Japan heeft de eerste Triumph Inspiration Award in de wacht gesleept.
De ontwerper Midori Matsu haalde het van 30 andere internationale
finalisten, waaronder ook de Belgische Berit De Geyter, in het Chinese
Peking.
Matsu
bekoorde de gerenomeerde jury, met onder meer topmodel Helena
Christensen en het ontwerpersduo Viktor & Rolf, met een opvallende
slip met grote, rode lippen en veel frivole, kantenafwerking. Het thema
voor 2008 was 'Female Fascination'.
Vernieuwend en draagbaar De
award is opgericht door het bekende lingeriemerk Triumph "om de meest
geïnspireerde en inspirerende lingerieontwerp te vinden", poneert het
persbericht. Vertaald: de lingerie moest origineel en vernieuwend zijn,
technisch goed gemaakt maar ook draagbaar en commercialiseerbaar. Dat
moet jonge (studerende) ontwerpers en verfrissende ideeën de
mogelijkheid geven zich in de schijnwerpers te werken.
De
winnaar ziet zijn showstuk verschijnen in alle Triumph-winkels over de
hele wereld en krijgt ook geldprijs. Ook nummers twee en drie krijgen
iets.
Waar België geëindigd is, is niet bekend. Hier kan je wel een filmpje bekijken van de Belgische finale. (edp)(br.Nina)
Na make-up en panty's voor mannen kon het niet achterblijven: een
Franse vereniging van 30 mannen vecht voor het recht om rokken te
dragen. Bij hen is het geen kwestie van stijl, ze willen de strijd
aangaan met clichés en stereotypes.
Homme en Jupe Dominique
Moreau is de voorzitter van 'Hommes en Jupe', een associatie van
ongeveer 30 mannen in Poitiers die met rokken door het dagelijkse leven
gaan. "Tegenwoordig dragen miljoenen mannen een rok, zoals de sarong in
Azië of de djellaba in Afrika, zonder dat ze zich er voor moeten
schamen", aldus Dominique Moreau. "Waarom kunnen wij dat in het westen
ook niet? 'Hommes en Jupes' vecht tegen vooroordelen en clichés.
Vrouwen hebben gestreden om broeken te mogen dragen, wij doen hetzelfde
met de rok." De mannen uit Poitiers weten dat het moeilijk zal zijn om
het vooroordeel tegenover de rok te veranderen, maar ze zijn David
Beckham wel dankbaar dat hij zich ooit in het openbaar vertoonde met
een sarong.
Webshops Aangezien de rok voor
mannen nog geen wijdverspreid mode-item is, zoeken de mannen hun gading
online. Want er is wel degelijk een verschil tussen een rok voor mannen
en vrouwen. De mannelijke exemplaren hebben een bredere taille,
smallere heupen en mannelijke patronen. Je betaalt er ongeveer tussen
de 100 en 400 euro voor en vindt ze op gespecialiseerde websites.
Kilts Maar
deze beweging voor mannelijke rokken beperkt zich niet enkel tot
Frankrijk. In Europa vind je nog verschillende mannen in exemplaren die
aan kilts doen denken. Tim Stannard, een fervent aanhanger van de kilt,
draagt elke dag een rok. Hij geeft toe veel vijandige reacties te
krijgen van familie en vriendinnen. "Mijn wereldje is niet klaar voor
een man in een rok, zelfs al is het een stoer ontwerp." Maar sinds hij
vorig jaar een hartaanval kreeg, vindt hij het leven te kort om
rekening te houden met de mening van anderen. (br.hln)
Sienna Miller, op gedeelde vierde plaats met Liz Hhurley.
Liz Hurley.
Nummer vijf: Jemima Khan.
Zangeres Rihanna heeft volgens een nieuwe rondvraag de meest sexy buik
ter wereld. Keira Knightley kwam tweede uit de poll, maar de grote
verrassing is de bronzen medaille. Die gaat naar Helen Mirren. De
63-jarige actrice verraste onlangs met een strak lichaam terwijl ze een
bikini droeg op vakantie in Italië. De woordvoerder van AntiBloat, die
de rondvraag organiseerde: "Een sexy buik is niet voorbehouden voor
jonge vrouwen, en dat is goed nieuwe voor alle vrouwen die een strakke
buik willen behouden".
