Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
fashionista

26-07-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Daarom willen moeders zich zoals hun dochters kleden

Daarom willen moeders zich zoals hun dochters kleden


http://img841.imageshack.us/img841/8837/moederendochter.jpg


Terwijl het vroeger vooral de tienerdochters waren die de garderobes van hun moeders plunderden, lijkt het tij tegenwoordig definitief gekeerd. Uit een recente studie blijkt dat de huidige generatie moeders hun dochters als voorbeelden beschouwen, als het op mode en stijl aankomt dan toch.

De '20-40 moeders' - zo noemen jonge meisjes hun moeders van 40 die zich als een prille twintiger willen kleden - doen er alles aan om er jong te blijven uitzien. Zowel voor kledij, make-up als kapsel observeren ze hun jongere dochters dan ook goed.
Bovendien werkt het fenomeen kennelijk maar in één richting: de stijl en smaak van de oudere generaties blijkt de jongeren koud te laten.

De studie bevroeg meer dan 300 moeders en dochters met een gemiddelde leeftijd van respectievelijk 44 en 16 jaar. Daaruit bleek dat jonge meisjes een belangrijke invloed uitoefenen op de make-up, kleren en kapsels van hun moeders.

Uit de rondvraag blijkt dat moeders die zich 'jong van geest' voelen, modebewust zijn en hun dochter als een stijlvoorbeeld beschouwen, vaak de shopadresjes en -gewoontes van hun dochters kopiëren. In het geval van de dochters blijkt dat dan weer niet het geval: zij blijken hun moeder steeds minder als een rolmodel te beschouwen, als op het op stijl en mode aankomt.

"Onze cultuur legt de nadruk op jong zijn", zegt dokter Ayalla Ruvio. Hij werkte mee aan het onderzoek en ziet dat "deze sociale tendens zich onder meer uit in ouders die hun kinderen imiteren. We hebben moeders gehoord die 44 jaar waren, maar zich hoogstens 33 of 34 jaar voelden".

"De moeders in kwestie voelen zich jonger en willen dat door hun consumptiegedrag duidelijk maken", zegt Ruvio nog. "Ze hebben geen tijd om zelf te ontdekken wat jong en trendy is, omdat ze een druk leven hebben met een carrière en kinderen. Dus kiezen ze maar voor de snelle manier: ze kopiëren gewoon hun dochters".

Cultuurhistorici hebben lang beweerd dat de jaren vijftig een breekpunt waren, toen de jongere generaties voor het eerst actief in opstand kwamen tegen de smaak en stijl van hun ouders. Nu blijkt het tij dus definitief gekeerd. Wij zijn alvast benieuwd wanneer ook de moeders tegen de stijl van hun dochters gaan rebelleren ... (br.hln)


26-07-2011 om 16:08 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Shapewear is hipper dan ooit

Shapewear is hipper dan ooit


http://img813.imageshack.us/img813/7453/shapewear.jpg



Shapewear blijft maar aan populariteit winnen. Volgens sommige stylisten is een corrigerend broekje zelfs zo normaal geworden als lingerie of lipstick.

Jessica Alba, Oprah Winfrey, Queen Latifah, Gwyneth Paltrow, Rihanna, … niemand heeft er nog problemen mee om toe te geven dat ze shapewear dragen. Het mag dan ook niet verwonderen dat de verkoop in 2010 nog maar eens met 3,5% steeg. Daardoor lijkt de markt haast onuitputtelijk te worden.

Al is er volgens stylisten wel een verschuiving zichtbaar. Daar waar shapewear vroeger vooral uit nude en zwarte kleurtjes bestond, is het nu een fashion statement om dergelijk corrigerend ondergoed te dragen. Een tummytucker mag best gezien worden en wordt dan ook geproduceerd in flashy kleurtjes als geel, roze en gifgroen.

De afzetmarkt bestaat uit 2 grote groepen: de vrouwen ouder dan 40, die alles wat strak willen houden en de jonge tieners en twintigers die net als de filmsterren door het leven willen gaan en shapewear als een noodzakelijk accessoire zien. "Mijn lipstick, mijn parfum en mijn shapewear, dat is het idee van de meeste jonge vrouwen", aldus stylist Phillip Bloch tegen WWD.  (br.she)


26-07-2011 om 11:01 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
25-07-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Versace bant 'gevaarlijke jeansbroeken

Versace bant 'gevaarlijke jeansbroeken'


http://img121.imageshack.us/img121/6969/jeansversace.jpg


Het Italiaanse modehuis Gianni Versace zal in de toekomst de omstreden techniek van zandstralen niet meer toepassen. De techniek werd tot nu toe gebruikt om jeansbroeken een 'afgedragen' look te geven.

