Walter Van Beirendonck krijgt overzichtstentoonstelling
Walter Van Beirendonck krijgt overzichtstentoonstelling
Dit najaar presenteert het Antwerpse ModeMuseum de eerste grote overzichtscollectie van de Antwerpse modeontwerper Walter Van Beirendonck.
Walter Van Beirendonck's carrière is op zijn zachtst gezegd indrukwekkend te noemen. Drie decennia lang bouwde de man aan zijn mode-imperium, dat naast een eigen lijn ook bestaat uit een samenwerking met JBC. Volgens velen geldt hij als een buitenbeentje van de Antwerpse mode. Wat vast staat is dat zjin kleurrijke ontwerpen ervoor zorgden dat zijn defilés in Parijs echte hits werden.
Van Beirendonck zei steeds meerdere inspiratiebronnen te hebben: de natuur, technologie, kunst, popcultuur tot etnografie. Maar in al zijn collecties komt één vaste waarde terug: Van Beirendonck schuwt de maatschappijkritische thema's niet.
Om al die prachtcollecties extra in de kijker te plaatsen lanceert het Antwerpse ModeMuseum van Antwerpen van 14 september 2011 tot 19 februari 2012 de 'Dream The World Awake'-tentoonstelling. (br.she)
In Milaan werden de zomertrends 2012 voor mannen voorgesteld
In Milaan werden de zomertrends 2012 voor mannen voorgesteld
McQueen
Dominant op de catwalk in Milaan waren de brede verticale strepen, zowel op hemden, vesten als op wijde broeken, waardoor het pyjamagevoel boven kwam drijven. foto ap
De solden staan weer voor de deur. Tijd dus om een nieuwe garderobe aan te schaffen. Al staan 9 op de 10 Belgen stiekem wel kritisch tegenover het fenomeen solden, zo blijkt uit cijfers van het OIVO.
1 op de 10 Belgen stelt zich geen vragen bij de koopjes. De rest kijkt met kritische ogen naar de afprijzingen. Vooral de bulkverkoop waarin de aangeboden kledij pas kortingen krijg als je er meerdere stuks van koopt, wekken argwaan op. Ook het feit dat we ons maar moeilijk aan ons vooropgestelde budget kunnen houden, zorgt voor argwaan.
Toch is er ook goed nieuws zo blijft 7 op de 10 Belgen de solden ondanks alles toejuichen. (br.she)
Branquinho maakt lingerie zonder frullen voor Marie Jo
Branquinho maakt lingerie zonder frullen voor Marie Jo
Vorig jaar was het Belgisch ontwerpersduo A.F. Vandevorst aan de
beurt, dit jaar mag Veronique Branquinho een lingerielijn voor Marie Jo
L' Aventure ontwerpen. Het resultaat zijn luxueuze beha's zonder
frullen, maar tegelijkertijd erg vrouwelijke ontwerpen.
Veronique Branquinho legt de samenwerking uit: "Marie Jo L'Aventure
staat voor de 'urban woman' met stijl. Zelf hou ik ook van moderne
vrouwelijkheid, zonder frullen en zoete romantiek. Ik wil luxe, zonder
opzichtig te zijn." De collectie oogt erg fifties, met een tikje
couture. De designer werkte met tule, grosgrain en plissés. De collectie
bevat onder meer een body, een demi-corps beha en een hoge tailleslip.
Het materiaal waarmee ze werkte, lijkt op satijn, maar is een
huidvriendelijke microvezel. Qua kleuren zetten mysterieus smaragdgroen
en tijdloos zwart de toon.
Branquinho liet zich inspireren door
de vrouwen op de meesterwerken van Cranach, Giorgione, Raphael en Dürer:
sensueel dus maar niet graatmager. De collectie ligt vanaf midden
september in de winkels. (br.hln)
Een hit op de zomerfestivals is de losse broek met print, dit is
echter moeilijk te dragen omdat het al gauw lijkt alsof je een
gedateerde hippiebroek aanhebt. Daarom geven we enkele tips om in alle
comfort er toch stijlvol uit te zien.
