Bar Refaeli, de voormalige vriendin van Leonardo DiCaprio, heeft een immense deal met haarverzorgingsproducent Garnier Fructis afgesloten. De schone wordt namelijk het nieuwe uithangbord van Triple Nutrition Hair Care én Anti-Humidity Hairsprays.
"We zijn enthousiast over de samenwerking met zo'n mooie vrouw, van binnen en van buiten. Bar Refaeli heeft niet alleen het mooie haar, wat onze producten goed tot hun recht laat komen. Ze belichaamt ook de focus van Garnier: een gezonde schoonheid en positieve gedachten", vertelt David Greenberg, directeur van Garnier.
Refaeli zelf is alvast laaiend enthousiast. Ze zou de producten al jarenlang gebruiken en het was dan ook op zijn zachtst gezegd een ongekende eer, dat ze nu het uithangbord werd van haar favoriete merk. (br.she)
De Brusselse hofleverancier Fabienne Delvigne start met een geheel nieuwe hoedencollectie voor mannen. De beschikbare hoeden bestaat uit een borsalino in blauw vilt en veloursvilt en een pet in zwart vilt.
Delvigne werd in 2001 benoemd tot hofleverancier van het Belgische koningshuis en ook andere koningshuizen bestellen regelmatig vrouwenhoeden bij haar. Met haar mannencollectie wil Delvigne enkel aan de vraag van haar cliënteel voldoen. "Een man wil trendy zijn, en dan moet hij gewoonweg een hoed hebben", aldus Delvigne.
De hoedenontwerpster heeft eerder ook al samengewerkt met Giorgio Armani, Natan, Yves Saint Laurent en Chanel.
De man deze zomer: hotpants, heuptasje en deukhoed
Iceberg.
Enkele dagen geleden signaleerden we al de trend voor mannen om
hotpants te dragen. Onder meer het komische typetje Brüno en voetballer
Cristiano Ronaldo blijken grote fans. De trend is geen folieke, maar
wordt bevestigd door de grote modehuizen op de catwalks in Milaan.
Bikkembergs
(altijd al fan), Versace, DSquared, Iceberg, Prada en zelfs de
tegendraadse Vivienne Westwood pakten er allen mee uit op hun catwalk.
De bermudashort lijkt daarmee definitief passé voor modebewuste mannen.
Versace.
Heuptasje & deukhoed Hoe
draag je die hotpants nu? In combinatie met een openstaand hemd
(Versace), marcelleke (Cavalli) of t-shirt met decolleté (Etro), een
heuptasje of een stoere mannentas (Bikkembergs, Dolce & Gabbana,
Versace) en zeer basic sandalen. Een deukhoed (Iceberg) en een
bengelende zonnebril (Versace) maken het geheel af.
Iceberg.
Smal & kort Je
bent er niet de man naar een korte broek te dragen? Een lange smalle
broek mag ook. In zachtroze (Cavalli), beige (Moschino) of donkergrijs
(Prada). Opvallend: verschillende ontwerpers maakten de broeken een
beetje te kort, het zogenaamde 'water in de kelder'-syndroom.
Moschino.
Moschino
bracht dat op de meest opvallende manier in een collectie die door de
jaren '50 leek geïnspireerd. Heel net, met het hemd in de broek, een
hoornen bril en een vetkuif. Alsof hij op weg is naar moeder de vrouw
die visjes heeft gebakken. Ook Iceberg toonde korte broeken, zij het in
mindere mate.
Vivienne Westwood.
Piraten Wie totaal iets anders
wil, komt automatisch bij Vivienne Westwood terecht. Deze rebelse dame
werkte zoals steeds met veel kleuren en voerde piraten, gemaskerde
mannen en zelfs The Joker op in haar collectie. Ze liet haar mannen ook
stukken gefronste stof rond de onderbenen dragen, waardoor deze leken
op de slappe enkellaarsjes die afgelopen winter voor vrouwen populair
waren.
DSquared.
