Combineerde je
ooit al sneeuwlaarzen met een frisse zomerjurk of een bikini met een
muts? Net als bij kledij heb je zomer- en wintervarianten van parfums.
Zet je daarom niet voor gek door in het verkeerde seizoen het verkeerde
geurtje te dragen.
Zware
parfums zijn bedoeld voor gezellige winteravonden, maar draag ze niet
op strand waar ze zich mengen met de geur van zonnemelk. We maakten een
lijstje van de beste zomerse geurtjes:
- Rose Nuit de Mai van L'Occitane heeft houten ondertonen en een handige verpakking, wat handig is om in je toilet- of handtas te steken.
Rose Nuit de Mai van L'Occitane
-
Wie lichtere geuren verkiest, zal zich kunnen vinden in de Cucumber
Splash van Marc Jacobs. Een geur die hetzelfde gevoel geeft als een
verfrissende douche op een hete middag.
- Vrouwen die houden van
de geur van citrus, zullen weg zijn van Infusion de Fleur D'Oranger van
Prada. Het is een mengeling van mandarijnolie en oranjebloesem.
Infusion de Fleur D'Oranger van Prada
-
Onlangs lanceerde Chanel zijn nieuwste parfum Beige. Het is een frisse
bloemengeur waarin je ook wat honing herkent, goed voor vrouwen van
alle leeftijden.
Beige van Chanel
- Cherry Blossom Aqua Allegoria van Guerlain is ook een heel frisse geur met een snuifje perzik.
Deze
zomer mag je nog zo'n mooi zomerjurkje, trendy zonnebril of elegante
sandalen aantrekken, een fris zomers parfum maakt het geheel pas
helemaal af. (br.nina)
Kan make-up in de
zon? Zeker wel, al doet de warmte alle smeerseltjes sneller verdwijnen.
Door te transpireren, smelt of loopt je make-up sneller uit. Wil je op
het strand hier en daar toch nog wat verdoezelen of er nog beter
uitzien, helpen deze tips om smeltvrij te smeren.
-Make-up op oliebasis
is meer water- en transpiratieproof dan deze op waterbasis. Bewaar
voorts je make-up op een koele, donkere plaats. Laat deze niet
slingeren in de volle hitte, best bewaar je foundation in de koelkast
of in een koelbox. Tip: Reinig je gezicht voordat je make-up aanbrengt.
Bij een vettige huid, loopt make-up in de zon nog sneller uit.
-Naast foundation, is ook lippenstift
uiterst gevoelig voor de hitte. Kies getinte lipbalm of lipgloss in
plaats van dekkende lipstick, koop er ook eentje met uv-filter. Zo sla
je twee vliegen in één klap. Een gesmolten stick kan je nog wel
gebruiken, als je deze een paar uur in de koelkast legt.
-Ook kohlpotlood en oogschaduw
zwichten voor de warmte. Gelukkig bestaat er veel make-up met een
uv-filter op de markt: foundations, maar ook mascara's, kohlpotloden,
eyeliners en verschillende merken oogschaduw. Gebruik deze iin de zon,
zo ben je meteen beschermd.
-Heel makkelijk te vinden is waterproof mascara.
Uiteindelijk zijn alle make-up in waterproofversie te verkrijgen,
alleen beschikt mascara ongetwijfeld over het ruimste aanbod.
-Gelukkig hebben we tijdens de zomer minder make-up
nodig. Als je een zomers tintje hebt, sta je mooier met minder. Gebruik
je toch make-up, smeer dan eerst je gezicht in met zonnecrème. Deze
beschermt niet enkel tegen de zon, maar laat ook alles beter zitten.
-Spray 's ochtends en enkele keren per dag, fixing water
op je gezicht. Dat is bijvoorbeeld van Evian te koop. Het werkt niet
alleen verfrissend, maar zorgt er voor dat je make-up veel langer
blijft zitten.
Waar
iedereen zich vroeger vol verwachting opmaakte voor de nieuwe tassen
die geshowd werden op de catwalk in Milaan en Parijs, zijn alle ogen nu
gericht op de schoenen.
