Katie Holmes gaat een eigen kledinglijn op de markt brengen. De collectie zal in de herfst verkrijgbaar zijn.
De 30-jarige Holmes staat al langer bekend als een fashionista. De vrouw van acteur Tom Cruise is zelfs zo dol op mode dat ze vorig jaar haar eigen jurk ontwierp voor de première van 'Tropic Thunder'. De actrice kreeg toen hulp van styliste Jeanne Yang, maar zal haar kledinglijn helemaal alleen ontwerpen.
De collectie zal bestaan uit een kledinglijn voor vrouwen en kinderen en zal vanaf de herfst verkocht worden in de Amerikaanse winkelketen 'Maxfield' .(br.she)
De hoed flattert je gezicht en onderstreept je stijl, aldus Fabienne Delvigne, hoedenmeesteres sinds 1978.
Deze kunstige hoedenmaakster is zelfs benoemd tot hofleverancier van België. Ook tooit ze al jaren zeer verdienstelijk de Beatrixjes en Maximas van Nederland.
Die creaties gaan ons net een beetje boven de pet. Maar haar hoofddekselcollectie voor alledaagse tafferelen (passend genaamd Trendy collectie), achten wij wél zeer geschikt voor de fashionista met hoed-aspiraties.
De hoge hoed, het klokhoedje en de hoofdband, ze komen allemaal terug in haar nieuwe collectie met een knipoog naar de jaren 30 waarin sterren als Marlene Dietrich verfent hoedendraagsters waren.
Dit jaar lanceerde Fabienne Delvigne ook haar eerste mannencollectie. En die is even zo fijn.
Voor meer hoeden en verkoopinformatie binnen België en Nederland ga je naar fabiennedelvigne.be (br.styletoday)
Het is nog volop
zomer, maar een beetje vooruitziende en modebewuste vrouw kijkt nu al
uit naar de pronkstukken voor komende winter. Winterjas,
winterschoenen, sjaal en muts, denken praktische geesten. Maar zo
simpel is het voor de fashionista niet. Daarom stelde Trendystyle.net
een checklist op. Deze stukken zouden volgens de moderegels in je kast
moeten hangen
1) All things boyfriend De
boyfriend jeans (een redelijk onflatterende losse jeansbroek) en de
boyfriend blazer (voor een mannelijke stoere look) zijn onmisbaar voor
fashionista's. Toch raden wij aan om in de spiegel te kijken en dit
eerst te passen: wordt het té zakkig, doe het dan vooral niet. Maar in
de juiste combinatie kan je er mee wegkomen en zal je er uberhip
uitzien.
2) Laarzen Laarzen blijven hét
winterschoeisel. De enkellaarsjes blijven de hoge toon voeren, al
krijgen ze concurrentie van een andere uiterste: de dijlaarzen, die tot
boven de knie komen. Kies ze met een deftige hak en een kleine
plateauzool.
3) Witte blouse Very chique: de
witte blouse is weer helemaal terug. Kies 'm preuts, ouderwets en
hooggesloten, met een strik aan de nek of ruches. Combineer met de
kokerrok en hoge pumps, of een skinny jeans en enkellaarsjes. 4) Mouwloze vest De
mouwloze vest is ook hyperhip. Voor vrouwen mag dit er niet te klassiek
uitzien, dus geen kostuumversie, tenzij je het combineert met de witte
bloes en welk geval het carrièrechic wordt. Voor een casual look ga je
voor een vest met een print en draag je het boven een t-shirt en een
boyfriend jeans.
5) Handtas Voor feestjes kies je voor een luxueuze clutch, voor het dagelijkse leven is de stoere, ruime tas uit glad leer de jouwe. 6) Trenchcoat Aan
truien wordt (weer) niet gedaan volgens de moderegels, maar een lekkere
winterjas mag (gelukkig) wel. Een trenchcoat in wollen, gevoerde
uitvoering met een mooie riem blijft de topper. Sportieve vrouwen
kiezen best voor een korte leren vest.
7) Winteraccessoires De lange gebreide sjaal en ditto muts blijven een topper. 8) Jurkjes Ze
houden je misschien niet echt warm, maar ze zijn wel leuk: jurkjes.