De broek met drukke print, liefst een model met Afrikaanse look, werd
vorig jaar bij fashionista's met gemengde gevoelens onthaald. Sommigen
waren er meteen gek op, andere reageerden eerder voorzichtig. Maar wat
jouw mening hierover ook is, je zult moeten aanvaarden dat ze een trend
zijn op de festivals. Dat is niet zonder reden: dit model zit
supermakkelijk zonder dat je aan stijl hoeft in te boeten, tenminste als
je ze met de juiste stukken combineert. Dat bewees onder meer actrice
Vanessa Hudgens op het Amerikaanse festival Coachella met haar
zigeunerbroek.
Tips De trend startte op de
catwalk, onder meer bij Louis Vuitton, die experimenteerde met brede
modellen met dierenprints, Etro ging voor zwart-witte tribaltekeningen
en Moschino Cheap & Chic pakte uit met vrolijke bloemetjes.
- Voor de juiste look kies je voor een brede broek die wijd valt of smaller wordt aan de enkels.
- Combineer met een eenvoudig, mouwloos topje, eentje die de buik ontbloot voor de durvers, blouse in een neutrale tint of een stijlvol jasje om je outfit wat chiquer te maken.
- Qua schoenen zit je goed met plateau- of gladiatorsandalen, vermijd te allen tijde slippers als je niet op een hippie wil gaan lijken. (br.hln)
Vanaf 17 november zul je bij de budgetvriendelijke winkelketen
H&M een feestjurk van Versace vanaf 55 euro kunnen kopen. Het rijke
verleden van het modehuis diende als inspiratiebron voor de vrouwen-,
mannen- en zelfs interieurcollectie.
De exclusieve lijn zal veel prints, kleur bevatten en erg weelderig
zijn. Je vindt de stukken in 300 filialen van H&M, maar zal ook
online vanaf 17 november verkocht worden, net voor de feestdagen dus.
"Ik ben erg blij te mogen samenwerken met H&M en dat ik zo een groot
publiek kan bereiken. De ontwerpen zullen typisch Versace zijn", aldus
Donatella. Volgend jaar in januari komt er nog een tweede collectie van
het luxueuze modehuis in de H&M-winkels.
Creatief
adviseur van H&M Margareta van den Bosch: "De collectie voor
H&M zal glamoureus en flamboyant zijn, alles waar Versace voor
staat. Donatella deelt met ons haar iconische ontwerpen uit de archieven
van het modehuis. De stukken zullen de perfecte outfit voor de
feestdagen worden."
De keten werkte eerder al samen met
ontwerpers als Karl Lagerfeld, Stella McCartney, Comme des Garcons,
Jimmy Choo en recentelijk Lanvin. (br.hln)
Frédéric Castet is op 81-jarige leeftijd overleden. De man werd wereldberoemd als bontontwerper bij Dior.
Castet zorgde voor het pluizige karakter van Dior. De man trad in 1953 in dienst bij het Franse modehuis en zorgde in 1973 voor een geheel nieuwe lijn: ready-to-wear fur: oftewel: draagbare, iets betaalbaardere bontcollecties. De man zou tot 1988 vastgeketend blijven aan het modehuis vooraleer hij zijn eigen modehuis oprichtte. (br.she)
Laat je maar gaan tijdens de solden: shoppen stemt vrolijk
Laat je maar gaan tijdens de solden: shoppen stemt vrolijk
Hoewel kleding passen soms erg frustrerend kan zijn, ontdekten psychologen nu dat shoppen je echt gelukkig kan maken.
De onderzoekers hielden honderden interviews in shoppingcentra, ze
vroegen ook winkelende mensen een dagboek bij te houden van hun gedrag,
humeur en de aankopen waar ze spijt van hadden. Degenen die zeiden
slecht gehumeurd te zijn, deden vaker een impulsieve aankoop. 62 procent
had iets gekocht om zichzelf op te vrolijken, terwijl 28 procent dit
deed om iets te vieren.
