Wie dacht dat je enkel de kracht van Parijs kon opsnuiven door in de stad te vertoeven heeft het volgens het merk Yves Saint Laurent goed mis. Zij komen op de proppen met een parfum dat je de kracht, sensualiteit en moed van een echte Parisienne geeft.
"Je moet niet als Parisienne geboren worden. Het is een instelling een mentaliteit. Speciaal daarom kozen we voor de Britse Kate Moss om model te staan voor onze campagne. Moss is een vrouw die niet bang is om te leven en lief te hebben. Daarom is zij de definitie van de vrouw die we zochten voor de geur", aldus Nathalie Duran, managing director van YSL.
Parisienne is het eerste geurtje sinds de overname door L'Oréal Paris. Het is vanaf september verkrijgbaar in heel Europa.
Na Penelope Cruz
heeft de Spaanse modeketen een andere grote naam aan de haak geslagen:
Scarlett Johansson. Dat heeft Mango vandaag bekend gemaakt in Madrid. "Scarlett
is perfect voor ons merk en belichaamt de ideale Mango-vrouw:
onafhankelijk, werelds en chique.
Ze is zowel jong en speels als
volwassen en zelfverzekerd." Wanneer de eerste lijn in de winkel zal
liggen is nog niet duidelijk. Maar als de kleren ook maar een beetje in
de lijn liggen van wat Scarlett vandaag liet zien, dan wordt het een
grote hit. (br.nina)
Gehaakt en sexy zijn twee woorden die meestal niet bij elkaar horen.
Dat kan niet gezegd worden van de gehaakte strandmode, ontworpen door
Erica Laurell. De Zweedse ontwerpster brengt een gamma kleurrijke
bikini's en strandwear op de markt, die in de verste verte niet lijken
op wat grootmoe ons ooit leerde.
Successtory De
badmodelijn kent in Zweden groot succes. De lijn bevat topjes,
broekjes, kleedjes en badpakken. Om aan de stijgende vraag te voldoen,
heeft Erica zelfs een heel dorp met Zweedse oudere dametjes aan het
werk gezet. Intussen heeft ze haar eerste rasse schreden gezet in de
Benelux. In Nederland is het gamma al te koop en daar heeft het label
al direct een schare fans opgeleverd.
Lieveling Erica
Laurell volgde haar modeopleiding in Parijs. In 2005 startte ze haar
eigen label en werd ze meteen de lieveling van diverse stylistes in
heel Scandinavië. Haar liefde voor het brei- en handwerk steekt ze niet
onder stoelen of banken. Haar collectie bestaat uit meer dan enkel
badmode en met het gebruik van exclusieve materialen als zijde en
hoogwaardig eco-katoen, creëerde ze van meet af aan kleurrijke
collecties met een klassieke, retro-chique look. Meer info:
www.ericalaurell.se (br.hln)
John Galliano, ontwerper bij Dior, tekende eerder een lingeriecollectie dan een couturelijn voor de komende wintercollectie. We zagen voornamelijk doorzichtige onderrokken, puntige beha's, korsetten en jartelles op de catwalk.
John Galliano stuurde bijzonder schaars geklede modellen op de catwalk voor de herfstcollectie: ze droegen korte jasjes met gigantische pofmouwen, huidkleurige jartelles, pofferige rokjes met zware details, puntige beha's als top en sexy onderjurkjes die kwamen piepen.
Het was net een kruising van verschillende retrostijlen: sexy lingerie uit jaren '50 meets opvallende, kleurrijke jaren '80 jurken. Zelfs bij de schoenen was de invloed van lingerie merkbaar, de hoge hakken waren afgewerkt met een netwerk van behabandjes.
Beth Ditto, de zangeres van The Gossip, en nieuwe muze van Karl Lagerfeld, heeft haar eigen collectie gelanceerd
Heb je geen maatje 36 en wil je wel eens een supertrendy jurk, jack of t-shirt? Beth Ditto komt je te hulp! De zangeres ontwierp een speciale collectie voor de Britse online winkel Evans. Met dominostenen , kattengezichten en bloemenprints!
