Als het op kleding kopen aankomt, beroepen mannen nog
altijd op hun wederhelft. De helft van zijn garderobe wordt door haar
aangeschaft, zo toont nieuw onderzoek aan.
Vrouwen spenderen gemiddeld twee uur per maand , 24 uur per jaar of 40
dagen tijdens hun ganse leven aan het shoppen voor man of vriend. Een
studie, opgezet door een Brits modemerk, geeft aan dat vrouwen zijn
kledingkeuze bepalen. Terwijl hij slechts 30 procent van de items zelf
koopt, is maar liefst 51 procent van zijn garderobe haar verdienste. De
resterende kleding zijn geschenken van vrienden en familie, zo toont de
rondvraag onder 2000 volwassenen tussen 18 en 50 jaar aan.
Shoppen
staat niet op het prioriteitenlijstje van de gemiddelde heer. Gemiddeld
spendeert hij maandelijks 50 minuten aan winkelen, een pak minder dan
de doorsnee vrouw. Verrassend genoeg behoeven ze wel meer tijd om hun
musthave kledingstuk te vinden en laten ze het geld graag rollen. 60
procent van de heren zou zelfs meer dan 200 euro aan een perfect paar
jeans kunnen spenderen, bij de vrouwen is dat bij 29 procent het geval.
Woordvoerder
Simon Brown: "Vrouwen vinden niet alleen hun kledingkeuze en stijl zeer
belangrijk, ook voor hun wederhelft lijken ze meer tijd dan ooit te
spenderen. Volgens het onderzoek draagt 68 procent van de mannen sowieso
wat de vrouw ooit kocht, gewoon om hen tevreden te stellen. 71 procent
van de dames kiest daarbij vaker voor de online weg, ze willen kost wat
kost een drukke shoppingtocht op zaterdagnamiddag met de partner
vermijden" (br.hln)
Het modehuis Moncler heeft vestigingen over heel de wereld, en binnenkort komt daar ook een Belgische bij.
Moncler strijkt dit najaar neer in België, meer bepaald de Schuttershofstraat in Antwerpen. Het modehuis, dat sinds 1968 de officiële sponsor van de Olympische winterspelen is, maakte furore dankzij zijn winterjassen. Nu staan ze echter ook in voor op en top hippe kledij voor zowel vrouwen, mannen en kinderen. (br.she)
16-jarig Nyasha Matonhodze is nieuw gezicht van Louis Vuitton
16-jarig Nyasha Matonhodze is nieuw gezicht van Louis Vuitton
De zestienjarige Nyasha Matonhodze is het nieuwe gezicht van modemerk
Louis Vuitton. In 2009 won de Britse de prestigieuze Elite Model Look
wedstrijd, nadat ze door een talentscout gespot was in de straten van
haar thuisstad Northamptonshire.
Het in Zimbabwe geboren schoolmeisje, dat op haar eerste casting
verscheen in schooluniform, was meteen na modellenwedstrijd ongemeen
gewild in de modellenwereld. In haar eerste seizoen als model liep ze op
de Londense modeweek voor Louise Gray, Clements Ribeiro, Jonathan
Saunders en in Parijs voor labels als Loewe, Emanuel Ungaro,
Jean-Charles de Castelbajac en Louis Vuitton.
En nu is de
nieuwkomer dus het uithangbord voor de nieuwe collectie voor het Franse
luxemerk. De campagne werd bedacht door de Amerikaanse mode-ontwerper en
artistiek directeur Marc Jacobs en de fotograaf van dienst was de
wereldberoemde Stephen Meisel. Jacobs vertelt dat ze voor de nieuwe
campagne jonge, frisse gezichten wilden combineren met prachtige oude
auto's en kleine hondjes. "Wie zou niet de prachtige jonge dame op de
achterbank van deze schitterende auto willen zijn", vraagt Jacobs
retorisch. "En waar ze ook gaat, ze is altijd stijlvol gekleed door
Louis Vuitton."
Maar Matonhodze is niet het enige jonge gezicht
in de campagne, op de reclamefoto's duiken nog vijf andere jonkies op.
De gemiddelde leeftijd van de modellen op de foto's is achttien jaar:
Zuzanna Bijoch is 17, Daphne Groeneveld 16, Gertrud Hegelund 20, Anaïs
Pouliot 19, en Fei Fei Sun 21.
