Het Kate-effect: Celebs dol op... jurk van Zara
Sterren zijn altijd al dol geweest op merken en exclusiviteit. Maar
sinds Kate Middleton de dag na haar huwelijk gespot werd in een blauwe
Zara-jurk van amper 60 euro, is het merk populair geworden bij de
sterren. Dit is het zogenaamde 'Kate-effect': gewone kledingmerken zijn
weer goed genoeg. Enige nadeel voor de consument: daardoor zijn de
kledingsstukken in mum van tijd uitverkocht.
De jurk die in de smaak viel bij de sterren is een eenvoudige, hooggesloten tulpjurk met bloemenprint, die doet denken aan een impressionistisch schilderij met vele groene en blauwe tinten. Prijskaartje? 80 euro.
Model Denise Van Outen droeg de jurk eerst: op 9 mei werd ze ermee gezien toen ze het Beverly Hill Hotel in Los Angeles verliet. Ze combineerde met nude sandalen en felrode lipstick en nagels. Socialite Olivia Palermo, vooral bekend om haar dure smaak, durfde het aan de jurk te dragen tijdens de modeweek in Parijs. Een lange ketting maar vooral de paarse schoenen waren de voornaamste accessoires.
Het Spaanse model Elen Rivas werd op dezelfde dag gezien in Londen met de jurk , al combineerde zij wel met witte peeptoe-schoenen. Finaliste van de Britse X-factor, Rebecca Ferguson, werd er enkele weken later mee gespot en zij speelde op veilig: zwarte schoenen en zwarte handtas waren jaar voornaamste accessoires.
Cadeautje van de Spaanse kledingketen om hun merk een boost te geven? Dat ontkennen ze bij Zara met klem. "De bloemenjurk was géén cadeau en zat niet in een geschenkdoos. De sterren die de jurk dragen moeten deze zelf gekocht hebben, of in de winkel of in onze online store."
Wie zit te kwijlen bij het idee om deze jurk in de kast te hebben hangen moeten we teleurstellen: de jurk is uitverkocht. En ook de rokversie (35 euro) is nergens meer te vinden. Volgende keer beter? (br.hln - foto getty)
|