Kleur is de laatste haartrend, in de meest onwaarschijnlijke tinten
mogelijk. Extravagante celebs als Lady Gaga en Nicki Minaj zijn al lang
fan felgekleurde kapsels, maar nu volgen ook bravere fashionista's.
Afgelopen
februari verschenen heel wat roze kapsels op de catwalk bij onder meer
Yohji Yamamoto, Prabal Gurang, Theory van Theyskens en Fendi. De vraag
naar felle kapsels in het Britse hippe kapsalon Bleach was zo groot dat
ze een tweede filiaal moesten openen. Je kunt er tijdens je lunchpauze
een roze kleurspoeling nemen.
Om deze look te verkrijgen moet je
eerste je lokken volledig afbleken om ze vervolgens een fluotintje te
geven. Als dit een modebrug te ver is voor je, dan kun je ook enkel je
punten laten verven in roze. De rest van je coupe hou je 'neutraal'.
Bereid je dan wel voor op een periode van eenvoudige outfits, aangezien
roze nogal moeilijk combineert.
Voor wie de trend wel ziet zitten
voor een avondje uit, maar niet zo op kantoor wil verschijnen, is de
roze pruik een goede optie. (br.hln)
Schoenfanaten: opgelet! Op 3 juni opent er namelijk een nieuw mekka voor jullie.
Jimmy Choo is in België neergestreken. En meer bepaald in de Schuttershofstraat 17 in Antwerpen. Vanaf 3 juni kunnen jullie al het Choo moois zelf gaan bekijken, want dan opent de winkel officieel zijn deuren.
In de winkel zal je naast schoenen ook handtassen kunnen scoren. (br.she)
Natuurlijke Scarlett Johansson voor Dolce & Gabbana
Natuurlijke Scarlett Johansson voor Dolce & Gabbana
De aantrekkelijke actrice Scarlett Johansson poseerde al eerder voor de
cosmeticalijn van modehuis Dolce & Gabbana. Het nieuwe beeld, waarin
ze erg natuurlijk oogt, staat in schril contrast met haar zwaar
opgemaakte gezicht van vorig seizoen.
De nieuwe lijn make-up van
Dolce & Gabbana die de naam 'Italian Summertime' kreeg, speelt
perfect in op de huidige trends: dit is een natuurlijke look met veel
nudetinten. Dat bewijst Scarlett Johansson met gouden oogschaduw, taupe
lipstick. Haar opvallende paarse nagels zorgen voor een leuk contrast
met haar subtiele make-up.
Designerduo Stefano Gabbana en
Domenico Dolce werkte samen met make-up artist Pat McGrath voor deze
lijn. "We wilden de Siciliaanse cultuur reflecteren met een frisse
interpretatie. We beelden ons een jonge bruid in bij de keuze van de
kleuren. "
Modellen met rondingen zijn slecht voor onze gezondheid, dat beweert een controversiële Italiaanse studie.
De
slanke lijnen en uitstekende sleutelbeenderen van catwalkmodellen zijn
al lang een bron van discussie in de modewereld, maar nu doen de
onderzoekers aan de universiteit van Bologna het debat weer oplaaien.
"Mollige modellen promoten wanneer obesitas één van de grootste
problemen is in westerse landen lijkt een paradox", aldus onderzoeker
Davide Dragone en Luca Savorelli. Ze beweren dat het toenemen van de
maten van de meisjes in de mode-industrie onze perceptie van het ideale
gewicht verandert en dat ze er zo voor zullen zorgen dat vrouwen steeds
dikker worden.
Vandaag werd ook
onthuld dat we meer eten bij het zien van mensen met overgewicht. De
onderzoekers toonden groepen van mannen en vrouwen beelden van
verschillende lichaamsvormen, ze ontdekten dat de proefpersonen twee
keer zoveel aten na het zien van dikkerds. De aanwezigheid van mensen
met een paar kilo's te veel kan dus een vreetbui veroorzaken. "Iemand
zien met overgewicht leidt tot een tijdelijke daling in het engagement
van iemand om gezond te leven", aldus vorsers Margaret Campbell en Gina
Mohr.