De prijzen zijn erg democratisch en variëren van 25 tot 50
Jean Paul Gaultier bracht de oude glamour van Hollywood naar Parijs. Hij haalde zijn inspiratie bij de eerste diva's als Marilyn Monroe, Catherine Deneuve en Greta Garbo. De modellen droegen ontwerpen die verwezen naar filmrollen, zo waren er futuristische kostuums, retro mantelpakjes en veel bont te zien, ook de brede schouders vielen op. De look werd helemaal afgemaakt met felle rode lipstick en smoky eyes à la Brigitte Bardot. Klassieke filmmuziek ondersteunde het thema perfect.
Bekende fans van de ontwerper als Mickey Rourke en Kylie Minogue aanschouwden het spektakel op de eerste rij. (br.nina)
De R&B-zangeres Rihanna kleedt zich niet alleen naar de nieuwste mode, ze zet modeontwerpers ook aan om hun visie op de mode ter veranderen. Vooral Giorgio Armani is in de ban van de getormenteerde zangeres.
Rihanna wordt al enkele jaren gespot in de hipste outfits en lijkt nu ook ongewild haar stempel op de modewereld te drukken. Zo konden we tijdens de laatste modeshow van Armani Privé allerlei catwalkmodellen spotten met identiek dezelfde coupe als Rihanna.
Als het van Karl Lagerfeld deze winter afhangt, lopen we volgende winter allemaal rond net als Madonna in de jaren '80. Denk aan kanten panty's en kanten handschoenen zonder vingers.
Retro Karl Lagerfeld ontwierp voor Chanel een somber wintercollectie, maar bleef wel trouw aan zijn vakmanschap. We zagen mantelpakjes met jaren'20 look, korte rokjes, jasjes met brede schouders met veel oog voor detail. Ook bij Chanel komen de dierenprints terug. Als het van Lagerfeld afhangt combineren we komende winter elke rok met een kanten panty.
Een heel jaar op een vrouwenleven: zoveel tijd spenderen vrouwen voor
de kleerkast. Al die tijd piekeren ze erop los over wat ze zoal zullen
aantrekken.
Belangrijk De
gepaste outfit kiezen voor je werk, voor je sportactiviteiten, een
avondje uit of op vakantie: het baart de gemiddelde vrouw zorgen. Wie
alles optelt, komt al vlug aan 287 dagen gepieker voor de kleerkast.
Matalan, een Britse retailer, deed een rondvraag bij 2.491 dames en
kwam al snel tot de conclusie dat de juiste outfit zéér belangrijk is
voor de gemiddelde vrouw.
Tijd Wat het
meeste tijd vraagt, zijn de uitjes op vrijdag en zaterdagavond. Ook
over de kledingkeuze op vakantie wordt lang getwijfeld. 's Ochtends
grasduint een vrouw op werkdagen zestien minuten in de kleerkast,
veertien minuten op een weekendochtend. Uitgaangskleding vraagt twintig
minuten. De kleding kiezen die op vakantie mee moet, vraagt 52 minuten.
Feestoutfit Eenmaal
op vakantie, wordt tien minuten kwijtgespeeld met het kiezen van een
outfit. Tel daar 's avonds nog eens tien minuten bij. Vooral feestdagen
vergen meer tijd. Kerstmis, etentjes en cocktailparty's vragen 36
minuten, en dit gemiddeld zes keer per jaar. Een optelsom leert dat
enkel feestkleding 3,5 dagen per jaar eisen.
Twee keuzes Al
dat grasduinen in de kleerkast, levert niet meteen de geschikte keuze
op. Elke morgen trekt de vrouw twee outfits aan vooraleer ze de juiste
kiest. De helft doet dat de avond voordien en houdt een kwartier vrij
om te beslissen wat de dag nadien op het werk wordt aangetrokken.
