Elk seizoen stellen we onszelf de vraag: welke kleuren zijn hip en hoe kunnen we onze accessoires en make-up daarop aanpassen. Wij helpen je graag op weg en zetten de leukste make-uptrends van deze zomer op een rij.
Wie houdt van lollypopkleurtjes kan deze zomer total loss gaan. Azuurblauwe en appelgroene tinten zijn namelijk helemaal hip op je ogen. Let er wel op dat je ze steeds in laagjes aanbrengt, en de wenkbauwbogen aanzet met een licht, doorschijnend kleurtje. Anders creëer je al snel een kermiseffect.
Ook deze zomer scoort de nudelook nog erg goed, zij het dan als basis voor je gezicht. Je foundation moet dus best niet tien tinten donkerder zijn dan je originele huidskleur, een lichte dekking is meer dan genoeg.
Volle wenkbrauwen zijn weer helemaal terug van weggeweest. Voor een Brooke Shields look, zet je de wenkbrauwen eerst aan met een wenkbrauwpotloodje en ga je er daarna nogmaals over met een beetje oogschaduwpoeder.
Je lippen moeten schitteren. Ga voor een doorschijnende lipgloss, zo haal je niet de aandacht weg van je ogen, maar laat je je lippen toch niet volledig in de kou staan. (br.she)
Begin dit jaar gingen 12 onbekende, maar getalenteerde en gedreven ontwerpers de uitdaging aan om week na week hun creativiteit, visie, vakmanschap en modetalent te bewijzen in De Designers. Gedurende het ganse parcours werden de kandidaten gevolgd door gastvrouw Evi Hanssen en werden hun creaties beoordeeld door de vaste juryleden -ontwerper Christophe Coppens, modejournaliste Veerle Windels en JBC chief buying officer Ann Claes- en door gastjuryleden uit de fine fleur van de Belgische modewereld.
An Buermans uit Antwerpen haalde de finish en kreeg zo verschillende sleutels in handen om het te maken in de modewereld: een eigen collectie ontwerpen die daadwerkelijk in de winkelrekken kwam te hangen, publicatie van haar ontwerpen in de modespecial van Weekend Knack en een job als fashion designer.
De eerste collectie van An -een lentecollectie met vrolijke kleuren en bonte prints als rode draad- was op enkele dagen uitverkocht en inmiddels is ook haar zomercollectie uit.
We willen een vervolg brengen op De Designers en openen hierbij dan ook de zoektocht naar Vlaanderens nieuwste modetalent. Wil jij net zoals An Buermans je modedroom realiseren? Droom je ervan om je eigen collectie in de winkelrekken te zien hangen? Is kleren maken je passie en ontwerpen je leven?
Schrijf je dan nu in via de website!
Voor de videoclip voor de nieuwe single 'Sweet Dreams' stond Beyoncé er
op nagelringen te dragen van Bijules-ontwerper Jules Kim. "Er was mij
gevraagd vier nagelringen te ontwerpen voor Beyoncé die uniek en
speciaal waren. Ze zijn bezaaid met diamanten en de ogen zijn gemaakt
uit robijnen." Het prijskaartje was een malse 25.000 euro, wat Beyoncé
naar het schijnt 'met plezier' betaalde.
Bebaraoque nylons zijn de andere grote hit.
De
nagelring, een juweel dat je nagel bedekt en je als een ring over je
vingertop schuift, is 'the next big thing' in Hollywood. Of het een
grote hit wordt, durven wij te betwijfelen. Dan maakt deze trend meer
kans: de nylons met prints van het Schotse merk Bebaroque nog niet
gezien. Zowel Kylie als Britney zijn fans.
Kersvers mode-icoon Beth Ditto was boos omdat ze geen leggings vond die
om haar welgevormde dijen en kont bleven zitten. Daarom ontwierp ze er
zelf. Trots kondigt ze aan: "Deze leggings voor vrouwen met een maatje
meer zullen het leven veranderen".
