Tijdens het
25-jarig jubileum van de Londense modeweek is er hevig gedebatteerd
over graatmagere vrouwen. Zangeres en ontwerpster Victoria Beckham (35)
zorgde met haar uitgemergelde lichaam voor heel wat ontzetting
gisterenavond op een feestje van het Britse modeblad Vogue. Topmodellen
Claudia Schiffer, Naomi Campbell en designer Stella McCartney stonden
erbij en keken er verbaasd naar.
Maatje 40 en 42 Ook
heel wat opschudding op de collectievoorstelling van Mark Fast. De
designer, die niet verlegen zit om een beetje controverse, stuurde drie
modellen met kledingmaten 40 tot 42 de catwalk op.
"Het juiste loopje" En
dat leek niet naar de zin van modejournaliste Erika Kurihara, die
gevraagd werd de zaal te verlaten toen ze haar ongenoegen liet blijken.
"Ik heb geen problemen met zwaardere vrouwen, ik vond enkel dat ze niet
het juiste loopje hadden voor de catwalk", verdedigde ze zich later.
In Londen is er bovendien een campagne opgestart voor modellen van verschillende grootte, gewicht en leeftijd.
Modeweken De
modeweek in Londen loopt morgen op zijn einde met de voorstelling van
enkele collecties mannenmode. Vorige week verbleef het modecircus in
New York, na Londen zijn nog Milaan en Parijs aan de beurt.
Papieren zakjes van dure merken vernielen regenwoud
Papieren zakjes van dure merken vernielen regenwoud
Halle Berry geeft hier het slechte voorbeeld.
Wie shopt, loopt natuurlijk graag over de straat met zakjes van bekende
merken. Dat staat mooi, maar helaas zijn de meeste van die zakjes een
ramp voor het milieu. De winkels kopen ze van een bedrijf dat
verantwoordelijk is voor de vernieling van een groot deel van het
regenwoud van Indonesië.
Net
als het Braziliaanse Amazonewoud is het regenwoud van Indonesië enorm
belangrijk voor onze planeet. Maar er is nog een reden om het regenwoud
te redden. Het is immers het laatste toevluchtsoord van de Sumatraanse
olifant en tijger. Het is dus maar de vraag of een duur zakje het
verlies van deze prachtige dieren kan compenseren...
Woensdag start de modeweek in
Milaan. Ter ere van die Milano Moda Donna werden een paar exclusieve
schoenen gemaakt met geparfumeerd leder.
De
'Lotus Flower pump' haalde zijn mosterd bij een Oosterse waterplant met
dezelfde naam. De creatieve juweeltjes zijn van 23 tot 30 september te
bewonderen bij de Italiaanse ontwerper Santoni aan de Via Gesù te
Milaan. Voor een tweeduizend euro zijn ze de jouwe en heb je
gegarandeerd nooit stinkvoetjes. (br.nina)
Supermodel Kate Moss ging lang door voor iemand wie alles gegeven was.
Zelfs doodmoe, met ongekamde haren of stomdronken werd haar veel
gegeven, kon ze veel aan. Het graatmagere model kon ook de alternatieve
(korte) kledij dragen.
Gedaan Maar
het ziet er naar uit dat het einde van die toegeeflijkheid in zich is.
Enkele weken geleden werd een vernietigend stuk gelanceerd dat
genadeloos de gevolgen van haar wilde levensstijl op haar gezicht
toont. Nu ontstaat commotie over het feit dat Kate Moss, op haar
leeftijd, misschien wel een beha zou moeten dragen.
Opvallend Niet
dat Kate Moss vaak een beha draagt, maar soms valt dat meer op dan
anders. Bijvoorbeeld wanneer hordes fotografen je fotograferen op de
rode loper van de GQ Awards en je tepel door de flinterdunne stof
prikken.
Contra "Na je 35ste, na een
bevalling, na borstvoeding kunnen niet veel vrouwen nog zonder beha
rondlopen. Ook al heb je zoals Kate Moss maar kleine borsten, het stopt
ergens", vinden sommige Britse vrouwen.
