Er was al geen ontkomen aan de revival van de jaren '80, maar met de
tweede Sex and the City film wordt de trend gegarandeerd een hit. De
tweede film bevat veel flashbacks naar de jaren '80 en de sterren van
de film worden dan ook uitbundig uitgedost in de mode van toen.
Madonnakloon Hoofdpersonage
Carrie is al in twee outfits gezien: één casual outfit, met gebleekte
jeans, een losse trui met brede hals en gecrepeerd, geblondeerd haar.
Een tweede look deed hard aan Madonna denken. Heel punk, met zwarte
kant, massa's kettingen én een grote strik in het haar. Die strik doet
ook denken aan de moderne trend van de 'konijnenoren'.
Slang en luipaard 'Samantha'
(Kim Catrall) zag er stoer en wild uit met rode enkellaarsjes, krullen
in het haar, jeansvest, t-shirt met luipaardprint en een legging van
slangenhuid. Zelfs de walkman was ons niet ontgaan.
De
make-overs voor Miranda en Charlotte waren minder ingrijpend. Advocate
Miranda zag er toen al heel 'professioneel' uit, in een korte bob en
groen mantelpak. Charlotte kreeg de 'country club'-look aangemeten:
sportief chic en héél Amerikaans.
Zelfs wie nog een kleuter
was in de jaren '80 herkent deze stijlen met een glimlach op het
gezicht... wie toen nog niet geboren was: ja, zo liepen mensen toen
echt over straat!
High fashion Maar Sex and
the City vergeet ook het modieuze element niet. Alle scènes in het 'nu'
zijn in designerkledij en killerstiletto's. Daar horen ook wel eens
dure juwelen bij, zoals een halsketting van 198.200 dollar of 136.000
euro. Het tijdschrift US Magazine merkte op 'dat de ketting meer kost
dan het mediaan-huis in de Verenigde Staten (180.100 dollar of 124.000
euro).
Opgelet: spoilers! Ondertussen zijn
ook al (enkele van?) de verhaallijnen uitgelekt: Samantha wil kinderen
krijgen en start met een hormonenkuur. Carrie en Big worden getroffen
door de kredietcrisis en verliezen hun huis. In tegenstelling tot
berichten van enkele maanden terug gaan ze niet in Londen wonen, maar
ze blijven in New York. Charlotte denkt dat haar man haar bedriegt en
vlucht weg met hun twee dochters en Miranda start een restaurant met
Steve nadat ze als advocate uitgeroyeerd werd.
Lindsay Lohan "artistiek raadgeefster" bij modehuis Ungaro
Lindsay Lohan "artistiek raadgeefster" bij modehuis Ungaro
Lindsay Lohan is benoemd tot artistiek raadgeefster bij Emanuel Ungaro.
Dat heeft het modehuis bekendgemaakt. Lindsay Lohan zal samenwerken met
de nieuwe styliste Estrella Archs. Zij verving Esteban Coratzar, die
het bedrijf eind juli verliet. Lohan en Archs zullen hun samenwerking
aftrappen met de Lente-Zomercollectie 2010, die op 4 oktober in de
omgeving van Parijs voorgesteld zal worden.
De
samenwerking tussen een ontwerpster en een "koopster" staat voor "een
breuk met het gevestigde kader binnen de modewereld", onderstreept
Ungaro. Het bedrijf dat toebehoort aan een Amerikaans investeringsfonds
kent een komen en gaan van ontwerpers sinds het vertrek van Emanuel
Ungaro zelf in 2005. Lindsay Lohan, van wie de perikelen met het
gerecht vaak haar acteercarrière overschaduwen, is een favoriet doelwit
van de paparazzi.
Dertig jaar, zo lang is make-upartiest Tyen al actief bij het beautymerk Dior. Om deze verjaardag extra in de kijker te zetten organiseert Dior op 29 en 30 september een unieke overzichtscollectie in het Palais de Tokyo in Parijs.
Wie deze nazomer afzakt naar de Parijse modeweek heeft er nu gegarandeerd een stop bij. In het Palais de Tokyo presenteert de huidige directeur make-upcreatie Tyen namelijk de mooiste foto's van 30 jaar make-upgeschiedenis. Naomi Campbell, Linda Evangelista, Helena Christensen, Tatjana Patitz, Christie Turlington, Milla Jovovich, Iman, Carla Bruni, Marcus Schenkenberg, Greg Hansen en Monica Bellucci zijn maar enkele van de grote namen die zich overgaven aan Tyen zijn make-upborstel.