Deze meisjes nemen over van
eerdere Louis Vuitton gezichten als Kristen McMenamy (46), Raquel
Zimmermann (28) en Freja Beha Erichsen (23). Zij gaven het label de
voorbije twee seizoenen elegantie en een zekere maturiteit. Maar ook
actrice Uma Thurman (nu 41) en 'Queen of Pop' Madonna (52) poseerden
eerder al voor Louis Vuitton. Maar nu is het dus tijd aan de jeugd.(br.hln)
Mouwen, of ze nu kort of lang zijn, worden deze zomer aan de kant
geschoven. De mouwloze bloesjes, vesten en jurken mogen dus weer
bovengehaald worden.
Stella McCartney, Preen en Yves Saint Laurent toonden het al op de catwalk, Cheryl Cole, Rihanna, Kate Bosworth en Sarah Jessica Parker pikten het al op.
Hoe draag je dit?
Eenvoud siert: een mouwloos vest draag je bij voorkeur over een simpel topje in een neutrale kleur Haal die skinny jeans maar weer boven: een mouwloos vest of shirt past niet bij de wijde broekentrend en doet je dikker lijken dan je bent. Mouwloze hemden in neutrale kleuren kunnen wel gecombineerd worden met vrouwelijke rokken in een A-lijn. Kies voor een bloemenprint als je fleurig voor de dag wil komen. Draag een riem om het geheel extra vorm te geven Twee vliegen in één klap: de mouwloze trend kan perfect gecombineerd worden met de geknoopte shirt-trend.
Het mannenmagzine FHM veroorzaakte een hele heisa door een mannelijk
it-model, dat al op de catwalk liep voor Jean Paul Gaultier, in de lijst
van de 100 meest sexy vrouwen ter wereld te zetten.
Het mannelijke model Andrej Pejic heeft zijn bekendheid voornamelijk te
danken aan zijn vrouwelijke looks, hij liep al op de catwalk voor zowel
mannen- als dames collecties. Het magazine FHM beschrijft de
gepubliceerde lijst als een verzameling van aantrekkelijke actrices,
modellen, presentatrices en prinsessen.
Andrej
zaait al sinds zijn 14de verwarring over zijn geslacht, de meeste
mannen betalen nog steeds zijn drankje wanneer ze zijn ware aard
ontdekken, ondanks de shock. Wat de mensen nog het meeste shockeerde was
dat de makers van de lijst niet goed wisten hoe ze hem moesten
beschrijven en hem dan maar een ding noemden. "De blonde schoonheid
heeft gezegd dat hij ooit een lingeriemodel wil worden. Maar nog meer
zorgbarend is dat Andrej niet het enige supermodel is dat niet is wat
hij of zij lijkt", aldus FHM.
"Hoewel zijn identiteit verwarrend is, prijzen heel wat modeontwerpers hem. 'Ding' is niet echt accuraat", aldus critici. Een
woordvoerder van FHM: "We hebben Andrej meteen uit de lijst gehaald,
wij hebben ons verontschuldigd voor mogelijke beledigingen. We hebben de
verantwoordelijke gesproken en stappen ondernomen zodat dit nooit
opnieuw kan gebeuren." (br.hln)
Mango staat momenteel erg hoog aangeschreven bij de hippe twintigers en dertigers. Maar eenmaal de veertig gepasseerd gaan de meeste dames naar ketens als WE. Daar wil Mango nu verandering in brengen.
Bekijk het logo en het uithangbord (Scarlett Johansson) van Mango nog maar eens goed, want dit najaar wordt alles anders. Mango pakt dan namelijk niet alleen uit met een 'ouder' logo, maar zal Johansson ook inruilen voor de iets 'volwassenere' Kate Moss.
Reden? De keten wil een ouder doelpubliek aanspreken en zo de meer kapitaalkrachtigen aantrekken.
Zelfs op de festivalweide blink je maar beter uit met trendy outfits.
Wat niet mag ontbreken deze zomer is de hoed, de festivaltrend bij
uitstek.
Uit een rondvraag onder Nederlandse festivalgangers, wil 87 procent er
op de weide hip en trendy bij lopen. 65 procent trekt voor die
gelegenheid een speciale outfit aan.