Niet samenpersen, niet uitpuilen Het
geheim zit in begrijpen waar dikke vrouwen mee worstelen, iets waar de
voluptueuze Ditto over kan meespreken. "Als je dik bent, moet de
legging helemaal tot onder je borsten komen. Op die manier voel je je
zeker dat hij niet afzakt én creëer je een zachte lijn. Niet dat het
allemaal samengeperst wordt, maar er puilt ook niets beschamend
tussenuit."
Flatteren De collectie van Ditto
wordt uitgebracht door de Britse keten Evans. Naar het schijnt was het
supermodel en ontwerpster Kate Moss die Ditto voorstelde aan Evans.
Ditto houdt van mode en houdt een vurig betoog over ontwerpen voor
dikke vrouwen die flatteren.
Andere snit "Het
is een heel serieuze zaak voor mij. De vormen voor een dikke vrouw zijn
helemaal anders. Zelfs de winkels voor grote maten hebben het mis.
Sommige van mijn ontwerpen werden sceptisch bekeken bij Evans, maar ik
zei: 'Vertrouw me'. En toen ze het bij het model zagen, zeiden ze: 'Oh,
we begrijpen het'."
De kledij ontworpen door Ditto is verkrijgbaar op deze website. (br.hln)
Leder kan perfect een tweede leven
leiden vanwege zijn duurzaam- en kneedbaarheid. ReMade USA maakt daarom
mooie handtassen van gebruikt leder. Het leder werd gesprokkeld uit
kringloopwinkels en tweedehandsshops. Ook de autoindustrie en
meubelzaken raken er hun restjes kwijt.
Eigen jas ReMAde
heeft intussen ongeveer 15 verschillende modellen op de markt die
online te bestellen zijn. Wil je je eigen leder een tweede leven geven,
dan kan dat. Op eenvoudige vraag maken ze van je eigen lederen vest een
designtas, gebaseerd op de huidige modellen. Zijden sjaal De
tassen worden ambachtelijk gemaakt in San Francisco. Voorzien van een
serienummer en binnenin afgewerkt met een zijden sjaal, wordt elke tas
een uniek exemplaar. Prijzen schommelen van ongeveer 100 euro tot 270
euro, transportkosten niet meegerekend. www.remadeusa.com
Op de catwalks in Rome valt dezer dagen heel wat zwierige haute couture waar te nemen. Zoals van deze ontwerper Gattinoni, die zijn jurken afwerkte met een overdaad aan ruches.
Wie dacht dat vrouwen big spenders zijn wanneer het aankomt op make-up, heeft het volgens recent onderzoek van Avon volledig mis. Vrouwen zouden namelijk slechts voor 66 euro aan make-up in hun kast hebben staan.
Mascara is nog steeds het meest populaire item bij vrouwen, gevolgd door lipstick en foundation. Uit het onderzoek blijkt eveneens dat vrouwen tijdens de economische crisis niet besparen op hun make-up. "Tijdens een recessie voelen mensen zich slecht en maken ze zich te veel zorgen. Een klein luxeverwennerij doet je er beter uitzien en je voelt je ook beter. Het is een betaalbaar oppeppertje in lastige tijden", vertelt professor Cary Cooper. (br.she)
Wie dacht dat Chanel enkel voor de beau monde was, zal grote ogen trekken met de nieuwste handtassenlijn Coco Cocoon. Het uithangbord van de 'goedkopere' collectie is alvast bekend: Lily Allen.
Lily Allen staat bekend als een enorme aanhangster van het modehuis Chanel. Eerder werd al bekend dat ze het gezicht werd van een nieuwe Chanel-campagne en nu is ook bekend dewelke. De zangeres zal schitteren als het nieuwe uithangbord van Coco Cocoon, een budgetvriendelijke handtassen- en accessoirelijn.
Hermes & Posh onder vuur voor tas uit krokodillenleer
Hermes & Posh onder vuur voor tas uit krokodillenleer
Het lot van de krokodil is niet belangrijk voor veel celebs. Dat blijkt
uit de trots waarmee ze handtassen uit krokodillenleer rondsjouwen en
er voor de camera mee poseren. Vooral Victoria Beckham wordt geviseerd,
door haar obsessie met Hermes Birkin-tassen. Ze heeft er een in elke
kleur, en haar collectie zou de honderd overschrijden.
