Cameron Diaz wil
duidelijk van haar brave imago af. Voor het Amerikaanse V-magazine
poseerde ze net als Madonna in de jaren '90 met een puntbeha,
laklederen dijenhoge laarzen van Prada en sexy hotpants.
Foto: V-magazine
Tatoeages Met
haar korte en platinablonde coupe moet zelfs met je twee keer kijken
voor je Cameron Diaz op de cover van V-magazine herkent. Dit in
combinatie een sexy puntbeha en valse tatoeages op de arm, lijkt de
actrice als twee druppels water op de Madonna van begin jaren '90.
Foto: V-magazine
Braaf meisje Cameron
Diaz staat bekend om haar brave look. Op de rode loper verschijnt ze
steevast met lange, klassieke jurken en houdt ze haar blonde kapsel
eenvoudig. Het is duidelijk dat ze met deze gewaagde en sexy fotoshoot
voor het modeblad haar imago wil bijsturen. Zelf zegt Cameron niet
langer een 'meisje' te willen spelen, daar is ze met haar 36 jaar te
oud voor. De actrice mikt vanaf nu enkel nog op ernstige rollen. (br.nina)
Omdat een gewaarschuwd mens voor twee telt ontwikkelde zonnemelkproducent Nivea enkele handige geheugensteuntjes en tips om de zomer veilig door te komen.
De juiste dosis zonnecrème is een streepje zonnecrème van je pols tot het topje van je middenvinger. Dit komt overeen met een koffielepeltje zonnecrème. Een handlengte crème is voldoende voor een arm of je gezicht, nek, en hals. Per been, voor je borst en buik moet je tweemaal deze hoeveelheid zonnecrème aanbrengen. Een handlengte zonnecrème van een volwassene komt overeen met ongeveer 15 keer sprayen met een zonnespray. De hoeveelheid die volwassenen dienen te gebruiken, is ook de aangewezen hoeveelheid voor kinderen.
Nog enkele handige tips: Kies een beschermingsfactor die past bij je huidtype. Breng de zonnecrème altijd royaal aan voor het zonnen. Breng de zonnecrème regelmatig opnieuw aan, minstens om de twee uur, ook na het zwemmen en afdrogen. Vermijd de intensieve middagzon tussen 11u en 15u en langdurige blootstelling aan de zon. Houd kinderen jonger dan twee jaar en babys uit de volle zon. Hun huid is immers nog niet voldoende gepigmenteerd op die leeftijd. Bescherm ze met kleding en gebruik een zonnemelk met een hoge beschermingsfactor voor de onbedekte delen.
In de Columbiaanse stad Cali werd een opmerkelijke modeshow gehouden voor lingerie en badpakken. De Angeles-modeshow (Engelenmodeshow) was caliente (warm). Hier enkele voorbeelden.
Christy Turlington is alweer te zien voor Yves Saint Laurent
Christy Turlington wordt het nieuwe gezicht voor Yves Saint Laurent. Het Amerikaans model zal de herfst- en wintercollectie promoten.
Het 40-jarige model maakte eerder al reclame voor Calvin Klein, Maybelline en Versace. Nu zal Turlington te zien zijn voor de nieuwe collectie van Yves Saint Laurent, ontworpen door Stefano Pilati. Het is vijf jaar geleden dat het model nog reclame maakte voor YSL.
Modebedrijven doen steeds meer beroep op oudere modellen. Zo kondigde model Twiggy onlangs haar terugkeer aan. Ook Linda Evangelista en Claudia Schiffer zijn nog actief als model.(br.she)
'Fat'-shionista's, vrouwelijke modefreaks met een maatje meer, hebben
ervoor gezorgd dat rondingen op de catwalk weer helemaal terug zijn.
Een nodig tegengewicht tegen de fameuze size zero-modellen die het
modebeeld nu domineren. Icoon van de beweging is Beth Ditto, zangeres
van The Gossip.
Mode
voor 'vollere vrouwen' heeft nu zelfs een eigen modeweek gekregen in
New York. De fuller-figured fashion week bewees dat er een markt
bestaat voor modieuze vrouwenkleren. New York kiest daarmee als eerste
modestad voor wat onvermijdelijk lijkt: ook toffe kleren maken voor
vrouwen die niet lijken op een kapstok. Bloggers pikken dat signaal
naar eigen zeggen ook op. "Rondingen zijn helemaal terug", meldt Diane
Dennis van 'Fat Girls like nice clothes too'.
