Een slecht zittend kapsel is negatief voor het zelfvertrouwen bij meer
dan de helft van de vrouwen. Bij een derde maakt dit haar ronduit
slechtgehumeurd, toont een Nederlandse enquête aan.
Ergernissen Uit
een enquête van het Nederlandse Styletoday.nl bij 1150 vrouwen blijkt
dat ze zich het meest ergeren aan een kapsel dat niet in model wil
blijven (44 procent), plat haar (33 procent) en een kapper die nooit
doet wat ze willen (21 procent). Vier op de tien vrouwen spendeert vijf
tot tien minuten aan het stylen van haar kapsel, bij 26 procent neemt
dat een kwartier is beslag. De helft van hen controleert in de loop van
de dag haar coupe vijf tot tien keer in de spiegel, auto- of winkelruit.
Vrouwen zijn jaloers op het kapsel van Beyoncé.
Haarwens 43
procent van de vrouwen wil dikker en voller haar, daarnaast zijn
krullen, geen grijze haren en een andere kleur de grootste haarwens.
Een derde vindt zich aantrekkelijker met een volumineus kapsel, 58
procent laat ook daarom haar coupe in laagjes knippen, de helft zoekt
hulp in speciale shampoos. De meeste vrouwen dromen van een kapsel als
Beyoncé, gevolgd door Penelope Cruz en Angelina Jolie.
Dochter Isabelle Rossellini nieuwe uithangbord Hoss Intropia
Dochter Isabelle Rossellini nieuwe uithangbord Hoss Intropia
Elettra Wiedemann is het nieuwe gezicht voor de Hoss Intropia Winter 2009/2010 campagne. Het Spaanse label probeert daarmee zijn expantie in Europa een extra steuntje in de rug te geven.
Elettra Wiedemann is de jongste telg van een van de meest prestigieuze families uit de twintigste eeuw. Als dochter van Isabelle Rossellini is Wiedemann niet alleen mannequin, ze heeft ook een diploma in de Biomedische wetenschappen op zak en is een passioneel milieu-activiste.
De campagnebeelden van Hoss Intropia zijn dan ook een perfecte weerspiegeling van Elettra en haar leefwereld. Het model werd gefotografeerd in de natuur, een setting die een feeërieke uitstraling aan de nieuwe collectie geeft.
Stiletto's zijn trendy én sexy, het enige nadeel is het ongemak dat
deze stelten veroorzaken wanneer je je voeten omzwikt op een oneffen
ondergrond. Een plastic hulpstuk dat je over de hak schuift voorkomt
dat.
Makkelijk of te lelijk? De fabrikanten zeggen dat het voordeel van de 'Heaven on heels'
is dat je hakken niet beschadigd raken door de straatstenen, meldt
Elle.be. Helaas moet je er wel iets voor over hebben. Dat lelijk
plastic dingetje onstiert namelijk je prachtige designerschoenen. Heb
je dat er niet voor over, dan zijn een paar hippe ballerina's die in je
handtas passen misschien een betere optie om valpartijen te voorkomen.
Kreeg Keira Knightley digitale borstvergroting voor Chanel?
Kreeg Keira Knightley digitale borstvergroting voor Chanel?
Foto: Chanel.
Bij haar nieuwste campagne voor Chanel lijken de borsten van Keira
Knightley plots twee maten groter, wat de geruchten deed groeien dat de
actrice hulp kreeg van photoshop. Dit startte in Groot-Brittannië weer
een hele discussie over het digitaal bewerken van foto's in magazines.
Huid en borsten Met
de nieuwe reclamecampagne voor Coco Chanel promoot de 24-jarige actrice
het parfum Coco Mademoiselle. Haar borsten worden enkel bedekt door een
paar bretellen, daardoor valt het op dat haar boezem plots groter is.
