De crisislaarzen die je op drie manieren kan dragen
De crisislaarzen die je op drie manieren kan dragen
Als je deze winter maar budget hebt voor één paar schoenen, dan koop je
best deze suède laarzen van Louis Vuitton. Dankzij twee ritsen kan je
ze op drie manieren dragen.
Elke gelegenheid Dijenhoge
laarzen zijn trendy deze winter, maar het nadeel is dat deze schoenen
vaak duur zijn en niet passen voor elke gelegenheid. Deze exemplaren
van Louis Vuitton zijn dat gelukkig wel. Als je er een laagje afritst,
heb je gewone knielaarzen. En vraagt je outfit om enkellaarsjes, dan
bouw je deze schoenen in no time om.
Hoe combineren Dijlaarzen
gaan perfect onder een kort wollen jurkje, de knielaarzen draag je over
een skinny jeans en de enkellaarsjes zijn goed voor de look van rock
chick. Je hebt de keuze tussen een plat of hooggehakt model. Momenteel
is er nog geen prijs beschikbaar, maar aangezien de schoenen van Louis
Vuitton zijn, zal die niet mals zijn.
Vrouwen blijven geld spenderen aan luxeproducten tijdens de crisis,
terwijl mannen eerder de vinger op de knip houden en hulp zoeken bij
een therapeut.
Horloges en handtassen De
gevolgen van de economische crisis zijn merkbaar bij de verkoop van
luxeproducten. Dure horloges, een typisch mannenproduct, verkochten een
kwart minder sinds vorig jaar, maar de verkoop van lederwaren bij
Hermes steeg met 28 procent. "Mannen zijn erg onzeker door de crisis,
hun job en hun daarmee gepaard gaande mannelijkheid wordt bedreigd,
waardoor ze minder spenderen. Vrouwen daarentegen proberen zichzelf
weer op te beuren door een nieuwe handtas te kopen. Ze zijn ook bezorgd
over hun job, maar niet zo erg dat ze zich bedreigd voelen, daarom
kopen ze meer tijdens de crisis", aldus marketingexperte Diana Jaffe.
Burn-out Jaffe
gaat verder: "Sommige mannen vinden het nogal ongepast om hun geld nu
aan dingen te geven die ze niet nodig hebben, maar anderen kunnen zich
het gewoon niet veroorloven. Veel mannelijke managers hebben een lagere
functie gekregen, daardoor staan ze onder enorme druk of leiden ze aan
een burn-out. Het laatste waar ze aan denken zijn luxeproducten, ze
verkiezen het advies van een life coach."
Vrouwen meer gewoon
"Vrouwen zijn er aan gewoon om te gaan met veranderingen wat hun
carrière betreft, wat het voor hen makkelijker maakt de financiële
crisis het hoofd te bieden", aldus Eva Kreienkamp. "Ook geldt dat een
handtas vaak een impulsieve aankoop is, een horloge niet." Ook andere
factoren bepalen waarom de verkoop van luxejuwelen daalt. De kost van
een chique horloge kan tot 50.000 euro oplopen, een luxehandtas is toch
een pak goedkoper.
Niet alles dat voor vrouwen met een normaal gewicht of gewone
lichaamsbouw werkt, staat ook vrouwen met overgewicht goed. Ten minste,
dat vinden sommige mannen van de blogsite 'regretful morning'.
Onderschrift: 'we laugh at your misfortune' ofwel 'wij lachen met jouw
ongeluk'. Onderstaande 'tips voor vrouwen met overgewicht' moeten dus
niet te serieus worden genomen.
1) Strings "Sorry
dames, maar een XXL-string is gewoon een belediging voor je kont. Een
string dragen is geen recht, maar een voorrecht. Wil je toch een string
dragen? Goed, ga dan maar op de loopband staan! Uiteindelijk geven
we de producenten de schuld. Als ze geen XXL-strings zouden fabriceren,
dan zou geen enkele vrouw ze dragen. Simpel!"