De
vierde plaats wordt gedeeld door Sienna Miller en Liz Hurley, de ex van
Hugh Grant. De nieuwe vlam van Grant, Jemima Khan, staat op de vijfde
plaats. (bang/lb)(br.hln)
Prinses Mathilde op de jongste nationale feestdag.
Mathilde tijdens het Te Deum.
Prinses Mathilde prijkt op de lijst van de best geklede
persoonlijkheden die het invloedrijke Amerikaanse blad Vanity Fair
jaarlijks samenstelt.
"Stijlvol en fris" "Altijd
schitterend! Een stijlvolle en frisse verschijning", schrijft Vanity
Fair over onze prinses, naar aanleiding van de 69ste International
Best-Dressed List. "Deze 35-jarige kroonprinses en moeder van vier is
het echte juweel in de Belgische kroon", aldus nog de redactie.
Tussen Carla Bruni en David Beckham Prinses
Mathilde verkeert in goed gezelschap. Tussen de best geklede vrouwen en
mannen van 2008 schitteren beroemdheden als Carla Bruni, Daniel Craig,
Karl Lagerfeld, Kate Middleton, Sarah Jessica Parker, Kanye West, David
Beckham, Angelina Jolie en Brad Pitt.
Een jury verkoos Barack
Obama's vrouw Michelle tot de allerbest geklede wereldster. Op de
website van Vanity Fair kon ook de gewone lezer stemmen. (hln/lb)(br.hln)
Ook automerken hebben door dat auto's bij een bepaalde levensstijl
passen, en dus brengen ze accessoires op de markt die die levensstijl
vervolledigen. Nieuwste in het rijtje: de laptop van Bentley, gemaakt
in samenwerking met het Nederlandse bedrijf Ego Lifestyle dat
gespecialiseerd is in het maken van laptoptassen.
Luxe Weinig
verrassend is het omhulsel van de laptop van Bentley gemaakt uit
allerlei luxematerialen, zoals met de hand gestikt leder in een
welbepaald patroon. Hetzelfde leder en dezelfde kleuren als de stoelen
in een Bentley-wagen. De hele tas is met de hand gemaakt, voorzien van
het Bentley-logo en het handvat is gemodelleerd naar de, jawel,
handvaten van de autoportieren. De computer binnenin heeft een schijf
van 160 GB mét Windows Vista en een 64 bit processor. Kostenplaatje?
10.000 pond, of ruim 12.600 euro.
Niet de eerste De
cross-over van de automarkt naar de grillige modemarkt is niet zonder
gevaar. Velen gingen Bentley voor, met wisselend succes. Zo hebben
Aston Martin en Alfa Romeo een eigen kledinglijn, Land Rover doet in
schoenen en ook Lamborghini laat zijn logo gebruiken op laptops. (edp)(br.hln)
Deze zomer is retro weer helemaal in met bloemenjurken, oversized
handtassen en killer heels. Om deze glamourlook helemaal af te maken,
is het belangrijk deze te combineren met de juiste make-up. Ga dus 'all
the way' met volgende tips.
Keuze Bij
de retro glamourlook moet je een keuze maken, ofwel zet je je ogen
ofwel je lippen in de verf. Houd het geheel voor de rest heel
eenvoudig. Combineer nooit beide, het is belangrijk dat je het juiste
evenwicht zoekt, met rode lipstick kun je namelijk heel wat verkeerd
doen. Kijk maar naar Victoria Beckham en haar misser op New York's Met
Ball, dankzij haar make-up zag ze er tien jaar ouder uit.
Rode lipstick Als
je voor rode lipstick kiest, gebruik dan slechts een lichte bruine
oogschaduw en wat subtiele mascara voor je ogen. Voor de kleur van je
lippen kun je beter een oranje-rode tint kiezen dan een kleur met
blauwe tint. Een mooi voorbeeld hiervan is Chanel's new Rouge Allure.
Zware ogen Kies
je voor zwaar aangezette ogen, ga dan voor 'sixties meets rock'.
Daarbij gebruik je zware vloeibare eyeliner om je ogen te benadrukken.
Vele vrouwen hebben grote moeite met het aanbrengen van vloeibare
eyeliner. Maar de truc zit hem erin de juiste eyeliner te kopen. Koop
een pen als de Chanel Automatic Liquid Eyeliner, want die zijn heel
eenvoudig te gebruiken.