De beslissing komt als antwoord op een langdurige en internationale campagne van de 'Clean clothes campaign' (CCC). Dat is een samenwerkingsverband van verschillende organisaties die de arbeidsomstandigheden in de textielindustrie willen verbeteren.

Eerder kondigden grote namen als Benetton, Burberry, Gucci, Levi's, H&M, Pepe Jeans en Replay al aan de techniek uit het productieproces te zullen bannen.
 
Het modehuis kondigt nu aan zich "tegen de praktijk van het zandstralen te verzetten, ten gevolge van recente kritiek van het CCC op de praktijken van Versace". Het bedrijf heeft het probleem van naderbij bekeken en geeft de organisatie nu gelijk.

"Versace heeft elke leverancier expliciet gevraagd om hen te verzekeren dat zij de techniek niet meer gebruiken. Het zal overigens een voorwaarde zijn voor elke mogelijke nieuwe leverancier, om met Versace te mogen samenwerken", zo luidt het nog.

Zandstralen is een techniek waarbij arbeiders zand onder erg hoge druk tegen een jeansbroek blazen, waardoor deze een afgebleekte en 'gedragen' look krijgt. In landen als Turkije en Bangladesh, waar de techniek nog manueel wordt uitgevoerd, stierven al mensen aan de gevolgen van de gevaarlijke praktijk. Tijdens het proces worden de arbeiders aan heel wat schadelijke stoffen blootgesteld, wat onder meer tot ernstige longziektes leidt.

Hoewel de techniek in Europa al sinds 1966 verboden is, wordt hij in de rest van de wereld nog al te vaak toegepast. De CCC zet haar strijd tegen het zandstralen ondertussen onvermoeid verder en wil nu naar verluidt ook de modehuizen Dolce & Gabbana en Armani tot een soortgelijke beslissing overhalen.


25-07-2011 om 20:07 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
24-07-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Gefrustreerde Christina Hendricks tekent eigen badcollectie

Gefrustreerde Christina Hendricks tekent eigen badcollectie


http://img855.imageshack.us/img855/4347/christinahendricksa.jpg


Mad Men-actrice Christina Hendricks is beroemd om haar voluptueuze figuur. Maar diezelfde bejubelde curves hebben haar al voor veel problemen gesteld: een rodeloperjurk vinden is een hel, en ook wat badmode betreft is het huilen met de pet op.

Elke andere Hollywoodster zou aan het diëten zijn geslagen, maar niet Christina. "Ze houdt van haar lichaam en van haar rondingen en ze wil die niet kwijt."

"Christina heeft maat 42 en weegt 70 kilogram, maar ze kan geen badpak vinden dat haar flatteert", zegt een bekende van Christina. Dus heeft ze beslist om dan maar zelf een badcollectie te creëren om dat probleem voor eens en voor altijd de wereld uit te helpen. "Ze weet dat ze kleren zal maken voor een groep vrouwen die nu over het hoofd wordt gezien."

De actrice voert momenteel gesprekken met grote badmodemakers om haar eigen collectie in de rekken te krijgen. Er zouden ook al ideeën zijn voor een lingeriecollectie en uiteindelijk zelf een kledingcollectie. We zijn benieuwd. (br.hln)


24-07-2011 om 19:42 geschreven door fashionista


» Reageer (1)
23-07-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zo bezit je 256 paar schoenen, die in één schoendoos passen

Zo bezit je 256 paar schoenen, die in één schoendoos passen


http://img641.imageshack.us/img641/2812/sharongolan.jpg


256 paar schoenen die in één schoendoos passen, dat is onmogelijk? Niet als het ontwerp van de Israëlische Sharon Golan een echte hit wordt.


Sharon maakte voor haar afstudeerproject aan de Israëlische Bezalel Academie voor Kunst en Design een zeer kunstige, originele en modulaire schoenen.




Het enige wat je nodig hebt is twee rekkertjes en vier stukjes plastiek, wat door slim combineren kan leiden tot 256 paar schoenen. Goedkoop en klein, wat willen we nog meer?

Behalve wat minder bloot misschien, met het Belgische weer zouden onze voetjes rap onderkoeld geraken! (br.hln - foto's reuters)


23-07-2011 om 16:20 geschreven door fashionista


» Reageer (1)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Madonna en dochter Lourdes lanceren beautycollectie

Madonna en dochter Lourdes lanceren beautycollectie


http://img811.imageshack.us/img811/7614/madonnaenlourdes.jpg


Het modemerk 'Material girl' - dat Madonna samen met haar dochter Lourdes (14) ontwerpt - komt nu ook met een make-up en verzorgingscollectie op de proppen. De collectie zal onder meer nagellak, lipgloss, bodylotions en later ook oogschaduw bevatten.

