De nieuwe collectie van designerwinnares An
Buerens verkoopt is een succes. De patchworkcollectie verkoopt als
zoete broodjes. In verschillende JBC-winkels stonden 's morgens vroeg
kooplustigen te wachten tot de winkel openging en sommige
kledingstukken waren al na drie uur uitverkocht.
Een jury met topontwerpers Walter Van Beirendonck en Christophe Coppens
vond dat An de beste collectie had. De collectie van An ligt vanaf
vandaag in de winkels van JBC, de kledingketen waar An een job heeft
gekregen als ontwerpster. De collectie staat ook in Weekend Knack.
Je
eigen collectie én vast werk bij JBC: waar zou An Buermans het meest
blij mee zijn? 'Met alle twee. Ik moest dringend een andere job zoeken.
Ik heb zes jaar in dat café gewerkt en was het beu.' An studeerde
plastische kunsten en mode. Ze combineerde haar werk als cafémadam met
dat van ontwerpster. Haar collecties verkocht ze via het internet en
kleine winkeltjes.
Haar job bij JBC oefent ze sinds januari uit; de finale van De designers werd eind vorig jaar opgenomen. 'Ik ben nu young fashion designer.
Ik herbedenk ontwerpen die afgekeurd zijn, teken prints, oefen op
stoffen. De dagen zijn kort, maar gezellig. We zitten hier met een
clubje van vijf of zes op de damesafdeling. Of ik ooit al iets gekocht
heb bij JBC? Nee, maar mijn moeder en mijn zussen wel.'
Uiteraard
gaat voor An een droom in vervulling. Al wou ze als kind eerder kok of
barvrouw worden. 'Ik heb heel even hotelschool gevolgd, maar ben snel
op etalage overgeschakeld. Ik ben zot van mode, maar heb geen overvolle
kleerkast. Ik combineer graag oud met nieuw. Ik heb maar één paar dure
schoenen.'
Waar het voor An moet eindigen? 'Als de
mensen mijn collectie maar mooi vinden en kunnen betalen. Mijn kost
verdienen en iedereen vrolijk op straat zien lopen: dat is voor mij
meer dan genoeg.'(br.Het Nieuwsblad)
De Heart Truth Red Dress Catwalk
stuurt celebs op de catwalk ten voordele van hartziekten bij vrouwen.
Verschillende vrouwelijke celebs als Hillary Duff en Tori Spelling
schitterden in prachtige rode jurken. Tim Gunn, die ken je van de
Amerikaanse versie van De Desigers, praatte de show aan elkaar.
Tijdens de New
York Fashion Week viel het enorm op: fashionista's zijn dol op de stijl
van First Lady Michelle Obama. Hoofdredactrice van Vogue Anna Wintour
droeg een ontwerp Jason Wu en zat op de eerste rij van zijn show. Hij
is de designer van de Michelles baljurk bij de eedaflegging.
Erkenning "Jason
Wu is ontzettend populair deze dagen, dit allemaal dankzij Michelle
Obama", aldus moderedactrice Suze Yalof Schwartz. "Ik ben nog nooit
naar zijn show geweest, maar dit seizoen wilde ik het niet missen."
Sinds de first lady zijn baljurk droeg, kende de verkoop van zijn
collectie een enorme boost. Het merk van Jason Wu werd pas in 2006 op
de markt gebracht. "Het is geweldig. Ik krijg nu de erkenning die
andere designers pas na 10 jaar krijgen."
Budgetvriendelijk Maar
daar blijft het niet bij. Ook andere ontwerpers waar Michelle fan van
is, zagen hun stukken plots wel heel populair worden. Zo kennen
designers Maria Pinto, Narciso Rodríguez en het merk Thakoon nu een
enorm succes. Maar Michelle negeert ook de budgetvriendelijke mode
niet. Zo geeft ze openlijk toe fan te zijn van J Crew, een goedkoper
Amerikaans merk, waarvan ze ook een outfit draagt in haar fotoshoot
voor Vogue.