Aanbrengen Je moet
de eyeliner aanbrengen aan de wortels van je bovenste wimpers. Je houdt
de pen lichtjes schuin, dat helpt om een rechte lijn te trekken. Als je
aan de uiteinden van je ogen wat breder gaat, kijk je recht in de
spiegel, dat helpt je de juiste hoek te vinden om wat naar boven te
gaan. Doe je dit, dan ga je omhoog naar de richting van het topje van
je oor. Om wat meer 'smokey eyes' te krijgen, kun je het nog wat
afwerken met een kohl potlood aan de rand van het oog. Hiervoor kies je
een lichte zwarte tint. Je wenkbrauwen laat je best zo, natuurlijke
wenkbrauwen zijn trouwens helemaal in. Gebruik bij deze look een
transparante lipgloss of een neutrale lipstick met een nude kleur.
Rest van de look Voor
de foundation moet je voor een hele lichte tint kiezen, die dicht
aanleunt bij je natuurlijke kleur. Breng hem lichtjes aan. Combineer
dit met een hele lichte blush die het licht reflecteert zoals Bourjois
Rose D'Or of Chanel Reflex.
Meer inspiratie nodig? De make-up
van Keira Knigthly in haar nieuwste film 'The edge of love' is helemaal
wat het moet zijn. (ep)(br.Nina)
Naomi Campbell vindt dat de Braziliaanse Gisele Bündchen de laatste vrouw is die met recht de titel van supermodel mag dragen.
De Britse zegt dat de titel topmodel veel te snel iemand wordt
toegedicht. De meisjes die de titel zelf opeisen, zijn die meestal niet
waard. Modellen moeten hun strepen verdienen, zegt Campbell. De term
wordt tegenwoordig te frequent gebruikt.
Kate Moss is ontegensprekelijk een supermodel, maar na Gisele heb ik er nog geen nieuwe gezien.(br.het nieuwsblad)
De goedkoopste zonnebrandolie is de beste. Dat blijkt uit een test van
de Nederlandse Consumentenbond. Het gaat om het smeersel Kruidvat
Solait met factor 15, meldt de bond. De zonnemelk van Trekpleister is
niet getest, maar is hetzelfde product als die van Kruidvat. De
zonnebrand kost 5,90 euro en krijgt van het testpanel een 7,2 als
cijfer.
Gemak en bescherming De
Consumentenbond testte tien zonnebrandmiddelen met factor 15 of 20. De
testers keken naar het gebruiksgemak, uva-bescherming en
uvb-bescherming. Uvb-straling kan ervoor zorgen dat de huid verbrandt.
Van de mogelijke schadelijke effecten van uva-straling is nog weinig
bekend, maar er zou een sterk verband tussen deze straling en
huidkanker bestaan.
Roc en Garnier De
Biodermal met factor 20 van achttien euro staat op de tweede plaats in
de test en Roc komt op een derde plaats met de zonnespray met factor
20. Vorig jaar kwam Garnier Ambre Solaire het beste uit de bus. Die
staat nu op de zevende plaats.
Hogere factor dan aangegeven De
meeste middelen bevatten een hogere factor dan op de verpakking staat
aangegeven. De Hema is hierin uitschieter, want biedt factor 36 bij een
zonnebrand waarop factor 20 staat vermeld.
Van alle middelen is
onderzocht of ze waterbestendig zijn. Lancaster blijkt dit niet te
zijn, terwijl het wel op de verpakking staat. Hema heeft een ander
probleem. Wanneer daar te veel schimmels in het product komen, worden
ze niet voldoende gedood. Dat leidt volgens de Consumentenbond dan wel
niet tot huidproblemen, toch hoort het niet. De winkel onderzoekt de
zaak en heeft de desbetreffende zonnebrand tijdelijk uit de rekken
gehaald. (novum/lb)(br.hln)
Etam brengt vanaf november ook een mannencollectie. De lijn heet
'Wom(man)' en is vooral gericht op jongeren. Het betreft een tijdelijke
collectie die vrouwen ertoe moet aanzetten om een outfit voor hun
wederhelft te kopen.
De
unisex-collectie bevat broeken en truien in kasjmier en mantels in
tweed. Allen zijn voorzien van etnische en retro-motieven. Ook
manchetknopen, tassen, horloges en hoeden worden 'aan de man gebracht'.
