Wit is de laatste
maanden een trend in kleurenland. Wereldwijd krijgen meer nieuwe wagens
een wit laagje, maar ook bij mode, make-up en interieurvormgeving is de
kleur aan een opmars bezig. Volgens trendwatcher Fons van Dyck komt dit
door de wereldwijde financiële crisis.
Geen negativiteit Dat
wit het net nu goed doet, is volgens psychologen niet abnormaal. We
maken geen enkele negatieve associatie met de kleur. Het staat voor
zuiverheid en reinheid, voor waarheid en volmaaktheid, in België
associëren we het met de hoop. "In Amerika is wit als sinds vorige
zomer een trend. Fashionista's combineerden er toen witte jeans en met
accessoires in dezelfde kleur. Als alles goed gaat, kiezen vrouwen voor
de felste kledij. Maar keert het tij om, dan grijpen veel mensen terug
naar de kracht van de eenvoud. Wit is hier de beste symbolisatie voor.
Ook in de geschiedenis zien we hier bewijs van, na de Franse revolutie
waren eenvoudige, witte jurken trendy", meldt Fons van Dyck aan Het
Laatste Nieuws. (br.Nina)
Ben je een echte green queen en wil je er openlijk voor
uitkomen? Dan is de nieuwste 'living necklace' van
accessoireontwerpster en tuinarchitecte Paula Hayes echt jouw ding.
Hayes creëerde een ketting met kleine, gehaakte potjes in plaats
van pareltjes. In elk potje kan je een bloemetje of plantje naar keuze
steken.
Hayes zelf noemt het alvast het begin van een nieuw, ecologisch tijdperk.(br.she)
De jumpsuit is
niet de makkelijkst te dragen trend. Elk buikje, hoe klein het ook is,
wordt er in onthuld. Er ontstonden zelfs bij Kate Moss
zwangerschapsgeruchten toen ze een grijze transparante versie droeg. We
geven jullie enkele tips om te stralen in de jumpsuit, zodat je
fashionable op straat kan.
Je figuur Vorig
jaar introduceerden verschillende designers de jumpsuit. Deze lente zet
deze trend zich voort, maar in volledig andere stoffen en stijlen.
Alles kan én mag, maar het belangrijkste bij deze look is het juiste
exemplaar voor jouw figuur te vinden.
Boezem Als
je niet gezegend bent met een grote boezem, vermijd dan een strapless
exemplaar, dit vlakt je rondingen af. Kies voor een versie waar veel
textuur in zit, met franjes, plooitjes of een kraagje. Vrouwen met
grote borsten moeten op zoek naar het tegenovergestelde. Zij blijven
beter weg van een te drukke top, een haltertop is bij hen de beste
optie.
Taille en lengte Een jumpsuit met
riem of versiering aan de taille flatteert vrouwen met een lang
bovenlichaam, dit verlengt namelijk je benen. Vermijd wel een exemplaar
dat strak zit aan de heupen. Een riem is dan weer een afrader voor
vrouwen met een kort bovenlichaam, omdat dit je lichaam uit proportie
trekt. Vrouwen met rondingen moeten een jumpsuit met brede pijpen
kiezen. Hoe smaller de broek gaat, hoe breder je heupen lijken. Vrouwen
zonder heupen creëren met een riem een zandloperfiguur. Ook de lengte
is een belangrijk aspect. Kleine vrouwen kiezen best voor een exemplaar
dat tot halverwege de kuiten komt, bij een lange jumpsuit lijkt het
alsof je er in verdrinkt.
Niet te strak Het
is beter je jumpsuit wat te groot dan te klein kopen. Als hij slechts
iets te strak zit, worden al je negatieve punten benadrukt worden. Elke
vrouw die niet het perfecte figuur heeft, blijft beter weg van strakke
versies van lycra. Deze benadrukken namelijk vetophopingen waarvan je
niet eens wist dat je ze had. Het is beter eentje uit luchtige stoffen
als jersey, linnen of zijde aan te schaffen. Neutrale kleuren flatteren
ook meer dan felle jumpsuits of drukke prints.
