Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
fashionista

15-08-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. Escada in financiële problemen


Escada in financiële problemen


http://s1.gva.be/imgpath/assets_img_gvl/2009/08/14/620946/escada-in-financiele-problemen_1_515x0.jpg


Het modehuis Escada zit in erg benarde financiële papieren. Het modemerk heeft nu een herstructureringsplan voorgelegd aan haar schuldeisers.

Het ooit zo populaire Duitse modemerk Escada kan haar schulden waarschijnlijk niet afbetalen. Er zou enkel nog geld zijn voor de maand augustus door te komen. Gaan de schuldeisers niet akkoord met het voorgelegde herstructureringsplan dan valt het doek voorgoed over het modehuis.

Escada is niet de eerste die lijdt onder de economische crisis. Eerder gingen ook al de modehuizen Morgan, Oilily, Donaldson, Veronique Branquinho en Christian Lacroix over kop.




15-08-2009 om 20:59 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Belg Jean-Paul Knott weg bij Cerruti


Belg Jean-Paul Knott weg bij Cerruti


http://s1.gva.be/imgpath/assets_img_gvl/2009/08/14/621097/belg-jean-paul-knott-weg-bij-cerruti_7_235x280.jpg




De Belgische ontwerper Jean-Paul Knott is niet langer artistiek directeur bij Cerruti. Hij zou reeds in juni ontslag genomen hebben.

De Belgische ontwerper en stylist Jean-Paul Knott nam in 2007 de vrouwenlijn over en zorgde voor een succesvolle herlancering. Na ruim 2 jaar trouwe dienst besloot Knott er echter mee te stoppen, volgens insiders vanwege gespannen verhoudingen met de directieleden.

Knott, de gewezen leerling van Yves Saint Laurent gaat zijn aandacht nu volledig vestigen op zijn eigen lijn.



15-08-2009 om 00:09 geschreven door fashionista


» Reageer (1)
14-08-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Slippers zijn bacteriehaard en zelfs dodelijk


Slippers zijn bacteriehaard en zelfs dodelijk





Slippers dragen verhoogt je risico op het oplopen van mogelijk dodelijke ziekten. Dat onthulden Amerikaanse onderzoekers.

Duizenden bacteriën
Uit labtests bij verschillende paren goedkope slippers blijkt dat dit soort schoeisel ongeveer 18.100 bacteriën bevat nadat proefpersonen er slechts vier dagen mee in New York rondliepen. "Als je dit soort schoeisel drie maanden draagt, bevat 93 procent bacteriën van uitwerpselen en 20 procent de E. coli bacterie", aldus bacterioloog Charles P. Gerba. Hoewel sommige gevonden soorten vaak voorkomen, als de onschadelijke staphylococcus, zijn er ook gevaarlijke bacteriën gevonden aan de onderkant van voeten. Bijvoorbeeld de Aerococcus viridans en Rothia mucilaginosa, een bacterie die normaal in de mond zit.

Dodelijk
"Als je nog maar een klein wondje hebt op je voet en de bacteriën raken zo in het bloed terecht, kunnen deze ziekten je organen aantasten", aldus onderzoeker Dennis Kinney. "Wordt dit niet behandeld met antibiotica, kun je er aan sterven. De gevonden bacteriën zijn geen goed teken, het betekent namelijk dat veel mensen op de grond spuwen. Als een ziek persoon dit doet, kan hij honderden anderen besmetten. De Staph aureus kan heel gevaarlijk zijn, want deze veroorzaakt zweren en huidinfecties."