Klassieke modellen in lichte pasteltinten zoals huidskleur, poederroze,
gebroken wit of 'greige' (een combinatie van grijs en beide) zijn je
must haves. 9) Metallics Hier ontsnap je niet aan en zal vooral tijdens de feestdagen de kop komen opsteken.
10) Nepbont
Nepbontjes als detail in je outfit zijn het helemaal. Te gebruiken met mate, om een verkeerde indruk te vermijden.
11) Zwart is het nieuwe zwart
Overeenkomstig
de zware economische tijden, oogt de wintermode behoorlijk somber. Veel
zwart, donkerblauw of donkergrijs afgewisseld met witte of rozige
tinten.
Het modehuis Escada zit in erg benarde financiële papieren. Het modemerk heeft nu een herstructureringsplan voorgelegd aan haar schuldeisers.
Het ooit zo populaire Duitse modemerk Escada kan haar schulden waarschijnlijk niet afbetalen. Er zou enkel nog geld zijn voor de maand augustus door te komen. Gaan de schuldeisers niet akkoord met het voorgelegde herstructureringsplan dan valt het doek voorgoed over het modehuis.
Escada is niet de eerste die lijdt onder de economische crisis. Eerder gingen ook al de modehuizen Morgan, Oilily, Donaldson, Veronique Branquinho en Christian Lacroix over kop.
De Belgische ontwerper Jean-Paul Knott is niet langer artistiek directeur bij Cerruti. Hij zou reeds in juni ontslag genomen hebben.
De Belgische ontwerper en stylist Jean-Paul Knott nam in 2007 de vrouwenlijn over en zorgde voor een succesvolle herlancering. Na ruim 2 jaar trouwe dienst besloot Knott er echter mee te stoppen, volgens insiders vanwege gespannen verhoudingen met de directieleden.
Knott, de gewezen leerling van Yves Saint Laurent gaat zijn aandacht nu volledig vestigen op zijn eigen lijn.
Slippers dragen verhoogt je risico op het oplopen van mogelijk dodelijke ziekten. Dat onthulden Amerikaanse onderzoekers.
Duizenden bacteriën Uit
labtests bij verschillende paren goedkope slippers blijkt dat dit soort
schoeisel ongeveer 18.100 bacteriën bevat nadat proefpersonen er
slechts vier dagen mee in New York rondliepen. "Als je dit soort
schoeisel drie maanden draagt, bevat 93 procent bacteriën van
uitwerpselen en 20 procent de E. coli bacterie", aldus bacterioloog
Charles P. Gerba. Hoewel sommige gevonden soorten vaak voorkomen, als
de onschadelijke staphylococcus, zijn er ook gevaarlijke bacteriën
gevonden aan de onderkant van voeten. Bijvoorbeeld de Aerococcus
viridans en Rothia mucilaginosa, een bacterie die normaal in de mond
zit.
Dodelijk "Als je nog maar een klein
wondje hebt op je voet en de bacteriën raken zo in het bloed terecht,
kunnen deze ziekten je organen aantasten", aldus onderzoeker Dennis
Kinney. "Wordt dit niet behandeld met antibiotica, kun je er aan
sterven. De gevonden bacteriën zijn geen goed teken, het betekent
namelijk dat veel mensen op de grond spuwen. Als een ziek persoon dit
doet, kan hij honderden anderen besmetten. De Staph aureus kan heel
gevaarlijk zijn, want deze veroorzaakt zweren en huidinfecties."
Een op tien vrouwen skipt vakantie door bikinivrees
Een op tien vrouwen skipt vakantie door bikinivrees
Ruim één op tien vrouwen heeft zodanige bikinivrees dat ze liever hun
reis overslaan dan in bikini te moeten rondlopen. Voor bijna een derde
van de vrouwen in rondlopen in badkledij het ding waar ze meest tegen
opzien de hele vakantie.
Nooit gedragen 45
procent van alle bikini's en badpakken die gekocht worden, worden zelfs
nooit gedragen. Geschat wordt dat daarmee zo'n 335 miljoen euro wordt
uitgegeven aan iets dat niet wordt gedragen, en dat enkel en alleen in
Groot-Brittannië. Dat blijkt uit een onderzoek van supermarktketen
Tesco bij 3.000 vrouwen.