Grijs Het buitenbeentje van de
collecties in Milaan was Prada die met een zeer sombere en
pessimistische collectie in overwegend donkergrijs naar de catwalk
trok. Naast de gerafelde short, was het meest opvallende item de
mouwloze gilet met v-hals en enkele knoopjes. Het werd gecombineerd op
alles: hemd, t-shirt, polo, korte broek of lange broek.
Prada.
Buiten de lijntjes Het
Canadese duo Dsquared kleurde zo buiten de lijntjes dat er niets binnen
de lijntjes was. Het enige dat zeker leek was dat ze een collectie
uitbeelden voor de actieve outdoor-man. Daarbij combineerden ze een
short met een legging én een zichtbaar randje boxershort, groene
visserslaarzen en een dunne riem, of een oversized mantel met
ruitjesprint en een das. De mannen droegen ook allemaal een
vissershoedje en rugzak. Tenzij de mannen in een hotpants, zij kregen
laarzen met voetbalkousen aan de voeten. (br.hln)
Vijf laatstejaarstudenten van de Antwerpse Modeacademie stelden maandag
hun creaties voor op een brug in Brecht, naast de autosnelweg. De brug
diende als catwalk.
Ludiek einde De
onafgewerkte en nooit gebruikte brug in Brecht, naast de autosnelweg
A1/E19 Antwerpen-Breda, werd als instant catwalk gebruikt. Een kleine
selectie van in totaal vijf internationale laatstejaarsstudenten wilde
hun opleiding op een ludieke manier afsluiten, wat hen meteen ook een
onvergetelijke herinnering zal bezorgen aan België.
Streetfashion Het
oog van de studenten uit Argentinië, Rusland, Zuid-Korea, Italië en
Turkije viel op de brug met de skyline van Antwerpen op de achtergrond.
Sena, één van de studenten, verwoordt het zo: "Deze ruwe locatie is
voor mij dé uitgelezen plek om mijn collectie meer kracht bij te
zetten. Mijn stukken zijn gebaseerd op streetfashion."
Vrouwen laten zich graag insmeren met zonnebrandolie door hun man of vriend. Mannen doen het liever zelf. Dat blijkt uit een onderzoek van huidverzorgingsmerk RoC bij 500 Nederlanders.
Ondanks het feit dat de meeste vrouwen te kennen geven zich graag te laten insmeren, smeert 83% zich toch zelf in. Slechts 5% laat het doen door iemand anders. Mannen zijn over het algemeen erg tevreden over de smeertechniek van hun vrouw, terwijl vrouwen eerder kritisch zijn over het smeren van hun man.
Actrice en zangeres Queen Latifah krijgt vanaf de herfst haar eigen parfum genaamd 'Queen by Queen Latifah'.
"Ik hou van parfum en het idee dat ik mijn eigen geur zou krijgen vond ik fantastisch. Tijdens het productieproces kreeg ik heel veel ingrediënten onder mijn neus die allemaal heerlijk roken, maar net niet waren wat ik wilde. De geuren waren net iets te volwassen of te zoet. Mijn parfum is warm en sexy", vertelt Latifah.
De geur zal vanaf de herfst in de parfumerie verkrijgbaar zijn. (br.she)
Milaan geeft denderende start aan internationale modeweken
Milaan geeft denderende start aan internationale modeweken
De zomerse Fashion Weeks zijn weer op gang getrokken met de vele mannendefilés in Milaan. Onder andere Armani, Dolce & Gabbana, Burbbery, Gucci, Vivienne Westwood en Bottega Veneta maakten reeds hun opwachting.
Giorgio Armani bracht de Italiaanse flair terug naar de catwalk. Hij stak zijn mannelijke modellen in losse maatpakken, hippe bermuda's en longue vrije tijdskledij. Voor hem geen streeppakken meer, maar een terugkeer naar La Bella Italia en diens Romeo's.
Denim speelt dit jaar een ongekende rol bij Armani: de behandelde stof brengt een nieuwe dimensie aan bij de casual pakken, de helblauwe T-shirts met geometrische prints benadrukken dan weer de impact van een wit herenpak.
Katy Perry en
Rihanna houden van meisjesachtige felroze lipstick, het is hun
favoriete keuze voor de rode loper. Ontdek of jij ook met deze tint op
je lippen staat.
