Bulgari
brengt naar goede gewoonten een zomers nieuw geurtje op de markt. 'Blu
Eau de Parfum II' heet het nieuwe hebbeding, en heeft Laetitia Casta
als uithangbord.
Het parfum bevat noten van violet, steranijs,
mandarijn, zoethout en musk en is gebaseerd op de typische moderne
kleur blauw. Het parfum wordt gepromoot door model Laetitia Casta, en
is verkrijgbaar in 30, 50 en 75 ml.
Het Parijse modehuis Pierre Cardin komt binnenkort misschien in Chinese
handen. Twee Chinese bedrijven zijn in een overnamestrijd verwikkeld,
meldt de Parijse economiewebsite eco89 maandag. De Parijse krant Le
Figaro meldt dat het Chinese confectiehuis Guangzhou Jiansheng Trading
een beslissing binnen een maand verwacht. Het merk is geliefd in China
en Japan, maar heeft in Frankrijk veel van zijn exclusiviteit verloren.
Ontwerper voor Beatles De
86 jaar oude modeontwerper werd begin juni na een flauwte naar een
ziekenhuis in Marseille gebracht. Pierre Cardin woont in Lacoste, in de
Provence, waar hij elke zomer een muziek- en theaterfestival opzet. Hij
ontwierp creaties voor Christian Dior en was de eerste die
confectiekleding aanbood. Tot zijn klanten behoren Jackie Kennedy en de
Beatles.
800 licenties De groep Pierre
Cardin verkoopt al zijn textiel- en accessoirelicenties in China voor
een bedrag van 200 miljoen euro, maar niet het merk, zei Pierre Cardin
zelf aan AFP. De onderhandelingen gaan over 32 licenties en het
contract moet binnenkort ondertekend worden, voegde hij eraan toe. De
kopers zijn "Chinese bedrijven". Volgens een woordvoerder van de groep
gaat het om Jiangsheng Trading Company en Cardanro. Pierre Cardin heeft
vandaag ongeveer 800 licenties verspreid over 140 landen.
Ondanks alle geruchten dat Emma Watson het roer van Keira Knightley zou overnemen binnen Chanel, komt het mode-imperium terug aanzetten met een overdonderende campagne met Keira Knightley.
De campagne straalt de pure, authentieke vrouwelijkheid uit die Coco Chanel in gedachten had toen ze haar succesvolle modelabel opstartte. Keira Knightley schittert ook dit jaar, ondanks de geruchtenmolen omtrent een overname door Emma Watson, weer als nooit tevoren in de parfumcampagne.
Kaiser Karl, zoals Karl Lagerfeld weleens genoemd wordt, gaf Knightley dit jaar de onvervalste Chanel Coco look mee, parels
Van Beirendonck eigenzinnige Belgische modeontwerper
kiest in Parijs voor borsthaar en buikje
Een bonk van
een kerel met een roze zonnebrilletje? Dat moet Van Beirendonck zijn
die tijdens de modeweek voor heren in Parijs niet alleen opviel met
zijn pasteltinten, maar ook met zijn 'echte venten' op de catwalk.
Nooit verlegen om een stunt of een statement,
slaagde de Antwerpse ontwerper Walter Van Beirendonck er tijdens de
herenmodeweek in Parijs toch weer in van zich te laten spreken met zijn
'Wonder'-collectie voor de lente en zomer van 2010. Vorig jaar blies
Van Beirendonck nog een reeks frêle jongensachtige modellen de catwalk
op, dit jaar stapte hij stevig door met een gezelschap dat wel uit een
Antwerps café aan de haven leek te komen. Echte venten dus: baarden,
borsthaar, tattoos en buikje inbegrepen.
Van
Beirendonck organiseerde na een oproep via zijn website een casting om
aan zijn modellen te geraken en uiteindelijk vond hij zijn 'beren' in
onder meer Nederland, Spanje en New York. 'Dit zijn geen professionele
catwalkmodellen en het grote voordeel is dat deze mensen zich voor de
volle honderd procent inzetten', zegt Van Beirendonck. 'Ze kunnen ook
tegen een stootje, wat je niet kon beweren van de slanke modellen
waarmee ik vorig jaar heb gewerkt. Na de show vielen die backstage zo
ongeveer flauw. Wat zou je willen, die jongens eten nauwelijks want ze
moeten op hun lijn letten. Dit jaar wou ik echt voor energie gaan.'