Zo ook het nieuwe herfst/winter 2009/2010 seizoen, dat uitpuilde van het hoge, kunstige en exteme voetenwerk.
Thigh-high
boots is bij uitstek de meest geziene schoenentrend, en ook de ultra
hoge plateauzool blijft in, aangevuld met jaren 80 invloeden en de
goed versierde hak zoals gezien bij Givenchy: veren & studs.
Hoogtepunt
voor schoenenconnaisseurs dit seizoen zijn ongetwijfeld de schoenen van
Nina Ricci. Olivier Theyskens liet zijn modellen twee keer zo lang
lijken door ultra hoge plateaus die de modellen lieten zweven op de
bal van hun voet. (br.style today)
Modellen die paraderen met gebleekte of verwijderde wenkbrauwen: het
lijkt een nieuwe trend binnen de fashionindustrie. Op de catwalks en op
reclamecampagnes lijken de beauties zonder wenkbrauwen eerder op
aliens.
Modellentrend Het
Braziliaanse supermodel Adriana Lima staat bekend als een van de meest
sexy vrouwen. Waarom wil iemand, die gezegend is met een
supervrouwelijke schoonheid, haar wenkbrauwen bleken? Op slag lijkt ze
minder verleidelijk. Heel wat van haar collega's doen hetzelfde: ook de
modellen in de Givenchy campagne bleken of verwijderen hun wenkbrauwen.
Op de Balanciaga en Prada catwalks lijken vreemde,
science-fictionachtige figuren te paraderen. Het Nederlandse model Lara
Stone speelt een pioniersrol met deze trend. De look, die ooit door
Mona Lisa als Elizabeth I werd gedragen, doet het weer helemaal.
Waarom?
Aseksueel Zonder wenkbrauwen
worden mannelijke en vrouwelijke gezichten meer uniform. Sommige
modekenners zien daarin de reden: mannen en vrouwen voorstellen als
aseksuele, uniforme wezens.
Economische crisis Ook
de crisis speelt, hoe kan het ook anders, een rol: nadat we onze lippen
hebben opgespoten, onze neuzen gepierced, rimpels weggewerkt, ogen
lieten eyelineren, waarom niet onze wenkbrauwen wegwerken? Je
wenkbrauwen wegwerken geeft een dramatisch nieuwe look, gaande van
expressieloze tot seksloze, robotachtige verschijningen. In tijden van
economische crisis, krijg je een nieuwe look voor de prijs van een
bleekmiddel of een goed pincetje. Een designeroutfit kan er immers niet
meer af.
Natuurlijke schoonheid Anderen
zien de trend met lede ogen aan. "Vergeet niet dat de wenkbrauw een
functie heeft binnen het gezicht", weet make-up artist Alberto Esteban.
"Het geeft evenwicht tussen je gezicht en de ogen. Het is alsof je een
prachtig schilderij ziet zonder frame of erger nog, in een lelijk
frame. Geen wenkbrauwen gaat ten koste van je natuurlijke schoonheid.
Ogen kijken verloren en levenloos zonder wenkbrauwen, ze geven karakter
en persoonlijkheid aan het gezicht".
Emotiemeter "Modellen
met geschoren wenkbrauwen missen twee belangrijke dingen: de garantie
dat ze comfortabel kunnen kijken en seks-appeal", stelt Daniel Mc
Neill, auteur van The Face: A Natural History'.
"Wenkbrauwen
houden niet enkel de ogen helder en comfortabel omdat ze vuil, zweet en
regen ophouden, ze signaleren emoties en oprechtheid. Ze zijn
belangrijk in de lichaamstaal. Angst of paniek kan je aflezen aan de
wenkbrauwen, zelfs verrassing en boosheid kan je merken. Wenkbrauwen
zijn belangrijk om emoties te onderkennen".
Seks-appeal Even
belangrijk, en zeker voor dames, zijn wat ze doen voor je seks-appeal.