Livemuziek en hippe optredens zorgden ervoor dat de vibraties van moderne rock en het ritme van stedelijke popmuziek niet alleen in de kledij van Diesel Kids, maar ook bij het hele publiek voelbaar was.
De tiende Diesel Kids collectie werd dit jaar onder leiding van creatief directeur Wilbert Das op de markt gebracht. Heldere kleuren werden er perfect gemixt met de luidheid van een moderne, bruisende stad. Een donkere skinny jeans met slim fitting jasje en limoengroene en zilverkleurige tinten zorgen ervoor dat de jongens echte rockmasters zijn.
Meisjes oefenen als toekomstige singer-songwriters dan weer met prints van gitaren en piano's. Details in de naden en een mix tussen fuchsia en zilver zorgen voor een heerlijke weerspiegeling van de nacht.
De tiende Diesel Kids collectie is er eentje om U tegen te zeggen. Het rockgehalte van uw kind wordt er instant door verhoogd, zonder dat er afbreuk gedaan wordt aan de speelsheid waarvan alle kinderkleding gekenmerkt zou moeten zijn (br.she)
Mode wordt nu nog net een tikkeltje betaalbaarder dankzij de samenwerking tussen Levi's en topdesigner Jean-Paul Gaultier voor de Spring/Summer 2010 mannencollectie van Maison Jean-Paul Gaultier.
Gaultier is een trouwe drager van Levis. Hij vermengde voor de modeweek in Parijs de typische jeansstijl van het merk met zijn eigen vrijgevochten touch. Levis is de American Dream, een mythe, de echte, originele jeans. Het was inspirerend om aan mijn versie van de 501 te werken, zei Jean- Paul Gaultier.
Vier jeansmodellen 501 en de klassieke jeansvest werden speels heruitgevonden door er een aantal typische Gaultierelementen in te verwerken, met name marinestrepen en banden. De overbekende Trucker-vest van Levis werd vervaardigd uit een stijve jeansstof met aan de voorkant uitgesneden stukken en brede linten. Dezelfde techniek werd toegepast op een 501-broek.
Hij wordt beschouwd als een van de belangrijkste namen in de
schoenenwereld, en véle vrouwen dragen zijn schoenen op handen, ook al
krijgen ze er pijn van aan hun voeten, knieën en rug. Maar
schoenontwerper Manolo Blahnik vindt schoenen eigenlijk niet
belangrijk.
Juwelen & hoeden "Andere
accessoires zijn véél belangrijker. Als ik een vrouw zou zijn, zou ik
een maand lang hetzelfde dragen en alleen mijn hoed en handschoenen
veranderen. En de schoenen af en toe... maar eigenlijk maken juwelen
een outfit, niet de schoenen."
Plateauzolen Blahnik
(66) snapt de nieuwste schoenentrends ook niet. "Er zijn gewoon te veel
schoenen. Ik zeg aan mijn studenten altijd dat ze hoeden moeten
ontwerpen, geen schoenen. De meeste schoenen zijn zo vreemd of vulgair.
Die plateauzolen zijn vreselijk, ze zijn schreeuwerig en dienen alleen
om aandacht te trekken. Ik werk nooit met plateauzolen... of wacht, ik
heb dat in de jaren '70 geprobeerd maar het was een slechte ervaring."
Carrie Bradshaw Manolo
Blahnik is een grote naam voor fashionista's, maar bij brak pas echt
door bij het grote publiek door zijn eindeloze vermeldingen in de
populaire tv-serie Sex and the city. Hoofdpersonage Carrie Bradshaw is
geobsedeerd door schoenen, en meer bepaald door schoenen gemaakt door
Blahnik. Toch zal je ze niet vaak op straat of op kantoor tegenkomen:
aan de torenhoge schoenen hangt een pittig prijskaartje. (br.nina)
Terwijl gewone
mensen zich in het zomerweer dompelen, staat de modewereld al klaar met
de wintermode van het komende seizoen. Maar de lingerie van Selmark is
zo sexy en gedurfd, dat je het er prompt warm van krijgt. Drie
collecties hebben ze voor de komende winter : chianti, paolo en panther.