Met zijn kloeke kerels lijkt Van Beirendonck wel kopieën van zichzelf
te hebben gekozen, zeker omdat de combinatie kale knikker plus stevige
baard, opvallend vaak voorkwam. Tegelijk is het natuurlijk ook zo dat
de tijden van ziekelijke, graatmagere modellen voorbij zijn en dat
heeft beslist ook meegespeeld in 's mans keuze voor heren naar wiens
mannelijkheid je niet hoeft te raden.
Toch zou
Van Beirendonck zichzelf verloochenen als hij al dat kloeke testosteron
niet zou verpakken in kleurrijke, speelse outfits. 'Ik kan niet
anders', aldus de ontwerper, 'ik moet gewoon met kleuren werken, hoewel
mijn keuze voor fluo en pasteltinten toch weer een heel andere
collectie oplevert dan vorig jaar. Bovendien zijn mijn creaties dit
keer ook beschikbaar in XXL.'
Dat was er in
Parijs ook te zien, want Van Beirendonck probeert niet te verhullen dat
zijn modellen wel eens een paar pinten lusten. En dus drapeert hij
losse, openhangende hemden over de buikjes, gooit er een oversized
groen jasje overheen en ritst hij overalls open zodat er torso's met
een weelderig vachtje tevoorschijn komen. Of méér, want bij wijze van
orgelpunt stapten Van Beirendoncks beren ook in grappige rood-witte
slips de catwalk op. (br Het Nieuwsblad Jo De Ruyck)
Het is reeds de tweede keer dat Madonna model staat voor de campagne van handtassenproducent Louis Vuitton, en ze lijkt beter te worden met de jaren.
Het eerste campagnebeeld van de nieuwe Louis-Vuittoncollectie is gelekt. Op de foto staat een ronduit feeërieke Madonna te schitteren. De popqueen ziet er zelfs zo verbluffend uit, dat alle aandacht wordt weggeleid van de nieuwe, eveneens vernieuwende Vuitton-handtas. (br.she)
Wie dacht deze zomer in nonchalante shorts naar het strand te trekken,
is eraan voor de moeite. Flaneren op het strand in design-schoenen, op
hoge hakken in zijden topjes of in een peperdure jurk. Het lijkt verre
van alledaags, en toch tracht de mode-industrie ons deze trend aan te
praten.
Bleke teint Mode-ontwerpers
zitten vol met verrassingen. Neem nu het bleke snoetje. Wie trendy wil
zijn, mijdt het zonlicht en is verzot op een bleke teint. Op
internationale catwalks werd duidelijk dat een wit en eerder
onopgemaakt gezichtje wel eens 'in' kan worden. De glitter en glamour
in make-up is ver te zoeken, is dit de reden waarom de
vrijetijdskleding dan iets gekleder mag?
Chic Sexy
topjes, excentrieke hoge hakken en weinig verhullende mini-jurkjes
moeten, volgens de laatste trends, eindelijk gedragen worden. Laat dat
meestal niet lukken in het dagelijkse leven, misschien daarom eerder op
het strand.
Tijdschriften Ook in de
modebladen lijken de modellen chiquer gekleed. Doorzichtige witte
bloesjes worden gecombineerd met stijlvolle hotpants. Grootse hoeden
worden gedragen bij retro-badkleding. afgewerkt met ceintuurs en
opvallende accessoires.
Design Wil je mee
zijn? Ga dan op zoek naar exclusieve kledingstukken van topdesigners.
Bewaar ze niet voor even exclusieve avondjes, maar neem ze mee naar het
strand en het zand.
Jean-Paul Gaultier speelt met de grens tussen mannelijkheid en vrouwelijkheid in zijn zomercollectie voor mannen 2010. We zien mannen in strapless topjes, of in 'jurken' met een marcelleke-bovenstuk.