Staat er naast de
drank- en snoepautomaat binnenkort de jeansautomaat? Als het van het
modemerk Closed afhangt, wel. Net als alle andere afhaalmachines, werkt
het simpel: je steekt je creditcard erin en voor 149 euro rolt je hippe
jeans eruit.
Primeur De
Magnificent Jeans Machine kon op heel wat aandacht rekenen tijdens
verschillende fashionbeurzen. Het Duitse modemerk is dan wel bekend
voor zijn gekke ideeën, deze nieuwe vondst is een primeur. Bedoeling is
met het apparaat langs een aantal vooruitstrevende winkels te trekken.
Deze lente staat die opgesteld in de Antwerpse Closedzaak.
Omruilen Veel
keuzemodellen heb je niet, slechts 2 modellen zitten achter de vitrine
verstopt. Vergissingen zijn nog altijd mogelijk maar niet wenselijk,
omruilen is voorlopig nog moeilijk. (br.hln)
Josh Holloway nieuwe gezicht van Davidoff Cool Water
Tijdens de opname van de TV commercial.
Lost acteur Josh
Holloway wordt wereldwijd het nieuwe gezicht van Davidoff Cool Water.
De TV commercial en advertenties in magazines, zullen te zien zijn
vanaf juli.
Mannelijk "Ik
hou van Cool Water omdat het krachtig, eenvoudig en tijdloos is",
vertelt de acteur. "Voor mij staat de geur garant voor een gebruiker
die tevreden is met zijn mannelijkheid".
Oudere vrouwen Josh
Holloway is beter bekend als James Sawyer Ford uit de serie 'Lost'. Aan
Elle Magazine onthulde de 37-jarige acteur dat hij niet vies is van
vrouwelijk schoon, al voelt hij zich ook aangetrokken tot oudere
vrouwen. "Ik heb al gefantaseerd over Barbra Streisand. Onlangs zag ik
Sophia Loren op restaurant en ik was totaal overdonderd". (br.hln)
Justin Timberlake is door het
modeblad GQ verkozen tot de meest stijlvolle man van de Verenigde
Staten. Het blad roemde de zanger om zijn gewaagde kledingkeuze, zoals
zijn hoeden, driedelige pakken en smalle stropdassen.
De
28-jarige Timberlake geeft naar eigen zeggen de voorkeur aan eenvoudige
kleding. Het ergert de zanger als het bij de hele outfit om een hoed
draait. Ook draagt hij nooit een ruitvormige trui als hij naar de
golfbaan gaat.
Kate Moss Timberlake, die een
aantal jaar geleden een eigen kledinglijn op de markt bracht onder de
naam William Rast, beschouwt het Britse topmodel Kate Moss als een
stijlicoon. "Als ze een ton aantrekt, vat het publiek het nog als een
statement op."
In maart komt het Amerikaanse modeblad met een
top-tien van meest stijlvolle mannen. Op de lijst prijken onder meer de
namen van Kanye West, T.I., Jason Schwartzman en fotograaf Alexi
Lubomirski.
Op de golfbaan draagt Timberlake nooit een ruitvormige trui. (br.hln)
Naar de kapper gaan is nooit een gemakkelijke, rustgevende opgave. Je bent je al dagen aan het opjagen over de juiste kleur, snit, en krijgt 's nachts nachtmerries van een vreselijk eindresultaat. Wij proberen de kapperstress te verminderen en zetten enkele handige tips op een rijtje.
Bereid je allereerst goed voor op je kappersbezoek. Bedenk jezelf welk model je graag zou willen hebben, op wie je wil lijken, en knip enkele foto's uit, die jij mooi vindt. Hoe meer beeldmateriaal, des te beter de kapper een beeld kan vormen van jouw wensen en verlangens.
Probeer vooraf de vorm van je gezicht te bepalen. Sommige kapsels zullen je vormen nu eenmaal niet flatteren. Heb je eerder een rond gezicht, ga dan voor de 'uitgedunde' look. Geen opgeborstelde pony, of bobcoupes die onder de kaaklijn komen voor jou. Ook een grote krullenbos kan je beter vermijden. Ga daarentegen voor langere coupes, waarbij je het haar minstens achter je oren kan strijken.