De zon is in het land en daarmee ook de ultrakorte short. Heel wat
celebs kiezen voor de afgeknipte jeansbroek, waarmee we dit kledingstuk
uit de jaren 90 officieel als terug verklaren.
Tal van bekende fashionista's showden hun slanke benen met een
jeansshort. Topmodel Lara Stone flaneerde ermee door Londen, Megan Fox
droeg er eentje van Armani in Californië. Alexa Chung trotseerde er
zelfs de koude Londense temperaturen mee in maart. Zij combineerde met
zware enkellaarsjes en een dikke jas, daarmee zette ze meteen de toon
voor de rest van het seizoen. Zangeres Eliza Doolittle lijkt haar
exemplaar niet meer uit te willen trekken, ze combineert deze bij koude
temperaturen met transparante panty's.
Voor deze celebs,
allemaal gezegend met de perfecte benen, is de afgeknipte short de
ideale keuze. Maar de gewone vrouw houdt zich best aan enkele regels als
ze geen blunder wil maken.
1. Zorg ervoor dat je benen er op hun best uitzien: geef ze een grondige ontharingsbeurt en ga desnoods met zelfbruiner aan de slag.
2. Als je zoveel van jezelf bloot geeft, hou het dan bovenaan eenvoudig met een t-shirt of een truitje. Blote benen én een diep decolleté kunnen er wat 'sletterig' uitzien.
3. Platte sandalen passen perfect bij dit kledingstuk, maar modellen met bandjes aan de enkels doen je benen korter lijken.
4. Ben je dapper genoeg om hakken te dragen, ga dan voor breed en vermijd de stiletto. De plateauzool is een goede optie.
5. Als je ultrakort aandurft, moeten je benen slank en cellulitisvrij zijn.
Steeds meer van de meest invloedrijke figuren in de modewereld, als
redactrice bij Vogue Anna Dello Russo, zweren make-up af. Ben jij bereid
hen te volgen omdat dit de nieuwste trend is of kunnen de
gezondheidsredenen je overtuigen?
Hoewel op de covers van modemagazines nog heel wat glamoureuze, zware
make-up te zien is, gaan steeds meer vrouwen achter de modescène voor
een naturelle look. Franca Sozzani van de Italiaanse Vogue en
ontwerpster Phoebe Philo lopen steeds rond met een naakt gezicht. De
bekende styliste Katie Grand gebruikt ook geen cosmetica meer. "Moest ik
nu meer op televisie komen, dan zou ik me er meer zorgen over maken.
Voor mij is het een praktische beslissing, aangezien ik allergisch ben
aan make-up." Maar ook de toonaangevende ontwerpers Miucca Prada gaat
voor naakt. "Ik denk er gewoon niet meer over na."
Toch
stralen deze vrouwen glamour uit, maar dan op een nonchalante manier.
Actrice Tilda Swinton verschijnt steevast zonder make-up op de rode
loper en toch ziet ze er steeds goed uit. Zou ze haar gebrek aan
cosmetica goed maken met haar grote portie aan zelfvertrouwen?
Vrouwen
die make-up afzweren hebben daar andere redenen voor. Make-upartieste
Gucci Westman voelt zich niet op haar gemak met een laag schmink. "Ik
raad vrouwen die een meer natuurlijke look willen aan foundation niet op
hun hele gezicht aan te brengen." De bedenkster van Steamcream, een
reinigende natuurlijke crème, Victoria Tydeman stopte make-up te dragen
toen ze in de beautywereld stapte. "Hoe meer ik over de ingrediënten te
weten kwam, hoe meer ik me er van bewust werd wat ik op mijn huid
smeerde. Ik herinner me nog een onderzoek waaruit bleek dat het gezonder
was lipstick te eten dan het op je lippen te smeren, dan treden er nog
tenminste verteringsenzymen in werking die het helpen absorberen."