Ook de kenmerkende strepen duiken weer op, deze keer in opvallend elegante pakken.
Geef bikinivrees
geen kans. Om al onze 'imperfecties' te verstoppen, is het belangrijk
de juiste bikini of badpak te dragen. Wie het juiste model vindt,
vergeet meteen alle complexen. Deze tips kunnen helpen.
1. Bekijk jezelf Een
kritische blik voor de spiegel maakt meteen duidelijk waar je troeven
zitten en welke 'foutjes' je liever wil verdoezelen. Wees realistisch
en tracht objectief te kijken. Zodra je sterke en zwakke punten kent,
trek je naar de winkel. Laat modellen die niets voor jou zijn, meteen
liggen.
2. Grote borsten
Ben je gezegend
met een flinke boezem, kies je beter voor een bikini met beugels of een
badpak met cup. Een ingebouwde beha en stevige bandjes geven extra
ondersteuning. Kies voor stevig en ondersteunend materiaal en draag
vooral geen triangel bikini's. Deze bieden weinig of geen
ondersteuning. Ook prints mogen.
2. Kleine borsten vragen
badmode met vullingen, halterbikini's of drukke prints. Draag een
bikini met een triangeltop en schuif de schouderbandjes zo ver mogelijk
uit elkaar, zo lijkt het alsof je meer boezem hebt. Je rondingen mogen
wat meer in de verf gezet worden, dat kan met opgevulde cups. Een
supersportief topje accentueert ook je figuur. Felle kleuren mogen ook,
net als zomerse accessoires, die de aandacht wegleiden van je borsten.
3. Korte benen kunnen
best een superhoog opgesneden bikinibroekje of badpak aan. Zo lijken je
benen langer. Bikinibroekjes of badpakken met pijpjes beter niet, zo
lijk je korter.
4. Een buikje Draag een
badpak om een buikje te verbergen. Kies er eentje met een drukke print
of opvallende details aan de voorkant. Dit leidt alweer de aandacht
weg. Ook een badpak waarbij je boezem mooi opvalt, is een slimme
investering. Een badpak met een riempje kan ook. Wil je absoluut een
bikini, kies dan voor eentje met een hoger broekje of een tankini.
Fleurige accessoires, donkere en drukke prints en pareo's zijn handige
hulpmiddeltjes.
5. Maatje meer Draag een
badpak of bikini in extra stevig materiaal zodat alles mooi op zijn
plaats blijft zitten. Zorg voor de juiste maat, kies je badpak niet te
klein zodat de randjes niet afsteken, maar ook niet te groot. Ook hier
passen rokjes of omslagdoeken, ze verbergen je rondingen. Kies ook voor
donkere kleuren, deze flatteren meer. Kies niet voor glanzende stoffen,
horizontale strepen of te drukke prints. Superkleine bikini's kunnen
evenmin.
6. Een lichte huid Deze vraagt
felle en uitgesproken kleuren. Ook blinkende accessoires kunnen je huid
doen stralen. Pastelkleuren zijn uit den boze, net als geel en bruin. (br nina)
Voor haar nieuwste parfum liet Paris Hilton zich helemaal ombouwen. De blondine veranderde speciaal voor de gelegenheid in een (sprookjesachtige?) zeemeermin.
Dat Paris Hilton werkelijk alles doet om in de belangstelling te blijven staan en geld binnen te rijven weten we al langer. De blondine lanceert het ene beautyproduct na het andere om haar naam meer bekendheid te geven. Voor haar nieuwste parfum 'Siren' hulde la Hilton zich alvast in een zeemeerminnenpakje. (br.she)
De meeste mensen kenden hem voornamelijk omwille van zijn plastische chirurgie, mondkapje en excentrieke kledij. Toch was Michael Jackson ook voor de modewereld een van de grootste inspiratiebronnen. Niemand minder dan Balmain wijdde afgelopen seizoen nog een jasje aan de king op pop.