Beth
Ditto bewijst dat vollere of zelfs dikke vrouwen ook heel modieus
kunnen zijn. In haar kielzog pleiten ook het grotematenmodel Whitney
Thompson, en zangeres Adele voor echte mode voor grote maten. Adele
verscheen zelfs in Vogue, dat jaren geleden Oprah Winfrey niet wilde
'omdat ze te veel woog'. Er is hoop voor iedereen. (br.hln)
De warme zonnestralen voelen heerlijk aan, en krikken ons humeur op. Spijtig genoeg zijn er ook nadelen aan het warme zomerweer, je zweet veel sneller en geurtjes krijgen vrij spel. Wij zetten enkele handige tips op een rijtje om transpiratie tegen te gaan en koel door de zomer te stappen.
Zweet is van nature geurloos maar door invloed van bacteriën krijgt het zijn typische 'zweetgeur'. De sleutel naar een minder zichtbare en ruikbare transpiratie is dan ook een goede verzorging. Zorg er steeds voor dat je haartjes netjes afgeschoren zijn onder je oksels, haartjes zijn namelijk de perfecte broeihaard voor bacteriën. Blijf tijdens de zomer ook ver weg van synthetische stoffen, zij laten je huid bijna niet ademen waardoor je sneller begint te transpireren.
Probeer bij je schoenkeuze steeds voor zalen op basis van koolstof te kiezen. Zij helpen geurtjes absorberen. Smeer ook dagelijks een beetje talkpoeder op je voeten en tussen je tenen, dit zal de transpiratie tegen gaan. Let op je voeding, want ook wat je eet bepaalt je transpiratieniveau. Blijf weg van te veel vetten en kruiden.
Kies voor een deodorant in spray- of stickvorm. Deze zijn efficiënter dan een nevelwater. Kijk bij de keuze steeds dat je deo aloë vera of katoen- en zijde-extracten bevat, deze hydrateren je huid zonder zo tot meer transpiratie aan te zetten.
David en Victoria Beckham maken samen reclame voor Emporio Armani. Het duo promoot de ondergoedlijn met een sexy fotoshoot.
De Beckhams werden gefotografeerd door de bekende fotografen Mert Alas en Marcus Piggott. Het duo werkte eerder al samen met David en Victoria Beckham, maar telkens voor een afzonderlijke fotosessie. Net zoals in andere reclames hebben de Beckhams er weer iets sexy van gemaakt.
De advertentie zal niet alleen verschijnen in tijdschriften, maar ook op reclameborden in New York, Los Angeles, Londen, Milaan, Rome, Parijs en Tokio. Hopelijk zorgen ze niet voor verkeersoverlast, zoals eerder gebeurde bij David Beckham. (br.she)
De jeanstrends voor 2009 vallen gemakkelijk samen te vatten: divers en
dus voor elk wat wils. In 2009 overheerst niet één soort jeans, maar
bestaan verschillende trendy stijlen naast elkaar.
1) Boyfriend jeans Een
van de meest opvallend (en minst flatterende) jeanstrends is de
zogenaamde 'boyfriend jeans'. Deze jeans heeft een rechte snit en een
flexibele stof. Hoe je deze jeans combineert, is in dit geval heel
belangrijk wil je er niet uitzien als een ballon. Kies voor een strak
topje of hemdje of een lang t-shirt dat netjes om je lijf zit.
Ballerina's of hakken zijn een go, sportschoenen een no-go. Als je deze
broek oprolt, doe het dan een beetje slordig
2) Gescheurde jeans Veel
populairder, zowel bij celebs als het publiek, is de gescheurde jeans.
Sommige kiezen voor een klein of goed geplaatste scheurtje, anderen
gaan all the way met een visgraat-scheur over de hele lengte van de
broek of een grote scheur bij de knie. Heel handig in tijden van
economische crisis, want nu kan je je 'kapotte' jeans gewoon nog wat
langer dragen. Combineer met een drukke print, een simpel wit t-shirtje
of een tuniek.
