Madonna en dochter Lourdes lanceren beautycollectie
Madonna en dochter Lourdes lanceren beautycollectie
Het modemerk 'Material girl' - dat Madonna samen met haar dochter
Lourdes (14) ontwerpt - komt nu ook met een make-up en
verzorgingscollectie op de proppen. De collectie zal onder meer
nagellak, lipgloss, bodylotions en later ook oogschaduw bevatten.
Na twee succesvolle kledingcollecties wordt het gamma van de 'Material
girl' collectie in augustus van dit jaar dus nog uitgebreid. Zowel
Madonna als Lourdes waren nauw bij het tot stand komen van dit nieuwe
cosmetica- en schoonheidsgamma betrokken.
Dat ook dochter Lourdes
in het hele proces een mening heeft, was al duidelijk. "Het was erg
fijn om mijn eigen geuren te mogen uitkiezen voor de
verzorgingsproducten en lipgloss", zegt ze. "We hebben ze grappige namen
als 'Wicked watermelon' en 'Flirty fruit' gegeven. Ik koos voor de
geuren waar ik zelf van hou".
Victoria-tas van 10.000 euro is it-bag van het seizoen
Victoria-tas van 10.000 euro is it-bag van het seizoen
De tas hoort tot de White Christmas-collectie van Selfridges.
De nieuwe handtas van Victoria Beckham is meteen gebombardeerd tot
it-bag van het najaar. De tas uit krokodillenleer is niet meteen voor
stervelingen, want het prijskaartje start maar aan 10.000 euro. Dat
maakt de tas wel duur, maar nog altijd twee keer goedkoper dan de
handtassen van de Olsentweeling.
Voor zijn prijskaartje is de handtas ook wel bijzonder: het is een uniek
stuk, ontworpen voor het 'White Christmas'-thema van de keten
Selfridges. Hij is enkel verkrijgbaar in het wit krokodillenleer,
voorzien van een gouden ketting en handvat, en moet op bestelling
gemaakt worden. De tas draagt dan ook de naam van de eigenaar en kan ook
een boodschap van een (gulle) schenker bevatten.
De
dure tas van Victoria is nauwelijks een verrassing: handtassen zijn
haar favoriete accessoire, en haar favoriet is de exclusieve, megadure
Birkinbag. Haar collectie Birkintassen wordt op ruim 2 miljoen euro
geschat.
De Britse keten
Selfridges nam de tas meteen op in haar geschenkentips voor Kerstmis,
naast een witte jurk van ontwerpster Daniella Helayel, die ook ontwerpt
voor Issa, een van de favoriete modehuizen van Kate Middleton. De jurk
komt met een prijskaartje van 700 euro. Het is een elegante avondjurk
met frons ter hoogte van de middel, een jurk die Kate met plezier zou
dragen.
Geen speciale jurk zonder speciaal ondergoed: een
onderbroek gemaakt van witte zijde en afgewerkt met diamant kost nog
eens 350 euro. De foto's kan je hier bekijken.
Maar
het kan nog extravaganter: er is ook een adventkalender te koop voor
20.000 euro. Al is kalender misschien het verkeerde woord: het is een
meubelstuk waarin cadeautjes verstopt zitten. Zoals het een echte
adventkalender betaamt, kan je elke dag één cadeautje openen. De
gelukkige koper kan zo onder andere eigenaar worden van een paar
mini-Louboutins en hele dure beautyproducten. (br.hln)
Natuurlijke schoonheid mag dan een edel begrip zijn, onder vrouwen
kan het kennelijk niet bij iedereen op evenveel sympathie rekenen. Eén
op drie vrouwen gaat nooit de deur uit zonder make-up. Dat blijkt uit
een recente rondvraag van de Britse zender QVC.
Zowat een kwart van de ondervraagde vrouwen gaf bovendien aan hun
make-up al bij te werken, na amper twee of drie uur. Voor heel wat
vrouwen blijkt het idee om zich zonder make-up aan de buitenwereld te
tonen alleen al, een ware nachtmerrie.
Dertig procent van de ondervraagde vrouwen gaf zelfs aan bij het joggen op zijn minst een vleugje lipstick aan te brengen.
Vrouwen
denken gemiddeld negen keer per dag na over hun uiterlijk, zo blijkt.
