Dirk Bikkembergs is niet langer eigenaar van zijn eigen modehuis. De man heeft alles verkocht aan Eis Excelsa SpA. De man blijft nog wel aan als creatief directeur.
Dirk Bikkembergs was een van de Antwerpse 6. De man creëerde zijn eerste mannenlijn in 1988, gevolgd door een vrouwencollectie in 1993. Bikkembergs stond er steeds op om zoveel mogelijk met Italiaanse vakmensen te werken. Enkele jaren geleden begon de man een samenwerking met Zeis Excelsa om een schoenenlijn te creëren.
"Dit is een belangrijke stap in de ontwikkeling van het merk", laat Maurizio Pizzuti van Zeis Excelsa weten. "Doorheen onze vriendschap en liefde voor elkaar is onze samenwerking altijd verheven geweest tot een topprestatie. We blijven het Italiaanse karakter van de lijn behouden. Maar daarnaast is het nu tijd voor een verdere ontwikkeling. Een eerste stap zal een parfumlijn zijn." (br.she)
Rihanna is het nieuwe gezicht van 'Armani underwear
Rihanna is het nieuwe gezicht van 'Armani underwear'
De Amerikaanse zangeres Rihanna wordt het nieuwe gezicht van 'Armani
underwear'. Ook de jeanscollectie van het Italiaanse label zal voor de
herfst en winter van 2011-2012 wereldwijd uitpakken met beelden van de
23-jarige zangeres.
Het Italiaanse modehuis maakte maandag bekend dat Rihanna het gezicht
van de nieuwe ondergoed- en jeanscollectie wordt. Daarmee stapt de
roodharige diva in de voetsporen van actrice Megan Fox, die het
campagnebeeld in de lente- en zomercollecties van 2011 sierde.
Eerder
waren bekende koppen als Christiano Ronaldo, Victoria en David Beckham
al het gezicht van de 'Emporio Armani underwear' campagne.
Eerder
dit jaar werden in New York al beelden gemaakt. Rihanna zelf lichtte
afgelopen week op Twitter zelf al een tipje van de sluier op. Met
"Jullie raden NOOIT wat ik nu aan het doen ben!!! Hint Hint #Armani"
werd het fijne modenieuws al aangekondigd. De campagne met Rihanna wordt
in september van dit jaar gelanceerd.
Nagels lakken anno 2011: kies je kleur en ga aan de slag
Nagels lakken anno 2011: kies je kleur en ga aan de slag
Er is in zomerse tijden als deze geen ontkomen meer aan: een vrouw
die mee wil zijn, besteedt anno 2011 ook aandacht aan haar nagels. Zowel
vingers als tenen moeten er aan geloven en geen fel of opvallend kleur
is nog taboe.
Waar is de tijd dat we alleen aardetinten, brave huidskleuren of hier en
daar eens een gedurfde rode lak op de nagels van de vrouwen spotten?
Het gamma anno 2011 is niet meer te overzien en zowat elke denkbare
kleur kent ook een nagellakvariant. Voor wie het bos niet meer door de
gelakte bomen ziet: de trends.
Ook
onze nagels springen deze zomer op de kar van de trend die in de
modewereld als 'colour blocking' wordt omschreven. Kledingstukken in
verschillende effen kleuren worden deze zomer schaamteloos gecombineerd
en ook de nagels mogen van al dat fleurigs meegenieten.
Fluoroze,
limoengroen, koningsblauw, feloranje of kuikengeel: werkelijk alles kan
in 2011. Wie kledij en accessoires graag op elkaar afgestemd ziet vindt
voor elk denkbaar modekleur een passende variant. Wie liever mixt, gaat
een stapje verder en kiest voor een verschillende kleur op vinger- en
teennagels. Voor de echte durvers onder jullie kan elke nagel zelfs in
een ander kleur. Flashy!
Wat de nagels betreft zijn modemissers
komende zomer dus quasi onmogelijk: zowat elke denkbare kleur - gemixt
of gematcht - is een voltreffer. Wie op zeker wil spelen gaat voor
oranje en geel in alle mogelijke varianten. Het zijn op zomerse dagen dé
trendkleuren onder fashionista's.
Voor
wie al die schreeuwerige regenboogkleuren niet ziet zitten is er
gelukkig ook die andere trend. Ook zachte huidskleuren - de zogeheten nude tinten
- doen het nog de hele zomer goed. Beige, wit, grijs of greige
(grijs/roze) bieden een voorzichtig alternatief voor wie het allemaal
liever wat minder schreeuwerig en opvallend heeft.