Elke jaar opnieuw zijn er
bepaalde trends te ontdekken op de festivalweide: 38 procent gelooft dat
de hoed dit seizoen onmisbaar is. Ook bloemenaccessoires en opvallende
nagellak zouden dit jaar scoren bij de muziekliefhebber. Bij
de rondvraag, uitgevoerd door Styletoday, mag ook een vestje tegen de
koud niet ontbreken, net als zonnebrandcrème en een regenponcho. Wat
festivalschoeisel betreft, kiest 50 procent voor sneakers, een kwart van
de ondervraagden gaat voor sandalen. Regenlaarzen en pumps schijnen het
minst populair.
Grootste nadeel aan
de festivals betreft de gebrekkige hygiëne. 77 procent irriteert zich
aan de afwezigheid van propere toiletten. Ook een grote spiegel en een
warme douche worden gemist. (br.hln)
Lily Allen en haar vriendin Sarah Owen stellen hun collectie jurkjes voor
Lily Allen en haar vriendin Sarah Owen stellen hun collectie jurkjes voor
Lily Allen met haar vriendin Sarah Owen
Vorig jaar maakte het Britse popsterretje Lilly Allen bekend dat ze de muziekwereld zou verlaten voor een modecarrière. Ondertussen opende ze samen met haar vriendin Sarah Owen een winkel met vintagekledij genaamd Lucy in Disguise. Afgelopen weekend stelde het duo hun eigen ontwerpen voor die ze tekenden voor de winkel Harvey Nichols.
De collectie bestond uit een reeks jurken in felle kleuren en drukke patronen die overeenstemmen met de persoonlijke stijl van Lily Allen. Zelf droeg ze een groene maxijurk met stippen en een glitterbolero.
Daarnaast probeert ze het ook als modejournaliste, ze schrijft momenteel ook een column voor de modebijbel Vogue. Daarin beschrijft ze een maand lang wat ze die dag aanheeft in de aanloop van haar huwelijk. Ze zal ook de verschillende pasbeurten van haar bruidsjurk met fashionista's delen. (br.hln)
Veertjes zijn trendy, celebs als Selena Gomez en Miley Cyrus, maar
zelfs rockster Steven Tyler dragen kleurrijke pluimen in hun haar. Doe
jij mee met deze gewaagde trend?
Het voordeel van deze trend is dat het niet duur is, je kunt
pluimenspeldjes kopen vanaf 7 euro. Je bevestigt ze aan je lokken met
een metalen clipje. De meest kwalitatieve blijven verschillende maanden
en doorstaan zelfs wasbeurten, haardrogers en sessies met de krultang.
Wie het liever op veilig speelt, kan voor meer subtiele oorbellen gaan,
net als Drew Barrymore en Nicole Scherzinger.
Innovatieve
fashionista's bedachten een slim, goedkoop alternatief: veertjes uit
een winkel voor hengelsport. Uitbaters melden een stijging in de verkoop
van extralange veertjes die gebruikt worden door hengelliefhebbers om
insecten na te bootsen die op het water zitten. De Amerikaanse verkoper
Steve Oualline: "Dagelijks krijgen verschillende telefoontjes van
vrouwen die hiernaar vragen. Een dame wilde zelfs een bestelling van
7.000 euro plaatsen." (br.hln)
Het Belgische modemerk Bruno Antognini stopt ermee. Het modehuis kan de concurrentie met grotere ketens niet langer aan en wordt volledig overgenomen door het bekende modemerk McGregor.
Droevig nieuws voor modeminnend Vlaanderen. Het merk Bruno Antognini, met hoofdzetel in Temse, stopt er definitief mee. Bruno Antognini legt, naast zijn gelijkaardige merk, ook bij het huislabel 'By Soto' de boeken neer. 12 winkels van Antognini zullen overgenomen worden door McGregor, al verdwijnt de merknaam wel uit het straatbeeld. Het winkelpersoneel blijft wel behouden.
Bruno Antognini was ruim 35 jaar een vaste waarde in het Belgische modelandschap. (br.she)
Eind de jaren '80 was een knoop in een T-shirt of een bloes heel
gewoon. Ruim 20 jaar later maakt de knoop opnieuw zijn opwachting...
maar hoe dragen we dat ook alweer? Vijf manieren op een rijtje gezet.
