Goed nieuws voor alle Belgische fashionista's. De Amerikaanse
kledingketen Forever 21 opent op zaterdag 30 juli zijn eerste winkel in
de Benelux. De winkel opent zijn deuren in de Brusselse Nieuwstraat en
dat is fijn nieuws voor heel wat Belgische fans.
Tot voor kort waren de Forever 21-collecties in ons land alleen online
verkrijgbaar, maar vanaf morgen hangen ze dus ook in de Belgische
winkelrekken. Het Brusselse filiaal zal de volledige kleding- en
accessoirelijn van Forever 21 aanbieden en ook de collecties van
Heritage 1981 - klassiekers met een twist - en Love 21 - een meer
gesofisticeerde dameslijn - zullen er te vinden zijn.
Fans van de
trendy kledinglijn kunnen vanaf zaterdag 30 juli dus in de Brusselse
Nieuwstraat terecht. Wie een glimp van de collecties wil opvangen, kan
nu al op de website van F21 terecht. (br.hln)
Het Belgische ledermerk Delvaux komt in Chinese handen
Het Belgische ledermerk Delvaux komt in Chinese handen
Het Belgische luxe ledermerk Delvaux is in Chinese handen gevallen. Fung Brands Limited uit Hongkong neemt een meerderheid in het bedrijf.
Delvaux probeert al enkele jaren voet aan wal te zetten in China, Japan en Hongkong. En ook al waren de handtassen best populair in deze contreien, toch wilden ze meer. Daarom ging het huis ermee akkoord een meerderheid van de aandelen te verkopen aan Fung Brands Limited uit Hongkong. Ze hopen zo voor een definitieve doorbraak te kunnen zorgen.
Erg opmerkelijk is de overname niet. Delvaux laat zijn 'goedkopere' handtassen al jaren in Taiwan produceren. Enkel de peperdure versies worden nog met de hand gemaakt in België.
Bij Delvaux werken 245 mensen, van wie een 140-tal in België. Delvaux heeft ateliers in België, Frankrijk en Vietnam. Volgens Delvaux heeft de overname geen invloed op de werknemers.
Delvaux is het oudste luxe lederwarenmerk ter wereld.
Zelfs na zijn dood zit de excentrieke en florissante Alexander
McQueen niet om een opvallende stunt verlegen. Anderhalf jaar na zijn
dood raakte bekend dat de Britse ontwerper zijn geliefde huisdieren - 3
bull terriërs - een slordige 57.000 euro nalaat. 'Een hondenleven',
quoi?
Het testament van de overleden ontwerper werd dinsdag openbaar gemaakt.
Met zijn laatste wilsbeschikking wilde McQueen de goede verzorging van
zijn drie honden verzekeren. Minter, Juice en Callum - want zo heten de
gelukshonden - zullen voor de rest van hun leven de beste verzorging
genieten.
McQueen laat ook
twee van zijn bedienden 57.000 euro na, voor "hun lange en trouwe
dienst". Verder laat de designer ook zijn petekind, neefjes en nichtjes
elk 57.000 euro na. Voor zijn drie zussen en twee broers ligt er dan
weer 280.000 euro klaar.
De
opbrengst van zijn eigendom schenkt hij aan de liefdadigheidsinstelling
Sarabande, die beurzen uitreikt aan studenten aan het Central St
Martin's College voor Kunst en Design in Londen. Dat is de instelling
waar ook McQueen zelf ooit een modeopleiding volgde.
Verder
zullen vier andere Britste liefdadigheidsinstellingen - waaronder twee
centra die zich inzetten voor verwaarloosde honden en katten, een
boeddhistische instelling en een centrum dat zich voor HIV- en
aidspatiënten engageert - binnenkort zowat 113.000 euro op hun rekening
gestort zien.
Het totale fortuin van Alexander McQueen wordt op
slordige 18 miljoen euro geschat. De Britse ontwerper benam zichzelf in
februari van vorig jaar op 40-jarige leeftijd van het leven. McQueen
werkte onder meer als hoofdontwerper voor het Franse modehuis Givenchy,
ging een succesvolle samenwerking aan met het Italiaanse label Gucci en
werd maar liefst vier keer tot Britse designer van het jaar verkozen.