Meer volume Felroze
lipstick voegt een frivole toets aan je make-up toe en heeft het
voordeel dat het je lippen optisch volumineuzer maakt. Vrouwen met een
bleke huid staan het best met deze kleur, meldt Elle.be. Je hoeft
natuurlijk niet zo extreem als Katy of Rihanna te gaan, met een
lipgloss met roze schijn ben je ook trendy. Verschillende beautymerken
hebben deze tint in hun gamma, maar M.A.C. is gespecialiseerd in roze
meisjeskleuren.(br.nina)
Wie zijn geld niet langer wil uitgeven aan dure cosmeticaproducten, zoekt zijn heil in zelfgemaakte goedjes. Niets mis mee zeggen enkele historici, in de oudheid deed men namelijk niets anders. Dermatologen reageren echter erg bedenkelijk.
"Tot in de 19de eeuw kon je overal handleidingen vinden om je eigen cosmetica te bereiden, maar de chemische industrie heeft stilaan maar zeker die rol overgenomen. Consumenten krijgen nu echter steeds meer schrik voor deze chemische producten en willen meer natuurlijke oplossingen. Die denken ze te vinden in zelfgemaakte zalfjes", vertelt Annick Le Guerer.
Toch is niet iedereen enthousiast over de nieuwe trend. Dermatogole Claire Goeffray waarschuwt alvast voor de schadelijke gevolgen. "Het kan gevaarlijk zijn om zelf thuis mengsels te maken. Het risico op allergieën is groter omdat uitgebreide testen niet mogelijk zijn. Een zelfgemaakt product moet ook veel sneller gebruikt worden, anders komen er bacteriën in. In het beste geval werken deze huisgemaakte prulletjes niet, in het slechtste geval kan het erg gevaarlijke huidreacties veroorzaken." (br.she)
Lady Gaga heeft een bijzonder gevoel voor mode. In haar nieuwste clip 'Paparazzi' grijpt de popzangeres terug naar stukken van Thierry Mugler uit collecties van 1991, 1995 en 1998.
De 90's zijn helemaal hip, en dat heeft ook Lady Gaga geweten. Voor haar nieuwste videoclip deed ze beroep op de excentrieke modeontwerper Thierry Mugler, bij het grote publiek voornamelijk bekend van zijn parfums Angel en Alien. De zangeres koos daarbij niet voor hippe nieuwe of zelfs custom made stukken, maar voor stukken uit de beginperiode van Mugler.
Zo is ze in een metaalkleurig kostuum te zien dat dateert van de zomercollectie 1991, een catsuit uit de wintercollectie van 1995 en een wit satijnen bustier uit de haute couturecollectie van 1998.
De zomer is er en we kunnen onze zomer spulletje boven halen. Om ons in de zomerse sferen te brengen enkele ontwerpen van Etro. De jurken met een schouder of beide schouders ontbloot.
Onze schouders zijn één van de slankste delen van ons lichaam, en mogen dus best eens extra in de kijker worden gezet.
De lange jurken kunnen zowel s'avonds als overdag gedragen worden. Ze zijn speels en super elegant . Heel mooi met een paar leuke sandalen.
Wie dacht dat een perfecte manicure stukken van mensen kost, heeft nog niet kennis gemaakt met het beautymerk Impulls. Zij lanceerden zelfklevende nagellakstrips.
Elke vrouw kent het wel: voor een feestje wil je nog snel je nagels lakken, maar door je zenuwachtigheid, en vaak ook omdat we het gewoon niet perfect kunnen, komen je nagels en je halve handen er beschilderd uit.
De zelfklevende nagellakstrips bestaan uit een basislaag, een kleurlaag en een toplaag waardoor ze 100% schitteren. De strips bestaan bovendien uit 100% nagellak, waardoor ze erg natuurlijk ogen. (br.she)
Elke zomer worden nieuwe crèmes, trucjes en tips bovengehaald voor een
cellulitisvrij lichaam. Om de sinaasappelhuid te bestrijden, mag je
immers nooit op je lauweren rusten. Marcia Cross, stichtster van Bliss,
zet de belangrijkste hulpmiddeltjes op een rijtje.