Pro Anderen
verdedigen Kate Moss. "Zonder beha rondlopen heeft vooral te maken met
attitude. Net zoals Madonna haar zwarte haarwortels in haar blonde niet
kleurt, zo kan Kate Moss haar eigen regels volgen. Ze zal altijd cool
zijn."
Meer vrouwen proberen zelf moedervlekken te verwijderen
Steeds meer vrouwen proberen zelf moedervlekken te verwijderen
Steeds meer websites bieden doe-het-zelfkits aan waarbij je zelf
moedervlekken kunt verwijderen. Veel jonge Britse vrouwen kiezen voor
deze goedkope oplossing, maar beseffen niet dat dit littekens kan
veroorzaken en het levensgevaarlijk is.
Huid wegbranden Met
crèmes en lotions beweren websites je te kunnen helpen moedervlekken,
wratten of gelijkaardige huidproblemen thuis zelf te verwijderen aan de
fractie van de prijs die een dermatoloog vraagt. Ze beweren veilig en
natuurlijk te zijn en garanderen dat ze echt werken. De kits houden in
dat je zelf de oppervlakte van de huid wegkrabt, daarvoor moet je een
naald gebruiken. Dan breng je een crème aan op basis van kruiden, die
de moedervlek op een 'natuurlijke' manier verwijdert. Maar eigenlijk
branden ze de huid weg en krijg je een korstje dat er uiteindelijk
afvalt.
Permanent litteken De Britse
dermatoloog Manu Mehra: "Ik heb tal van vrouwen behandeld die littekens
bij zichzelf aanbrachten met een product dat ze op het internet
kochten. Een jong meisje had een klein vlekje op haar neus zelf
verwijderd. Maar daarbij nam ze ook de onderliggende huid weg, waardoor
ze nu permanent een putje in haar neus heeft. Omdat een ingreep het
vaak enkel erger maakt, zit er vaak niets anders op dan dat deze
vrouwen permanent met een litteken blijven rondlopen."
Dodelijk Maar
wat nog erger is dat door deze producten mensen de signalen van kanker
niet kunnen opsporen. Een moedervlek kan een kwaadaardig melanoom
worden, wat gevaarlijk voor je gezondheid is. Als mensen naar een
dermatoloog gaan, kan een professional bestuderen of het om zo'n
gevaarlijke moedervlek gaat en ze kunnen deze ook laten analyseren in
het labo. Maar als de moedervlek verwijderd is en de kanker zich
verspreidt in het lichaam, kun je een terminale tumor ontwikkelen die
veel eerder ontdekt en dus ook sneller verwijderd had kunnen worden. (br.hln)
Zo krijg je de verleidelijke schouders van Sharon Stone
Zo krijg je de verleidelijke schouders van Sharon Stone
Sharon Stone ziet er voor haar leeftijd ontzettend goed uit. Vooral
haar schouders zijn pronkstukken, deze zet ze vaak met mouwloze jurken
in de verf. We leren je hoe je zelf zo'n figuur krijgt.
Figuur maken of kraken De
celeb beweert zelf weinig aan sport te doen, ze probeert een ganse dag
veel te bewegen. Ieders mond viel open bij het zien van de mooie foto's
van de halfnaakte Stone in Paris Match vorige maand, zeker als je weet
dat ze al 51 jaar is. Vooral haar mooie schouders vallen op. Dit is
echter een vaak vergeten lichaamsdeel, maar ze kunnen het vrouwelijke
figuur maken of kraken. Te smal of uitgestoken beenderen doen de heupen
breder lijken. Ze kunnen ook het bovenlichaam te gespierd en te
mannelijk laten lijken. Sharon Stone heeft de perfecte
schouderstructuur zodat de rest van haar lichaam ook in proportie is.