Amy Winehouse ontwierp al twee collecties voor Fred Perry, maar het
Britse kledingmerk wil nu ook na haar dood haar nieuwste ontwerpen
verkopen. De zangeres die vorige week overleed, zou nog drie collecties
voor het label hebben hebben gemaakt.
Of en wanneer haar stukken in de winkelrekken zullen belanden is nog
niet duidelijk omdat het merk de plannen eerst met Amy's familie wil
bespreken. "We hebben alles stilgelegd totdat we met haar familie en
management hebben gesproken", laat een woordvoerder van het label weten.
De
overleden ster maakte onlangs nog in een interview met Harper's Bazaar
bekend dat ze nog drie collecties op stapel had staan tot de
herfst/winter 2012. Haar eerste ontwerpen die gebaseerd werden op de
fifties bleken een regelrecht succes te zijn, haar laatste stukken
kwamen in maart dit jaar uit en werd op Hawaï geïnspireerd.
Richard
Martin, de marketing manager van Fred Perry omschreef Amy in hetzelfde
tijdschrift als "een bijzonder aangenaam persoon om mee samen te
werken". "Helder, vol passie en toegewijd, met sterke ideeën en die
precies weet wat ze wilde ontwerpen. Ze had oog voor details en stoffen,
ze heeft echt alles gegeven."
Zowat alle 'Winehouse-producten'
gaan als zoete broodjes over de toonbank: haar albums, foto's, kleding
en andere memorabilia worden aan woekerprijzen van de hand gedaan.
Rihanna is een onafhankelijke, sexy vrouw en dus mag ze best vrouw van het jaar worden. Dat is de conclusie van de Italiaanse editie van het modetijdschrift Vogue.
Vogue Italia heeft Rihanna tot hun rolmodel voor één jaar uitgeroepen. "Ze is de opvolger van de Queen of Pop, haar carrière is gebaseerd op het ultieme gebruik van haar sexy karakter en provocaties. Ze heeft haar carrière op de rails kunnen houden ondanks vele familiaire tragedies", aldus Vogue. Ze besloten dan ook maar meteen de zangeres op hun cover te laten verschijnen. Al is die fotoshoot toch modebewuster dan we van Rihanna verwacht hadden. (br.she)
Een belangrijke modetrend voor de komende herfst zijn franjes aan de
heupen. Dit is echter niet weggelegd voor iedereen, aangezien deze je
heupen optisch verbreden. We zagen dit op de catwalk van de laatste
coutureweek in Parijs en ook al tal van celebs werden ermee gespot.
Franjes aan de heupen waren een grote hit in de jaren '80, maar wegens
niet flatterend voor dames met brede heupen kwam dit echter nooit terug.
Nu is dit echter aan een comeback bezig, maar met een fifties twist.
Designers als Victoria Beckham, Stella McCartney, Giambattista Valli en
Karl Lagerfeld voor Chanel lieten hun creativiteit botvieren op extra
stukjes stof aan de heupen.
Rok uit de couturecollectie van Chanel.
Beyoncé,
Emma Stone en Liv Tyler, maar ook Emma Watson, Nicole Kidman en zelfs
prinses Beactrice blijken dol te zijn op jurken of rokken met franjes
aan de heupen. Volg hun voorbeeld om deze look op een flatterende manier
te dragen. Zo staan Beyoncé en Elle Macpherson schitterend met een
strakke kokerrok en een hoge neklijn van Victoria Beckham. Combineer met
een minimum aan accessoires, zodat alle aandacht naar de jurk gaat.
Felle kleuren daarentegen werken wel perfect, ook verschillende
contrasterende tinten doen het goed. Kijk maar naar Emma Stone en Emma
Watson.
Durvers gaan voor opvallende
prints, denk maar aan stipjes zoals we bij Marc Jacobs zagen en waar
zangeres Fergie mee straalde. Miu Miu werkte met atypische materialen
als leder, wat voor een moderne toets zorgt. Een meer meisjesachtig
effect krijg je met een kleine bloemenprint. Wie onzeker is over haar
heupen gaat best voor vloeiende, lichte stoffen, die vallen minder breed
en verdoezelen je minpuntjes (br.hln - beeld photonews)
Het stijlicoon Amy Winehouse: hoe ze de fifties terug bracht
Het stijlicoon Amy Winehouse: hoe ze de fifties terug bracht
Alle elementen van de jaren '50: de zware eyeliner, de steeds hoger
wordende beehive, de volle lippen en de hoofddoek, waren typerend voor
de stijl van Amy Winehouse. Toch was deze zangeres, die afgelopen
weekend overleed, geen copycat van souldiva's, ze gaf haar eigen twist
aan deze look en werd zo een beauty-icoon.
