Madonna heeft de modemicrobe duidelijk te pakken. De Queen of Pop had
nog maar net aangekondigd dat ze een kinderkledinglijn zal ontwerpen
voor warenhuisketen Macy's of ze komt al met een nieuw project op de
proppen. De superster ontwikkelde een exclusieve zonnebrilcollectie voor
het modehuis Dolce & Gabbana.
De 51-jarige celebrity ontwierp zes modellen met een retrolook. Het logo
'MDG' is duidelijk zichtbaar op de monturen aangebracht. Madonna zal
zelf figureren in een campagne om de nieuwe lijn aan te prijzen. Vanaf
mei zullen de zonnebrillen te koop zijn in de Dolce & Gabbana-winkels
en de Sunglass Hut. Je mag rekenen op 180 en 210 euro voor een
exemplaar met het MDG-logo.
Modewereld Madonna
lijkt wel besloten te hebben zich helemaal te lanceren in de
modewereld. Na de eerdere samenwerking met H&M en warenhuisketen
Macy's waarvoor ze respectievelijk een kledinglijn voor volwassenen en
kinderen ontwierp, lijkt de popster zich nu op de wereld van de
accessoires te storten. What's next?
Kleuren scoorden goed op de catwalk in Parijs en dat geldt niet alleen
voor de outfits. Ook de kapsels en make-up waren een kleurenspektakel.
Zo zagen we kleurrijke haarlokken van bij Miu Miu. Betekent dit dat de
kapsels van de Spice Girls uit de jaren '90 terug trendy zijn?
Paars
en oranje De catwalks in Parijs voor de komende
herfst/wintercollecties waren erg kleurrijk. Zo zagen we bij Miu Miu
veel paars en oranje, meldt styletoday.nl. De designer dreef het zelfs
nog wat verder met passende flashy kapsels en make-up. We zagen
kleurrijke paardenstaarten van paars en oranje en de modellen droegen
eyeliner in dezelfde kleuren.
Spice Girls
Miu
Miu is echter niet de eerste die fluo extensions introduceert, vorig
jaar probeerde Zac Posen net hetzelfde, maar toen pikte niemand anders
het op. Of echte vrouwen dit nu massaal gaan overnemen, is nog
twijfelachtig. Willen we echt terug naar de kapsels uit de jaren '90,
die we tot kort nog zo fout vonden?
Hoewel mode-experts al een hele tijd aankondigen dat dure handtassen uit de mode gaan, blijven vrouwen toch peperdure tassen van Louis Vuitton of Hermès kopen. Uit recent Brits onderzoek blijkt dat de verkoop van het populaire accessoire het laatste jaar met 60 procent steeg.
Volgens de Britse modeketen Selfridges werden het afgelopen jaar 60 procent meer dure handtassen verkocht. Het modehuis Mulberry zag een verdubbeling van de verkoop van de handtassenlijn. Het merk heeft een wachtlijst voor verschillende tassen en de gemiddelde prijs is zo'n 770 euro per exemplaar. Andere populaire merken zijn Marc Jacobs en Balenciaga, tassen van deze merken kosten al snel 930 euro. Uit recent onderzoek blijkt ook dat een derde van de vrouwen geobsedeerd is door handtassen. (br.she)
Topmodel Kate Moss hulde zich in een jurk van gerecycleerde muskietennetten om het bewustzijn rondom de ziekte malaria te vergroten.
Ontwerper William Tempest maakte gebruik van gerecycleerde muskietennetten om zijn prachtjurk te creëren. Model van dienst was niemand minder dan Kate Moss. "Ik was geschokt toen ik hoorde dat iedere 30 seconden een kind aan malaria sterft", vertelt Moss. "De jurk is gemaakt van gerecycleerde muskietennetten en is prachtig om te dragen, maar daar draait het natuurlijk niet om. De jurk moet het bewustzijn van de mensen verhogen en hen aanzetten om een donatie te doen, zodat er meer muskietennetten gekocht kunnen worden."