Ook
in Amerika woedt de trend van het verbannen van make-up, met
cosmeticavrije maandagen. Dit is een initiatief van de New Yorkse Alexis
Wolfer, zij schrijft voor de website Beauty Bean en kreeg al aandacht
van CNN en Oprah Winfrey. "Veel vrouwen voelen zich niet compleet, af of
mooi zonder make-up. Met mijn website wil ik dat ze zich ook goed
voelen met een naakt gezicht. We kregen al veel negatieve commentaren op
de website, maar daar was ik op voorbereid. Ik wilde dat mensen gingen
praten en nadenken over wat schoonheid echt is."
Ook
groeit de interesse in natuurlijke beautyproducten. Uit cijfers bleek
dat verkoop ervan vorig jaar steeg. Ook worden er steeds meer
alternatieve behandelingen aangeboden die je huid mooi moeten maken en
die zo make-up overbodig maken. Denk maar aan acupunctuurbehandelingen
waardoor je geen foundation meer zou nodig hebben, maar ook
hypnotherapie om rimpels te bestrijden.
Ook Kate Middleton zou
zich op haar nakende huwelijk hebben voorbereid door een behandeling te
boeken bij Julie Cichocki, die gebruikt producten en behandelingen op
basis van zuurstof en vitamines om een natuurlijke gloed te creëren. "Al
mijn klanten willen minder make-up gebruiken. Het gebruik van cosmetica
betekent veel onderhoud en dat heeft tegenwoordig een slechte
reputatie. Zelfs Victoria Beckham gebruikt geen zelfbruiner meer."
Het festivalseizoen ging afgelopen weekend van start in het
Amerikaanse Californië met Coachella. De talrijke aanwezige celebs
zetten hier alvast de toon van de festivalmode. Witte jurkjes,
zonnebrillen van Ray Ban en korte topjes in combinatie met hotpants
scoorden goed. Dit trek jij komende zomer aan op de festivalwei.
Heel wat fashionista's dropen af naar Coachella, van Diane Kruger, Alexa
Chung tot Rihanna. We zetten de best geklede dames op een rijtje en
geven een overzichtje van de trends:
- Het Britse model Alexa Chung, de engel van Victoria's Secret Alessandra Ambrosio en Witney Port
gingen voor een wit, frivool jurkje. Laten we dan wel hopen dat het
niet regent deze zomer, anders sla je wel een grote modeblunder met een
vuile outfit. Voeg daar een hippe zonnebril, opvallende accessoires en
lange benen aan toe en je ziet er meteen goed uit. Katy Perry ging een stapje verder met een kanten jurk van D&G, een parelketting, beige sandalen en een bruine riem.
- Actrice Diane Kruger en Isabel Lucas gooiden het over een volledig andere boeg en opteerden voor een maxirok. Met een lichte stof hou je het lekker fris.
- Nicole Richie, Camilla Belle en zangeres Eliza Doolittle
gingen voor een gewaagde look met de strakke short en de grote handtas,
erg praktisch voor op een festival. In combinatie met een korte, losse
t-shirt, creëer je een casual, maar tegelijkertijd sexy look. Rihanna hield het stoer met een legerjasje.
- Dita Von Teese
zag er goed uit in haar herkenbare retrostijl met een kleurrijke jurk
van Moschino Cheap and Chic, gevolgd door een tropisch exemplaar van
Christian Dior. Met haar espadrilles van Christian Louboutin boette ze
niet in aan luxe, maar paste ze toch perfect op de festivalwei.
- Wie een zonneslag wil voorkomen, kan net als Kelly Osbourne een hoed dragen. Ga voor een exemplaar in de stijl van de jaren 70, combineer met retrozonnebril en fleurig jurkje.(br.hln)
Wat zouden vrouwen absoluut niet aan de douane willen afgeven? Met die vraag trok L'bel USA naar 1.321 Amerikaanse vrouwen.
