Als het van Karl Lagerfeld deze winter afhangt, lopen we volgende winter allemaal rond net als Madonna in de jaren '80. Denk aan kanten panty's en kanten handschoenen zonder vingers.
Retro Karl Lagerfeld ontwierp voor Chanel een somber wintercollectie, maar bleef wel trouw aan zijn vakmanschap. We zagen mantelpakjes met jaren'20 look, korte rokjes, jasjes met brede schouders met veel oog voor detail. Ook bij Chanel komen de dierenprints terug. Als het van Lagerfeld afhangt combineren we komende winter elke rok met een kanten panty.
Een heel jaar op een vrouwenleven: zoveel tijd spenderen vrouwen voor
de kleerkast. Al die tijd piekeren ze erop los over wat ze zoal zullen
aantrekken.
Belangrijk De
gepaste outfit kiezen voor je werk, voor je sportactiviteiten, een
avondje uit of op vakantie: het baart de gemiddelde vrouw zorgen. Wie
alles optelt, komt al vlug aan 287 dagen gepieker voor de kleerkast.
Matalan, een Britse retailer, deed een rondvraag bij 2.491 dames en
kwam al snel tot de conclusie dat de juiste outfit zéér belangrijk is
voor de gemiddelde vrouw.
Tijd Wat het
meeste tijd vraagt, zijn de uitjes op vrijdag en zaterdagavond. Ook
over de kledingkeuze op vakantie wordt lang getwijfeld. 's Ochtends
grasduint een vrouw op werkdagen zestien minuten in de kleerkast,
veertien minuten op een weekendochtend. Uitgaangskleding vraagt twintig
minuten. De kleding kiezen die op vakantie mee moet, vraagt 52 minuten.
Feestoutfit Eenmaal
op vakantie, wordt tien minuten kwijtgespeeld met het kiezen van een
outfit. Tel daar 's avonds nog eens tien minuten bij. Vooral feestdagen
vergen meer tijd. Kerstmis, etentjes en cocktailparty's vragen 36
minuten, en dit gemiddeld zes keer per jaar. Een optelsom leert dat
enkel feestkleding 3,5 dagen per jaar eisen.
Twee keuzes Al
dat grasduinen in de kleerkast, levert niet meteen de geschikte keuze
op. Elke morgen trekt de vrouw twee outfits aan vooraleer ze de juiste
kiest. De helft doet dat de avond voordien en houdt een kwartier vrij
om te beslissen wat de dag nadien op het werk wordt aangetrokken.
Livemuziek en hippe optredens zorgden ervoor dat de vibraties van moderne rock en het ritme van stedelijke popmuziek niet alleen in de kledij van Diesel Kids, maar ook bij het hele publiek voelbaar was.
De tiende Diesel Kids collectie werd dit jaar onder leiding van creatief directeur Wilbert Das op de markt gebracht. Heldere kleuren werden er perfect gemixt met de luidheid van een moderne, bruisende stad. Een donkere skinny jeans met slim fitting jasje en limoengroene en zilverkleurige tinten zorgen ervoor dat de jongens echte rockmasters zijn.
Meisjes oefenen als toekomstige singer-songwriters dan weer met prints van gitaren en piano's. Details in de naden en een mix tussen fuchsia en zilver zorgen voor een heerlijke weerspiegeling van de nacht.
De tiende Diesel Kids collectie is er eentje om U tegen te zeggen. Het rockgehalte van uw kind wordt er instant door verhoogd, zonder dat er afbreuk gedaan wordt aan de speelsheid waarvan alle kinderkleding gekenmerkt zou moeten zijn (br.she)
Mode wordt nu nog net een tikkeltje betaalbaarder dankzij de samenwerking tussen Levi's en topdesigner Jean-Paul Gaultier voor de Spring/Summer 2010 mannencollectie van Maison Jean-Paul Gaultier.