Na twee succesvolle kledingcollecties wordt het gamma van de 'Material girl' collectie in augustus van dit jaar dus nog uitgebreid. Zowel Madonna als Lourdes waren nauw bij het tot stand komen van dit nieuwe cosmetica- en schoonheidsgamma betrokken.

Dat ook dochter Lourdes in het hele proces een mening heeft, was al duidelijk. "Het was erg fijn om mijn eigen geuren te mogen uitkiezen voor de verzorgingsproducten en lipgloss", zegt ze. "We hebben ze grappige namen als 'Wicked watermelon' en 'Flirty fruit' gegeven. Ik koos voor de geuren waar ik zelf van hou".


23-07-2011 om 13:31 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
22-07-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Victoria-tas van 10.000 euro is it-bag van het seizoen

Victoria-tas van 10.000 euro is it-bag van het seizoen


De tas hoort tot de White Christmas-collectie van Selfridges.


De nieuwe handtas van Victoria Beckham is meteen gebombardeerd tot it-bag van het najaar. De tas uit krokodillenleer is niet meteen voor stervelingen, want het prijskaartje start maar aan 10.000 euro. Dat maakt de tas wel duur, maar nog altijd twee keer goedkoper dan de handtassen van de Olsentweeling.

Voor zijn prijskaartje is de handtas ook wel bijzonder: het is een uniek stuk, ontworpen voor het 'White Christmas'-thema van de keten Selfridges. Hij is enkel verkrijgbaar in het wit krokodillenleer, voorzien van een gouden ketting en handvat, en moet op bestelling gemaakt worden. De tas draagt dan ook de naam van de eigenaar en kan ook een boodschap van een (gulle) schenker bevatten.

De dure tas van Victoria is nauwelijks een verrassing: handtassen zijn haar favoriete accessoire, en haar favoriet is de exclusieve, megadure Birkinbag. Haar collectie Birkintassen wordt op ruim 2 miljoen euro geschat.

De Britse keten Selfridges nam de tas meteen op in haar geschenkentips voor Kerstmis, naast een witte jurk van ontwerpster Daniella Helayel, die ook ontwerpt voor Issa, een van de favoriete modehuizen van Kate Middleton. De jurk komt met een prijskaartje van 700 euro. Het is een elegante avondjurk met frons ter hoogte van de middel, een jurk die Kate met plezier zou dragen.

Geen speciale jurk zonder speciaal ondergoed: een onderbroek gemaakt van witte zijde en afgewerkt met diamant kost nog eens 350 euro. De foto's kan je hier bekijken.

Maar het kan nog extravaganter: er is ook een adventkalender te koop voor 20.000 euro. Al is kalender misschien het verkeerde woord: het is een meubelstuk waarin cadeautjes verstopt zitten. Zoals het een echte adventkalender betaamt, kan je elke dag één cadeautje openen. De gelukkige koper kan zo onder andere eigenaar worden van een paar mini-Louboutins en hele dure beautyproducten. (br.hln)


22-07-2011 om 13:46 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een derde van de vrouwen gaat joggen met make-up

Een derde van de vrouwen gaat joggen met make-up


http://img706.imageshack.us/img706/9541/makeupw.jpg


Natuurlijke schoonheid mag dan een edel begrip zijn, onder vrouwen kan het kennelijk niet bij iedereen op evenveel sympathie rekenen. Eén op drie vrouwen gaat nooit de deur uit zonder make-up. Dat blijkt uit een recente rondvraag van de Britse zender QVC.

Zowat een kwart van de ondervraagde vrouwen gaf bovendien aan hun make-up al bij te werken, na amper twee of drie uur. Voor heel wat vrouwen blijkt het idee om zich zonder make-up aan de buitenwereld te tonen alleen al, een ware nachtmerrie.

Dertig procent van de ondervraagde vrouwen gaf zelfs aan bij het joggen op zijn minst een vleugje lipstick aan te brengen.

Vrouwen denken gemiddeld negen keer per dag  na over hun uiterlijk, zo blijkt. Dertig procent van de vrouwen zei bovendien dat hun voorkomen het laatste is waar ze aan denken voor ze gaan slapen, terwijl 16 procent aangaf ook met die gedachte op te staan 's morgens.

Een op de vijf vrouwen denkt de gewoonte rechtstreeks van hun moeder te hebben overgenomen. Zowat een kwart van de vrouwen houdt het haar hele leven bij dezelfde producten en make-uprituelen.