Hoewel ze op mentaal vlak niet zo stabiel bleek, was Amy Winehouse een
muzikaal talent. Daarnaast had ze heel wat gevoel voor stijl, als ze
nuchter was tenminste en niet als een dronken slons door de straten van
Londen slenterde en werkte ze mee aan de comeback van de fifties in de
mode- en beautywereld. De inspiratiebronnen van Amy Winehouse waren
onder meer artiesten als Diana Ross en The Supremes, The Ronettes en
Dusty Springfield. Deze dames waren meester van het torenhoge
beehivekapsel, maakten het cool en introduceerden dit bij een generatie
jonge meisjes wereldwijd. Met Amy Winehouse als de ruigste volgelinge.
Er
werd heel wat gespeculeerd over hoe ze haar kapsel creëerde, had ze een
toupetje, extensions of woonde er een nest ratten in? Ze bekende zelf
dat ze speciale haarlak gebruikte en haar beehive een keer om de twee
weken in vorm bracht. Dit is natuurlijk niet zo gezond voor je lokken,
dus als je dit wil nabootsen, kun je best voor een pruik opteren.
De
zangeres, die afgelopen weekend op 27 jarige leeftijd overleed na een
turbulent kort leven, zei dat Billie Holiday haar grootste
inspiratiebron was. Ze had net als Amy een erg gevoelig karakter, wat
zich bij beide dames uitte in de bloem die ze steevast in haar kapsel
droeg. Ook leerde ze ons de hoofdsjaal met felle retroprint opnieuw
ontdekken, ze knoopte deze steevast met een strik aan de voorkant. Iets
wat momenteel een hit is bij meisjes op de zomerfestivals.
De
sleutel voor de iconische oog make-up van Amy is tonnen eyeliner en
mascara. Kies voor een vloeibare, zwarte eyeliner. Begin aan je ooghoek
en ga zo naar buiten, op het einde buig je af richting je slapen.
Vervolgens breng je zwarte mascara aan, durf hiermee te overdrijven. Met
een zwart potlood zet je je wenkbrauwen in de verf. Om de look helemaal
af te maken, breng je op je lippen felroze lipstick aan.
Daarom willen moeders zich zoals hun dochters kleden
Daarom willen moeders zich zoals hun dochters kleden
Terwijl het vroeger vooral de tienerdochters waren die de garderobes
van hun moeders plunderden, lijkt het tij tegenwoordig definitief
gekeerd. Uit een recente studie blijkt dat de huidige generatie moeders
hun dochters als voorbeelden beschouwen, als het op mode en stijl
aankomt dan toch.
De '20-40 moeders' - zo noemen jonge meisjes hun moeders van 40 die zich
als een prille twintiger willen kleden - doen er alles aan om er jong
te blijven uitzien. Zowel voor kledij, make-up als kapsel observeren ze
hun jongere dochters dan ook goed. Bovendien werkt het fenomeen
kennelijk maar in één richting: de stijl en smaak van de oudere
generaties blijkt de jongeren koud te laten.
De
studie bevroeg meer dan 300 moeders en dochters met een gemiddelde
leeftijd van respectievelijk 44 en 16 jaar. Daaruit bleek dat jonge
meisjes een belangrijke invloed uitoefenen op de make-up, kleren en
kapsels van hun moeders.
Uit de rondvraag blijkt dat moeders die
zich 'jong van geest' voelen, modebewust zijn en hun dochter als een
stijlvoorbeeld beschouwen, vaak de shopadresjes en -gewoontes van hun
dochters kopiëren. In het geval van de dochters blijkt dat dan weer niet
het geval: zij blijken hun moeder steeds minder als een rolmodel te
beschouwen, als op het op stijl en mode aankomt.
"Onze
cultuur legt de nadruk op jong zijn", zegt dokter Ayalla Ruvio. Hij
werkte mee aan het onderzoek en ziet dat "deze sociale tendens zich
onder meer uit in ouders die hun kinderen imiteren. We hebben moeders
gehoord die 44 jaar waren, maar zich hoogstens 33 of 34 jaar voelden".