Dertig procent van de vrouwen zei bovendien dat hun voorkomen het
laatste is waar ze aan denken voor ze gaan slapen, terwijl 16 procent
aangaf ook met die gedachte op te staan 's morgens.
Een op de
vijf vrouwen denkt de gewoonte rechtstreeks van hun moeder te hebben
overgenomen. Zowat een kwart van de vrouwen houdt het haar hele leven
bij dezelfde producten en make-uprituelen.
Sollicitatiegesprekken
en eerste afspraakjes bleken de situaties waarvoor vrouwen het meeste
stress ervaren, als het op hun uiterlijk en make-up aankomt.
Mannen
hoeven zich overigens niet bepaald geflatteerd te voelen door de
resultaten van de enquête; vrouwen blijken zich lang niet alleen voor
hen mooi te maken. Meer dan een derde van de ondervraagde vrouwen gaf
aan zich het meeste zorgen te maken over hoe ze bij andere vrouwen
overkomen, eerder dan bij mannen.
De klaarblijkelijke make-upverslaving heeft dus eerder met een gebrek aan zelfvertrouwen, dan met pure ijdelheid te maken.
Psychologe
Linda Papadopoulos leidde in het verleden al een onderzoek naar de
emotionele impact van huidziektes en meent dat "alleen al wie denkt er
goed uit te zien, een veel positievere kijk op het leven uitstraalt".
Sue
Leeson van QVC stelt het eenvoudig en zegt "dat dit onderzoek simpelweg
aantoont wat we al altijd vermoedden: vrouwen zien er elke dag graag op
hun best uit." (br.hln)
Ashley Olsen heeft haar favoriet al gekozen: een bruine maxibag.
Mary-Kate en Ashley Olsen zijn volop bezig aan de uitbreiding van hun
kledingmerk 'The Row'. Ze kondigden daarvoor een handtassenlijn aan.
Wie hoopt zo'n tas op de kop te tikken, kan alvast beginnen sparen want
ze kosten gemakkelijk 25.000 euro. Daarmee profileert de Olsen-tweeling
zich resoluut in het luxesegment, en gaan ze de concurrentie aan met
Hermès en Birkin.
De handtassenlijn voor The Row bestaat uit een gamma waarin iets te
vinden is 'voor elke gelegenheid', aldus de tweeling. Een kleine clutch,
een minischoudertas, maar ook maxitassen en zelfs rugzakken. Voor de
materialen kozen ze alleen het beste leer en krokodillenleer, wat de
prijs de hoogte injaagt.
De duurste tas in het gamma is een een
rugzakje gemaakt van zwart glanzend krokodillenleer, dat afhankelijk van
de bron 39.000 tot 49.000 dollar kost, omgerekend 27.500 tot 35.000
euro. Geïnteresseerden melden zich vanaf augustus aan bij Barney's, dat
beslist heeft de tassen te verkopen.
The Row werd in 2007
gelanceerd als een merk dat op zoek wou gaan naar het perfecte witte
T-shirt. Ondertussen wornde onder die vlag ook avondkledij, jassen,
gebreide stukken, mannenkledij en zonnebrillen verkocht. Een
schoenencollectie zou nog later dit jaar volgen.(br.hln - foto bruno)
Het is een troost voor elke vrouw dit zich ooit in duizend bochten
wrong in een pashokje om in die zoveelste, blauwe jeans te passen. Maar
liefst 43 procent van de vrouwen verkiest verhuizen boven het passen van
een jeans.
Dat blijkt uit een enquête van het Britse online modemerk isme.com. Van
de 1000 ondervraagde vrouwen gaf 43 procent aan meer stress en angst te
krijgen van de zoektocht naar een passende jeans dan van verhuizen.
Vooral voor de vrouwen ouder dan 50 jaar, blijkt een jeans passen een
traumatische ervaring.
Twee
derde van de vrouwen ouder dan 50 jaar noemt de zoektocht naar een jeans
de meest traumatische van alle winkelervaringen. De trendy, skinny
jeans blijkt de meest rampzalige: vrouwen voelen er zich dik en
onaantrekkelijk in.
Heel wat ondervraagde vrouwen vinden
bovendien dat jeansmerken hen met een schuldgevoel en complex opzadelen,
onder meer doordat de te lage uitsnijding van de broeken. Ook het
probleem van de zogeheten 'muffin top' - uitpuilende lovehandles - werd
vaak als negatieve ervaring genoemd.