Tyen, 30 Years of creation, Palais de Tokyo, Parijs, 29 & 30 september 2009. Inkom gratis.
Blijkbaar is Vogue de voeling met (of de invloed op?) de modewereld
verloren. Het modeblad schreeuwde afgelopen zomer nog uit dat hakken
uit waren en dat iedereen weer zonder hak de straat ging opdurven.
Niets
blijkt minder waar: de winterschoenencollecties barsten van de hakken,
celebrities blijven poseren in de meest onmogelijke schoenen en zelfs
de tweede Sex and the city-film toont duidelijk dat de hoge hak een
blijver is. De nieuwste trend in schoenenland? Hakken van 15
centimeter! Ben jij er klaar voor?
Celebs Voor
celebs als Victoria Beckham en Cheryl Cole is een hak van 15 centimeter
dagelijkse kost. Ze gaan er in shoppen, ze dragen ze om uit te gaan of
zelfs om de kinderen van school af te halen. Nu vinden deze superhoge
hakken ook hun weg naar de 'betaalbare' schoenenwinkels.
Te hoog? Het
Londense Debenhams lanceert deze week de haar Goldie-schoenen. In
zwarte of goude glitters met een hak van 15 centimeter en een kleine
plateauzool rondwandelen: dat wordt van vrouwen verwacht. Deze extreem
hoge hak was zelfs voor veel schoenenproducenten gewoon te hoog. Zo
hoog dat ze geen schoenen met zo'n hak wilden produceren.
Obsessie Maar
daar lijkt nu dus verandering in te komen, onder druk van de sterren en
hun obsessie voor torenhoge hakken van topdesigners als Christian
Louboutin, Yves Saint Laurent en Jimmy Choo. Bij hun fans horen onder
meer Sarah Jessica Parker, Victoria Beckham, Kate Moss en Dannii
Minogue.
Veel schoenenmerken gaan al voor hakken van meer dan
tien centimeter, en dat is deze winter niet anders. De trend is 'hoe
hoger, hoe beter' en schoenenexperts zien dat niet gauw veranderen.
Gewone vrouwen volgen Steeds
meer vrouwen volgen de hoge hakken-trend, ook al zijn er maar weinig
die altijd een chauffeur hebben klaarstaan en de boodschappen kunnen
laten doen door een meid.
Deze vrouwen zijn bereid pijn te
lijden zodat ze de hakken kunnen dragen, en de ongemakken tijdens het
winkelen of het nemen van de metro erbij te nemen. Ruim één op drie
vrouwen vindt het niet belangrijk dat schoenen oncomfortabel zijn,
zolang ze mijn in de mode zijn.
Gezond Maar
gezond kunnen we het niet noemen, en de effecten op hun lichaam worden
door veel vrouwen onderschat. De tenen worden vaak samengeperst, wat
pijn aan de gewrichten of zelfs misvormingen veroorzaakt. Ook knie- en
rugklachten komen vaker voor, en de grote it-bag helpt daar niet bij.
Tot
slot blijken ook veel vrouwen te kleine schoenen te kopen, die ze
vervolgens of niet dragen of wél dragen, met veel pijn tot gevolg.
Vier op de tien vrouwen geven toe schoenen te kopen in de verkeerde
maat, als die er modieus en aantrekkelijk uitzien. Dat blijkt uit een
rondvraag, uitgevoerd door een Britse podologenvereniging.
Pijnlijke voeten Pijnlijke
voetjes nemen echte schoenenfashionista's er graag bij. Vinden deze
dames een allerschattige schoen die niet geheel past, kopen ze hem
evengoed. Liefst 37 procent van de vrouwelijke ondervraagden draagt
zelfs uiterst ongemakkelijke exemplaren als ze daarmee geheel naar de
mode gekleed zijn. 17 procent van de mannen geeft eveneens toe af en
toe naar een verkeerde maat te grijpen.
Problemen Niet
geheel onlogisch, geeft de poll aan dat 80 procent van de dames met
voetproblemen kampt. Gebarsten hielen, ingegroeide nagels of likdoorns
zijn het gevolg. Vier op tien roept daarbij nooit medische hulp in. Een
jammere zaak volgens de vereniging van Podologen, slecht zittende
schoenen kunnen je gezondheid ernstig schaden.