"De
moeders in kwestie voelen zich jonger en willen dat door hun
consumptiegedrag duidelijk maken", zegt Ruvio nog. "Ze hebben geen tijd
om zelf te ontdekken wat jong en trendy is, omdat ze een druk leven
hebben met een carrière en kinderen. Dus kiezen ze maar voor de snelle
manier: ze kopiëren gewoon hun dochters".
Cultuurhistorici
hebben lang beweerd dat de jaren vijftig een breekpunt waren, toen de
jongere generaties voor het eerst actief in opstand kwamen tegen de
smaak en stijl van hun ouders. Nu blijkt het tij dus definitief gekeerd.
Wij zijn alvast benieuwd wanneer ook de moeders tegen de stijl van hun
dochters gaan rebelleren ... (br.hln)
Shapewear blijft maar aan populariteit winnen. Volgens sommige stylisten is een corrigerend broekje zelfs zo normaal geworden als lingerie of lipstick.
Jessica Alba, Oprah Winfrey, Queen Latifah, Gwyneth Paltrow, Rihanna, niemand heeft er nog problemen mee om toe te geven dat ze shapewear dragen. Het mag dan ook niet verwonderen dat de verkoop in 2010 nog maar eens met 3,5% steeg. Daardoor lijkt de markt haast onuitputtelijk te worden.
Al is er volgens stylisten wel een verschuiving zichtbaar. Daar waar shapewear vroeger vooral uit nude en zwarte kleurtjes bestond, is het nu een fashion statement om dergelijk corrigerend ondergoed te dragen. Een tummytucker mag best gezien worden en wordt dan ook geproduceerd in flashy kleurtjes als geel, roze en gifgroen.
De afzetmarkt bestaat uit 2 grote groepen: de vrouwen ouder dan 40, die alles wat strak willen houden en de jonge tieners en twintigers die net als de filmsterren door het leven willen gaan en shapewear als een noodzakelijk accessoire zien. "Mijn lipstick, mijn parfum en mijn shapewear, dat is het idee van de meeste jonge vrouwen", aldus stylist Phillip Bloch tegen WWD. (br.she)
Het Italiaanse modehuis Gianni Versace zal in de toekomst de
omstreden techniek van zandstralen niet meer toepassen. De techniek werd
tot nu toe gebruikt om jeansbroeken een 'afgedragen' look te geven.
De beslissing komt als antwoord op een langdurige en internationale
campagne van de 'Clean clothes campaign' (CCC). Dat is een
samenwerkingsverband van verschillende organisaties die de
arbeidsomstandigheden in de textielindustrie willen verbeteren.
Eerder
kondigden grote namen als Benetton, Burberry, Gucci, Levi's, H&M,
Pepe Jeans en Replay al aan de techniek uit het productieproces te
zullen bannen. Het
modehuis kondigt nu aan zich "tegen de praktijk van het zandstralen te
verzetten, ten gevolge van recente kritiek van het CCC op de praktijken
van Versace". Het bedrijf heeft het probleem van naderbij bekeken en
geeft de organisatie nu gelijk.
"Versace heeft elke leverancier
expliciet gevraagd om hen te verzekeren dat zij de techniek niet meer
gebruiken. Het zal overigens een voorwaarde zijn voor elke mogelijke
nieuwe leverancier, om met Versace te mogen samenwerken", zo luidt het
nog.
Zandstralen is
een techniek waarbij arbeiders zand onder erg hoge druk tegen een
jeansbroek blazen, waardoor deze een afgebleekte en 'gedragen' look
krijgt. In landen als Turkije en Bangladesh, waar de techniek nog
manueel wordt uitgevoerd, stierven al mensen aan de gevolgen van de
gevaarlijke praktijk. Tijdens het proces worden de arbeiders aan heel
wat schadelijke stoffen blootgesteld, wat onder meer tot ernstige
longziektes leidt.
Hoewel de techniek in Europa al sinds 1966
verboden is, wordt hij in de rest van de wereld nog al te vaak
toegepast. De CCC zet haar strijd tegen het zandstralen ondertussen
onvermoeid verder en wil nu naar verluidt ook de modehuizen Dolce &
Gabbana en Armani tot een soortgelijke beslissing overhalen.