(lvl)(br.hln)
Ons wisselvallige zomerweer vraagt om modieuze regenoverlevingstips.
Hoe red je je kapsel, make-up en nieuwe rok van de nattigheid?
Jassen Het
meest voor de hand liggende antwoord is: een jas! Ook echte
fashionista's kunnen zich aan een modieuze, getailleerde regenjas
wagen, of een leuke cape met kap. De tijd van vormeloze KW's of fleeces
is definitief voorbij. Modebewust in de regen: het kan!
Paraplu's Tweede
voor de hand liggende optie: een paraplu. Ook deze komen in alle maten
en kleuren, zelfs ontwerpers hebben er tegenwoordig één. Voordeel: je
kapsel raakt niet vervorm door een capuchon. Nadeel: de wind heeft vrij
spel, waardoor je kapsel er alsnog verwaaid kan gaan uitzien.
Waterproof Belgische
vrouwen kiezen sowieso beter voor waterproof make-up: het bespaart je
veel bezorgde blikken in winkelruiten, autospiegels en een rush naar
het dichtstbijzijnde toilet om de schade te beperken.
Wat met de schoenen? Groot
probleem voor de schoenen: modderspatten. Omdat auto's en fietsers er
een duivels genoegen in scheppen in plassen te rijden net als jij
langsloopt...
Bij regenweer kan je dus beter kiezen voor wat
ouder schoeisel of schoenen die regenbestendig zijn (en je voeten droog
houden!). Hippe, felgekleurde laarzen met patronen als pralines,
madeliefjes of doodskoppen zouden in de kast van elke rechtgeaarde
modeliefhebster moetn staan.
Kan dat door de omstandigheden niet
(omdat je naar een trouwfeest of zakenlunch moet), kies dan voor de
schoenen die zich het gemakkelijkst laten schoonmaken achteraf. Spatten
op je benen droog je meteen af, of laat je opdrogen, waarna je het
achtergebleven zand afveegt.
Randje Lange
broeken en lange rokken: mooi, modieus en je kan ze bijna altijd
dragen. Ook bij regenweer... behalve dan dat je randje soms zoveel
water opslorpt, dat het lijkt alsof je een tweekleurige broek, rok of
jurk draagt. Oplossing? Bij een broek kan je nog een randje omslaan,
bij een rok of jurk is dat al moeilijker. Je kan je rok of jurk wel
damesgewijs opheffen of het randje aanvaarden.
Schuilen En
als je echt geen last wil hebben van natte kleren en/of haren,
modderspatten of verwaaide kapsels, kan je natuurlijk altijd
knus/eenzaam thuisblijven of het eerste het beste koffiehuis
binnenduiken en jezelf trakteren op een koffie mét taartje. Een mens
moet toch iets doen tijdens het wachten? (edp)(br.hln)
Franse en Amerikaanse Hermèsfans konden al sinds 2005 online shoppen bij hun favoriete merk. En sinds woensdag hoeven ook de adepten in de Benelux niet meer de deur uit, want het Parijse luxemerk heeft een webboetiek voor België, Nederland en Luxemburg geopend.
Hermès biedt een selectie van zijn collectie zijde, juwelen, lederwaren, parfums en andere accessoires online aan. Wie bestelt krijgt zijn levering normaal gezien binnen de 24 uur. In de landen waar Hermès al online actief is, is dat een groot succes, zegt Hermès-woordvoerster Julie Verbaet. (br.Weekend)
Wat Sarah Jessica Parker verwijdert, laten andere beroemdheden staan
De een is er trots op, de ander wil 'm weg. Sarah
Jessica Parker switchte zopas na jaren van kamp: zij liet het bobbeltje
op haar kin verwijderen.
Een puntje, een schoonheidsvlek, een bultje. Ben je
beroemd, dan is de vraag: koester ik dat ding op mijn gezicht, of
vervloek ik het? Onze Belle Perez was maar al te trots toen zij besefte
dat ze net als Madonna een schoonheidsvlekje boven haar lip had. En al
is die van Madonna ondertussen verdwenen, Belle houdt 'm nog. Het maakt
Belle tot Belle.
Zo denkt topmodel Cindy Crawford er
bijvoorbeeld ook over. Jarenlang kreeg ze kritiek op dat puntje aan
haar mondhoek, maar ze zwichtte niet en maakte er haar handelsmerk van.