Dagelijkse routine Toch
beweert de actrice dat ze elke dag sport, ze probeert zo veel mogelijk
beweging in haar dagelijkse routine te integreren. "Ik hol achter mijn
kinderen aan en blijf zo in vorm", bekende ze onlangs. "Het
fitnesscentrum bezoek ik haast nooit. Ik parkeer mijn auto wat verder
en neem in plaats van de trap de lift. Na een tijdje maakt dat een
groot verschil."
Oefening Wil je net zo'n
mooie schouders als Sharon Stone, dan is het best dat je zowel de
borst-, als de schouderspieren en de triceps traint. Neem gewichtjes
van een één tot anderhalve kilogram in elke hand. Ga dan met je rug
recht staan en zet je voeten even ver uit elkaar als je schouders.
Plooi je ellebogen en laat de gewichten lichtjes rusten op je
schouders, je handpalmen wijzen naar elkaar. Hef je armen over je hoofd
en draai je handen lichtjes zodat je palmen op hun hoogste punt naar
elkaar wijzen. Ondertussen duw je je heupen lichtjes naar voren. Je
moet handen kunnen zien vanuit je ooghoeken, leun dus niet naar
achteren. Herhaal deze oefening tot 12 keer, bouw het op tot je
uiteindelijk drie sets kunt doen. Als je deze oefening dagelijks
uitvoert, kun je resultaat verwachten binnen de drie tot zes weken.
'Pink collection' van Ferragamo ten voordele van borstkanker
'Pink collection' van Ferragamo ten voordele van borstkanker
Luxemerk Salavtore Ferragamo brengt een collectie op de markt waarvan
de opbrengst naar borstkankerfondsen gaat. De zogenaamde Pink
Collection is volledig gericht op de welvarende Aziatische markt die
gespaard lijkt van de recessie. Spijtig voor de fans in andere
werelddelen, die het (voorlopig?) met deze foto's moet doen.
De
zachtroze collectie blinkt uit in sofisticatie en onopvallendheid. Wel
opvallend: veel vrouwen kunnen zich in de collectie vinden. Er is de
torenhoge stiletto mét strik, een simpele sportieve schoen en een
elegante ballerina. Wie geen roze aan de voeten wil, heeft nog de keuze
tussen een hippe winkeltas en een elegante schoudertas, inclusief
ketting.
Ferragamo is niet het eerste merk dat mode lanceert ten
voordele van borstkanker. In Nederland is er zelfs een heuse
borstkankerstiletoo.
Antwerpen is Vlaamse 'shoppingprovincie' bij uitstek
Antwerpen is Vlaamse 'shoppingprovincie' bij uitstek
De Antwerpse Meir.
Met een gemiddelde van 9,4 winkels per duizend inwoners kroont de
provincie Antwerpen zich tot de 'shoppingprovincie' van Vlaanderen. Dat
blijkt uit de studie naar detailhandel waarvan de provincie vandaag het
tweede luik voorstelde. Op de tweede plaats volgt Limburg met 8,3
winkels per duizend inwoners. Vlaams-Brabant sluit de top drie af met
6,4 winkels per duizend inwoners.
Koopgedrag In
april van dit jaar bracht de provincie samen met onderzoeksbureau WES
alle detailhanderlaars in kaart. Nu komt de provincie naar buiten met
de resultaten van het onderzoek naar het koopgedrag binnen de
provincie. Ruim 7.000 inwoners werden bevraagd over hun koopgedrag:
Waar halen ze wat? Wat is de belangrijkste reden om het daar te halen?
Speelt de prijs een doorslaggevende rol in die keuze? "Met deze
informatie bieden we de gemeenten een duidelijke basis om een
toekomstgericht detailhandelbeleid uit te bouwen", zegt gedeputeerde
voor Economie Koen Helsen.
"Het onderzoek toont aan dat de
inwoners zeer tevreden zijn over het winkelaanbod op ons grondgebied.
Ruim 98 procent doet zijn dagelijkse inkopen in onze provincie. Dat is
goed, maar het kan nog beter. Voor grote aankopen (4,7 procent), kledij
en vrijetijdsgoederen (4,8 procent) steken we nog te veel de
provinciegrens over. Verder onderzoek moet uitwijzen hoe we die
winkelaars kunnen terugwinnen."