Vierkante gezichten staan prachtig met laagjes. Deze maakt de omlijning van het gezicht zachter, en geeft je gezicht een mooie ronding. Krulbossen vermijden beter te korte kapsels, waarbij de vierkante kaaklijn duidelijk zichtbaar is.
Hartvormige en ovale gezichten kunnen erg volumineus gaan met veel textuur en beweging. Een zachte bob is een prachtige coupe voor deze gezichtsvorm. Lange gezichten kunnen dan weer perfect wegkomen met korte laagjes en opgeknipte bobcoupes. Probeer het haar wel steeds dicht bij het gezicht te houden om het gezicht niet nog langer te laten lijken.
Hou je tenslotte niet teveel vast aan regeltjes. Wil je echt voor zwart haar gaan, en is ook je kapper te vinden voor het idee? Ga er dan voor. Wist je dat de prachtige zwartharige Dita von Teese eigenlijk hoogblond haar heeft! (br.She)
Na een reclamecampagne voor Zara is topmodel Lara Stone het nieuwe gezicht van Jean Paul Gaultier. De Franse couturier laat zijn model blootsvoets poseren met slechts één accessoire, een verband rond haar enkel. Het vroegere uithangbord van de modeketen Zara slaagde erin tijdens de fotoshoot een erg dynamische femme fatale neer te zetten. De gedreven blik en blonde haren laten er geen twijfel over bestaan dat Brigitte Bardot als voorbeeld heeft gediend
De foto's hebben een erg dynamische en natuurlijke stijl. Dans staat centraal in deze campagne voor de lente en zomer van 2009. Al zien sommigen ook een knipoog naar de valpartij van Lara Stone vorige zomer tijdens een defilé voor Karl Lagerfeld, als gevolg van een paar veel te hoge hakken.
De atletische danser op de achtergrond geeft een toets van mannelijke elegantie, die perfect past bij de look van Lara.
Jessica Simpson,
de zangeres/actrice die een tijdje geleden heisa opwekte met haar
toenemend gewicht, heeft een nieuwe wending in haar carrière gevonden.
Ze heeft besloten om designkleding te ontwerpen voor dames met een
maatje meer.
Ervaringsdeskundige Aan
het Amerikaanse 'In Style' magazine onthulde ze haar ideeën: "Ik wil
kleding ontwerpen die elk figuur flatteren", vertelt ze. "Als geen
ander weet ik hoe bepaalde kleding je een verkeerde look geven. Ik ben
al zo vaak bekeken en beoordeeld, waardoor ik nu wel weet wat werkt als
je wat voller bent. Ik garandeer dat mijn kleding en accessoires elke
vrouw laten schitteren".
Gelukkig Simpson,
28, heeft nog altijd niet gereageerd op de kritieken over haar figuur.
De blonde ster ging van maatje 34 naar 42 en kreeg hier tonnen kritiek
over nadat ze op het podium verscheen met een flinke boezem en een
strakke jeans. Wel smoorde ze, volgens ons, alle kritieken door te
stellen dat ze zich supergoed en gelukkig voelt. (br.hln)
Victoria Beckham
bewijst nog maar eens dat ze een trendsetter is op het vlak van mode en
accessoires. Loewe lanceert een nieuwe handtas ('Calles'), la Beckham
wordt er mee gespot en meteen is de tas gebombardeerd tot nieuwe it-bag.
De
nieuwe it-bag heeft met de vorige gemeen dat ze heel groot, op het
randje van veel te groot is. De stof is slap en kan zowel over de
schouder als op de onderarm gedragen worden. Het verschil is de ietwat
ongebruikelijke vorm én het enorme hangslot. Ook de waanzinnige prijs
heeft de tas met de vorige it-bags gemeen: enkele duizenden euro's.