Het
geknoei met borsteltjes, wattenstaafjes, remover en nagelvijlen klinkt
heel wat vrouwen bekend in de oren. Om het geknoei enigszins te
verhelpen geven wij dan ook een aantal handige tips mee. Kleur gekozen?
Aan de slag!
- Een geslaagde poging begint met een grondige reiniging.
Was je handen uitgebreid en verwijder eventuele eerder laagjes nagellak
minutieus met remover. Door de nagels proper, droog en vetvrij te maken
voorkom je oneffenheden en zal de lak zich steviger op de nagel
hechten.
- Ook de gereedschapskist komt er even aan te pas: vijl de nagels in een mooie vorm en breng eventueel nagelriemolie aan om de vorm van de nagel op punt te stellen.
- Wie met een gekleurde nagellak aan de slag gaat kan eventueel een neutrale basislaag aanbrengen. Zo voorkom je dat je nagels verkleuren en zorg je ervoor dat de nagellak zich beter aan de nagel vasthecht.
- De stap waar het meeste geklungel bij komt kijken is het lakken zelf. Er zijn verschillende, efficiënte manieren maar de 'regel van 3' lijkt
het minste geknoei te genereren. Door één druppel nagellak aan de
nagelriem aan te brengen - laat voor een mooi resultaat altijd een halve
millimeter ongelakt - en zowel in het midden, links als rechts op de
nagel een streep nagellak te trekken, bekom het je mooiste resultaat.
Ook in dit geval geldt overigens de regel 'Less is more'. Voor een mooi
resultaat opteer je trouwens beter voor twee dunne laagjes lak op
elkaar.
- Een laatste heikel punt - voor bezige bijen, althans - is het drogen.
Hou je handen stil (!) en horizontaal tot de nagellak volledig is
gedroogd. Wie nog niet helemaal tevreden is van het resultaat kan
eventueel een glanzende of beschermende toplaag aanbrengen. (br.hln)
Veertig procent van de Nederlanders vindt een fout brilmontuur een
even grote modeblunders als een paar lelijke schoenen, dat blijkt uit
een recente enquête.
13 procent van de 1000 ondervraagde Nederlanders meent dat
veertigplussers geen hip montuur meer mogen dragen. Tegenwoordig is dit
niet meer iets dat je moet dragen, maar een belangrijk modeaccessoire.
Het is zelfs zo dat een kwart van de mensen met een perfect zicht toch
een bril dragen als fashion statement. Het meest populaire design is het zwarte montuur met veertig procent, daarnaast zijn aardetinten erg in. Wat past? Wanneer
je een bril gaat kopen, is het belangrijk dat je hier genoeg tijd voor
uitrekt, zodat je geen foute keuze maakt. Het is belangrijk naar je
kapsel, gezicht en persoonlijkheid te kijken om te ontdekken wat bij je
past.
Ovaal Een ovaal gezicht met een ronde
kin en rond voorhoofd is vaak goed geproportioneerd. Kies voor een
montuur dat zo breder is dan het breedste deel van je gezicht. Een
montuur in de vorm van een walnoot flatteert je vormen. Maar eigenlijk
past alles bij je.
Rechthoek Als je gezicht
wat hoekiger is, met een vierkante kin, een sterke kaaklijn en een
langere neus, kies je best voor een montuur met strakke lijn. Dit brengt
je vormen in evenwicht. Een opvallend detail aan de beentjes van de
bril, maken je gezicht breder. Een lage brug verkort de neus.
Driehoek Een
driehoekig gezicht heeft een breed voorhoofd en een smalle, ronde kin.
Het beste montuur laat de bovenkant van je gezicht kleiner lijken. Dit
kun je doen door een bril die onderaan breder is. Kies voor lichte
kleuren en lichte materialen.
Vierkant Een
vierkant gezicht heeft een breed voorhoofd en een uitgesproken kaaklijn.
De ideale bril maakt je trekken zachter en je gezicht langer. Kies voor
een smal montuur om dit te bereiken, blijf ver weg van vierkante
modellen.
Rond Wie volle kaken en een ronde
kin heeft, kiest best voor een model dat je gezicht langer en smaller
laat lijken. Koop een smalle, hoekige bril. Een onopvallende brug
benadrukt de ogen.
Haarkleur Als je een
lichte haarkleur hebt, sta je beter met zachte pastelkleuren,
transparante of metalen monturen. Deze zorgen ervoor dat ze je gezicht
niet overheersen. Zwart of bruin haar gaat goed samen met meer
dramatische monturen.