Je favoriete jeans, die leuke schoenen, alles moet wijken bij de douane voor 1 ding: de beautytas. 6 op de 10 vrouwen zegt absoluut niet zonder hun lipgloss te kunnen en het nog liever enkel met dit item te doen dan met lotion. Ook parfum (12%), foundation (9%) en mascara (6%) zijn niet zo populair als de glosjes. (br.she)
Bijna drie kwart van de Britse vrouwen kreeg al een woedeaanval in het
pashokje. Het gevolg is dat ze verkoopsters afsnauwen of de winkel
uitstormen.
Kleding
passen is blijkbaar zo frustrerend voor vrouwen dat dit gevoelens van
teleurstelling en woede bij hen los maakt, dat blijkt uit een enquête
bij 1.200 vrouwen. 60 procent gaf toe hierdoor kledingstukken in het
pashok te laten hangen, meer dan de helft past nu outfits thuis. Ook
maken ze zich boos op het winkelpersoneel. Effecten op lange termijn
zijn boos worden op familie en vrienden bij het thuiskomen, zich lang
slecht voelen, een laag zelfvertrouwen hebben, aldus gedragspsychologe
Susan Quilliam.
"Mooie kledij maakt dat vrouwen zich mooi
voelen, maar ook dat ze zich zelfzekerder en optimistisch voelt. Maar
wanneer het shoppen als negatief ervaren wordt, kan het hele gebeuren
destructief werken. In plaats van dat het zelfvertrouwen stijgt, daalt
dit. In plaats van jezelf goed te voelen, zorgt outfits passen dan voor
frustratie en woede."
Een belangrijke trend voor komende lente is een jurk of topje met
strategische uitsparingen aan de taille. Topmodel Crystal Renn toonde op
de rode loper hoe het moet in een strakke jurk van designer Zac Posen.
Het
korte topje waarmee je je blote buik toont is al langer trendy, Rihanna
is al even fan en draagt dit regelmatig. Het nadeel hiervan is dat je
al een haast perfecte buik moet hebben als je wil dat dit flatteert. Het
is ook enkel gepast op het strand of voor een avondje uit. Je kunt wel
je buik verstoppen door een strakke body onder het korte topje te
dragfen.
Topmodel Crystal Renn.
Een beter alternatief echter zijn kledingstukken als een jurk
of topje met strategische uitsparingen hoger aan de taille, want deze
benadrukken het slankste deel van je lichaam. Deze look vraagt ook om
weinig accessoires, je kan het houden bij platte sandalen of opvallende
oorbellen. Deze outfit is minder onthullend, waardoor het wel kan op een
chique feest.
John Galliano is officieel werkloos. Nadat de designer op staande voet ontslagen werd bij Dior, is hij nu ook aan de deur gezet bij zijn eigen label.
Het modehuis John Galliano wordt niet langer geleid door John Galliano zelf. De raad van bestuur, voor 91% in handen van het modehuis Dior, besloot de ontwerper te ontslaan bij zijn eigen label. Het achterliggende modeteam zal Galliano's taak nu overnemen. Er zouden geen verkoopplannen zijn.
Galliano kwam eerder in opspraak nadat hij enkele racistische opmerkingen maakte op café. (br.she)
De gouden schoenen en de bijpassende luxueuze accessoires.
Het bijzonder schoeisel bestaat uit puur goud en is bezet met meer
dan 2.000 diamanten, waardoor de kostprijs bijna oploopt tot 160.000
euro. Dit maakt de stiletto's tot het duurste schoeisel ooit.
