er in verdrinkt.
Niet te strak Het
is beter je jumpsuit wat te groot dan te klein kopen. Als hij slechts
iets te strak zit, worden al je negatieve punten benadrukt worden. Elke
vrouw die niet het perfecte figuur heeft, blijft beter weg van strakke
versies van lycra. Deze benadrukken namelijk vetophopingen waarvan je
niet eens wist dat je ze had. Het is beter eentje uit luchtige stoffen
als jersey, linnen of zijde aan te schaffen. Neutrale kleuren flatteren
ook meer dan felle jumpsuits of drukke prints.
Hoge hakken Wat
de accessoires betreft, zijn hoge hakken essentieel. Hierbij geldt: hoe
hoger, hoe beter. Deze verlengen je benen en maken je zo groter. Kies
voor een kleine, opvallende handtas en draag kleurrijke, grote juwelen
om een fashionable en speelse look te creëren. (br.nina)
Yves Saint Laurent, de befaamde modeontwerper die vorig jaar
overleed, is deze dagen bijzonder hot bij de veilinghuizen. Na de
kunstcollectie van YSL en Pierre Bergé worden nu de meest memorabele
modecreaties geveild.
Op 26 en 27 februari kunnen fashionista's hun slag slaan bij het
veilinghuis Drouot Richelieu in Parijs. Het veilinghuis breng top deze
twee dagen bijzondere creaties van YSL onder de hamer. Gaande van haute
couture stukken, tot prêt-à-porter, bont, fantasiejuwelen en
accessoires zullen die dagen verkocht worden.
In totaal worden meer dan 800 stuks te koop aangeboden. De stukken
komen uit collecties gaande van 1962 tot en met 2002. Wil je jezelf
vooraf graag eventjes voorbereiden? Zak dan tussen 24 en 27 februari
almaar vast af naar de kijkdagen van het Parijse veilinghuis Drouot
Richelieu.(br.she)
Louise Maselis, het vijftienjarige
model uit Winksele dat vorig jaar in China de Elite Look
Modellenwedstrijd won, stond vannacht in New York op de catwalk tijdens
de show van Calvin Klein, die haar bombardeerde tot dé vedette van zijn
nieuwe herfst- en wintercollectie. (br.hln)
Een
modeshow? Het leek eerder een glijbaan. Niet één, maar zowaar een
handvol modellen ging onderuit op de presentatie van de herfstcollectie
van Max Azria voor Hervé Léger, tijdens de Fashion Week in New York.
Volgens de ontwerper waren niet de hoge hakken verantwoordelijk voor de
vallende mannequins, maar wel de gladde houten vloer. Wie viel en weer
opstond, kon rekenen op het applaus van de toeschouwers. (br.Het Nieuwsblad))
De nude-look is
niet nieuw in beautyland, maar ook dit seizoen blijft hij trendy. De
truc zit hem er in nauwelijks te laten opvallen dat je make-up draagt.
Dat is vaak moeilijker gezegd dan gedaan, daarom geven we jullie enkele
tips.
Matte look De
modellen bij Prada en Elie Saab gingen allemaal voor de natuurlijke
look, met een minimum aan oogmake-up en lipstick. De huid heeft bij
deze trend een matte look, kies voor een olievrije dagcrème. Dan beperk
je je kans op glans. Helpt dit niet, kun je een olieabsorberende primer
onder je foundation dragen. Kies voor een luchtige foundation die je
met een borstel aanbrengt. Tinten die erg op je huidskleur lijken als
beige of lichtbruin, werken het best bij deze natuurlijke look. Deze
kleuren verdoezelen ook goed gezwollen oogleden. Lipstick met een
gouden schijn maken het geheel helemaal af. (br.nina)
Michael Kors, de ontwerper die bekendheid verwierf dankzij zijn juryrol in de Amerikaanse versie van 'de designers', heeft iedereen verrast doen staan tijdens de New York Fashion Week met zijn bijzonder warm ingeduffelde vrouwen.
Michael Kors kan terugkijken op een bijzonder geslaagde New Yorkse modeweek. Zijn collectie met fluorescerende kleurtjes en warm ingeduffelde vrouwen kon zo naast de collectie van Marc Jacobs geplaatst worden, en is met recht en rede één van de meest inventieve, gedurfde shows van de New York Fashion Week.
Als het van designer Matthew Williamson afhangt, wordt volgende winter bijzonder kleurrijk. Zijn spel met materialen, prints en kleuren op de catwalk in New York lijkt de ideale remedie tegen de crisis.
Felle kleuren Matthew Williams ziet de toekomst blijkbaar optimistisch in, het is net alsof hij met felle kleuren de mensen weer hoop wil geven. Zijn collectie is ideaal om je humeur op een treurige winterdag op te krikken. Vooral zijn schoenontwerpen vielen meteen op: torenhoge stiletto's met zebraprint en opvallende roze zool.
Hij gebruikte veel bont, experimenteerde met dierenprints en skinny lederen broeken kregen een turkooizen kleur.
We kijken alvast uit naar zijn collectie die hij voor H&M tekende en vanaf april in de winkels zal hangen.(br.nina)
Op de viering voor Koning Albert I, die 75 jaar geleden omkwam na een val van de rotsen in Marche- Les-Dames, kwamen de drie prinsessen hip voor de dag. Astrid, Mathilde en Claire droegen elk een stijlvolle haarband.