Gefrustreerde Christina Hendricks tekent eigen badcollectie
Gefrustreerde Christina Hendricks tekent eigen badcollectie
Mad Men-actrice Christina Hendricks is beroemd om haar voluptueuze
figuur. Maar diezelfde bejubelde curves hebben haar al voor veel
problemen gesteld: een rodeloperjurk vinden is een hel, en ook wat
badmode betreft is het huilen met de pet op.
Elke andere Hollywoodster zou aan het diëten zijn geslagen, maar niet
Christina. "Ze houdt van haar lichaam en van haar rondingen en ze wil
die niet kwijt."
"Christina heeft maat 42 en weegt 70 kilogram,
maar ze kan geen badpak vinden dat haar flatteert", zegt een bekende van
Christina. Dus heeft ze beslist om dan maar zelf een badcollectie te
creëren om dat probleem voor eens en voor altijd de wereld uit te
helpen. "Ze weet dat ze kleren zal maken voor een groep vrouwen die nu
over het hoofd wordt gezien."
De actrice voert momenteel
gesprekken met grote badmodemakers om haar eigen collectie in de rekken
te krijgen. Er zouden ook al ideeën zijn voor een lingeriecollectie en
uiteindelijk zelf een kledingcollectie. We zijn benieuwd. (br.hln)
Zo bezit je 256 paar schoenen, die in één schoendoos passen
Zo bezit je 256 paar schoenen, die in één schoendoos passen
256 paar schoenen die in één schoendoos passen, dat is onmogelijk?
Niet als het ontwerp van de Israëlische Sharon Golan een echte hit
wordt.
Sharon maakte voor haar afstudeerproject aan de Israëlische Bezalel
Academie voor Kunst en Design een zeer kunstige, originele en modulaire
schoenen.
Het enige wat je nodig hebt is twee rekkertjes en vier
stukjes plastiek, wat door slim combineren kan leiden tot 256 paar
schoenen. Goedkoop en klein, wat willen we nog meer?
Behalve wat minder bloot misschien, met het Belgische weer zouden onze voetjes rap onderkoeld geraken! (br.hln - foto's reuters)
Madonna en dochter Lourdes lanceren beautycollectie
Madonna en dochter Lourdes lanceren beautycollectie
Het modemerk 'Material girl' - dat Madonna samen met haar dochter
Lourdes (14) ontwerpt - komt nu ook met een make-up en
verzorgingscollectie op de proppen. De collectie zal onder meer
nagellak, lipgloss, bodylotions en later ook oogschaduw bevatten.
Na twee succesvolle kledingcollecties wordt het gamma van de 'Material
girl' collectie in augustus van dit jaar dus nog uitgebreid. Zowel
Madonna als Lourdes waren nauw bij het tot stand komen van dit nieuwe
cosmetica- en schoonheidsgamma betrokken.
Dat ook dochter Lourdes
in het hele proces een mening heeft, was al duidelijk. "Het was erg
fijn om mijn eigen geuren te mogen uitkiezen voor de
verzorgingsproducten en lipgloss", zegt ze. "We hebben ze grappige namen
als 'Wicked watermelon' en 'Flirty fruit' gegeven. Ik koos voor de
geuren waar ik zelf van hou".
Victoria-tas van 10.000 euro is it-bag van het seizoen
Victoria-tas van 10.000 euro is it-bag van het seizoen
De tas hoort tot de White Christmas-collectie van Selfridges.
De nieuwe handtas van Victoria Beckham is meteen gebombardeerd tot
it-bag van het najaar. De tas uit krokodillenleer is niet meteen voor
stervelingen, want het prijskaartje start maar aan 10.000 euro. Dat
maakt de tas wel duur, maar nog altijd twee keer goedkoper dan de
handtassen van de Olsentweeling.
Voor zijn prijskaartje is de handtas ook wel bijzonder: het is een uniek
stuk, ontworpen voor het 'White Christmas'-thema van de keten
Selfridges. Hij is enkel verkrijgbaar in het wit krokodillenleer,
voorzien van een gouden ketting en handvat, en moet op bestelling
gemaakt worden. De tas draagt dan ook de naam van de eigenaar en kan ook
een boodschap van een (gulle) schenker bevatten.