Het ontwerp van de Britse juwelenontwerper Christopher Michael Shellis
is al meer dan vijf maanden te koop, maar geen enkele fashionista was al
bereid dit hoge bedrag ervoor neer te tellen. "Er werd al veel
informatie gevraagd en er werd al veel gepraat, maar er is nog niets
concreet uit de bus gekomen." Het modehuis 'House of Borgezie' creëerde
nog andere luxeaccessoires als een handtas van bijna 230.000 euro en een
handspiegeltje die passen bij het schoeisel.
Shellis werkte
drie jaar aan het ontwerp, ervaren goudsmeden maakten het schoeisel bij
temperaturen van meer dan 1.000 graden. "De bedoeling was om een uniek
juweel te ontwerpen dat je aan je voeten kan dragen. Dit is een schat
voor je voeten, want het schoeisel zal altijd even mooi blijven. Bij
aankoop krijg je een garantie van 1.000 jaar", prijst Shellis zijn
ontwerp aan.
Prada kan alvast van een succesvol lenteseizoen spreken, want de
voorjaarscollectie van het Italiaanse modehuis prijkt op maar liefst 48
verschillende covers. De kleurvolle strepen en bananenprints zijn aardig
op weg om de harten van fashionista's uit alle hoeken van de wereld te
veroveren.
Het modehuis neemt zo de fakkel van zustermerk Miu Miu over, die vorig
jaar alomtegenwoordig was op de tijdschriften van de populairste
modebladen. Oorspronkelijk ging het om 15 verschillende Prada-covers,
maar al snel steeg dat aantal tot maar liefst 48 exemplaren.
Zowel
Hollywoodsterren als topmodellen sierden de voorkant met de kleurrijke
Prada-designs. Amanda Seyfried deed dat voor het Britse magazine Elle,
Gisele Bündchen voor het Chinese Vogue en Abbie Cornisch voor het
Australische Harper's Bazaar.
De lentecollectie verscheen daarnaast op tal van andere de covers zoals die van Marie Claire, WSJ en Glam. (br.hln foto ap)
Vrouwen shoppen liever met moeder dan met vriendin
Vrouwen shoppen liever met moeder dan met vriendin
Als vrouwen eerlijk shoppingadvies behoeven, nemen ze graag moeder
mee. Shoppen met vriendinnen kan jaloezie, valse complimenten en extra
complexen opleveren, zo leert een nieuwe rondvraag.
Een rondvraag onder 2000 vrouwen, uitgevoerd door het Lakeside Shopping
Centre, geeft aan dat moeders eerlijker zijn in hun mening. Zij
vertellen oprecht als iets niet mooi staat of geven complimenten als het
mag gezien worden. 1 op 3 vrouwen neemt dan ook liever moeder dan
vriendin mee op shoppingjacht.
Ook
schijnt het winkelen productiever met moeder aan de arm. Vriendinnen
verspillen meer tijd met kletsen en roddelen, wat de concentratie en de
focus niet op het winkelen houdt.
Het
lijkt er trouwens sterk op dat de jaloeziereden onder vriendinnen niet
ongegrond is. 1 op 20 vrouwen geeft toe dat ze al eens aan een vriendin
vertelde dat een kledingstuk mooi stond, terwijl dat niet het geval was.
Reden? Ze wilde niet dat de vriendin er beter uitzag.
"Iedereen
wil de mening horen van iemand anders tijdens het winkelen", vertelt de
woordvoerster van het winkelcentrum. "Vertrouwen is daarbij zeer
belangrijk. Moeders zijn de betere keuze, net omdat ze voor hun dochters
de perfectie wensen".
Vlaamse vrouwen kunnen dit weekend erop los swishen
Vlaamse vrouwen kunnen dit weekend erop los swishen
In Antwerpen vindt dit weekend een nieuwe editie van het Swishing-event plaats. Het ideale moment voor modebewuste vrouwen om hun garderobe te verrijken met enkele nieuwe prachtstukken. En dat alles: voor geen cent extra.