Hakken Hoge
hakken zijn risky, maar ook instappers vormen een gevaar omdat de voet
naar voor kan geschoven worden en de tenen in een verkrampte positie
geraken. Pumps vormen het grootste gevaar, zij geven totaal geen steun
aan de voet en zitten vaak te krap. Volgens de podologen dragen velen
verkeerde schoenen zonder het te beseffen.
Cédric Charlier is de nieuwe creatief directeur van het Franse modehuis Cacharel. De Belg stelt op 3 oktober zijn eerste prêt-à-porter-collectie voor.
De 31-jarige Charlier volgde les aan de hogeschool La Cambre in Brussel. Eerder werkte hij al bij Céline en Lanvin.
Cacharel, dat beroemdheid verwierf door zijn 'Liberty'-bloemetjesmotief, lijdt ook onder de economische crisis. Al tientallen werknemers zijn ontslagen. Algemeen directeur Marc Ramanantsoa hoopt vanaf 2011 weer break-even te draaien. (br.she)
Uit Brits onderzoek blijkt dat 7 op de 10 vrouwen ooit een allergische
reactie krijgt van het eigen parfum. Terwijl andere smeerseltjes gewikt
en gewogen worden, is het verwonderlijk hoe weinig info er bestaat over
de luchtjes waarmee we ons besproeien.
Uniek geheim Die
fout ligt niet bij ons. Anders dan de voedings- en cosmeticaindustrie,
hoeven parfumhuizen hun gebruikte ingrediënten op de verpakking niet te
vermelden. Hiermee hoeven ze de geheime, unieke formule van de geurtjes
niet prijs te geven.
Natuurlijke oliën Die
onwetendheid heeft lelijke gevolgen voor de consument, zo blijkt. 74
procent kampt minstens éénmaal per leven met een allergische reactie op
minstens één geur. Heil wordt dan gezocht bij de meer alternatieve,
organische luchtjes.
Die zijn daarom niet zoveel gezonder.
Volgens de Daily Mail doen heel wat producenten aan 'greenwashing'.
Daarbij laten ze ons geloven dat het product honderd procent natuurlijk
is. Uit testen blijkt dan weer dat deze natuurlijke essentiële oliën
met synthetische stoffen worden gemengd.
Het schooljaar is terug begonnen. Een spannende tijd voor de kinderen,
maar ook voor de moeders die hun kinderen afzetten aan school. Telkens
willen ze niet onder doen voor de andere mama's, en zo 'yummy mummy'
('lekkere mama') zijn als mogelijk. Op Britse fora wordt er druk
gediscussieerd over wat je mag en kan dragen en wat zeker niet.
Yummy of slummy? De
'Yummy mummy' gaat per definitie voor net haar, make-up, elegante
kleren en hoge hakken. Tegenover hen staat de 'slummy mummy', of de
slonzige mama, die zweert bij slobberkleren als een salopet, of een
pyjama en slippers.
10 grote no-no's Wie
als moeder aan de schoolpoort enigszins wil meetellen en wil
uitgenodigd worden voor rendez-vous met de andere moeders, draagt deze
kleren beter niet:
1) Zwangerschapskleren, tenzij je zwanger bent of pas bevallen bent 2) Mannenkleren, vooral sportshirts. 3) Luipaardprint. Zelfs al is het trendy, het geeft je een slecht imago. 4) Trainingspakken. 5) Bomma-schoenen, je weet wel, die met de ergonomische zool. 6) Alles dat met de hand moet worden gewassen. 7) Te strakke kledij 8) Te veel tassen: investeer in enkele goede (grote) tassen. 9) Niet bij elkaar passende sokken. 10) Vuile kleren, maakt niet uit of je de hele dag hebt gepoetst, hebt getuinierd of je baby net een ongelukje heeft gehad.
Deze
regels gelden ook voor schooluitjes, het schoolfeest of een
sportwedstrijd waar je komt supporteren. Moeders die er (in hun vrije
tijd) liefst zo comfortabel mogelijk bijlopen, verlaten best het huis
niet tenzij ze zich een waarlijk buitenbeentje willen voelen.
Maar wat draag je dan wel?
1) Stijlvol casual: een hippe broek, met riep en blouse bijvoorbeeld, of een rok met truitje en laarzen.