Gaultier is een trouwe drager van Levis. Hij vermengde voor de modeweek in Parijs de typische jeansstijl van het merk met zijn eigen vrijgevochten touch. Levis is de American Dream, een mythe, de echte, originele jeans. Het was inspirerend om aan mijn versie van de 501 te werken, zei Jean- Paul Gaultier.
Vier jeansmodellen 501 en de klassieke jeansvest werden speels heruitgevonden door er een aantal typische Gaultierelementen in te verwerken, met name marinestrepen en banden. De overbekende Trucker-vest van Levis werd vervaardigd uit een stijve jeansstof met aan de voorkant uitgesneden stukken en brede linten. Dezelfde techniek werd toegepast op een 501-broek.
Hij wordt beschouwd als een van de belangrijkste namen in de
schoenenwereld, en véle vrouwen dragen zijn schoenen op handen, ook al
krijgen ze er pijn van aan hun voeten, knieën en rug. Maar
schoenontwerper Manolo Blahnik vindt schoenen eigenlijk niet
belangrijk.
Juwelen & hoeden "Andere
accessoires zijn véél belangrijker. Als ik een vrouw zou zijn, zou ik
een maand lang hetzelfde dragen en alleen mijn hoed en handschoenen
veranderen. En de schoenen af en toe... maar eigenlijk maken juwelen
een outfit, niet de schoenen."
Plateauzolen Blahnik
(66) snapt de nieuwste schoenentrends ook niet. "Er zijn gewoon te veel
schoenen. Ik zeg aan mijn studenten altijd dat ze hoeden moeten
ontwerpen, geen schoenen. De meeste schoenen zijn zo vreemd of vulgair.
Die plateauzolen zijn vreselijk, ze zijn schreeuwerig en dienen alleen
om aandacht te trekken. Ik werk nooit met plateauzolen... of wacht, ik
heb dat in de jaren '70 geprobeerd maar het was een slechte ervaring."
Carrie Bradshaw Manolo
Blahnik is een grote naam voor fashionista's, maar bij brak pas echt
door bij het grote publiek door zijn eindeloze vermeldingen in de
populaire tv-serie Sex and the city. Hoofdpersonage Carrie Bradshaw is
geobsedeerd door schoenen, en meer bepaald door schoenen gemaakt door
Blahnik. Toch zal je ze niet vaak op straat of op kantoor tegenkomen:
aan de torenhoge schoenen hangt een pittig prijskaartje. (br.nina)
Terwijl gewone
mensen zich in het zomerweer dompelen, staat de modewereld al klaar met
de wintermode van het komende seizoen. Maar de lingerie van Selmark is
zo sexy en gedurfd, dat je het er prompt warm van krijgt. Drie
collecties hebben ze voor de komende winter : chianti, paolo en panther.
Een voorbeeld uit de Chianti-collectie.
De
flirterige Chianti-lijn laat zich opmerken door ingewerkte motieven en
borduursels. Alle beha's zijn verkrijgbaar in ivoor, huidskleur, zwart,
grijs en franboos.
De ondeugende Panther-collectie.
De stijlvolle Paola-lijn is vrouwelijk,
gedetailleerd en met zorg afgewerkt. Ze staat in ruw contrast met de
uitdagende Panther-collectie in verschillende kleuren als zwart en wit,
rood, fushia, goud en turquoise. Transparant borduursel en een
vernieuwende tijgerprint maken het sexy geheel af.
Cameron Diaz wil
duidelijk van haar brave imago af. Voor het Amerikaanse V-magazine
poseerde ze net als Madonna in de jaren '90 met een puntbeha,
laklederen dijenhoge laarzen van Prada en sexy hotpants.
Foto: V-magazine
Tatoeages Met
haar korte en platinablonde coupe moet zelfs met je twee keer kijken
voor je Cameron Diaz op de cover van V-magazine herkent. Dit in
combinatie een sexy puntbeha en valse tatoeages op de arm, lijkt de
actrice als twee druppels water op de Madonna van begin jaren '90.