Een lange rok met tribal print, een
beetje te groot (wit) hemd, een brede riem en sandalen met kurken
platform. Perfect voor een relaxt middagje op het strand of bij het
shoppen.
Het hemd is al
langer een alternatief voor een truitje, en dat is in de zomer niet
anders. Knoop een (effen) hemd boven je zomerjurk en werk af met een
open hak: voila.
Voor
de hipste look van allemaal, combineer je een broek met hoge taille en
wijde pijpen met een geknoopt (eventueel geruit) hemd. Voeg er nog een
chique, hoge platformhak aan toe en het is af.
Op
warme zomerdagen combineer je een toffe short met een luchtig bloesje
en platte gladiatorsandalen of een espadrille sleehak. Hotpants zijn een
no-go wil je de wilde cowgirl-look vermijden.
Een
upgrade van deze zomerse stijl is gemakkelijk te bewerkstelligen: kies
de stoffen van het hemd en de rok of broek zorgvuldig. Een los hemdje
van zijde en een wijde, geklede short of minirok loodsen je stijlvol en
trendy naar een elegant feestje. Combineer met een hak.
Een
streepje blote buik kan, maar behoort op dit moment niet tot de stijl.
De hemden zijn ook vaak effen van kleur, maar op een effen broek of rok
mag een print of kleurtje, om het geheel op te vrolijken. (br.hln)
Tien redenen waarom shoppen (soms) een nachtmerrie is
Tien redenen waarom shoppen (soms) een nachtmerrie is
Shoppen vinden de meeste vrouwen nog wel leuk; maar de kleren passen,
dat is iets anders. Soms zien kleren er in het daglicht gewoon niet uit
zoals in het pashokje, en voel je je bekocht. Dan weer kloppen de maten
niet en moet je halfnaakt door de winkel op zoek naar een andere maat
(die je gegarandeerd niet vindt). Is het dan verwonderlijk dat de helft
van de vrouwen 'ambetant' worden van de kleedhokjes, en tot drie kwart
ze liever zou vermijden? De tien redenen waarom shoppen soms een
nachtmerrie wordt...
1) De deur/ gordijnen sluiten niet goed
In
zo'n kleedhokje voel je je al niet zo veilig, maar als de deur niet goed
sluit/het gordijn dan ook nog eens een spleet laat, dan voel je je
helemaal bekeken. Of wat te denken over de saloondeurtjes, die in het
midden een kijkgat laten? Kleedhokjes zijn gewoonweg niet gemaakt om
vrouwen op hun gemak te stellen en in alle rust kleren te laten passen.
2) Alles goed daar?
Overijverige
winkelassistentes werken ook op de zenuwen. We willen namelijk niet
toegeven dat we toch een maat te klein hebben gekocht, of dat het
mode-experiment een totale flop is geworden. Vooral omdat we de vrolijke
'maar dat past als gegoten' nooit écht geloven: de mensen zijn
aangenomen om te verkopen toch?
3) Opgelegde accessoires
Sommige
winkels keren hun werknemers een commissie uit per stuk dat ze
verkopen. Dus komen ze aandraven met 'de perfecte riem' (of halsketting,
broche, handtas, sjaal...) voor bij je nieuwe outfit. Weigeren is niet
altijd gemakkelijk, de verleiding weerstaan nog minder.
4) Maximum aantal items
Hoe
hatelijk is het niet om van je verzamelde pakje te passen kleren, de
helft te moeten achterlaten 'omdat er een maximum aantal items geldt'?
Vooral omdat het ruilen van de gepaste kleren voor de nog-niet-gepaste
kleren moeilijker is dan het lijkt. De assistente kijkt niet jouw
richting uit of de kleren zijn -oeps- al terug naar de winkel.
5) Foute maat
Je
kent het wel: na een half uur aanschuiven, kom je erachter dat het
bloesje dat je zo graag wil net iets te groot of te klein is. Dus je wil
een andere maat proberen... het duurt uren voor de winkelassistentes
tijd hebben voor jou en vinden vervolgens niet de juiste maat en
proberen je dan nog iets anders aan te praten.