Zanger Enrique Iglesias wel. Hij liet het bultje naast zijn neus
verwijderen.
Eeuwen geleden waren schoonheidsvlekjes
hip. Ten tijde van de Romeinen werden ze op het gezicht getekend, en
ook aan het Franse hof in de 17e eeuw stonden de valse zwarte vlekjes
goed, op een witgepoederd gezicht.
Filmsterren als
Jean Harlow, Elizabeth Taylor en vooral Marilyn Monroe maakten de
schoonheidsvlek weer helemaal actueel en zorgden ervoor dat vrouwen met
zwart op hun wang aan het tekenen gingen. Iets wat nu ook de hippe
stripper Dita Von Teese nog steeds doet.
Wat Sarah
Jessica Parker op haar kin had, kan makkelijk verwijderd worden. Toch
maakt niet iedereen de trip naar de man of de vrouw met het mes.
Getuige acteurs als Goldie Hawn, Robert De Niro en Clint Eastwood.(br.hln)
Het Belgische modemerk Hampton Bays doet beroep op Axelle Red om haar
collectie nieuw leven in te blazen. "We hebben de collectie een nieuwe
twist gegeven", stellen stylistenduo Anouk Robyn en Ann Coppens.
"De
Hampton Bays vrouw is een charmante, onafhankelijke vrouw die jong van
geest is. Ze moet haar lievelingsmerk elke dag kunnen dragen met heel
veel leuke stukken die je onderling à volonté kan combineren. Vrouwen
willen zich niet gewoon trendy kleden, ze willen laten zien wie ze
zijn".
Humor Minstens zo belangrijk is de
gezonde dosis humor die het duo in de collectie stopte. Door nog meer
aandacht aan details te geven zoals een leuke voering, bijzondere
knopen, speelse kleurencombinaties, toffe prints. Extra aandacht gaat
naar accessoires zodat vrouwen zich van kop tot teen kunnen kleden.
Boegbeeld Axelle
Red is het perfecte boegbeeld voor het merk. "Ze mixt moeiteloos chique
basics met trendy stukken en laat zien waar we vandaag voor staan:
creatief, sensueel, uniek en combineerbaar à volonté", aldus general
manager Isabelle Santens. "Ze is een vrouw van de wereld en heeft een
aangeboren gevoel voor stijl. " (lvl)(br.Nina)
Als je op reis gaat, moet je snoeien in je dagelijkse aanbod potjes,
crèmes en flesjes. Maar wat mag je zeker niet vergeten, en waarom?
1) Zonnecrème
Kan
je dat niet op vakantie kopen, zonder het risico te lopen dat een
slecht gesloten fles je kledij verruïneert? Ja, dat kan - als je graag
te veel betaalt, met 7 verschillende flessen in je badkamerkastje zit
of je niet veilige zonnecrème wil kopen. Je vertrouwde merk, met een
voldoende factor, is veiliger. Check voor vertrek wel of deze niet
vervallen is. Wikkel de fles in een plastic zak of een toilettas om
uitlopen te vermijden. O ja, en halfvolle flessen zonnecrème niet
moeten weggooien is goed voor het milieu!
2) After-sun
Net
als bij zonnecrème, is een after-sun waar je tevreden over bent
onontbeerlijk. Ook al ben je niet verbrand, een goede huidverzorging is
cruciaal.
3) Nagelschaartje of -vijl
Vaak
vergeten en op cruciale momenten vervloekt. Een gescheurde nagel die je
hindert of die je verwondt: het is niet handig. Je nagels voor de reis
kort knippen is ook een optie.
4) Hydraterende dagcrème met zonnefilter
Zon
droogt de huid uit, dus is een hydraterende dagcrème meer dan
belangrijk. Door er een te kiezen met een beschermde factor, hoef je
daarna geen zonnecrème meer aan te brengen op je gezicht.
5) Doekjes!
Hygiënische,
verfrissende of zelfbruinende doekjes: ze zijn heel handig op reis.
Kleine verpakking, geen risico op uitlopen en past in een handtas op
broekzak.
6) Lippenbalsem
De zon
droogt niet alleen de huid, maar ook je lippen uit. Zand en zout kunnen
nog voor extra wrijving zorgen. Een verzorgende lippenbalsem is dan
geen overbodige luxe.