De
vorsers ontdekten wel dat jezelf op iets moois trakteren een blijvend
positief effect op je stemming heeft en er zijn nauwelijks negatieve
emotionele bijwerkingen. "Jezelf opvrolijken door te shoppen is goed
voor je, het stemt je vrolijk zonder dat je er spijt of een schuldgevoel
van krijgt", aldus de psychologen. Toch waarschuwen ze voor een foutje
in de studie, mensen die in een goed humeur waren, gingen vaker in op de
vraag voor deelname, slechts een ondervraagde gaf toe spijt te hebben
van zijn aankopen.
Dit
is alvast goed nieuws voor fashionista's die al maanden uitkijken naar
de aankomende koopjesperiode. Dit betekent dat je je niet langer hoeft
in te houden. Je kunt echter wel door enkelemaatregelen te nemen,
miskopen voorkomen, om nog gelukkiger te worden. Want nu wordt niemand
vrolijker van die lelijke jumpsuit die enkele seizoenen geleden nog zo
hip leek, maar slechts een keer werd gedragen.
- Bepaal op voorhand een budget:
Haal op voorhand een vooropgesteld bedrag cash geld af en je laat je
bankkaarten thuis. Zo kun je niet meer uitgeven dan gepland en ga je ook
meer over je aankopen nadenken.
- Maak een planning:
Voor je gaat shoppen, bestudeer je eerst je kleerkast en bedenk wat je
nodig hebt. Maak een lijstje van essentiële zaken die je nodig hebt en
binnen je budget passen.
- Dit maakt het mogelijk om gerichter te
shoppen. Als je enkel op zoek bent naar een klassieke broek, dan heb je
niets te zoeken bij de rokken. Dit bespaart je niet alleen tijd, het
maakt je shoptrip ook minder vermoeiend.
- Denk in outfits:
Het grootste probleem bij een impulsieve aankoop is dat je iets mee
naar huis neemt dat niet bij de rest van je kleerkast past. Dus voor je
naar de kassa stapt, vraag je je beter af of je schoenen, een broek of
rok hebt die bij die opvallende blouse met drukke print past.
- Pas alles: Kledij kan er op de kapstok mooi uitzien, maar verschrikkelijk zijn wanneer je het aanhebt.
- Kijk naar de wasvoorschriften:
Als iets enkel in de droogkuis gereinigd mag worden, moet je overwegen
of het de moeite wel waard is om te kopen, dat geldt ook voor spullen
die enkel in de handwas mogen. Als dat in jouw geval betekent dat dit
maanden onderaan de wasmand blijft liggen, kun je het beter niet kopen. (br.hln)
Moschino bracht ze in 2009 op de catwalk, Jude Law
vertaalde ze naar het straatbeeld in 2010 en mode-ontwerper Thom Browne
doet in 2011 een nieuwe poging om van 'ontblote enkels' een mannentrend
te maken.
Met weinig succes, aan deze kant van het Kanaal dan toch. In
Groot-Brittannië worden de zogenaamde 'mankles' dan weer aanzien als
'tout le rage'. Het tijdschrift Esquire besteedde er een hele reportage
aan, catwalks lopen er vol mee en in Notting Hill worden ze opvallend
vaak gespot.
Hoe draag je die nieuwe trend? Simpel: vergeet de
sokken, rol je broekspijpen op (maximaal twee keer!) en combineer met
zomers schoeisel als zeilschoenen of loafers. Hippe mannen doen het ook
wel eens met skinny jeans die net tien centimeter te kort is (al dan
niet door de broek zelf af te knippen).
Shorts, sandalen en slippers zijn in principe uitgesloten van 'de look', ook al worden hier onvermijdelijk ook enkels ontbloot.
Nonchalant, bevrijdend Fashion
watchers verdedigen de 'mankles'. "Het is een toffe, nonchalante,
zorgeloze look. Je ziet het overal, het is wat mannen op de catwalk
showen", aldus Jeremy Langmead in The Times. Ontwerper Thom Browne vult
aan: "Blote enkels, dat voelt bevrijdend".