Service en bediening "Verrassend
is dat niet de prijs (29,7 procent), maar wel de nabijheid van het
winkelaanbod (47,3 procent) een doorslaggevende reden is om voor een
bepaald winkelgebied te kiezen. Service en bediening is voor 23,1
procent van de deelnemers de voornaamste reden."
De provincie
beschikt nu ook over specifieke cijfers van alle zeventig gemeenten.
Uit de cijfers blijkt dat voor dagelijkse producten 69 procent van de
inwoners bij de eigen gemeente zweert. De trouwste klanten wonen in
Mol, Geel, Herentals, Kalmthout en Mechelen.
De meest bezochte
winkelgebieden zijn achtereenvolgens centrum Antwerpen, centrum
Turnhout, centrum Mechelen, Wijnegem Shopping Center en centrum Mol.
Qua gezelligheid en aangename winkelsfeer scoren het centrum van
Hoogstraten, Antwerpen en Lier het best.
In maart 2010 stelt
gedeputeerde Helsen het derde en laatste deel van de studie naar
detailhandel voor. "Nu we alle gegevens en het koopgedrag hebben
verzameld, moeten we in nauw overleg met de gemeenten een duidelijke
visie uitwerken", besluit Helsen.
Ook mannen weten hoe langer hoe meer dat verzorgde wenkbrauwen een
gezicht kunnen verfraaien. De oermannelijke, dikke wenkbrauwen zijn
niet meer gegeerd, maar dienen volgens de laatste beautytrends, geplukt
en bijgewerkt te worden. Huwelijk Britse
schoonheidsketens zien steeds meer mannen opduiken die verzorgde
wenkbrauwen wensen. De meeste mannen komen voor het eerst omdat ze
goede sier willen maken op een sollicitatie of omdat ze in het
huwelijksbootje stappen.
Jude Law toont hoe het moet.
Drempelvrees Eens
de eerste stappen zijn gezet, lijkt de grootste drempelvrees verdwenen.
Nu de vraag zo groot is, overwegen Britse schoonheidssalons speciale
sessies voor de ijdele man. Daarbij wordt info en advies gegeven over
de vorm en kleur van de wenkbrauwen en de verschillende
epileermethodes. "Het taboe rond vormgeving bij mannelijke wenkbrauwen
is verdwenen", vertelt beautyconsulente Sara Starn in de Daily Mail.
"Net zoals ook de taboes rond zelfbruiners en gezichtsbehandelingen
voor mannen de wereld uit zijn".
Opkuis "Over-epilering
is echter not done", stelt de beautyexperte. "Het geheel mag er niet te
geplukt en te vrouwelijk uitzien. Alsof er een snelle opkuis is
geweest, meer is er niet nodig. Neem een voorbeeld aan Russell Brand,
Jude Law, David Beckham of Peter Andre, de wenkbrauwen van deze heren
tonen hoe het moet".
Avril Lavigne is glamour queen met eigen kledinglijn
Avril Lavigne is glamour queen met eigen kledinglijn
Zangeres Avril Lavigne lijkt voorgoed haar t-shirts, jeansbroek en
sneakers te hebben geruild voor een meer volwassen, glamoureuze look.
Ze stelde deze week haar eigen kledinglijn voor op de New York Fashion
Week.
Punk De
24-jarige punkzangeres ontwierp met haar merk Abbey Dawn een lijn voor
de chique rockchick. Ze verscheen zelf op de catwalk met een zwarte
baljurk, maar ze maakte het wat meer punk met een riem met studs. Ze
combineerde dit met stiletto's, rode lipstick en een nonchalant kapsel.