14-08-2009 om 18:24 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ecovriendelijke lingerie en accessoires in Colombia


Ecovriendelijke lingerie en accessoires in Colombia


http://www.nina.be/static/FOTO/pe/7/0/0/album_large_985575.jpg



Het mode-event ColombiaModa stond dit jaar in het teken van milieuvriendelijke ontwerpen.



http://www.nina.be/static/FOTO/pe/18/9/7/album_large_985567.jpg




http://www.nina.be/static/FOTO/pe/4/14/12/album_large_985572.jpg



Het merk Suik presenteerde in de hoofdstad Colombia een reeks vrolijke handtassen en bijpassende schoenen.




http://www.nina.be/static/FOTO/pe/7/13/7/album_large_985537.jpg



Lingerie-ontwerpers showden er hun laatste nieuwe ontwerpen, ook daar draaide alles om vrolijke kleurtjes en frivole details



http://www.nina.be/static/FOTO/pe/8/1/1/album_large_985576.jpg




14-08-2009 om 00:11 geschreven door fashionista


» Reageer (1)
13-08-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een op tien vrouwen skipt vakantie door bikinivrees


Een op tien vrouwen skipt vakantie door bikinivrees





Ruim één op tien vrouwen heeft zodanige bikinivrees dat ze liever hun reis overslaan dan in bikini te moeten rondlopen. Voor bijna een derde van de vrouwen in rondlopen in badkledij het ding waar ze meest tegen opzien de hele vakantie.

Nooit gedragen
45 procent van alle bikini's en badpakken die gekocht worden, worden zelfs nooit gedragen. Geschat wordt dat daarmee zo'n 335 miljoen euro wordt uitgegeven aan iets dat niet wordt gedragen, en dat enkel en alleen in Groot-Brittannië. Dat blijkt uit een onderzoek van supermarktketen Tesco bij 3.000 vrouwen.

Vel
Vrouwen voelen zich duidelijk nog niet goed in hun vel, en zeker niet als ze wat extra kilo's meesleuren die het gevolg zijn van eetgewoonten en snoepen in de zetel. Niemand ontsnapt aan dat 'naakte' gevoel de eerste keer (of zelfs keren) van het jaar dat je rondloopt in een bikini. Je voelt je zo bloot, zo bekeken, zo onthuld. De cellulitis is zichtbaar, net als je buikje en je borsten.

T-shirt
Het is een kleine troost, maar bovenstaande cijfers bewijzen dat je niet alleen bent. Vrouwen bekennen dat ze verschillende tactieken hebben om hun lichaam niet té veel bloot te stellen.

11 procent skipt brutaalweg de hele vakantie, 30 procent draagt een t-shirt over de bikini of het badpak en 12 procent laat zich gewoon niet aan het strand of het zwembad zien. Hoe plezant de reis dan is, is een andere vraag...




13-08-2009 om 10:13 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
12-08-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Modemerk dankt lelijke verkopers af


Modemerk dankt lelijke verkopers af


Medewerkster van American Apparel prijst de kledij aan met een provocerende houding.
 


"Het merk American Apparel ontslaat de lelijkste verkopers van filialen die het slecht doen", dat beweert althans een boze filiaalmanager. Directeur Dov Charney, zelf niet moeders mooiste, zou deze opdracht aan filiaalmanagers hebben gegeven.

Lelijk = ontslagen
Medewerkers van American Apparel, een Amerikaans modemerk met filialen over de hele wereld, die niet voldoen aan de criteria qua uiterlijk en die slechts 'gemiddeld' werk verrichten, worden nauwkeurig opgevolgd en ontslagen als ze betrapt worden bij de kleinste fout. De aanleiding hiervoor is een mail die directeur Dov Charney aan alle filiaalmanagers met een teleurstellende omzet zou gestuurd hebben. Hij beval ze een groepsfoto van hun personeel door te geven, Charney besliste dan wie riskeerde ontslagen te worden.

 


 
Dov Charney
Dov Charney



Provocerende foto's
Dit soort van personeelsbeleid is niet wettelijk en doet dan ook heel wat kritiek rijzen. Het is niet de eerste keer dat het modebedrijf in opspraak komt. Eerder al raakte bekend dat werknemers producten op de website aanprijzen met provocerende foto's.

Stijl
De creatief directeur van het bedrijf verdedigt het personeelsbeleid en zegt dat American Apparel enkel mensen aannemen op basis van stijlgevoel en niet schoonheid. "Omdat onze kledingstukken eigenlijk stuk voor stuk kunstwerken zijn, is de persoonlijke stijl van een medewerker relevant voor de job."