Hoge hakken Wat
de accessoires betreft, zijn hoge hakken essentieel. Hierbij geldt: hoe
hoger, hoe beter. Deze verlengen je benen en maken je zo groter. Kies
voor een kleine, opvallende handtas en draag kleurrijke, grote juwelen
om een fashionable en speelse look te creëren. (br.nina)
Yves Saint Laurent, de befaamde modeontwerper die vorig jaar
overleed, is deze dagen bijzonder hot bij de veilinghuizen. Na de
kunstcollectie van YSL en Pierre Bergé worden nu de meest memorabele
modecreaties geveild.
Op 26 en 27 februari kunnen fashionista's hun slag slaan bij het
veilinghuis Drouot Richelieu in Parijs. Het veilinghuis breng top deze
twee dagen bijzondere creaties van YSL onder de hamer. Gaande van haute
couture stukken, tot prêt-à-porter, bont, fantasiejuwelen en
accessoires zullen die dagen verkocht worden.
In totaal worden meer dan 800 stuks te koop aangeboden. De stukken
komen uit collecties gaande van 1962 tot en met 2002. Wil je jezelf
vooraf graag eventjes voorbereiden? Zak dan tussen 24 en 27 februari
almaar vast af naar de kijkdagen van het Parijse veilinghuis Drouot
Richelieu.(br.she)
Louise Maselis, het vijftienjarige
model uit Winksele dat vorig jaar in China de Elite Look
Modellenwedstrijd won, stond vannacht in New York op de catwalk tijdens
de show van Calvin Klein, die haar bombardeerde tot dé vedette van zijn
nieuwe herfst- en wintercollectie. (br.hln)
Een
modeshow? Het leek eerder een glijbaan. Niet één, maar zowaar een
handvol modellen ging onderuit op de presentatie van de herfstcollectie
van Max Azria voor Hervé Léger, tijdens de Fashion Week in New York.
Volgens de ontwerper waren niet de hoge hakken verantwoordelijk voor de
vallende mannequins, maar wel de gladde houten vloer. Wie viel en weer
opstond, kon rekenen op het applaus van de toeschouwers. (br.Het Nieuwsblad))
De nude-look is
niet nieuw in beautyland, maar ook dit seizoen blijft hij trendy. De
truc zit hem er in nauwelijks te laten opvallen dat je make-up draagt.
Dat is vaak moeilijker gezegd dan gedaan, daarom geven we jullie enkele
tips.
Matte look De
modellen bij Prada en Elie Saab gingen allemaal voor de natuurlijke
look, met een minimum aan oogmake-up en lipstick. De huid heeft bij
deze trend een matte look, kies voor een olievrije dagcrème. Dan beperk
je je kans op glans. Helpt dit niet, kun je een olieabsorberende primer
onder je foundation dragen. Kies voor een luchtige foundation die je
met een borstel aanbrengt. Tinten die erg op je huidskleur lijken als
beige of lichtbruin, werken het best bij deze natuurlijke look. Deze
kleuren verdoezelen ook goed gezwollen oogleden. Lipstick met een
gouden schijn maken het geheel helemaal af. (br.nina)
Michael Kors, de ontwerper die bekendheid verwierf dankzij zijn juryrol in de Amerikaanse versie van 'de designers', heeft iedereen verrast doen staan tijdens de New York Fashion Week met zijn bijzonder warm ingeduffelde vrouwen.
Michael Kors kan terugkijken op een bijzonder geslaagde New Yorkse modeweek. Zijn collectie met fluorescerende kleurtjes en warm ingeduffelde vrouwen kon zo naast de collectie van Marc Jacobs geplaatst worden, en is met recht en rede één van de meest inventieve, gedurfde shows van de New York Fashion Week.
Als het van designer Matthew Williamson afhangt, wordt volgende winter bijzonder kleurrijk. Zijn spel met materialen, prints en kleuren op de catwalk in New York lijkt de ideale remedie tegen de crisis.
Felle kleuren Matthew Williams ziet de toekomst blijkbaar optimistisch in, het is net alsof hij met felle kleuren de mensen weer hoop wil geven. Zijn collectie is ideaal om je humeur op een treurige winterdag op te krikken. Vooral zijn schoenontwerpen vielen meteen op: torenhoge stiletto's met zebraprint en opvallende roze zool.
Hij gebruikte veel bont, experimenteerde met dierenprints en skinny lederen broeken kregen een turkooizen kleur.
We kijken alvast uit naar zijn collectie die hij voor H&M tekende en vanaf april in de winkels zal hangen.(br.nina)
Op de viering voor Koning Albert I, die 75 jaar geleden omkwam na een val van de rotsen in Marche- Les-Dames, kwamen de drie prinsessen hip voor de dag. Astrid, Mathilde en Claire droegen elk een stijlvolle haarband.