Model op de catwalk in een creatie van Jean Paul Gaultier.
De creaties die je op de couture modeweek in Parijs ziet, zijn
sowieso erg chique. Ook pakken designers dan steevast uit met luxueuze
materialen. Tussen de gigantische lagen tule, handwerk en onberispelijke
afwerking door, zagen we heel wat veertjes en bont op de catwalk.
De creaties voor de prêt-à-portercollecties van komende winter waren al
een nachtmerrie voor dierenrechtenorganisatie PETA, deze trend wordt in
de couturewereld enkel verder gezet. We zagen dierlijke materialen onder
meer bij Givenchy, Giambattista Valli en Jean Paul Gaultier.
Een
andere duidelijke trend zijn de lange rokken, sowieso zijn de chique
couturejurken langer dan de meeste ready-to-wearcreaties, maar ook bij
de mantelpakjes van Chanel zagen we ook duidelijk langere rokken. Ook
keerde bij zowel Gaultier als Chanel de rok met franjes terug.
Qua
kleur werd het meestal erg licht en zacht gehouden met metallictinten,
gris wit en beige. Een rode of oranje toets bij onder meer Valli,
Valentino en Armani Privé zorgden voor wat contrast. (br.hln - beeld photo news)
Meisjesdroom komt uit: trouwen als een Disneyprinses
Meisjesdroom komt uit: trouwen als een Disneyprinses
Klik op de foto om het filmpje te bekijken
Haast elk klein meisje droomt om op haar trouwdag er als een
Disneyprinses uit te zien. Dit kan werkelijkheid worden dankzij de
ontwerpen van modehuis Alfred Angelo die gebaseerd zijn op de outfits
van hoofdpersonages in Disneyfilms.
Vanaf nu kun je voor het altaar verschijnen als Ariël, de Schone
Slaapster en Belle. Voor de herfst/wintercollectie komen er ook jurken
geïnspireerd door Assepoester en Jasmine erbij. 65 trouwboetieks in het
Verenigd Koninkrijk en Ierland verkopen deze, de prijzen variëren van
670 tot 1.343 euro. Designer Michael Shettel: "Toekomstige bruidjes zijn
wild van onze reeks Disney bruidsjurken. De combinatie van een
schitterend design en een sprookjeswereld met een vleugje Disneymagie
werkt perfect." Directeur van Mode voor The Walt Disney Company UK and
Ireland Liam Gallagher voegt daar aan toe: "Alle vrouwen willen zich als
een prinses op hun bijzondere dag voelen. Er is een grote
verscheidenheid aan stijlen doordat de jurken geïnspireerd zijn op
verschillende personages."
Die
van Assepoester is een echte balkjurk met bandeautop en decolleté in
hartvorm, die van Jasmine is wat exotischer met diamanten. Hoewel
prinses Belle bekend werd dankzij de felgele kleur, is het ontwerp van
Alfred Angelo eerder stijlvol met wit en zilver. Wie er als Ariël wil
bijlopen, draagt een aansluitende creatie bovenaan dat naar beneden in
een vissenstaart uitloopt.
Het leek er een tijdje op dat de Marc Jacobsen en John Galliano's van deze tijd zowat alle modehuizen bestuurden. Maar nu lijken heel wat labels de weg vrij te maken voor onbekend talent.
Givenchy deed het enkele jaren geleden al met Ricardo Tisci: haal een onbekende, getalenteerde naam binnen en maak hem grootser dan groots. Nu volgen ook de modehuizen Balmain, Trussardi, Pringle en Cacharel. Zelfs Azzaro zou overwegen om nieuw onbekend talent aan te trekken en bij Dior denken ze steeds meer in dezelfde richting om John Galliano te vervangen.
"Vroeger ging het om prestige. Haalde je een grote naam binnen, dan was je zeker dat de collectie een succes werd. Nu zijn we veel zelfbewuster geworden. Kledij is geen prestigieus naamplaatje meer, het is meer dan dat. Het moet meer uitstralen", vertelt Vanessa Denza van een moderecruitment bureau tegen WWD. (br.she)
Het zal de mannen die voor de pashokjes ijsberen terwijl hun
wederhelft tientallen jurken past, verbazen: zowat 50 procent van de
vrouwen houdt niet van shoppen.