Voor
de minder kapitaalkrachtige fashionista's lanceert Loewe een limited
edition versie in vinyl gemaakt. 278 euro kost zo'n tas dan, al zijn er
wel maar 10 van gemaakt. De kans is redelijk klein dat je aan zo'n tas
raakt dus.... Ach, het is vast leuker om er over te dromen dan om er
één te hebben. Toch?! (br.hln)
Niets zo sexy als volle rode lippen. Marilyn Monroe, Rihanna en Christina Aguilera deden het ons al voor in tal van clips. Valentijn is het geknipte tijdstip om jouw lippen om te toveren tot rode pareltjes. Wij geven enkele handige tips om de perfecte sexy rode lippen te bekomen.
Breng een klein beetje foundation aan op je lippen. Deze 'basislaag' werkt als een soort van primer en zorgt ervoor dat de kleur langer intact blijft. Om de lippen te omranden gebruik je best een potlood op siliconenbasis, zodat de lipstick netjes binnen de lijntjes blijft. Om een te harde overgang tussen het potloodlijntje en de lipstick te voorkomen, kan je een wattenstaafje gebruiken om het potlood wat uit te vegen.
Breng je lippenstift steeds aan met een penseeltje, zo werk je niet alleen nauwkeuriger, de kleur blijft er ook langer door op je lippen. Start steeds in het midden en werk langzaam naar buiten toe. Na een eerste kleuring, neem je best een zakdoekje om alle overtollige lippenstift weg te vegen. Daarna zijn je lippen klaar voor een tweede laagje.
Om lippenstift op je tanden te voorkomen maak je best een O-vormig tuitmondje rond je wijsvinger. Alle overtollige lippenstift, die anders op je tanden zou belanden, blijft dan op je vinger hangen.
Droge lippen zorgen nooit voor een mooi resultaat, exfolieer daarom steeds voorafgaand je lippen met een zachte tandenborstel.
Bang om de verkeerde kleur lipstick te kopen? Neem dan volgende simpele regeltjes in acht. Roodharige types staan prachtig met frambozenrood. Olijfkleurige huidstypes vinden dan weer hun gading in de oranje tinten en de felrode kleuren. Pruimkleurige lippenstiften staan geweldig bij donkere huidstypes. (br.she)
Ook wenkbrauwen
zijn onderhevig aan trends, momenteel is het terug hip om dikke,
borstelige exemplaren te hebben. Dat bewijzen de looks van Kate
Winslet, Sienna Miller, Madonna en Natalie Portman op de rode loper.
Volgens de Britse journaliste Liz Jones is deze trend een gevolg van de
economische crisis.
Strijd met mannen Momenteel
zijn dikke, donkere en lange wenkbrauwen hip. We zagen het bij tal van
celebs, de ene gaat er wat natuurlijk extremer in dan de andere.
Modetrends kan volgens Liz Jones heel wat verklappen. De hakken zijn
momenteel torenhoog, de rokjes ultrakort en de schouders breder,
allemaal een gevolg van de economische crisis. De dikke wenkbrauwen
zijn volgens haar een teken dat vrouwen ernstig en machtig zijn en dat
ze niet met zich laten sollen. De hoeveelheid van gezichtsbeharing is
een indicatie van het mannelijke hormoon testosteron. Vrouwen willen
met dikke wenkbrauwen nu bewijzen dat ze de strijd met de mannen op de
werkvloer aankunnen. Ze willen niet opzij geduwd worden door de crisis.
Geschiedenis Maar
dikke wenkbrauwen zijn niet altijd trendy geweest. In de jaren '30 was
het mooi om je wenkbrauwen kaal te plukken en een hoog, dun boogje te
tekenen. Kijk maar naar Marlène Dietrich en Greta Garbo, ze leken
constant verbaasd. Vrouwen moesten toen vooral mooi zijn, niet werken,
dat was voor de mannen. Tijdens de oorlog werden wenkbrauwen dikker, er
was geen tijd om bezig te zijn met zulke onbenulligheden. In de jaren
'60 en '70 mocht het weer wat dunner, vrouwen wilden toen weer als
meisjes behandeld worden.