2) Powerkledij, zoals een mantelpakje. Alles wat je er doet uitzien als een succesvolle zakenvrouw met andere woorden.
3) Yoga- of hippe sportkledij:
je toont je sportiviteit en je bezorgdheid om de gezondheid van de
kinderen. Uiteraard verschijn je niet rood en bezweet al joggend aan de
schoolpoort en je haar is altijd gewassen.
4) Hakken. Tenzij je ballerina's, platte laarzen of sportschoenen draagt, draag je hakken. Hoge, glamoureuze hakken.
5) Sexy lingerie. Normaal is het onzichtbaar, maar áls het zichbaar wordt, sta je tenminste niet met het schaamrood op de kaken. (br.hln)
De uit Genk afkomstige topontwerper Martin Margiela is hot. Zo is presidentsvrouw Michelle Obama afgelopen week gespot met een schoentje van Margiela aan de voet. En rapper Jay-Z bezingt in zijn nieuwe single het modehuis van de Genkenaar.
De speelse zwarte leren sandaaltjes die de First Lady afgelopen week droeg, komen uit Margielas zomercollectie. Ze laten één kant van de voet bloot en hebben een minihakje. Kostprijs: 400 tot 500 euro. Jay-Z
Maar niet alleen Michelle Obama brengt ode aan Margiela. Ook rapper Jay-Z is blijkbaar een fan van de Genkanaar. Op zijn nieuwe single Run This Town zingt Jay-Z: And aint nobody fresher, Im in Maison Martin Margiela.
Maison Martin Margiela verduidelijkt dat de rapper het modehuis bezingt, en niet Margiela als persoon. We zijn erg geflatteerd, klinkt het. Maar we hebben geen idee hoe onze naam in het nummer terecht komt of wat de bedoelingen van Jay-Z zijn.
Treklipjes van blikjes: wat valt daar nu mee aan te vangen? Veel, als
je naar de modieuze tassen van Escama Studio kijkt. Met de aluminium
treklipjes worden gegeerde tassen gemaakt. In de States is de interesse
bijzonder groot.
Ceintuur In
de grotere modellen zijn 700 tot meer dan 1.600 blikopeners verwerkt.
Dit najaar komt Escama Studio uit met vier nieuwe modellen. Ook een
ceintuur krijgt een plaats in de collectie.
Kansarme vrouwen Bewonderenswaardig
is dat de tassen gemaakt worden in Braziliaanse coöperaties van
kansarme vrouwen in sloppenwijken. Elke tas werd handgemaakt en
gesigneerd door de vrouw die het maakt. In de Benelux zijn de tassen
verkrijgbaar via MoreThanHop. Prijzen schommelen van 69 euro voor de
ceintuur tot maximaal 135 euro voor een tas. (br.hln)
Dat hoge hakken in zijn, dat valt niet te ontkennen. Maar aan alles
zijn grenzen, dachten wij toch. Niet dus! Voor een fotoshoot voor
Instyle Magazine kreeg actrice Jennifer Connelly hakken van 20
centimeter aan.
Evenwichtig Big
deal? Dat was nog niet alles. De bijhorende plateauzool is zo hoog, dat
Connelly niet eens op de hak steunt. Ze wandelt dus 'in de lucht'. De
actrice kon duidelijk goed haar evenwicht bewaren op de stelten, want
ze poseert zelfs op één been, terwijl het andere been steunt op een
schuine plank. Connelly blijft er ogenschijnlijk enorm kalm bij.
Foto: InStyle.
In
dezelfde shoot krijgt Connelly ook de intussen fameuze dijlaarzen rond
de benen gesnoerd. Qua fashion statement kan dit wel tellen! (br.hln)
"De reclamewereld misbruikt de economische crisis om zwarte modellen
niet te moeten gebruiken voor modecampagnes", aldus het topmodel Naomi
Campbell. De modewereld wordt volgens haar steeds meer racistisch.
Campagnes Het
39-jarige zwarte topmodel Naomi Campbell beweert dat grote
modebedrijven weigeren niet-blanke vrouwen te gebruiken om hun
producten te promoten. "Ik zie geen enkele zwarte vrouw, of andere
rassen buiten het blanke, in grote advertentiecampagnes. Vorig jaar was
er een speciale uitgave van de Italiaanse Vogue gewijd aan modellen van
verschillende rassen. Dat heeft wel wat aandacht gekregen, maar
sindsdien is het weer even erg als vroeger. Door de paniek als gevolg
van de recessie, durven adverteerders geen gekleurde vrouwen meer in
hun campagnes gebruiken. Het is een schande."