Vooral
voor vrouwen ouder dan 50, blijkt de zoektocht naar een passende jeans
een helse opgave. De helft van hen vindt dat het huidige marktaanbod
niet op hen is afgestemd, terwijl 23 procent vindt dat de merken die
zich wel op oudere vrouwen richten dan weer te oubollig en slonzig zijn.
"Vrouwen
van 50+ willen nog steeds modieuze kledij, een uitgebreid aanbod en
budgetvriendelijke prijzen", zo blijkt. "Een merk dat begrijpt wat er
goed uitziet op een rijper vrouwenlichaam, heeft een gat in de markt te
pakken".
Jackie Lewis
is de woordvoerder van het kledingmerk dat de rondvraag organiseerde.
"Hoe duur een jeans ook mag zijn, een broek die je niet als gegoten zit
kan je modieuze outfit helemaal afkraken", zegt ze.
"Voor
broeken en jeans is vooral de taille van belang: die neemt toe naarmate
je ouder wordt. Vrouwen die te simpel redeneren en een grotere maat
kiezen, merken vaak dat de jeans niet om de heupen en het achterwerk
aansluit".
Ondanks de aanhoudende geruchten van een faillissement, houdt Lily
Allen voet bij stuk. Haar vintagewinkel 'Lucy in Disguise' sloot recent,
amper tien maanden na de opening, zijn deuren. Lily kondigt nu zelf
een heropening aan op een andere locatie.
Lily Allen opende tien maanden geleden een vintage boetiek in het hartje
van Londen, samen met haar halfzus Sarah Owen. Toch was de winkel geen
lang leven beschoren: de deuren gingen na tien maanden onherroepelijk
dicht, en de geruchten over een faillissement staken al even snel de kop
op.
De zwangere, Britse
zangeres drukt nu zelf alle geruchten de kop in met een persbericht.
"Onze winkelruimte was een pop-up store van negen maanden", zegt ze. "De
locatie hielp ons het concept van 'Lucy in Disguise' succesvol te
lanceren, deze stappen waren altijd al gepland".
De zangeres
kondigde dus meteen maar de nieuwe locatie van haar eigen boetiek aan.
Dit keer werd voor de hippe, Londense wijk Soho geopteerd. In augustus
van dit jaar zou de nieuwe shop daar de deuren openen.
Ondertussen
kunnen de echte fans nog steeds terecht op de online winkel van miss
Allen. Je vindt er een uitgebreide vintage collectie én de exclusieve
lijn die Lily samen met haar halfzus ontwierp.
Lily Allen zette
vorig jaar een punt achter haar carrière als zangeres en ging met een
eigen vintage boetiek een nieuwe uitdaging aan. Samen met haar zus zette
ze ook een eigen collectie op poten rond de fictieve figuur van 'Lucy'.
De collectie bevat vooral felgekleurde paillettenjurken en jaren
veertig kleedjes.
Het modehuis Natan zal tijdens de Miele Catwalk 2011 zijn nieuwste bruidscreatie showen, en daar hoort een gepast topmodel (in wording) bij.
Voel jij het kriebelen als je een catwalk ziet? Dan ben jij misschien wel de geknipte bruid voor Edouard Vermeulen. De man achter het succesvolle Belgische modehuis Natan showt op 8 en 9 september 2011 namelijk een unieke bruidsjurk op de Miele Catwalk. De jurk is er al, maar het model moet nog gevonden worden. (br.she)
Geïnteresseerden kunnen hun kans wagen via mielecatwalk.be.
Misschien komt het door de 'revival of the eighties' of door de
verlovingsjurk van Kate Middleton, maar dat kobaltblauw dé kleur van de
zomer is, is nu wel duidelijk. De rode lopers worden het ware overspoeld
met de Koninklijke kleur. Blauwe maandagen zijn nog nooit zo leuk en
trendy geweest.
Deze knalkleur domineerde vorig jaar al de catwalks maar nu de
collecties eindelijk in de winkelrekken liggen, pikken de celebs daar
natuurlijk gretig op in. Actrices zoals Uma Thurman, Reese Witherspoon
en Eva Mendes waagden zich al aan een kobaltblauw rodeloperavontuur,
maar ook Blake Lively is helemaal te vinden voor de nieuwe trend. Zij
droeg op twee maanden tijd twee verschillende knalblauwe jurken, die
allebei een groot succes bleken te zijn.