6) De nooit-beantwoorde-bel
Lingeriewinkels
doen wel eens wat meer moeite voor hun klanten, die letterlijk tot op
hun onderbroek zijn uitgekleed. Ze installeren een bel in de kleedkamer,
zodat een winkelassistente jouw wensen kan komen opnemen. In theorie,
want in de praktijk komen ze gewoon weg niét.
7) Gemeenschappelijke kleedkamers
Gelukkig uitgestorven in de retailsector, maar nog altijd een bron van nachtmerries.
8) Geen spiegel
De
kleedhokjes zonder spiegel... je wordt uit de veilige zone gedwongen in
je outfit, waar je met vijf voor de spiegel moet staan drummen om een
deftig zicht te krijgen. Ideaal voor de shopassistente om te kirren hoe
tof je outfit wel is.
9) Vier spiegels
Andere
winkels overdrijven dan weer, en stellen vier spiegels op, zodanig dat
je jezelf van elke hoek kan bekijken. Sympathiek, in theorie althans.
Want die spiegels laten je altijd wel iets zien waar je je niet echt
bewust van was.
10) De flatterende spiegel
De
gemeenste spiegel in zijn soort: de spiegel die je er beter doet
uitzien dan het lijkt. Waarop je happy die nieuwe jurk of broek koopt,
om thuis in de spiegel verre van hetzelfde beeld te zien... (br.hln)
Als een glas rode wijn gezond is voor hart- en bloedvaten, waarom zou
een massage met wijn dan niet even heilzaam werken? De idee staat
centraal bij de steeds meer voorkomende wijntherapieën, bestaande uit
gezichtsbehandelingen, massages, peelings of wikkelbehandelingen.
Vinotherapies vind je in betere wellnessoorden in Italië, Duitsland,
Frankrijk en zelfs Nederland. Sinds kort biedt ook Oostenrijk de
wijntherapie aan. Steeds wordt gebruik gemaakt van producten die zijn
samengesteld uit druivenpitten, koudgeperste druivenpitolie en
wijnextracten. Dronken word je er niet van, ontspannen des te meer.
Denk
bij wijntherapie maar niet aan het achterover slaan van grote
hoeveelheden nobel vocht. Vinotherapie is niet meer dan een verzamelnaam
voor beauty- en wellnessbehandelingen met producten uit de
druiventeelt. Het geheim van de druivenpit zit hem immers in de
'oligomere proanthocyanidine'n, ofwel OPC. Deze krachtige antioxidant
beschermt het lichaam beschermt tegen veroudering en allerlei andere
kwalen. In de schil van de blauwe druif zit een kleurstof die ook je
lichaam en huid ontgift. Daarnaast beschikken de oliën van druivenpitten
eveneens over een verzachtende werking.
Niet
enkel werkt rode wijn huidverstevigend en verjongend, bovendien
ontspant het lichaam en geest. Daarbij wordt ook de innerlijke mens niet
vergeten: de kuur biedt doorgaans verscheidene druivensappen, fruitige
fitnessdrinks en wijngerechten aan, naast het glaasje wijn als onderdeel
van de therapie. (br.hln)
Handtas gemaakt van plastic zakken kost... 1.215 euro
Handtas gemaakt van plastic zakken kost... 1.215 euro
Het exclusieve modehuis Yves Saint Laurent creëerde een lijn
handtassen gemaakt van plastic zakken en in elkaar gezet door
handenarbeiders in Burkina Faso. Op zich een nobel idee, maar het
modehuis durft hier wel een fortuin voor vragen.
Duurzaamheid en milieuvriendelijkheid is trendy tegenwoordig, dat weet
ook Yves Saint Laurent. Maar meer dan duizend euro aanrekenen voor iets
wat uiteindelijk niet meer is dan een plastic zak lijkt wat overdreven.
De collectie kreeg de naam 'Muse Two Artisnal' en zou bewijzen dat het
bedrijf innovatief is qua ontwerp, zijn sociale verantwoordelijkheid
opneemt door samen te werken met vrouwenorganisaties in derde
wereldlanden en door het gebruik van gerecycleerde materialen. De vraag
is natuurlijk hoeveel van deze vraagprijs naar de vrouwen zal gaan die
de handtas gemaakt hebben.
Wil je een makkelijke, budgetvriendelijke manier om je oude garderobe
nieuw leven in te blazen, concentreer je dan op nieuwe, verfrissende
accessoires die nog eens makkelijk zitten ook. Het is de ideale manier
om een frivole toets toe te voegen aan je outfit.