1. Let op wat je eet Beweging
en je voedingsgewoonten kunnen de opgehoopte vetcellen reduceren. Water
drinken, liefst enkele litertjes per dag, helpt ook om de onderliggende
collagenen soepel te houden.
-Wees zuinig met slechte koolhydraten, door koolhydraten kan cellulitis verergeren. Wit brood en witte rijst zijn te mijden.
-Eet
zoveel mogelijk voedingsproducten met Omega 3 vetzuren. Vis, avocado en
noten bevatten veel omega 3 vetzuren. Ze helpen om vet te verbranden.
-Zorg
voor een regelmatige en voldoende inname van antioxidanten. Anti
oxidanten bestrijden cellulitis. Antioxidanten verwijderen de
gifstoffen uit het lichaam die veroorzaakt worden door een teveel aan
vet. Vooral citrusvruchten zijn heilzaam.
-Verminder het
vochtgehalte in je lichaam. Gebruik dus niet teveel koffie en alcohol.
Idem voor bepaalde frisdranken. In de plaats drink je water en water.
-Verminder zout, door zout hou je vocht vast.
-Probeer
zo weinig mogelijk suiker te gebruiken. Eet je veel suiker, gebruikt je
lichaam dit en niet het overtollige vet om te verbranden om aan energie
te raken. Minder suiker helpt cellulitis te bestrijden.
-Eet altijd mager vlees. In vet vlees zit teveel slecht (verzadigd, dierlijk) vet.
2. De juiste zithouding Zet
je op het uiteinde van je stoel voor betere circulatie. Preventief weer
je zo beter alle toxines. Wil je gemotiveerd blijven, gooi je alle
lange shorten weg die je cellulitis verdoezelen. Zo moet je wel in
actie schieten.
3. Een aangepaste behandeling Ruil je traditionele schoonheidsbehandeling voor een aangepaste anticellulitisbehandeling. Die zijn er voldoende.
4. Massageborstel Smeer
je crèmes, gebruik je daarbij beter een massageborstel. Zo worden de
lymfen beter gestimuleerd. Masseer van de enkels naar je middel toe.
5. De juiste voorbereiding Crèmes
en behandelingen kunnen wel degelijk helpen, maar heel belangrijk is je
huid voor te bereiden opdat de gel beter kan inwerken. Eerst scrub je
de huid glad, nadien gebruik je aangepaste gels.
6. Nachtkuur Je intern drainagesysteem werkt beter en sneller 's nachts. Gebruik crèmes voor je gaat slapen en laat de nacht zijn werk doen.
7. Vochtophopingen Anti-cellulitis
crèmes die hoge dosissen cafeïne bevatten, werken optimaal. Chinese
dames kampen weinig met vochtophopingen, allicht omdat ze zoveel groene
thee consumeren.
8. Tril het weg Trilplaten werken als je doorzet. Tweewekelijkse sessies van 25 minuten, helpen spieren te kweken en breken cellulitis af.
9. Zelfbruinen Werkt
niets meer dan neem je maar beter je toevlucht tot zelfbruiners. Niet alleen
weet het ontsierende putjes te maskeren, een bruin tintje geeft ook een
slanker silhouet.
Loop je steeds rond in een maatpak? Of heb je al jaren geen broek meer aangetrokken? Zweer je bij zwierige kledij of moet alles zo strak mogelijk zitten? Je kledingkeuze mag dan wel 'spontaan' gebeuren, stiekem vertelt ze heel wat over je persoonlijkheid!
Kies je steeds voor een erg zakelijke kledingstijl? Dan hou je niet alleen van orde in je kleerkast, maar wil je ook op je werk en op andere sociale gelegenheden serieus genomen worden. Je bent erg zelfbewust en staat stevig in je schoenen. Je sterke persoonlijkheid kan je verbergen wanneer het moet, maar valt niet te temmen.