Blank boven zwart Ook
mode-ontwerper Bruce Oldfield staat het model bij: "Het is waar dat
zwarte meisjes niet langer populair zijn, zowel wat modereportages als
advertenties betreft. Het is nu voor zwarte modellen eens zo moeilijk
om een job vast te krijgen. De crisis maakt het reeds bestaande
probleem nog erger, de advertentiewereld verkiest duidelijk blank boven
zwart."
Harder werken Naomi Campbell was
het eerste zwarte meisje dat op de cover van de Franse Vogue verscheen,
nadat haar vriend Yves Saint Laurent dreigde om al zijn advertenties
uit het magazine te laten nemen als ze Naomi geen kans gaven. Ze was
ook het eerste zwarte model op de cover van de Britse Vogue. Eerder dit
jaar beschuldigde ze de modewereld er van racistisch te zijn. "Hoewel
de Amerikaanse president zwart is, is het voor gekleurde vrouwen nog
steeds moeilijk om het te maken in de modewereld. Ik ben nog altijd een
uitzondering en ook ik moet nog altijd harder werken om op dezelfde
manier te worden als blanke modellen." (br.hln)
Beautyproducten zijn niet goedkoop. Wij zetten daarom enkele handige tips op een rijtje om je eigen cosmetica te maken.
Een gereinigd gelaat is er twee waard. Meng daarom elke ochtend een klein glaasje melk met wat citroensap en dip je tissue in dit brouwsel. Dankzij de melkzuren wordt je huid gezuiverd en ontvet. Het citroensap zorgt bovendien voor een stralend gelaat. Heb je eerder een gevoelige huid? Smeer dan wekelijks een klein laagje honing op je gezicht, hierdoor wordt je huid weer volledig gehydrateerd. Een ruwe huid baat uitstekend bij wat eigeel. Meng het eigeel met een theelepel olijfolie en een paar druppels citroensap. Smeer het mengsel gelijkmatig op je huid en laat het 20 minuten intrekken. Spoel daarna af met lauwwarm water. Nagels
Broze nagels kan je perfect behandelen met wat citroensap. Doop ze regelmatig in een badje van lauw water met citroensap en laat je nagels 10 minuten baden. Wrijf ze daarna in met de overgebleven citroenschil. Je nagels gaan niet alleen stralen ze worden ook veel sterker. Werkt dit trucje niet bij je? Voeg dan wat fijngemalen lookpoeder en citroensap bij je nagellak .Verf je nagels met dit goedje, en ga de dag erna nogmaals over met dezelfde nagellak. Dag drie haal je de nagellak weer van je nagels en begin je opnieuw met je ritueel. Kringen en wallen
Zwarte kringen onder de ogen kunnen simpel weggehaald worden met aardappelschijfjes. Leg verse, rauwe aardappelschijfjes onder je ogen en laat de stof potassium, aanwezig in aardappelen, de vochtbalans terug herstellen. Hierdoor verdwijnt de verkleuring onder je ogen in één klap. Opgezwollen ogen worden dan weer verholpen door er een warm theebuiltje gedurende 20 minuten tegenaan te drukken. Rimpels
Liefhebbers van karnemelk kunnen hun restjes nu goed gebruiken als bestrijding tegen rimpels. Wanneer je dagelijks je gezicht met karnemelk wast wordt je huid strakker en verdwijnen de kleine rimpels na verloop van tijd. Onzuiverheden
Last van pukkeltjes? Snij elke avond een tomaat in stukken en wrijf met de sappige kant over je geïnfecteerde huid. In de tomaten zitten namelijk veel zuren die de groei van kwalijke bacteriën tegengaat. Let er wel op dat je het sap een nacht laat indrogen. Mee-eters verwijder je dan weer door middel van een papje van havermout en water. Gewoon even insmeren en laten drogen tot de huid strak aanvoelt. Handen
Ook je handen verdienen de nodige aandacht. Heb je last van ruwe handen? Meng dan wat zout met citroensap. Masseer je handen met het goedje in totdat de vingers gaan tintelen. Spoel dan af met lauw water, gevolgd door koud water. Afwerken doe je door een mengeling van olijfolie en citroensap te maken en je handen ermee in te wrijven. Laat het goedje even intrekken, spoel af en dep je handen droog.
