Chignons, een kleine vetkuif, krullen en strakke ultralange bobs, ... Het najaar belooft wel erg gevarieerd te worden. Wij zetten alvast de leukste foto's voor jullie op een rijtje!
Kappersketen Mods Hair neemt je zoals elk jaar op sleeptouw voor een winter vol verleiding. Van een ritje in een Rolls tot een bout losschroeven in avondkledij, de nieuwste najaarskapsels hebben het allemaal.
Mercedes
Mercedes is er voor wie van stijlvol lang houdt. Deze coupe wordt geknipt op 20 tot 25 cm onder de schouders. De dégradé begint op 3 cm onder de kin en loopt door tot de langste mèche op het midden van de rug. Het geheel is geknipt in punt door middel van verschillende schaarknipjes op de laatste 10 cm, om de punten naar buiten te laten vallen. Brush met ronde borstel. Herneem de halve lengtes met een plat ijzer en werk de punten naar buiten.
Giulia
Dit kapsel valt 5 cm onder de schouders, terwijl de voorste mèche wordt geknipt tussen neus en mond. Het hele kapsel wordt gedegradeerd door fijne knipjes, zodat dunne haren volume krijgen. Voor de glamourversie van Giulia: droog met de vingers, breng een beetje mousse lOréal Technique Expert aan en rol het hele kapsel op dikke rollers. Als het haar droog is, borstel het in alle richtingen en eindig met het hoofd omlaag. Wintertip: een opvallende slag in het haar met een zijdelingse beweging.
Ondine
Deze carré is een echte basiscarré, waarbij de lengte het succes van de coupe bepaalt. De basis wordt op 3 cm onder de kin geknipt, met rechte knippen. De haren worden niet gedegradeerd maar gewoon lichtjes geëffileerd na het in model brengen met een halfronde borstel zo valt dit kapsel altijd goed. Werk af met een vleugje gloss. Om de rechtse kant van het kapsel te benadrukken, neem je de twee voorste mèches en rond je deze lichtjes om te vermijden dat de carré naar een kant duikt. (br.she)
Justin Timberlake heeft voor de komende herfst en winter een nieuwe collectie ontworpen, in samenwerking met William Ranst. De kleren zijn superdraagbaar en 'normaal', zeker naar modenormen. Kortom: geen redenen om niet als zoete broodjes over de toonbank te gaan.
Topontwerpers als Dior en Nina Ricci storten zich op de moslimamodemarkt en creëerden enkele abaya's, zwarte doeken die over de kledij van moslima's worden gedragen. De modeontwerpers hopen hiermee de rijke moslimvrouwen te kunnen bekoren.
Een abaya is een soort van hoofddoek, die een groot gedeelte van het bovenlichaam bedekt. Een typisch moslimkledingstuk, dat slechts een beperkt aantal vrouwen aanspreekt. Toch storten modeontwerpers als Christian Dior, Nina Ricci, Alberta feretti en Blumarine zich gewillig op deze markt.
De ontwerpers creëerden zelfs een geheel eigen modeshow waar ze hun abaya's aan een select groepje vrouwen toonden. Volgens insiders hopen de designers hun dalende verkoopcijfers op te krikken door andere modemarkten aan te boren. (br.nina)
Het was al een tijdje bekend: de Britse zangeres Lily Allen wordt het uithangbord voor de nieuwe tassenlijn van Chanel. Nu is echter ook het eerste beeld van de nieuwe campagne uitgelekt.
Wie nog steeds dacht dat Karl Lagerfeld een grapje maakte toen hij zei Lily Allen als nieuwe uithangbord te willen, wordt met deze foto met zijn neus op de feiten gedrukt. Allen is er in een van haar prinsessenoutfits op te zien terwijl Lagerfeld de laatste finishing touches voor zijn promotiefoto's uitvoert. Ondertussen werd ook de naam van de tassencollectie bekend: coco Cocoon bags.