Ook haar huid lijkt plots heel wat egaler. Photoshopexpert Chris
Bickmore zegt dat deze foto's zeker bewerkt zijn. "Er is zeker aan haar
gezicht geprutst, ze heeft geen enkele rimpel. Ook zijn haar ogen
witter gemaakt. Er werd een schaduw toegevoegd aan haar borsten om een
ronder effect te geven en ze werden ook groter van maat gemaakt." Een
vertegenwoordiger van Chanel wilde hier geen commentaar op geven.
Foto: Chanel.
Symbool voor photoshop Ondertussen
heeft een Brits parlementslid een voorstel ingediend dat eist dat
advertenties aanduiden waar foto's werden bewerkt. "Keira is een mooie
vrouw en dat is net het punt. Als het beeld werd bewerkt dan moeten
mensen dat weten en niet proberen een onrealistisch schoonheidsideaal
na te streven. Zeker jonge meisjes zijn hier heel gevoelig aan. We
willen een symbool op de plekken waar foto's werden aangepast."
Dit
is niet de eerste keer dat een advertentie voor Chanel met de actrice
werd bewerkt. En voor de film 'King Arthur' werden haar borsten ook al
vergroot, toen gaf Keira dat eerlijk toe.
De collectie van Gwyneth Paltrow, ontworpen voor ZOEtees, mag gezien
worden en ligt eind deze maand in de winkels. Een snelle blik op enkele
ontwerpen toont al meteen dat ze haar mosterd haalde uit de seventies.
Gedrapeerde jurken, rock geïnspireerde t-shirts en oversized blazers
geven een casual maar chique indruk.
Gwyneth drukte hiermee haar eigen
stijl en stempel sterk door. Nog beter is dat de opbrengst naar Kids
Company gaat, een liefdadigheidorganisatie voor kinderen.
Net voor je naar het zwembad trekt scheer je nog snel je bikinilijn, maar eenmaal aangekomen merk je dat je huid vol met rode bultjes staat. Wij geven enkele tips om scheerbultjes tegen te gaan.
Wanneer je je haren scheert, snij je ze schuin af. Dit zorgt al snel voor bultjes en irritaties. Scheer dus steeds met de groeirichting mee en gebruik een mesje dat niet te scherp is. Probeer ook om je mesje niet op je huid te 'drukken'. Dit geeft namelijk meer kans op irritaties. Toch nog last van huiduitslag na het scheren? Smeer dan even wat Razor Bump Relief crème van Kiehl's. Die laat bultjes, rode puntjes en irritaties als sneeuw voor de zon verdwijnen.
Smijt de string weg, dump die push-up beha en minirokjes en ruil je
alcoholpops voor een vers geperst fruitsapje. Sletterige, dronken
meisjes zijn uit en de brave dames zijn terug in, met Emma Watson,
actrice uit Harry Potter, als rolmodel.
Emma Watson, met een trendy, maar brave outfit.
Dames Het
was lang geen taboe meer voor celebs als Paris Hilton, Britney Spears
en Kate Moss, om dronken of high, halfnaakt in compromitterende
houdingen gefotografeerd te worden. Het aantal seksvideo's van
tienersterren is zelfs niet meer bij te houden. Tienermeisjes namen
hier een voorbeeld aan en zo groeide comazuipen uit tot iets stoer, ook
seks met verschillende jongens op jonge leeftijd zou je als meisje
'populair' maken. Gelukkig staan er tegenwoordig terug meisjes en
vrouwen die trots op hun brave imago zijn, zich als een dame gedragen
en kiezen voor stijlvolle, maar fashionable kledij.
Lily Cole is mooi en intelligent.
Saai? Actrice
Emma Watson is hun rolmodel, ze geeft toe in vergelijking met Paris
Hilton een 'saai' leven te leiden. Ze is slim, want ze gaat binnenkort
naar de Brown universiteit in Amerika, mooi en gegeerd bij regisseurs
en ontwerpers. Ze praat in interviews over haar familie en het feit dat
ze zo graag tijd met hen doorbrengt. Steeds meer jonge vrouwen zijn
onafhankelijk zonder sletterig te zijn.