Een voorbeeld uit de Chianti-collectie.
De
flirterige Chianti-lijn laat zich opmerken door ingewerkte motieven en
borduursels. Alle beha's zijn verkrijgbaar in ivoor, huidskleur, zwart,
grijs en franboos.
De ondeugende Panther-collectie.
De stijlvolle Paola-lijn is vrouwelijk,
gedetailleerd en met zorg afgewerkt. Ze staat in ruw contrast met de
uitdagende Panther-collectie in verschillende kleuren als zwart en wit,
rood, fushia, goud en turquoise. Transparant borduursel en een
vernieuwende tijgerprint maken het sexy geheel af.
Cameron Diaz wil
duidelijk van haar brave imago af. Voor het Amerikaanse V-magazine
poseerde ze net als Madonna in de jaren '90 met een puntbeha,
laklederen dijenhoge laarzen van Prada en sexy hotpants.
Foto: V-magazine
Tatoeages Met
haar korte en platinablonde coupe moet zelfs met je twee keer kijken
voor je Cameron Diaz op de cover van V-magazine herkent. Dit in
combinatie een sexy puntbeha en valse tatoeages op de arm, lijkt de
actrice als twee druppels water op de Madonna van begin jaren '90.
Foto: V-magazine
Braaf meisje Cameron
Diaz staat bekend om haar brave look. Op de rode loper verschijnt ze
steevast met lange, klassieke jurken en houdt ze haar blonde kapsel
eenvoudig. Het is duidelijk dat ze met deze gewaagde en sexy fotoshoot
voor het modeblad haar imago wil bijsturen. Zelf zegt Cameron niet
langer een 'meisje' te willen spelen, daar is ze met haar 36 jaar te
oud voor. De actrice mikt vanaf nu enkel nog op ernstige rollen. (br.nina)
Omdat een gewaarschuwd mens voor twee telt ontwikkelde zonnemelkproducent Nivea enkele handige geheugensteuntjes en tips om de zomer veilig door te komen.
De juiste dosis zonnecrème is een streepje zonnecrème van je pols tot het topje van je middenvinger. Dit komt overeen met een koffielepeltje zonnecrème. Een handlengte crème is voldoende voor een arm of je gezicht, nek, en hals. Per been, voor je borst en buik moet je tweemaal deze hoeveelheid zonnecrème aanbrengen. Een handlengte zonnecrème van een volwassene komt overeen met ongeveer 15 keer sprayen met een zonnespray. De hoeveelheid die volwassenen dienen te gebruiken, is ook de aangewezen hoeveelheid voor kinderen.
Nog enkele handige tips: Kies een beschermingsfactor die past bij je huidtype. Breng de zonnecrème altijd royaal aan voor het zonnen. Breng de zonnecrème regelmatig opnieuw aan, minstens om de twee uur, ook na het zwemmen en afdrogen. Vermijd de intensieve middagzon tussen 11u en 15u en langdurige blootstelling aan de zon. Houd kinderen jonger dan twee jaar en babys uit de volle zon. Hun huid is immers nog niet voldoende gepigmenteerd op die leeftijd. Bescherm ze met kleding en gebruik een zonnemelk met een hoge beschermingsfactor voor de onbedekte delen.
In de Columbiaanse stad Cali werd een opmerkelijke modeshow gehouden voor lingerie en badpakken. De Angeles-modeshow (Engelenmodeshow) was caliente (warm). Hier enkele voorbeelden.
Christy Turlington is alweer te zien voor Yves Saint Laurent
Christy Turlington wordt het nieuwe gezicht voor Yves Saint Laurent. Het Amerikaans model zal de herfst- en wintercollectie promoten.
Het 40-jarige model maakte eerder al reclame voor Calvin Klein, Maybelline en Versace. Nu zal Turlington te zien zijn voor de nieuwe collectie van Yves Saint Laurent, ontworpen door Stefano Pilati. Het is vijf jaar geleden dat het model nog reclame maakte voor YSL.
