Modellen poseren beter dan celebs
Topmodel Bar Refaeli is te zien
in een reclamecampagne van het kledingmerk Rampage.
"Laat het modellenwerk maar over aan de echte modellen", dat lijken
meer en meer beroemde ontwerpers te denken. Nochtans waren celebs zeer
hot in de modewereld en haast niet meer weg te denken uit
reclamecampagnes. Toch schijnen modellen volgens de kenners eenvoudigweg
meer klasse en stijl te hebben en genieten ze daarom weer de voorkeur.
Als je de recente advertenties bekijkt, dan valt het op dat de meeste
designers voor een professioneel model gekozen hebben. De uitzondering
is het label Dolce & Gabbana dat de zonnebrillen van het merk laat
aanprijzen door Madonna.
Uitstraling Volgens
Stefano Pilati van Yves Saint Laurent voelen modellen de ontwerpen beter
aan en kunnen ze er een bepaalde uitstraling aan geven. Karl lagerfeld
prefereert modellen dan weer wegens hun klasse en stijl. Ontwerpers
verkiezen bovendien een sterk gezicht dat enkel geassocieerd wordt met
mode en bijvoorbeeld niet met film of muziek.
Verhaal Insiders
beweren dat het enkel logisch is om celebs voor een campagne te
gebruiken indien er een verhaal bij het product zit waar een bekend
persoon bij kan helpen.
|