Puntige pumps De designer Isabel Marant gaf de
klassieke pump een frivole toets met een strik aan de zijkant en een
bescheiden hakje. Ook een satijnen schoentje kan je klassieke outfit
opleuken.
Kleurenfestival De meest gewaagde
trend van dit seizoen zijn zuurstokkleurtjes: denk aan kauwgomroze,
azuurblauw en felgeel. Voor wie een volledig gekleurde look er wat over
is, kan voor een roze of blauwe handtas gaan. Andere opties zijn een
gekleurd riempje in je broek of een felle zonnebril. Nog een manier om
kleur te introduceren is door je nagels in een kleurtje te lakken.
Experimenteer met oranje, gifgroen, violet of koraal.
Rieten hoed Waarom
zou je hoeden enkel bewaren voor op vakantie? De juiste zonnehoed is
een veelzijdig accessoire en geeft een extra toets aan de meest
eenvoudige outfit. Combineer met een opgerolde herenbroek, een
kleurrijke t-shirt en platte sandalen. Voor een chique look combineer je
met een eenvoudig licht jurkje.
Platte sandalen De
seventieslook scoort deze zomer. Combineer de zwierige maxijurk met
platte sandalen. Een eenvoudig zwart model werkt perfect. Wil je toch
een statement maken, is een luipaardenprint een goede optie.
Kleine handtas Een kleine clutch-handtas geeft je meteen stijl. Kies voor een strakke creatie in leer.
Opvallende sjaal De
populariteit van de sjaal is groot, je maakt hier een heus
modestatement mee. Maar je kan dit accessoire ook nonchalant om je nek
zwieren. Durfallen gaan voor een gebatikt exemplaar of eentje met een
grafische of dierenprint. Het gaat er niet om welke je kiest, maar hoe
je deze draagt. (br.hln)
De klassieke chignon van actrice Audrey Hepburn in de film 'Breakfast
at Tiffany's' blijft na 50 jaar een van de meest populaire haarstijlen
ooit, dat blijkt uit een rondvraag bij de voornaamste Britse kappers.
De tijdoze look van de filmster in de film, waarin ze de rol van de
excentrieke socialite Holly Golightly speelt, is de meest gevraagde
kapsel in Britse kapsalons. Ook lijkt dat anderen iconische stijlen uit
de fifties en sixties nu nog steeds goed scoren. De blonde krullen van
Marilyn Monroe werden tot tweede meest populaire haarstijl gestemd, het
korte jongenskapsel met zijscheiding van sixtiesmodel Twiggy kwam op de
derde plaats.
Deze 'klassiekers'
versloegen het laagjeskapsel van Jennifer Anniston uit de jaren '90 en
de korte bob van Victoria Beckham. De lange bruine lokken van zangeres
Cheryl Cole kwam op de zevende plaats. De vaakst gekopieerde kleur van
2011 is de rode coupe van zangeres Rihanna, deze kwam op de achtste
plaats. Het haar van Demi Moore kwam op de negende plaats en het kapsel
van actrice Eva Longoria op de tiende. Op nummer vier staat een bizar
kapsel, dat van de roodharige zeemeermin van Disney Ariel. (br.hln)
Het schoenenmerk Jimmy Choo, bekend om de peperdure torenhoge
stiletto's, is verkocht aan luxegroep Labelux. Die telden ruim 600
miljoen euro neer voor het merk en richten zich ongegeneerd op de
kapitaalkrachtigen in de wereld.
"Ik ben zo trots op wat we bereikt hebben de laatste 15 jaar, en ik ben
heel blij dat we nu deel uitmaken van Labelux, een partner die onze
waarden en passie deelt, en ambitieus wil groeien in het luxesegment,"
verklaart CEO Tamara Mellon. De eerste markt waar Labelux zich wil op
toespitsen is de Aziatische markt.
Het is slecht nieuws voor de
originele oprichter van Jimmy Choo, de schoenenontwerper Jimmy Choo
zelf. Hij zocht 550 miljoen euro om zijn eigen bedrijf terug te kopen.