Sollicitatiegesprekken en eerste afspraakjes bleken de situaties waarvoor vrouwen het meeste stress ervaren, als het op hun uiterlijk en make-up aankomt.

Mannen hoeven zich overigens niet bepaald geflatteerd te voelen door de resultaten van de enquête; vrouwen blijken zich lang niet alleen voor hen mooi te maken. Meer dan een derde van de ondervraagde vrouwen gaf aan zich het meeste zorgen te maken over hoe ze bij andere vrouwen overkomen, eerder dan bij mannen.

De klaarblijkelijke make-upverslaving heeft dus eerder met een gebrek aan zelfvertrouwen, dan met pure ijdelheid te maken.

Psychologe Linda Papadopoulos leidde in het verleden al een onderzoek naar de emotionele impact van huidziektes en meent dat "alleen al wie denkt er goed uit te zien, een veel positievere kijk op het leven uitstraalt".

Sue Leeson van QVC stelt het eenvoudig en zegt "dat dit onderzoek simpelweg aantoont wat we al altijd vermoedden: vrouwen zien er elke dag graag op hun best uit." (br.hln)


22-07-2011 om 12:26 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Olsen-tweeling creëert peperdure handtassen

Olsen-tweeling creëert peperdure handtassen


http://img801.imageshack.us/img801/8675/olsentweeling.jpg
Ashley Olsen heeft haar favoriet al gekozen: een bruine maxibag. 


Mary-Kate en Ashley Olsen zijn volop bezig aan de uitbreiding van hun kledingmerk 'The Row'. Ze kondigden daarvoor een handtassenlijn aan. Wie hoopt zo'n tas op de kop te tikken, kan alvast beginnen sparen want ze kosten gemakkelijk 25.000 euro. Daarmee profileert de Olsen-tweeling zich resoluut in het luxesegment, en gaan ze de concurrentie aan met Hermès en Birkin.

De handtassenlijn voor The Row bestaat uit een gamma waarin iets te vinden is 'voor elke gelegenheid', aldus de tweeling. Een kleine clutch, een minischoudertas, maar ook maxitassen en zelfs rugzakken. Voor de materialen kozen ze alleen het beste leer en krokodillenleer, wat de prijs de hoogte injaagt.


http://img577.imageshack.us/img577/347/therow.jpg



De duurste tas in het gamma is een een rugzakje gemaakt van zwart glanzend krokodillenleer, dat afhankelijk van de bron 39.000 tot 49.000 dollar kost, omgerekend 27.500 tot 35.000 euro.  Geïnteresseerden melden zich vanaf augustus aan bij Barney's, dat beslist heeft de tassen te verkopen.

The Row werd in 2007 gelanceerd als een merk dat op zoek wou gaan naar het perfecte witte T-shirt. Ondertussen wornde onder die vlag ook avondkledij, jassen, gebreide stukken, mannenkledij en zonnebrillen verkocht. Een schoenencollectie zou nog later dit jaar volgen.(br.hln - foto bruno)


22-07-2011 om 10:38 geschreven door fashionista


» Reageer (1)
20-07-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Jeans kopen bezorgt meer stress dan verhuizen

Jeans kopen bezorgt meer stress dan verhuizen


http://img837.imageshack.us/img837/479/jeansw.jpg


Het is een troost voor elke vrouw dit zich ooit in duizend bochten wrong in een pashokje om in die zoveelste, blauwe jeans te passen. Maar liefst 43 procent van de vrouwen verkiest verhuizen boven het passen van een jeans.

Dat blijkt uit een enquête van het Britse online modemerk isme.com. Van de 1000 ondervraagde vrouwen gaf 43 procent aan meer stress en angst te krijgen van de zoektocht naar een passende jeans dan van verhuizen. Vooral voor de vrouwen ouder dan 50 jaar, blijkt een jeans passen een traumatische ervaring.

Twee derde van de vrouwen ouder dan 50 jaar noemt de zoektocht naar een jeans de meest traumatische van alle winkelervaringen. De trendy, skinny jeans blijkt de meest rampzalige: vrouwen voelen er zich dik en onaantrekkelijk in.

Heel wat ondervraagde vrouwen vinden bovendien dat jeansmerken hen met een schuldgevoel en complex opzadelen, onder meer doordat de te lage uitsnijding van de broeken. Ook het probleem van de zogeheten 'muffin top' - uitpuilende lovehandles - werd vaak als negatieve ervaring genoemd.