7) Basismake-up
Mascara
en lipgloss, voor wanneer jullie gaan uit eten of dansen. Hou het
eenvoudig: je stralende bruine huid zal voor zich spreken, en je hoeft
je al geplaagde huid niet grondig schoon te maken na het avondje uit.
8) Gezichtsscrub
Zeker
wanneer je langer op vakantie gaat is dit een aanrader: zon stimuleert
de talgproductie en de crèmes verstoppen de poriën. Gevolg: puistjes.
Met een regelmatige srubbeurt kan dat grotendeels vermeden worden.
9) Deodorant
Kies een lichte deodorant en vergeet deze niet te gebruiken. In warme landen zweet je extra!
10) Zachte shampoo
Je
haar heeft te lijden onder zee- of zwembadwater, zand en zon en
regelmatig wassen. Gebruik een zachte, verzorgende shampoo zodat je
haar daarvan kan herstellen.
Dit laat je beter thuis:
- Haardroger. Zwaar, onhandig én ongezond voor je haar. Horen hier ook thuis: krul- en stijltangen - Nagellak: ga je je daar echt mee bezig houden op vakantie? - Juwelen: enkele accessoires zijn leuk, maar neem zeker niet te veel mee. Wat als je koffer zoek raakt of het gestolen wordt? - Foundation: laat je huid ademen op vakantie, in plaats van het weg te steken achter een laag schmink. (edp)(br.hln)
Het Franse designerscollectief Duende gebruikt de techniek van
coagulatie om juwelen te maken van moedermelk. Bij coagulatie krijgt
caseïne, het voornaamste eiwit in melk, een vaste vorm. 'Perle de lait'
heeft de collectie juwelen die deel uitmaakt van een tentoonstelling
van objecten die de relatie tussen moeder en kind op het vlak van
voeding exploreren. Die is van 13 september tot 15 november te
bezichtigen in het Franse Nègrepelisse.(br.hln)
Toen het in 1997 bekend werd dat Stella McCartney hoofddesigner zou worden bij Chloé, had haar voorganger Karl Lagerfeld daar geen goed woord voor over. Sindsdien heeft Kaiser Karl verscheidene pogingen gedaan een afspraak met haar te maken. Zonder succes...
Stella werd in 1972 geboren uit de liefde tussen ex-Beatle Paul McCartney en zijn vrouw Linda. Als dochter van een beroemd muzikant, zou je denken dat ze enorm verwend is opgevoed, maar niets is minder waar. De McCartney's voedden hun kinderen heel gewoon maar liefdevol op, zonder nanny's en bodyguards. Stella ging naar een lokale openbare school in Londen en werkte als afwasser in een lokaal restaurant om geld te verdienen waarmee ze de kleren kon kopen die ze graag wilde.
Op haar twaalfde was Stella al geïnteresseerd in mode en maakte ze haar eerste eigen jasje en drie jaar later liep ze stage bij Christian Lacroix. Beging jaren '90 ging ze mode studeren aan het Saint Martins College of Art and Design. Voor haar eindexamenshow in 1995 vroeg ze haar vriendinnen Kate Moss, Naomi Campbell en Yasmin Le Bon om haar collectie te showen, wat nogal de tongen deed losmaken in de pers. Voor Stella had dit echter een positief effect en de gehele collectie werd gekocht door de Londense boetiek Tokio. Al gauw volgden Browns, Joseph, Bergdorf Goodman and Neiman Marcus en werden steeds meer celeb's gezien in Stella´s designs.
Na twee eigen collecties, werd Stella in maart 1997 door het Franse modehuis Chloé gevraagd hun hoofddesigner te worden, in de voetsporen van Karl Lagerfeld. Het huis moest nieuw leven worden ingeblazen nadat hun laatste twee shows zo´n beetje van de catwalk afgejouwd waren. Lagerfeld was overigens niet onder de indruk van zijn opvolgster: "Chloé had een grote naam moeten nemen. Dat deden ze, maar één uit de muziek, niet uit de mode. Laten we hopen dat ze net zo talentvol als haar vader is," aldus Kaiser Karl.