Maar
wat is nu het geheim achter het succes van de kleur? Simpel. Kobalt
staat zowat bij iedere huidskleur en je kan dit soort blauw combineren
met zowel neutrale als felle kleuren. Durvers kunnen zelfs voor een een
combinatie van het Koninklijke blauw en zwart gaan. De keuze is aan jou,
de mogelijkheden zijn legio.
Speel je liever op veilig? Ga dan
voor nude peep-toe hoge hakken zoals Reese Witherspoon en Kate
Middleton. De durvers kunnen voor een paars-blauwe ouftit kiezen zoals
Blake Lively dat tot twee maal deed door paarse Louboutins te dragen.
Dan
zijn er nog de metallics waarmee je jouw outfit een hoog 'glitter &
glamourgehalte' geeft, en dat zonder te overdrijven. Kijk maar naar Eva
Mendes die een gouden riem droeg op het Met Gala en naar Kylie Minogue
die vorige maand in Australië haar zilveren peep-toes uit de kast
haalde.
Dit gezegd zijnde,
kobaltblauw is een kleur die zowat met alle mogelijke combinaties werkt
en waarmee je moeilijk de bal kunt misslaan. Maar uitzonderingen
bevestigen de regel, dat bewijst Tara Palmer Tomkinson die op de trouw
van Will & Kate volledig de mist inging. Met haar blauwe jurk was op
zich niks mis mee, maar het was de combinatie van de bizarre hoed, de
vreemde schoenen en haar overbodige handschoenen die voor een 'overkill'
zorgden.
Ook prinses Eugenie maakte dezelfde fout door die dag
een belachelijke hoed op te zetten: dat gevederd haarstukje was net iets
te veel van het goede, om nog maar te zwijgen over haar bloemenjasje
waarmee ze er op slag dertig jaar ouder uit zag... (br.hln)
Nu de zomerkoopjes halfweg zijn, geven veel handelaars al kortingen
tot 50 procent. Dat is vroeger dan vorig jaar. "De eerste dagen van de
koopjes waren goed, maar nadien is de verkoop wat gedaald", zegt Luc
Ardies van zelfstandigenorganisatie Unizo. Hij wijt die lichte terugval
aan het minder goede weer.
Globaal gezien verkopen de winkeliers evenveel of iets minder dan vorig
jaar, maar Unizo merkt wel grote verschillen tussen de handelaars binnen
bepaalde sectoren zoals kledij, schoenen en lederwaren.
Het
Neutraal Syndicaat voor Zelfstandigen (NSZ) trekt uit een eigen
rondvraag dezelfde conclusies, maar rekent voor de volledige
soldenperiode op een lichte verbetering ten opzichte van vorig jaar.
Toen lag de omzet reeds anderhalf procent hoger dan in 2009.
Toch
zijn de handelaars hoopvol: het volstaat dat het iets minder regent en
iets minder koud is opdat de consumenten terug volop aankopen. De
zomerkoopjes eindigen op zondag 31 juli (br.hln)
Jean Paul Gaultier startte vorig jaar met een unieke lingeriecollectie voor het luxemerk La Perla. Dit jaar breidt de man daar een badcollectie aan vast.
Jean Paul Gaultier wist vorig jaar te verbazen met een eigen lingeriecollectie voor het luxemerk La Perla. Dit jaar doet de ontwerper het nog eens fijntjes over en introduceert ook meteen een eigen badkledinglijn. In de nieuwe collectie vind je naast bandeaubikini's met ruches ook bondage geïnspireerde badpakken.
Voor een badpak tel je minstens 255 euro neer. (br.she - foto photonews)
Pimp je pumps goedkoop en snel met de 'heel condoms'
Pimp je pumps goedkoop en snel met de 'heel condoms'
Voor elke schoen gekke vrouw met een budget dat het af en toe laat
afweten, zijn er nu de 'heel condoms'. Het zijn versierde hoesjes die je
over de hak van je pumps kan schuiven, waardoor ze er op slag helemaal
anders uitzien. Budgetvriendelijk én trendy.