Wie kent zijn legendarische witte handschoenen uit Billie Jean niet, zijn prachtige borsalinohoed die een vast attribuut uitmaakte van zijn moonwalks, de witte enkelsokken die in de jaren '90 voor een fashion statement zorgden en de voortreffelijk opgeblonken lakschoenen. Michael Jackson stak nooit onder stoelen of banken erg bezig te zijn met zijn uiterlijk. Modeontwerpers waren dan ook gek op de man. Het prestigieuze modehuid Balmain eigende zich zelfs een eigen Jackson-stijl aan. Zo lieten ze voor de lente 2009 enkele militaire jackets à la Jackson ontwikkelen, die meteen erg geliefd waren bij Beyoncé en Rihanna. Het schoenenmerk Osiris bracht dit seizoen zelfs nog enkele accessoires uit, die de Jacksonstijl moesten benadrukken.
Voor zijn laatste 'This is it'-tournee beloofde de zanger alvast iedereen te verbluffen met enkele unieke Swarovski jassen en accessoires. De dood van Michael Jackson betekent dan ook niet alleen een verlies voor de muziekwereld, ook de modewereld blijft verbluft en eenzaam achter. (br.she)
Emma Watson mag dan genoeg hebben van acteren, de liefde voor kleren en fotoshoots wordt steeds duidelijker. De piepjonge Britse liet zich strikken voor deze romantische fotoshoot voor Teen Vogue.
Vier onzichtbare
vingers die je boezem de hele tijd omhoogduwen: dat is het principe van
de nieuwste Wonderbra. De 'Ultimate Strapless bra' zonder
schouderbandjes geeft je boezem een liftje en staat uitermate mooi
onder zomerse jurkjes met blote schouders.
Vingers Jurkjes
met blote schouders vragen onzichtbare beha's. Strapless ondergoed
heeft meestal één probleem: het blijft niet zitten. Eén sessie op de
dansvloer of een snelle wandeling naar de bar, kunnen al roet in het
eten gooien. De Ultimate Strapless beha belooft dat wel te doen dankzij
een revolutionaire structuur. Vier 'vingers' worden in elke cup
gegoten, die ondersteunen de buste alsof het je eigen handen zijn. De
doorbraak werd donderdag voor het eerst in Londen geshowd.
Baanbrekend Wonderbra
werkte twee jaar aan de technologie. Honderden uren lang werd gezocht
hoe de beha perfect bleef zitten tijdens het dansen, buigen en
springen. "Wij hebben een baanbrekend kledingstuk gevonden die de
perfecte oplossing voor elke leeftijd biedt", aldus woordvoerster Julia
Nolan. "De ingewerkte vingers liften het gewicht van de buste,
ondersteunen en geven het vertrouwde Wonderbra-gevoel". (br.hln)
Op Facebook roept
een groep alle vrouwen op om vrijdag 26 juni geen beha te dragen. Ze
beweren dat het kledingstuk een marteltuig en een belemmering is.
Zullen vrouwen bereid zijn een ganse dag geen steun te geven aan hun
boezem?
Pervers Het
zou een idee van een groep mannen kunnen zijn om een ganse dag te
genieten van het aanzicht van behaloze borsten. Maar na nader onderzoek
blijkt dat vrouwen het initiatief van de 'Behaloze Vrijdag' namen. Ze
vinden dat dit kledingsstuk vrouwen belemmert en dat het onnatuurlijk
en zelfs pervers is.
Waarom niet? De
initiatiefnemers vergelijken dit kledingstuk met het inbinden van
vrouwenvoeten in China, een manier om vrouwen aan banden te leggen. Ze
argumenteren dat uit onderzoek blijkt dat degenen die de klok rond een
beha dragen 113 keer meer kans hebben op borstkanker dan anderen. Het
kledingstuk zou schadelijke stoffen in de borsten vasthouden, waardoor
je meer kans loopt op tumoren. De vrouwen vergelijken ook de borsten
met de teelballen van mannen. "Ze hangen met een reden uit het lichaam
omdat ze koel moeten blijven. Als ze in een beha gesnoerd worden,
hebben je borsten het te warm en functioneren ze niet meer naar
behoren."
Geen ondersteuning nodig De groep
op Facebook weerlegt heel wat argumenten van vrouwen om een beha te
dragen. "Je boezem heeft helemaal geen ondersteuning nodig, de
gezondheid van vrouwenborsten was beter voor de uitvinding van de beha.