Tijdens een onderzoek aan de Universiteit van Louisville werden
mannelijke studenten gevraagd om een beschrijving te geven over hun
ideale vrouw. Een hoge wenkbrauw speelt een voorname rol. Alle mannen
uit alle culturen en achtergronden zien graag een gebogen wenkbrauw,
die geeft een frisse teint, en duidt op hoge oestrogeenniveau's. Een
indicator van gezondheid en vruchtbaarheid. (br.hln)
De Australische diva Kylie Minogue gaat nu ook een mannenparfum op de markt brengen. Inverse for Men is vanaf september beschikbaar in Australië, Groot-Brittannië, Duitsland en Nederland.
"Met deze limited edition wil ik een ode brengen aan de mannen in mijn leven, stuk voor stuk complexe, kleurrijke karakters", aldus Kylie. "Heel wat mannen vroegen mij trouwens al eerder wanneer ik eens een parfum voor hen zou uitbrengen, dus heb ik besloten om dat ook effectief te doen."
Drie jaar geleden introduceerde Minogue al een vrouwenparfum: Darling. "Puur zakelijk is dit mannenparfum uiteraard een risico, weinig vrouwelijke celebritys brengen immers parfum voor mannen op de markt", weet Steve Mormoris van Coty Beauty, het bedrijf achter het nieuwe geurtje. "Maar Kylie telt haast evenveel mannelijke als vrouwelijke fans, dus dit moet wel lukken. Veel vrouwen gebruiken tegenwoordig trouwens ook mannenparfums."
Het Spaanse model Andrés Velencoso Segura wordt het gezicht voor het parfum.
In Parijs vond de Haute Couture Fashion Week weer plaats. Drie dagen lang toonden grote ontwerpers als Valentino waar het in de mode echt om draait: fantasie, dromen en ongekende luxe.
Elk seizoen stellen we onszelf de vraag: welke kleuren zijn hip en hoe kunnen we onze accessoires en make-up daarop aanpassen. Wij helpen je graag op weg en zetten de leukste make-uptrends van deze zomer op een rij.
Wie houdt van lollypopkleurtjes kan deze zomer total loss gaan. Azuurblauwe en appelgroene tinten zijn namelijk helemaal hip op je ogen. Let er wel op dat je ze steeds in laagjes aanbrengt, en de wenkbauwbogen aanzet met een licht, doorschijnend kleurtje. Anders creëer je al snel een kermiseffect.
Ook deze zomer scoort de nudelook nog erg goed, zij het dan als basis voor je gezicht. Je foundation moet dus best niet tien tinten donkerder zijn dan je originele huidskleur, een lichte dekking is meer dan genoeg.
Volle wenkbrauwen zijn weer helemaal terug van weggeweest. Voor een Brooke Shields look, zet je de wenkbrauwen eerst aan met een wenkbrauwpotloodje en ga je er daarna nogmaals over met een beetje oogschaduwpoeder.
Je lippen moeten schitteren. Ga voor een doorschijnende lipgloss, zo haal je niet de aandacht weg van je ogen, maar laat je je lippen toch niet volledig in de kou staan. (br.she)
Begin dit jaar gingen 12 onbekende, maar getalenteerde en gedreven ontwerpers de uitdaging aan om week na week hun creativiteit, visie, vakmanschap en modetalent te bewijzen in De Designers. Gedurende het ganse parcours werden de kandidaten gevolgd door gastvrouw Evi Hanssen en werden hun creaties beoordeeld door de vaste juryleden -ontwerper Christophe Coppens, modejournaliste Veerle Windels en JBC chief buying officer Ann Claes- en door gastjuryleden uit de fine fleur van de Belgische modewereld.
An Buermans uit Antwerpen haalde de finish en kreeg zo verschillende sleutels in handen om het te maken in de modewereld: een eigen collectie ontwerpen die daadwerkelijk in de winkelrekken kwam te hangen, publicatie van haar ontwerpen in de modespecial van Weekend Knack en een job als fashion designer.
De eerste collectie van An -een lentecollectie met vrolijke kleuren en bonte prints als rode draad- was op enkele dagen uitverkocht en inmiddels is ook haar zomercollectie uit.