Wie Burberry zegt,
denkt aan het typische zwart, wit- en rode strepenpatroon. Destijds
gebruikt als voering voor hun trenchcoat, siert het sinds 1967 vrijwel
alle Burberry ontwerpen. Na de paraplu's, tassen, sjaals en schoenen,
verdienen nu ook de zonnebrillen het typische patroon.
Stijlelementen Volgens
het Britse modehuis moet je outfit helemaal op elkaar worden afgestemd.
Stijlelementen uit de kleding- en accessoirelijnen zie je binnen elke
collectie telkens terug. Bij de zonnebrillen is dat niet anders.
Gesp De
veren van zonnebrillen worden opgesmukt door de typische ruit en op
sommige modellen vind je de gesp terug die ook op schoenen en tassen
staan. Deze zogenaamde 'buckle' wordt in de beroemde tassenlijn van
Burberry veelvuldig ingezet en daarom wordt deze nu ook subtiel
gebruikt in het design van de brillen. Zelfs het etui laat er geen
twijfel over bestaan en krijgt het patroon mee.
Sweet Face, de kledinglijn van Jennifer Lopez, is stopgezet. De zangeres from the Bronx besloot een einde te breien aan haar kledingambities omdat deze simpelweg te verlieslatend waren.
De 39-jarige Lopez begon haar kledinglijn in 2003 met de nodige glitz and glamour. Een speciale MTV-reeks volgde de zangeres op de voet, zodat iedereen duidelijk kon zien dat Lopez bij het productieproces betrokken was en strikt toekeek dat de kledij haar stempel droeg.
Na een goede start kelderde de verkoop van de kledinglijn echter. De verliezen stapelden zich zelfs zo op dat Lopez besloot de kledinglijn te stoppen. Bij de aankondiging liet ze echter wel weten in de toekomst de collectie nieuw leven te willen inblazen.
Deze zomer gaat Nina op zoek naar een
NINA-model. Geen vrouw met ideale maten of een wandelend skelet, maar
een echte, pittige vrouw met uitstraling. JIJ kan dat model worden.
Hoe
doe je dat? Ga naar één van de events waar moderedactrice Ilse Bal zal
rondlopen om uit het publiek een 'model van de dag' te kiezen. Volgende
week maak je alvast kans op deze plaatsen:
Donderdag 9 juli: Rivierenhof Deurne, show Alex Agnew.
Vrijdag 10 juli: Gent Jazz Festival
Zaterdag 11 juli: Cactus Festival in Brugge (Paul Weller, Novastar)
Maandag 13 juli: VTM Blankenberge, opnames Let's hit the road
Kledij die deze zomer niet in je kast mag ontbreken
Kledij die deze zomer niet in je kast mag ontbreken
.
De zomer is er, daar bestaat nu geen twijfel meer over. Maar wat moet
je dragen als je deze zomer helemaal mee wil zijn? Wij geven enkele
tips: 1) Kleine witte jurk Geen
meer zomerse kleur dan wit, zeker als je al een kleurtje hebt gekregen.
Een witte broek, rok of jurk hoeven zelfs niet met iets kleurrijk
gecombineerd te worden. Wit kan en mag in de zomer. Anno 2009 is een
korte, witte jurk (naar analogie met de kleine, zwarte jurk in de
winter) hét van hét.
Het kleine witte jurkje is heet.
2) Kleuren Alle dagen
iets wit dragen is ook maar saai. Kies daarom ook voor kleur, en wees
niet te beschroomd om het te laten knallen (of vloeken). Framboosroze,
fuschia, koningsblauw of okergeel zijn goede keuzes deze zomer. Een
outfit in één kleur is te verkiezen.
3) Print Dé
print deze zomer is het vlindermotief. De sleutel hier is wel:
dosering. Kies één kledingsstuk in deze print, en hou de rest (ook je
accessoires) sober. Alleen zo zie je er niet kinderachtig uit.
Wie
het toch niet wil wagen, kan kiezen voor grote, onregelmatige polkadots
in verschillende kleuren of vrolijke bloemenmotieven. 4) Doorkijk De
jurken deze zomer mogen een ietsiepietsie doorzichtig zijn. Soms ligt
dat aan de stof, soms aan het ontwerp dat een stukje bloot geeft. De
korte bandagejurk is daarbij een goed voorbeeld.