Foto: V-magazine
Braaf meisje Cameron
Diaz staat bekend om haar brave look. Op de rode loper verschijnt ze
steevast met lange, klassieke jurken en houdt ze haar blonde kapsel
eenvoudig. Het is duidelijk dat ze met deze gewaagde en sexy fotoshoot
voor het modeblad haar imago wil bijsturen. Zelf zegt Cameron niet
langer een 'meisje' te willen spelen, daar is ze met haar 36 jaar te
oud voor. De actrice mikt vanaf nu enkel nog op ernstige rollen. (br.nina)
Omdat een gewaarschuwd mens voor twee telt ontwikkelde zonnemelkproducent Nivea enkele handige geheugensteuntjes en tips om de zomer veilig door te komen.
De juiste dosis zonnecrème is een streepje zonnecrème van je pols tot het topje van je middenvinger. Dit komt overeen met een koffielepeltje zonnecrème. Een handlengte crème is voldoende voor een arm of je gezicht, nek, en hals. Per been, voor je borst en buik moet je tweemaal deze hoeveelheid zonnecrème aanbrengen. Een handlengte zonnecrème van een volwassene komt overeen met ongeveer 15 keer sprayen met een zonnespray. De hoeveelheid die volwassenen dienen te gebruiken, is ook de aangewezen hoeveelheid voor kinderen.
Nog enkele handige tips: Kies een beschermingsfactor die past bij je huidtype. Breng de zonnecrème altijd royaal aan voor het zonnen. Breng de zonnecrème regelmatig opnieuw aan, minstens om de twee uur, ook na het zwemmen en afdrogen. Vermijd de intensieve middagzon tussen 11u en 15u en langdurige blootstelling aan de zon. Houd kinderen jonger dan twee jaar en babys uit de volle zon. Hun huid is immers nog niet voldoende gepigmenteerd op die leeftijd. Bescherm ze met kleding en gebruik een zonnemelk met een hoge beschermingsfactor voor de onbedekte delen.
In de Columbiaanse stad Cali werd een opmerkelijke modeshow gehouden voor lingerie en badpakken. De Angeles-modeshow (Engelenmodeshow) was caliente (warm). Hier enkele voorbeelden.
Christy Turlington is alweer te zien voor Yves Saint Laurent
Christy Turlington wordt het nieuwe gezicht voor Yves Saint Laurent. Het Amerikaans model zal de herfst- en wintercollectie promoten.
Het 40-jarige model maakte eerder al reclame voor Calvin Klein, Maybelline en Versace. Nu zal Turlington te zien zijn voor de nieuwe collectie van Yves Saint Laurent, ontworpen door Stefano Pilati. Het is vijf jaar geleden dat het model nog reclame maakte voor YSL.
Modebedrijven doen steeds meer beroep op oudere modellen. Zo kondigde model Twiggy onlangs haar terugkeer aan. Ook Linda Evangelista en Claudia Schiffer zijn nog actief als model.(br.she)
'Fat'-shionista's, vrouwelijke modefreaks met een maatje meer, hebben
ervoor gezorgd dat rondingen op de catwalk weer helemaal terug zijn.
Een nodig tegengewicht tegen de fameuze size zero-modellen die het
modebeeld nu domineren. Icoon van de beweging is Beth Ditto, zangeres
van The Gossip.
Mode
voor 'vollere vrouwen' heeft nu zelfs een eigen modeweek gekregen in
New York. De fuller-figured fashion week bewees dat er een markt
bestaat voor modieuze vrouwenkleren. New York kiest daarmee als eerste
modestad voor wat onvermijdelijk lijkt: ook toffe kleren maken voor
vrouwen die niet lijken op een kapstok. Bloggers pikken dat signaal
naar eigen zeggen ook op. "Rondingen zijn helemaal terug", meldt Diane
Dennis van 'Fat Girls like nice clothes too'.