Wil je net als de
populairste blonde erfgename in stijl de winter in gaan? Dan kan je je
gading vinden in de 'Paris Hilton Clothing Line'.
Breder publiek Graziano
Moro en Renato Pigatti, bezielers van 'Magazzini del Sale', de design
studio van deze collectie, willen met deze lijn een breder publiek
bereiken zonder de jonge, vrolijke en zelfverzekerde consument uit het
oog verliezen.
Suggesties Ze haalden hun
inspiratie uit de suggesties van Paris Hilton en een grondige analyse
van de huidige trends. Zo konden ze met deze collectie ook voldoen aan
het meer volwassen, sober en gesofistikeerd publiek. De
Chihuahua-prints kunnen daarbij uiteraard niet ontbreken.(br.nina)
Weinig vrouwen hebben genoeg zelfvertrouwen om zoals Tina Turner op 70-jarige leeftijd een minirok te dragen.
Blote benen zijn niet langer een voorrecht enkel voor jonge vrouwen.
Steeds meer Britse vrouwen dragen een minirok tot hun veertigste
verjaardag.
Jaren '60 De
onderzoekers bestudeerden in opdracht van het Britse grootwarenhuis
Debenhams de verkoop van rokjes korter dan 35 cm, daarnaast
ondervroegen ze ook vrouwen naar hun kledinggewoonten. Daaruit blijkt
dat vrouwen het aanvaardbaar vinden om tot hun 40ste een minirok te
dragen. Twintig jaar geleden was dat nog tot de gemiddelde leeftijd van
33.
Rokjes van 32,5 cm Het onderzoek toont
aan dat meisjes vanaf hun 14de beginnen korte rokjes te dragen. De
gemiddelde vrouw koopt haar eerste exemplaar op 16-jarige leeftijd dat
gemiddeld 45 cm lang is, op hun 19de krimpen de rokjes naar gemiddeld
35 cm. 23-jarige vrouwen kopen de kortste modellen, 32,5 cm omdat ze
veel zelfvertrouwen hebben over hun jeugdige billen. Eens de kaap van
40 bereikt is, worden de rokken weer langer. Tegen 42 jaar zakken ze
tot onder de knie. Bij dames van 51 jaar of ouder zijn de maxirokken,
exemplaren tot op de enkel, de meest populaire keuze.
Ook winter De
cijfers van de verkoop van minirokjes blijft gedurende het ganse jaar
hetzelfde. Dat betekent dat vrouwen zich niet laten afschrikken door
koude of regen om dit korte kledingstuk te dragen.
Kledingketen JBC koppelt het
nuttige aan het aangename: wie oude kleren binnenbrengt voor 13
september krijgt tien procent korting op de hele JBC-collectie. Tijdens
de nocturne op donderdag 3 september loopt dat zelfs op tot 15 procent
korting. De kleren worden geschonken aan Make a wish-foundation, de
organisatie die zich inzet om de laatste wensen van zieke kinderen in
te willigen.
De
nocturne loopt van 18h tot 21h 's avonds in alle JBC-winkels behalve
JBC Genk Shopping, JBCHasselt TT, JBC Meir, JBC Verviers en JBC
shopping Den Tir. Tijdens deze avondlijke opening wordt ook de nieuwe
collectie I AM voorgesteld.
Deze herfst lijken
de trends qua beauty niet de meest draagbare: het draait allemaal om
geen wenkbrauwen en fluo kleurtjes. We leren je hoe ze toch te dragen,
maar dan iets subtieler. Zodat je omgeving niet denkt dat je al
carnaval aan het vieren bent.
Nudelook
Contrast Een
vrouwengezicht zonder wenkbrauwen geeft een onnatuurlijke,
futuristische look. Toch zagen we dit op de catwalk bij tal van
modellen. Ze scheerden ze niet af, maar maakten ze subtieler door ze te
bleken met verf of make-up. Ook zijn pikdonkere, hoekige wenkbrauwen
trendy. Voor een subtiele look moet je contrast creëren. Dit doe je
door lichte ogen en felle lipstick, denk aan oude Hollywood glamour
meets rock chick. Of combineer grijze tinten met felle kleuren als roze
en paars of ga voor geel. Je krijgt de perfect opgemaakte ogen door met
vloeibare oogschaduw te werken. Je maakt het helemaal af met felroze
lipstick.