In een Britse enquête verklaarde 44 procent van de ondervraagde vrouwen
niet graag op kledingjacht te gaan. Het Britse onderzoeksbureau Mintel
polste Britse vrouwen naar hun grootste frustraties bij het shoppen. De
resultaten zijn opmerkelijk, vooral in tijden waarin de winkelstraten
overspoeld worden door gemotiveerde soldenjagers.
Vooral
jonge moeders blijken niet enthousiast als het op shoppen aankomt.
Zowat 47 procent van de ondervraagde vrouwen met kinderen jonger dan
vijf jaar, verklaart moeilijk kleren te vinden die zowel modieus als
flatterend zijn. Dat is meteen ook de grootste frustratie bij alle
vrouwen: 41 procent vindt de combinatie van hip én flatterend een
absoluut struikelblok bij het shoppen.
Het zijn vooral de
pashokjes die vrouwen afschrikken en niet alleen omwille van de
ellenlange wachtrijen. Zowat de helft van de ondervraagde vrouwen vindt
dat de kledingzaken zich vooral op hun jonge klanten richten. Een kwart
van de vrouwen verklaart zo goed als geen winkels te vinden waarin
modieuze kledij, die op hun leeftijd is afgestemd, wordt aangeboden.
Michelle
Strutton is woordvoerder van het onderzoeksbureau Mintel dat de enquête
uitvoerde. "Het feit dat vooral jonge moeders moeilijk kledij vinden
die op hun veranderende vormen is afgestemd, duidt op een gat in de
markt", concludeert ze. "Confectiezaken kunnen aan hun wensen voldoen
door ook kledij voor minder jonge vrouwen en kersverse moeders te
voorzien".
Ook
opvallend is het feit dat bijna een kwart van de vrouwen (23 procent)
het afgelopen crisisjaar regelmatig in duurdere en kwaliteitsvolle
kledingstukken investeerde. In 2010 was dat slechts 13 procent.
Verder
is ook de groei van het online shoppen een opvallende conclusie van het
onderzoek. Bijna een vijfde van de vrouwen (17 procent) vergelijkt al
prijzen op het internet, voor ze effectief gaat shoppen. Voor de 16 tot
24-jarigen is dat in dit geval zelfs 23 procent.
Prince op hoge hakken: volgen andere mannen zijn voorbeeld?
Prince op hoge hakken: volgen andere mannen zijn voorbeeld?
Vanavond en morgenavond zet de Amerikaanse zanger Prince het Gentse
Sint Pietersplein in lichterlaaie. Met zijn 1m58 durft hij daarvoor al
eens een flink stel hoge hakken uit de kast halen. En hij is heus niet
de enige man die de vrouwen het nakijken geeft op klinkende schoenen.
De geschiedenis van de hoge hak toont aan dat het lang niet altijd
vrouwen zijn geweest die thuis de hak droegen. Egyptische slagers bonden
primitieve hakken aan de voeten en stonden zo niet in het slachtafval,
terwijl de Romeinen en Japanners op hakjes de modder in de vuile straten
van de oude steden meden.
Mongoolse ruiters zetten zich stevig
in de stijgbeugels met hakjes en toonden op die manier het goede
voorbeeld aan de Amerikanen, die later zelf met cowboylaarzen op de
proppen kwamen. Maar het is Louis XIV, de Zonnekoning, die voor het
eerst alle hoge registers opentrok en op hakjes van maar liefst 10 cm
(!) in Versailles ronddartelde. We bidden alvast voor de mannen dat de
geschiedenis zich in dit geval niet herhaalt.
Maar
we moeten niet alleen over de doden spreken: ook vandaag is de nood
voor sommige mannen immers hoog. Dan hebben we het niet alleen over
excentrieke drag queens of travestieten. De Franse president Nicholas
Sarkozy zou stiekem verhoogde schoenen dragen. Met de imposante lengte
van zijn echtgenote Carla Bruni in het achterhoofd is dat overigens
weinig verrassend nieuws. En ook de Britse zanger Elton John staat
bekend als een notoir liefhebber van een elegante schoen. De
Amerikaanse zanger Prince - met een kleine gestalte en de bijnaam
'Minneapolis midget' gezegend - doet geen pogingen om zijn liefde voor
hoge hakken weg te moffelen. Helemaal in de lijn van zijn excentrieke
podiumacts en outfits houdt hij het al lang niet meer bij bescheiden of
stiekem verhoogde schoenen.