Stella maakte het huis weer populair, samen met haar vriendin en assistente Phoebe Philo, die later, in 2001, Stella's plaats bij het huis overnam. Zelfs toen haar moeder Linda in 1998 overleed aan de gevolgen van borstkanker, ging ze door en haar designs werden als maar populairder. In 2000 gingen de geruchten dat Stella een overstap zou maken naar Gucci, maar dat haar houding ten opzichte van de rechten van dieren er de oorzaak van was dat de deal niet doorging. Het Italiaanse huis zou Stella namelijk hebben laten werken met leer, iets wat deze vegetarische activiste voor dierenrechten nooit zou doen, evenmin als het werken met bont. In plaats daarvan tekende ze opnieuw een contract bij Chloé.
In april 2001 verliet ze Chloé om alsnog om met Gucci een samenwerking aan te gaan, waarbij ze de volle zeggenschap kreeg over zowel de ontwerpen als de materialen. Hoewel men in eerste instantie dacht dat ze de rol van hoofddesigner had overgenomen van Tom Ford, lanceerde Stella in plaats daarvan haar eigen label, inmiddels uitgebreid met parfums en een huidverzorginglijn. Ze heeft winkels in Los Angeles, New York, Londen, Moskou, Sjanghai en Singapore en daarnaast zijn haar collecties wereldwijd te verkrijgen bij een enorme hoeveelheid resellers. In Nederland onder andere bij Azzurro Due in de P.C. Hoofstraat in Amsterdam.
Ook ging ze een lange termijn samenwerking aan met Adidas waarvoor ze sportkleding maakt onder de naam 'Adidas by Stella McCartney' en in 2005 ontwierp ze een collectie voor H&M die overal ter wereld vrijwel direct was uitverkocht. Begin dit jaar ging ze een samenwerking aan met het lingeriemerk Bendon en met tassenfabrikant LeSportsac.
Ook privé gaat het voor de wind met de ontwerpster. In september 2003 trouwde ze met uitgever Alasdhair Willis en samen met hem kreeg ze drie kinderen: zoon Miller Alasdhair James in september 2005, dochter Bailey Linda Olwyn in december 2006 en zoon Beckett Robert Lee in januari 2008.
Sinds het begin van de solden is het online aanbod van
tweedehandskleding enorm gestegen. De site 2dehands.be noteert sinds
dan bijna een verdubbeling van het aantal kledingstukken en schoenen
dat te koop aangeboden wordt.
Verkopen "Blijkbaar
schenkt de Belg zijn afdankertjes niet meer aan het goede doel of smijt
hij ze weg, maar probeert hij ze online te verkopen", meldt de
zoekertjessite vandaag.
Kleding en accessoires Gemiddeld
staan er 90.000 kledingstukken te koop aangeboden op 2dehands.be.
"Momenteel telt de afdeling 'Kleding en Accessoires' meer dan 155.000
artikelen. Een record voor de site", zegt sitebeheerder Caroline
Chausteur. "Waarom zou je je kleding weggeven, als je weet dat je er
gemakkelijk geld mee kan verdienen?" (belga/ep)(br.hln)
Een puist in het gezicht is geen geldige reden om een model te ontslaan
en daarom moet een juwelier een modellenagentschap betalen, besliste
een Duitse rechter.
Een
juwelier was niet blij met het resultaat van de foto's omdat het model
een puistje had. Hij bedankte haar voor de bewezen dienst en betaalde
haar maar een deel van de 11.000 euro gage. Daarop stapte het
modellenbureau naar de rechtbank in München. (vsv)(br.hln)
Borsten en vrouwen, er valt wat over te vertellen. Geen van ons die zich nooit zorgen maakt over de grootte, de zwaartekracht en de omvang van onze boezem. Gelukkig vallen onze kleine frustraties te verdoezelen met de juiste kleding.
KLEINE BORSTEN
Slim Vrouwen met kleine borsten hoeven niet meteen naar de plastische chirurg te lopen. Draag een balconette, een beha met een lage neklijn en cups die lijken op een halve cirkelvorm. Hiermee ogen de borsten voller. Draag een beha met roosjes, strikjes of bloemetjes, zij geven sexy rondingen.
Ook halterbeha's of push-ups geven een voller gevoel en een mooi decolleté. Net als corsetjes die de taille benadrukken en de borsten liften. Een sexy rugdecolleté is voor dit type ook zeer geslaagd. Voordeel is dat je met een kleine cup af en toe geen beha hoeft te dragen.