De prinsessen stalen - sober - de show. De koninklijke familie kwam zeer modieus voor de dag, zegt Kathy Pauwels van Royalty. Dit was duidelijk afgesproken, niemand sprong er uit. Extensions
Claire koos voor een haarband van hofleverancier Fabienne Delvigne. Mathilde was helemaal in Natan, die ook de zwart satijnen haarband met broche leverde. Waar Astrid ging shoppen, is niet bekend.
Opvallend waren de lange krullen van Claire. Extensions, denkt Pauwels. Claire heeft heel erg stijl haar.(br.She)
De nieuwe collectie van designerwinnares An
Buerens verkoopt is een succes. De patchworkcollectie verkoopt als
zoete broodjes. In verschillende JBC-winkels stonden 's morgens vroeg
kooplustigen te wachten tot de winkel openging en sommige
kledingstukken waren al na drie uur uitverkocht.
Een jury met topontwerpers Walter Van Beirendonck en Christophe Coppens
vond dat An de beste collectie had. De collectie van An ligt vanaf
vandaag in de winkels van JBC, de kledingketen waar An een job heeft
gekregen als ontwerpster. De collectie staat ook in Weekend Knack.
Je
eigen collectie én vast werk bij JBC: waar zou An Buermans het meest
blij mee zijn? 'Met alle twee. Ik moest dringend een andere job zoeken.
Ik heb zes jaar in dat café gewerkt en was het beu.' An studeerde
plastische kunsten en mode. Ze combineerde haar werk als cafémadam met
dat van ontwerpster. Haar collecties verkocht ze via het internet en
kleine winkeltjes.
Haar job bij JBC oefent ze sinds januari uit; de finale van De designers werd eind vorig jaar opgenomen. 'Ik ben nu young fashion designer.
Ik herbedenk ontwerpen die afgekeurd zijn, teken prints, oefen op
stoffen. De dagen zijn kort, maar gezellig. We zitten hier met een
clubje van vijf of zes op de damesafdeling. Of ik ooit al iets gekocht
heb bij JBC? Nee, maar mijn moeder en mijn zussen wel.'
Uiteraard
gaat voor An een droom in vervulling. Al wou ze als kind eerder kok of
barvrouw worden. 'Ik heb heel even hotelschool gevolgd, maar ben snel
op etalage overgeschakeld. Ik ben zot van mode, maar heb geen overvolle
kleerkast. Ik combineer graag oud met nieuw. Ik heb maar één paar dure
schoenen.'
Waar het voor An moet eindigen? 'Als de
mensen mijn collectie maar mooi vinden en kunnen betalen. Mijn kost
verdienen en iedereen vrolijk op straat zien lopen: dat is voor mij
meer dan genoeg.'(br.Het Nieuwsblad)
De Heart Truth Red Dress Catwalk
stuurt celebs op de catwalk ten voordele van hartziekten bij vrouwen.
Verschillende vrouwelijke celebs als Hillary Duff en Tori Spelling
schitterden in prachtige rode jurken. Tim Gunn, die ken je van de
Amerikaanse versie van De Desigers, praatte de show aan elkaar.
Tijdens de New
York Fashion Week viel het enorm op: fashionista's zijn dol op de stijl
van First Lady Michelle Obama. Hoofdredactrice van Vogue Anna Wintour
droeg een ontwerp Jason Wu en zat op de eerste rij van zijn show. Hij
is de designer van de Michelles baljurk bij de eedaflegging.
Erkenning "Jason
Wu is ontzettend populair deze dagen, dit allemaal dankzij Michelle
Obama", aldus moderedactrice Suze Yalof Schwartz. "Ik ben nog nooit
naar zijn show geweest, maar dit seizoen wilde ik het niet missen."
Sinds de first lady zijn baljurk droeg, kende de verkoop van zijn
collectie een enorme boost. Het merk van Jason Wu werd pas in 2006 op
de markt gebracht. "Het is geweldig. Ik krijg nu de erkenning die
andere designers pas na 10 jaar krijgen."