12-08-2009 om 17:01 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Paco Rabanne ontwikkelt parfum van 40.000 euro


Paco Rabanne ontwikkelt parfum van 40.000 euro


http://s1.gva.be/imgpath/assets_img_gvl/2009/08/11/612981/paco-rabanne-ontwikkelt-parfum-van-40-000-euro_7_235x280.jpg



Wie dacht dat 100 euro voor een flesje parfum een gigantisch bedrag is, heeft nog niet kennis gemaakt met het nieuwste limited edition mannenparfum '1 million' van Paco Rabanne. Voor een flesje tel je maar liefst 40.000 euro neer.

Het flacon van het originele '1 million' parfum lijkt op een goudstaaf. Bij de limited edition is de flacon effectief bezet met 18 karaats goud. Het embleem van Paco Rabanne wordt opgefleurd met een diamant van maar liefst 0,3 karaat. Alles bij elkaar weegt de flacon een kleine 9 kilo. Voor het koffertje werd beroep gedaan op de gerenommeerde designer Fred Pinel. Hij ontwierp een luxueus koffertje in kalfsleder en verwerkte er lampjes in zodat de flacon ruim voldoende belicht wordt





12-08-2009 om 11:32 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
11-08-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Geef jezelf een professionele airbrushing


Geef jezelf een professionele airbrushing


http://s1.gva.be/imgpath/assets_img_gvl/2009/08/11/612930/geef-jezelf-een-professionele-airbrushing_1_515x0.jpg



Een perfect egale make-up is niet langer een huzarenwerkje. Je kan nu in een mum van tijd de look van een Hollywood-actrice krijgen dankzij de home-airbrushtoestellen van Temptu.

Temptu is al jarenlang gespecialiseerd in professionele airbrushtoestellen voor schoonheidsinstituten. Nu ontwikkelden ze echter een toestel dat je ook thuis kan gebruiken. Zo heb je in een mum van tijd een perfect gemaquilleerde look.

"Tot nu toe waren de enige toestellen op de markt bedoeld voor professionelen. Ze moesten na elk gebruik schoongemaakt worden en dat is te ingewikkeld voor de gewone consument. Nu beschikken we over een eenvoudig systeem met inwisselbare pads. Zo kan je kiezen tussen een pad voor blush, foundation en highlights. Elk pad bevat genoeg product voor 2 maanden, dat is meer dan gewone make-upproducten", besluit Michael Benjamin van Temptu.

De producten zijn voorlopig enkel verkrijgbaar in Amerika.



11-08-2009 om 21:26 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Cosmeticareclame is angstaanjagend

Cosmeticareclame is angstaanjagend

Om de clip te bekijken druk op de foto







Het Zweedse merk Apoliva wilde hun producten opnieuw onder de aandacht brengen en dat is gelukt. Toch blijft het de vraag of de cosmeticafabrikant het beoogde doel bereikt heeft.

De commercial wordt namelijk onbedoeld eng gevonden, zo melden verschillende Zweedse media maandag.

In de video is model Adina Fohlin te zien die tegen de achtergrond van noodweer een lieflijk liedje zingt. Ze kijkt hierbij  recht in de camera. Door veel mensen wordt dit als angstaanjagend beschouwd.



Op Facebook zijn er inmiddels aparte groepen opgericht waar mensen hun angst voor de commercial kunnen delen. Een van die groepen (met de naam ‘Ik ben bang voor het meisje in de Apoliva-reclame’) is de grens van 100.000 leden reeds gepasseerd.

Apoteket heeft inmiddels te kennen gegeven dat mensen bang maken nooit de bedoeling is geweest van het spotje.

Fohlins agentschap, Mikas, heeft laten weten dat het model zich de kritieken niet persoonlijk aantrekt en dat zij slechts een rol speelde in de reclame.