Laten groeien? Kun
je je wenkbrauwen nog laten groeien als je de gewoonte hebt ze te
epileren? Helaas niet. Er zijn verschillende opties als je toch dikke
wenkbrauwen wil. Je kunt bijvoorbeeld voor permanente make-up kiezen,
maar zo krijg je wel geen natuurlijk resultaat. Na een tijdje vervagen
ze ook en krijgen ze een beetje een paarse schijn. Een betere optie is
je wenkbrauwen aan te zetten met een donker poeder en eventueel bij te
werken met een potlood. Je kiest best voor bruin, zwart gaat het geheel
te zwaar maken. Een andere, meer radicale oplossing is een
transplantatie. Dan reconstrueert de chirurg met je hoofdhaar je
wenkbrauwen.
Hoe epileren? Maar ook nu de
trend dik is, moet je toch je wenkbrauwen bijwerken. Het is namelijk de
bedoeling dat ze een natuurlijke lijn volgen, maar weinig vrouwen zijn
daarmee gezegend. Je epileert best na een douche of bad omdat je huid
dan proper en zacht is. Kies voor een vergrotende spiegel. Bind je haar
vast en maak je wenkbrauwen nat. Met een propere tandenborstel kam je
de haartjes naar boven. Teken dan met een potlood de onderste lijn van
je gewenste vorm. Haartjes aan de bovenkant moet je niet epileren, dit
geeft een onnatuurlijk resultaat. Gebruik een goed pincet en trek in de
groeirichting van je haar, zo heb je minder kans dat de haartjes
afbreken. Om de pijn tegen te gaan kan je best je huid strak trekken.
Vervolgens kam je je haar weer in vorm met een tandenborstel. (br.hln)
Professionele haarartiesten worden wel vaker door elkaar of door VIP's geïnspireerd, de obsessie voor Grace Kelly en haar prachtige 'Franse rol'kapsel kwam echter als een complete verrassing. Wij geven enkele handige tips om deze nieuwe hippe look snel en makkelijk zelf te verkrijgen.
De modehuizen Oscar de la Renta en Yves Saint Laurent zijn alvast verknocht aan de Grace Kelly-look. Tijdens hun fashion shows lieten ze alle modellen opdraven met de bekende 'Franse rol'. (br.She)
Mandy Moore stopt
met haar kledinglijn Mblem. Drie jaar na de lancering vindt de
Amerikaanse zangeres het voorlopig welletjes met haar modeaspiraties.
Volgens
de 24-jarige Moore kwam de lijn onvoldoende overeen met haar ideeën en
persoonlijkheid. Ze richt zich nu weer volledig op haar muzikale
carrière. Op 26 mei verschijnt haar album 'Amanda Leigh'.
De
zangeres is echter nog steeds vol lof over de modewereld. "Ik houd van
die wereld. Ze fascineert mij", citeert modeblad 'WWD' haar. Een
terugkeer sluit ze dan ook niet uit. "Als ik me weer in de modewereld
begeef, doe ik dat op het juiste moment en met de juiste partners."
(br.hln)
De superster Rihanna heeft een voorliefde voor de Belgische
hoedenontwerper Christophe Coppens. Voor haar optreden tijdens de
Grammy's droeg de zangeres een prachtig ontwerp van de Belgische
designer.
Het hoedje is zwart en bezet met glinsterende pailletten. Om het
design een tikje extravagant te maken plaatste de Belgische ontwerper
een stoffen mes bovenop het design. Rihanna was zo verzot op het design
dat ze het hoedje niet enkel droeg tijdens haar optreden op de Grammy's
maar ook tijdens de afterparty en de bijhorende fotoshoot. (br.she)
Dankzij vintage kun je eindelijk die anders zo dure Prada handtas of Gucci pumps kopen. Het is ook de ideale oplossing voor fashionista's die graag er origineel bij lopen. En natuurlijk is vintage momenteel ook gewoon hot. We geven jullie de leukste online adresjes mee, zo kan je waar en wanneer je wil in alle rust snuisteren naar vintage.
Designer vintage Vintage of tweedehands stuks van designers zijn mooi, maar meestal erg gewild en dus niet makkelijk te vinden. Op Designer-vintage.com krijg je niet alleen de mooiste stuks, je kan er ook zelf een advertentie op plaatsen. Als VIP-member kun je zelfs je eigen webshop beheren met een uniek persoonlijk webadres. Als je perfect weet waar je naar op zoek bent, kun je er ook een 'Wish' achterlaten. Mocht er dan een advertentie worden geplaatst van jouw droomstuk, krijg je automatisch bericht.