Budgetvriendelijk Maar
daar blijft het niet bij. Ook andere ontwerpers waar Michelle fan van
is, zagen hun stukken plots wel heel populair worden. Zo kennen
designers Maria Pinto, Narciso Rodríguez en het merk Thakoon nu een
enorm succes. Maar Michelle negeert ook de budgetvriendelijke mode
niet. Zo geeft ze openlijk toe fan te zijn van J Crew, een goedkoper
Amerikaans merk, waarvan ze ook een outfit draagt in haar fotoshoot
voor Vogue.
Staat er naast de
drank- en snoepautomaat binnenkort de jeansautomaat? Als het van het
modemerk Closed afhangt, wel. Net als alle andere afhaalmachines, werkt
het simpel: je steekt je creditcard erin en voor 149 euro rolt je hippe
jeans eruit.
Primeur De
Magnificent Jeans Machine kon op heel wat aandacht rekenen tijdens
verschillende fashionbeurzen. Het Duitse modemerk is dan wel bekend
voor zijn gekke ideeën, deze nieuwe vondst is een primeur. Bedoeling is
met het apparaat langs een aantal vooruitstrevende winkels te trekken.
Deze lente staat die opgesteld in de Antwerpse Closedzaak.
Omruilen Veel
keuzemodellen heb je niet, slechts 2 modellen zitten achter de vitrine
verstopt. Vergissingen zijn nog altijd mogelijk maar niet wenselijk,
omruilen is voorlopig nog moeilijk. (br.hln)
Josh Holloway nieuwe gezicht van Davidoff Cool Water
Tijdens de opname van de TV commercial.
Lost acteur Josh
Holloway wordt wereldwijd het nieuwe gezicht van Davidoff Cool Water.
De TV commercial en advertenties in magazines, zullen te zien zijn
vanaf juli.
Mannelijk "Ik
hou van Cool Water omdat het krachtig, eenvoudig en tijdloos is",
vertelt de acteur. "Voor mij staat de geur garant voor een gebruiker
die tevreden is met zijn mannelijkheid".
Oudere vrouwen Josh
Holloway is beter bekend als James Sawyer Ford uit de serie 'Lost'. Aan
Elle Magazine onthulde de 37-jarige acteur dat hij niet vies is van
vrouwelijk schoon, al voelt hij zich ook aangetrokken tot oudere
vrouwen. "Ik heb al gefantaseerd over Barbra Streisand. Onlangs zag ik
Sophia Loren op restaurant en ik was totaal overdonderd". (br.hln)
Justin Timberlake is door het
modeblad GQ verkozen tot de meest stijlvolle man van de Verenigde
Staten. Het blad roemde de zanger om zijn gewaagde kledingkeuze, zoals
zijn hoeden, driedelige pakken en smalle stropdassen.
De
28-jarige Timberlake geeft naar eigen zeggen de voorkeur aan eenvoudige
kleding. Het ergert de zanger als het bij de hele outfit om een hoed
draait. Ook draagt hij nooit een ruitvormige trui als hij naar de
golfbaan gaat.
Kate Moss Timberlake, die een
aantal jaar geleden een eigen kledinglijn op de markt bracht onder de
naam William Rast, beschouwt het Britse topmodel Kate Moss als een
stijlicoon. "Als ze een ton aantrekt, vat het publiek het nog als een
statement op."
In maart komt het Amerikaanse modeblad met een
top-tien van meest stijlvolle mannen. Op de lijst prijken onder meer de
namen van Kanye West, T.I., Jason Schwartzman en fotograaf Alexi
Lubomirski.
Op de golfbaan draagt Timberlake nooit een ruitvormige trui. (br.hln)
Naar de kapper gaan is nooit een gemakkelijke, rustgevende opgave. Je bent je al dagen aan het opjagen over de juiste kleur, snit, en krijgt 's nachts nachtmerries van een vreselijk eindresultaat. Wij proberen de kapperstress te verminderen en zetten enkele handige tips op een rijtje.
Bereid je allereerst goed voor op je kappersbezoek. Bedenk jezelf welk model je graag zou willen hebben, op wie je wil lijken, en knip enkele foto's uit, die jij mooi vindt. Hoe meer beeldmateriaal, des te beter de kapper een beeld kan vormen van jouw wensen en verlangens.
Probeer vooraf de vorm van je gezicht te bepalen. Sommige kapsels zullen je vormen nu eenmaal niet flatteren. Heb je eerder een rond gezicht, ga dan voor de 'uitgedunde' look. Geen opgeborstelde pony, of bobcoupes die onder de kaaklijn komen voor jou. Ook een grote krullenbos kan je beter vermijden. Ga daarentegen voor langere coupes, waarbij je het haar minstens achter je oren kan strijken.