De
dure tas van Victoria is nauwelijks een verrassing: handtassen zijn
haar favoriete accessoire, en haar favoriet is de exclusieve, megadure
Birkinbag. Haar collectie Birkintassen wordt op ruim 2 miljoen euro
geschat.
De Britse keten
Selfridges nam de tas meteen op in haar geschenkentips voor Kerstmis,
naast een witte jurk van ontwerpster Daniella Helayel, die ook ontwerpt
voor Issa, een van de favoriete modehuizen van Kate Middleton. De jurk
komt met een prijskaartje van 700 euro. Het is een elegante avondjurk
met frons ter hoogte van de middel, een jurk die Kate met plezier zou
dragen.
Geen speciale jurk zonder speciaal ondergoed: een
onderbroek gemaakt van witte zijde en afgewerkt met diamant kost nog
eens 350 euro. De foto's kan je hier bekijken.
Maar
het kan nog extravaganter: er is ook een adventkalender te koop voor
20.000 euro. Al is kalender misschien het verkeerde woord: het is een
meubelstuk waarin cadeautjes verstopt zitten. Zoals het een echte
adventkalender betaamt, kan je elke dag één cadeautje openen. De
gelukkige koper kan zo onder andere eigenaar worden van een paar
mini-Louboutins en hele dure beautyproducten. (br.hln)
Natuurlijke schoonheid mag dan een edel begrip zijn, onder vrouwen
kan het kennelijk niet bij iedereen op evenveel sympathie rekenen. Eén
op drie vrouwen gaat nooit de deur uit zonder make-up. Dat blijkt uit
een recente rondvraag van de Britse zender QVC.
Zowat een kwart van de ondervraagde vrouwen gaf bovendien aan hun
make-up al bij te werken, na amper twee of drie uur. Voor heel wat
vrouwen blijkt het idee om zich zonder make-up aan de buitenwereld te
tonen alleen al, een ware nachtmerrie.
Dertig procent van de ondervraagde vrouwen gaf zelfs aan bij het joggen op zijn minst een vleugje lipstick aan te brengen.
Vrouwen
denken gemiddeld negen keer per dag na over hun uiterlijk, zo blijkt.
Dertig procent van de vrouwen zei bovendien dat hun voorkomen het
laatste is waar ze aan denken voor ze gaan slapen, terwijl 16 procent
aangaf ook met die gedachte op te staan 's morgens.
Een op de
vijf vrouwen denkt de gewoonte rechtstreeks van hun moeder te hebben
overgenomen. Zowat een kwart van de vrouwen houdt het haar hele leven
bij dezelfde producten en make-uprituelen.
Sollicitatiegesprekken
en eerste afspraakjes bleken de situaties waarvoor vrouwen het meeste
stress ervaren, als het op hun uiterlijk en make-up aankomt.
Mannen
hoeven zich overigens niet bepaald geflatteerd te voelen door de
resultaten van de enquête; vrouwen blijken zich lang niet alleen voor
hen mooi te maken. Meer dan een derde van de ondervraagde vrouwen gaf
aan zich het meeste zorgen te maken over hoe ze bij andere vrouwen
overkomen, eerder dan bij mannen.
De klaarblijkelijke make-upverslaving heeft dus eerder met een gebrek aan zelfvertrouwen, dan met pure ijdelheid te maken.
Psychologe
Linda Papadopoulos leidde in het verleden al een onderzoek naar de
emotionele impact van huidziektes en meent dat "alleen al wie denkt er
goed uit te zien, een veel positievere kijk op het leven uitstraalt".
Sue
Leeson van QVC stelt het eenvoudig en zegt "dat dit onderzoek simpelweg
aantoont wat we al altijd vermoedden: vrouwen zien er elke dag graag op
hun best uit." (br.hln)
Ashley Olsen heeft haar favoriet al gekozen: een bruine maxibag.
Mary-Kate en Ashley Olsen zijn volop bezig aan de uitbreiding van hun
kledingmerk 'The Row'. Ze kondigden daarvoor een handtassenlijn aan.
Wie hoopt zo'n tas op de kop te tikken, kan alvast beginnen sparen want
ze kosten gemakkelijk 25.000 euro. Daarmee profileert de Olsen-tweeling
zich resoluut in het luxesegment, en gaan ze de concurrentie aan met
Hermès en Birkin.