De bedenkers van de 'heel condoms' hebben aan vrouwen die a) verzot op
schoenen en b) nu en dan toch budgetvriendelijk willen of moeten denken,
gedacht. De gevederde, gestrikte of gebloemde hoezen passen op elke
middel- tot erg hoge hak. Bovendien beschermen ze je hakken én zijn ze
stukken goedkoper dan een nieuw paar schoenen.
Wie nieuwsgierig is geworden en zich maar vreemde beelden bij de term 'heel condoms' blijft voorstellen, kan terecht op deze website.
Strings zijn passé, dat is al een aantal jaren duidelijk. Maar een
alternatief was er nog niet echt... tot nu: de Brazilian. De onderbroek
heeft niets te maken met de gelijknamige 'scheervorm', waarbij alle
schaamhaar wordt weggeschoren. Ze is in vergelijking zelfs redelijk
preuts en houdt het midden tussen een gewone onderbroek en een string.
In Groot-Brittannië biedt keten M&S de onderbroeken aan, en ze
bleken een grote hit.
De Brazilian is zo gemaakt dat de kans op uitpuilen of bulten fel verminderd wordt, wat de onderbroek erg geschikt maakt om te dragen onder strakke zomerjurken of -broeken. Tegelijk is ze in de lies hoog uitgesneden, wat de benen langer doet lijken.
"We ontwikkelden de Brazilian al in 2005. Het idee was een onderbroek te maken die vrouwelijker en ondeugender was dan de boyshort, maar meer verhullend dan een string. Omdat ze geïnspireerd was op de bikini's die vrouwen dragen op het strand van Rio de Janeiro hebben we het 'The Brazilian' gedoopt", legt Soozie Jenkinson, hoofd van lingerieontwerp bij Marks & Spencer uit.
Volgens de cijfers is de verkoop ervan met maar liefst 64 procent toegenomen. Voor wie zegt dat je met cijfers alles kan bewijzen: sinds de introductie 3 maanden geleden gingen er 500.000 over de toonbank, al zal het aanbod 3-voor-10 pond (12 euro) er misschien ook iets mee te maken hebben. Samen met een populaire maxi-jurk (60 euro) en goed verkopende badmode, helpt deze onderbroek het modemerk aan goede cijfers. (br.hln)
Sterren zijn altijd al dol geweest op merken en exclusiviteit. Maar
sinds Kate Middleton de dag na haar huwelijk gespot werd in een blauwe
Zara-jurk van amper 60 euro, is het merk populair geworden bij de
sterren. Dit is het zogenaamde 'Kate-effect': gewone kledingmerken zijn
weer goed genoeg. Enige nadeel voor de consument: daardoor zijn de
kledingsstukken in mum van tijd uitverkocht.
De jurk die in de smaak viel bij de sterren is een eenvoudige, hooggesloten tulpjurk met bloemenprint, die doet denken aan een impressionistisch schilderij met vele groene en blauwe tinten. Prijskaartje? 80 euro.
Model Denise Van Outen droeg de jurk eerst: op 9 mei werd ze ermee gezien toen ze het Beverly Hill Hotel in Los Angeles verliet. Ze combineerde met nude sandalen en felrode lipstick en nagels. Socialite Olivia Palermo, vooral bekend om haar dure smaak, durfde het aan de jurk te dragen tijdens de modeweek in Parijs. Een lange ketting maar vooral de paarse schoenen waren de voornaamste accessoires.
Het Spaanse model Elen Rivas werd op dezelfde dag gezien in Londen met de jurk , al combineerde zij wel met witte peeptoe-schoenen. Finaliste van de Britse X-factor, Rebecca Ferguson, werd er enkele weken later mee gespot en zij speelde op veilig: zwarte schoenen en zwarte handtas waren jaar voornaamste accessoires.
Cadeautje van de Spaanse kledingketen om hun merk een boost te geven? Dat ontkennen ze bij Zara met klem. "De bloemenjurk was géén cadeau en zat niet in een geschenkdoos. De sterren die de jurk dragen moeten deze zelf gekocht hebben, of in de winkel of in onze online store."
Wie zit te kwijlen bij het idee om deze jurk in de kast te hebben hangen moeten we teleurstellen: de jurk is uitverkocht. En ook de rokversie (35 euro) is nergens meer te vinden. Volgende keer beter? (br.hln - foto getty)
Dirk Bikkembergs is niet langer eigenaar van zijn eigen modehuis. De man heeft alles verkocht aan Eis Excelsa SpA. De man blijft nog wel aan als creatief directeur.