Vooral voor vrouwen ouder dan 50, blijkt de zoektocht naar een passende jeans een helse opgave. De helft van hen vindt dat het huidige marktaanbod niet op hen is afgestemd, terwijl 23 procent vindt dat de merken die zich wel op oudere vrouwen richten dan weer te oubollig en slonzig zijn.

"Vrouwen van 50+ willen nog steeds modieuze kledij, een uitgebreid aanbod en budgetvriendelijke prijzen", zo blijkt. "Een merk dat begrijpt wat er goed uitziet op een rijper vrouwenlichaam, heeft een gat in de markt te pakken".

Jackie Lewis is de woordvoerder van het kledingmerk dat de rondvraag organiseerde. "Hoe duur een jeans ook mag zijn, een broek die je niet als gegoten zit kan je modieuze outfit helemaal afkraken", zegt ze.

"Voor broeken en jeans is vooral de taille van belang: die neemt toe naarmate je ouder wordt. Vrouwen die te simpel redeneren en een grotere maat kiezen, merken vaak dat de jeans niet om de heupen en het achterwerk aansluit".


20-07-2011 om 14:47 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
19-07-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vintage boetiek Lily Allen is niet failliet

Vintage boetiek Lily Allen is niet failliet


http://img845.imageshack.us/img845/9779/lilyensarah.jpg
Lily Allen en halfzus Sarah Owen


Ondanks de aanhoudende geruchten van een faillissement, houdt Lily Allen voet bij stuk. Haar vintagewinkel 'Lucy in Disguise' sloot recent, amper tien maanden na de opening, zijn deuren. Lily kondigt nu zelf een heropening aan op een andere locatie.

Lily Allen opende tien maanden geleden een vintage boetiek in het hartje van Londen, samen met haar halfzus Sarah Owen. Toch was de winkel geen lang leven beschoren: de deuren gingen na tien maanden onherroepelijk dicht, en de geruchten over een faillissement staken al even snel de kop op.

De zwangere, Britse zangeres drukt nu zelf alle geruchten de kop in met een persbericht. "Onze winkelruimte was een pop-up store van negen maanden", zegt ze. "De locatie hielp ons het concept van 'Lucy in Disguise' succesvol te lanceren, deze stappen waren altijd al gepland".

De zangeres kondigde dus meteen maar de nieuwe locatie van haar eigen boetiek aan. Dit keer werd voor de hippe, Londense wijk Soho geopteerd. In augustus van dit jaar zou de nieuwe shop daar de deuren openen.

Ondertussen kunnen de echte fans nog steeds terecht op de online winkel  van miss Allen. Je vindt er een uitgebreide vintage collectie én de exclusieve lijn die Lily samen met haar halfzus ontwierp.

Lily Allen zette vorig jaar een punt achter haar carrière als zangeres en ging met een eigen vintage boetiek een nieuwe uitdaging aan. Samen met haar zus zette ze ook een eigen collectie op poten rond de fictieve figuur van 'Lucy'. De collectie bevat vooral felgekleurde paillettenjurken en jaren veertig kleedjes.



19-07-2011 om 19:04 geschreven door fashionista


» Reageer (2)
18-07-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Modehuis Natan op zoek naar ideale bruidje

Modehuis Natan op zoek naar ideale bruidje


http://img12.imageshack.us/img12/9339/modehuisnatan.jpg


Het modehuis Natan zal tijdens de Miele Catwalk 2011 zijn nieuwste bruidscreatie showen, en daar hoort een gepast topmodel (in wording) bij.

Voel jij het kriebelen als je een catwalk ziet? Dan ben jij misschien wel de geknipte bruid voor Edouard Vermeulen. De man achter het succesvolle Belgische modehuis Natan showt op 8 en 9 september 2011 namelijk een unieke bruidsjurk op de Miele Catwalk. De jurk is er al, maar het model moet nog gevonden worden. (br.she)

Geïnteresseerden kunnen hun kans wagen via mielecatwalk.be. 


18-07-2011 om 13:48 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kobaltblauw is nog nooit zo leuk & trendy geweest

Kobaltblauw is nog nooit zo leuk & trendy geweest


http://img714.imageshack.us/img714/681/kobaltblauw.jpg


Misschien komt het door de 'revival of the eighties' of door de verlovingsjurk van Kate Middleton, maar dat kobaltblauw dé kleur van de zomer is, is nu wel duidelijk. De rode lopers worden het ware overspoeld met de Koninklijke kleur. Blauwe maandagen zijn nog nooit zo leuk en trendy geweest.

