Heb je altijd al gedroomd van volle,
vurige, rode lippen, maar ben je niet zo gezegend als Angelina Jolie?
Dan kan een lip plumper het werk voor jou doen.
De meeste lip
plumpers ogen als een gewone lipgloss, alleen het resultaat is
indrukwekkender. Bij het aanbrengen van een lip plump voel je na enkele
minuten dat je lippen stevig beginnen tintelen en voller worden. De
bloeddoorstroming wordt versterkt, waardoor je een rode kleur krijgt
waarmee je gemakkelijk enkele uren kan schitteren. Ideaal als je een
avondje wil stappen, maar niet uren voor de spiegel wil staan. De lip
plumper kan ter vervanging van lippenstift dienen of als basislaag.
Ook
in België vind je lip plumps voor een prikje. Zo betaal je voor een
Volume Shine Wonder Full van Nivea gemiddeld twaalf euro. De Lip Fusion
Lip Plump is enkel verkrijgbaar bij Ici Paris XL vanaf 35 euro. (br.she)
Heel wat vrouwen hebben moeite om de kaap van de
40 te aanvaarden. Ze stellen zich vragen bij hun beschikbare garderobe
en gooien vaak meer kledingstukken weg dan eigenlijk nodig is. Wij
zetten enkele tips op een rijtje om je snel en gemakkelijk door deze
modecrisis te helpen.
Je garderobe moet plots niet enkel uit beige, grijze en zwarte kleuren
bestaan, simpelweg omdat je nu bij de leeftijdscategorie van veertigers
hoort. Kleine aanpassingen kunnen je look trendy houden, zonder dat je
er boers uitziet.
Gigantische stiletto's gooi je best buiten wanneer je de kaap van de 40
gepasseerd bent. Kies daarentegen voor ander, hip schoeisel. Een sleehak
staat bijzonder trendy en doet wonderen voor dikkere kuiten. Wil je
toch vasthouden aan je hak? Kies dan voor een hak van gemiddeld 7
centimeter. Kitten heels, hakjes van 1 cm, zijn momenteel erg hot
dankzij Carla Bruni, maar weet wel dat de verkeerde kitten heels je look
oud en afgedragen kunnen maken.
Ultrakorte rokjes en broekjes mogen dan wel hip zijn, ze zijn niet meer
gemaakt voor je slapper wordende huid. Zelfs een dertiger kan volledig
de mist ingaan met een te korte outfit. Kies daarentegen voor een hippe
short die net boven je knieën eindigt. Wanneer je dit combineert met een
mooie panty krijg je een klassevol resultaat. Vind je je knieën net erg
verouderd? Ga dan voor een rok die net onder de knie eindigt.
Je mag prints combineren maar zorg er steeds voor dat de kleuren in de
verschillende kledingstukken overeen komen. Wanneer je kleuren te divers
zijn, zal je look helemaal de mist in gaan.
Een lederen jasje is tijdloos, maar je moet wel het juiste model kiezen.
Motorjasjes of lederen jasjes die versierd zijn met ijzeren
ritssluitingen laat je best achterwegen. Kies voor een bruin of
camelkleurig getailleerd jasje met knopen. (br.she)
Natan en JBC kleden hostessen Belgisch paviljoen in Shanghai
Natan en JBC kleden hostessen Belgisch paviljoen in Shanghai
De hosts en hostessen van het Belgische paviljoen op de
wereldtentoonstelling van Shanghai zullen gekleed gaan in een ontwerp
van het label Natan, dat samen met JBC zorgt voor comfortabele en
elegante uniformen met een vrolijke print in rood en beige.
De hand van Edouard Vermeulen is duidelijk te herkennen in de
stijlvolle en elegante ensembles die bijzonder eigentijds ogen. De dames
dragen een bedrukte jurk in beige en rood die gecombineerd kan worden
met een jasje waardoor het iets weg heeft van een klassevol mantelpak.
Ontwerper Edouard Vermeulen
De
heren gaan gekleed in een beige broek met een wit hemd waar subtiel een
rood accent is aan toegevoegd. Modeketen JBC zorgde voor de uitvoering
en hiermee was de unieke samenwerking een feit. (br.hln)
Tien Belgische modeontwerpers waaronder Van Beirendonck en Bikkembergs
hebben op vraag van De Post hun eigen postzegel ontworpen.
Het
gaat om Edouard Vermeulen (Natan), Walter Van Beierendonck, Veronique
Branquinho, A.F. Vandevorst, Ann Demeulemeester, Olivier Theyskens, Dirk
Bikkembergs, Cathy Pill, Veronique Leroy en Martin Margiela. De
modezegels kaderen in de reeks 'This is Belgium'. Elke zegel heeft een
uniek karakter, eigen aan de ontwerper. De reeks geeft op die manier ook
een overzicht van twintig jaar Belgische modegeschiedenis.