11-08-2009 om 11:37 geschreven door fashionista


» Reageer (2)
10-08-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Anna Sui geëerd met OCA Pioneer Award


Anna Sui geëerd met OCA Pioneer Award


http://s1.gva.be/imgpath/assets_img_gvl/2009/08/10/610306/anna-sui-geeerd-met-oca-pioneer-award_1_515x0.jpg


De Amerikaanse modeontwerpster Anna Sui is geëerd voor haar levenslange modecarrière met de OCA Pioneer Award.

"Als ik terugdenk aan mijn kindertijd en de dromen die ik toen koesterde om ooit modeontwerpster te worden, kon ik me nooit indenken dat ik dit allemaal zou bereiken. Dit jaar heb ik niet alleen een award ontvangen van de CFDA en de China Fashion Association, maar nu ook van de OCA Pioneer Awards", aldus Anna Sui (br.she)


10-08-2009 om 16:17 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ik hoop dat de mode van de 90s nooit terugkomt


"Ik hoop dat de mode van de 90s nooit terugkomt"





Stylist Gok Wan hoopt dat de stijl van de jaren '90 nooit een comeback maakt. Baggy pants, plateauzolen en de luie grungelook: allemaal modehorrors voor Wan. "Ik moet er in geloven. De 90s komen nooit meer terug, ze zijn voor altijd voorbij."

Twijfel
Letterlijk mag Wan dan wel gelijk hebben, op modevlak zouden we de terugkomst van de jaren '90 toch maar niet uitsluiten. Zowat alles in aan een comeback bezig, dus waarom ook niet de mode uit de jaren '90? Overigens zei mijn enkele jaren terug ook al dat de jaren '80 "de meest vreselijke periode op modegebied" was, en toch valt hun enthousiaste terugkeer niet te ontkennen.

Wanhopige tijden
Wan zelf is dol op de terugkeer van de 80s-trend en hij voorspelt dat het nog een tijdje zal aanhouden, inclusief fluokleuren en schoudervullingen.

"De reden dat de 80s revival voortduurt is omdat het nog niet juist is. Daarom zal het komend seizoen weer iets wijzigen, tot we het juist hebben. De jaren '70 was een strikte routine: eerst print, dan kleur. Maar de jaren '80 zijn lastiger omdat het een wanhopige tijd was. Het was zowel politiek als sociaal en de mode reflecteert dat. Hopelijk hebben we het het volgend seizoen juist, want het begint toch ook wat afgezaagd te raken."





10-08-2009 om 16:14 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
09-08-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Uma Thurman uiterst verrukkelijk voor Givenchy

Uma Thurman uiterst verrukkelijk voor Givenchy







 Het mysterie is eindelijk ontrafeld! De eerste foto van Uma Thurman voor Givenchy is uitgelekt. Thurman zal het legendarische parfum Ange ou Démon nieuw leven inblazen.

Ange ou Démon: Le secret, zo heet het parfum waarvan Uma Thurman het uithangbord wordt. Thurman ziet er alvast ravissant uit! Wij wilden jullie het bijhorende filmpje niet ontzeggen. Druk op de foto om het te bekijken....(br.she)





09-08-2009 om 23:34 geschreven door fashionista


» Reageer (1)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. Grace Kelly en Cartier geëerd door Walk of Style


Grace Kelly en Cartier geëerd door Walk of Style



http://i719.photobucket.com/albums/ww193/dayaken/Grace-Kelly.jpg?t=1249828844



Dit jaar worden Gracy Kelly en juwelenproducent Cartier geëerd voor hun ongekende stijlgevoel door de Walk of Style-award.