Michelle Obama roept jonge meisjes op om te studeren.
Michelle Obama Fearne
Cotton, Britse presentatrice en dj en topmodel Alexa Chung houden ook
hun imago van braaf meisje hoog. Alexa is op modevlak een rolmodel,
zonder te verschijnen in vulgaire minirukjes. Deze bekende meisjes
promoten tegenwoordig zelfrespect en geven niet te veel bloot. Topmodel
Lily Cole en tevens studente aan Cambridge bewijst dat vrouwen ook mooi
kunnen zijn en tegelijkertijd hersenen hebben. Michelle Obama moedigt
jonge meisjes aan om hard te werken en goede punten te halen. En
zangeres Duffy doet haar best om het van cafézangeres tot
internationale ster te schoppen zonder zich wekelijks dronken in clubs
te laten fotograferen.
Katie Holmes gaat een eigen kledinglijn op de markt brengen. De collectie zal in de herfst verkrijgbaar zijn.
De 30-jarige Holmes staat al langer bekend als een fashionista. De vrouw van acteur Tom Cruise is zelfs zo dol op mode dat ze vorig jaar haar eigen jurk ontwierp voor de première van 'Tropic Thunder'. De actrice kreeg toen hulp van styliste Jeanne Yang, maar zal haar kledinglijn helemaal alleen ontwerpen.
De collectie zal bestaan uit een kledinglijn voor vrouwen en kinderen en zal vanaf de herfst verkocht worden in de Amerikaanse winkelketen 'Maxfield' .(br.she)
De hoed flattert je gezicht en onderstreept je stijl, aldus Fabienne Delvigne, hoedenmeesteres sinds 1978.
Deze kunstige hoedenmaakster is zelfs benoemd tot hofleverancier van België. Ook tooit ze al jaren zeer verdienstelijk de Beatrixjes en Maximas van Nederland.
Die creaties gaan ons net een beetje boven de pet. Maar haar hoofddekselcollectie voor alledaagse tafferelen (passend genaamd Trendy collectie), achten wij wél zeer geschikt voor de fashionista met hoed-aspiraties.
De hoge hoed, het klokhoedje en de hoofdband, ze komen allemaal terug in haar nieuwe collectie met een knipoog naar de jaren 30 waarin sterren als Marlene Dietrich verfent hoedendraagsters waren.
Dit jaar lanceerde Fabienne Delvigne ook haar eerste mannencollectie. En die is even zo fijn.
Voor meer hoeden en verkoopinformatie binnen België en Nederland ga je naar fabiennedelvigne.be (br.styletoday)
Het is nog volop
zomer, maar een beetje vooruitziende en modebewuste vrouw kijkt nu al
uit naar de pronkstukken voor komende winter. Winterjas,
winterschoenen, sjaal en muts, denken praktische geesten. Maar zo
simpel is het voor de fashionista niet. Daarom stelde Trendystyle.net
een checklist op. Deze stukken zouden volgens de moderegels in je kast
moeten hangen
1) All things boyfriend De
boyfriend jeans (een redelijk onflatterende losse jeansbroek) en de
boyfriend blazer (voor een mannelijke stoere look) zijn onmisbaar voor
fashionista's. Toch raden wij aan om in de spiegel te kijken en dit
eerst te passen: wordt het té zakkig, doe het dan vooral niet. Maar in
de juiste combinatie kan je er mee wegkomen en zal je er uberhip
uitzien.
2) Laarzen Laarzen blijven hét
winterschoeisel. De enkellaarsjes blijven de hoge toon voeren, al
krijgen ze concurrentie van een andere uiterste: de dijlaarzen, die tot
boven de knie komen. Kies ze met een deftige hak en een kleine
plateauzool.