Beth
Ditto bewijst dat vollere of zelfs dikke vrouwen ook heel modieus
kunnen zijn. In haar kielzog pleiten ook het grotematenmodel Whitney
Thompson, en zangeres Adele voor echte mode voor grote maten. Adele
verscheen zelfs in Vogue, dat jaren geleden Oprah Winfrey niet wilde
'omdat ze te veel woog'. Er is hoop voor iedereen. (br.hln)
De warme zonnestralen voelen heerlijk aan, en krikken ons humeur op. Spijtig genoeg zijn er ook nadelen aan het warme zomerweer, je zweet veel sneller en geurtjes krijgen vrij spel. Wij zetten enkele handige tips op een rijtje om transpiratie tegen te gaan en koel door de zomer te stappen.
Zweet is van nature geurloos maar door invloed van bacteriën krijgt het zijn typische 'zweetgeur'. De sleutel naar een minder zichtbare en ruikbare transpiratie is dan ook een goede verzorging. Zorg er steeds voor dat je haartjes netjes afgeschoren zijn onder je oksels, haartjes zijn namelijk de perfecte broeihaard voor bacteriën. Blijf tijdens de zomer ook ver weg van synthetische stoffen, zij laten je huid bijna niet ademen waardoor je sneller begint te transpireren.
Probeer bij je schoenkeuze steeds voor zalen op basis van koolstof te kiezen. Zij helpen geurtjes absorberen. Smeer ook dagelijks een beetje talkpoeder op je voeten en tussen je tenen, dit zal de transpiratie tegen gaan. Let op je voeding, want ook wat je eet bepaalt je transpiratieniveau. Blijf weg van te veel vetten en kruiden.
Kies voor een deodorant in spray- of stickvorm. Deze zijn efficiënter dan een nevelwater. Kijk bij de keuze steeds dat je deo aloë vera of katoen- en zijde-extracten bevat, deze hydrateren je huid zonder zo tot meer transpiratie aan te zetten.
David en Victoria Beckham maken samen reclame voor Emporio Armani. Het duo promoot de ondergoedlijn met een sexy fotoshoot.
De Beckhams werden gefotografeerd door de bekende fotografen Mert Alas en Marcus Piggott. Het duo werkte eerder al samen met David en Victoria Beckham, maar telkens voor een afzonderlijke fotosessie. Net zoals in andere reclames hebben de Beckhams er weer iets sexy van gemaakt.
De advertentie zal niet alleen verschijnen in tijdschriften, maar ook op reclameborden in New York, Los Angeles, Londen, Milaan, Rome, Parijs en Tokio. Hopelijk zorgen ze niet voor verkeersoverlast, zoals eerder gebeurde bij David Beckham. (br.she)
De jeanstrends voor 2009 vallen gemakkelijk samen te vatten: divers en
dus voor elk wat wils. In 2009 overheerst niet één soort jeans, maar
bestaan verschillende trendy stijlen naast elkaar.
1) Boyfriend jeans Een
van de meest opvallend (en minst flatterende) jeanstrends is de
zogenaamde 'boyfriend jeans'. Deze jeans heeft een rechte snit en een
flexibele stof. Hoe je deze jeans combineert, is in dit geval heel
belangrijk wil je er niet uitzien als een ballon. Kies voor een strak
topje of hemdje of een lang t-shirt dat netjes om je lijf zit.
Ballerina's of hakken zijn een go, sportschoenen een no-go. Als je deze
broek oprolt, doe het dan een beetje slordig
2) Gescheurde jeans Veel
populairder, zowel bij celebs als het publiek, is de gescheurde jeans.
Sommige kiezen voor een klein of goed geplaatste scheurtje, anderen
gaan all the way met een visgraat-scheur over de hele lengte van de
broek of een grote scheur bij de knie. Heel handig in tijden van
economische crisis, want nu kan je je 'kapotte' jeans gewoon nog wat
langer dragen. Combineer met een drukke print, een simpel wit t-shirtje
of een tuniek.