De Walk of Style-award zet sinds 2003 modegrootheden extra in de bloemetjes. Voorheen mochten reeds Giorgio Armani, Tom Ford, Gianni en Donatella Versace, Manolo Blahnik en Valentino de prijs in ontvangst nemen. Cartier past perfect in het rijtje van grootheden, waarom de organisatoren er plots voor kozen een 'gewone' vrouw ook te eren voor haar stijlgevoel? Omdat Grace Kelly, later prinses Grace, niet enkel overliep van stijl, ze was ook onlosmakelijk verbonden met de juwelier Cartier. Zo kreeg ze in 1956 een tien karaatsring van prins Rainier III om hun verloving te vieren. (br.she)





09-08-2009 om 16:44 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Trend: maak zelf een hoed


Trend: maak zelf een hoed






De hoed is een populair accessoire deze zomer en dat blijft ook zi deze herfst. De Britse hoedenontwerpster Katherine Elizabeth speelt hier op in en deelt haar tips aan vrouwen in workshops.



Ontwerp van Katherine Elizabeth.
Ontwerp van Katherine Elizabeth.



Investering

Hoedenontwerpster Katherine Elizabeth is een gevestigde naam in de modewereld. Ze tekende al voor Dior en Dita von Teese draagt graag haar creaties. Hoeden zijn deze zomer de manier om je outfit 'up te daten' en komende herfst zullen ze ook trendy blijven. Helaas is een mooi exemplaar vaak ook een heuse investering.



Feestjes
Daarom besloot de ontwerpster feestjes te organiseren waar ze een groepje vriendinnen leert zelf hoeden te maken. Die kunnen ze dan volledig afstemmen op hun eigen stijl. Ze reist heel er Groot-Brittanië voor rond en haar concept slaat duidelijk aan. De feestjes zijn er ontzettend populair. Ook zijn ze vriendelijk voor de portefeuille, voor iets minder dan 40 euro, materiaal inbegrepen, komt Katherine naar je toe. Meer informatie vind je www.create-boutique.co.uk.





09-08-2009 om 15:30 geschreven door fashionista


» Reageer (1)
08-08-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Eerste zwarte supermodel overleden


Eerste zwarte supermodel overleden


http://img4.imageshack.us/img4/209/naomisims2.jpg





Naomi Sims, beter bekend als het eerste zwarte supermodel, is overleden op 1 augustus. Sims werd 61. Een van haar belangrijkste kenmerken was haar ontkrulde, strak naar achter getrokken haar.

Black is beautiful
Haar carrière begon in de tweede helft van de jaren '60 in wat toen een door blanken gedomineerde industrie was. In de Verenigde Staten was het credo 'Black is beautiful' en Sims werd als vanzelf de veruiterlijking van die stelling. Ze brak door in 1968 toen ze de cover van het tijdschrift Ladies' Home Journal sierde. Het jaar erna haalde ze de cover van het tijdschrift Life.




  




Weg geëffend
Door haar succes werd de weg geëffend voor andere grote zwarte modellen als Pat Cleveland, Alva Chinn, Beverly Johnson, en, veel later, Tyra Banks and Naomi Campbell. "Naomi was de eerste, en dat maakte haar ambassadrice voor alle zwarte mensen. Ze doorbrak veel sociale barrières".

Niet echt het eerste
Nochtans was ze strikt genomen niet het eerste zwarte model, maar wel het eerste dat bekend was bij het grote publiek. Ze raakte er enkel door haar vastbeslotenheid, want toen ze in 1966 had beslist model te worden, raadde iedereen dat haar af. Geen enkel agentschap wilde haar tekenen, sommigen zeiden zelfs expliciet dat haar huid te donker was.









Modefotografen

Sims trok daarop rechtstreeks naar de modefotografen. Een ervan hapte toe: Gosta Peterson, fotograaf voor The New York Times. Hij fotografeerde haar, en ze kwam terecht op de cover van de modebijlage in augustus 1967. Maar daarna vond Sims nog steeds moeilijk werk.

Ze vertelde Wilhelmina Cooper, die net haar eigen agentschap was gestart, dat ze de Times-bijlage zou opsturen naar reclamebedrijven. Ze noteerde Coopers nummer, en beloofde het agentschap een commissie als ze werk vond.