Prince geeft vrouwen het nakijken op hoge hakken
Gele, paarse, torenhoge of
flinterdunne hakjes kennen voor het showbeest al lang geen geheimen
meer. Een combinatie van een noodzakelijk kwaad - anderhalve meter,
impressionant is dat niet - en een bijzonder gevoel voor stijl, gokken
we. Een ex-vriendin van Prince verklaarde ooit dat zijn
schoenencollectie veel groter was dan de hare. Benieuwd of hij in Gent
de vrouwen het nakijken geeft vanavond. (br.hln)
De lijn tussen sexy en sletterig is vaak dun, zeker wanneer de
temperaturen hoog oplopen. Als je niet de verkeerde boodschap wil
uitzenden met je outfit, lees je best de onderstaande tips voor een
stijlvolle zomer.
- De eerste must-have voor een stijlvolle zomeroutfit is een degelijk setje ondergoed
dat goed past, raadt moderedactrice Jo Jones aan. Kies voor een jurk
met een speels silhouette, bijvoorbeeld een volle rok of een smaakvol
decolleté in een stof die je figuur benadrukt maar niet te nauw
aansluit. Een extra toets geef je met hoge hakken en een felle nagellak.
- Alles hangt natuurlijk af van jouw definitie van sexy. Er is iets uitdagends aan dunne stoffen als zijde en chiffon,
zeker wanneer deze in laagjes gedrapeerd zijn. Zo'n jurk is
ultravrouwelijk, maar niet ordinair, wanneer ze niet te veel vlees
tonen.
- Het geheim zit hem in de kunst van de suggestie,
in plaats van alles helemaal bloot te geven. Dat kan bijvoorbeeld een
kanten blouse met een subtiel decolleté zijn, een strakke rok die tot
net boven de knie komt en een goede hoge hak werkt natuurlijk ook
altijd. Hou de kleuren zacht en neutraal en leg nadruk op een opvallend
accessoire, want dit is een teken van verfijndheid, aldus designer Giles
Deacon.
- Ook je haar en make-up zijn
belangrijk. Als je te veel huid toont, zorg dan voor een natuurlijke
look qua make-up. Vermijd dan opvallend opgemaakte ogen en rode lippen.(br.hln)
De helft van de Britse ouders geeft toe (merk)kledij voor hun
kinderen te kopen die ze nooit hebben gedragen. Ze doen dit uit vrees
dat hun kroost gepest zal worden wegens de verkeerde outfit.
Meer dan een derde van de Britse kinderen heeft een kledingstuk van een
topdesigner tegen hun tweede, dat blijkt uit recent onderzoek. Ook is de
gemiddelde kleerkast van een kind 1.860 euro waard. Het gemiddelde kind
heeft meer dan 154 kledingstukken, waarvan minstens een van een bekende
designer. Zes procent van de ouders spendeert jaarlijks 1660 euro aan
kinderkledij.
De onderzoekers denken
dat bekende fashionista's die extravagante kledij en accessoires voor
hun kinderen, als Suri Cruise, Romeo Beckham en Kingston Rossdale, kopen
een stimulerende factor bij deze trend zijn. Een kwart van de kinderen
draagt een duur horloge of een kostbaar juweel, acht procent heeft een
accessoire dat meer dan 200 euro waard is.
Ouders
lijken te denken dat ze hun kind met dure kledij een dienst bewijzen,
meer dan een kwart voelt zich namelijk schuldig wanneer hun kroost niet
in de laatste nieuwe mode rondloopt. 39 procent ziet het als hun plicht
om hun kinderen up-to-date met de laatste trends te houden, 36 procent
is bezorgd dat hun oogappel gepest zou worden op school moesten ze niet
met de juiste kledij gezien worden.
Modehandelaars doen goede zaken in eerste weekend van zomersolden
Modehandelaars doen goede zaken in eerste weekend van zomersolden
De omzet van de modehandelaars na het eerste weekend van de zomersolden
ligt 2 procent hoger dan vorig jaar. Dat blijkt uit een rondvraag van
het Neutraal Syndicaat voor Zelfstandigen (NSZ) bij kleding- en
schoenenwinkels. Vooral rokjes, kleedjes, topjes, hemden, T-shirts,
shorts en zomersandalen waren erg in trek.
De eerste dag van de
soldenperiode was al veelbelovend met een omzetstijging van 1 procent.
Ook het eerste weekend van de solden valt goed mee. Een goede zaak voor
handelaars en de consument, die kan rekenen op een kortingpercentage van
gemiddeld 30 procent met uitschieters tot 50 procent, aldus
NSZ-voorzitter Christine Mattheeuws.