We willen een vervolg brengen op De Designers en openen hierbij dan ook de zoektocht naar Vlaanderens nieuwste modetalent. Wil jij net zoals An Buermans je modedroom realiseren? Droom je ervan om je eigen collectie in de winkelrekken te zien hangen? Is kleren maken je passie en ontwerpen je leven?
Schrijf je dan nu in via de website!
Voor de videoclip voor de nieuwe single 'Sweet Dreams' stond Beyoncé er
op nagelringen te dragen van Bijules-ontwerper Jules Kim. "Er was mij
gevraagd vier nagelringen te ontwerpen voor Beyoncé die uniek en
speciaal waren. Ze zijn bezaaid met diamanten en de ogen zijn gemaakt
uit robijnen." Het prijskaartje was een malse 25.000 euro, wat Beyoncé
naar het schijnt 'met plezier' betaalde.
Bebaraoque nylons zijn de andere grote hit.
De
nagelring, een juweel dat je nagel bedekt en je als een ring over je
vingertop schuift, is 'the next big thing' in Hollywood. Of het een
grote hit wordt, durven wij te betwijfelen. Dan maakt deze trend meer
kans: de nylons met prints van het Schotse merk Bebaroque nog niet
gezien. Zowel Kylie als Britney zijn fans.
Kersvers mode-icoon Beth Ditto was boos omdat ze geen leggings vond die
om haar welgevormde dijen en kont bleven zitten. Daarom ontwierp ze er
zelf. Trots kondigt ze aan: "Deze leggings voor vrouwen met een maatje
meer zullen het leven veranderen".
Niet samenpersen, niet uitpuilen Het
geheim zit in begrijpen waar dikke vrouwen mee worstelen, iets waar de
voluptueuze Ditto over kan meespreken. "Als je dik bent, moet de
legging helemaal tot onder je borsten komen. Op die manier voel je je
zeker dat hij niet afzakt én creëer je een zachte lijn. Niet dat het
allemaal samengeperst wordt, maar er puilt ook niets beschamend
tussenuit."
Flatteren De collectie van Ditto
wordt uitgebracht door de Britse keten Evans. Naar het schijnt was het
supermodel en ontwerpster Kate Moss die Ditto voorstelde aan Evans.
Ditto houdt van mode en houdt een vurig betoog over ontwerpen voor
dikke vrouwen die flatteren.
Andere snit "Het
is een heel serieuze zaak voor mij. De vormen voor een dikke vrouw zijn
helemaal anders. Zelfs de winkels voor grote maten hebben het mis.
Sommige van mijn ontwerpen werden sceptisch bekeken bij Evans, maar ik
zei: 'Vertrouw me'. En toen ze het bij het model zagen, zeiden ze: 'Oh,
we begrijpen het'."
De kledij ontworpen door Ditto is verkrijgbaar op deze website. (br.hln)
Leder kan perfect een tweede leven
leiden vanwege zijn duurzaam- en kneedbaarheid. ReMade USA maakt daarom
mooie handtassen van gebruikt leder. Het leder werd gesprokkeld uit
kringloopwinkels en tweedehandsshops. Ook de autoindustrie en
meubelzaken raken er hun restjes kwijt.
Eigen jas ReMAde
heeft intussen ongeveer 15 verschillende modellen op de markt die
online te bestellen zijn. Wil je je eigen leder een tweede leven geven,
dan kan dat. Op eenvoudige vraag maken ze van je eigen lederen vest een
designtas, gebaseerd op de huidige modellen. Zijden sjaal De
tassen worden ambachtelijk gemaakt in San Francisco. Voorzien van een
serienummer en binnenin afgewerkt met een zijden sjaal, wordt elke tas
een uniek exemplaar. Prijzen schommelen van ongeveer 100 euro tot 270
euro, transportkosten niet meegerekend. www.remadeusa.com
Op de catwalks in Rome valt dezer dagen heel wat zwierige haute couture waar te nemen. Zoals van deze ontwerper Gattinoni, die zijn jurken afwerkte met een overdaad aan ruches.