Reclame

Nog geen jaar later verdiende Sims 1000 dollar per week en verscheen ze in een nationale televisiereclame voor AT&T in kleren van Bill Blass. "Die reclamespot heeft me meer geholpen dan wat dan ook, omdat het mijn gezicht toonde. Daarna wilde iedereen me gebruiken", verklaarde Sims later aan Ladies' Home Journal.

Ze liep shows voor belangrijke designers en in 1972 kwam Hollywood aankloppen. Ze kreeg een rol aangeboden in Cleopatra Jones, die ze afwees wegens racistische portrettering van zwarten.

Nieuwe carrière
Na vijf jaar hield ze de modellenwereld voor bekeken, en richtte een bedrijf op dat pruiken maakte voor zwarte vrouwen. Nog eens vijf jaar later maakte haar bedrijf een omzet van 5 miljoen dollar per jaar. Sims liet het daar niet bij en ontwierp cosmetica, startte beautysalons en schreef boeken over de modellenwereld en hoe succesvol te zijn als zwarte vrouw. Het is niet duidelijk of ze dat volhield tot het einde van haar leven.(br.nina)




08-08-2009 om 09:49 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
07-08-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Pyjama's zijn in én sexy


Pyjama's zijn in én sexy






Coco Chanel was 100 jaar geleden al helemaal gek op pyjama's. Daarom draagt Audrey Tautou, de actrice die de rol van de mode-ontwerpster in haar biografie op zich nam, een zijden exemplaar voor mannen op de affiche van de film. Zij zijn lang niet de enigen die gek zijn op dit comfortabele ensemble, de pyjama is dus helemaal terug.




Audrey Tautou in een zijden pyjama voor de film Coco avant Chanel.
Audrey Tautou in een zijden pyjama voor de film Coco avant Chanel.



Pyjama op de catwalk
Angelina Jolie bekende regelmatig te 'loungen' in een comfortabele pyjama voor mannen. De nieuwste collectie van Dolce & Gabbana is zelfs geïnspireerd op dit kledingstuk. De ontwerpen zijn wel niet bedoeld om ermee in bed te kruipen, maar om er een stapje mee in de wereld te zetten. En het gerucht dat er een nieuwe film van Bridget Jones op til staat, is de kans groot dat de flanellen exemplaren binnenkort weer opduiken.




De collectie van Dolce & Gabbana is geïnspireerd op mannenpyjama's.
De collectie van Dolce & Gabbana is geïnspireerd op mannenpyjama's.



Hoe draag je de trend niet?
Blijf ver weg van vormeloze t-shirts met schattige figuurtjes als je ouder dan twaalf bent. Ook de lange katoenen nachtjapons kunnen alleen als je ouder dan 70 bent. Wil je een trendy, chique optie om in te slapen, kies dan voor een pyjama, liefst eentje uit kant of zijde. Ze zijn nu sexy, stijlvol en sensueel of je nu een mannelijk, zoals Jennifer Anniston of Cameron Diaz in één van de talrijke romantische komedies draagt of vrouwelijk model met veel kant. Slaap je niet graag met een pyjama? Dan heeft Chanel nog een andere een sexy optie voor je, beperk je alleen tot het bekende No 5 parfum om in te slapen, zo deed Marilyn Monroe het ook.





Bridget Jones in een flanellen pyjama.
Bridget Jones in een flanellen pyjama.



07-08-2009 om 18:19 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De crisislaarzen die je op drie manieren kan dragen


De crisislaarzen die je op drie manieren kan dragen





Als je deze winter maar budget hebt voor één paar schoenen, dan koop je best deze suède laarzen van Louis Vuitton. Dankzij twee ritsen kan je ze op drie manieren dragen.