3) Leder jeans Deze
vreemde combinatie van een leren broek en jeans, is aan een
voorzichtige opmars bezig. Kan in skinny of bootcut en zou wonderen
doen voor ieders figuur.
4) De klassiekers Zowel de klassieke jeans, als de skinny jeans én de boot cut jeans zijn hip, hot en kunnen door elkaar gedragen worden. - de klassieke jeans
is in een donkere stof, een rechte snit en een redelijk breed bij de
middel. Hij heeft een metallic knoop en past zowel mannen als vrouwen,
behalve als ze korte benen hebben. Zij kiezen beter voor een jeans met
een hoge taille. Ook voor mensen die hun buikje willen wegsteken, omdat
deze jeans werkt als een korset. Niet vergeten ademhalen! - De bootcut jeans
kenmerkt zich door de wijduitlopende onderkant. Een beetje zoals
olifantenpijpen, maar dan minder extreem. Afhankelijk van de
accessoires is deze jeans casual, business of goed om uit te gaan. Kies
voor hakken, zeker als je korte benen hebt. Zijn je benen lang genoeg,
dan kunnen ballerina's of platte pumps ook, maar zeker geen slippers! - De skinny jeans
hoeft weinig uitleg: deze jeans is zo smal dat ze aanvoelt als een
tweede huid. Kenmerkend is ook dat je jezelf erin moet persen en eruit
moet pellen. Helaas: niet geschikt voor elke lichaamsbouw, zeker niet
voor vrouwen met een stevige kont of ronde billen. Dit seizoen draag je
ze in lichte kleuren tot halverwege de kuit, met losse tunieken of
lange truien.
5) Kleur De tijd dat
jeans alleen blauw was, ligt lang achter ons. De tijd dat rode, groene
of grijze jeans out was ook, want dit jaar kan je jeans kopen in élke
kleur je wil.
Chignons, een kleine vetkuif, krullen en strakke ultralange bobs, ... Het najaar belooft wel erg gevarieerd te worden. Wij zetten alvast de leukste foto's voor jullie op een rijtje!
Kappersketen Mods Hair neemt je zoals elk jaar op sleeptouw voor een winter vol verleiding. Van een ritje in een Rolls tot een bout losschroeven in avondkledij, de nieuwste najaarskapsels hebben het allemaal.
Mercedes
Mercedes is er voor wie van stijlvol lang houdt. Deze coupe wordt geknipt op 20 tot 25 cm onder de schouders. De dégradé begint op 3 cm onder de kin en loopt door tot de langste mèche op het midden van de rug. Het geheel is geknipt in punt door middel van verschillende schaarknipjes op de laatste 10 cm, om de punten naar buiten te laten vallen. Brush met ronde borstel. Herneem de halve lengtes met een plat ijzer en werk de punten naar buiten.
Giulia
Dit kapsel valt 5 cm onder de schouders, terwijl de voorste mèche wordt geknipt tussen neus en mond. Het hele kapsel wordt gedegradeerd door fijne knipjes, zodat dunne haren volume krijgen. Voor de glamourversie van Giulia: droog met de vingers, breng een beetje mousse lOréal Technique Expert aan en rol het hele kapsel op dikke rollers. Als het haar droog is, borstel het in alle richtingen en eindig met het hoofd omlaag. Wintertip: een opvallende slag in het haar met een zijdelingse beweging.
Ondine
Deze carré is een echte basiscarré, waarbij de lengte het succes van de coupe bepaalt. De basis wordt op 3 cm onder de kin geknipt, met rechte knippen. De haren worden niet gedegradeerd maar gewoon lichtjes geëffileerd na het in model brengen met een halfronde borstel zo valt dit kapsel altijd goed. Werk af met een vleugje gloss. Om de rechtse kant van het kapsel te benadrukken, neem je de twee voorste mèches en rond je deze lichtjes om te vermijden dat de carré naar een kant duikt. (br.she)
Justin Timberlake heeft voor de komende herfst en winter een nieuwe collectie ontworpen, in samenwerking met William Ranst. De kleren zijn superdraagbaar en 'normaal', zeker naar modenormen. Kortom: geen redenen om niet als zoete broodjes over de toonbank te gaan.