Collega-ontwerper
Stephen Bayley valt hem bij: "'Mankles' geven mannen de gelegenheid om
te worden aanzien voor een Italiaans architect."
"Geen Britse enkels, aub!" Tegenstanders
zijn er ook: "Ik heb niets tegen de mannelijke enkel op zichzelf. Alles
heeft zijn tijd en plaats. Bijvoorbeeld, de Montenegrijnse kust op een
hete zomerdag. Maar niet in Mayfair, tussen 9 uur 's ochtends en vijf
uur 's avonds", klaagt journalist Quentin Letts in de Daily Mail.
"Wat
werkt in Italië, werkt niet noodzakelijk in Engeland. Wij zijn Britten,
onze enkels zijn het niet waard om getoond te worden. Ze zijn bleek,
met vieze, blauwe spataderen en behoren aan mannen genaamd Bob en
Trevor. En nu wordt ons verteld dat dit dé zomertrend is. Ik pas, aldus de Britten !." (br.hln)
Wil je als man uitpakken met een trendy jasje? Dan ga je niet meer voor het stijlvolle detailjasje. Dolce&Gabbana toonde tijdens zijn modeshow namelijk dat de mannenjasjes een pak nonchalanter mogen worden.
Herinnert u zich nog die knappe mannen in maatpak? Die ieder jaar opnieuw de catwalk afstruinen tijdens de modeshows voor de mannencollecties. Wel, dit jaar ging het er iets anders aan toe tijdens de show van Dolce&Gabbana. De twee Italianen zeggen namelijk genoeg te hebben van al dat detailwerk.
"Het gaat allemaal om herontdekken van stukken. Het potentieel van 'maat'pakken herontdekken", vertelde Gabbana na de show aan WWD. "Ik gebruik geen computer om mijn ontwerpen op te tekenen, en ik maak niet gebruik van het internet. Ik wil onbevooroordeeld aan mijn werk beginnen." Het resultaat van die nieuwe visie bij D&G is een maatpak, dat de voeten veegt aan afwerking. Zo zijn de nieuwe mannenjasjes langer dan normaal, hebben ze slechts 1, vaak weggewerkte, knoop om het jasje dicht te houden en is er geen opvallende halskraag meer. (br.she)
Mini fashionista's hebben er eventjes op moeten wachten, maar nu is
hij er eindelijk: de kindercollectie van Lanvin is een feit.
Het is de eerste keer in meer dan 75 jaar dat het modehuis zich aan een
kledinglijn voor de allerkleinsten waagt, maar nu ligt er sinds kort dus
een splinternieuwe collectie in de winkelrekken. De collectie werd
eerder deze maand in New York gelanceerd.
Ontwerper
Alber Elbaz liet zich inspireren door de hechte band die oprichtster
Jeanne Lanvin had met haar dochter Marguerite. 65 jaar na het overlijden
van Jeanne is Lanvin nog bijzonder populair. Vorig jaar ontwierp het
modemerk nog een kledinglijn voor H&M, die in heel Europa een heuse
stormloop teweegbracht.
Lanvin.
De Petite Lanvin wintercollectie van 2011
is voor meisjes tussen de 4 en 10 jaar. Het modehuis lanceert 25
stukken, waaronder schattige ballerina's, t-shirts met zijden strikjes
en opgeleukte jurkjes, jassen en truien.
Naast de kledingstukken,
bracht Lanvin voor het goede doel ook vier exclusieve poppen met
Lanvinjurkjes op de markt. De opbrengst gaat integraal naar Designing
Hope. (br.hln)
Karl Lagerfeld onthult Lily Allens (tweede!) bruidsjurk
Karl Lagerfeld onthult Lily Allens (tweede!) bruidsjurk
Toegegeven: we stonden er eventjes van te kijken toen Lily Allen,
geheel tegen alle verwachtingen, haar ja-woord gaf in een jurk van de
Franse modeontwerpster Delphine Manivet. De Britse zangeres nam een paar
maanden geleden nochtans Karl Lagerfeld onder de arm om haar
bruidsjapon te ontwerpen. Maar nu wordt alles opeens duidelijk: Lily had
namelijk twee trouwjurken...