Elke gelegenheid
Dijenhoge laarzen zijn trendy deze winter, maar het nadeel is dat deze schoenen vaak duur zijn en niet passen voor elke gelegenheid. Deze exemplaren van Louis Vuitton zijn dat gelukkig wel. Als je er een laagje afritst, heb je gewone knielaarzen. En vraagt je outfit om enkellaarsjes, dan bouw je deze schoenen in no time om.



    http://www.hln.be/static/FOTO/pe/8/16/2/media_xl_983942.jpg



Hoe combineren

Dijlaarzen gaan perfect onder een kort wollen jurkje, de knielaarzen draag je over een skinny jeans en de enkellaarsjes zijn goed voor de look van rock chick. Je hebt de keuze tussen een plat of hooggehakt model. Momenteel is er nog geen prijs beschikbaar, maar aangezien de schoenen van Louis Vuitton zijn, zal die niet mals zijn.





07-08-2009 om 09:49 geschreven door fashionista


» Reageer (1)
06-08-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. Vrouwen zoeken troost in Handtas handtas


 Vrouwen zoeken troost in Handtas handtas


 



Vrouwen blijven geld spenderen aan luxeproducten tijdens de crisis, terwijl mannen eerder de vinger op de knip houden en hulp zoeken bij een therapeut.

Horloges en handtassen
De gevolgen van de economische crisis zijn merkbaar bij de verkoop van luxeproducten. Dure horloges, een typisch mannenproduct, verkochten een kwart minder sinds vorig jaar, maar de verkoop van lederwaren bij Hermes steeg met 28 procent. "Mannen zijn erg onzeker door de crisis, hun job en hun daarmee gepaard gaande mannelijkheid wordt bedreigd, waardoor ze minder spenderen. Vrouwen daarentegen proberen zichzelf weer op te beuren door een nieuwe handtas te kopen. Ze zijn ook bezorgd over hun job, maar niet zo erg dat ze zich bedreigd voelen, daarom kopen ze meer tijdens de crisis", aldus marketingexperte Diana Jaffe.








Burn-out
Jaffe gaat verder: "Sommige mannen vinden het nogal ongepast om hun geld nu aan dingen te geven die ze niet nodig hebben, maar anderen kunnen zich het gewoon niet veroorloven. Veel mannelijke managers hebben een lagere functie gekregen, daardoor staan ze onder enorme druk of leiden ze aan een burn-out. Het laatste waar ze aan denken zijn luxeproducten, ze verkiezen het advies van een life coach."

Vrouwen meer gewoon
"Vrouwen zijn er aan gewoon om te gaan met veranderingen wat hun carrière betreft, wat het voor hen makkelijker maakt de financiële crisis het hoofd te bieden", aldus Eva Kreienkamp. "Ook geldt dat een handtas vaak een impulsieve aankoop is, een horloge niet." Ook andere factoren bepalen waarom de verkoop van luxejuwelen daalt. De kost van een chique horloge kan tot 50.000 euro oplopen, een luxehandtas is toch een pak goedkoper.

06-08-2009 om 13:53 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.5 mode-faux pas bij vrouwen met overgewicht


5 mode-faux pas bij vrouwen met overgewicht


 
 
 


Niet alles dat voor vrouwen met een normaal gewicht of gewone lichaamsbouw werkt, staat ook vrouwen met overgewicht goed. Ten minste, dat vinden sommige mannen van de blogsite 'regretful morning'. Onderschrift: 'we laugh at your misfortune' ofwel 'wij lachen met jouw ongeluk'. Onderstaande 'tips voor vrouwen met overgewicht' moeten dus niet te serieus worden genomen.

1) Strings
"Sorry dames, maar een XXL-string is gewoon een belediging voor je kont. Een string dragen is geen recht, maar een voorrecht. Wil je toch een string dragen? Goed, ga dan maar op de loopband staan!
Uiteindelijk geven we de producenten de schuld. Als ze geen XXL-strings zouden fabriceren, dan zou geen enkele vrouw ze dragen. Simpel!"



 
 



2) 'Skinny' jeans

"Skinny jeans zijn sexy! Vooral als er een slank gebruind popje inzit... Van zodra er allerlei uitstulpingen te zien zijn, zijn wij wég."

3) Spandex
"Spandex is genadeloos en toont elke bobbel van het lichaam. Dit is bijna een no go voor superslanke vrouwen, dus zéker een no no voor dikke vrouwen."