Knalrode lipjes op zwart-witte outfits bij Karl Lagerfeld
Knalrode lipjes op zwart-witte outfits bij Karl Lagerfeld
De prêt-à-porter najaarscollectie van Karl Lagerfeld: hoog getoupeerd haar in bedwang gehouden door haarbanden, zwart-witte kleren, strakke leggings, veel leer en knalrode lippen.
De tijd van de duidelijke trends in de badmode is voorbij. Je
draagt wat je wil en wat je flatteert, met of zonder print, met of
zonder vintagelook en met of zonder ingewikkelde bandjes.
De merken proberen dat op te vangen door zich te richten op een
specifiek soort vrouw. Zo mikt Gottex op luxe, Huit op jongeren en
kunnen vrouwen met een (cup)maatje meer bij Empreinte terecht. Etam
plaatst zich als budgetvriendelijk in de markt, maar heeft ook een
exclusieve lijn, ontworpen door topmodel 'Natalia Vodianova pour Etam'.
1)
Luxe Lady
Badmode wordt ruim gedefinieerd bij Gottex.
Bikini's, badpakken maar ook tunieken, kaftans en bijpassende broeken
worden verkocht. Gottex richt op het luxesegment, en dit jaar heet de
blikvanger 'Reflection': een print bestaande uit 37 verschillende
kleuren. De badpakken werden afgewerkt met parels.
2)
Creatieve jeugd
Kleuren en creativiteit staat centraal
bij Huit, waar de badpakken en bikini's zo gemaakt zijn dat print en
effen zich moeiteloos laten combineren. 3) Een cupmaatje
meer
Empreinte maakt badmode voor jonge vrouwen met een
vollere boezem. Hun badpakken en bikini's vormen je boezem dan ook op
natuurlijke wijze en door gebruik van speciale beugels zie je er ook nog
eens slanker uit.
4) Budgetvriendelijk vintage
Etam
heeft de vintagetrend opgepikt, en lanceert de garçonne uit de roaring
twenties, de pin-up uit de fifties en de powergirl uit de nineties
5)
Exclusief
Topmodel Natalia Vodianova ontwerpt weer voor
Etam. Deze keer haalde ze haar inspiratie uit legendarische actrices
als Jane Fonda, Brigitte Bardot en Romy Schneider.
Ontwerper Christophe Coppens opende gisteren zijn nieuw Christophe Coppens Salon II bij Princess in Antwerpen. De prestigieuze modezaak biedt vanaf nu accessoires van de Belgische topdesigner aan.
Christophe Coppens en zijn team zullen regelmatig aanwezig zijn in de winkel om de klanten van Princess te begeleiden bij hun aankopen. Coppens is al jarenlang gevestigd in Brussel maar nu was het tijd om zijn hoeden en andere accessoires ook in Antwerpen te verkopen. "Ik ben erg blij dat ik samen met Princess mijn collectie hier in Antwerpen kan aanbieden", vertelt een enthousiaste Coppens.
De nieuwe collectie bevat vooral hoeden en haarstukjes, van de meest extravagante tot minder opvallende stukken. De hoofddeksels zijn uitermate geschikt voor huwelijken of stijlvolle feesten. "Accessoires geven een outfit en je leven kleur daarom is het voor vrouwen zo belangrijk om de juiste stukken te kiezen", legt de designer uit. (br.she)
Een nieuw album laat al jaren op zich wachten, maar Amy Winehouse heeft
wel tijd om een kledinglijn te lanceren. Ze doet dat in samenwerking met
het Britse label Fred Perry.
Fred
Perry trok Amy aan omdat ze het merk al jaren draagt, meldt WWDFashion.
"Bovendien heeft ze een unieke smaak die de historische
referentiepunten van ons merk reflecteert", aldus Richard Martin,
marketingdirecteur van Fred Perry.