Topontwerpers als Dior en Nina Ricci storten zich op de moslimamodemarkt en creëerden enkele abaya's, zwarte doeken die over de kledij van moslima's worden gedragen. De modeontwerpers hopen hiermee de rijke moslimvrouwen te kunnen bekoren.
Een abaya is een soort van hoofddoek, die een groot gedeelte van het bovenlichaam bedekt. Een typisch moslimkledingstuk, dat slechts een beperkt aantal vrouwen aanspreekt. Toch storten modeontwerpers als Christian Dior, Nina Ricci, Alberta feretti en Blumarine zich gewillig op deze markt.
De ontwerpers creëerden zelfs een geheel eigen modeshow waar ze hun abaya's aan een select groepje vrouwen toonden. Volgens insiders hopen de designers hun dalende verkoopcijfers op te krikken door andere modemarkten aan te boren. (br.nina)
Het was al een tijdje bekend: de Britse zangeres Lily Allen wordt het uithangbord voor de nieuwe tassenlijn van Chanel. Nu is echter ook het eerste beeld van de nieuwe campagne uitgelekt.
Wie nog steeds dacht dat Karl Lagerfeld een grapje maakte toen hij zei Lily Allen als nieuwe uithangbord te willen, wordt met deze foto met zijn neus op de feiten gedrukt. Allen is er in een van haar prinsessenoutfits op te zien terwijl Lagerfeld de laatste finishing touches voor zijn promotiefoto's uitvoert. Ondertussen werd ook de naam van de tassencollectie bekend: coco Cocoon bags.
Wie Burberry zegt,
denkt aan het typische zwart, wit- en rode strepenpatroon. Destijds
gebruikt als voering voor hun trenchcoat, siert het sinds 1967 vrijwel
alle Burberry ontwerpen. Na de paraplu's, tassen, sjaals en schoenen,
verdienen nu ook de zonnebrillen het typische patroon.
Stijlelementen Volgens
het Britse modehuis moet je outfit helemaal op elkaar worden afgestemd.
Stijlelementen uit de kleding- en accessoirelijnen zie je binnen elke
collectie telkens terug. Bij de zonnebrillen is dat niet anders.
Gesp De
veren van zonnebrillen worden opgesmukt door de typische ruit en op
sommige modellen vind je de gesp terug die ook op schoenen en tassen
staan. Deze zogenaamde 'buckle' wordt in de beroemde tassenlijn van
Burberry veelvuldig ingezet en daarom wordt deze nu ook subtiel
gebruikt in het design van de brillen. Zelfs het etui laat er geen
twijfel over bestaan en krijgt het patroon mee.
Sweet Face, de kledinglijn van Jennifer Lopez, is stopgezet. De zangeres from the Bronx besloot een einde te breien aan haar kledingambities omdat deze simpelweg te verlieslatend waren.
De 39-jarige Lopez begon haar kledinglijn in 2003 met de nodige glitz and glamour. Een speciale MTV-reeks volgde de zangeres op de voet, zodat iedereen duidelijk kon zien dat Lopez bij het productieproces betrokken was en strikt toekeek dat de kledij haar stempel droeg.
Na een goede start kelderde de verkoop van de kledinglijn echter. De verliezen stapelden zich zelfs zo op dat Lopez besloot de kledinglijn te stoppen. Bij de aankondiging liet ze echter wel weten in de toekomst de collectie nieuw leven te willen inblazen.
Deze zomer gaat Nina op zoek naar een
NINA-model. Geen vrouw met ideale maten of een wandelend skelet, maar
een echte, pittige vrouw met uitstraling. JIJ kan dat model worden.
Hoe
doe je dat? Ga naar één van de events waar moderedactrice Ilse Bal zal
rondlopen om uit het publiek een 'model van de dag' te kiezen. Volgende
week maak je alvast kans op deze plaatsen:
Donderdag 9 juli: Rivierenhof Deurne, show Alex Agnew.
Vrijdag 10 juli: Gent Jazz Festival
Zaterdag 11 juli: Cactus Festival in Brugge (Paul Weller, Novastar)
Maandag 13 juli: VTM Blankenberge, opnames Let's hit the road
Kledij die deze zomer niet in je kast mag ontbreken
Kledij die deze zomer niet in je kast mag ontbreken
.