In
de rekken kan de consument nog redelijk veel artikelen vinden, maar
iets minder dan vorig jaar. Dat heeft volgens het NSZ te maken met het
mooie lente- en zomerweer van de afgelopen maanden.
Gemiddeld
verkochten modehandelaars tussen maart en juli 4,2 procent meer dan
vorig jaar. Toch heeft 73 procent van de handelaars nog evenveel of meer
artikelen in de rekken liggen dan in 2010. Na de economische crisis
durfden ze dit jaar ook weer uitgebreidere collecties aankopen, aldus de
organisatie.
Vrouwen met rondingen zijn weer helemaal in dankzij actrice Christina Hendricks. Enkel in de zomermaanden rijzen er nog problemen, want hoe vind je eigenlijk een geschikt badpak voor dat vollere figuur? Bloemenprints
Wil je graag je figuur benadrukken in een zwempak? Ga dan voor een strak modelletje met de nodige verstevigingen bij de buikwand en de boezem. Kies steeds voor een fleurige, grote print. Bloemenprints zijn helemaal hip dit seizoen en ze trekken de aandacht weg van je probleemzones. Bikini
Ga je voor een bikini? Kies dan een topje waarbij je een grote driehoek hebt bij iedere borst. Zo zorg je ervoor dat je boezem niet stiekem meer laat zien dan je zelf wilt bij het zwemmen of zonnen. Haltertop
Haltertopjes zijn over het algemeen niet aan te raden voor grotere boezems. Wil je toch niet graag opgemerkt worden met brede bikinibandjes? Kies dan voor een haltertopje dat evenwijdig loopt met je schouders en pas nauwer wordt achterop je rug. Zo zorg je ervoor dat je schouders niet uit balans geraken met de rest van je lichaam. Bips
Heb je last van een brede bips? Kies dan voor een bikini waarbij het topje opvallender is dan het broekje. Door hippe prints toe te voegen, ga je de borsten accentueren en de aandacht van je bredere achterwerk afleiden. Aandachttrekkers
Heb je last van een buikje, maar wil je toch niet graag rondhollen in een zwempak? Dan is de tankini iets voor jou. Kies voor een langer topje waarbij de boezem extra geaccentueerd wordt door een kleuraccent. Zo trek je de aandacht naar boven en niet naar je buikje. (br.she - foto photonews)
Kate Moss getrouwd in jurk van gecontesteerde Galliano
Kate Moss getrouwd in jurk van gecontesteerde Galliano
Het Britse topmodel Kate Moss heeft voor haar bruidsjurk dan toch een
beroep gedaan op de ontwerpkunsten van haar vriend-ontwerper John
Galliano. Moss stapte in het huwelijksbootje met de rocker Jamie Hince.
En zoals dat hoort, keek de hele modewereld over hun schouders mee.
De bruidsjapon van Moss is al maanden hét voorwerp van speculatie in de
modieuze wereld van glitter en glamour. In het begin van dit jaar
lanceerde de Britse ontwerpster Viviene Westwood nog het gerucht dat
Moss haar jurk zelf zou ontwerpen. Verder werd ook Stella McCartney
herhaaldelijk als gelukkige getipt.
Maar
het is dus toch ontwerper John Galliano die met de pluimen gaat lopen
en dat heet toch enigszins verrassend. In februari van dit jaar werd de
Brit nog bij het Franse modehuis Christian Dior aan de deur gezet, omdat
hij zich in een Parijs café antisemetisch had uitgelaten. Op 22 juni
ging het proces tegen de gevallen couturier in Parijs van start; de
uitspraak wordt over enkele weken verwacht.
Met de jurk van Kate
Moss is Galliano niet aan zijn proefstuk toe. Eerder schreden onder
anderen actrice Penelope Cruz, het Braziliaanse topmodel Gisele Bündchen
en zangeres Gwen Stefani al in een jurk van hem naar het altaar. De
excentrieke modeontwerper staat overigens bekend voor bombastische en
gedurfde creaties. De kans dat Moss in een zedig, beige mantelpakje
haar jawoord geeft is dan ook klein.
Het
is de beroemde fotograaf Mario Testino - ook al een goede vriend van de
bruid - die het meerdaagse huwelijk vanaf vandaag exclusief op de
gevoelige plaat zal vastleggen.
Vogue wijdt het septembernummer
maar al te graag aan het feestelijke gebeuren; zowat de hele modewereld
wacht in spanning op de eerste kiekjes van de pasgehuwden, Moss' dochter
en bruidsmeisje Lila Grace én tal van beroemde genodigden. Het koppel
liet zich op de vooravond van het huwelijk al even aan de talrijk
verzamelde pers zien. Moss verscheen toen in ware bohémienstijl met
blauwe vintagejurk en bijbehorende laarzen, terwijl Hince het bij een
bijpassend hemd met blazer hield.