Dirk Bikkembergs was een van de Antwerpse 6. De man creëerde zijn eerste mannenlijn in 1988, gevolgd door een vrouwencollectie in 1993. Bikkembergs stond er steeds op om zoveel mogelijk met Italiaanse vakmensen te werken. Enkele jaren geleden begon de man een samenwerking met Zeis Excelsa om een schoenenlijn te creëren.
"Dit is een belangrijke stap in de ontwikkeling van het merk", laat Maurizio Pizzuti van Zeis Excelsa weten. "Doorheen onze vriendschap en liefde voor elkaar is onze samenwerking altijd verheven geweest tot een topprestatie. We blijven het Italiaanse karakter van de lijn behouden. Maar daarnaast is het nu tijd voor een verdere ontwikkeling. Een eerste stap zal een parfumlijn zijn." (br.she)
Rihanna is het nieuwe gezicht van 'Armani underwear
Rihanna is het nieuwe gezicht van 'Armani underwear'
De Amerikaanse zangeres Rihanna wordt het nieuwe gezicht van 'Armani
underwear'. Ook de jeanscollectie van het Italiaanse label zal voor de
herfst en winter van 2011-2012 wereldwijd uitpakken met beelden van de
23-jarige zangeres.
Het Italiaanse modehuis maakte maandag bekend dat Rihanna het gezicht
van de nieuwe ondergoed- en jeanscollectie wordt. Daarmee stapt de
roodharige diva in de voetsporen van actrice Megan Fox, die het
campagnebeeld in de lente- en zomercollecties van 2011 sierde.
Eerder
waren bekende koppen als Christiano Ronaldo, Victoria en David Beckham
al het gezicht van de 'Emporio Armani underwear' campagne.
Eerder
dit jaar werden in New York al beelden gemaakt. Rihanna zelf lichtte
afgelopen week op Twitter zelf al een tipje van de sluier op. Met
"Jullie raden NOOIT wat ik nu aan het doen ben!!! Hint Hint #Armani"
werd het fijne modenieuws al aangekondigd. De campagne met Rihanna wordt
in september van dit jaar gelanceerd.
Nagels lakken anno 2011: kies je kleur en ga aan de slag
Nagels lakken anno 2011: kies je kleur en ga aan de slag
Er is in zomerse tijden als deze geen ontkomen meer aan: een vrouw
die mee wil zijn, besteedt anno 2011 ook aandacht aan haar nagels. Zowel
vingers als tenen moeten er aan geloven en geen fel of opvallend kleur
is nog taboe.
Waar is de tijd dat we alleen aardetinten, brave huidskleuren of hier en
daar eens een gedurfde rode lak op de nagels van de vrouwen spotten?
Het gamma anno 2011 is niet meer te overzien en zowat elke denkbare
kleur kent ook een nagellakvariant. Voor wie het bos niet meer door de
gelakte bomen ziet: de trends.
Ook
onze nagels springen deze zomer op de kar van de trend die in de
modewereld als 'colour blocking' wordt omschreven. Kledingstukken in
verschillende effen kleuren worden deze zomer schaamteloos gecombineerd
en ook de nagels mogen van al dat fleurigs meegenieten.
Fluoroze,
limoengroen, koningsblauw, feloranje of kuikengeel: werkelijk alles kan
in 2011. Wie kledij en accessoires graag op elkaar afgestemd ziet vindt
voor elk denkbaar modekleur een passende variant. Wie liever mixt, gaat
een stapje verder en kiest voor een verschillende kleur op vinger- en
teennagels. Voor de echte durvers onder jullie kan elke nagel zelfs in
een ander kleur. Flashy!
Wat de nagels betreft zijn modemissers
komende zomer dus quasi onmogelijk: zowat elke denkbare kleur - gemixt
of gematcht - is een voltreffer. Wie op zeker wil spelen gaat voor
oranje en geel in alle mogelijke varianten. Het zijn op zomerse dagen dé
trendkleuren onder fashionista's.
Voor
wie al die schreeuwerige regenboogkleuren niet ziet zitten is er
gelukkig ook die andere trend. Ook zachte huidskleuren - de zogeheten nude tinten
- doen het nog de hele zomer goed. Beige, wit, grijs of greige
(grijs/roze) bieden een voorzichtig alternatief voor wie het allemaal
liever wat minder schreeuwerig en opvallend heeft.
