Jeans kopen bezorgt meer stress dan verhuizen
Het is een troost voor elke vrouw dit zich ooit in duizend bochten
wrong in een pashokje om in die zoveelste, blauwe jeans te passen. Maar
liefst 43 procent van de vrouwen verkiest verhuizen boven het passen van
een jeans.
Dat blijkt uit een enquĂȘte van het Britse online modemerk isme.com. Van
de 1000 ondervraagde vrouwen gaf 43 procent aan meer stress en angst te
krijgen van de zoektocht naar een passende jeans dan van verhuizen.
Vooral voor de vrouwen ouder dan 50 jaar, blijkt een jeans passen een
traumatische ervaring.
Twee
derde van de vrouwen ouder dan 50 jaar noemt de zoektocht naar een jeans
de meest traumatische van alle winkelervaringen. De trendy, skinny
jeans blijkt de meest rampzalige: vrouwen voelen er zich dik en
onaantrekkelijk in.
Heel wat ondervraagde vrouwen vinden
bovendien dat jeansmerken hen met een schuldgevoel en complex opzadelen,
onder meer doordat de te lage uitsnijding van de broeken. Ook het
probleem van de zogeheten 'muffin top' - uitpuilende lovehandles - werd
vaak als negatieve ervaring genoemd.
Vooral
voor vrouwen ouder dan 50, blijkt de zoektocht naar een passende jeans
een helse opgave. De helft van hen vindt dat het huidige marktaanbod
niet op hen is afgestemd, terwijl 23 procent vindt dat de merken die
zich wel op oudere vrouwen richten dan weer te oubollig en slonzig zijn.
"Vrouwen
van 50+ willen nog steeds modieuze kledij, een uitgebreid aanbod en
budgetvriendelijke prijzen", zo blijkt. "Een merk dat begrijpt wat er
goed uitziet op een rijper vrouwenlichaam, heeft een gat in de markt te
pakken".
Jackie Lewis
is de woordvoerder van het kledingmerk dat de rondvraag organiseerde.
"Hoe duur een jeans ook mag zijn, een broek die je niet als gegoten zit
kan je modieuze outfit helemaal afkraken", zegt ze.
"Voor
broeken en jeans is vooral de taille van belang: die neemt toe naarmate
je ouder wordt. Vrouwen die te simpel redeneren en een grotere maat
kiezen, merken vaak dat de jeans niet om de heupen en het achterwerk
aansluit".
|