5) Schoenen Twee
dingen tellen voor de zomerschoen 2009: hoge (soms kunstige) hak en
leren riempjes. De gladiatorsandaal meets de stiletto, en dit in een
eindeloze reek varianten.
6) Zomerhoed Niet te groot, niet te slap en niet van stro: zo kan je de hoedentrends voor de zomer van 2009 samenvatten.
7) Frutsels Hoe
we de lange, slappe, hangende dragen moeten noemen, weten we niet.
Frutsels komt nog het best in de buurt van wat in het engels 'fringed'
heet. Valt niet aan te ontkomen deze zomer.
Ook de frutsels zijn overal: kleren, schoenen en tassen.
8) Goud In beperkte dosissen kan iets goudkleurig je outfit (of je lijf) net dat tikje meer geven. Gewoon doén, zeker deze zomer.
Kopp iets goudkleurig, adviseert Vogue.
9) Asymmetrische jurken Ze zijn er nog en ze zijn hotter dan ooit: de jurken die je draagt op één schouder.
10) Handtas Een grote die je over je lijf slingert, of een kleine clutch. De andere zijn zo last season.
Bulgari
brengt naar goede gewoonten een zomers nieuw geurtje op de markt. 'Blu
Eau de Parfum II' heet het nieuwe hebbeding, en heeft Laetitia Casta
als uithangbord.
Het parfum bevat noten van violet, steranijs,
mandarijn, zoethout en musk en is gebaseerd op de typische moderne
kleur blauw. Het parfum wordt gepromoot door model Laetitia Casta, en
is verkrijgbaar in 30, 50 en 75 ml.
Het Parijse modehuis Pierre Cardin komt binnenkort misschien in Chinese
handen. Twee Chinese bedrijven zijn in een overnamestrijd verwikkeld,
meldt de Parijse economiewebsite eco89 maandag. De Parijse krant Le
Figaro meldt dat het Chinese confectiehuis Guangzhou Jiansheng Trading
een beslissing binnen een maand verwacht. Het merk is geliefd in China
en Japan, maar heeft in Frankrijk veel van zijn exclusiviteit verloren.
Ontwerper voor Beatles De
86 jaar oude modeontwerper werd begin juni na een flauwte naar een
ziekenhuis in Marseille gebracht. Pierre Cardin woont in Lacoste, in de
Provence, waar hij elke zomer een muziek- en theaterfestival opzet. Hij
ontwierp creaties voor Christian Dior en was de eerste die
confectiekleding aanbood. Tot zijn klanten behoren Jackie Kennedy en de
Beatles.
800 licenties De groep Pierre
Cardin verkoopt al zijn textiel- en accessoirelicenties in China voor
een bedrag van 200 miljoen euro, maar niet het merk, zei Pierre Cardin
zelf aan AFP. De onderhandelingen gaan over 32 licenties en het
contract moet binnenkort ondertekend worden, voegde hij eraan toe. De
kopers zijn "Chinese bedrijven". Volgens een woordvoerder van de groep
gaat het om Jiangsheng Trading Company en Cardanro. Pierre Cardin heeft
vandaag ongeveer 800 licenties verspreid over 140 landen.
Ondanks alle geruchten dat Emma Watson het roer van Keira Knightley zou overnemen binnen Chanel, komt het mode-imperium terug aanzetten met een overdonderende campagne met Keira Knightley.
De campagne straalt de pure, authentieke vrouwelijkheid uit die Coco Chanel in gedachten had toen ze haar succesvolle modelabel opstartte. Keira Knightley schittert ook dit jaar, ondanks de geruchtenmolen omtrent een overname door Emma Watson, weer als nooit tevoren in de parfumcampagne.
