Hoe vogels op een bizarre manier toch fashionable kunnen zijn: de
designer Kobi Levi liet zich door eenden, zwanen en toekans inspireren
voor zijn schoencollectie.
En toch slaagt de ontwerper erin hip schoeisel te creëren, hij staat
bekend om zijn ludieke ontwerpen. Eerder experimenteerde hij al met
katapulten en naakte vrouwenlichamen.
Prinses Catherine rijdt voorlopig een feilloos discours als het op
mode en stijl aankomt. Geheel in de lijn van koninklijke verwachtingen
is het altijd deftig en misschien wat veilig, maar wat ze ook kiest: het
zit haar als gegoten.
Op het Ark Gala droeg Lady Kate een hooggesloten roze avondjurk, met
kleine mouwtjes en afgewerkt met glitters op het bovenstuk die
uitwaaierden naar de rok. De onberispelijke taille van de Duchess of
Cambridge wordt erdoor benadrukt en toont haar benijdenswaardige lijn.
Haar haar was stijlvol in al zijn eenvoud.
Kwart loopt risico op artritis door hoge hakken te dragen
Kwart loopt risico op artritis door hoge hakken te dragen
Dagelijks torenhoge hakken dragen verhoogt het risico op artritis waarschuwen experts.
Vandaag blijkt uit een enquête bij 2000 mensen dat een kwart van de
vrouwen elke dag of frequent hoge hakken dragen. Deze kunnen echter je
houding veranderen en de druk op de voet-, enkel- en kniegewrichten
verhogen, waardoor het risico op artritis stijgt. Deze ziekte
veroorzaakt pijn en stijfheid in de gewrichten. Het probleem komt vaker
en in ernstigere vorm voor bij vrouwen.
Professor
Anthony Redmond raadt daarom vrouwen aan te kiezen voor schoenen met
een ronde tip, een hiel van maximum drie centimeter en een zool die de
schokken absorbeert. Britse experts waarschuwen dat Groot-Brittannië met
een 'artrisis crisis' zou te maken kunnen krijgen door hoge hakken en
slecht zittend schoeisel, in het bijzonder sportschoenen. Het aantal
patiënten stijgt namelijk en zes op de tien van hen merkt deze
aandoening in de voeten op. Dit komt ook door de obesitasepidemie en het
feit dat mensen steeds langer leven.
Driekwart
van de mannen en vrouwen draagt geen sportschoenen specifiek ontworpen
voor de sport die ze beoefenen. "Het gepaste schoeisel dragen zal de
gewrichten helpen beschermen tijdens het sporten, de kracht op de
gewrichten is namelijk acht keer zoveel als het lichaamsgewicht tijdens
het bewegen. Zoek meteen hulp als je pijn in de voeten of enkels voelt,
een vroege behandeling is namelijk vitaal", aldus Redmond. (br.hln)
De Belgische modeacademies bereiden zich weer volop voor op een nieuwe lading afstudeerders. En daar horen traditioneel de nodige shows bij.
Vanavond bijt de studenten van de Hogeschool Gent de spits af. Zij stellen in de nieuwe gebouwen van het KASK (Koninklijke Academie voor Schone Kunsten) hun nieuwe creaties voor. Voor de modeshow op vrijdag 10 en zaterdag 11 juni betaal je 15 euro inkom (10 euro voor de studenten).
Ook in Antwerpen maken ze zich klaar voor een wervelende show. Daar zal op 16, 17 en 18 juni de show van het modedepartement Antwerpen plaatsvinden. Wil je wel eens zien wat voor prachtigs de modestudenten van Antwerpen voor je in petto hebben? Dan kan je op 16, 17 of 18 juni naar de Hngar 29 op de Rijnkaai 150 in Antwerpen afzakken. Voor een ticket betaal je 35 euro (voor zitplaatsen) of 12 euro (voor staanplaatsen). (br.she)
Met het warme weer van de afgelopen dagen is het verleidelijk om je
skinny jeans te ruilen voor een losse broek. Laat je inspireren door de
exemplaren die veel van een pyjama weg hebben zoals op de catwalk bij
Tommy Hilfiger, Michael Kors en Céline.