Vel Vrouwen voelen
zich duidelijk nog niet goed in hun vel, en zeker niet als ze wat extra
kilo's meesleuren die het gevolg zijn van eetgewoonten en snoepen in de
zetel. Niemand ontsnapt aan dat 'naakte' gevoel de eerste keer (of
zelfs keren) van het jaar dat je rondloopt in een bikini. Je voelt je
zo bloot, zo bekeken, zo onthuld. De cellulitis is zichtbaar, net als
je buikje en je borsten.
T-shirt Het is
een kleine troost, maar bovenstaande cijfers bewijzen dat je niet
alleen bent. Vrouwen bekennen dat ze verschillende tactieken hebben om
hun lichaam niet té veel bloot te stellen.
11 procent skipt
brutaalweg de hele vakantie, 30 procent draagt een t-shirt over de
bikini of het badpak en 12 procent laat zich gewoon niet aan het strand
of het zwembad zien. Hoe plezant de reis dan is, is een andere vraag...
Medewerkster van American Apparel prijst de kledij aan met een provocerende houding.
"Het merk American Apparel ontslaat de lelijkste verkopers van filialen
die het slecht doen", dat beweert althans een boze filiaalmanager.
Directeur Dov Charney, zelf niet moeders mooiste, zou deze opdracht aan
filiaalmanagers hebben gegeven.
Lelijk = ontslagen Medewerkers
van American Apparel, een Amerikaans modemerk met filialen over de hele
wereld, die niet voldoen aan de criteria qua uiterlijk en die slechts
'gemiddeld' werk verrichten, worden nauwkeurig opgevolgd en ontslagen
als ze betrapt worden bij de kleinste fout. De aanleiding hiervoor is
een mail die directeur Dov Charney aan alle filiaalmanagers met een
teleurstellende omzet zou gestuurd hebben. Hij beval ze een groepsfoto
van hun personeel door te geven, Charney besliste dan wie riskeerde
ontslagen te worden.
Dov Charney
Provocerende foto's Dit
soort van personeelsbeleid is niet wettelijk en doet dan ook heel wat
kritiek rijzen. Het is niet de eerste keer dat het modebedrijf in
opspraak komt. Eerder al raakte bekend dat werknemers producten op de
website aanprijzen met provocerende foto's.
Stijl De
creatief directeur van het bedrijf verdedigt het personeelsbeleid en
zegt dat American Apparel enkel mensen aannemen op basis van
stijlgevoel en niet schoonheid. "Omdat onze kledingstukken eigenlijk
stuk voor stuk kunstwerken zijn, is de persoonlijke stijl van een
medewerker relevant voor de job."
Wie dacht dat 100 euro voor een flesje parfum een gigantisch bedrag is, heeft nog niet kennis gemaakt met het nieuwste limited edition mannenparfum '1 million' van Paco Rabanne. Voor een flesje tel je maar liefst 40.000 euro neer.
Het flacon van het originele '1 million' parfum lijkt op een goudstaaf. Bij de limited edition is de flacon effectief bezet met 18 karaats goud. Het embleem van Paco Rabanne wordt opgefleurd met een diamant van maar liefst 0,3 karaat. Alles bij elkaar weegt de flacon een kleine 9 kilo. Voor het koffertje werd beroep gedaan op de gerenommeerde designer Fred Pinel. Hij ontwierp een luxueus koffertje in kalfsleder en verwerkte er lampjes in zodat de flacon ruim voldoende belicht wordt
Een perfect egale make-up is niet langer een huzarenwerkje. Je kan nu in een mum van tijd de look van een Hollywood-actrice krijgen dankzij de home-airbrushtoestellen van Temptu.
Temptu is al jarenlang gespecialiseerd in professionele airbrushtoestellen voor schoonheidsinstituten. Nu ontwikkelden ze echter een toestel dat je ook thuis kan gebruiken. Zo heb je in een mum van tijd een perfect gemaquilleerde look.