De zomer is er, daar bestaat nu geen twijfel meer over. Maar wat moet
je dragen als je deze zomer helemaal mee wil zijn? Wij geven enkele
tips: 1) Kleine witte jurk Geen
meer zomerse kleur dan wit, zeker als je al een kleurtje hebt gekregen.
Een witte broek, rok of jurk hoeven zelfs niet met iets kleurrijk
gecombineerd te worden. Wit kan en mag in de zomer. Anno 2009 is een
korte, witte jurk (naar analogie met de kleine, zwarte jurk in de
winter) hét van hét.
Het kleine witte jurkje is heet.
2) Kleuren Alle dagen
iets wit dragen is ook maar saai. Kies daarom ook voor kleur, en wees
niet te beschroomd om het te laten knallen (of vloeken). Framboosroze,
fuschia, koningsblauw of okergeel zijn goede keuzes deze zomer. Een
outfit in één kleur is te verkiezen.
3) Print Dé
print deze zomer is het vlindermotief. De sleutel hier is wel:
dosering. Kies één kledingsstuk in deze print, en hou de rest (ook je
accessoires) sober. Alleen zo zie je er niet kinderachtig uit.
Wie
het toch niet wil wagen, kan kiezen voor grote, onregelmatige polkadots
in verschillende kleuren of vrolijke bloemenmotieven. 4) Doorkijk De
jurken deze zomer mogen een ietsiepietsie doorzichtig zijn. Soms ligt
dat aan de stof, soms aan het ontwerp dat een stukje bloot geeft. De
korte bandagejurk is daarbij een goed voorbeeld.
5) Schoenen Twee
dingen tellen voor de zomerschoen 2009: hoge (soms kunstige) hak en
leren riempjes. De gladiatorsandaal meets de stiletto, en dit in een
eindeloze reek varianten.
6) Zomerhoed Niet te groot, niet te slap en niet van stro: zo kan je de hoedentrends voor de zomer van 2009 samenvatten.
7) Frutsels Hoe
we de lange, slappe, hangende dragen moeten noemen, weten we niet.
Frutsels komt nog het best in de buurt van wat in het engels 'fringed'
heet. Valt niet aan te ontkomen deze zomer.
Ook de frutsels zijn overal: kleren, schoenen en tassen.
8) Goud In beperkte dosissen kan iets goudkleurig je outfit (of je lijf) net dat tikje meer geven. Gewoon doén, zeker deze zomer.
Kopp iets goudkleurig, adviseert Vogue.
9) Asymmetrische jurken Ze zijn er nog en ze zijn hotter dan ooit: de jurken die je draagt op één schouder.
10) Handtas Een grote die je over je lijf slingert, of een kleine clutch. De andere zijn zo last season.
Bulgari
brengt naar goede gewoonten een zomers nieuw geurtje op de markt. 'Blu
Eau de Parfum II' heet het nieuwe hebbeding, en heeft Laetitia Casta
als uithangbord.
Het parfum bevat noten van violet, steranijs,
mandarijn, zoethout en musk en is gebaseerd op de typische moderne
kleur blauw. Het parfum wordt gepromoot door model Laetitia Casta, en
is verkrijgbaar in 30, 50 en 75 ml.
Het Parijse modehuis Pierre Cardin komt binnenkort misschien in Chinese
handen. Twee Chinese bedrijven zijn in een overnamestrijd verwikkeld,
meldt de Parijse economiewebsite eco89 maandag. De Parijse krant Le
Figaro meldt dat het Chinese confectiehuis Guangzhou Jiansheng Trading
een beslissing binnen een maand verwacht. Het merk is geliefd in China
en Japan, maar heeft in Frankrijk veel van zijn exclusiviteit verloren.
Ontwerper voor Beatles De
86 jaar oude modeontwerper werd begin juni na een flauwte naar een
ziekenhuis in Marseille gebracht. Pierre Cardin woont in Lacoste, in de
Provence, waar hij elke zomer een muziek- en theaterfestival opzet. Hij
ontwierp creaties voor Christian Dior en was de eerste die
confectiekleding aanbood. Tot zijn klanten behoren Jackie Kennedy en de
Beatles.