Deze trend van de losse, vloeiende broek in luxueuze stof als zijde met
bijpassende casual vest zal niet snel verdwijnen, dit zat namelijk ook
in de herfstcollecties. Als je niet zelfzeker genoeg bent om aangestaard
te worden door collega's of voorbijgangers die twijfelen of je je bent
vergeten aan te kleden, kun je enkel voor een losse broek gaan, zonder
de bijpassende blazer. Combineer
met een enkellaarsje, een losse t-shirt of een luipaardenprint werkt
ook goed. Als je toch niet gewonnen bent voor deze trend, kruip je vanaf
alvast toch trendy in je bed. (br.hln)
Het is nog geen week geleden dat de eerste Belgische Jimmy
Choo-winkel geopend werd in Antwerpen, of er is al een tweede filiaal in
aantocht. Trendy inwoners van onze hoofdstad kunnen alvast juichen,
want in november opent het Britse schoenenmerk een Brusselse shop!
Vorige vrijdag konden fashionista's hun hartje al ophalen in de
Schuttershofstraat in Antwerpen, maar vanaf november kunnen er ook in de
Brusselse Waterloolaan Jimmy Choo's gekocht worden. Dat staat te lezen
op de facebookpagina van het schoenenmerk.
Net
zoals het Antwerpse filiaal, zal er in Brussel een volledig assortiment
vrouwenschoenen, handtassen, kleine lederwaren, zachte accessoires en
zonnebrillen verkocht worden. Bovendien wordt er ook een speciale
afdeling voorzien voor de Choo 24:7 collectie, die de 'Perfect Shoe and
Bag Wardrobe'-lijn promoot.
Door de
opening van dit nieuwe filiaal, zullen er in Europa 29 Jimmy Choo-shops
te vinden zijn. "We zijn erg verheugd dat we in België twee
uitzonderlijke winkels kunnen openen", zei CEO Joshua Schulman. "We
weten dat er in België belangrijke klanten zijn en we kijken ernaar uit
om hen de volledige Jimmy Choo ervaring te laten beleven."
Het
Britse schoenenmerk werd onlangs overgenomen door de
investeringsmaatschappij Labelux. Voor Jimmy Choo was dat al de vierde
overname in vijftien jaar. (br.hln)
Baseballjasje voor volwassen dames: belachelijk of stijlvol?
Baseballjasje voor volwassen dames: belachelijk of stijlvol?
Jasjes bij Asos.com.
We kennen het allemaal uit de Amerikaanse highschoolfilms: het
baselballjacket, de favoriet van tienerjongens. Verschillende designers
als Isabel Marant probeerden op de Parijse catwalk dit nu als mode-item
te introduceren. Dan rijst de vraag natuurlijk: kun je als volwassen
vrouw dit kledingstuk dragen of is dit toch een brug te ver?
De Britse modejournaliste Jess Cartner-Morley zag het jasje bij tal van
fashionista's op de modeweken, ze vindt het alvast de ideale oplossing
voor frisse zomeravonden: net iets warmer dan een cardigan, maar toch
iets frisser dan een volwaardige jas. "Een jasje met neutrale kleuren
past perfect bij de kleurrijke jeans, een andere populaire trend deze
zomer. Een kort exemplaar is ideaal voor op een broek, een langer model
combineert goed met een kokerrok of fleurig jurkje." Onder het jasje
draag je een vrouwelijke blouse of een eenvoudig t-shirt, zodat je jasje
de aandacht krijgt die het verdient. "Dit item is de ideale manier om
een leuke, ludieke toets aan je outfit te geven."
Toch
niet overtuigd? De topontwerpers, als Isabel Marant, hielden zich
natuurlijk niet aan het basisontwerp, maar speelden met luxe accenten
als zijde en borduursels, zodat je een volwassen, meer chique look
krijgt. Je moet hier wel wat voor overhebben, voor designerjasjes van
bijvoorbeeld Chloé betaal je algauw 330 euro. (br.hln)
Voodoopoppen, schroevendraaiers, seksspeeltjes en een stemvork voor
de piano behoren tot de bizarre dingen die Britse vrouwen in hun handtas
stoppen, ontdekten onderzoekers.
Daarnaast zijn andere bizarre items voor in handtassen tarotkaarten,
babytandjes, hondenkoekjes, pornofilms, medicatie van de partner en een
extra slipje. De meeste vrouwen dragen ook een 'troostvoorwerp' in hun
handtas als de eerste schoen van hun kind, een lok haar van hun
kleinkind of het horloge van hun vader.