2) 'Skinny' jeans "Skinny
jeans zijn sexy! Vooral als er een slank gebruind popje inzit... Van
zodra er allerlei uitstulpingen te zien zijn, zijn wij wég."
3) Spandex "Spandex
is genadeloos en toont elke bobbel van het lichaam. Dit is bijna een no
go voor superslanke vrouwen, dus zéker een no no voor dikke vrouwen."
4) Tubetopjes "Tubetopjes
kenmerken zich doordat ze geen bandjes hebben en een groot deel van de
buik vrijlaten. Meestal zie je een rechte lap stof, dát is een
tubetopje. Vanaf 1 centimeter 'muffin top' (of uitpullend buikvet) zou
dat verboden moeten zijn. Of het zouden lánge tubetops moeten zijn. "
5) Bikini's "Bikini's zijn niet gemaakt voor dikke vrouwen. Punt!"
De
mannen voegen er voor de duidelijkheid een post scriptum aan toe. "Wij
hebben niets tegen vrouwen met overgewicht, echt niet. We vinden alleen
dat de meer onthullende kledij is voorbestemd voor iedereen met een
maatje kleiner dan 40. Da's alles," zo staat te lezen op hun blog.(br.hln)
Ontwerpt Emma Watson een ethische kledijcollectie?
Ontwerpt Emma Watson een ethische kledijcollectie?
Ze zwoer dat ze nooit een eigen kledijlijn zou hebben. "Dat is toch
echt belachelijk?". Al wou Harry Potter-actrice Emma Watson wel een
uitzondering maken voor 'een goed doel'.
Ondertussen
worden geruchten opgevangen als zou de actrice toch hebben toegehapt om
samen te werken met het ethische kledingmerk People Tree, al werd
officieel nog niets bevestigd. De 'eco-chic'-kledij zou bestemd zijn
voor tieners.
Prioriteiten "Ze houdt van
ethische concepten, dus ze was het idee wel gelegen. Acteren was altijd
een prioriteit, maar nu wil ze graag uitbreiden", aldus een bron aan de
Britse krant Daily Mail. Vreemd, want Watson heeft altijd gezegd dat
haar studies en een diploma haar prioriteit zijn, en dat ze nog niet
wist of ze na de Harry Potter-reeks nog wilde acteren.
Fashionista Watson
wordt sinds kort bestempeld als een echte fashionista, en ze steekt
haar liefde voor mode en modeshoots niet onder stoelen en banken. Ze is
ondertussen het gezicht van Burberry en had felgesmaakte fotoshoots in
Elle en Vogue.
Toch zei ze nog vorige maand dat ze geen
interesse heeft in ontwerpen of een eigen collectie. "Misschien zou ik
nog overwegen voor een goed doel, maar zeker niet opm te kunnen
schreeuwen: 'Kijk naar mij, ik heb een eigen collectie!'"
De collectie van Jimmy Choo voor H&M ligt nog niet in de winkelrekken en de nieuwste collecties van Christian Louboutin en Manolo Blahnik zijn nog kraakvers, maar toch kondigt het modetijdschrift Vogue het einde van de hoge hak aan.
"Naaldhakken zijn zo passé. Het zijn niets meer dan hoge martelkamers. Volg het voorbeeld van Michelle Obama en ga voor platte schoenen of erg lage hakjes", met die ronkende woorden kondigde adjunct-hoofdredacteur André Leon Talley zijn nieuwe column aan.
Meteen volgde hoofdredactrice en stijlicoon Anna Wintour zijn raad op. Zij ruilde na ruim veertig jaar haar naaldhakken in voor comfortabele lage schoentjes. Volgens Talley is het nu aan de modeontwerpers om nieuwe silhouetten voor vrouwen te creëren waardoor ze ook elegant en gracieus voor de dag komen met plat schoeisel. (br.she)
De Franse modeontwerper Jean-Paul Gaultier is klaar om de
legendarische Dr. Martens nieuw leven in te blazen. Deze winter kunnen
we dus trendy rondstappen in onze legerboots.