Kate Moss trouwde met Jamie
Hince, zanger van rockgroep 'The Kills'. Het feest vindt plaats in het
Britse dorp Cotswolds en zal maar liefst drie dagen duren. De Britse
kranten hebben het festivalhuwelijk in elk geval al tot "Mosstock"
omgedoopt. (br.hln - foto's bruno - ap)
De koopjesperiode is vandaag begonnen met kortingen van 20 tot 50
procent. De Brusselse Nieuwstraat was vanmorgen al overladen met
koopjesjagers. Dat dit op een vrijdag begint, zou een meevaller zijn.
"Veel mensen die vier vijfde werken, hebben op vrijdag vrijaf. Anderen
nemen op deze dag sneller een dagje vrijaf", zegt NSZ-voorzitter
Christine Mattheeuws. "Bovendien is het mooi weer om te shoppen", stelt
ze. Dat maakt Comeos, de federatie van de distributiesector, en
ondernemersorganisaties Unizo en NSZ vandaag bekend. De eerste cijfers
over de verkoop worden verwacht in de namiddag. Peter Vandenberghe van
Comeos wijst erop dat veel winkels op zondag open zullen zijn, waardoor
het voor verkopers een goed weekend wordt.
Vandenberghe
stelt ook vast dat steeds meer sectoren mee profiteren van het volk dat
op de been is en ook aan de koopjesperiode deelnemen. Zo zijn er nu ook
koopjes in de boekensector. De modewinkels hebben door het warme weer
in de lente al veel zomerkledij verkocht en zitten nu nog met veel
lentekledij, zegt hij ook.
De nieuwste beha's: klevende en ultralichte lingerie
De nieuwste beha's: klevende en ultralichte lingerie
Klevende beha's volledig gemaakt uit siliconen voor grotere boezems
en een ultralicht model, dat zijn de nieuwste uitvindingen op de
lingeriemarkt. Maar lossen deze producten ook echt de verwachtingen in?
De nieuwste lichte beha weegt nog geen 60 gram, dat is half zoveel als
een gemiddeld model en dit is een vijfde van een push-upbeha met gel.
Grootwarenhuis Debenhams lanceert dit, die niet in elkaar gestikt maar
gelijmd is, voor 20 euro. Uit tests blijkt dat de t-shirt beha hetzelfde
gevoel bezorgt als naakt zijn onder je kledij, het zou als een tweede
huid zijn. Sharon Webb van Debenhams: "De zoektocht naar een beha die
past, flatteert en goed zit, is even moeilijk als het vinden van de
juiste man." De Britse keten
Selfridges pakt dan weer uit met een klevende beha zonder bandjes voor
grotere boezems, die volledig uit siliconen bestaat. De uitviding kost
ongeveer 40 euro en is de eerste in zijn soort. Omdat het model zo goed
om je lichaam past, zou deze niet afzakken. De makers beloven ook dat je
dit tot 25 keer kan dragen. Het Britse
model Kelly Hall heeft een E-cup en probeerde de zelfklevende lilngerie
uit. "Ik ging een hele dag op pad met deze beha. Lopen is hopeloos,
mijn borsten gingen dan alle kanten op, ik kon evengoed niets aandoen.
Ook tijdens het fietsen zakt hij af en voel ik me helemaal niet veilig.
Tijdens het shoppen, ben ik wel op mijn gemak. Om te gaan dansen, is
deze beha echter ook niet geschikt. Ik denk trouwens niet dat ik hem 25
keer zou kunnen dragen. Dit kledingstuk is ideaal voor een rustig diner,
maar van zodra je van plan bent veel te bewegen, zou ik toch voor een
ander model kiezen." (br.hln)
De ballerinadot is een kapselklassieker omdat je er niet veel moeite
in moet steken en het benadrukt de natuurlijke schoonheid, aldus
stylisten.
Dankzij de balletfilm 'Black Swan' was de dot de haartrend op de catwalk
voor de lentecollecties. Styliste celebs als Diane Kruger, Kirsten
Dunst en Jennifer Lopez pikten dit op en geven hun draai aan het kapsel
van actrice Natalie Portman in de film. Styliste Syfu zegt dat de dot de
laatste jaren erg veranderd is. "Er zijn verschillende versies,
nonchalant, asymmetrisch, bovenop het hoofd of strak. Vroeger was dit
erg stijf, maar tegenwoordig kan je er alle kanten mee op."