Deze knalkleur domineerde vorig jaar al de catwalks maar nu de collecties eindelijk in de winkelrekken liggen, pikken de celebs daar natuurlijk gretig op in. Actrices zoals Uma Thurman, Reese Witherspoon en Eva Mendes waagden zich al aan een kobaltblauw rodeloperavontuur, maar ook Blake Lively is helemaal te vinden voor de nieuwe trend. Zij droeg op twee maanden tijd twee verschillende knalblauwe jurken, die allebei een groot succes bleken te zijn.

Maar wat is nu het geheim achter het succes van de kleur? Simpel. Kobalt staat zowat bij iedere huidskleur en je kan dit soort blauw combineren met zowel neutrale als felle kleuren. Durvers kunnen zelfs voor een een combinatie van het Koninklijke blauw en zwart gaan. De keuze is aan jou, de mogelijkheden zijn legio.

Speel je liever op veilig? Ga dan voor nude peep-toe hoge hakken zoals Reese Witherspoon en Kate Middleton. De durvers kunnen voor een paars-blauwe ouftit kiezen zoals Blake Lively dat tot twee maal deed door paarse Louboutins te dragen.

Dan zijn er nog de metallics waarmee je jouw outfit een hoog 'glitter & glamourgehalte' geeft, en dat zonder te overdrijven. Kijk maar naar Eva Mendes die een gouden riem droeg op het Met Gala en naar Kylie Minogue die vorige maand in Australië haar zilveren peep-toes uit de kast haalde.

Dit gezegd zijnde, kobaltblauw is een kleur die zowat met alle mogelijke combinaties werkt en waarmee je moeilijk de bal kunt misslaan. Maar uitzonderingen bevestigen de regel, dat bewijst Tara Palmer Tomkinson die op de trouw van Will & Kate volledig de mist inging. Met haar blauwe jurk was op zich niks mis mee, maar het was de combinatie van de bizarre hoed, de vreemde schoenen en haar overbodige handschoenen die voor een 'overkill' zorgden.



http://img708.imageshack.us/img708/1158/tarapalmertomkinson.jpg


Ook prinses Eugenie maakte dezelfde fout door die dag een belachelijke hoed op te zetten: dat gevederd haarstukje was net iets te veel van het goede, om nog maar te zwijgen over haar bloemenjasje waarmee ze er op slag dertig jaar ouder uit zag... (br.hln)


18-07-2011 om 11:52 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
17-07-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Veel handelaars geven al kortingen tot 50 procent

Veel handelaars geven al kortingen tot 50 procent


http://img715.imageshack.us/img715/7449/koopjes.jpg


Nu de zomerkoopjes halfweg zijn, geven veel handelaars al kortingen tot 50 procent. Dat is vroeger dan vorig jaar. "De eerste dagen van de koopjes waren goed, maar nadien is de verkoop wat gedaald", zegt Luc Ardies van zelfstandigenorganisatie Unizo. Hij wijt die lichte terugval aan het minder goede weer.

Globaal gezien verkopen de winkeliers evenveel of iets minder dan vorig jaar, maar Unizo merkt wel grote verschillen tussen de handelaars binnen bepaalde sectoren zoals kledij, schoenen en lederwaren.

Het Neutraal Syndicaat voor Zelfstandigen (NSZ) trekt uit een eigen rondvraag dezelfde conclusies, maar rekent voor de volledige soldenperiode op een lichte verbetering ten opzichte van vorig jaar. Toen lag de omzet reeds anderhalf procent hoger dan in 2009.

Toch zijn de handelaars hoopvol: het volstaat dat het iets minder regent en iets minder koud is opdat de consumenten terug volop aankopen. De zomerkoopjes eindigen op zondag 31 juli (br.hln)


17-07-2011 om 20:34 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Jean Paul Gaultier lanceert badkleding

Jean Paul Gaultier lanceert badkleding


http://img84.imageshack.us/img84/6802/paulgaultier.jpg


Jean Paul Gaultier startte vorig jaar met een unieke lingeriecollectie voor het luxemerk La Perla. Dit jaar breidt de man daar een badcollectie aan vast.

Jean Paul Gaultier wist vorig jaar te verbazen met een eigen lingeriecollectie voor het luxemerk La Perla. Dit jaar doet de ontwerper het nog eens fijntjes over en introduceert ook meteen een eigen badkledinglijn. In de nieuwe collectie vind je naast bandeaubikini's met ruches ook bondage geïnspireerde badpakken.

Voor een badpak tel je minstens 255 euro neer. (br.she - foto photonews)


17-07-2011 om 09:11 geschreven door fashionista


» Reageer (1)
16-07-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Pimp je pumps goedkoop en snel met de 'heel condoms'

Pimp je pumps goedkoop en snel met de 'heel condoms'


http://img339.imageshack.us/img339/9749/condomsp.jpg


Voor elke schoen gekke vrouw met een budget dat het af en toe laat afweten, zijn er nu de 'heel condoms'. Het zijn versierde hoesjes die je over de hak van je pumps kan schuiven, waardoor ze er op slag helemaal anders uitzien. Budgetvriendelijk én trendy.