Jurken Op poshgirlvintage.com vind je jurken waar Audrey Hepburn jaloers op zou geweest zijn. Je vindt er exemplaren van de jaren '20 tot '80. Ideaal voor als je een chique gelegenheid in het vooruitzicht hebt. Een ding is zeker, je zult ieders hoofd doen draaien.
Leuke spulletjes Hoeft het voor jou allemaal wat minder chique te zijn, maar ben je wel op zoek naar iets origineels? Dan vind je op ilovevintage.nl heel wat leuke dingen, vooral hun aanbod van schoenen is heel groot. Je hebt er ook een onderdeel NOVintage waar je nieuwe stukken met een vintagelook kunt kopen. Vforvintage.com is dan weer een Amerikaanse webshop. Je kunt er terecht voor leuke spulletjes van zowel designers als minder bekende en goedkopere merken.
Voor de maart editie heeft het vooraanstaande modeblad Vogue alle toeters en bellen uit de kast gehaald. Het modemekka strikte niemand minder dan de First Lady Michelle Obama om de cover van het maandblad te sieren.
De Vogue medewerkers blijven verbluft achter. Niet alleen was Obama erg openlijk, de First Lady koos al haar outfits zelf, een job die zelfs de beste stylist niet beter kon gedaan hebben.
Voor de cover schittert Obama in een fuchsia roze ujurk van Jason Wu, de ontwerper die ook verantwoordelijk was voor de prachtige witte jurk tijdens de inauguratie van haar man Barack. In de verder reportage draagt Michelle onder andere creaties van Narciso Rodriguez en J. Crew.
Volgens Vogue is het een van de warmste en sterkste covers in tijden. "Modellen poseren, sterren poseren, maar wat je hier ziet is een echte vrouw die haar warmte aan iedereen wil geven."
Dit seizoen lijkt de modewereld terug te grijpen naar de jaren 80. Neen
het is nog lang niet tijd om je lange wollen sokken, en zweetbanden
boven te halen, maar de schoudervullingen lijken alvast wel terug
volledig hip te zijn.
Schoudervullingen zorgen bij het verkeerde figuur al snel voor een
enorm geblokt uiterlijk, en zelfs de meest schriele modellen tonen
robuust in een mantelpak met mousse vullingen.
Toch grijpen Karl Lagerfeld, Louis Vuitton, Balmain, Proenza
Schouler en Jean Paul Gaultier terug naar de jaren 80-stijl om hun
kledij dat tikje meer te geven. Eén tip: koop losse vullingen, en
probeer ze thuis eventjes uit. Voel je jezelf als een Viking op
veroveringstocht? Gooi ze dan snel weg en vergeet deze trend! (br.she)
De fringle trend is nog niet over! Het Nederlandse accessoirelabel Fab. komt met een collectie franjetassen en clutches in talloze kleuren in zacht suède. Grijs, zwart, fuchsia, oranje, paars, camel, blauw, okergeel
Deze Rumbaibags (rumbai betekent in het Indonesisch franje, het land waar de gehele Fab.collectie geproduceerd wordt) zijn er in grote shoppers en in diverse maten clutches.
Kleine clutches vanaf 105,- grote tassen 189,-
Over Fab. tassen: Fab. produceert handgemaakte trendy leren tassen, portemonnees, clutches en sieraden. Het ontwerp komt uit de handen van Fabienne Chapot (28) die dit label 2 jaar geleden opzette. Inmiddels levert Fab. aan meer dan 100 winkels in Nederland en is er sinds kort een Fab. Store in Den Haag.
Karl
Lagerfeld bleef trouw aan zijn favoriete kleuren: zwart en wit. Zijn
modellen leken zo weggegrepen uit een romantisch liefdesdrama. De
stijlvolle en sobere stijl maakten van de collectie eentje om te
herinneren.