De handtassenlijn voor The Row bestaat uit een gamma waarin iets te
vinden is 'voor elke gelegenheid', aldus de tweeling. Een kleine clutch,
een minischoudertas, maar ook maxitassen en zelfs rugzakken. Voor de
materialen kozen ze alleen het beste leer en krokodillenleer, wat de
prijs de hoogte injaagt.
De duurste tas in het gamma is een een
rugzakje gemaakt van zwart glanzend krokodillenleer, dat afhankelijk van
de bron 39.000 tot 49.000 dollar kost, omgerekend 27.500 tot 35.000
euro. Geïnteresseerden melden zich vanaf augustus aan bij Barney's, dat
beslist heeft de tassen te verkopen.
The Row werd in 2007
gelanceerd als een merk dat op zoek wou gaan naar het perfecte witte
T-shirt. Ondertussen wornde onder die vlag ook avondkledij, jassen,
gebreide stukken, mannenkledij en zonnebrillen verkocht. Een
schoenencollectie zou nog later dit jaar volgen.(br.hln - foto bruno)
Het is een troost voor elke vrouw dit zich ooit in duizend bochten
wrong in een pashokje om in die zoveelste, blauwe jeans te passen. Maar
liefst 43 procent van de vrouwen verkiest verhuizen boven het passen van
een jeans.
Dat blijkt uit een enquête van het Britse online modemerk isme.com. Van
de 1000 ondervraagde vrouwen gaf 43 procent aan meer stress en angst te
krijgen van de zoektocht naar een passende jeans dan van verhuizen.
Vooral voor de vrouwen ouder dan 50 jaar, blijkt een jeans passen een
traumatische ervaring.
Twee
derde van de vrouwen ouder dan 50 jaar noemt de zoektocht naar een jeans
de meest traumatische van alle winkelervaringen. De trendy, skinny
jeans blijkt de meest rampzalige: vrouwen voelen er zich dik en
onaantrekkelijk in.
Heel wat ondervraagde vrouwen vinden
bovendien dat jeansmerken hen met een schuldgevoel en complex opzadelen,
onder meer doordat de te lage uitsnijding van de broeken. Ook het
probleem van de zogeheten 'muffin top' - uitpuilende lovehandles - werd
vaak als negatieve ervaring genoemd.
Vooral
voor vrouwen ouder dan 50, blijkt de zoektocht naar een passende jeans
een helse opgave. De helft van hen vindt dat het huidige marktaanbod
niet op hen is afgestemd, terwijl 23 procent vindt dat de merken die
zich wel op oudere vrouwen richten dan weer te oubollig en slonzig zijn.
"Vrouwen
van 50+ willen nog steeds modieuze kledij, een uitgebreid aanbod en
budgetvriendelijke prijzen", zo blijkt. "Een merk dat begrijpt wat er
goed uitziet op een rijper vrouwenlichaam, heeft een gat in de markt te
pakken".
Jackie Lewis
is de woordvoerder van het kledingmerk dat de rondvraag organiseerde.
"Hoe duur een jeans ook mag zijn, een broek die je niet als gegoten zit
kan je modieuze outfit helemaal afkraken", zegt ze.
"Voor
broeken en jeans is vooral de taille van belang: die neemt toe naarmate
je ouder wordt. Vrouwen die te simpel redeneren en een grotere maat
kiezen, merken vaak dat de jeans niet om de heupen en het achterwerk
aansluit".
Ondanks de aanhoudende geruchten van een faillissement, houdt Lily
Allen voet bij stuk. Haar vintagewinkel 'Lucy in Disguise' sloot recent,
amper tien maanden na de opening, zijn deuren. Lily kondigt nu zelf
een heropening aan op een andere locatie.
Lily Allen opende tien maanden geleden een vintage boetiek in het hartje
van Londen, samen met haar halfzus Sarah Owen. Toch was de winkel geen
lang leven beschoren: de deuren gingen na tien maanden onherroepelijk
dicht, en de geruchten over een faillissement staken al even snel de kop
op.
De zwangere, Britse
zangeres drukt nu zelf alle geruchten de kop in met een persbericht.