Het
blaadje met de tien postzegels is vanaf 15 april te koop in de meeste
postkantoren en via de webwinkel van De Post.
Natalia Vodianova heeft afgelopen zondag de catwalk even ingeruild voor het asfalt van Parijs. Het topmodel werkte in de Franse hoofdstad een halve marathon af.
Het uithangbord van Calvin Klein had 2 uur en 19 minuten nodig om die opdracht tot een goed einde te brengen.
De sportieve Russin zou volgens het vakblad Forbes maar liefst 3,5 miljoen euro op haar bankrekeningen hebben staan. (br.she)
Klik op de foto om het filmpje van de catwalk te bekijken
De collectie van de Russische ontwerper Slava Zaitsev kan op zijn
zachtst uitgedrukt 'speciaal' genoemd worden.
Mannen werden in Borat-pakjes en Bumba-outfits de
catwalk op gestuurd. De badcollectie bestond uit zoveel zwart lakleer
dat het eerder een sm-defilé leek. Voor de wintercollectie werd de
traditionele bontmuts bovengehaald.
De vrouwencollectie kenmerkte zich door grappige pinnenmutsen en
stijve en overdadige elegantie.
Het is gemakkelijk om de ontwerper er van te verdenken dat hij 'mode
met de knipoog maakt' maar volgens The Telegraph meent hij het serieus.
Kijk en oordeel zelf door op de bovenste foto te klikken en het
filmpje van de catwalk te bekijken.
Fashionista's, hou de portemonnee klaar! Op 17
april (komende
zaterdag) smijt het Modemuseum in Hasselt de deuren open voor een
stockverkoop. Designerkledij voor dit seizoen kan daar op de kop getikt
worden voor zachte(re) prijsjes.
De toegang tot de verkoop bedraagt 4 euro, maar daar krijg je een
gratis
toegangsticket bij voor de expo UltraMegaLore. Let op: op de
stockverkoop kan enkel cash betaald worden.
Jil Sander wil zijn publiek graag verjongen. Om die operatie geslaagd te laten verlopen, komt het designteam met een nieuwe collectie op de proppen: Jil Sander Navy.
De Navy-collectie is niet alleen een pak goedkoper, de prijzen liggen zo'n 40% lager dan de algemene pret-à-porterlijn, de stukken ogen ook veel jonger en sportiever. Zo bestaat de collectie uit jeans, gebreide stuks en abstracte prints. Jil Sander Navy is momenteel enkel verkrijgbaar in Amerika, maar zou over enkele weken ook online verkrijgbaar zijn. (br.she)
Supermodel Doutzen Kroes uit de kleren in Japans magazine
Supermodel Doutzen Kroes uit de kleren in Japans
magazine
Het Nederlandse supermodel Doutzen Kroes, vooral bekend van Victoria's
Secret, blijft de wereld verder veroveren. Ze is nu ook hot in het Verre
Oosten, want de knappe Friezin is in mei te bewonderen op de cover van
het glossy tijdschrift Numéro Tokyo.
De Japanners krijgen een
hele andere kant te zien van de nuchtere Friezin die de Nederlanders
gewend zijn. Fotograaf Alexi Lubomirski belicht de duistere kant van het
sexy lingeriemodel: zwart leer, bondage, zweepje en zwart masker zijn
de ingrediënten voor deze bijzonder pikante fotoshoot.
Tijdens de winter
houdt je lichaam meer vet vast om de koude temperaturen te kunnen
trotseren, het is dus normaal dat je jezelf dan wat dikker voelt. Wist
je echter dat je dankzij optisch bedrog jezelf tot 10 kilo slanker kunt
doen lijken? De truc zit hem erin de juiste accessoires te kiezen.
We beginnen met de klassieker: stiletto's verlengen je benen en geven
je kuiten mooier vorm. Je hoeft niet noodzakelijk torenhoge hakken te
dragen, ook een bescheiden hakje helpt al.
Wist je dat een
brede ceintuur je smalle taille benadrukt, waardoor je silhouet beter
uitkomt. De truc zit er wel in deze op het smalste punt te dragen, dus
niet op de heupen, maar draag hem wat hoger in de taille.
Ook
werken kleurrijke accesssoires rond de nek goed, daarbij is het wel
belangrijk dat ze niet te strak zitten, kies voor lange kettingen en
los gedrapeerde sjaals. Ze maken je lichaam langer een trekken de
aandacht naar de nek en leiden die af van probleemzones als de buik en
billen.