Dat plan verwaterde al snel, zodat Choo zijn merk door de vingers zag
glippen. (br.hln)
Multifunctioneel is het op zijn minst: één jurk die op tien
verschillende manieren kan gedragen worden. Goedkoop is het ook, of toch
relatief: de zogenaamde Anastasiajurk kost wel bijna 200 euro. Maar
aangezien de jurk tien volledige outfits (inclusief schoenen) vervangt,
is het zijn prijs meer dan waard.
"Deze mooie jurken zijn ontwikkeld voor de moderne vrouw, wiens
garderobe net zo multifucntioneel moet zijn als zijzelf. In één jurk
naar school, naar een zakenlunch en dan naar een pr-feestje? Dat is nu
mogelijk!", zo worden ze aangeprezen op de website.
De
transformatie van de jurk is even eenvoudig als geniaal: door te spelen
met de neklijn en de mouwen, kan je van een jurk met lange mouwen ook
een halterjurk, een offshoulder of zelfs een strapless jurk maken. De
mouwen kunnen ook gebruikt worden als straps of in een wikkeljurk.
En
belangrijker: in elk van die looks is de jurk ook nog een uitblinker.
Het silhouet blijft bewaard, de looks zijn allemaal klassiek maar
stijlvol en ze verstoppen een paar probleemzones.
Het
geheim? Een ingenieus ontwerp natuurlijk, en de juiste stof. "De jurk
moest zowel adaptabel zijn, en tegelijk de kwaliteit en de vorm behouden
zonder te kreuken. Dus kozen we voor een elastaan jersey met zachte,
wijde elastische banden, zodat de jurk zichzelf ophoudt als hij
strapless wordt gedragen", legt de Amerikaanse ontwerpster Vanessa Knox
uit.
Om het toepasselijk te maken voor
(bijna) elk huidtype, wordt de jurk ook gekocht in drie kleuren: grijs,
flashy paars en stijlvol zwart. En wat had je gedacht: celebs zijn dol
op haar ontwerpen. Angelina Jolie, Jennifer Lopez, Heidi Klum, Jessica
Alba en Gwen Stefani hebben zich al openlijk fan verklaard.
Maar
de vraag is of vrouwen wel willen stoppen met shoppen en
mutlifunctionele jurken verkiezen. Ondanks deze mooie jurk, zullen
vrouwen voor een nieuwe gelegenheid altijd weer opnieuw willen op zoek
gaan naar een nieuwe outfit, inclusief schoenen. Ook degenen die deze
jurk kopen... toch?
De gemiddelde vrouw spendeert in haar leven 152.374 euro aan kleding
en heeft bovendien 22 items die ze nooit draagt. Vrouwen kopen vandaag
vier keer zoveel kleding als 30 jaar geleden.
Naar aanleiding van een BBC-reportage op The One Show, werd duidelijk
dat vrouwen meer kledingitems dan ooit lopen, maar er over het algemeen
minder geld aan besteden. De koopgekte lijkt de afgelopen tien jaar
aangewakkerd door de dalende prijs van kleding. Met de stijgende
kostprijs van ruwe katoen lijkt daar nu een halt toe te komen.
Consumentenexperte
Lucy Siegle: we consumeren met zo'n hoog tempo en gooien zo veel weg
dat je eindigt met een garderobe die steeds up to date oogt. Stijl,
elegantie en draagbaarheid zijn terug te vinden in elke kleerkast". (br.hln)
Deze zomer zie je overal stipjes. De polkadots zijn weer helemaal terug van weggeweest!
Hou je van een klassieke stijl? Dan kan je de polkastippen op 2 manieren dragen. Ofwel kies je 1 basisstuk dat je combineert met aloude basisstukken zonder stippen. Ofwel ga je voor een blauw-wit gestipt patroon en combineert dit met een rode riem. Zo krijg je meteen de aloude marinestijl.
Hou je meer van opvallende kledingcombinaties? Dan kies je best voor een gehele outfit in dezelfde polkastippen, of voor de echte durvers: ga je voor 2 kledingstukken met verschillende polkastippatronen. Lichaamsvorm
Ben je eerder zwaar gebouwd? Ga dan voor middelmatige polkastippen. Kies nooit een kleine polkadot of een veel te groot stippatroon, die zorgen ervoor dat je er breder uitziet dan je eigenlijk bent. (br.she - beeld photonews)