De eerste twee bekende modellen maken beiden deel uit van de
vrouwencollectie. De laarzen zijn voorzien van een leuke perforatie die
de schoenen een bijna elegante toets geeft. De boots zijn verkrijgbaar
in wit en zwart leder. Waarschijnlijk worden de limited edition boots
enkel verkocht in de Gaultier winkels.(br.she)
Het Belgische topmodel Hannelore Knuts wordt het nieuwe uithangbord van de organisatie Designers against aids.
Designers Against Aids werd in 2004 opgericht om de media-aandacht voor de ziekte aids niet te laten verslappen. De organisatie werkt onder andere samen met Pharel Williams, Dita von Teese en H&M om collecties te ontwerpen.
"Hannelore is heel erg gemotiveerd om de preventieve boodschap te verspreiden en jonge modellen te mobiliseren voor hetzelfde doel: heb plezier maar doe het veilig", besluit de organisatie van Designers Against Aids. (br.she)
De Amerikaanse vampierfilm 'Twilight' kent zoveel bijval dat fans ernaar snakken om te toveren tot een vampier. Meer had het cosmeticamerk DuWop niet nodig om een eigen cosmeticalijn speciaal voor vampiers te creëren.
In de film wordt de ontluikende romance tussen een schoolmeisje en een onsterfelijke vampier in de kijker gezet. De film is zo'n kaskraker dat het cosmeticamerk DuWop het idee opvatte een cosmeticalijn enkel en alleen voor vampiers te creëren.
De Twilight make-uplijn bevat onder andere een lipglos met echt 'bloed' in de huls en ook de namen spreken tot de verbeelding: Mortal Glow Blushing Crème, Volturi's Crown Masc en First Light Body Glow. (br.she)
Riccardo Tisci lanceert nieuwe zijcollectie voor Givenchy
Riccardo Tisci, hoofdontwerper bij het modehuis Givenchy, heeft de ontwerpmicrobe duidelijk te pakken. Daar waar andere modehuizen kleiner worden en besparen, pakt hij het groots aan en lanceert hij gewoon een extra collectie voor Givenchy.
Redux heet de nieuwe telg in de Givenchy-familie. De collectie wordt twee keer per jaar vernieuwd en zijn lanceringsdatum is net voor die van de pre-collecties. In de collectie zitten enkele Givenchy klassiekers verwerkt, maar dan met een eigentijdse Tisci knipoog.
De visagiste van Madonna klapte uit de biecht: het grootste geheim achter het uiterlijk van de popkoningin is diamantpoeder.
Fijngemalen diamant Gina
Brooke maakt al jaren Madonna op voor haar optredens, meldt nu.nl. De
visagiste gebruikt voor stralende ogen een combinatie van oogschaduw en
gemalen diamanten. Dit geeft volgens haar een schitterend effect op het
podium. "Hoewel het wat overdreven lijkt, is het schitterende resultaat
zeker de moeite waard", aldus de make-upartieste.
Omdat ook je hoofdhuid transpireert, heb je sneller last van vet haar
tijdens de zomermaanden. Met elke graad dat de temperatuur stijgt, maak
je 10 procent meer talg aan. Hieronder enkele tips om een vet kapsel in
de zomer te vermijden.
De
talg die je hoofdhuid aanmaakt, zet zich vast op je haarwortels, meldt
styletoday.nl. Als je je lokken borstelt of er met je handen doorgaat,
verspreidt het vet zich naar de punten, waardoor al snel je hele kapsel
geruïneerd is. We geven enkele tips om een vet kapsel op warme dagen te
vermijden.