Tieners en volwassenen We zagen veel
felroze, leder, zwart in contrast met wit, luipaardprint en gewaagde
schoolkledij. De collectie bevat items voor volwassenen en tieners. "Ik
zou alles uit deze collectie zelf dragen. Het merk is ook betaalbaar,
maar ik vond het nog belangrijker dat het goed gemaakt is en perfect
zit. Daarom pas ik alles zelf."
Wie graag snoept maar de extra kilootjes vreest, kan nu zijn hart ophalen bij de nieuwe make-upcollectie van Helena Rubinstein.
Niemand minder dan de Parijse patissier Pierre Hermé werd voor de gelegenheid ingelijfd door het beautymerk Helena Rubinstein. Hermé creëerde enkele heerlijke macarons, die spijtig genoeg enkel verkrijgbaar zijn in Parijs. Snoep-a-holics die nu reeds een vleugje van de lekkernij willen proeven kunnen hun heil zoeken in de nieuwe beautycollectie ven Helena Rubinstein. De karamel- en lavendelkleurige lipglosses zien er niet alleen uiterst heerlijk uit, ze smaken ook nog voortreffelijk.
Voor een glos betaal je gemiddeld 27 euro in de parfumerie.
In het Modemuseum in Antwerpen is een tentoonstelling geopend die gewijd is aan de Belgische handtassenfabrikant Delvaux. Het luxemerk bestaat 180 jaar.
In 1929 opende Charles Delvaux, een zadel- en koffermaker, een lederwarenzaak in Brussel. Delvaux maakte vooral reiskoffers en speelde met succes in op de veranderende reisbehoeften.
Vanaf begin 20e eeuw legde het merk zich meer toe op handtassen voor dames. Vooral na de overname door de familie Schwennicke groeide Delvaux uit tot een luxemerk, dat in 1959 o.a. een handtas ontwierp voor het huwelijk van (toen nog) prinses Paola.
De handtassen van Delvaux zijn nog altijd handgemaakt en het merk waakt erover dat de productie kleinschalig blijft. "Net in tijden van crisis kan dat een troef zijn", meent Kaat Debo, conservatrice van het Modemuseum.
Gedurfd kapsel tovert Drew Barrymore om tot rock chick
Gedurfd kapsel tovert Drew Barrymore om tot rock chick
Drew Barrymore verscheen op de première van haar nieuwste film 'Whip
it' met een gedurfd kapsel: ze maakte een stijlstatement met een
asblonde coupe en zwart gekleurde punten. Zo is ze helemaal mee met de
trend van de rock chick.
Grunge De
trendy actrice combineerde haar nieuwe kapsel met handschoentjes
geïnspireerd op die van Michael Jackson, blauwe nagellak en een
afgewassen jeansjasje, helemaal grunge dus. "Maar deze stijlverandering
is niet makkelijk terug om te keren", aldus haarexperte Clare Hodge.
"De kleur van de punten moet permanent zijn om zo'n contrastrijk effect
te bereiken, bij kleurshampoo is namelijk de kans groot dat de kleur
niet zal 'pakken'. Om de overgang zo mooi mogelijk te maken is het ook
nodig dat je het haar meerdere keren behandelt, iets wat schade
berokkent aan je lokken."
Subtieler "Als het
goed uitgevoerd wordt, dan is deze look heel trendy. Maar de meeste
kappers zullen wel een subtielere combinatie aanraden. Warmer blond met
zachte rode kleuren combineren beter, brunettes gaan best voor
auberginetonen", adviseert Hodge. "De beste manier om deze gedurfde
look uit te proberen, is je haar laten kleuren enkele weken of dagen
voordat je het gaat laten knippen. Zo kun je mislukkingen snel laten
rechtzetten. Of als het resultaat niet geslaagd is, kun je het ook
helemaal in de kleur van je punten laten kleuren." (br.hln)
Begin deze week lekte het nieuws uit dat het internationale topmodel
figureerde in de nieuwste reclameclip van JBC. Intussen zijn de eerste
foto's vrijgegeven van de grootse campagne. Daarop is ze al dansend te
zien in een fleurig kleedje.
Samen met Walter Van Beirendonck en een kindermodel.