3) Witte blouse Very chique: de
witte blouse is weer helemaal terug. Kies 'm preuts, ouderwets en
hooggesloten, met een strik aan de nek of ruches. Combineer met de
kokerrok en hoge pumps, of een skinny jeans en enkellaarsjes. 4) Mouwloze vest De
mouwloze vest is ook hyperhip. Voor vrouwen mag dit er niet te klassiek
uitzien, dus geen kostuumversie, tenzij je het combineert met de witte
bloes en welk geval het carrièrechic wordt. Voor een casual look ga je
voor een vest met een print en draag je het boven een t-shirt en een
boyfriend jeans.
5) Handtas Voor feestjes kies je voor een luxueuze clutch, voor het dagelijkse leven is de stoere, ruime tas uit glad leer de jouwe. 6) Trenchcoat Aan
truien wordt (weer) niet gedaan volgens de moderegels, maar een lekkere
winterjas mag (gelukkig) wel. Een trenchcoat in wollen, gevoerde
uitvoering met een mooie riem blijft de topper. Sportieve vrouwen
kiezen best voor een korte leren vest.
7) Winteraccessoires De lange gebreide sjaal en ditto muts blijven een topper. 8) Jurkjes Ze
houden je misschien niet echt warm, maar ze zijn wel leuk: jurkjes.
Klassieke modellen in lichte pasteltinten zoals huidskleur, poederroze,
gebroken wit of 'greige' (een combinatie van grijs en beide) zijn je
must haves. 9) Metallics Hier ontsnap je niet aan en zal vooral tijdens de feestdagen de kop komen opsteken.
10) Nepbont
Nepbontjes als detail in je outfit zijn het helemaal. Te gebruiken met mate, om een verkeerde indruk te vermijden.
11) Zwart is het nieuwe zwart
Overeenkomstig
de zware economische tijden, oogt de wintermode behoorlijk somber. Veel
zwart, donkerblauw of donkergrijs afgewisseld met witte of rozige
tinten.
Het modehuis Escada zit in erg benarde financiële papieren. Het modemerk heeft nu een herstructureringsplan voorgelegd aan haar schuldeisers.
Het ooit zo populaire Duitse modemerk Escada kan haar schulden waarschijnlijk niet afbetalen. Er zou enkel nog geld zijn voor de maand augustus door te komen. Gaan de schuldeisers niet akkoord met het voorgelegde herstructureringsplan dan valt het doek voorgoed over het modehuis.
Escada is niet de eerste die lijdt onder de economische crisis. Eerder gingen ook al de modehuizen Morgan, Oilily, Donaldson, Veronique Branquinho en Christian Lacroix over kop.
De Belgische ontwerper Jean-Paul Knott is niet langer artistiek directeur bij Cerruti. Hij zou reeds in juni ontslag genomen hebben.
De Belgische ontwerper en stylist Jean-Paul Knott nam in 2007 de vrouwenlijn over en zorgde voor een succesvolle herlancering. Na ruim 2 jaar trouwe dienst besloot Knott er echter mee te stoppen, volgens insiders vanwege gespannen verhoudingen met de directieleden.
Knott, de gewezen leerling van Yves Saint Laurent gaat zijn aandacht nu volledig vestigen op zijn eigen lijn.
Slippers dragen verhoogt je risico op het oplopen van mogelijk dodelijke ziekten. Dat onthulden Amerikaanse onderzoekers.
Duizenden bacteriën Uit
labtests bij verschillende paren goedkope slippers blijkt dat dit soort
schoeisel ongeveer 18.100 bacteriën bevat nadat proefpersonen er
slechts vier dagen mee in New York rondliepen. "Als je dit soort
schoeisel drie maanden draagt, bevat 93 procent bacteriën van
uitwerpselen en 20 procent de E. coli bacterie", aldus bacterioloog
Charles P. Gerba. Hoewel sommige gevonden soorten vaak voorkomen, als
de onschadelijke staphylococcus, zijn er ook gevaarlijke bacteriën
gevonden aan de onderkant van voeten. Bijvoorbeeld de Aerococcus
viridans en Rothia mucilaginosa, een bacterie die normaal in de mond
zit.