Juiste shampoo Was in de zomer
je haar met een shampoo en conditioner voor fijne lokken, zelfs al heb
je een dikke haartextuur. Deze producten houden namelijk je kapsel
luchtig. Twee keer per week geef je je haar extra verzorging met een
diepreinigende shampoo die overtollig vet verwijdert. De conditioner
breng je best wel alleen op de punten aan.
Hoofdhuid Vermijd
dat speciale verzorgingsproducten in contact komen met je hoofdhuid.
Anders stimuleer je je huid om meer talg aan te maken.
Koel We
zeiden het al, hoe warmer, hoe meer talg. Gebruik daarom tijdens de
hete zomermaanden geen föhn en laat je kapsel drogen door de lucht.
Eens je haar droog is, kun je je hoofdhuid verfrissen door koude te
blazen.
Droogshampoo Heb je toch al snel na het wassen weer vettige haarwortels, gebruik dan een droogshampoo om het ergste te verdoezelen.
Kleuren De zomer is ideaal om je lokken te kleuren. De haarverf verwijdert namelijk overtollig talg.
Dijenhoge laarzen
zijn dé schoenentrend voor de herfst van 2009. Maar welke vrouw zal
deze willen dragen, aangezien dit accessoire geassocieerd wordt met
prostituees?
Catwalk De
dijenhoge laarzen verschenen op de catwalk bij Hermes, Prada en Stella
McCartney. Celebs pikten dit op, Victoria Beckham, Rihanna en Madonna
droegen ze al op de rode loper. Nu ook grote modeketens als Topshop
betaalbare exemplaren in de winkels zetten, zijn deze schoenen op weg
een trend bij fashionista's worden. De eerste lading die online kwam,
was meteen uitverkocht. Maar mode-ontwerpers vergaten wel één aspect
bij het bedenken van deze trend: velen associëren deze dijenhoge
laarzen met prostituees. Iets waar Julia Roberts met Pretty Woman begin
jaren '90 voor heeft gezorgd.
Stijlvol of niet? De
Britse journaliste en fashionista Claire Coleman nam de proef op de som
en trok op straat met een paar van dit soort laarzen. Om zo weinig
mogelijk met hoertjes geassocieerd te worden, ging ze niet voor lederen
laarzen, maar voor een paar uit nubuck. Ze combineerde het met een
zedig wollen jurkje. "Ik ging nog maar net de straat op of ik kreeg al
tal van reacties. De bouwvakkers floten me na, auto's toeterden en
iemand uit een bestelwagen vroeg me zelfs ten huwelijk. Maar van de
vrouwen daarentegen, kreeg ik vooral afkeurende blikken. Op het einde
van de dag was ik gewoon aan de schoenen en voelde ik me zelfs
stijlvol. En begon ik te denken aan de voordelen, mijn benen zouden het
lekker warm hebben op koude winteravonden met deze laarzen. Tot ik toen
ik naar huis wandelde, een man hoord vragen: "En hoeveel is het,
schatje?" Plots besefte ik dat deze laarzen toch altijd onlosmakelijk
met straatmadeliefjes zullen verbonden zijn."
Madonna op de rode loper met laarzen van Louis Vuitton.
Binnenkort is het niet meer nodig om je haar te verven met allerlei bijtende producten. Je kan ook een ander kleurtje krijgen door wat zeewier op je lokken te smeren. Dat blijkt uit een onderzoek van de universiteit van Leeds.
In zeewier zitten componenten die hun kleur erg goed afgeven op huid en haar. Volgens onderzoekers is het daardoor het perfecte alternatief voor de bijtende ingrediënten in haarkleuringen. Omdat zeewier zoveel verschillende kleuren bevat zou het zelfs perfect mogelijk zijn om je haar in verschillende kleuren blond, rood, en bruin te verven.