Daarnaast
sleuren ze ook romantische herinneringen als champagnekurken of
confetti van hun trouwdag mee. De meest georganiseerden hebben plaats
voor hun identiteitskaart, rijbewijs, geboortecertificaat en
trouwboekje. Een kwart van de vrouwen geeft toe zich achter haar trendy
oversized handtas te verstoppen wanneer ze zich niet zelfzeker of zich
dik voelt. 21 procent vindt een compliment over dit accessoires als de
ultieme vleierij. Een derde geeft toe altijd naar de handtas van een
andere vrouw te kijken, de modeontwerpster Victoria Beckham heeft de
meest benijdenswaardige collectie van de celebs.
Auteur van 'How
To Tell A Woman By Her Handbag' Kathryn Eisman: "Veiligheidsspelden,
pijnstillers, snacks... Een vrouw is op alles voorbereid, zo lang ze
haar handtas bij zich heeft." (br.hln)
Suri Cruise heeft voor meer dan 112.000 euro schoenen
Suri Cruise heeft voor meer dan 112.000 euro schoenen
Het meisje is vijf jaar en draagt al hoge hakken. Haar schoentjes
worden bovendien op maat gemaakt en het kind heeft een dure smaak. Mama
en papa juichen dat allemaal toe.
Met een schoentje van Brantano moet je bij de dochter van Tom Cruise en
Katie Holmes niet aankomen, minder dan designerschoenen trekt ze niet
aan haar ongetwijfeld piekfijn gepedicuurde voetjes. Haar collectie
schoenen is meer dan 112.000 euro waard.
"Ze
is enorme fan van Marc Jacobs en ze laat haar schoenen vaak ombouwen.
Staan er geen hakken aan, dan laat Katie de schoenen aanpassen. Onlangs
heeft ze een paar Louboutins voor Suri besteld", aldus een bron in het
Britse magazine Star.
Suri
wil enkel schoenen met hakken dragen en dat vinden mama en papa oké.
"Hoe ouder Suri wordt, hoe weigerachtiger ze is voor schoenen zonder
hakken. Zelfs als ze met vriendjes gaat spelen of naar het strand gaat,
wil ze enkel hakken dragen. Ze scheeuwt het uit als Katie haar schoenen
zonder hakken wil laten dragen".
"Tom vindt het schattig dat zijn
dochtertje zich zo kleedt, hij moedigt haar ook aan om jurkjes te
dragen en make-up heeft voor Suri ook geen geheimen meer. Tom zegt dat
Suri zo modebewust zal worden als haar mama. Dat meisje weet wat ze
wil".
Het gaat naar verluidt zelfs zo ver dat Suri haar ouders
zegt welke schoenen ze moeten aantrekken. "En Tom en Kate volgen haar
daar doorgaans in". (br.hln)
Als het op kleding kopen aankomt, beroepen mannen nog
altijd op hun wederhelft. De helft van zijn garderobe wordt door haar
aangeschaft, zo toont nieuw onderzoek aan.
Vrouwen spenderen gemiddeld twee uur per maand , 24 uur per jaar of 40
dagen tijdens hun ganse leven aan het shoppen voor man of vriend. Een
studie, opgezet door een Brits modemerk, geeft aan dat vrouwen zijn
kledingkeuze bepalen. Terwijl hij slechts 30 procent van de items zelf
koopt, is maar liefst 51 procent van zijn garderobe haar verdienste. De
resterende kleding zijn geschenken van vrienden en familie, zo toont de
rondvraag onder 2000 volwassenen tussen 18 en 50 jaar aan.
Shoppen
staat niet op het prioriteitenlijstje van de gemiddelde heer. Gemiddeld
spendeert hij maandelijks 50 minuten aan winkelen, een pak minder dan
de doorsnee vrouw. Verrassend genoeg behoeven ze wel meer tijd om hun
musthave kledingstuk te vinden en laten ze het geld graag rollen. 60
procent van de heren zou zelfs meer dan 200 euro aan een perfect paar
jeans kunnen spenderen, bij de vrouwen is dat bij 29 procent het geval.