Vierkante gezichten staan prachtig met laagjes. Deze maakt de omlijning van het gezicht zachter, en geeft je gezicht een mooie ronding. Krulbossen vermijden beter te korte kapsels, waarbij de vierkante kaaklijn duidelijk zichtbaar is.
Hartvormige en ovale gezichten kunnen erg volumineus gaan met veel textuur en beweging. Een zachte bob is een prachtige coupe voor deze gezichtsvorm. Lange gezichten kunnen dan weer perfect wegkomen met korte laagjes en opgeknipte bobcoupes. Probeer het haar wel steeds dicht bij het gezicht te houden om het gezicht niet nog langer te laten lijken.
Hou je tenslotte niet teveel vast aan regeltjes. Wil je echt voor zwart haar gaan, en is ook je kapper te vinden voor het idee? Ga er dan voor. Wist je dat de prachtige zwartharige Dita von Teese eigenlijk hoogblond haar heeft! (br.She)
Na een reclamecampagne voor Zara is topmodel Lara Stone het nieuwe gezicht van Jean Paul Gaultier. De Franse couturier laat zijn model blootsvoets poseren met slechts één accessoire, een verband rond haar enkel. Het vroegere uithangbord van de modeketen Zara slaagde erin tijdens de fotoshoot een erg dynamische femme fatale neer te zetten. De gedreven blik en blonde haren laten er geen twijfel over bestaan dat Brigitte Bardot als voorbeeld heeft gediend
De foto's hebben een erg dynamische en natuurlijke stijl. Dans staat centraal in deze campagne voor de lente en zomer van 2009. Al zien sommigen ook een knipoog naar de valpartij van Lara Stone vorige zomer tijdens een defilé voor Karl Lagerfeld, als gevolg van een paar veel te hoge hakken.
De atletische danser op de achtergrond geeft een toets van mannelijke elegantie, die perfect past bij de look van Lara.
Jessica Simpson,
de zangeres/actrice die een tijdje geleden heisa opwekte met haar
toenemend gewicht, heeft een nieuwe wending in haar carrière gevonden.
Ze heeft besloten om designkleding te ontwerpen voor dames met een
maatje meer.
Ervaringsdeskundige Aan
het Amerikaanse 'In Style' magazine onthulde ze haar ideeën: "Ik wil
kleding ontwerpen die elk figuur flatteren", vertelt ze. "Als geen
ander weet ik hoe bepaalde kleding je een verkeerde look geven. Ik ben
al zo vaak bekeken en beoordeeld, waardoor ik nu wel weet wat werkt als
je wat voller bent. Ik garandeer dat mijn kleding en accessoires elke
vrouw laten schitteren".
Gelukkig Simpson,
28, heeft nog altijd niet gereageerd op de kritieken over haar figuur.
De blonde ster ging van maatje 34 naar 42 en kreeg hier tonnen kritiek
over nadat ze op het podium verscheen met een flinke boezem en een
strakke jeans. Wel smoorde ze, volgens ons, alle kritieken door te
stellen dat ze zich supergoed en gelukkig voelt. (br.hln)
Victoria Beckham
bewijst nog maar eens dat ze een trendsetter is op het vlak van mode en
accessoires. Loewe lanceert een nieuwe handtas ('Calles'), la Beckham
wordt er mee gespot en meteen is de tas gebombardeerd tot nieuwe it-bag.
De
nieuwe it-bag heeft met de vorige gemeen dat ze heel groot, op het
randje van veel te groot is. De stof is slap en kan zowel over de
schouder als op de onderarm gedragen worden. Het verschil is de ietwat
ongebruikelijke vorm én het enorme hangslot. Ook de waanzinnige prijs
heeft de tas met de vorige it-bags gemeen: enkele duizenden euro's.
Voor
de minder kapitaalkrachtige fashionista's lanceert Loewe een limited
edition versie in vinyl gemaakt. 278 euro kost zo'n tas dan, al zijn er
wel maar 10 van gemaakt. De kans is redelijk klein dat je aan zo'n tas
raakt dus.... Ach, het is vast leuker om er over te dromen dan om er
één te hebben. Toch?! (br.hln)