Kaiser Karl, zoals Karl Lagerfeld weleens genoemd wordt, gaf Knightley dit jaar de onvervalste Chanel Coco look mee, parels
Van Beirendonck eigenzinnige Belgische modeontwerper
kiest in Parijs voor borsthaar en buikje
Een bonk van
een kerel met een roze zonnebrilletje? Dat moet Van Beirendonck zijn
die tijdens de modeweek voor heren in Parijs niet alleen opviel met
zijn pasteltinten, maar ook met zijn 'echte venten' op de catwalk.
Nooit verlegen om een stunt of een statement,
slaagde de Antwerpse ontwerper Walter Van Beirendonck er tijdens de
herenmodeweek in Parijs toch weer in van zich te laten spreken met zijn
'Wonder'-collectie voor de lente en zomer van 2010. Vorig jaar blies
Van Beirendonck nog een reeks frêle jongensachtige modellen de catwalk
op, dit jaar stapte hij stevig door met een gezelschap dat wel uit een
Antwerps café aan de haven leek te komen. Echte venten dus: baarden,
borsthaar, tattoos en buikje inbegrepen.
Van
Beirendonck organiseerde na een oproep via zijn website een casting om
aan zijn modellen te geraken en uiteindelijk vond hij zijn 'beren' in
onder meer Nederland, Spanje en New York. 'Dit zijn geen professionele
catwalkmodellen en het grote voordeel is dat deze mensen zich voor de
volle honderd procent inzetten', zegt Van Beirendonck. 'Ze kunnen ook
tegen een stootje, wat je niet kon beweren van de slanke modellen
waarmee ik vorig jaar heb gewerkt. Na de show vielen die backstage zo
ongeveer flauw. Wat zou je willen, die jongens eten nauwelijks want ze
moeten op hun lijn letten. Dit jaar wou ik echt voor energie gaan.'
Met zijn kloeke kerels lijkt Van Beirendonck wel kopieën van zichzelf
te hebben gekozen, zeker omdat de combinatie kale knikker plus stevige
baard, opvallend vaak voorkwam. Tegelijk is het natuurlijk ook zo dat
de tijden van ziekelijke, graatmagere modellen voorbij zijn en dat
heeft beslist ook meegespeeld in 's mans keuze voor heren naar wiens
mannelijkheid je niet hoeft te raden.
Toch zou
Van Beirendonck zichzelf verloochenen als hij al dat kloeke testosteron
niet zou verpakken in kleurrijke, speelse outfits. 'Ik kan niet
anders', aldus de ontwerper, 'ik moet gewoon met kleuren werken, hoewel
mijn keuze voor fluo en pasteltinten toch weer een heel andere
collectie oplevert dan vorig jaar. Bovendien zijn mijn creaties dit
keer ook beschikbaar in XXL.'
Dat was er in
Parijs ook te zien, want Van Beirendonck probeert niet te verhullen dat
zijn modellen wel eens een paar pinten lusten. En dus drapeert hij
losse, openhangende hemden over de buikjes, gooit er een oversized
groen jasje overheen en ritst hij overalls open zodat er torso's met
een weelderig vachtje tevoorschijn komen. Of méér, want bij wijze van
orgelpunt stapten Van Beirendoncks beren ook in grappige rood-witte
slips de catwalk op. (br Het Nieuwsblad Jo De Ruyck)
Het is reeds de tweede keer dat Madonna model staat voor de campagne van handtassenproducent Louis Vuitton, en ze lijkt beter te worden met de jaren.
Het eerste campagnebeeld van de nieuwe Louis-Vuittoncollectie is gelekt. Op de foto staat een ronduit feeërieke Madonna te schitteren. De popqueen ziet er zelfs zo verbluffend uit, dat alle aandacht wordt weggeleid van de nieuwe, eveneens vernieuwende Vuitton-handtas. (br.she)
Wie dacht deze zomer in nonchalante shorts naar het strand te trekken,
is eraan voor de moeite. Flaneren op het strand in design-schoenen, op
hoge hakken in zijden topjes of in een peperdure jurk. Het lijkt verre
van alledaags, en toch tracht de mode-industrie ons deze trend aan te
praten.