Woordvoerder
Simon Brown: "Vrouwen vinden niet alleen hun kledingkeuze en stijl zeer
belangrijk, ook voor hun wederhelft lijken ze meer tijd dan ooit te
spenderen. Volgens het onderzoek draagt 68 procent van de mannen sowieso
wat de vrouw ooit kocht, gewoon om hen tevreden te stellen. 71 procent
van de dames kiest daarbij vaker voor de online weg, ze willen kost wat
kost een drukke shoppingtocht op zaterdagnamiddag met de partner
vermijden" (br.hln)
Het modehuis Moncler heeft vestigingen over heel de wereld, en binnenkort komt daar ook een Belgische bij.
Moncler strijkt dit najaar neer in België, meer bepaald de Schuttershofstraat in Antwerpen. Het modehuis, dat sinds 1968 de officiële sponsor van de Olympische winterspelen is, maakte furore dankzij zijn winterjassen. Nu staan ze echter ook in voor op en top hippe kledij voor zowel vrouwen, mannen en kinderen. (br.she)
16-jarig Nyasha Matonhodze is nieuw gezicht van Louis Vuitton
16-jarig Nyasha Matonhodze is nieuw gezicht van Louis Vuitton
De zestienjarige Nyasha Matonhodze is het nieuwe gezicht van modemerk
Louis Vuitton. In 2009 won de Britse de prestigieuze Elite Model Look
wedstrijd, nadat ze door een talentscout gespot was in de straten van
haar thuisstad Northamptonshire.
Het in Zimbabwe geboren schoolmeisje, dat op haar eerste casting
verscheen in schooluniform, was meteen na modellenwedstrijd ongemeen
gewild in de modellenwereld. In haar eerste seizoen als model liep ze op
de Londense modeweek voor Louise Gray, Clements Ribeiro, Jonathan
Saunders en in Parijs voor labels als Loewe, Emanuel Ungaro,
Jean-Charles de Castelbajac en Louis Vuitton.
En nu is de
nieuwkomer dus het uithangbord voor de nieuwe collectie voor het Franse
luxemerk. De campagne werd bedacht door de Amerikaanse mode-ontwerper en
artistiek directeur Marc Jacobs en de fotograaf van dienst was de
wereldberoemde Stephen Meisel. Jacobs vertelt dat ze voor de nieuwe
campagne jonge, frisse gezichten wilden combineren met prachtige oude
auto's en kleine hondjes. "Wie zou niet de prachtige jonge dame op de
achterbank van deze schitterende auto willen zijn", vraagt Jacobs
retorisch. "En waar ze ook gaat, ze is altijd stijlvol gekleed door
Louis Vuitton."
Maar Matonhodze is niet het enige jonge gezicht
in de campagne, op de reclamefoto's duiken nog vijf andere jonkies op.
De gemiddelde leeftijd van de modellen op de foto's is achttien jaar:
Zuzanna Bijoch is 17, Daphne Groeneveld 16, Gertrud Hegelund 20, Anaïs
Pouliot 19, en Fei Fei Sun 21.
Deze meisjes nemen over van
eerdere Louis Vuitton gezichten als Kristen McMenamy (46), Raquel
Zimmermann (28) en Freja Beha Erichsen (23). Zij gaven het label de
voorbije twee seizoenen elegantie en een zekere maturiteit. Maar ook
actrice Uma Thurman (nu 41) en 'Queen of Pop' Madonna (52) poseerden
eerder al voor Louis Vuitton. Maar nu is het dus tijd aan de jeugd.(br.hln)
Mouwen, of ze nu kort of lang zijn, worden deze zomer aan de kant
geschoven. De mouwloze bloesjes, vesten en jurken mogen dus weer
bovengehaald worden.
Stella McCartney, Preen en Yves Saint Laurent toonden het al op de catwalk, Cheryl Cole, Rihanna, Kate Bosworth en Sarah Jessica Parker pikten het al op.
Hoe draag je dit?
Eenvoud siert: een mouwloos vest draag je bij voorkeur over een simpel topje in een neutrale kleur Haal die skinny jeans maar weer boven: een mouwloos vest of shirt past niet bij de wijde broekentrend en doet je dikker lijken dan je bent. Mouwloze hemden in neutrale kleuren kunnen wel gecombineerd worden met vrouwelijke rokken in een A-lijn. Kies voor een bloemenprint als je fleurig voor de dag wil komen. Draag een riem om het geheel extra vorm te geven Twee vliegen in één klap: de mouwloze trend kan perfect gecombineerd worden met de geknoopte shirt-trend.