3) Leder jeans Deze
vreemde combinatie van een leren broek en jeans, is aan een
voorzichtige opmars bezig. Kan in skinny of bootcut en zou wonderen
doen voor ieders figuur.
4) De klassiekers Zowel de klassieke jeans, als de skinny jeans én de boot cut jeans zijn hip, hot en kunnen door elkaar gedragen worden. - de klassieke jeans
is in een donkere stof, een rechte snit en een redelijk breed bij de
middel. Hij heeft een metallic knoop en past zowel mannen als vrouwen,
behalve als ze korte benen hebben. Zij kiezen beter voor een jeans met
een hoge taille. Ook voor mensen die hun buikje willen wegsteken, omdat
deze jeans werkt als een korset. Niet vergeten ademhalen! - De bootcut jeans
kenmerkt zich door de wijduitlopende onderkant. Een beetje zoals
olifantenpijpen, maar dan minder extreem. Afhankelijk van de
accessoires is deze jeans casual, business of goed om uit te gaan. Kies
voor hakken, zeker als je korte benen hebt. Zijn je benen lang genoeg,
dan kunnen ballerina's of platte pumps ook, maar zeker geen slippers! - De skinny jeans
hoeft weinig uitleg: deze jeans is zo smal dat ze aanvoelt als een
tweede huid. Kenmerkend is ook dat je jezelf erin moet persen en eruit
moet pellen. Helaas: niet geschikt voor elke lichaamsbouw, zeker niet
voor vrouwen met een stevige kont of ronde billen. Dit seizoen draag je
ze in lichte kleuren tot halverwege de kuit, met losse tunieken of
lange truien.
5) Kleur De tijd dat
jeans alleen blauw was, ligt lang achter ons. De tijd dat rode, groene
of grijze jeans out was ook, want dit jaar kan je jeans kopen in élke
kleur je wil.
Chignons, een kleine vetkuif, krullen en strakke ultralange bobs, ... Het najaar belooft wel erg gevarieerd te worden. Wij zetten alvast de leukste foto's voor jullie op een rijtje!
Kappersketen Mods Hair neemt je zoals elk jaar op sleeptouw voor een winter vol verleiding. Van een ritje in een Rolls tot een bout losschroeven in avondkledij, de nieuwste najaarskapsels hebben het allemaal.
Mercedes
Mercedes is er voor wie van stijlvol lang houdt. Deze coupe wordt geknipt op 20 tot 25 cm onder de schouders. De dégradé begint op 3 cm onder de kin en loopt door tot de langste mèche op het midden van de rug. Het geheel is geknipt in punt door middel van verschillende schaarknipjes op de laatste 10 cm, om de punten naar buiten te laten vallen. Brush met ronde borstel. Herneem de halve lengtes met een plat ijzer en werk de punten naar buiten.
Giulia
Dit kapsel valt 5 cm onder de schouders, terwijl de voorste mèche wordt geknipt tussen neus en mond. Het hele kapsel wordt gedegradeerd door fijne knipjes, zodat dunne haren volume krijgen. Voor de glamourversie van Giulia: droog met de vingers, breng een beetje mousse lOréal Technique Expert aan en rol het hele kapsel op dikke rollers. Als het haar droog is, borstel het in alle richtingen en eindig met het hoofd omlaag. Wintertip: een opvallende slag in het haar met een zijdelingse beweging.