Ga je steeds voor een romantische kledingstijl waarin bloemmotieven meer de regel dan een uitzondering zijn? Dan ben je erg idealistisch, je gelooft in het goede van de mens en zal hem blindelings vertrouwen. Je wordt vrolijk van de lente en humeurig van de herfst. Je pumps moeten heerlijk klikken, zodat je melodieus kunt meestappen. Je bent los in de omgang maar wil wel dat de man de eerste stap zet.
Sportiviteit slaat bij jou de klok. Je zal eerder in een makkelijke joggingbroek naar het werk lopen dan met een rokje de bus te nemen. Make-up mijd je liever, maar als het echt moet dan volstaat een vleugje mascara wel. Je wordt niet graag gecommandeerd en wil je eigen gang gaan. Je voelt het avontuur al snel kriebelen en bent steeds op zoek naar extra uitdagingen. Mannen bezie je al snel als een 'vriend' in plaats van een prooi.
De tijd dat dikke
vrouwen enkel een beperkte keuze hadden uit grote jurken die meer op
tenten leken, is al lang achter de rug. Dik is fashionable en dat
bewijst de 'grootse' Amerikaanse zangeres Beth Ditto, zij lanceert een
trendy collectie voor dikke vrouwen bij een Britse modeketen.
De zangeres tijdens een fotoshoot voor een modereportage
Mode voor alle maten De
Amerikaanse frontgirl van The Gossip Beth Ditto staat bekend om haar
'flamboyante' persoonlijkheid. Met haar maatje 56 poseerde ze onlangs
nog naakt in een modemagzine, nu gaat ze Kate Moss achterna als
modeontwerpster. Ze tekende namelijk een trendy collectie maken voor de
mollige vrouw bij de Britse modeketen voor grote maten Evans.
Denk aan een 'rock chic look' met drukke grafische prints en heel veel
bling bling. De kledij is verkrijgbaar vanaf maat 42. Omdat de zangeres
zelf een maatje meer heeft zegt ze perfect te weten wat de mollige
vrouw staat en wat niet. Haar kledij zou de pluspunten van een dikker
lichaam benadrukken. Hoewel we dat soms in twijfel trekken bij het zien
van Beth in netkousen of een superstrak minijurkje.
Beth Ditto poseert naakt voor de cover van een modeblad.
Enthousiaste modewereld Je
zou denken dat de modewereld afkerig is van deze corpulente vrouw die
nu ook aan het ontwerpen slaat. Maar niets is minder waar, Beth is goed
bevriend met Karl Lagerfeld. Eerst weigerde deze designer te ontwerpen
voor de gemiddelde vrouw, maar één seizoen later vroeg hij Beth te
draaien op een feestje van hem. Ontwerpers bij Chanel en Alexander
McQueen maken voor haar speciaal jurken in grotere maten, want ze zijn
blij als Ditto verschijnt op de rode loper in een outfit van hen. Zelf
heeft ze helemaal geen problemen met haar lijn. Beth begrijpt niet
waarom zo veel vrouwen zeuren op de modewereld. "Een kledingstuk kan je
niet uitmaken voor te dik, dat doe je zelf. Meer dikke vrouwen moeten
mij als voorbeeld nemen, ze moeten wat creatiever worden. Haal dus je
naaimachine boven en leef je uit met stof en accessoires."
Beth Dito op de rode loper in een strak minijurkje.
Toch
is niet iedereen wild van Beth Ditto. Sommige moderedacteurs schelden
haar uit, zo noemde de Australische Grazia haar een "lesbisch dik
zwijn".
De Griekse ontwerpster Sophia Kokosalaki haar collectie werd ruim twee jaar geleden overgenomen door Only The Brave, de holding van Diesel. Recent werd duidelijk dat Diesel haar bedrijfje teruggeeft en haar zelfs verantwoordelijk stelt voor een geheel nieuwe lijn in het Diesel gamma: de Diesel Black Gold vrouwenlijn.
Sophie Kokosalaki kan haar toekomst niet beter hebben voorgesteld. Twee jaar geleden mag haar bedrijf dan wel zijn overgenomen door Renzo Rosso, eigenaar van Diesel, nu heeft ze niet alleen haar eigen product terug in handen, ze is ook nog eens het creatieve brein achter de nieuwste vrouwenlijn van Diesel.