Het mannenmagzine FHM veroorzaakte een hele heisa door een mannelijk
it-model, dat al op de catwalk liep voor Jean Paul Gaultier, in de lijst
van de 100 meest sexy vrouwen ter wereld te zetten.
Het mannelijke model Andrej Pejic heeft zijn bekendheid voornamelijk te
danken aan zijn vrouwelijke looks, hij liep al op de catwalk voor zowel
mannen- als dames collecties. Het magazine FHM beschrijft de
gepubliceerde lijst als een verzameling van aantrekkelijke actrices,
modellen, presentatrices en prinsessen.
Andrej
zaait al sinds zijn 14de verwarring over zijn geslacht, de meeste
mannen betalen nog steeds zijn drankje wanneer ze zijn ware aard
ontdekken, ondanks de shock. Wat de mensen nog het meeste shockeerde was
dat de makers van de lijst niet goed wisten hoe ze hem moesten
beschrijven en hem dan maar een ding noemden. "De blonde schoonheid
heeft gezegd dat hij ooit een lingeriemodel wil worden. Maar nog meer
zorgbarend is dat Andrej niet het enige supermodel is dat niet is wat
hij of zij lijkt", aldus FHM.
"Hoewel zijn identiteit verwarrend is, prijzen heel wat modeontwerpers hem. 'Ding' is niet echt accuraat", aldus critici. Een
woordvoerder van FHM: "We hebben Andrej meteen uit de lijst gehaald,
wij hebben ons verontschuldigd voor mogelijke beledigingen. We hebben de
verantwoordelijke gesproken en stappen ondernomen zodat dit nooit
opnieuw kan gebeuren." (br.hln)
Mango staat momenteel erg hoog aangeschreven bij de hippe twintigers en dertigers. Maar eenmaal de veertig gepasseerd gaan de meeste dames naar ketens als WE. Daar wil Mango nu verandering in brengen.
Bekijk het logo en het uithangbord (Scarlett Johansson) van Mango nog maar eens goed, want dit najaar wordt alles anders. Mango pakt dan namelijk niet alleen uit met een 'ouder' logo, maar zal Johansson ook inruilen voor de iets 'volwassenere' Kate Moss.
Reden? De keten wil een ouder doelpubliek aanspreken en zo de meer kapitaalkrachtigen aantrekken.
Zelfs op de festivalweide blink je maar beter uit met trendy outfits.
Wat niet mag ontbreken deze zomer is de hoed, de festivaltrend bij
uitstek.
Uit een rondvraag onder Nederlandse festivalgangers, wil 87 procent er
op de weide hip en trendy bij lopen. 65 procent trekt voor die
gelegenheid een speciale outfit aan.
Elke jaar opnieuw zijn er
bepaalde trends te ontdekken op de festivalweide: 38 procent gelooft dat
de hoed dit seizoen onmisbaar is. Ook bloemenaccessoires en opvallende
nagellak zouden dit jaar scoren bij de muziekliefhebber. Bij
de rondvraag, uitgevoerd door Styletoday, mag ook een vestje tegen de
koud niet ontbreken, net als zonnebrandcrème en een regenponcho. Wat
festivalschoeisel betreft, kiest 50 procent voor sneakers, een kwart van
de ondervraagden gaat voor sandalen. Regenlaarzen en pumps schijnen het
minst populair.
Grootste nadeel aan
de festivals betreft de gebrekkige hygiëne. 77 procent irriteert zich
aan de afwezigheid van propere toiletten. Ook een grote spiegel en een
warme douche worden gemist. (br.hln)
Lily Allen en haar vriendin Sarah Owen stellen hun collectie jurkjes voor
Lily Allen en haar vriendin Sarah Owen stellen hun collectie jurkjes voor
Lily Allen met haar vriendin Sarah Owen
Vorig jaar maakte het Britse popsterretje Lilly Allen bekend dat ze de muziekwereld zou verlaten voor een modecarrière. Ondertussen opende ze samen met haar vriendin Sarah Owen een winkel met vintagekledij genaamd Lucy in Disguise. Afgelopen weekend stelde het duo hun eigen ontwerpen voor die ze tekenden voor de winkel Harvey Nichols.