Syfu
deelt haar geheim voor de perfecte dot. "Voor je eraan begint, werk je
met een stylingproduct om een stevige basis te maken zodat het niet
lost. Je blaast het best droog in de richting waar je de dot wil, voor
meer controle, gebruik een platte borstel. Wanneer je je haar met een
elastiekje vastmaakt, zorg er dan voor dat je je hoofd recht houdt om te
vermijden dat de dot uitzakt aan je nek."
"Maak
je stijl persoonlijk, je kan hier eigenlijk niet fout mee gaan. Je moet
wel rekening houden met wat je draagt, deze haarstijl vestigt namelijk
de aandacht op je gezicht, probeer dus slechts een aspect te benadrukken
als felle lippen, strenge wenkbrauwen of verleidelijke ogen."
Topmodel word je op je 15de. Als je geluk hebt, maak je ook op je 18de nog een kans. Maar op je 48ste ben je zeker en vast afgeschreven. Dat dacht Cindy Joseph althans. De Britse besloot op haar 48ste haar lokken niet langer te verven en voor een prachtig grijs te gaan. "Plots werd ik opgemerkt door een talentenzoeker." Sindsdien is de vrouw in de grootste reclamecampagnes te bewonderen.
Het sprookje van Cindy Joseph begon zo'n 10 jaar geleden. De guitige dame besloot haar leeftijd te omarmen en volop voor grijs haar te gaan. Aan een modellencarrière dacht de vrouw hoegenaamd niet. "Maar toen werd ik opgemerkt door een talentenzoeker en een paar weken later tekende ik mijn contract bij Ford Models", vertelt Joseph. Het succesverhaal ging nog sneller aan het rollen toen ook modefotograaf Stephen Meisel voor haar charmes viel. Plots werd ze gevraagd voor Dolce&Gabbana, en campagnes voor Ann Taylor en Aveda volgden snel. Nu is ze ook het uithangbord van Olay en de winkelketen Target.
"Ik ben zo blij dat ik van die jeugdige onzekerheid verlost ben. Ik weet wie ik ben, wat ik kan en hoe ik met mezelf moet omgaan", vertelt de vrouw. "Wat je ziet is wat je krijgt. Ik ben blij met mezelf. Als je me wilt zoals ik ben, zal ik het zo aan je verkopen." (br.she)
Links: espadrilles van Lanvin, rechts: model van Theodora and Callum.
Espadrilles waren lang het schoeisel van artiesten en vrijgevochten
hippies: ze waren het symbool van de vrijheid. Ze zijn makkelijk,
betaalbaar en tegenwoordig ook hip, wat meteen verklaart waarom ze nu zo
populair zijn bij fashionista's.
Zelfs chique designers herontdekten de espadrille. Hoewel je voor al 10
euro dit oorspronkelijk Catalaanse schoeisel uit canvas vindt, kun je
ook 300 euro uitgeven aan een roze satijnen paar van Lanvin, ook Yves
Saint Laurent maakte hier een versie van. Maar zelfs dure
designermodellen zijn gemaakt van canvas en jute of hennep, want
betekent dat zij bij de eerste regenbui geruïneerd zijn. Tegenwoordig
heb je gelukkig ook exemplaren met een lederen bovenkant en een
ruberen, deze doorstaan het regenachtige Belgische klimaat iets beter.
Welk model? Deze
schoenen komen er in verschillende gedaanten: het basismodel heeft een
platte zool en is rechttoe rechtaan. Maar voor liefhebbers van hoge
hakken zijn er plateauversies, het Spaanse bedrijf Castañer waagde zich
hier voor het eerst aan in de jaren '60. Durvers gaan voor een model met
bandjes rond de enkels. Een leuk accent voeg je toe met vrolijke
printjes, maar je hebt ook mooie lederen exemplaren van bijvoorbeeld
Penelope (br.hln)
Heidi Klum lanceert een juwelenlijn. De nepsieraden worden samen met QVC op de markt gebracht.
Geen peperdure diamanten voor Heidi Klum. Het topmodel houdt van verandering en kiest daarvoor voor nepjuwelen ter lancering van haar juwelenlijn in samenwerking met QVC. De lijn zou vanaf 8 september in Amerika verkrijgbaar zijn, net rond het tijdstip van de New York Fashion Week.
Klum introduceerde eerder al een zilvercollectie voor QVC.