Dodelijk "Als je nog maar een klein
wondje hebt op je voet en de bacteriën raken zo in het bloed terecht,
kunnen deze ziekten je organen aantasten", aldus onderzoeker Dennis
Kinney. "Wordt dit niet behandeld met antibiotica, kun je er aan
sterven. De gevonden bacteriën zijn geen goed teken, het betekent
namelijk dat veel mensen op de grond spuwen. Als een ziek persoon dit
doet, kan hij honderden anderen besmetten. De Staph aureus kan heel
gevaarlijk zijn, want deze veroorzaakt zweren en huidinfecties."
Een op tien vrouwen skipt vakantie door bikinivrees
Een op tien vrouwen skipt vakantie door bikinivrees
Ruim één op tien vrouwen heeft zodanige bikinivrees dat ze liever hun
reis overslaan dan in bikini te moeten rondlopen. Voor bijna een derde
van de vrouwen in rondlopen in badkledij het ding waar ze meest tegen
opzien de hele vakantie.
Nooit gedragen 45
procent van alle bikini's en badpakken die gekocht worden, worden zelfs
nooit gedragen. Geschat wordt dat daarmee zo'n 335 miljoen euro wordt
uitgegeven aan iets dat niet wordt gedragen, en dat enkel en alleen in
Groot-Brittannië. Dat blijkt uit een onderzoek van supermarktketen
Tesco bij 3.000 vrouwen.
Vel Vrouwen voelen
zich duidelijk nog niet goed in hun vel, en zeker niet als ze wat extra
kilo's meesleuren die het gevolg zijn van eetgewoonten en snoepen in de
zetel. Niemand ontsnapt aan dat 'naakte' gevoel de eerste keer (of
zelfs keren) van het jaar dat je rondloopt in een bikini. Je voelt je
zo bloot, zo bekeken, zo onthuld. De cellulitis is zichtbaar, net als
je buikje en je borsten.
T-shirt Het is
een kleine troost, maar bovenstaande cijfers bewijzen dat je niet
alleen bent. Vrouwen bekennen dat ze verschillende tactieken hebben om
hun lichaam niet té veel bloot te stellen.
11 procent skipt
brutaalweg de hele vakantie, 30 procent draagt een t-shirt over de
bikini of het badpak en 12 procent laat zich gewoon niet aan het strand
of het zwembad zien. Hoe plezant de reis dan is, is een andere vraag...
Medewerkster van American Apparel prijst de kledij aan met een provocerende houding.
"Het merk American Apparel ontslaat de lelijkste verkopers van filialen
die het slecht doen", dat beweert althans een boze filiaalmanager.
Directeur Dov Charney, zelf niet moeders mooiste, zou deze opdracht aan
filiaalmanagers hebben gegeven.
Lelijk = ontslagen Medewerkers
van American Apparel, een Amerikaans modemerk met filialen over de hele
wereld, die niet voldoen aan de criteria qua uiterlijk en die slechts
'gemiddeld' werk verrichten, worden nauwkeurig opgevolgd en ontslagen
als ze betrapt worden bij de kleinste fout. De aanleiding hiervoor is
een mail die directeur Dov Charney aan alle filiaalmanagers met een
teleurstellende omzet zou gestuurd hebben. Hij beval ze een groepsfoto
van hun personeel door te geven, Charney besliste dan wie riskeerde
ontslagen te worden.
Dov Charney
Provocerende foto's Dit
soort van personeelsbeleid is niet wettelijk en doet dan ook heel wat
kritiek rijzen. Het is niet de eerste keer dat het modebedrijf in
opspraak komt. Eerder al raakte bekend dat werknemers producten op de
website aanprijzen met provocerende foto's.