Herfstkleuren Een andere trend
is de nudelook. Waarbij de moeilijkheid is make-up te dragen zonder dat
het opvalt. Kies voor natuurlijke, eenvoudige tinten die dicht bij
elkaar liggen. Je lippen zet je in de verf, maar hou ze mat door voor
beige te kiezen. De lijn van Laura Mercier, met prachtige
herfstkleuren, bevat alle flatterende neutrale kleuren die je nodig
hebt.
Kies voor felle oogschaduw en felle lippen.
Rode lipstick Ook de rode lipstick
blijft nog steeds trendy. Hou dan wel de rest van je gezicht heel
eenvoudig. Gebruik slechts een beetje mascara en eyeliner en neutrale
oogschaduw. Omrand je lippen met een potlood en vul dan in met een
penseel. (br.nina)
Modeontwerper Marc Jacobs heeft zijn nieuwste muze gevonden. Miss
Piggy, het bekende varkensvrouwtje uit de tv-serie The Muppet Show mag
als eerste een jurkje van hem aan dat zal geshowd worden tijdens de NY
Fashion Week. De modeontwerper wil het varkentje meteen als
inspiratiebron gebruiken voor zijn nieuwste spring/summer collectie van
2010.
Parfum Dat
het varken iets met mode heeft, bleek al tijdens de Fashion week in
2005. Daar zat ze op de eerste rij bij de shows van Julian Mc Donald en
Heatherette. Inmiddels heeft ze getoond dat ze van wanten weet: ze
lanceerde haar eigen parfum en tekende voor Nike een nieuwe sneaker.
Muppets Miss
Piggy is niet de eerste Muppetfiguur die de modeontwerpers weet te
inspireren. Ook Jean Charles de Castelbajac bracht tijdens zijn laatste
herfst/wintercollectie al ode aan de Muppetvrienden.
Het kon niet uitblijven. Na H&M en andere grote modeketens lanceert nu ook het Britse Topshop een eigen make-uplijn.
De lijn wordt net als de kledingcollectie vier keer per jaar
geüpdatet. In de collectie zitten 17 verschillende producten voor ogen,
nagels, lippen en gezicht. Volgens de woordvoerder van Topshop moet de
make-uplijn een volwaardige nevenlijn worden. De kwaliteit van de
producten zou dan ook optimaal zijn. De verschillende producten zijn
ook via de website verkrijgbaar. De make-upcollectie is verkrijgbaar vanaf de lente 2010.(br.she)
Vrouwen zijn schoenfanaten. 30 paar is nog niet genoeg, dergelijke uitspraken kunnen enkel uit een mannenmond komen. She vroeg zich echter af welke waarheden er achter deze 'boerenwijsheden' zaten, en vroeg het aan jullie! Dit vinden jullie écht van schoenen!
Per jaar koopt 61% vzn de vrouwen 2 tot 5 paar schoenen, daarbij geven we gemiddeld tussen de 50 en de 100 euro per paar uit. Van de bijna 8000 ondervraagden blijkt een derde meer dan 15 paar schoenen in haar kleerkast te hebben staan. Toch dragen we maar 1 tot 5 paar effectief. Slechts 17 % gaf te kennen al haar schoenen regelmatig te dragen.
Schoenen weggooien is voor de meeste vrouwen een onbegonnen zaak. Ons favoriete schoeisel wordt enkel naar het containerpark gebracht wanneer ze stuk zijn. Schoenen moeten nog steeds erg comfortabel zijn. 61% van de ondervraagden verkoos comfort zelfs boven luxe en 'sexyness'. Als gemiddelde hakhoogte kiezen we voor een klein hakje tot maximum 5 centimeter hoogte. Toch kijkt 65% van de vrouwen voor het uitzicht wanneer ze een schoentje kopen, en letten ze minder op de prijs.
De favoriete plaats voor schoenen te kopen blijft met 93% de winkel, maar ook onlineshops lijken stilaan aan een opmars. Bij het uitkiezen gaan de meeste vrouwen (89%) voort op hun eigen mening. Slechts 10% volgt het advies van haar ouders of vrienden op.