Steun stopzetten De
exclusieve tassen zijn deel geworden van haar imago, maar daar trekken
dierenrechtenactivisten zich niets van aan. Toen bekend raakte dat
Hermes krokodillenboederijen opzette om aan de vraag van 3.000 tassen
per jaar te voldoen, schoten de activisten wakker en ze waren niet
mals. Ze vragen mevrouw Beckham om haar steun aan de
handtassenontwerper publiekelijk stop te zetten.
Ouderwetse handtassen "Het
idee alleen al dat dieren gekweekt en met opzet gedood worden voor een
ouderwetse, veel te dure handtas zou de huid van elke fashionista
moeten doen krullen", verantwoorde de woordvoerder voor Peta aan de
krant Daily Mail.
Doodgeslagen "Onze
undercovervideo toont hoe krokodillen dood worden geslagen en hoe
slangen aan bomen worden genageld en vervolgens levend worden gevild
voor het maken van deze producten. Als Hermes echt een leider wil zijn
in de mode-industrie, zouden ze beter stoppen met het doden van dieren
uit pure ijdelheid en gebruiken ze vals krokodillen- en slangenleer."
Zielige celebs Andrew
Tyler van Animal Aid stelt het nog scherper. "Die celebs zijn gewoon
zielig. De krokodillen die uiteindelijk hun tassen zullen worden,
worden intens gekweekt. Ze zullen leven en gedood worden in vreselijke
omstandigheden, gewoon zodat enkele verwende sterren een stomme handtas
aan hun arm kunnen hebben bungelen. Ik snap echt niet waarom zulke
mensen als voorbeeld dienen, en ik word ziek van dit uiterlijk vertoon.
Is er dan geen bodem aan de diepte tot waar celebs zullen zinken in de
naam van de mode?"
12.000 per jaar Hermestassen
worden gemaakt van exotische krokodillen gekweekt in het noorden van
Australië. Vorige week gaf de ceo van Hermes, Patrick Thomas, de
prakrijken toe. "Het kost drie of vier krokodillen om een handtas te
maken. Daarom kweken we ze nu zelf in eigen boerderijen, voornamelijk
in Australië." Een snelle rekensom leert dat Hermes elk jaar 9.000 tot
12.000 krokodillen doodt enkel en alleen om handtassen te maken.
De beste huiden ter wereld In
de boerderij in Australië zitten zo'n 60.000 krokodillen, waarvan er
12.000 verscheept worden naar Europa. De baas van de boerderij wilde
niet bevestigen of de beestjes naar Hermes gaan. "Wij verkopen
voornamelijk aan Europese huizen, omdat onze huiden bij de beste ter
wereld gerekend worden. Het soort krokodil dat we kweken is ook de
beste voor de mode-industrie omwille van het patroon en de structuur
van de huid."
Wachtlijst Het lijkt er niet
op dat de praktijk snel zal stoppen. Er willen zoveel mensen een
dergelijke exclusieve handtas dat er hele wachtlijsten zijn ontstaan.
"We kunnen de vraag niet aan, maar we zijn beperkt door onze vakmannen
en de tijd die het duurt om een nieuwe op te leiden." Het aanbod aan
krokodil zal, gezien de boerderijen, alvast geen strobreed in de weg
leggen.
Victoria Beckham heeft nog niet gereageerd op de oproep om haar lievelingstassen op te geven.(br.hln)
Wie dacht dat je enkel de kracht van Parijs kon opsnuiven door in de stad te vertoeven heeft het volgens het merk Yves Saint Laurent goed mis. Zij komen op de proppen met een parfum dat je de kracht, sensualiteit en moed van een echte Parisienne geeft.
"Je moet niet als Parisienne geboren worden. Het is een instelling een mentaliteit. Speciaal daarom kozen we voor de Britse Kate Moss om model te staan voor onze campagne. Moss is een vrouw die niet bang is om te leven en lief te hebben. Daarom is zij de definitie van de vrouw die we zochten voor de geur", aldus Nathalie Duran, managing director van YSL.
Parisienne is het eerste geurtje sinds de overname door L'Oréal Paris. Het is vanaf september verkrijgbaar in heel Europa.