Wie dacht dat vrouwen big spenders zijn wanneer het aankomt op make-up, heeft het volgens recent onderzoek van Avon volledig mis. Vrouwen zouden namelijk slechts voor 66 euro aan make-up in hun kast hebben staan.
Mascara is nog steeds het meest populaire item bij vrouwen, gevolgd door lipstick en foundation. Uit het onderzoek blijkt eveneens dat vrouwen tijdens de economische crisis niet besparen op hun make-up. "Tijdens een recessie voelen mensen zich slecht en maken ze zich te veel zorgen. Een klein luxeverwennerij doet je er beter uitzien en je voelt je ook beter. Het is een betaalbaar oppeppertje in lastige tijden", vertelt professor Cary Cooper. (br.she)
Wie dacht dat Chanel enkel voor de beau monde was, zal grote ogen trekken met de nieuwste handtassenlijn Coco Cocoon. Het uithangbord van de 'goedkopere' collectie is alvast bekend: Lily Allen.
Lily Allen staat bekend als een enorme aanhangster van het modehuis Chanel. Eerder werd al bekend dat ze het gezicht werd van een nieuwe Chanel-campagne en nu is ook bekend dewelke. De zangeres zal schitteren als het nieuwe uithangbord van Coco Cocoon, een budgetvriendelijke handtassen- en accessoirelijn.
Hermes & Posh onder vuur voor tas uit krokodillenleer
Hermes & Posh onder vuur voor tas uit krokodillenleer
Het lot van de krokodil is niet belangrijk voor veel celebs. Dat blijkt
uit de trots waarmee ze handtassen uit krokodillenleer rondsjouwen en
er voor de camera mee poseren. Vooral Victoria Beckham wordt geviseerd,
door haar obsessie met Hermes Birkin-tassen. Ze heeft er een in elke
kleur, en haar collectie zou de honderd overschrijden.
Steun stopzetten De
exclusieve tassen zijn deel geworden van haar imago, maar daar trekken
dierenrechtenactivisten zich niets van aan. Toen bekend raakte dat
Hermes krokodillenboederijen opzette om aan de vraag van 3.000 tassen
per jaar te voldoen, schoten de activisten wakker en ze waren niet
mals. Ze vragen mevrouw Beckham om haar steun aan de
handtassenontwerper publiekelijk stop te zetten.
Ouderwetse handtassen "Het
idee alleen al dat dieren gekweekt en met opzet gedood worden voor een
ouderwetse, veel te dure handtas zou de huid van elke fashionista
moeten doen krullen", verantwoorde de woordvoerder voor Peta aan de
krant Daily Mail.
Doodgeslagen "Onze
undercovervideo toont hoe krokodillen dood worden geslagen en hoe
slangen aan bomen worden genageld en vervolgens levend worden gevild
voor het maken van deze producten. Als Hermes echt een leider wil zijn
in de mode-industrie, zouden ze beter stoppen met het doden van dieren
uit pure ijdelheid en gebruiken ze vals krokodillen- en slangenleer."
Zielige celebs Andrew
Tyler van Animal Aid stelt het nog scherper. "Die celebs zijn gewoon
zielig. De krokodillen die uiteindelijk hun tassen zullen worden,
worden intens gekweekt. Ze zullen leven en gedood worden in vreselijke
omstandigheden, gewoon zodat enkele verwende sterren een stomme handtas
aan hun arm kunnen hebben bungelen. Ik snap echt niet waarom zulke
mensen als voorbeeld dienen, en ik word ziek van dit uiterlijk vertoon.
Is er dan geen bodem aan de diepte tot waar celebs zullen zinken in de
naam van de mode?"
12.000 per jaar Hermestassen
worden gemaakt van exotische krokodillen gekweekt in het noorden van
Australië. Vorige week gaf de ceo van Hermes, Patrick Thomas, de
prakrijken toe. "Het kost drie of vier krokodillen om een handtas te
maken. Daarom kweken we ze nu zelf in eigen boerderijen, voornamelijk
in Australië." Een snelle rekensom leert dat Hermes elk jaar 9.000 tot
12.000 krokodillen doodt enkel en alleen om handtassen te maken.