De bedenkers van de 'heel condoms' hebben aan vrouwen die a) verzot op schoenen en b) nu en dan toch budgetvriendelijk willen of moeten denken, gedacht. De gevederde, gestrikte of gebloemde hoezen passen op elke middel- tot erg hoge hak. Bovendien beschermen ze je hakken én zijn ze stukken goedkoper dan een nieuw paar schoenen.

Wie nieuwsgierig is geworden en zich maar vreemde beelden bij de term 'heel condoms' blijft voorstellen, kan terecht op deze website.


16-07-2011 om 10:27 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
14-07-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vergeet de string, hier is de Brazilian

Vergeet de string, hier is de Brazilian


http://img13.imageshack.us/img13/489/brazilian.jpg


Strings zijn passé, dat is al een aantal jaren duidelijk. Maar een alternatief was er nog niet echt... tot nu: de Brazilian. De onderbroek heeft niets te maken met de gelijknamige 'scheervorm', waarbij alle schaamhaar wordt weggeschoren. Ze is in vergelijking zelfs redelijk preuts en houdt het midden tussen een gewone onderbroek en een string. In Groot-Brittannië biedt keten M&S de onderbroeken aan, en ze bleken een grote hit.

De Brazilian is zo gemaakt dat de kans op uitpuilen of bulten fel verminderd wordt, wat de onderbroek erg geschikt maakt om te dragen onder strakke zomerjurken of -broeken. Tegelijk is ze in de lies hoog uitgesneden, wat de benen langer doet lijken.

"We ontwikkelden de Brazilian al in 2005. Het idee was een onderbroek te maken die vrouwelijker en ondeugender was dan de boyshort, maar meer verhullend dan een string. Omdat ze geïnspireerd was op de bikini's die vrouwen dragen op het strand van Rio de Janeiro hebben we het 'The Brazilian' gedoopt", legt Soozie Jenkinson, hoofd van lingerieontwerp bij Marks & Spencer uit.



http://static1.hln.be/static/photo/2011/17/3/2/20110714104850/media_l_4281572.jpg


Volgens de cijfers is de verkoop ervan met maar liefst 64 procent toegenomen. Voor wie zegt dat je met cijfers alles kan bewijzen: sinds de introductie 3 maanden geleden gingen er 500.000 over de toonbank, al zal het aanbod 3-voor-10 pond (12 euro) er misschien ook iets mee te maken hebben. Samen met een populaire maxi-jurk (60 euro) en goed verkopende badmode, helpt deze onderbroek het modemerk aan goede cijfers. (br.hln)


14-07-2011 om 19:28 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het Kate-effect: Celebs dol op... jurk van Zara

Het Kate-effect: Celebs dol op... jurk van Zara


http://img577.imageshack.us/img577/5430/zarao.jpg


Sterren zijn altijd al dol geweest op merken en exclusiviteit. Maar sinds Kate Middleton de dag na haar huwelijk gespot werd in een blauwe Zara-jurk van amper 60 euro, is het merk populair geworden bij de sterren. Dit is het zogenaamde 'Kate-effect': gewone kledingmerken zijn weer goed genoeg. Enige nadeel voor de consument: daardoor zijn de kledingsstukken in mum van tijd uitverkocht.

De jurk die in de smaak viel bij de sterren is een eenvoudige, hooggesloten tulpjurk met bloemenprint, die doet denken aan een impressionistisch schilderij met vele groene en blauwe tinten. Prijskaartje? 80 euro.

Model Denise Van Outen droeg de jurk eerst: op 9 mei werd ze ermee gezien toen ze het Beverly Hill Hotel in Los Angeles verliet. Ze combineerde met nude sandalen en felrode lipstick en nagels. Socialite Olivia Palermo, vooral bekend om haar dure smaak, durfde het aan de jurk te dragen tijdens de modeweek in Parijs. Een lange ketting maar vooral de paarse schoenen waren de voornaamste accessoires.

Het Spaanse model Elen Rivas werd op dezelfde dag gezien in Londen met de jurk , al combineerde zij wel met witte peeptoe-schoenen. Finaliste van de Britse X-factor, Rebecca Ferguson, werd er enkele weken later mee gespot en zij speelde op veilig: zwarte schoenen en zwarte handtas waren jaar voornaamste accessoires.