 
 



4) Tubetopjes

"Tubetopjes kenmerken zich doordat ze geen bandjes hebben en een groot deel van de buik vrijlaten. Meestal zie je een rechte lap stof, dát is een tubetopje. Vanaf 1 centimeter 'muffin top' (of uitpullend buikvet) zou dat verboden moeten zijn. Of het zouden lánge tubetops moeten zijn. "

 

5) Bikini's
"Bikini's zijn niet gemaakt voor dikke vrouwen. Punt!"

De mannen voegen er voor de duidelijkheid een post scriptum aan toe. "Wij hebben niets tegen vrouwen met overgewicht, echt niet. We vinden alleen dat de meer onthullende kledij is voorbestemd voor iedereen met een maatje kleiner dan 40. Da's alles," zo staat te lezen op hun blog.(br.hln)


 
 





06-08-2009 om 07:17 geschreven door fashionista


» Reageer (3)
05-08-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ontwerpt Emma Watson een ethische kledijcollectie?


Ontwerpt Emma Watson een ethische kledijcollectie?





Ze zwoer dat ze nooit een eigen kledijlijn zou hebben. "Dat is toch echt belachelijk?". Al wou Harry Potter-actrice Emma Watson wel een uitzondering maken voor 'een goed doel'.

Ondertussen worden geruchten opgevangen als zou de actrice toch hebben toegehapt om samen te werken met het ethische kledingmerk People Tree, al werd officieel nog niets bevestigd. De 'eco-chic'-kledij zou bestemd zijn voor tieners.









Prioriteiten

"Ze houdt van ethische concepten, dus ze was het idee wel gelegen. Acteren was altijd een prioriteit, maar nu wil ze graag uitbreiden", aldus een bron aan de Britse krant Daily Mail. Vreemd, want Watson heeft altijd gezegd dat haar studies en een diploma haar prioriteit zijn, en dat ze nog niet wist of ze na de Harry Potter-reeks nog wilde acteren.

Fashionista
Watson wordt sinds kort bestempeld als een echte fashionista, en ze steekt haar liefde voor mode en modeshoots niet onder stoelen en banken. Ze is ondertussen het gezicht van Burberry en had felgesmaakte fotoshoots in Elle en Vogue.

Toch zei ze nog vorige maand dat ze geen interesse heeft in ontwerpen of een eigen collectie. "Misschien zou ik nog overwegen voor een goed doel, maar zeker niet opm te kunnen schreeuwen: 'Kijk naar mij, ik heb een eigen collectie!'"





05-08-2009 om 14:01 geschreven door fashionista


» Reageer (0)


Foto

Foto

Gastenboek

Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


Foto

Foto

E-mail mij

Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.


Foto

Foto

Foto

Archief per maand
  • 06-2019
  • 03-2019
  • 02-2019
  • 08-2018
  • 06-2018
  • 04-2018
  • 03-2018
  • 02-2018
  • 01-2018
  • 12-2017
  • 11-2017
  • 10-2017
  • 09-2017
  • 08-2017
  • 07-2017
  • 03-2017
  • 02-2017
  • 01-2017
  • 12-2016
  • 11-2016
  • 10-2016
  • 09-2016
  • 08-2016
  • 07-2016
  • 06-2016
  • 05-2016
  • 04-2016
  • 03-2016
  • 02-2016
  • 01-2016
  • 12-2015
  • 11-2015
  • 10-2015
  • 09-2015
  • 08-2015
  • 07-2015
  • 06-2015
  • 05-2015
  • 04-2015
  • 03-2015
  • 02-2015
  • 01-2015
  • 12-2014
  • 11-2014
  • 10-2014
  • 09-2014
  • 08-2014
  • 07-2014
  • 06-2014
  • 05-2014
  • 04-2014
  • 03-2014
  • 02-2014
  • 01-2014
  • 12-2013
  • 11-2013
  • 10-2013
  • 09-2013
  • 08-2013
  • 07-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!