De beste huiden ter wereld In
de boerderij in Australië zitten zo'n 60.000 krokodillen, waarvan er
12.000 verscheept worden naar Europa. De baas van de boerderij wilde
niet bevestigen of de beestjes naar Hermes gaan. "Wij verkopen
voornamelijk aan Europese huizen, omdat onze huiden bij de beste ter
wereld gerekend worden. Het soort krokodil dat we kweken is ook de
beste voor de mode-industrie omwille van het patroon en de structuur
van de huid."
Wachtlijst Het lijkt er niet
op dat de praktijk snel zal stoppen. Er willen zoveel mensen een
dergelijke exclusieve handtas dat er hele wachtlijsten zijn ontstaan.
"We kunnen de vraag niet aan, maar we zijn beperkt door onze vakmannen
en de tijd die het duurt om een nieuwe op te leiden." Het aanbod aan
krokodil zal, gezien de boerderijen, alvast geen strobreed in de weg
leggen.
Victoria Beckham heeft nog niet gereageerd op de oproep om haar lievelingstassen op te geven.(br.hln)
Wie dacht dat je enkel de kracht van Parijs kon opsnuiven door in de stad te vertoeven heeft het volgens het merk Yves Saint Laurent goed mis. Zij komen op de proppen met een parfum dat je de kracht, sensualiteit en moed van een echte Parisienne geeft.
"Je moet niet als Parisienne geboren worden. Het is een instelling een mentaliteit. Speciaal daarom kozen we voor de Britse Kate Moss om model te staan voor onze campagne. Moss is een vrouw die niet bang is om te leven en lief te hebben. Daarom is zij de definitie van de vrouw die we zochten voor de geur", aldus Nathalie Duran, managing director van YSL.
Parisienne is het eerste geurtje sinds de overname door L'Oréal Paris. Het is vanaf september verkrijgbaar in heel Europa.
Na Penelope Cruz
heeft de Spaanse modeketen een andere grote naam aan de haak geslagen:
Scarlett Johansson. Dat heeft Mango vandaag bekend gemaakt in Madrid. "Scarlett
is perfect voor ons merk en belichaamt de ideale Mango-vrouw:
onafhankelijk, werelds en chique.
Ze is zowel jong en speels als
volwassen en zelfverzekerd." Wanneer de eerste lijn in de winkel zal
liggen is nog niet duidelijk. Maar als de kleren ook maar een beetje in
de lijn liggen van wat Scarlett vandaag liet zien, dan wordt het een
grote hit. (br.nina)
Gehaakt en sexy zijn twee woorden die meestal niet bij elkaar horen.
Dat kan niet gezegd worden van de gehaakte strandmode, ontworpen door
Erica Laurell. De Zweedse ontwerpster brengt een gamma kleurrijke
bikini's en strandwear op de markt, die in de verste verte niet lijken
op wat grootmoe ons ooit leerde.
Successtory De
badmodelijn kent in Zweden groot succes. De lijn bevat topjes,
broekjes, kleedjes en badpakken. Om aan de stijgende vraag te voldoen,
heeft Erica zelfs een heel dorp met Zweedse oudere dametjes aan het
werk gezet. Intussen heeft ze haar eerste rasse schreden gezet in de
Benelux. In Nederland is het gamma al te koop en daar heeft het label
al direct een schare fans opgeleverd.
Lieveling Erica
Laurell volgde haar modeopleiding in Parijs. In 2005 startte ze haar
eigen label en werd ze meteen de lieveling van diverse stylistes in
heel Scandinavië. Haar liefde voor het brei- en handwerk steekt ze niet
onder stoelen of banken. Haar collectie bestaat uit meer dan enkel
badmode en met het gebruik van exclusieve materialen als zijde en
hoogwaardig eco-katoen, creëerde ze van meet af aan kleurrijke
collecties met een klassieke, retro-chique look. Meer info:
www.ericalaurell.se (br.hln)