De collectie bestond uit een reeks jurken in felle kleuren en drukke patronen die overeenstemmen met de persoonlijke stijl van Lily Allen. Zelf droeg ze een groene maxijurk met stippen en een glitterbolero.
Daarnaast probeert ze het ook als modejournaliste, ze schrijft momenteel ook een column voor de modebijbel Vogue. Daarin beschrijft ze een maand lang wat ze die dag aanheeft in de aanloop van haar huwelijk. Ze zal ook de verschillende pasbeurten van haar bruidsjurk met fashionista's delen. (br.hln)
Veertjes zijn trendy, celebs als Selena Gomez en Miley Cyrus, maar
zelfs rockster Steven Tyler dragen kleurrijke pluimen in hun haar. Doe
jij mee met deze gewaagde trend?
Het voordeel van deze trend is dat het niet duur is, je kunt
pluimenspeldjes kopen vanaf 7 euro. Je bevestigt ze aan je lokken met
een metalen clipje. De meest kwalitatieve blijven verschillende maanden
en doorstaan zelfs wasbeurten, haardrogers en sessies met de krultang.
Wie het liever op veilig speelt, kan voor meer subtiele oorbellen gaan,
net als Drew Barrymore en Nicole Scherzinger.
Innovatieve
fashionista's bedachten een slim, goedkoop alternatief: veertjes uit
een winkel voor hengelsport. Uitbaters melden een stijging in de verkoop
van extralange veertjes die gebruikt worden door hengelliefhebbers om
insecten na te bootsen die op het water zitten. De Amerikaanse verkoper
Steve Oualline: "Dagelijks krijgen verschillende telefoontjes van
vrouwen die hiernaar vragen. Een dame wilde zelfs een bestelling van
7.000 euro plaatsen." (br.hln)
Het Belgische modemerk Bruno Antognini stopt ermee. Het modehuis kan de concurrentie met grotere ketens niet langer aan en wordt volledig overgenomen door het bekende modemerk McGregor.
Droevig nieuws voor modeminnend Vlaanderen. Het merk Bruno Antognini, met hoofdzetel in Temse, stopt er definitief mee. Bruno Antognini legt, naast zijn gelijkaardige merk, ook bij het huislabel 'By Soto' de boeken neer. 12 winkels van Antognini zullen overgenomen worden door McGregor, al verdwijnt de merknaam wel uit het straatbeeld. Het winkelpersoneel blijft wel behouden.
Bruno Antognini was ruim 35 jaar een vaste waarde in het Belgische modelandschap. (br.she)
Eind de jaren '80 was een knoop in een T-shirt of een bloes heel
gewoon. Ruim 20 jaar later maakt de knoop opnieuw zijn opwachting...
maar hoe dragen we dat ook alweer? Vijf manieren op een rijtje gezet.
Een lange rok met tribal print, een
beetje te groot (wit) hemd, een brede riem en sandalen met kurken
platform. Perfect voor een relaxt middagje op het strand of bij het
shoppen.
Het hemd is al
langer een alternatief voor een truitje, en dat is in de zomer niet
anders. Knoop een (effen) hemd boven je zomerjurk en werk af met een
open hak: voila.
Voor
de hipste look van allemaal, combineer je een broek met hoge taille en
wijde pijpen met een geknoopt (eventueel geruit) hemd. Voeg er nog een
chique, hoge platformhak aan toe en het is af.
Op
warme zomerdagen combineer je een toffe short met een luchtig bloesje
en platte gladiatorsandalen of een espadrille sleehak. Hotpants zijn een
no-go wil je de wilde cowgirl-look vermijden.
Een
upgrade van deze zomerse stijl is gemakkelijk te bewerkstelligen: kies
de stoffen van het hemd en de rok of broek zorgvuldig. Een los hemdje
van zijde en een wijde, geklede short of minirok loodsen je stijlvol en
trendy naar een elegant feestje. Combineer met een hak.
Een
streepje blote buik kan, maar behoort op dit moment niet tot de stijl.
De hemden zijn ook vaak effen van kleur, maar op een effen broek of rok
mag een print of kleurtje, om het geheel op te vrolijken. (br.hln)