Stijl De
creatief directeur van het bedrijf verdedigt het personeelsbeleid en
zegt dat American Apparel enkel mensen aannemen op basis van
stijlgevoel en niet schoonheid. "Omdat onze kledingstukken eigenlijk
stuk voor stuk kunstwerken zijn, is de persoonlijke stijl van een
medewerker relevant voor de job."
Wie dacht dat 100 euro voor een flesje parfum een gigantisch bedrag is, heeft nog niet kennis gemaakt met het nieuwste limited edition mannenparfum '1 million' van Paco Rabanne. Voor een flesje tel je maar liefst 40.000 euro neer.
Het flacon van het originele '1 million' parfum lijkt op een goudstaaf. Bij de limited edition is de flacon effectief bezet met 18 karaats goud. Het embleem van Paco Rabanne wordt opgefleurd met een diamant van maar liefst 0,3 karaat. Alles bij elkaar weegt de flacon een kleine 9 kilo. Voor het koffertje werd beroep gedaan op de gerenommeerde designer Fred Pinel. Hij ontwierp een luxueus koffertje in kalfsleder en verwerkte er lampjes in zodat de flacon ruim voldoende belicht wordt
Een perfect egale make-up is niet langer een huzarenwerkje. Je kan nu in een mum van tijd de look van een Hollywood-actrice krijgen dankzij de home-airbrushtoestellen van Temptu.
Temptu is al jarenlang gespecialiseerd in professionele airbrushtoestellen voor schoonheidsinstituten. Nu ontwikkelden ze echter een toestel dat je ook thuis kan gebruiken. Zo heb je in een mum van tijd een perfect gemaquilleerde look.
"Tot nu toe waren de enige toestellen op de markt bedoeld voor professionelen. Ze moesten na elk gebruik schoongemaakt worden en dat is te ingewikkeld voor de gewone consument. Nu beschikken we over een eenvoudig systeem met inwisselbare pads. Zo kan je kiezen tussen een pad voor blush, foundation en highlights. Elk pad bevat genoeg product voor 2 maanden, dat is meer dan gewone make-upproducten", besluit Michael Benjamin van Temptu.
De producten zijn voorlopig enkel verkrijgbaar in Amerika.
Het Zweedse merk Apoliva wilde hun producten opnieuw onder de aandacht brengen en dat is gelukt. Toch blijft het de vraag of de cosmeticafabrikant het beoogde doel bereikt heeft.
De commercial wordt namelijk onbedoeld eng gevonden, zo melden verschillende Zweedse media maandag.
In de video is model Adina Fohlin te zien die tegen de achtergrond van noodweer een lieflijk liedje zingt. Ze kijkt hierbij recht in de camera. Door veel mensen wordt dit als angstaanjagend beschouwd.
Op Facebook zijn er inmiddels aparte groepen opgericht waar mensen hun angst voor de commercial kunnen delen. Een van die groepen (met de naam Ik ben bang voor het meisje in de Apoliva-reclame) is de grens van 100.000 leden reeds gepasseerd.
Apoteket heeft inmiddels te kennen gegeven dat mensen bang maken nooit de bedoeling is geweest van het spotje.
Fohlins agentschap, Mikas, heeft laten weten dat het model zich de kritieken niet persoonlijk aantrekt en dat zij slechts een rol speelde in de reclame.
De Amerikaanse modeontwerpster Anna Sui is geëerd voor haar levenslange modecarrière met de OCA Pioneer Award.
"Als ik terugdenk aan mijn kindertijd en de dromen die ik toen
koesterde om ooit modeontwerpster te worden, kon ik me nooit indenken
dat ik dit allemaal zou bereiken. Dit jaar heb ik niet alleen een award
ontvangen van de CFDA en de China Fashion Association, maar nu ook van
de OCA Pioneer Awards", aldus Anna Sui (br.she)