"Tot nu toe waren de enige toestellen op de markt bedoeld voor professionelen. Ze moesten na elk gebruik schoongemaakt worden en dat is te ingewikkeld voor de gewone consument. Nu beschikken we over een eenvoudig systeem met inwisselbare pads. Zo kan je kiezen tussen een pad voor blush, foundation en highlights. Elk pad bevat genoeg product voor 2 maanden, dat is meer dan gewone make-upproducten", besluit Michael Benjamin van Temptu.
De producten zijn voorlopig enkel verkrijgbaar in Amerika.
Het Zweedse merk Apoliva wilde hun producten opnieuw onder de aandacht brengen en dat is gelukt. Toch blijft het de vraag of de cosmeticafabrikant het beoogde doel bereikt heeft.
De commercial wordt namelijk onbedoeld eng gevonden, zo melden verschillende Zweedse media maandag.
In de video is model Adina Fohlin te zien die tegen de achtergrond van noodweer een lieflijk liedje zingt. Ze kijkt hierbij recht in de camera. Door veel mensen wordt dit als angstaanjagend beschouwd.
Op Facebook zijn er inmiddels aparte groepen opgericht waar mensen hun angst voor de commercial kunnen delen. Een van die groepen (met de naam Ik ben bang voor het meisje in de Apoliva-reclame) is de grens van 100.000 leden reeds gepasseerd.
Apoteket heeft inmiddels te kennen gegeven dat mensen bang maken nooit de bedoeling is geweest van het spotje.
Fohlins agentschap, Mikas, heeft laten weten dat het model zich de kritieken niet persoonlijk aantrekt en dat zij slechts een rol speelde in de reclame.
De Amerikaanse modeontwerpster Anna Sui is geëerd voor haar levenslange modecarrière met de OCA Pioneer Award.
"Als ik terugdenk aan mijn kindertijd en de dromen die ik toen
koesterde om ooit modeontwerpster te worden, kon ik me nooit indenken
dat ik dit allemaal zou bereiken. Dit jaar heb ik niet alleen een award
ontvangen van de CFDA en de China Fashion Association, maar nu ook van
de OCA Pioneer Awards", aldus Anna Sui (br.she)
Stylist Gok Wan hoopt dat de stijl
van de jaren '90 nooit een comeback maakt. Baggy pants, plateauzolen en
de luie grungelook: allemaal modehorrors voor Wan. "Ik moet er in
geloven. De 90s komen nooit meer terug, ze zijn voor altijd voorbij."
Twijfel Letterlijk
mag Wan dan wel gelijk hebben, op modevlak zouden we de terugkomst van
de jaren '90 toch maar niet uitsluiten. Zowat alles in aan een comeback
bezig, dus waarom ook niet de mode uit de jaren '90? Overigens zei mijn
enkele jaren terug ook al dat de jaren '80 "de meest vreselijke periode
op modegebied" was, en toch valt hun enthousiaste terugkeer niet te
ontkennen.
Wanhopige tijden Wan zelf is dol
op de terugkeer van de 80s-trend en hij voorspelt dat het nog een
tijdje zal aanhouden, inclusief fluokleuren en schoudervullingen.
"De
reden dat de 80s revival voortduurt is omdat het nog niet juist is.
Daarom zal het komend seizoen weer iets wijzigen, tot we het juist
hebben. De jaren '70 was een strikte routine: eerst print, dan kleur.
Maar de jaren '80 zijn lastiger omdat het een wanhopige tijd was. Het
was zowel politiek als sociaal en de mode reflecteert dat. Hopelijk
hebben we het het volgend seizoen juist, want het begint toch ook wat
afgezaagd te raken."
Het mysterie is eindelijk ontrafeld! De eerste foto van Uma Thurman voor Givenchy is uitgelekt. Thurman zal het legendarische parfum Ange ou Démon nieuw leven inblazen.
Ange ou Démon: Le secret, zo heet het parfum waarvan Uma Thurman het uithangbord wordt. Thurman ziet er alvast ravissant uit! Wij wilden jullie het bijhorende filmpje niet ontzeggen. Druk op de foto om het te bekijken....(br.she)
Dit jaar worden Gracy Kelly en juwelenproducent Cartier geëerd voor hun ongekende stijlgevoel door de Walk of Style-award.