Zeewier zou volgens sommigen de toekomst betekenen voor cosmeticaproducenten. "Zeewier is bijzonder geschikt om in cosmetica te verwerken want het bezit slimme eigenschappen om zich te beschermen tegen verwering. En dat is waar het bij schoonheidsmiddelen om te doen is", besluit projectleider professor Richard Blackburn. Het luxemerk La Prairie ontdekte al jaren geleden de weldaden van zeewier. Zij gebruiken het goedje in al hun peperdure crèmes en verzorgingsproducten.
Het modehuis Christian Lacroix heeft de interesse gewekt van drie mogelijke overnemers. De grootste kanshebber op dit moment is het Italiaanse Borletti, die reeds de winkelketens La Rinascente en Le Printemps in portefeuille heeft. Het bod is wel nog voorlopig.
Tot eind augustus heeft Borletti om zijn bod volledig uit te werken. Eerder bracht de investeringsmaatschappij Bernard Krief Consulting ook al een bod uit, maar dat zou zowel financieel als sociaal niet voldoende geweest zijn. Het derde en laatste bod kwam er van 2 onbekenden. Zij hadden 1 euro veil om het modehuis te kopen.
Modewinkels zien omzet met 5 procent stijgen tijdens koopjes
De modewinkels hebben hun omzet tijdens de zomerkoopjes zien stijgen
met 4 à 5 procent tegenover vorig jaar. Dat blijkt uit cijfers van
Unizo-Winkelraad, Mode Unie en Fedis. De eerste twee organisaties
lieten onderzoeksbureau Marketing Development navraag doen bij 153
zelfstandige modewinkels.
Sterke start De
eerste koopjesdag was er een omzetstijging met 5 procent tegenover
2008. Nadien zou de verkoop licht zijn teruggevallen. Amper 15 procent
zag zijn omzet dalen. Wie meer verkocht, merkte een stijging met 11
procent. Wie minder verkocht, zag een daling met 2 procent. Vier op
tien merkte geen verschil. Schoen- en lingeriewinkels stelden een iets
hogere stijging vast dan gemiddeld.
Fedis geeft aan dat de
zomerkoopjes konden afgesloten worden met een omzetstijging van 5
procent tegenover 2008. "Ook de overgebleven stocks zijn kleiner dan
vorig jaar", luidt het.
Toekomst Volgens
Unizo-Winkelraad en Mode Unie verwacht 55 procent van de winkeliers dat
de economie terug aantrekt in 2010. Modewinkeliers zouden als remedie
tegen de crisis vooral minder inkopen en kosten besparen.
Zwanger zijn is duidelijk trendy onder topmodellen. Tal van bekende
toekomstige mama's kunnen niet langer verstoppen dat ze een kind
verwachten, sommigen hebben daar meer problemen mee dan anderen.
De beruchte foto waarop het zwangere buikje van Gisele werd weg gewerkt.
Heidi en Gisele Heel
de wereld is op de hoogte dat Heidi Klum zwanger is. Gisele Bundchen
wordt ook mama, maar wil niet dat iedereen wereld haar buikje ziet,
meldt nu.nl. Bij een campagne voor London Fog, werd dit zelf digitaal
weggewerkt, uit respect voor haar privacy. Voor een fotoshoot van een
collectie skinny jeansbroeken werd ze zelfs vervangen door Bar Refaeli.
Het is duidelijk dat het model zich aan het settelen is, want ze gaat
binnenkort een personage spelen in een kinderreeks.
Karolina Kurkova
Kurkova en Dunn Adriana
Lima, model voor Victoria's Secret, kan ook niet langer verbergen
zwanger te zijn. Maar ze doet er wel alles aan om fit te blijven, yoga
is haar geheim. Ook de Tsjechische Karolina Kurkova en Jourdan Dunn,
19-jarig model bij Vogue, worden binnenkort mama. Dunn is het meest
succesvolle meisje van het moment, ze werkte al voor Topshop, Benetton
en Gap en kreeg de prijs van het 'model van het jaar'. De toekomstige
mama wil haar carrière terug oppikken na de bevalling.