Een ander belangrijk principe is dat hoe groter het
accessoire is, hoe beter het werkt. Kies dus voor voor een XL-handtas
in plaats van een kleine clutch. Ook lange oorbellen verlengen je nek
en trekken de aandacht naar dit gebied en laten het gezicht langer
lijken, wat ook weer slanker maakt. Dat geldt ook voor grote
armbanden.
Wat nog verrassend is dat hoeden en mutsen hetzelfde doen. Ze maken je ook optisch groter en leggen de nadruk op je gezicht.
De joggingbroek mag dan wel weinig of geen
modereputatie hebben, daar
komt dit seizoen verandering in. De broek wordt steeds vaker op de
catwalk gesignaleerd. Om geen verwarring met je sportoutfit te zaaien,
worden eronder hoge hakken en een blazer gedragen.
Topshop
lanceerde
al in 2009 een grijze joggingversie en die bleek snel
uitverkocht. De keten heeft ook dit jaar nieuwe modellen in voorraad,
net als bij Asos of Welikefashion. Hun inspiratie haalden ze allicht op
de catwalk, waar de broek gretig gecombineerd wordt met hoge hakken,
enkellaarsjes of pumps.
Zowel
bij Alexander Wang, Michael Kors en Bottega Veneta blijken ze afgewerkt
in een chique stof in het legergroen, zwart en grijs. Hun prijs is niet
min: Kors verkoopt zijn kasjmieren versie voor duizend dollar per stuk.
Misschien toch effe de kleerkast uitpluizen?
Coca-Cola heeft iets met modehuizen. Na de vele designflesjes siert
mode-ontwerper Karl Lagerfeld het flesje. De man wordt op een zilveren
flesje afgebeeld in het zwart-wit.
Coca-Cola bracht al
bijzondere flesjes op de markt, ontworpen door de Italiaanse modehuizen
Missoni, Etro, Ferretti, Marni, Fendi, Moschino, Versace en Blumarine.
Uiteraard is ook het flesje met Lagerfeld enkel in limited edition
beschikbaar. Te koop vanaf 24 april
Steeds meer reclamebureaus en hippe merken maken gebruik van blote mannelijke torso's om hun campagnes op te fleuren. "Reclameboodschappen met een vrouwelijke seksuele inhoud zijn aanzienlijk gedaald ten opzichte van tien jaar geleden", vertelt Theo Geldens, regiomanager van reclamegigant Clear Channel tegen StampMedia.
Internationale merken waren de eerste om vrouwen van hun affiches te schrappen en ze te vervangen door een knap, bloot mannelijk bovenlichaam. Die tendens sloeg al snel over op de Belgische reclamemarkt. "Niet alleen modemerken, maar ook autogiganten verwerpen het clichébeeld 'blitse auto met blonde vamp'. Op het autosalon dit jaar was er bijvoorbeeld veel minder vrouwelijk schoon te vinden op de motorkappen", vertelt Geldens tegen StampMedia.
Volgens Geldens worden adverteerders alsmaar terughoudender om hun campagnes met naakt te vullen. "Mensen smaken teveel naakt niet meer." Ook bij Zorra, het meldpunt voor rolpatronen in advertenties, zijn ze blij met het veranderende reclamelandschap. "Vijftien jaar geleden was het ondenkbaar om David Beckham in blote torso te aanschouwen op de Meir", besluit Zorra. (br.she)
Bij het doorbreken van de eerste zomerstralen snellen we allemaal naar de kast om onze sandaaltjes boven te halen. Spijtig genoeg heeft de winter vaak een zware tol geëist. Wij zetten enkele tips op een rijtje om je voeten snel en makkelijk zomersklaar te maken.