Niet zo slim Topjes en jurkjes met een halter of laag uitgesneden rug laten je figuur goed uitkomen. Net als topjes met draperieën en plooien op de borst. Vergeet truitjes met een v-hals of ronde hals, die leggen teveel nadruk op de borsten.
GROTE BORSTEN
Slim Essentieel is een goede beha die bij je figuur en borsten past. Door een kleinere beha te dragen worden grote borsten helaas niet kleiner, maar gaan ze enkel sneller hangen. Kies voor een beha met sterke bandjes en stevige cups die voor voldoende ondersteuning van je borsten zorgen. Wil je de borsten goed laten uitkomen, draag je gerust een halterbeha. Deze lift de borsten en zorgt voor een verleidelijke boezem. Met een gedrapeerd bikinitopje wordt de aandacht van de borsten weggewerkt. Ook donkere kleuren laten borsten optisch kleiner lijken.
Draag kleding met een v-hals. Ook jasjes met een lage sluiting (één knop onder de borst) laten je figuur goed uitkomen.Wikkelvestjes en jurkjes zijn voor jou gemaakt.
Niet zo slim Coltruitjes en andere hooggesloten kleding kan je beter mijden, ze leggen teveel nadruk op de borsten. Ook haltertopjes en spaghettitopjes blijven beter in de kleerkast, hieronder kan je geen beha verbergen. (lvl)
De overzichtstentoonstelling van het Nederlandse ontwerpersduo Viktor & Rolf is net zoals hun modecollecties en modeshows: kunstzinnig tot in het kleinste detail.
"In de afgelopen vijftien jaar hebben Viktor & Rolf de modewereld stormenderhand veroverd met hun bijzondere combinatie van 'cool irony' en surrealistische schoonheid", prijst de Barbican Art Gallery in het hartje van Londen de eerste grote retrospectief van Viktor Horsting en Rolf Snoeren aan.
Doorbraak
Na een aantal avant-gardistische shows brak het duo door tot een groot publiek met hun parfum 'flowerbomb'. Hun collectie voor kledingketen Hennes & Mauritz was twee jaar geleden razendsnel uitverkocht.
Eerder had het tweetal een speciaal aan hen gewijde expositie in het Groninger Museum (in 2000) en in het textielmuseum in Parijs (in 2003).
Poppenhuis
Net zoals hun modeshows nooit een traditionele parade van modellen is, verrast het retrospectief met een enorm poppenhuis 'the House of Victor & Rolf', dat speciaal voor deze tentoonstelling werd ontworpen.
"Het poppenhuis vat de exclusiviteit en de ambities van de mode-industrie samen en signaleert tegelijkertijd de wens van Viktor & Rolf om van die wereld deel uit te maken", zegt de galerie over 'het droomwarenhuis'.
De 70-centimeter hoge poppen in het huis - 54 in totaal - zijn gebaseerd op negentiende-eeuwse Europese poppen, zoals de Parijse modehuizen Chanel en Balenciaga die maakten.
Creaties
Zij dragen de perfecte miniatuur kleding van alle belangrijkste Viktor & Rolf creaties uit hun loopbaan tot op heden, van de grijze wollen jersey avondjurk met opengewerkte lagen uit hun eerste collectie Hyerès tot de Harlequin uit de voorjaarsshow van dit jaar.
Natuurlijk ontbreekt ook niet de trouwjurk van prinses Mabel. De porseleinen gezichten moeten het evenbeeld vormen van de mannequins die de creaties ooit hebben gedragen.
Beelden
Om het poppenhuis heen staan de beelden van alle modeshows en de belangrijkste kledingstukken. Ook deze poppen hebben porseleinen gezichten die het surrealistische karakter van de ontwerpen versterken.
Zo draagt de tentoonstelling dan ook duidelijk het stempel van het duo, dat wereldberoemd met hun uitgesproken commentaar op de modewereld, hun conceptuele aanpak en perfecte vakmanschap.
De begeleidende teksten leggen duidelijk de bedoelingen van de ontwerpers uit voor wie niet direct het concept begrijpt.
Opening
Het retrospectief 'The house of Viktor & Rolf' opende woensdag 18 juni zijn deuren voor het publiek. De tentoonstelling duurt tot 21 september. Gedurende de tentoonstelling worden er elke donderdagavond lezingen, workshops en master classes georganiseerd. (c) ANP