Na een fotoshoot voor Chanel en een eigen juwelencollectie lijkt Lily Allen resoluut voor de modewereld te kiezen. Ze plant zelfs een unisekscollectie samen met de creative director van het modehuis Davidoff.
Kleren die zowel je vriend als jezelf passen, het werd afgelopen winter al aangekondigd als een aankomende trend, en nu lijkt ook Lily Allen op de kar te springen. De zangeres kondigde aan samen met haar vriend Kim Jones, creative director bij het modemerk Davidoff, een unisekscollectie te lanceren.
Allen lijkt daarmee voorgoed een plaatsje in de modewereld te willen veroveren. Eerder deze week lanceerde ze ook al een juwelenlijn. "Ik heb er echt van genoten, ik had veel inbreng in de collectie. Mijn naam komt op de doos te staan, dus ik wilde er zeker van zijn dat het resultaat goed was. Toen ze me contacteerden voor de collectie was ik echt dolenthousiast. Ik was toen in New York, maar ik ben meteen naar een boekhandel gegaan en heb wel 40 boeken over het ontwerpen van juwelen gekocht", aldus Allen. (br.she)
Stella McCartney smeekt Lindsay Lohan geen leder meer te dragen
Stella McCartney smeekt Lindsay Lohan geen leder meer te dragen
De ontwerpster Stella McCartney heeft Lindsay Lohan gesmeekt geen leder
meer te dragen. De Britse is overtuigd vegetariër en vastbesloten de
Amerikaanse actrice/zangeres te overtuigen geen kledij meer te dragen
gemaakt van dierenhuiden.
"Lindsay
draagt nogal wat van Stella's ontwerpen en de ontwerpster is bezorgd
dat ze zal geassocieerd worden met het dragen van dierenhuiden. Dat wil
ze helemaal niet", verklaart een bron aan de Britse krant Daily Mail.
Lilo bezit verschillende lederen vesten en lederen leggings.
Kate Moss & Madonna Het
is niet de eerste keer dat de ontwerpster probeert belangrijke
celebrities te overtuigen om geen bont of leder meer te dragen. Maar
ook Kate Moss en Madonna wilden niet toegeven aan die vraag.
Naakt voor bont Eerder
probeerde ook dierenrechtenorganisatie Peta al om Lindsay te overtuigen
geen bont meer te dragen en te poseren voor hun 'I'd rather go nude
than wear fur'-campagne ('Liever naakt dan bont dragen). Tot nu toe
zonder succes.
Ontwerpster Stella McCartney is een overtuigd vegetariër.
Krokodillentassen De laatste
celeb die onder vuur lag was Victoria Beckham wegens haar liefde voor
Birkin-tassen uit krokodillenleer. Tot nog toe heeft de voormalige
Spice-girl nog geen antwoord gegeven op de vraag om de tassen op te
geven en krokodillen te redden. (br.hln)
Viktor & Rolf komen op de proppen met gloednieuw parfum
Viktor & Rolf komen op de proppen met gloednieuw parfum
De Nederlandse ontwerpers Viktor & Rolf komen na ruim 5 jaar van stilzwijgen met een nieuw parfum op de proppen. Eau Mega moet de geduchte opvolger worden van Flowerbomb.
"We wilden een naam die bij Flowerbomb zou aansluiten, eerst zijn we dus met de naam gekomen en pas daarna met de geur. Ons eerste luchtje was erg sensueel. Met Eau Mega wilden we een frisser parfum neerzetten, niet sporty of naturel maar frisser. Het parfum is net als Flowerbomb wel erg vrouwelijk en glamoureus", vertellen Viktor Horsting en Rolf Snoeren.
De geur werd ontwikkeld door parfumeurs Olivier Polge en Carlos Benaim. Zij stonden ook aan de wieg van het eerste parfum van het ontwerpersduo genaamd Flowerbomb. (br.she)