Modebedrijven doen steeds meer beroep op oudere modellen. Zo kondigde model Twiggy onlangs haar terugkeer aan. Ook Linda Evangelista en Claudia Schiffer zijn nog actief als model.(br.she)
'Fat'-shionista's, vrouwelijke modefreaks met een maatje meer, hebben
ervoor gezorgd dat rondingen op de catwalk weer helemaal terug zijn.
Een nodig tegengewicht tegen de fameuze size zero-modellen die het
modebeeld nu domineren. Icoon van de beweging is Beth Ditto, zangeres
van The Gossip.
Mode
voor 'vollere vrouwen' heeft nu zelfs een eigen modeweek gekregen in
New York. De fuller-figured fashion week bewees dat er een markt
bestaat voor modieuze vrouwenkleren. New York kiest daarmee als eerste
modestad voor wat onvermijdelijk lijkt: ook toffe kleren maken voor
vrouwen die niet lijken op een kapstok. Bloggers pikken dat signaal
naar eigen zeggen ook op. "Rondingen zijn helemaal terug", meldt Diane
Dennis van 'Fat Girls like nice clothes too'.
Beth
Ditto bewijst dat vollere of zelfs dikke vrouwen ook heel modieus
kunnen zijn. In haar kielzog pleiten ook het grotematenmodel Whitney
Thompson, en zangeres Adele voor echte mode voor grote maten. Adele
verscheen zelfs in Vogue, dat jaren geleden Oprah Winfrey niet wilde
'omdat ze te veel woog'. Er is hoop voor iedereen. (br.hln)
De warme zonnestralen voelen heerlijk aan, en krikken ons humeur op. Spijtig genoeg zijn er ook nadelen aan het warme zomerweer, je zweet veel sneller en geurtjes krijgen vrij spel. Wij zetten enkele handige tips op een rijtje om transpiratie tegen te gaan en koel door de zomer te stappen.
Zweet is van nature geurloos maar door invloed van bacteriën krijgt het zijn typische 'zweetgeur'. De sleutel naar een minder zichtbare en ruikbare transpiratie is dan ook een goede verzorging. Zorg er steeds voor dat je haartjes netjes afgeschoren zijn onder je oksels, haartjes zijn namelijk de perfecte broeihaard voor bacteriën. Blijf tijdens de zomer ook ver weg van synthetische stoffen, zij laten je huid bijna niet ademen waardoor je sneller begint te transpireren.
Probeer bij je schoenkeuze steeds voor zalen op basis van koolstof te kiezen. Zij helpen geurtjes absorberen. Smeer ook dagelijks een beetje talkpoeder op je voeten en tussen je tenen, dit zal de transpiratie tegen gaan. Let op je voeding, want ook wat je eet bepaalt je transpiratieniveau. Blijf weg van te veel vetten en kruiden.
Kies voor een deodorant in spray- of stickvorm. Deze zijn efficiënter dan een nevelwater. Kijk bij de keuze steeds dat je deo aloë vera of katoen- en zijde-extracten bevat, deze hydrateren je huid zonder zo tot meer transpiratie aan te zetten.
David en Victoria Beckham maken samen reclame voor Emporio Armani. Het duo promoot de ondergoedlijn met een sexy fotoshoot.
De Beckhams werden gefotografeerd door de bekende fotografen Mert Alas en Marcus Piggott. Het duo werkte eerder al samen met David en Victoria Beckham, maar telkens voor een afzonderlijke fotosessie. Net zoals in andere reclames hebben de Beckhams er weer iets sexy van gemaakt.
De advertentie zal niet alleen verschijnen in tijdschriften, maar ook op reclameborden in New York, Los Angeles, Londen, Milaan, Rome, Parijs en Tokio. Hopelijk zorgen ze niet voor verkeersoverlast, zoals eerder gebeurde bij David Beckham. (br.she)