Ook blijkt uit onderzoek dat rondborstige vrouwen die twee weken lang
geen beha droegen, minder pijn en last hadden van hun boezem. 80
procent van de deelneemsters besloot hun beha's voorgoed weg te gooien."
Trend? Misschien
is deze groep op Facebook wel een teken dat er een nieuwe trend is.
Deze vrouwen zijn namelijk niet de enigen die de beha eerder een
kwelling dan een zegen vinden. Op internet duiken er verschillende
sites als 007b.com en ihatebras.info op van vrouwen die hun borsten
liever vrijheid gunnen. Ook verschillende celebs hebben hun beha
afgezworen. Kate Moss loopt meer zonder dan met rond, ook Jessica
Simpson en Lily Allen houden van een bevrijde boezem. (br.nina)
Vorige zomer was het de boyfriend jeans, deze zomer is de trend de
boyfriend blazer, schrijft trendystyle.net. Maar vergis je niet: dit
gaat niet écht om het dragen van de kostuumvest van je vriend, lief of
man, maar om een 'mannelijke', oversized vest die in de vrouwenafdeling
wordt verkocht. Het lijkt alsof je hem gepikt hebt van je vriendje,
maar eigenlijk ben je überhip.
Schouders & mouwen Er
is een reden waarom je het echte vestje van je vriend niet echt kan
dragen: de schouders moeten goed vallen en de mouwen mogen niet te lang
of te wijd zijn. Bovendien moet je weten hoe je deze boyfriend blazer
moet dragen.
Opties Echte fashionista's
gaan voor een smalle jeans, een t-shirt met print en een stel killer
heels (zoals topmodel Agyness Dean). Alternatievere vrouwen kunnen deze
combinatie ook dragen met Converse All Stars. Wil je een minder stoere
look, draag de blazer (met opgerolde mouwen dan over een zomerjurkje)
en platte schoenen. Wie het liever eenvoudig zomers houdt, kiest voor
een short, topje en sandalen.
Laatste tip: kies het vest in
neutrale kleuren en natuurlijke materialen. Wit, beige, grijs,
donkerblauw of zwart zijn de beste opties.(br.hln)
Bar Refaeli, de voormalige vriendin van Leonardo DiCaprio, heeft een immense deal met haarverzorgingsproducent Garnier Fructis afgesloten. De schone wordt namelijk het nieuwe uithangbord van Triple Nutrition Hair Care én Anti-Humidity Hairsprays.
"We zijn enthousiast over de samenwerking met zo'n mooie vrouw, van binnen en van buiten. Bar Refaeli heeft niet alleen het mooie haar, wat onze producten goed tot hun recht laat komen. Ze belichaamt ook de focus van Garnier: een gezonde schoonheid en positieve gedachten", vertelt David Greenberg, directeur van Garnier.
Refaeli zelf is alvast laaiend enthousiast. Ze zou de producten al jarenlang gebruiken en het was dan ook op zijn zachtst gezegd een ongekende eer, dat ze nu het uithangbord werd van haar favoriete merk. (br.she)
De Brusselse hofleverancier Fabienne Delvigne start met een geheel nieuwe hoedencollectie voor mannen. De beschikbare hoeden bestaat uit een borsalino in blauw vilt en veloursvilt en een pet in zwart vilt.
Delvigne werd in 2001 benoemd tot hofleverancier van het Belgische koningshuis en ook andere koningshuizen bestellen regelmatig vrouwenhoeden bij haar. Met haar mannencollectie wil Delvigne enkel aan de vraag van haar cliënteel voldoen. "Een man wil trendy zijn, en dan moet hij gewoonweg een hoed hebben", aldus Delvigne.
De hoedenontwerpster heeft eerder ook al samengewerkt met Giorgio Armani, Natan, Yves Saint Laurent en Chanel.
De man deze zomer: hotpants, heuptasje en deukhoed
Iceberg.