Swishing ging van wal in het fashionable Londen. Daar had de groene meid Lucy Shea genoeg van al die geldklopperij door modehuizen. Haar idee? Kledij ruilen met andere vrouwen en tezelfdertijd een feestje bouwen: het concept swishing was geboren.
Een tweetal jaar geleden startte een Belgisch team met hetzelfde idee: vrouwen vermaken, hen de kans geven enkele unieke kledingstukken te scoren en tezelfdertijd van die, prachtige, miskoopjes af te geraken. Brussel, Antwerpen en Gent vormen de uitvalbasissen voor de events. Met op 17 april eentje in Antwerpen in het vizier belde She even met organisatrice Elina Koops. Kwaliteit
"We besteden erg veel belang aan de kwaliteit van de kledij. Zowel designstukken als alledaagse kledij kan de revue passeren. Maar het moet van een hoogstaande kwaliteit zijn. Om de ruil eerlijk te laten verlopen werken we met een puntensysteem. Breng je een Chaneljasje binnen? Dan krijg je 3 badges. Dat betekent dat je voor je jasje 3 andere kledingstukken kan scoren."
Maar swishing is meer dan enkel kledij ruilen. Tijdens het evenement wordt er ook gezellig wat gegeten en gedronken en krijg je de mogelijkheid om je door professionele visagistes en kapsters gratis en voor niets te laten opmaken. Bovendien wordt er een kleine modeshow georganiseerd waarin gerestylede items van de hand van afgestudeerde modestudente Kris Gorissen getoond worden.
Geïnteresseerden moeten snel zijn, want er zijn slechts 70 plaatsen beschikbaar. (br.she)
Onaanvaardbare reclame Miu Miu dan toch goedgekeurd
'Onaanvaardbare' reclame Miu Miu dan toch goedgekeurd
De Britse Advertising Standards Authority (dat is de Engelse Reclame
Code Comissie) ontving onlangs een reeks klachten over het graatmagere
model dat de lentecampagne van Miu Miu siert. Na een grondig onderzoek
besloot de instantie echter om de reclame niet te bannen. Een
verrassende beslissing volgens de Britten zo blijkt, want de Commissie
staat bekend om haar kordate optredens.
In de lentecampagne van het modemerk Miu Miu is het 23-jarige Poolse
model Kasia Struss te zien met een laag uitgesneden jurk. Haar magere
bovenlijf viel niet bepaald in goede aarde, want kort nadat ze campagne
gelanceerd werd, ontving de Commissie een resem klachten.
"Door make-up & licht" Volgens
de Advertising Standards Authority wordt het slanke lichaam van het
model benadrukt door make-up en lichteffecten, maar is Kasia zeker niet
te dun. Een woordvoerder van de ASA liet ondertussen weten dat ze geen
graten ziet in de campagne en dat de Commissie de reclame daarom niet
zal verbieden.
Kasia Struss werd op 16-jarige leeftijd ontdekt
als model en loopt sindsdien shows voor grote modehuizen zoals Versace,
Yves Saint Laurent en Diesel. (br.hln)
Het Italiaanse lederwarenmerk Bottega Veneta heeft een suggestief
filmpje gemaakt voor de nieuwe digitale campagne. Dat staat te lezen op
de website van Weekend Knack. De campagne staat in het teken van reizen.
In
de kortfilm 'Viaggio Notturno' dwalen het Nederlandse model Patricia
van der Vliet en de Amerikaan Terron Wood door het New Yorkse Setal
Hotel dat gevuld is met de nieuwste reisartikelen van Bottega Veneta. De
rest van het verhaal moet de kijker er maar bij verzinnen.
'Viaggio Notturno' werd geregisseerd door de Amerikaanse filmmaker en fotograaf Christian Weber.
Riley Keough blaast haar modellencarrière nieuw leven in. Nadat ze op 14-jarige leeftijd doorbrak als model voor Dolce&Gabbana, doet ze het op 21-jarige leeftijd opnieuw voor Lee's Jeans.