Na Penelope Cruz
heeft de Spaanse modeketen een andere grote naam aan de haak geslagen:
Scarlett Johansson. Dat heeft Mango vandaag bekend gemaakt in Madrid. "Scarlett
is perfect voor ons merk en belichaamt de ideale Mango-vrouw:
onafhankelijk, werelds en chique.
Ze is zowel jong en speels als
volwassen en zelfverzekerd." Wanneer de eerste lijn in de winkel zal
liggen is nog niet duidelijk. Maar als de kleren ook maar een beetje in
de lijn liggen van wat Scarlett vandaag liet zien, dan wordt het een
grote hit. (br.nina)
Gehaakt en sexy zijn twee woorden die meestal niet bij elkaar horen.
Dat kan niet gezegd worden van de gehaakte strandmode, ontworpen door
Erica Laurell. De Zweedse ontwerpster brengt een gamma kleurrijke
bikini's en strandwear op de markt, die in de verste verte niet lijken
op wat grootmoe ons ooit leerde.
Successtory De
badmodelijn kent in Zweden groot succes. De lijn bevat topjes,
broekjes, kleedjes en badpakken. Om aan de stijgende vraag te voldoen,
heeft Erica zelfs een heel dorp met Zweedse oudere dametjes aan het
werk gezet. Intussen heeft ze haar eerste rasse schreden gezet in de
Benelux. In Nederland is het gamma al te koop en daar heeft het label
al direct een schare fans opgeleverd.
Lieveling Erica
Laurell volgde haar modeopleiding in Parijs. In 2005 startte ze haar
eigen label en werd ze meteen de lieveling van diverse stylistes in
heel Scandinavië. Haar liefde voor het brei- en handwerk steekt ze niet
onder stoelen of banken. Haar collectie bestaat uit meer dan enkel
badmode en met het gebruik van exclusieve materialen als zijde en
hoogwaardig eco-katoen, creëerde ze van meet af aan kleurrijke
collecties met een klassieke, retro-chique look. Meer info:
www.ericalaurell.se (br.hln)
John Galliano, ontwerper bij Dior, tekende eerder een lingeriecollectie dan een couturelijn voor de komende wintercollectie. We zagen voornamelijk doorzichtige onderrokken, puntige beha's, korsetten en jartelles op de catwalk.
John Galliano stuurde bijzonder schaars geklede modellen op de catwalk voor de herfstcollectie: ze droegen korte jasjes met gigantische pofmouwen, huidkleurige jartelles, pofferige rokjes met zware details, puntige beha's als top en sexy onderjurkjes die kwamen piepen.
Het was net een kruising van verschillende retrostijlen: sexy lingerie uit jaren '50 meets opvallende, kleurrijke jaren '80 jurken. Zelfs bij de schoenen was de invloed van lingerie merkbaar, de hoge hakken waren afgewerkt met een netwerk van behabandjes.
Beth Ditto, de zangeres van The Gossip, en nieuwe muze van Karl Lagerfeld, heeft haar eigen collectie gelanceerd
Heb je geen maatje 36 en wil je wel eens een supertrendy jurk, jack of t-shirt? Beth Ditto komt je te hulp! De zangeres ontwierp een speciale collectie voor de Britse online winkel Evans. Met dominostenen , kattengezichten en bloemenprints!
De prijzen zijn erg democratisch en variëren van 25 tot 50
Jean Paul Gaultier bracht de oude glamour van Hollywood naar Parijs. Hij haalde zijn inspiratie bij de eerste diva's als Marilyn Monroe, Catherine Deneuve en Greta Garbo. De modellen droegen ontwerpen die verwezen naar filmrollen, zo waren er futuristische kostuums, retro mantelpakjes en veel bont te zien, ook de brede schouders vielen op. De look werd helemaal afgemaakt met felle rode lipstick en smoky eyes à la Brigitte Bardot. Klassieke filmmuziek ondersteunde het thema perfect.