Het mysterie werd ontrafeld toen Karl Lagerfeld het ontwerp van Lily's tweede bruidsjurk op de website
van Chanel plaatste. Dat tweede exemplaar werd voor het huwelijk
maandenlang angstvallig geheim gehouden, het design werd daarom pas na
de grote dag wereldkundig gemaakt.
Op
de website zien we een foto van de 'Smile'-zangeres in een prachtige
Chaneljurk. Bij het onderschrift staat te lezen dat het ontwerp van
Lagerfelds hand komt. De foto werd in de Parijse Chanelstudio gemaakt
toen Lily haar japon voor de eerste keer ging passen.
Vraag
blijft echter: waarom liet Allen in hemelsnaam een dure creatie van een
topdesigner ontwerpen om ze vervolgens niet eens te dragen? Daar had
Lily (gelukkig!) een eenvoudige verklaring voor. De popster deelde via
Twitter mee dat ze de Chaneljurk tijdens de huwelijksreceptie droeg. (br.hln)
Perfecte badkledij vinden blijkt waar huzarenstukje
Perfecte badkledij vinden blijkt waar huzarenstukje
Vrouwen die op zoek gaan naar de perfecte bikini kunnen zich maar best voorbereiden op een mislukking. Uit een rondvraag bij 1.000 vrouwen vanaf 18 jaar blijkt namelijk dat de helft van de dames bijna nooit de juiste badkledij vindt.
Bijna de helft van de vrouwen vindt nooit tot bijna nooit die perfecte bikini of dat badpak. 18% van de dames vindt zichzelf bovendien niet leuk staan in badkledij. Toch gelooft de helft van de ondervraagde vrouwen dat je op alle leeftijden nog een bikini kan dragen. De andere helft denkt dat 48 jaar het ideale tijdstip is om het tweedelige zwemstuk op te bergen. (br.she)
De Britse winkelketen Topshop heeft een nieuwe hoofdontwerper. Niemand minder dan de Britse modejournaliste Kate Phelan neemt het creatieve roer in handen.
Phelan is niet aan haar beginstuk toe bij Topshop. Eerder ontwierp ze al een campagne en werkte ze als styliste voor het merk. Phelan was ten tijde van die samenwerkingen nog actief als modejournaliste bij het tijdschrift Vogue. Dat werk laat de Britse nu voorgoed achter zich. "Ik ben erg enthousiast om definitief lid te worden van het Topshop-team. Het is een dynamisch merk dat veel samenwerkingen aangaat met ontwerpers", aldus Phelan. (br.she)
Een gebroken nagel, maar geen tijd voor een manicure? Je wil krullen
in je haar om naar dat leuke feestje te gaan, maar je krultang is kapot?
Geen probleem, want deze tips van oma helpen je uit de nood!
1. Je hebt zwakke of gevoelige nagels? Voeg een
theelepel fijngehakte knoflook toe aan je nagellak. Het zal je nagels
versterken (en volgens sommige mensen ook sneller doen groeien). Plus:
het is veel goedkoper dan een versterkende nagellak.
2. Je wil krullen, maar vergat je krultang of krulspelden? Gebruik
een papieren zak! Dat werkt net zo goed als echte krulspelden. Scheur
de zak in repen en rol die in je licht vochtige haar. Je kan zo gaan
slapen of, voor een sneller resultaat, de haardroger en wat haarlak
gebruiken.
3. Je nagellak moet sneller drogen? Breng
olijfolie aan op je nagels! Vroeger werd deze techniek ook in de
nagelsalons gebruikt. Nu hebben ze natuurlijk handdrogers, maar olie is
nog steeds een goede manier om vlekken te vermijden.