800 licenties De groep Pierre
Cardin verkoopt al zijn textiel- en accessoirelicenties in China voor
een bedrag van 200 miljoen euro, maar niet het merk, zei Pierre Cardin
zelf aan AFP. De onderhandelingen gaan over 32 licenties en het
contract moet binnenkort ondertekend worden, voegde hij eraan toe. De
kopers zijn "Chinese bedrijven". Volgens een woordvoerder van de groep
gaat het om Jiangsheng Trading Company en Cardanro. Pierre Cardin heeft
vandaag ongeveer 800 licenties verspreid over 140 landen.
Ondanks alle geruchten dat Emma Watson het roer van Keira Knightley zou overnemen binnen Chanel, komt het mode-imperium terug aanzetten met een overdonderende campagne met Keira Knightley.
De campagne straalt de pure, authentieke vrouwelijkheid uit die Coco Chanel in gedachten had toen ze haar succesvolle modelabel opstartte. Keira Knightley schittert ook dit jaar, ondanks de geruchtenmolen omtrent een overname door Emma Watson, weer als nooit tevoren in de parfumcampagne.
Kaiser Karl, zoals Karl Lagerfeld weleens genoemd wordt, gaf Knightley dit jaar de onvervalste Chanel Coco look mee, parels
Van Beirendonck eigenzinnige Belgische modeontwerper
kiest in Parijs voor borsthaar en buikje
Een bonk van
een kerel met een roze zonnebrilletje? Dat moet Van Beirendonck zijn
die tijdens de modeweek voor heren in Parijs niet alleen opviel met
zijn pasteltinten, maar ook met zijn 'echte venten' op de catwalk.
Nooit verlegen om een stunt of een statement,
slaagde de Antwerpse ontwerper Walter Van Beirendonck er tijdens de
herenmodeweek in Parijs toch weer in van zich te laten spreken met zijn
'Wonder'-collectie voor de lente en zomer van 2010. Vorig jaar blies
Van Beirendonck nog een reeks frêle jongensachtige modellen de catwalk
op, dit jaar stapte hij stevig door met een gezelschap dat wel uit een
Antwerps café aan de haven leek te komen. Echte venten dus: baarden,
borsthaar, tattoos en buikje inbegrepen.
Van
Beirendonck organiseerde na een oproep via zijn website een casting om
aan zijn modellen te geraken en uiteindelijk vond hij zijn 'beren' in
onder meer Nederland, Spanje en New York. 'Dit zijn geen professionele
catwalkmodellen en het grote voordeel is dat deze mensen zich voor de
volle honderd procent inzetten', zegt Van Beirendonck. 'Ze kunnen ook
tegen een stootje, wat je niet kon beweren van de slanke modellen
waarmee ik vorig jaar heb gewerkt. Na de show vielen die backstage zo
ongeveer flauw. Wat zou je willen, die jongens eten nauwelijks want ze
moeten op hun lijn letten. Dit jaar wou ik echt voor energie gaan.'
Met zijn kloeke kerels lijkt Van Beirendonck wel kopieën van zichzelf
te hebben gekozen, zeker omdat de combinatie kale knikker plus stevige
baard, opvallend vaak voorkwam. Tegelijk is het natuurlijk ook zo dat
de tijden van ziekelijke, graatmagere modellen voorbij zijn en dat
heeft beslist ook meegespeeld in 's mans keuze voor heren naar wiens
mannelijkheid je niet hoeft te raden.
Toch zou
Van Beirendonck zichzelf verloochenen als hij al dat kloeke testosteron
niet zou verpakken in kleurrijke, speelse outfits. 'Ik kan niet
anders', aldus de ontwerper, 'ik moet gewoon met kleuren werken, hoewel
mijn keuze voor fluo en pasteltinten toch weer een heel andere
collectie oplevert dan vorig jaar. Bovendien zijn mijn creaties dit
keer ook beschikbaar in XXL.'
Dat was er in
Parijs ook te zien, want Van Beirendonck probeert niet te verhullen dat
zijn modellen wel eens een paar pinten lusten. En dus drapeert hij
losse, openhangende hemden over de buikjes, gooit er een oversized
groen jasje overheen en ritst hij overalls open zodat er torso's met
een weelderig vachtje tevoorschijn komen. Of méér, want bij wijze van
orgelpunt stapten Van Beirendoncks beren ook in grappige rood-witte
slips de catwalk op. (br Het Nieuwsblad Jo De Ruyck)