De prinsessen stalen - sober - de show. De koninklijke familie kwam zeer modieus voor de dag, zegt Kathy Pauwels van Royalty. Dit was duidelijk afgesproken, niemand sprong er uit. Extensions
Claire koos voor een haarband van hofleverancier Fabienne Delvigne. Mathilde was helemaal in Natan, die ook de zwart satijnen haarband met broche leverde. Waar Astrid ging shoppen, is niet bekend.
Opvallend waren de lange krullen van Claire. Extensions, denkt Pauwels. Claire heeft heel erg stijl haar.(br.She)
De nieuwe collectie van designerwinnares An
Buerens verkoopt is een succes. De patchworkcollectie verkoopt als
zoete broodjes. In verschillende JBC-winkels stonden 's morgens vroeg
kooplustigen te wachten tot de winkel openging en sommige
kledingstukken waren al na drie uur uitverkocht.
Een jury met topontwerpers Walter Van Beirendonck en Christophe Coppens
vond dat An de beste collectie had. De collectie van An ligt vanaf
vandaag in de winkels van JBC, de kledingketen waar An een job heeft
gekregen als ontwerpster. De collectie staat ook in Weekend Knack.
Je
eigen collectie én vast werk bij JBC: waar zou An Buermans het meest
blij mee zijn? 'Met alle twee. Ik moest dringend een andere job zoeken.
Ik heb zes jaar in dat café gewerkt en was het beu.' An studeerde
plastische kunsten en mode. Ze combineerde haar werk als cafémadam met
dat van ontwerpster. Haar collecties verkocht ze via het internet en
kleine winkeltjes.
Haar job bij JBC oefent ze sinds januari uit; de finale van De designers werd eind vorig jaar opgenomen. 'Ik ben nu young fashion designer.
Ik herbedenk ontwerpen die afgekeurd zijn, teken prints, oefen op
stoffen. De dagen zijn kort, maar gezellig. We zitten hier met een
clubje van vijf of zes op de damesafdeling. Of ik ooit al iets gekocht
heb bij JBC? Nee, maar mijn moeder en mijn zussen wel.'
Uiteraard
gaat voor An een droom in vervulling. Al wou ze als kind eerder kok of
barvrouw worden. 'Ik heb heel even hotelschool gevolgd, maar ben snel
op etalage overgeschakeld. Ik ben zot van mode, maar heb geen overvolle
kleerkast. Ik combineer graag oud met nieuw. Ik heb maar één paar dure
schoenen.'
Waar het voor An moet eindigen? 'Als de
mensen mijn collectie maar mooi vinden en kunnen betalen. Mijn kost
verdienen en iedereen vrolijk op straat zien lopen: dat is voor mij
meer dan genoeg.'(br.Het Nieuwsblad)
De Heart Truth Red Dress Catwalk
stuurt celebs op de catwalk ten voordele van hartziekten bij vrouwen.
Verschillende vrouwelijke celebs als Hillary Duff en Tori Spelling
schitterden in prachtige rode jurken. Tim Gunn, die ken je van de
Amerikaanse versie van De Desigers, praatte de show aan elkaar.
Tijdens de New
York Fashion Week viel het enorm op: fashionista's zijn dol op de stijl
van First Lady Michelle Obama. Hoofdredactrice van Vogue Anna Wintour
droeg een ontwerp Jason Wu en zat op de eerste rij van zijn show. Hij
is de designer van de Michelles baljurk bij de eedaflegging.
Erkenning "Jason
Wu is ontzettend populair deze dagen, dit allemaal dankzij Michelle
Obama", aldus moderedactrice Suze Yalof Schwartz. "Ik ben nog nooit
naar zijn show geweest, maar dit seizoen wilde ik het niet missen."
Sinds de first lady zijn baljurk droeg, kende de verkoop van zijn
collectie een enorme boost. Het merk van Jason Wu werd pas in 2006 op
de markt gebracht. "Het is geweldig. Ik krijg nu de erkenning die
andere designers pas na 10 jaar krijgen."
Budgetvriendelijk Maar
daar blijft het niet bij. Ook andere ontwerpers waar Michelle fan van
is, zagen hun stukken plots wel heel populair worden. Zo kennen
designers Maria Pinto, Narciso Rodríguez en het merk Thakoon nu een
enorm succes. Maar Michelle negeert ook de budgetvriendelijke mode
niet. Zo geeft ze openlijk toe fan te zijn van J Crew, een goedkoper
Amerikaans merk, waarvan ze ook een outfit draagt in haar fotoshoot
voor Vogue.
Staat er naast de
drank- en snoepautomaat binnenkort de jeansautomaat? Als het van het
modemerk Closed afhangt, wel. Net als alle andere afhaalmachines, werkt
het simpel: je steekt je creditcard erin en voor 149 euro rolt je hippe
jeans eruit.
Primeur De
Magnificent Jeans Machine kon op heel wat aandacht rekenen tijdens
verschillende fashionbeurzen. Het Duitse modemerk is dan wel bekend
voor zijn gekke ideeën, deze nieuwe vondst is een primeur. Bedoeling is
met het apparaat langs een aantal vooruitstrevende winkels te trekken.
Deze lente staat die opgesteld in de Antwerpse Closedzaak.
Omruilen Veel
keuzemodellen heb je niet, slechts 2 modellen zitten achter de vitrine
verstopt. Vergissingen zijn nog altijd mogelijk maar niet wenselijk,
omruilen is voorlopig nog moeilijk. (br.hln)