Een voetenverzorging kan je perfect thuis uitvoeren. Beginnen doe je met een verkwikkend voetbad. Zorg er steeds voor dat je water lauwwarm is en gebruik een badzout speciaal gemaakt voor de voeten om uitdroging te voorkomen. In het badzout van voetspecialisten als Scholl zitten bovendien bepaalde mineralen en stoffen die de bacteriën op de voeten doden en zo onaangename geurtjes wegnemen. Gevoelige huidjes
Na het voetbadje smeer je een hydraterende, eeltwerende crème op je voeten. Bij Hansaplast vind je hydraterende crèmes en herstellende zalfjes voor de hardere voetoppervlakten. Diabetici en mensen met erg gevoelige voethuid zijn dan weer gebaat bij de zachtere crèmes van Scholl. Op je nagels smeer je best een crème op basis van jojoba-olie om de nagelriemen te verzachten en de nagels intens te voeden. In het assortiment van OPI vind je de Drip Dry, een product op basis van jojoba-olie en vitamine E dat je nagelriemen versterkt en je nagels extra verzorgt. Het goedje helpt je nagellak ook nog eens supersnel te doen drogen. Harde, gele nagels
Uit onderzoek blijkt bovendien dat maar liefst een op de vier vrouwen last heeft van verharde nagels. Deze voetproblemen worden veroorzaakt door een intens gebruik van nagellak of simpelweg door het wrijven van je schoen tegen de nagels. Om die mankementjes tegen te gaan lanceerde Scholl een 3-in-1 pen. Op de dop van het pennetje zit een zacht vijltje om de eerste, harde laag van je nagels te verwijderen. Voeden doe je daarna met de nagelgel. Om je nagels extra te doen glanzen is er zelfs een doorzichtige nagellak voorzien. Heb je dan weer sneller last van ingegroeide nagels? Zorg er dan voor dat je je nagels nooit korter knipt dan de rand van je teen. Korte nagels groeien namelijk veel sneller in dan nagels op normale lengte.
De laatste stap in je voetverzorging bestaat uit een intense hydratatie. Heb je vaak last van een erg droge huid, dan kan je kiezen voor een vettere crème. Vrouwen die op zich reeds een zachter velletje hebben kiezen best voor een lichte mousse. (br.she)
De bikini is weer helemaal terug in alle soorten en maten. Nieuw is de
mixkini- trend. Je combineert zelf broekjes en topjes die je bij elkaar
raapt, maar wel mooi bij elkaar staan. De kleuren hoeven niet hetzelfde
te zijn, gewoon mixen tot jij je er goed in voelt. Wulpse Mirenda Kerr
demonstreert in dit filmpje de bedoeling van deze 'mix and matchtrend'. (br.nina)
Nicole Richie laat zich inspireren door Jack the Ripper
Nicole Richie laat zich inspireren door Jack the Ripper
Nicole Richie is volop bezig met de ontwerpen voor haar nieuwe kledingcollectie The House of Harlow 1960. Inspiratiebron is deze keer de film 'From Hell', waarin de seriemoordenaar Jack the Ripper op de hielen wordt gezeten door de politie.
"Mijn grootste inspiratiebron voor dit seizoen waren de personages Jack the ripper en de vrijmetselaars", aldus Richie. In de collectie vind je dan ook capes, gehaakte panty's, debardeurs en blazerjasjes. Om haar duistere thema wat op te fleuren, stak Richie er eveneens enkele fleurige bloemenjurkjes in. (br.she)
Prada vraagt lelijke en dikke werknemers te ontslaan
"Prada vraagt lelijke en dikke werknemers te ontslaan"
"De directeur van Prada Japan heeft mij gevraagd om iedereen die hij
'visueel onaantrekkelijk' vond te ontslaan", verklaart Rina Brovisse,
ex-retail manager van Prada Japan. In totaal zouden 15 werknemers
moeten gaan omdat ze 'oud, lelijk of dik' waren. Ook Brovisse zelf werd
aangeraden te vermageren en haar kapsel te veranderen.
De vrouw vond dat niet kunnen, en legde een klacht neer bij de
districtsrechtbank in Tokio. Daarop werd ze ontslagen, waardoor ze Prada
nu een rechtszaak aandoet wegens discriminatie. "Japan is op vele
vlakken een beschaafd land, maar op vlak van vrouwenrechten op de
werkvloer en klachten over ongewenste intimiteiten staan we nergens.
Het is zoals vijftig jaar geleden in de Verenigde Staten."
Spijtbrief Brovisse
wil naar eigen zeggen Prada niet kapot maken, wat sowieso nogal
moeilijk is omdat de Japanse maar weinig geld heeft. Ze zoekt momenteel
geld om de advocaten te betalen. Liever wil ze een 'spijtbrief'
ontvangen van het Italiaanse modebedrijf, en de Japanse vrouwen leren
dat ze hun mond mogen opendoen om op te komen voor hun rechten. Daartoe
richtte ze zelfs een facebookgroep op.
"Perfect
legaal" Volgens het Italiaanse modemerk heeft de Japanse
rechtbank alle klachten en beschuldigingen van werknemers van de tafel
geveegd, en geoordeeld dat het beëindiging van het contract perfect
legaal was. "Niet echt", aldus Brovisse. "De rechtbank kon geen
overeenkomst bereiken tussen Prada Japan en mij, waardoor ik vrij ben om
hen aan te klagen."
Rina Brovisse.