4. Je hebt vettig haar, maar geen tijd om je haar te wassen? Giet
een pakje droge havermout op je haar. Havermout absorbeert de vettige
olie in je haar net zo goed als een 'droge' shampoo. Bovendien is het
erg eenvoudig om de havermout terug uit je haar te borstelen.
5. Je hebt droog en broos haar? Volg
oma's raad op en gebruik mayonaise als haarmasker. De eieren en olie in
mayonaise zorgen ervoor dat je haar sterker wordt en goed kan
hydrateren.
6. Je hebt een gescheurde nagel, maar geen tijd voor een manicure? Trek
de nagel zeker niet af, maar lijm hem zelf terug vast. Breng met een
tandenstoker een klein beetje lijm aan op het scheurtje, laat even
drogen en ga erover met wat nagellak.
7. Je haar moet glanzen, maar je spray is op? Spoel je haar onder de douche met wat azijn. Laat het drie tot vijf minuutjes inwerken en spoel het daarna uit met koud water.
8. Je wil graag glanzend haar, maar ook de azijn is op? Sop je haar in ijskoud water. Zorg er wel voor dat je hoofdhuid niet in aanraking komt met de koude, want dat is niet gezond.
9. Er is statische elektriciteit in de lucht? En
je ziet eruit alsof je net je vingers in het stopcontact gestoken hebt?
Ga met een droogtrommeldoekje (dat je normaal gezien bij je handdoeken
in de droogkast steekt) over de haren die rechtstaan. Het doekje zal
hetzelfde effect hebben op je haar als het heeft op de handddoeken.
10. Je hebt beschimmelde nagels? Smeer
wat Vicks VapoRub op je handen en voeten voor je gaat slapen en dek ze
af met handschoenen en kousen. Binnen zes tot acht weken zou je al
resultaat moeten zien, maar het is mogelijk dat de schimmel niet
volledig weg zal verdwijnen. (br.hln)
Een rok met split is trendy deze zomer. Om modeblunders te voorkomen hier enkele tips hoe men dit kledingstuk kan dragen.
Met deze sexy rok kun je je een stukje gebruind been tonen, maar op een
subtiele manier. Daarom dat heel wat celebs hiervoor kozen op de rode
loper, bijvoorbeeld bij Angelina Jolie en Uma Thurman in Cannes. Maar
ook Rosie Huntington-Whiteley en Miranda Kerr herontdekten de sexappeal
van een split. Natuurlijk is deze trend makkelijk te dragen wanneer je
gezegend bent met ontzettend lange benen als deze modellen, ze hebben
een heel korps van personal trainers en make-up specialisten die je
kunnen helpen de blubber te bestrijden. Maar door de juiste keuzes te
maken, kun je wel deze look dragen, zelfs op kantoor.
De
split werkt goed bij maxi jurken, maar zelfs A-lijn en knielange rokken
ontsnappen er dit seizoen niet aan. Deze laatste zijn geschikt voor op
kantoor, met een subtiele split natuurlijk. Bij de aankoop is het
belangrijk te letten op waar de split valt. Enkel de zelfzekere dames
kunnen een lange centrale split in een strakke jurk aan en het past al
helemaal niet op kantoor. Door een losse lange rok te dragen, kun je je
benen steeds verbergen wanneer dat nodig moest zijn, maar deze valt wel
voorzichtig open wanneer je beweegt. Het is een goede manier om de
aandacht te trekken indien nodig. Ook eentje aan de zijkant garandeert
een meer subtiele look.
Een andere belangrijke keuze is het
schoeisel. Bij een maxi jurk past een platte schoen, maar bij een split
combineren killerheels beter, deze doen je benen beter uitkomen.
Het schoenenlabel Jimmy Choo viert zijn 15de verjaardag met een heruitgave van zijn meest iconische schoenen.
De vederschoenen van Carrie Bradshaw in Sex and The City, Macy, de favoriet van Natalie Portman en Fleur, de favoriete stiletto van Tamara Mellon, creatief brein achter Jimmy Choo. Het zijn maar enkele van de 15 legendarische schoenen die voor de icooncollectie van Jimmy Choo in een nieuw jasje werden gestoken.