De
collectie bestaat uit zeventien stukken waaronder retro minirokjes,
capribroeken en vestjes in zwart en roze. Martin: "Amy's input was
cruciaal voor de proporties, pasvorm en kleuren". Vanaf oktober ligt de
kledinglijn in de winkels.
Madonna en dochter Lourdes commercialiseren kledinglijn voor kinderen
Madonna en dochter Lourdes commercialiseren kledinglijn voor kinderen
"Material Girl", dat is de naam van de kledinglijn voor kinderen die
Madonna en haar dochter Lourdes hebben gecreëerd. De collectie zal
volgende herfst in de Verenigde Staten gelanceerd worden dankzij een
exclusief contract met de grote winkelketen Macy's.
Macy's
zal vanaf augustus 2010 in ongeveer 200 van zijn winkels alsook via
zijn website de kledingstukken in het thema "terug naar school"
verkopen. "Material Girl zal een dynamisch en exclusief merk zijn van
Macy's", verklaart Jeff Gennette, directeur marketing van Macy's.
De
collectie is genoemd naar een gelijkaardig nummer van het popicoon op
het album "Like a virgin". Madonna ontwierp samen met haar dochter
Lourdes (13) de kledij, in samenwerking met de textielonderneming
Iconix Brand Group.
Madonna, die ook kinderboeken schrijft, is
van plan om aan deze kledinglijn ook nog een vervolg te breien. Vanaf
2011 zou er een reeks schoonheidsproducten volgen. In 2007 ontwierp de
Queen of Pop al een kledingcollectie voor de keten H&M.
Alexander McQueen's laatste
collectie werd zopas in Parijs getoond. Enkel een select groepje kreeg
zijn ultieme werk voor zijn overlijden te zien. Veel engelen,
religieuze symbolen en vergulde vleugels ademden een apart en
ontroerend sfeertje uit. De aanwezigen hielden zelden de oogjes droog.
Adembenemend Persfotografen
werden zo goed als allen geweerd op de McQueen's parade. Volgens
Washington Post journaliste Robin Givhan, één van de weinige
genodigden, was de collectie adembenemend mooi. De collectie, bestaande
uit 15 verschillende stuks, omvat onder meer een lange jurk uit
bewerkte satijn, driedimensionale gouden borduursels en
rococo-invloeden. Ook Middeleeuwse motieven en fragmenten van de Oude
Meesters werden gespot.
Tranen Volgens
Elle.nl hield niemand het droog toen het slotstuk van de collectie werd
getoond, een jas met duizenden gouden veren. Onderaan liep die uit in
een tule rok.
Begrafenissfeer Ook bleek
het begrafenissfeertje bijna voelbaar. Operamuziek, engelen, religieuze
items... alsof de designer wist wat er stond te gebeuren. De man,
slechts 40 jaar oud, werd dood teruggevonden op 11 februari in zijn
huis te Londen. Hij pleegde zelfmoord.
Karl Lagerfeld gestrikt voor nieuwe Pirelli-kalender
Karl Lagerfeld gestrikt voor nieuwe Pirelli-kalender
Niets zo glamoureus als de nieuwe Pirelli-kalender. Dat weet ook Karl Lagerfeld. De Chanel-designer mocht voor de editie van 2011 zijn fotografische talenten bovenhalen.
Ieder jaar wordt de Pirelli-kalender door een ander groot kunstenaar gefotografeerd. Na Terry Richardson is de eer nu aan Karl Lagerfeld. De modeontwerper koos niet voor een of ander exotisch strand, maar liet de modellen naar zijn studio in Parijs afzakken. "Een strand is veel te voor de hand liggend. Als je wilt vernieuwen moet je een keer buiten de lijntjes kleuren", aldus Lagerfeld.
Sinds de dood van ontwerper Alexander McQueen gonst het van geruchten over een nieuw hoofd van het gelijknamige modemerk, maar de gedroomde opvolger Gareth Pugh wordt het alvast niet.