Riley heeft al wat grote namen op haar palmares staan. Naast D&G liep ze onder andere ook voor Victoria's Secret en was ze het uithangbord van een Dior-parfum en Mango. Nu doet de ster het opnieuw, zij het voor Lee's Jeans. (br.she)
Elizabeth Hurley stelt jouw ideale strandoutfit samen
Elizabeth Hurley stelt jouw ideale strandoutfit samen
Elizabeth Hurley heeft Maasmechelen Village als exclusieve locatie in
de Benelux gekozen voor de opening van haar Elizabeth Hurley Beach
pop-up boetiek, haar eerste eigen boetiek in de Benelux. Op 18 april
geeft ze in eigen persoon tips en tricks mee voor de strandmode van deze
zomer.
De Elizabeth Hurley Beach boetiek biedt een gamma aan van glamoureuze
zwem- en strandkledij. De collectie omvat betoverende bikini's, kaftans,
luxueuze accessoires en een kindercollectie van 2 tot 11 jaar oud.
De
Britse actrice en model zal de Elizabeth Hurley Beach boetiek in
Maasmechelen Village officieel openen op 18 april 2011 om 11u. Daarna
helpt ze de klanten graag persoonlijk verder. "Ik ben een enorme fan
van de Chic Outlet Shopping® Villages", zei Elizabeth toen ze het had
over de nakende openingen van haar Beach huts in de exclusieve shopping
Villages. "Ik hou van shoppen in Europa en heb mooie herinneringen aan
mijn eerdere bezoeken aan België. Ik kan amper wachten om mijn eerste
boetiek in Maasmechelen Village officieel te openen en ik kijk enorm
uit naar de dag van de opening waarop ik klanten zal bijstaan om hun
ideale strandoutfit samen te stellen en niet te vergeten om geld in te
zamelen voor de Breast Cancer Research Foundation," wist de ontwerpster
te vertellen.
Borstkanker Op de dag van de
officiële opening kunnen klanten eveneens een roze kaars met rozengeur
van Elizabeth Hurley Beach kopen ( 35). 25 procent van de opbrengst op
die dag wordt geschonken aan de Breast Cancer Research Foundation. (br.hln)
Bikkelharde strijd om rode zool: Louboutin daagt opnieuw copycat voor rechter
Bikkelharde strijd om rode zool: Louboutin daagt opnieuw copycat voor rechter
Het gaat er hard aan toe in het modewereldje. Nadat Christian
Louboutin concurrent Yves Saint Laurent voor de rechtbank sleepte, heeft
de ontwerper nu ook officieel de oorlog verklaard aan een nieuwe
copycat: Carmen Steffens.
Louboutin bond vorige week nog de strijd aan met Yves Saint Laurent, die
volgens de schoenengod zijn handelsmerk schaamteloos had overgenomen.
Maar nu moet ook het Braziliaanse schoenenmerk Carmen Steffens eraan
geloven.
"Niet dezelfde kleur" Steffens
ontkent dat het merk doelbewust te werk ging: "Het gaat niet om identiek
dezelfde rode kleur als het handelsmerk van Louboutin. Bovendien
brengen wij al sinds 1996 schoenzolen in verschillende kleuren,
inclusief rode exemplaren." Volgens Steffens hebben slechts 3 van de 250
paar schoenen uit de nieuwe collectie een rode zool.
Een paar dagen geleden zette het Braziliaanse schoenenmerk nochtans een artikel
op haar website waarin duidelijk een link werd gelegd tussen Carmen
Steffens en Christian Louboutin. Om de vergelijking wat kracht bij te
zetten, plaatste het Franse magazine ToutMa foto's uit de nieuwste
collectie van Steffens bij de rode pareltjes van de Franse schoenengod.
Iets waar de Braziliaan oorspronkelijk weinig problemen mee leek te
hebben. (br.hln)