Cadeautje van de Spaanse kledingketen om hun merk een boost te geven? Dat ontkennen ze bij Zara met klem. "De bloemenjurk was géén cadeau en zat niet in een geschenkdoos. De sterren die de jurk dragen moeten deze zelf gekocht hebben, of in de winkel of in onze online store."

Wie zit te kwijlen bij het idee om deze jurk in de kast te hebben hangen moeten we teleurstellen: de jurk is uitverkocht. En ook de rokversie (35 euro) is nergens meer te vinden.  Volgende keer beter?  (br.hln - foto getty)


14-07-2011 om 10:36 geschreven door fashionista


» Reageer (1)
13-07-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dirk Bikkembergs heeft volledige label verkocht

Dirk Bikkembergs heeft volledige label verkocht


http://img810.imageshack.us/img810/6893/dirkbikkembergs.jpg


Dirk Bikkembergs is niet langer eigenaar van zijn eigen modehuis. De man heeft alles verkocht aan Eis Excelsa SpA. De man blijft nog wel aan als creatief directeur.

Dirk Bikkembergs was een van de Antwerpse 6. De man creëerde zijn eerste mannenlijn in 1988, gevolgd door een vrouwencollectie in 1993. Bikkembergs stond er steeds op om zoveel mogelijk met Italiaanse vakmensen te werken. Enkele jaren geleden begon de man een samenwerking met Zeis Excelsa om een schoenenlijn te creëren.

"Dit is een belangrijke stap in de ontwikkeling van het merk", laat Maurizio Pizzuti van Zeis Excelsa weten. "Doorheen onze vriendschap en liefde voor elkaar is onze samenwerking altijd verheven geweest tot een topprestatie. We blijven het Italiaanse karakter van de lijn behouden. Maar daarnaast is het nu tijd voor een verdere ontwikkeling. Een eerste stap zal een parfumlijn zijn."  (br.she)


13-07-2011 om 20:15 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Rihanna is het nieuwe gezicht van 'Armani underwear


Rihanna is het nieuwe gezicht van 'Armani underwear'


http://img535.imageshack.us/img535/2927/rihannavw.jpg


De Amerikaanse zangeres Rihanna wordt het nieuwe gezicht van 'Armani underwear'. Ook de jeanscollectie van het Italiaanse label zal voor de herfst en winter van 2011-2012 wereldwijd uitpakken met beelden van de 23-jarige zangeres.

Het Italiaanse modehuis maakte maandag bekend dat Rihanna het gezicht van de nieuwe ondergoed- en jeanscollectie wordt. Daarmee stapt de roodharige diva in de voetsporen van actrice Megan Fox, die het campagnebeeld in de lente- en zomercollecties van 2011 sierde.

Eerder waren bekende koppen als Christiano Ronaldo, Victoria en David Beckham al het gezicht van de 'Emporio Armani underwear' campagne.

Eerder dit jaar werden in New York al beelden gemaakt. Rihanna zelf lichtte afgelopen week op Twitter zelf al een tipje van de sluier op. Met "Jullie raden NOOIT wat ik nu aan het doen ben!!! Hint Hint #Armani" werd het fijne modenieuws al aangekondigd. De campagne met Rihanna wordt in september van dit jaar gelanceerd.


13-07-2011 om 12:22 geschreven door fashionista


» Reageer (0)


Foto

Foto

Gastenboek

Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


Foto

Foto

E-mail mij

Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.


Foto

Foto

Foto

Archief per maand
  • 06-2019
  • 03-2019
  • 02-2019
  • 08-2018
  • 06-2018
  • 04-2018
  • 03-2018
  • 02-2018
  • 01-2018
  • 12-2017
  • 11-2017
  • 10-2017
  • 09-2017
  • 08-2017
  • 07-2017
  • 03-2017
  • 02-2017
  • 01-2017
  • 12-2016
  • 11-2016
  • 10-2016
  • 09-2016
  • 08-2016
  • 07-2016
  • 06-2016
  • 05-2016
  • 04-2016
  • 03-2016
  • 02-2016
  • 01-2016
  • 12-2015
  • 11-2015
  • 10-2015
  • 09-2015
  • 08-2015
  • 07-2015
  • 06-2015
  • 05-2015
  • 04-2015
  • 03-2015
  • 02-2015
  • 01-2015
  • 12-2014
  • 11-2014
  • 10-2014
  • 09-2014
  • 08-2014
  • 07-2014
  • 06-2014
  • 05-2014
  • 04-2014
  • 03-2014
  • 02-2014
  • 01-2014
  • 12-2013
  • 11-2013
  • 10-2013
  • 09-2013
  • 08-2013
  • 07-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!