De Walk of Style-award zet sinds 2003 modegrootheden extra in de bloemetjes. Voorheen mochten reeds Giorgio Armani, Tom Ford, Gianni en Donatella Versace, Manolo Blahnik en Valentino de prijs in ontvangst nemen. Cartier past perfect in het rijtje van grootheden, waarom de organisatoren er plots voor kozen een 'gewone' vrouw ook te eren voor haar stijlgevoel? Omdat Grace Kelly, later prinses Grace, niet enkel overliep van stijl, ze was ook onlosmakelijk verbonden met de juwelier Cartier. Zo kreeg ze in 1956 een tien karaatsring van prins Rainier III om hun verloving te vieren. (br.she)
De hoed is een populair accessoire deze zomer en dat blijft ook zi deze
herfst. De Britse hoedenontwerpster Katherine Elizabeth speelt hier op
in en deelt haar tips aan vrouwen in workshops.
Ontwerp van Katherine Elizabeth.
Investering Hoedenontwerpster
Katherine Elizabeth is een gevestigde naam in de modewereld. Ze tekende
al voor Dior en Dita von Teese draagt graag haar creaties. Hoeden zijn
deze zomer de manier om je outfit 'up te daten' en komende herfst
zullen ze ook trendy blijven. Helaas is een mooi exemplaar vaak ook een
heuse investering.
Feestjes Daarom besloot
de ontwerpster feestjes te organiseren waar ze een groepje vriendinnen
leert zelf hoeden te maken. Die kunnen ze dan volledig afstemmen op hun
eigen stijl. Ze reist heel er Groot-Brittanië voor rond en haar concept
slaat duidelijk aan. De feestjes zijn er ontzettend populair. Ook zijn
ze vriendelijk voor de portefeuille, voor iets minder dan 40 euro,
materiaal inbegrepen, komt Katherine naar je toe. Meer informatie vind
je www.create-boutique.co.uk.
Naomi Sims, beter
bekend als het eerste zwarte supermodel, is overleden op 1 augustus.
Sims werd 61. Een van haar belangrijkste kenmerken was haar ontkrulde,
strak naar achter getrokken haar.
Black is beautiful Haar
carrière begon in de tweede helft van de jaren '60 in wat toen een door
blanken gedomineerde industrie was. In de Verenigde Staten was het
credo 'Black is beautiful' en Sims werd als vanzelf de veruiterlijking
van die stelling. Ze brak door in 1968 toen ze de cover van het
tijdschrift Ladies' Home Journal sierde. Het jaar erna haalde ze de
cover van het tijdschrift Life.
Weg geëffend Door
haar succes werd de weg geëffend voor andere grote zwarte modellen als
Pat Cleveland, Alva Chinn, Beverly Johnson, en, veel later, Tyra Banks
and Naomi Campbell. "Naomi was de eerste, en dat maakte haar
ambassadrice voor alle zwarte mensen. Ze doorbrak veel sociale
barrières".
Niet echt het eerste Nochtans
was ze strikt genomen niet het eerste zwarte model, maar wel het eerste
dat bekend was bij het grote publiek. Ze raakte er enkel door haar
vastbeslotenheid, want toen ze in 1966 had beslist model te worden,
raadde iedereen dat haar af. Geen enkel agentschap wilde haar tekenen,
sommigen zeiden zelfs expliciet dat haar huid te donker was.
Modefotografen Sims
trok daarop rechtstreeks naar de modefotografen. Een ervan hapte toe:
Gosta Peterson, fotograaf voor The New York Times. Hij fotografeerde
haar, en ze kwam terecht op de cover van de modebijlage in augustus
1967. Maar daarna vond Sims nog steeds moeilijk werk.
Ze
vertelde Wilhelmina Cooper, die net haar eigen agentschap was gestart,
dat ze de Times-bijlage zou opsturen naar reclamebedrijven. Ze noteerde
Coopers nummer, en beloofde het agentschap een commissie als ze werk
vond.