Ondine
Deze carré is een echte basiscarré, waarbij de lengte het succes van de coupe bepaalt. De basis wordt op 3 cm onder de kin geknipt, met rechte knippen. De haren worden niet gedegradeerd maar gewoon lichtjes geëffileerd na het in model brengen met een halfronde borstel zo valt dit kapsel altijd goed. Werk af met een vleugje gloss. Om de rechtse kant van het kapsel te benadrukken, neem je de twee voorste mèches en rond je deze lichtjes om te vermijden dat de carré naar een kant duikt. (br.she)
Justin Timberlake heeft voor de komende herfst en winter een nieuwe collectie ontworpen, in samenwerking met William Ranst. De kleren zijn superdraagbaar en 'normaal', zeker naar modenormen. Kortom: geen redenen om niet als zoete broodjes over de toonbank te gaan.
Topontwerpers als Dior en Nina Ricci storten zich op de moslimamodemarkt en creëerden enkele abaya's, zwarte doeken die over de kledij van moslima's worden gedragen. De modeontwerpers hopen hiermee de rijke moslimvrouwen te kunnen bekoren.
Een abaya is een soort van hoofddoek, die een groot gedeelte van het bovenlichaam bedekt. Een typisch moslimkledingstuk, dat slechts een beperkt aantal vrouwen aanspreekt. Toch storten modeontwerpers als Christian Dior, Nina Ricci, Alberta feretti en Blumarine zich gewillig op deze markt.
De ontwerpers creëerden zelfs een geheel eigen modeshow waar ze hun abaya's aan een select groepje vrouwen toonden. Volgens insiders hopen de designers hun dalende verkoopcijfers op te krikken door andere modemarkten aan te boren. (br.nina)
Het was al een tijdje bekend: de Britse zangeres Lily Allen wordt het uithangbord voor de nieuwe tassenlijn van Chanel. Nu is echter ook het eerste beeld van de nieuwe campagne uitgelekt.
Wie nog steeds dacht dat Karl Lagerfeld een grapje maakte toen hij zei Lily Allen als nieuwe uithangbord te willen, wordt met deze foto met zijn neus op de feiten gedrukt. Allen is er in een van haar prinsessenoutfits op te zien terwijl Lagerfeld de laatste finishing touches voor zijn promotiefoto's uitvoert. Ondertussen werd ook de naam van de tassencollectie bekend: coco Cocoon bags.
Wie Burberry zegt,
denkt aan het typische zwart, wit- en rode strepenpatroon. Destijds
gebruikt als voering voor hun trenchcoat, siert het sinds 1967 vrijwel
alle Burberry ontwerpen. Na de paraplu's, tassen, sjaals en schoenen,
verdienen nu ook de zonnebrillen het typische patroon.
Stijlelementen Volgens
het Britse modehuis moet je outfit helemaal op elkaar worden afgestemd.
Stijlelementen uit de kleding- en accessoirelijnen zie je binnen elke
collectie telkens terug. Bij de zonnebrillen is dat niet anders.
Gesp De
veren van zonnebrillen worden opgesmukt door de typische ruit en op
sommige modellen vind je de gesp terug die ook op schoenen en tassen
staan. Deze zogenaamde 'buckle' wordt in de beroemde tassenlijn van
Burberry veelvuldig ingezet en daarom wordt deze nu ook subtiel
gebruikt in het design van de brillen. Zelfs het etui laat er geen
twijfel over bestaan en krijgt het patroon mee.
Sweet Face, de kledinglijn van Jennifer Lopez, is stopgezet. De zangeres from the Bronx besloot een einde te breien aan haar kledingambities omdat deze simpelweg te verlieslatend waren.
De 39-jarige Lopez begon haar kledinglijn in 2003 met de nodige glitz and glamour. Een speciale MTV-reeks volgde de zangeres op de voet, zodat iedereen duidelijk kon zien dat Lopez bij het productieproces betrokken was en strikt toekeek dat de kledij haar stempel droeg.
Na een goede start kelderde de verkoop van de kledinglijn echter. De verliezen stapelden zich zelfs zo op dat Lopez besloot de kledinglijn te stoppen. Bij de aankondiging liet ze echter wel weten in de toekomst de collectie nieuw leven te willen inblazen.