Het
geknoei met borsteltjes, wattenstaafjes, remover en nagelvijlen klinkt
heel wat vrouwen bekend in de oren. Om het geknoei enigszins te
verhelpen geven wij dan ook een aantal handige tips mee. Kleur gekozen?
Aan de slag!
- Een geslaagde poging begint met een grondige reiniging.
Was je handen uitgebreid en verwijder eventuele eerder laagjes nagellak
minutieus met remover. Door de nagels proper, droog en vetvrij te maken
voorkom je oneffenheden en zal de lak zich steviger op de nagel
hechten.
- Ook de gereedschapskist komt er even aan te pas: vijl de nagels in een mooie vorm en breng eventueel nagelriemolie aan om de vorm van de nagel op punt te stellen.
- Wie met een gekleurde nagellak aan de slag gaat kan eventueel een neutrale basislaag aanbrengen. Zo voorkom je dat je nagels verkleuren en zorg je ervoor dat de nagellak zich beter aan de nagel vasthecht.
- De stap waar het meeste geklungel bij komt kijken is het lakken zelf. Er zijn verschillende, efficiënte manieren maar de 'regel van 3' lijkt
het minste geknoei te genereren. Door één druppel nagellak aan de
nagelriem aan te brengen - laat voor een mooi resultaat altijd een halve
millimeter ongelakt - en zowel in het midden, links als rechts op de
nagel een streep nagellak te trekken, bekom het je mooiste resultaat.
Ook in dit geval geldt overigens de regel 'Less is more'. Voor een mooi
resultaat opteer je trouwens beter voor twee dunne laagjes lak op
elkaar.
- Een laatste heikel punt - voor bezige bijen, althans - is het drogen.
Hou je handen stil (!) en horizontaal tot de nagellak volledig is
gedroogd. Wie nog niet helemaal tevreden is van het resultaat kan
eventueel een glanzende of beschermende toplaag aanbrengen. (br.hln)
Veertig procent van de Nederlanders vindt een fout brilmontuur een
even grote modeblunders als een paar lelijke schoenen, dat blijkt uit
een recente enquête.
13 procent van de 1000 ondervraagde Nederlanders meent dat
veertigplussers geen hip montuur meer mogen dragen. Tegenwoordig is dit
niet meer iets dat je moet dragen, maar een belangrijk modeaccessoire.
Het is zelfs zo dat een kwart van de mensen met een perfect zicht toch
een bril dragen als fashion statement. Het meest populaire design is het zwarte montuur met veertig procent, daarnaast zijn aardetinten erg in. Wat past? Wanneer
je een bril gaat kopen, is het belangrijk dat je hier genoeg tijd voor
uitrekt, zodat je geen foute keuze maakt. Het is belangrijk naar je
kapsel, gezicht en persoonlijkheid te kijken om te ontdekken wat bij je
past.
Ovaal Een ovaal gezicht met een ronde
kin en rond voorhoofd is vaak goed geproportioneerd. Kies voor een
montuur dat zo breder is dan het breedste deel van je gezicht. Een
montuur in de vorm van een walnoot flatteert je vormen. Maar eigenlijk
past alles bij je.
Rechthoek Als je gezicht
wat hoekiger is, met een vierkante kin, een sterke kaaklijn en een
langere neus, kies je best voor een montuur met strakke lijn. Dit brengt
je vormen in evenwicht. Een opvallend detail aan de beentjes van de
bril, maken je gezicht breder. Een lage brug verkort de neus.
Driehoek Een
driehoekig gezicht heeft een breed voorhoofd en een smalle, ronde kin.
Het beste montuur laat de bovenkant van je gezicht kleiner lijken. Dit
kun je doen door een bril die onderaan breder is. Kies voor lichte
kleuren en lichte materialen.
Vierkant Een
vierkant gezicht heeft een breed voorhoofd en een uitgesproken kaaklijn.
De ideale bril maakt je trekken zachter en je gezicht langer. Kies voor
een smal montuur om dit te bereiken, blijf ver weg van vierkante
modellen.
Rond Wie volle kaken en een ronde
kin heeft, kiest best voor een model dat je gezicht langer en smaller
laat lijken. Koop een smalle, hoekige bril. Een onopvallende brug
benadrukt de ogen.