Voor de fans: wil je zo'n 'nieuw' oud exemplaar aan de haak slaan, dan moet je diep in je geldbeugel gaan. De schoenen gaan pas vanaf 850 dollar over de toonbank en kunnen recordbedragen tot 3.785 dollar halen. Een deel van die immense opbrengst wordt door Jimmy Choo naar goede doelen doorgestort. (br.she)
Een soort van robotpaspop moet voorkomen dat je miskopen via het
internet begaat. Deze bootst namelijk je afmetingen exact na, waardoor
je de kledingstukken virtueel kunt passen voor je ze koopt.
Een Ests bedrijf, Fits.me Virtual Fitting Room, ontwikkelde deze
technologie. "Onze vrouwelijke robot kan zich aanpassen aan elk
vrouwelijk lichaamstype dat er bestaat. Zo willen we voorkomen dat je
een kledingstuk in de foute maat koopt op een webshop en dus
kledingstukken niet langer moet terugsturen." De Fitbots bestaan uit
beweegbare panelen die je kunt verschuiven zodat je hiermee duizenden
verschillende maten en lichaamsvormen kunt nabootsen. De maten gaan van
small tot extra large.
Klanten
moeten op een webshop, op voorwaarde dat die gebruikt maakt van de pop,
een formulier invullen. Dan zien ze de robot die dezelfde maten heeft en
hun geselecteerde stukken past. Het concept bestaat al langer voor
mannen, maar de ontwikkeling van de vrouwelijke pop duurde langer, door
de velen rondingen van het vrouwenlichaam. De pop zou 85 procent van de
vrouwen kunnen evenaren.
"Fits.me
verzamelde al informatie van meer dan 100.000 mannelijke gebruikers.
Meer dan de helft koos voor een maat die anders is dan de traditionele
maatwijzer zou aanraden" aldus de makers. Eén van de oprichters Antony
Comyns van de webshop Hawes & Curtis zegt dat het bedrijf
enthousiast is over de lancering van de dienst voor hun vrouwelijke
klanten. "Sinds we de paspop voor mannen gebruiken, steeg de verkoop bij
nieuwe klanten met 57 procent, het aantal internationale klanten
verdubbelde."
De ontdekking van een hunk: Tobey Maguire voor Prada
De ontdekking van een hunk: Tobey Maguire voor Prada
Acteur Tobey Maguire wordt het gezicht van de mannencollectie van Prada komende herfst.
Tobey is de laatste Hollywoodster die een lucratieve deal voor een
reclamecampagne sloot met een chique modehuis. Actrices Angelina Jolie,
Kate Winslet en Helena Bonham Carter deden het hem al voor voor andere
bekende merken.
Voor de shoot droeg Maguire een jasje met drie
knopen en een coltrui. In een ander beeld is hij te zien met een
zonnebril en hemd. "De collectie doet een knipoog naar de discrete stijl
van mode-iconen in Hollywood uit het verleden", aldus een woordvoerder
van het merk. "Maguire heeft een mysterieuze look, hij straalt
intensiteit uit."
Maguire zegt een
fan van het merk te zijn: "Ontwerpster Miucca Prada stimuleert de
creativiteit. Ik bewonder haar zin voor kunst." De acteur werd bekend
dankzij zijn rol als Spiderman en zijn vriendschap met Leonardo
Dicaprio. De twee spelen volgend jaar samen in de film 'The Great
Gatsby'. (br.hln)
Hoe vogels op een bizarre manier toch fashionable kunnen zijn: de
designer Kobi Levi liet zich door eenden, zwanen en toekans inspireren
voor zijn schoencollectie.
En toch slaagt de ontwerper erin hip schoeisel te creëren, hij staat
bekend om zijn ludieke ontwerpen. Eerder experimenteerde hij al met
katapulten en naakte vrouwenlichamen.