Reclame Nog geen jaar later verdiende
Sims 1000 dollar per week en verscheen ze in een nationale
televisiereclame voor AT&T in kleren van Bill Blass. "Die
reclamespot heeft me meer geholpen dan wat dan ook, omdat het mijn
gezicht toonde. Daarna wilde iedereen me gebruiken", verklaarde Sims
later aan Ladies' Home Journal.
Ze liep shows voor belangrijke
designers en in 1972 kwam Hollywood aankloppen. Ze kreeg een rol
aangeboden in Cleopatra Jones, die ze afwees wegens racistische
portrettering van zwarten.
Nieuwe carrière Na
vijf jaar hield ze de modellenwereld voor bekeken, en richtte een
bedrijf op dat pruiken maakte voor zwarte vrouwen. Nog eens vijf jaar
later maakte haar bedrijf een omzet van 5 miljoen dollar per jaar. Sims
liet het daar niet bij en ontwierp cosmetica, startte beautysalons en
schreef boeken over de modellenwereld en hoe succesvol te zijn als
zwarte vrouw. Het is niet duidelijk of ze dat volhield tot het einde
van haar leven.(br.nina)
Coco Chanel was 100 jaar geleden al helemaal gek op pyjama's. Daarom
draagt Audrey Tautou, de actrice die de rol van de mode-ontwerpster in
haar biografie op zich nam, een zijden exemplaar voor mannen op de
affiche van de film. Zij zijn lang niet de enigen die gek zijn op dit
comfortabele ensemble, de pyjama is dus helemaal terug.
Audrey Tautou in een zijden pyjama voor de film Coco avant Chanel.
Pyjama op de catwalk Angelina
Jolie bekende regelmatig te 'loungen' in een comfortabele pyjama voor
mannen. De nieuwste collectie van Dolce & Gabbana is zelfs
geïnspireerd op dit kledingstuk. De ontwerpen zijn wel niet bedoeld om
ermee in bed te kruipen, maar om er een stapje mee in de wereld te
zetten. En het gerucht dat er een nieuwe film van Bridget Jones op til
staat, is de kans groot dat de flanellen exemplaren binnenkort weer
opduiken.
De collectie van Dolce & Gabbana is geïnspireerd op mannenpyjama's.
Hoe draag je de trend niet? Blijf
ver weg van vormeloze t-shirts met schattige figuurtjes als je ouder
dan twaalf bent. Ook de lange katoenen nachtjapons kunnen alleen als je
ouder dan 70 bent. Wil je een trendy, chique optie om in te slapen,
kies dan voor een pyjama, liefst eentje uit kant of zijde. Ze zijn nu
sexy, stijlvol en sensueel of je nu een mannelijk, zoals Jennifer
Anniston of Cameron Diaz in één van de talrijke romantische komedies
draagt of vrouwelijk model met veel kant. Slaap je niet graag met een
pyjama? Dan heeft Chanel nog een andere een sexy optie voor je, beperk
je alleen tot het bekende No 5 parfum om in te slapen, zo deed Marilyn
Monroe het ook.
De crisislaarzen die je op drie manieren kan dragen
De crisislaarzen die je op drie manieren kan dragen
Als je deze winter maar budget hebt voor één paar schoenen, dan koop je
best deze suède laarzen van Louis Vuitton. Dankzij twee ritsen kan je
ze op drie manieren dragen.
Elke gelegenheid Dijenhoge
laarzen zijn trendy deze winter, maar het nadeel is dat deze schoenen
vaak duur zijn en niet passen voor elke gelegenheid. Deze exemplaren
van Louis Vuitton zijn dat gelukkig wel. Als je er een laagje afritst,
heb je gewone knielaarzen. En vraagt je outfit om enkellaarsjes, dan
bouw je deze schoenen in no time om.
Hoe combineren Dijlaarzen
gaan perfect onder een kort wollen jurkje, de knielaarzen draag je over
een skinny jeans en de enkellaarsjes zijn goed voor de look van rock
chick. Je hebt de keuze tussen een plat of hooggehakt model. Momenteel
is er nog geen prijs beschikbaar, maar aangezien de schoenen van Louis
Vuitton zijn, zal die niet mals zijn.