"Onze winkelruimte was een pop-up store van negen maanden", zegt ze. "De
locatie hielp ons het concept van 'Lucy in Disguise' succesvol te
lanceren, deze stappen waren altijd al gepland".
De zangeres
kondigde dus meteen maar de nieuwe locatie van haar eigen boetiek aan.
Dit keer werd voor de hippe, Londense wijk Soho geopteerd. In augustus
van dit jaar zou de nieuwe shop daar de deuren openen.
Ondertussen
kunnen de echte fans nog steeds terecht op de online winkel van miss
Allen. Je vindt er een uitgebreide vintage collectie én de exclusieve
lijn die Lily samen met haar halfzus ontwierp.
Lily Allen zette
vorig jaar een punt achter haar carrière als zangeres en ging met een
eigen vintage boetiek een nieuwe uitdaging aan. Samen met haar zus zette
ze ook een eigen collectie op poten rond de fictieve figuur van 'Lucy'.
De collectie bevat vooral felgekleurde paillettenjurken en jaren
veertig kleedjes.
Het modehuis Natan zal tijdens de Miele Catwalk 2011 zijn nieuwste bruidscreatie showen, en daar hoort een gepast topmodel (in wording) bij.
Voel jij het kriebelen als je een catwalk ziet? Dan ben jij misschien wel de geknipte bruid voor Edouard Vermeulen. De man achter het succesvolle Belgische modehuis Natan showt op 8 en 9 september 2011 namelijk een unieke bruidsjurk op de Miele Catwalk. De jurk is er al, maar het model moet nog gevonden worden. (br.she)
Geïnteresseerden kunnen hun kans wagen via mielecatwalk.be.
Misschien komt het door de 'revival of the eighties' of door de
verlovingsjurk van Kate Middleton, maar dat kobaltblauw dé kleur van de
zomer is, is nu wel duidelijk. De rode lopers worden het ware overspoeld
met de Koninklijke kleur. Blauwe maandagen zijn nog nooit zo leuk en
trendy geweest.
Deze knalkleur domineerde vorig jaar al de catwalks maar nu de
collecties eindelijk in de winkelrekken liggen, pikken de celebs daar
natuurlijk gretig op in. Actrices zoals Uma Thurman, Reese Witherspoon
en Eva Mendes waagden zich al aan een kobaltblauw rodeloperavontuur,
maar ook Blake Lively is helemaal te vinden voor de nieuwe trend. Zij
droeg op twee maanden tijd twee verschillende knalblauwe jurken, die
allebei een groot succes bleken te zijn.
Maar
wat is nu het geheim achter het succes van de kleur? Simpel. Kobalt
staat zowat bij iedere huidskleur en je kan dit soort blauw combineren
met zowel neutrale als felle kleuren. Durvers kunnen zelfs voor een een
combinatie van het Koninklijke blauw en zwart gaan. De keuze is aan jou,
de mogelijkheden zijn legio.
Speel je liever op veilig? Ga dan
voor nude peep-toe hoge hakken zoals Reese Witherspoon en Kate
Middleton. De durvers kunnen voor een paars-blauwe ouftit kiezen zoals
Blake Lively dat tot twee maal deed door paarse Louboutins te dragen.
Dan
zijn er nog de metallics waarmee je jouw outfit een hoog 'glitter &
glamourgehalte' geeft, en dat zonder te overdrijven. Kijk maar naar Eva
Mendes die een gouden riem droeg op het Met Gala en naar Kylie Minogue
die vorige maand in Australië haar zilveren peep-toes uit de kast
haalde.
Dit gezegd zijnde,
kobaltblauw is een kleur die zowat met alle mogelijke combinaties werkt
en waarmee je moeilijk de bal kunt misslaan. Maar uitzonderingen
bevestigen de regel, dat bewijst Tara Palmer Tomkinson die op de trouw
van Will & Kate volledig de mist inging. Met haar blauwe jurk was op
zich niks mis mee, maar het was de combinatie van de bizarre hoed, de
vreemde schoenen en haar overbodige handschoenen die voor een 'overkill'
zorgden.
Ook prinses Eugenie maakte dezelfde fout door die dag
een belachelijke hoed op te zetten: dat gevederd haarstukje was net iets
te veel van het goede, om nog maar te zwijgen over haar bloemenjasje
waarmee ze er op slag dertig jaar ouder uit zag... (br.hln)