De man met het meeste kans op de baan is Gareth Pugh. De excentrieke Brit is volgens kenners de gedroomde opvolger voor McQueen. Maar vandaag maakte hij bekend dat hij de rol van Alexander McQueen als creatief hoofd niet zal overnemen. "Gareth Pugh is niet in overleg met de Gucci Group om de positie van Alexander McQueen in te nemen", meldt de PR van Pugh.
Een foto van een Chinese zwerver met versleten jas en eeuwige sigaret
stond op modeblogs van over de hele wereld, de man wordt gebombardeerd
tot stijlicoon. Vrouwen adoreren hem, prijzen zijn stijlgevoel en
noemen hem sexy.
Mode-icoon De
Chinese man is dakloos en zwerft rond in de stad Ningbo, duizenden fans
noemen hem nu de coolste man van China. Met ronkende bijnamen als
'Beggar Prince', de 'Handsome Vagabond' en 'Brother Sharp' gaat hij de
wereld, dit allemaal door een foto die een inwoner van de stad nam.
Fans
vinden hem sexy, vooral zijn diepe blik lijkt aan te trekken, en
prijzen zijn gevoel voor mode. Ze vergelijken zijn outfits, een lange
anorak over een lederen jasje, zelfs met de nieuwste collectie van
Dolce & Gabbana. Zijn haar is warrig en volumineus en hij heeft
altijd een sigaret bij de hand. Zijn voorkeur voor vrouwenkledij
vergrootte enkel zijn status als mode-icoon. "Het is geen zwerver,
eerder een vagebond. En hij kiest kwaliteitsvolle kleding uit. Hoewel
zijn kleren vuil zijn, verkeren ze nog in goede staat, het is helemaal
niet te typische outfit van een zwerver", aldus een fan op een modeblog.
Collectie van Vivienne Westwood.
Daklozen zijn trendy
Dat
zwervers tegenwoordig cool zijn bewijst ontwerpster Vivienne Westwood,
zij presenteerde een collectie voor chique daklozen. Twee jaar geleden
onthulde supermodel Erin Wasoon dat daklozen haar inspiratiebron waren.
"Ik heb respect voor zwervers. Ze hebben de gekste looks en halen hun
kledij uit vuilbakken."
Momenteel is de man anoniem, sociale
werkers van de stad willen dat zo houden. De geruchten gaan dat de man
een universitair diploma heeft, maar toen zijn vriendin hem dumpte
raakte hij het spoor kwijt.
Na de wonderbra, de behavulsels en
de plastische chirurg, is er een nieuwe manier gevonden om te pronken
met een weelderige boezem: de Instant Uplift beha. Deze beha draag je
over een bestaand exemplaar en duwt je borsten samen omhoog. Zo krijg
je een mooier decolleté.
Opzetstuk Te
vergelijken met een elastisch corset, zo kan je de nieuwe wonderbeha
best omschrijven. Het ontwerp heeft achteraan iets van een sportbeha.
Vooraan draag je het 'mirakelding' onder de buste met drie haakjes. Een
wijde band aan de voor- en zijkanten pusht de boezem omhoog. "Deze beha
zal heel wat dames meer vertrouwen schenken", vertelt Brits ontwerper
Edward Chary. "Het is bovendien een minder ingrijpende manier om je
borsten te vergroten. Ook je favoriete beha's blijf je aantrekken."
Niet alleen de jurken trokken veel aandacht op de rode loper van de
Oscars, de celebs besteedden ook veel aandacht aan hun make-up. Waarbij
de ene look al wat geslaagder was dan de andere. We zetten de trends op
een rijtje.
Korte coupe De
actrice Carey Mulligan verbaasde met haar korte coupe, maar ze stond er
beeldig mee. Ze bewijst met dit kapsel dat ze een klassieke, elegante
schoonheid is.
Carey Mulligan.
Felle lippen Charlize
Theron, Sandra Bullock en Maggie Gyllenhaal experimenteerden met felle
lipsticks. Hoewel dit eigenlijk met de honderden fototoestellen en
camera's in de buurt niet het beste moment voor een experiment is,
slaagden hun looks wonderwel.