Bekende fans van de ontwerper als Mickey Rourke en Kylie Minogue aanschouwden het spektakel op de eerste rij. (br.nina)
De R&B-zangeres Rihanna kleedt zich niet alleen naar de nieuwste mode, ze zet modeontwerpers ook aan om hun visie op de mode ter veranderen. Vooral Giorgio Armani is in de ban van de getormenteerde zangeres.
Rihanna wordt al enkele jaren gespot in de hipste outfits en lijkt nu ook ongewild haar stempel op de modewereld te drukken. Zo konden we tijdens de laatste modeshow van Armani Privé allerlei catwalkmodellen spotten met identiek dezelfde coupe als Rihanna.
Als het van Karl Lagerfeld deze winter afhangt, lopen we volgende winter allemaal rond net als Madonna in de jaren '80. Denk aan kanten panty's en kanten handschoenen zonder vingers.
Retro Karl Lagerfeld ontwierp voor Chanel een somber wintercollectie, maar bleef wel trouw aan zijn vakmanschap. We zagen mantelpakjes met jaren'20 look, korte rokjes, jasjes met brede schouders met veel oog voor detail. Ook bij Chanel komen de dierenprints terug. Als het van Lagerfeld afhangt combineren we komende winter elke rok met een kanten panty.
Een heel jaar op een vrouwenleven: zoveel tijd spenderen vrouwen voor
de kleerkast. Al die tijd piekeren ze erop los over wat ze zoal zullen
aantrekken.
Belangrijk De
gepaste outfit kiezen voor je werk, voor je sportactiviteiten, een
avondje uit of op vakantie: het baart de gemiddelde vrouw zorgen. Wie
alles optelt, komt al vlug aan 287 dagen gepieker voor de kleerkast.
Matalan, een Britse retailer, deed een rondvraag bij 2.491 dames en
kwam al snel tot de conclusie dat de juiste outfit zéér belangrijk is
voor de gemiddelde vrouw.
Tijd Wat het
meeste tijd vraagt, zijn de uitjes op vrijdag en zaterdagavond. Ook
over de kledingkeuze op vakantie wordt lang getwijfeld. 's Ochtends
grasduint een vrouw op werkdagen zestien minuten in de kleerkast,
veertien minuten op een weekendochtend. Uitgaangskleding vraagt twintig
minuten. De kleding kiezen die op vakantie mee moet, vraagt 52 minuten.
Feestoutfit Eenmaal
op vakantie, wordt tien minuten kwijtgespeeld met het kiezen van een
outfit. Tel daar 's avonds nog eens tien minuten bij. Vooral feestdagen
vergen meer tijd. Kerstmis, etentjes en cocktailparty's vragen 36
minuten, en dit gemiddeld zes keer per jaar. Een optelsom leert dat
enkel feestkleding 3,5 dagen per jaar eisen.
Twee keuzes Al
dat grasduinen in de kleerkast, levert niet meteen de geschikte keuze
op. Elke morgen trekt de vrouw twee outfits aan vooraleer ze de juiste
kiest. De helft doet dat de avond voordien en houdt een kwartier vrij
om te beslissen wat de dag nadien op het werk wordt aangetrokken.
Livemuziek en hippe optredens zorgden ervoor dat de vibraties van moderne rock en het ritme van stedelijke popmuziek niet alleen in de kledij van Diesel Kids, maar ook bij het hele publiek voelbaar was.
De tiende Diesel Kids collectie werd dit jaar onder leiding van creatief directeur Wilbert Das op de markt gebracht. Heldere kleuren werden er perfect gemixt met de luidheid van een moderne, bruisende stad. Een donkere skinny jeans met slim fitting jasje en limoengroene en zilverkleurige tinten zorgen ervoor dat de jongens echte rockmasters zijn.
Meisjes oefenen als toekomstige singer-songwriters dan weer met prints van gitaren en piano's. Details in de naden en een mix tussen fuchsia en zilver zorgen voor een heerlijke weerspiegeling van de nacht.
De tiende Diesel Kids collectie is er eentje om U tegen te zeggen. Het rockgehalte van uw kind wordt er instant door verhoogd, zonder dat er afbreuk gedaan wordt aan de speelsheid waarvan alle kinderkleding gekenmerkt zou moeten zijn (br.she)