Haarkleur Als je een
lichte haarkleur hebt, sta je beter met zachte pastelkleuren,
transparante of metalen monturen. Deze zorgen ervoor dat ze je gezicht
niet overheersen. Zwart of bruin haar gaat goed samen met meer
dramatische monturen.
Model op de catwalk in een creatie van Jean Paul Gaultier.
De creaties die je op de couture modeweek in Parijs ziet, zijn
sowieso erg chique. Ook pakken designers dan steevast uit met luxueuze
materialen. Tussen de gigantische lagen tule, handwerk en onberispelijke
afwerking door, zagen we heel wat veertjes en bont op de catwalk.
De creaties voor de prêt-à-portercollecties van komende winter waren al
een nachtmerrie voor dierenrechtenorganisatie PETA, deze trend wordt in
de couturewereld enkel verder gezet. We zagen dierlijke materialen onder
meer bij Givenchy, Giambattista Valli en Jean Paul Gaultier.
Een
andere duidelijke trend zijn de lange rokken, sowieso zijn de chique
couturejurken langer dan de meeste ready-to-wearcreaties, maar ook bij
de mantelpakjes van Chanel zagen we ook duidelijk langere rokken. Ook
keerde bij zowel Gaultier als Chanel de rok met franjes terug.
Qua
kleur werd het meestal erg licht en zacht gehouden met metallictinten,
gris wit en beige. Een rode of oranje toets bij onder meer Valli,
Valentino en Armani Privé zorgden voor wat contrast. (br.hln - beeld photo news)
Meisjesdroom komt uit: trouwen als een Disneyprinses
Meisjesdroom komt uit: trouwen als een Disneyprinses
Klik op de foto om het filmpje te bekijken
Haast elk klein meisje droomt om op haar trouwdag er als een
Disneyprinses uit te zien. Dit kan werkelijkheid worden dankzij de
ontwerpen van modehuis Alfred Angelo die gebaseerd zijn op de outfits
van hoofdpersonages in Disneyfilms.
Vanaf nu kun je voor het altaar verschijnen als Ariël, de Schone
Slaapster en Belle. Voor de herfst/wintercollectie komen er ook jurken
geïnspireerd door Assepoester en Jasmine erbij. 65 trouwboetieks in het
Verenigd Koninkrijk en Ierland verkopen deze, de prijzen variëren van
670 tot 1.343 euro. Designer Michael Shettel: "Toekomstige bruidjes zijn
wild van onze reeks Disney bruidsjurken. De combinatie van een
schitterend design en een sprookjeswereld met een vleugje Disneymagie
werkt perfect." Directeur van Mode voor The Walt Disney Company UK and
Ireland Liam Gallagher voegt daar aan toe: "Alle vrouwen willen zich als
een prinses op hun bijzondere dag voelen. Er is een grote
verscheidenheid aan stijlen doordat de jurken geïnspireerd zijn op
verschillende personages."
Die
van Assepoester is een echte balkjurk met bandeautop en decolleté in
hartvorm, die van Jasmine is wat exotischer met diamanten. Hoewel
prinses Belle bekend werd dankzij de felgele kleur, is het ontwerp van
Alfred Angelo eerder stijlvol met wit en zilver. Wie er als Ariël wil
bijlopen, draagt een aansluitende creatie bovenaan dat naar beneden in
een vissenstaart uitloopt.
Het leek er een tijdje op dat de Marc Jacobsen en John Galliano's van deze tijd zowat alle modehuizen bestuurden. Maar nu lijken heel wat labels de weg vrij te maken voor onbekend talent.
Givenchy deed het enkele jaren geleden al met Ricardo Tisci: haal een onbekende, getalenteerde naam binnen en maak hem grootser dan groots. Nu volgen ook de modehuizen Balmain, Trussardi, Pringle en Cacharel. Zelfs Azzaro zou overwegen om nieuw onbekend talent aan te trekken en bij Dior denken ze steeds meer in dezelfde richting om John Galliano te vervangen.
"Vroeger ging het om prestige. Haalde je een grote naam binnen, dan was je zeker dat de collectie een succes werd. Nu zijn we veel zelfbewuster geworden. Kledij is geen prestigieus naamplaatje meer, het is meer dan dat. Het moet meer uitstralen", vertelt Vanessa Denza van een moderecruitment bureau tegen WWD. (br.she)