Enkele dagen geleden signaleerden we al de trend voor mannen om
hotpants te dragen. Onder meer het komische typetje Brüno en voetballer
Cristiano Ronaldo blijken grote fans. De trend is geen folieke, maar
wordt bevestigd door de grote modehuizen op de catwalks in Milaan.
Bikkembergs
(altijd al fan), Versace, DSquared, Iceberg, Prada en zelfs de
tegendraadse Vivienne Westwood pakten er allen mee uit op hun catwalk.
De bermudashort lijkt daarmee definitief passé voor modebewuste mannen.
Versace.
Heuptasje & deukhoed Hoe
draag je die hotpants nu? In combinatie met een openstaand hemd
(Versace), marcelleke (Cavalli) of t-shirt met decolleté (Etro), een
heuptasje of een stoere mannentas (Bikkembergs, Dolce & Gabbana,
Versace) en zeer basic sandalen. Een deukhoed (Iceberg) en een
bengelende zonnebril (Versace) maken het geheel af.
Iceberg.
Smal & kort Je
bent er niet de man naar een korte broek te dragen? Een lange smalle
broek mag ook. In zachtroze (Cavalli), beige (Moschino) of donkergrijs
(Prada). Opvallend: verschillende ontwerpers maakten de broeken een
beetje te kort, het zogenaamde 'water in de kelder'-syndroom.
Moschino.
Moschino
bracht dat op de meest opvallende manier in een collectie die door de
jaren '50 leek geïnspireerd. Heel net, met het hemd in de broek, een
hoornen bril en een vetkuif. Alsof hij op weg is naar moeder de vrouw
die visjes heeft gebakken. Ook Iceberg toonde korte broeken, zij het in
mindere mate.
Vivienne Westwood.
Piraten Wie totaal iets anders
wil, komt automatisch bij Vivienne Westwood terecht. Deze rebelse dame
werkte zoals steeds met veel kleuren en voerde piraten, gemaskerde
mannen en zelfs The Joker op in haar collectie. Ze liet haar mannen ook
stukken gefronste stof rond de onderbenen dragen, waardoor deze leken
op de slappe enkellaarsjes die afgelopen winter voor vrouwen populair
waren.
DSquared.
Grijs Het buitenbeentje van de
collecties in Milaan was Prada die met een zeer sombere en
pessimistische collectie in overwegend donkergrijs naar de catwalk
trok. Naast de gerafelde short, was het meest opvallende item de
mouwloze gilet met v-hals en enkele knoopjes. Het werd gecombineerd op
alles: hemd, t-shirt, polo, korte broek of lange broek.
Prada.
Buiten de lijntjes Het
Canadese duo Dsquared kleurde zo buiten de lijntjes dat er niets binnen
de lijntjes was. Het enige dat zeker leek was dat ze een collectie
uitbeelden voor de actieve outdoor-man. Daarbij combineerden ze een
short met een legging én een zichtbaar randje boxershort, groene
visserslaarzen en een dunne riem, of een oversized mantel met
ruitjesprint en een das. De mannen droegen ook allemaal een
vissershoedje en rugzak. Tenzij de mannen in een hotpants, zij kregen
laarzen met voetbalkousen aan de voeten. (br.hln)
Vijf laatstejaarstudenten van de Antwerpse Modeacademie stelden maandag
hun creaties voor op een brug in Brecht, naast de autosnelweg. De brug
diende als catwalk.
Ludiek einde De
onafgewerkte en nooit gebruikte brug in Brecht, naast de autosnelweg
A1/E19 Antwerpen-Breda, werd als instant catwalk gebruikt. Een kleine
selectie van in totaal vijf internationale laatstejaarsstudenten wilde
hun opleiding op een ludieke manier afsluiten, wat hen meteen ook een
onvergetelijke herinnering zal bezorgen aan België.
Streetfashion Het
oog van de studenten uit Argentinië, Rusland, Zuid-Korea, Italië en
Turkije viel op de brug met de skyline van Antwerpen op de achtergrond.
Sena, één van de studenten, verwoordt het zo: "Deze ruwe locatie is
voor mij dé uitgelezen plek om mijn collectie meer kracht bij te
zetten. Mijn stukken zijn gebaseerd op streetfashion."