Sandra Bullock.
Mooi knotje Sarah
Jessica Parker en Nicole Richie kozen voor een formeel, maar erg
flatterend kapsel: het knotje. Ze keken de coupe af van de couture
catwalkshow van Chanel, het resultaat mag er zijn.
Sarah Jessica Parker.
Staartje Ook
afgekeken van de modellen bij DKNY en Gucci probeerde Anna Paquin de
superstrakke paardenstaart uit. Het kapsel stond perfect bij haar
blonde lokken en egale huid. Ze hield de rest van haar look eenvoudig:
geen oorbellen en een eenvoudige ketting. Haar prachtige glimlach,
vergeet niet dat een spleetje tussen de tanden tegenwoordig sexy is,
maakte alles goed.
Anna Paquin.
Golven Het kapsel met
watergolf gaat al erg lang mee, maar het is haast iedere keer een
succes. Ook Kate Winslet en Cameron Diaz speelden het op veilig en
zagen er elegant uit op alle foto's dit jaar. De coupe geeft een
retrolook en staat haast iedereen. Lauren Bacall was de dame die deze
look groot maakte.
Modeshow Alexander McQueen gaat dan toch niet door
Modeshow Alexander McQueen gaat dan toch niet door
De modeshow van Alexander McQueen gaat dan toch niet door. Ter vervanging wordt er een herdenkingsdienst georganiseerd.
Op 9 en 10 maart zullen er geen modeshows van Alexander McQueen plaatsvinden. In plaats daarvan worden er herdenkingsdiensten voor de overleden modeontwerper georganiseerd worden. Op de diensten zijn geen fotografen toegelaten, maar volgens insiders zou het een viering van het leven en de vorige collecties van McQueen worden.
De Hasseltse ontwerper Stijn Helsen maakte de outfits voor acteurs
Keanu Reeves en Danny Houston en zanger Lenny Kravitz waarmee ze dit
weekend op de rode loper van de Oscars zullen verschijnen.
Trends voorspellen De
designer liet de celebs passen in het exclusieve 'Chateau Marmon' in
LA. De sterren zullen maatpakken en smokings van zijn hand dragen. Wat
celebs op de rode loper van de Oscars dragen is vaak een goede
voorspeller wat volgend seizoen trendy zal zijn. Stijn Helsen staat
bekend om maatpakken die perfect passen en zijn oog voor detail.
Stijn Helsen
Voorbeeld volgen "Vroeger
verschenen acteurs in casual jeansbroeken en slobbertruien. Nu zien ze
er steeds chiquer uit, jongeren volgen nu hun stijlvolle voorbeeld." De
designer tekende al kostuums voor films als 'Spiderman' en 'Pirates of
the Caribbean'.
Recyclage is ook voor de mode-industrie een belangrijk gegeven. Er
bestaat mode uit krantenpapier, gerecycleerd rubber en condooms, en nu
dus ook uit... oude televisies. Het is geen voornemen of belofte, want
de schoenen bestaan al en werden gemaakt door Olsenhaus, een
schoenenmerk dat geen dierlijke materialen (dus ook geen leer) gebruikt
voor haar schoenen. Dat meldt de schoenensite myfavouriteshoes.nl.
Wie
vreest in de 'geitenwollenklompen' terecht te komen, komt ook bedrogen
uit. Olsenhaus maakt verrassend modieuze schoenen, met een slanke hoge
hak en de populaire 'peep toe'. Op geen enkel moment ontstaat het
vermoeden dat je met zogenaamde 'veganistische' en 'ecologische'
schoenen te maken hebt.
Het
schoenenmerk haalde het idee bij de populariteit van lcd-schermen.
Overal ter wereld worden massaal oude tv's afgedankt, een enorme
belasting voor het milieu. Door een polyester microvezel-stof te laten
maken van deze schermen, helpt Olsenhaus het milieu én de mode vooruit.