Terugvechten De
woordvoerster van Prada geeft toe dat mensen vrij zijn het bedrijf aan
te klagen, maar staat er op dat het een sereen bedrijf is dat evenwel
zal terugvechten met de gepaste middelen. Een rechtszaak kan mogelijk
een jaar duren en zou openbaar zijn, wat Prada wel in nauwe schoentjes
kan brengen als de aantijgingen kunnen bewezen worden.
Bewijs? Uiteindelijk
is het de vraag of Brovisse deze beschuldiging kan bewijzen. Op dit
moment lijkt het eerder haar woord tegen dat van een internationaal
modebedrijf met een leger advocaten.
Een 'getuigenis'
opgeduikeld door het tijdschrift New York Magazine die eenzelfde
praktijk moet bewijzen, weegt ook al veel te licht. De vrouw was zelf
van mening dat ze alle testen goed heeft afgelegd, maar dat ze de job
niet kreeg omdat de directeur haar make-up lelijk vond. Dat heeft ze
echter niet van de directeur zelf gehoord, maar via-via.
Perceptie Misschien
rekent Brovisse erop dat mensen haar geloven omdat de modewereld, de
wereld van te dunne en te jonge modellen, nu eenmaal de perceptie tegen
heeft. Niemand is werkelijk verbaasd dat Prada werkelijk zulke eisen zou
opleggen aan hun werknemers. Maar het bewijzen, da's een andere
kwestie. (br.hln)
Een pony maakt je jonger want het verbergt de rimpels op je voorhoofd en
accentueert je jukbeenderen. Welke versie van dit kapsel flatteert jouw
gezicht?
Heel wat celebs zorgen
voor de comeback van de pony: Carla Bruni en Claudia Schiffer lieten hun
voorste lokken kortwieken. Vrouwen als Anna Wintour en Brigitte Bardot
zweren al hun ganse leven bij de pony, omdat ze weten wat dit voor je
gezicht kan doen. Het geeft een vrouw meteen een mysterieuze, coole en
mooie uitstraling. Een pony heeft wel ook nadelen, deze haarstijl vraagt
heel wat aandacht en verzorging.
Britse
celebkapper James Cameron: "Elke vrouw kan een pony dragen, als deze
naar de vorm van haar gezicht geknipt is. Enkel vrouwen met erg krullend
haar doen het beter. Niets zo lelijk als een steile pony en een
gigantische bos krullen. De korte pony staat slechts enkele vrouwen als
Linda Evangelista of Audrey Hepburn, dat doe je dus beter niet. Je hebt
de langere, rechte pony, die velen flatteert, maar meer onderhoud
vraagt. Eentje met een middenscheiding, à la Carla Bruni, is ook een
optie, zeker als je pony te lang is geworden en voor je ogen hangt. Als
laatste kun je voor de flatterende schuine pony zoals gaan, wat bij de
meeste vrouwen staat. En wanhoop niet wanneer dit kapsel echt niets voor
jou is, adembenemende celebs als Kate Moss en Sienna Miller staan ook
niet met een pony." (br.hln)
Vorige maand raakte bekend dat de Amerikaanse actrice Jennifer Aniston een eigen parfum gaat lanceren. Nu lekte de naam van het geurtje uit: 'Lola Vie'.
Aniston gaf eerder al toe dat ze maar geen naam kon kiezen voor haar parfum. Haar suggesties 'Aniston' en 'Echo' werden door het bedrijf The Falic Group afgewezen. Nu zou de actrice gekozen hebben voor 'Lola Vie'.
De voormalige 'Friends'-actrice bekende dat ze zeer kieskeurig is. "Ik heb meer dan een jaar aan dit parfum gewerkt. Het bedrijf verwachtte waarschijnlijk niet dat ik zo kieskeurig zou zijn, maar het moet gewoon goed ruiken", aldus Aniston. (br.she)
Het Belgische modehuis Delvaux brengt een eigen ode aan het strand. Als doorwinterde toeristen ontwikkelden ze twee soorten knapzakken, een handdoekendrager, een flessendrager en een beachtas.
De trendy strandcollectie is gemaakt uit verschillende ledersoorten van de historische stock van Delvaux. Hierdoor krijgen alle tassen een uiterst uniek kantje. In de knapzakken is plaats voor een handdoek, wat eten en drinken en de nodige zonnebescherming. Kortom: alles wat nodig is voor een dagje zee. De handdoek- en flessendrager is dan weer erg handig voor reizigers die niet graag met hun hele hebben en houden naar het strand trekken.
De collectie Ligne Plage begint vanaf 65 euro en gaat tot 485 euro. (br.she)