Bleke teint Mode-ontwerpers
zitten vol met verrassingen. Neem nu het bleke snoetje. Wie trendy wil
zijn, mijdt het zonlicht en is verzot op een bleke teint. Op
internationale catwalks werd duidelijk dat een wit en eerder
onopgemaakt gezichtje wel eens 'in' kan worden. De glitter en glamour
in make-up is ver te zoeken, is dit de reden waarom de
vrijetijdskleding dan iets gekleder mag?
Chic Sexy
topjes, excentrieke hoge hakken en weinig verhullende mini-jurkjes
moeten, volgens de laatste trends, eindelijk gedragen worden. Laat dat
meestal niet lukken in het dagelijkse leven, misschien daarom eerder op
het strand.
Tijdschriften Ook in de
modebladen lijken de modellen chiquer gekleed. Doorzichtige witte
bloesjes worden gecombineerd met stijlvolle hotpants. Grootse hoeden
worden gedragen bij retro-badkleding. afgewerkt met ceintuurs en
opvallende accessoires.
Design Wil je mee
zijn? Ga dan op zoek naar exclusieve kledingstukken van topdesigners.
Bewaar ze niet voor even exclusieve avondjes, maar neem ze mee naar het
strand en het zand.
Jean-Paul Gaultier speelt met de grens tussen mannelijkheid en vrouwelijkheid in zijn zomercollectie voor mannen 2010. We zien mannen in strapless topjes, of in 'jurken' met een marcelleke-bovenstuk.
Ook de kenmerkende strepen duiken weer op, deze keer in opvallend elegante pakken.
Geef bikinivrees
geen kans. Om al onze 'imperfecties' te verstoppen, is het belangrijk
de juiste bikini of badpak te dragen. Wie het juiste model vindt,
vergeet meteen alle complexen. Deze tips kunnen helpen.
1. Bekijk jezelf Een
kritische blik voor de spiegel maakt meteen duidelijk waar je troeven
zitten en welke 'foutjes' je liever wil verdoezelen. Wees realistisch
en tracht objectief te kijken. Zodra je sterke en zwakke punten kent,
trek je naar de winkel. Laat modellen die niets voor jou zijn, meteen
liggen.
2. Grote borsten
Ben je gezegend
met een flinke boezem, kies je beter voor een bikini met beugels of een
badpak met cup. Een ingebouwde beha en stevige bandjes geven extra
ondersteuning. Kies voor stevig en ondersteunend materiaal en draag
vooral geen triangel bikini's. Deze bieden weinig of geen
ondersteuning. Ook prints mogen.
2. Kleine borsten vragen
badmode met vullingen, halterbikini's of drukke prints. Draag een
bikini met een triangeltop en schuif de schouderbandjes zo ver mogelijk
uit elkaar, zo lijkt het alsof je meer boezem hebt. Je rondingen mogen
wat meer in de verf gezet worden, dat kan met opgevulde cups. Een
supersportief topje accentueert ook je figuur. Felle kleuren mogen ook,
net als zomerse accessoires, die de aandacht wegleiden van je borsten.
3. Korte benen kunnen
best een superhoog opgesneden bikinibroekje of badpak aan. Zo lijken je
benen langer. Bikinibroekjes of badpakken met pijpjes beter niet, zo
lijk je korter.
4. Een buikje Draag een
badpak om een buikje te verbergen. Kies er eentje met een drukke print
of opvallende details aan de voorkant. Dit leidt alweer de aandacht
weg. Ook een badpak waarbij je boezem mooi opvalt, is een slimme
investering. Een badpak met een riempje kan ook. Wil je absoluut een
bikini, kies dan voor eentje met een hoger broekje of een tankini.
Fleurige accessoires, donkere en drukke prints en pareo's zijn handige
hulpmiddeltjes.
5. Maatje meer Draag een
badpak of bikini in extra stevig materiaal zodat alles mooi op zijn
plaats blijft zitten. Zorg voor de juiste maat, kies je badpak niet te
klein zodat de randjes niet afsteken, maar ook niet te groot. Ook hier
passen rokjes of omslagdoeken, ze verbergen je rondingen. Kies ook voor
donkere kleuren, deze flatteren meer. Kies niet voor glanzende stoffen,
horizontale strepen of te drukke prints. Superkleine bikini's kunnen
evenmin.