De hele wintercollectie voor 2010/2011 werd gemaakt uit deze
stof en een geborstelde suède, en bestaat uit een laars, drie pumps en
een ballerina.
De
innovatie stopt daar niet. Olsenhaus experimenteert ook voor de zool en
de hak met nieuwe materialen. Zolen worden momenteel gemaakt van
zaagsel en gerecycleerd rubber, voor de hak probeert men
kunststof-pellets te gebruiken. (br.hln)
Je garderobe dient ieder seizoen grondig opgekuist te worden. Maar hoe creëer je nu het beste wat orde in je kleerkast?
Bij de start van de lente is het belangrijk om je dikke winterkledij op te bergen in dozen of in een aparte gedeelte in je kleerkast. Zo krijg je een beter overzicht van de kledij die past bij het gangbare seizoen en kun je 's morgens sneller een keuze maken.
Ben je nogal moeilijk in het samenstellen van outfits? Hang dan stukken die leuk bij elkaar passen reeds samen en maak een onderscheid tussen werkkledij, vrijetijdskledij en feestkleding. Probeer je accessoires zoveel mogelijk in hun originele verpakking te bewaren en hang kleine fotootjes van de inhoud op iedere doos. Zo raken je schoenen, handtassen en co niet bestoft en kan je toch snel een leuke keuze maken.
Bekijk je kledij met een kritisch oog en breng alles wat te groot of te klein is of uit de mode is naar de kringloopwinkel. Kapotte of vuile stukken gooi je best meteen weg. Ben je er toch erg aan gehecht? Breng ze dan zo snel mogelijk naar de droogkuis of de klerenmaker.
Een trendy badpak dat je troeven in
de verf zet en je probleemzones verdoezelt, daar droomt haast elke
vrouw van. Op basis van onderzoek ontdekte Speedo de drie meest
voorkomende vrouwenfiguren en maakte op basis hiervan drie flatterende
modellen.
Drie figuren De
nieuwe badpakkenlijn is het idee van Laura Rattray, een voormalig
lingerieontwerpster. Ze werkte samen met onderzoekers van een Londens
ziekenhuis. Samen scanden ze het lichaam van 5.400 niet-athletische
vrouwen, zo ontdekken ze hoe de vrouwenmaten veranderden sinds het
eerste badpak werd ontwikkeld in de jaren '50. De wetenschappers
stelden vast dat er drie soorten Britse vrouwen zijn: het zandloper-,
het peerfiguur en vrouwen met een grote boezem.
Drie modellen Ontwerpster
Rattray: "We hebben niet gekeken wat er al op de markt is en dan een
gelijkaardig product ontwikkeld, we bestudeerden wat voor figuur
vrouwen nu hebben. Tegenwoordig worden badpakken nog steeds naar het
voorbeeld uit de jaren '50 gemaakt. Sindsdien is er echter heel wat
veranderd. De meeste badpakken zijn gebaseerd op het zandloperfiguur,
maar slechts 19 procent van de vrouwen heeft dit soort figuur. Voor hen
ontwikkelde Rattray een badpak dat ingenomen werd aan de taille. Bijna
de helft van de vrouwen heeft echter een peerfiguur en kampt met zware
heupen, billen en dijen, net zoals Jennifer Lopez en Beyoncé. Het
badpak voor hen heeft speciale stukken aan de buik en heupen, het werkt
bulten en putten weg onder de taille en trekt de aandacht naar het
bovenlichaam. De overige 32 procent heeft een vollere boezem en kont en
is daarom het beste af met een badpak dat borsten een lift geeft.
De badpakken
worden geproduceerd door Speedo en zijn verkrijgbaar in de maten 38 tot
48, de behamaten gaan van 85B tot 100F. Je betaalt er ongeveer 110 euro
voor. Een vertegenwoordiger voor fabrikant Speedo: "Mensen voelen zich
haast naakt in een badpak, daarom is het belangrijk te investeren in
een model waar je je comfortabel in voelt en dat je troeven in de verf
zet." (br.nina)