Kokosalaki kondigde reeds aan vanaf de herfst winterlijn 2010 de touwtjes in eigen handen te nemen. Spijtig genoeg betekent dat ook dat de collectie waarschijnlijk niet klaar zal zijn voor de New York Fashion Week in september. (br.she)
H&M strikt Jimmy Choo voor glamoureuze herfstcollectie
H&M strikt Jimmy Choo voor glamoureuze herfstcollectie
Na de flop van de samenwerking met de Britse designer Matthew
Williamson, gaat H&M voor de glamour van de schoenen en tassen van
Jimmy Choo. Dit chique accessoiremerk, populair bij fashionista's en
celebs, zal zich onder meer ontfermen over de herstaccessoires bij
H&M.
Vrouwen en mannen Deze
exclusieve collectie van Jimmy Choo zal vanaf 14 november beschikbaar
zijn in 200 H&M-winkels wereldwijd. Het is de eerste keer dat de
Zweedse modeketen met een accessoiremerk samenwerkt. De ontwerpers
tekenden voor H&M niet alleen schoenen en tassen, maar ook kledij
voor vrouwen. Daarnaast blijven mannen niet op hun honger zitten, zij
mogen zich ook aan een collectie verwachten.
Ontwerpers bij Jimmy Choo.
Sex and the City "We
zijn één van de geprivilegieerden om samen te mogen werken met H&M.
Het zal een stijlvolle, fashionable en glamoureuze collectie worden.
Het zijn de ideale accessoires om chique te gaan feesten", aldus
oprichtster van het modebedrijf Tamara Mellon. De accessoires van Jimmy
Choo zijn glamoureus en sexy, ze voegen stijl toe aan een eenvoudige
outfit. De serie 'Sex and the City' hielp mee aan het succes, Carrie
was dol op de stiletto's van het merk. Nu is het een echte hype onder
fashionista's. En ook Hollywood is er dol op. Is er een rode loper, dan
zie je er gegandeerd Jimmy Choos. (br.hln)
Nu ook de
couturewereld lijdt onder de crisis en verschillende modebedrijven als
Lacroix en Veronique Branquinho de boeken moeten neerleggen, nemen
topdesigners budgetvriendelijke maatregelen.
Schoenen van Prada bij Yoox.com.
Branquinho Veronique
Branquinho besloot vorige maand te stoppen met haar eigen modebedrijf
door de crisis. Ze kreeg nochtans goede kritieken op haar catwalkshows,
maar de bestellingen bleven uit. Ze blijft wel ontwerpen bij Delvaux.
Vanaf dit weekend houdt de designer in Antwerpen een uitverkoop van
zowel haar mannen- als vrouwencollecties, maar je kunt ook er schoenen
en haar stoffen op de kop tikken. Archief- en stockverkoop vindt plaats
op Hessenplein 2 op 18 en 19 juni, 22 tot en met 26 juni. Voor de
totale uitverkoop moet je in de Nationalestraat 73 zijn van 22 tot en
met 27 juni.
Schoenen van Jimmy Choo bij theoutnet.com.
D&G Hoewel de ontwerpers
Dolce & Gabbana wel nog het hoofd boven water kunnen houden,
verlagen ze toch permanent de prijzen van hun ontwerpen met 10 tot wel
20 procent. Dit doen ze door minder stukken de produceren en vaker met
dezelfde stoffen te werken.
Webshops Maar ook op verschillende outletwebsites kun je heel wat koopjes van bekende ontwerpers op de kop tikken. Op de The Outnet,
het outlet zusje van net-a-porter, kun je ontwerpen van Marni, Stella
McCartney en Marc Jacobs voor de helft van de prijs scoren. Bij Yoox vind je na wat zoeken stukken van Versace en Armani voor een prikje. Denk aan jurkjes van Prada vanaf 300 euro. (br.nina)
Actrice Molly Sims met een ontwerp van Dolce & Gabbana.