6. Een lichte huid Deze vraagt
felle en uitgesproken kleuren. Ook blinkende accessoires kunnen je huid
doen stralen. Pastelkleuren zijn uit den boze, net als geel en bruin. (br nina)
Voor haar nieuwste parfum liet Paris Hilton zich helemaal ombouwen. De blondine veranderde speciaal voor de gelegenheid in een (sprookjesachtige?) zeemeermin.
Dat Paris Hilton werkelijk alles doet om in de belangstelling te blijven staan en geld binnen te rijven weten we al langer. De blondine lanceert het ene beautyproduct na het andere om haar naam meer bekendheid te geven. Voor haar nieuwste parfum 'Siren' hulde la Hilton zich alvast in een zeemeerminnenpakje. (br.she)
De meeste mensen kenden hem voornamelijk omwille van zijn plastische chirurgie, mondkapje en excentrieke kledij. Toch was Michael Jackson ook voor de modewereld een van de grootste inspiratiebronnen. Niemand minder dan Balmain wijdde afgelopen seizoen nog een jasje aan de king op pop.
Wie kent zijn legendarische witte handschoenen uit Billie Jean niet, zijn prachtige borsalinohoed die een vast attribuut uitmaakte van zijn moonwalks, de witte enkelsokken die in de jaren '90 voor een fashion statement zorgden en de voortreffelijk opgeblonken lakschoenen. Michael Jackson stak nooit onder stoelen of banken erg bezig te zijn met zijn uiterlijk. Modeontwerpers waren dan ook gek op de man. Het prestigieuze modehuid Balmain eigende zich zelfs een eigen Jackson-stijl aan. Zo lieten ze voor de lente 2009 enkele militaire jackets à la Jackson ontwikkelen, die meteen erg geliefd waren bij Beyoncé en Rihanna. Het schoenenmerk Osiris bracht dit seizoen zelfs nog enkele accessoires uit, die de Jacksonstijl moesten benadrukken.
Voor zijn laatste 'This is it'-tournee beloofde de zanger alvast iedereen te verbluffen met enkele unieke Swarovski jassen en accessoires. De dood van Michael Jackson betekent dan ook niet alleen een verlies voor de muziekwereld, ook de modewereld blijft verbluft en eenzaam achter. (br.she)
Emma Watson mag dan genoeg hebben van acteren, de liefde voor kleren en fotoshoots wordt steeds duidelijker. De piepjonge Britse liet zich strikken voor deze romantische fotoshoot voor Teen Vogue.
Vier onzichtbare
vingers die je boezem de hele tijd omhoogduwen: dat is het principe van
de nieuwste Wonderbra. De 'Ultimate Strapless bra' zonder
schouderbandjes geeft je boezem een liftje en staat uitermate mooi
onder zomerse jurkjes met blote schouders.
Vingers Jurkjes
met blote schouders vragen onzichtbare beha's. Strapless ondergoed
heeft meestal één probleem: het blijft niet zitten. Eén sessie op de
dansvloer of een snelle wandeling naar de bar, kunnen al roet in het
eten gooien. De Ultimate Strapless beha belooft dat wel te doen dankzij
een revolutionaire structuur. Vier 'vingers' worden in elke cup
gegoten, die ondersteunen de buste alsof het je eigen handen zijn. De
doorbraak werd donderdag voor het eerst in Londen geshowd.
Baanbrekend Wonderbra
werkte twee jaar aan de technologie. Honderden uren lang werd gezocht
hoe de beha perfect bleef zitten tijdens het dansen, buigen en
springen. "Wij hebben een baanbrekend kledingstuk gevonden die de
perfecte oplossing voor elke leeftijd biedt", aldus woordvoerster Julia
Nolan. "De ingewerkte vingers liften het gewicht van de buste,
ondersteunen en geven het vertrouwde Wonderbra-gevoel". (br.hln)