48-jarige wordt topmodel dankzij grijze lokken
Topmodel word je op je 15de. Als je geluk hebt, maak je ook op je 18de nog een kans. Maar op je 48ste ben je zeker en vast afgeschreven. Dat dacht Cindy Joseph althans. De Britse besloot op haar 48ste haar lokken niet langer te verven en voor een prachtig grijs te gaan. "Plots werd ik opgemerkt door een talentenzoeker." Sindsdien is de vrouw in de grootste reclamecampagnes te bewonderen.
Het sprookje van Cindy Joseph begon zo'n 10 jaar geleden. De guitige dame besloot haar leeftijd te omarmen en volop voor grijs haar te gaan. Aan een modellencarrière dacht de vrouw hoegenaamd niet. "Maar toen werd ik opgemerkt door een talentenzoeker en een paar weken later tekende ik mijn contract bij Ford Models", vertelt Joseph. Het succesverhaal ging nog sneller aan het rollen toen ook modefotograaf Stephen Meisel voor haar charmes viel. Plots werd ze gevraagd voor Dolce&Gabbana, en campagnes voor Ann Taylor en Aveda volgden snel. Nu is ze ook het uithangbord van Olay en de winkelketen Target.
"Ik ben zo blij dat ik van die jeugdige onzekerheid verlost ben. Ik weet wie ik ben, wat ik kan en hoe ik met mezelf moet omgaan", vertelt de vrouw. "Wat je ziet is wat je krijgt. Ik ben blij met mezelf. Als je me wilt zoals ik ben, zal ik het zo aan je verkopen." (br.she)
|