Vergeet de string, hier is de Brazilian
Strings zijn passé, dat is al een aantal jaren duidelijk. Maar een
alternatief was er nog niet echt... tot nu: de Brazilian. De onderbroek
heeft niets te maken met de gelijknamige 'scheervorm', waarbij alle
schaamhaar wordt weggeschoren. Ze is in vergelijking zelfs redelijk
preuts en houdt het midden tussen een gewone onderbroek en een string.
In Groot-Brittannië biedt keten M&S de onderbroeken aan, en ze
bleken een grote hit.
De Brazilian is zo gemaakt dat de kans op uitpuilen of bulten fel verminderd wordt, wat de onderbroek erg geschikt maakt om te dragen onder strakke zomerjurken of -broeken. Tegelijk is ze in de lies hoog uitgesneden, wat de benen langer doet lijken.
"We ontwikkelden de Brazilian al in 2005. Het idee was een onderbroek te maken die vrouwelijker en ondeugender was dan de boyshort, maar meer verhullend dan een string. Omdat ze geïnspireerd was op de bikini's die vrouwen dragen op het strand van Rio de Janeiro hebben we het 'The Brazilian' gedoopt", legt Soozie Jenkinson, hoofd van lingerieontwerp bij Marks & Spencer uit.
Volgens de cijfers is de verkoop ervan met maar liefst 64 procent toegenomen. Voor wie zegt dat je met cijfers alles kan bewijzen: sinds de introductie 3 maanden geleden gingen er 500.000 over de toonbank, al zal het aanbod 3-voor-10 pond (12 euro) er misschien ook iets mee te maken hebben. Samen met een populaire maxi-jurk (60 euro) en goed verkopende badmode, helpt deze onderbroek het modemerk aan goede cijfers. (br.hln)
|