Nieuwslek De
Belgische keten is niet verheugd dat het nieuws zo vroeg uitlekte. De
directie hoopte het nieuws te kunnen stilhouden om de nukkige Campbell
niet voor het hoofd te stoten. Zelf had ze erop aangedrongen niemand
van de pers op de hoogte te brengen voor ze het land uit was.
Op de bank met Sandrine Corman, ex Miss België
Internationaal JBC
pakt het met Naomi Campbell alvast groots aan en koestert duidelijk
internationale plannen. Een paar jaar geleden werd ook al de Belgische
ontwerper Walter Van Beirendonck in huis gehaald. Die samenwerking
loont nog steeds, intussen ontwerpt de man al zijn zevende
kindercollectie voor JBC. Ook de collecties van Ann Buermans, winnares
van De Designers, deden het opmerkelijk goed. Beide ontwerpers zijn ook
te zien in de nieuwe JBC-campagne. De eerste spotjes zijn te bewonderen
vanaf 3 oktober.
Met grappige namen, pijnloze wax, make-up en kristallen voor de
schaamstreek wil een Koreaanse keten van schoonheidssalons het ontharen
van de bikinilijn leuk maken. Nu het bedrijf ook uitbreidde naar de
Verenigde Staten, is het er echte een hype.
Totaalbeleving De
keten 'Strip and Browhaus' wil van waxen een totaalbelevenis maken,
meldt nu.nl. "Mensen kijken op tegen een waxbeurt omdat het pijnlijk
is, televisieseries en films zorgen al helemaal voor een slecht imago.
Maar 'Strip en Browhaus' maakt het leuk", aldus een vertegenwoordiger
van het bedrijf. "Alle behandelingen bij ons gebeuren pijnloos en
hygiënisch."
Make-up De
schoonheidsspecialisten heten er 'Striperellas' of 'Brow Architects'.
De wax kreeg de naam 'White Chocolate Vanilla' en zou een kalmerend
effect hebben, waardoor je haast geen pijn voelt. De specialisten zijn
er in getraind om mooie figuurtjes te maken en geven ook aan mannen
behandelingen. Wil je de schaamstreek voor een speciale gelegenheid
versieren, dan kun je make-up of Swarovski-kristallen laten aanbrengen.
In sommige salons zijn de kamers zo ontworpen dat je een gezellig
praatje met je buurvrouw kan slaan terwijl je onthaard wordt.
Binnenkort openen de eerste filialen in New York en Londen.
De modeweken wekken bij velen verbazing op. Prachtige collecties, verbluffende make-up en een opzwependheid waar menigeen jaloers op is. Maar wat speelt er eigenlijk achter de schermen?
Wij verzamelden de leukste foto's van achter de schermen bij de New York Fashion Week. Modellen zonder make-up nog naarstig op zoek naar de juiste outfits, ontwerpers die door het dolle heen zijn. Je ziet het allemaal!
Lindsay Lohan wordt artistiek adviseur voor modehuis Ungaro
Lindsay Lohan wordt artistiek adviseur voor modehuis Ungaro
Het Franse modehuis Ungaro heeft door de jaren heen een ongekende kwaliteitsreputatie opgebouwd. Velen fronsten dan ook de wenkbrauwen toen het modemerk aankondigde Lindsay Lohan als artistiek adviseur in huis te halen.
"Lohan is een superconsument en superconsumenten hebben goede ideeën om bij te dragen aan de uitwerking van de collectie. Het merk krijgt een elektroshock", vertelt directeur Mouni Moufarrige.
Ungaro vindt het moeilijk om een jong publiek aan te spreken en hoopt met Lohan de juiste vrouw in huis te hebben gehaald voor een jeugdig imago aan te meten. "Ik denk dat zij ons een nieuwe zichtbaarheid zal geven. Ik hoop dat deze aanwinst het merk zal verjongen. Ungaro is altijd fantastisch geweest. Maar zoals vele bekende labels is het samen met zijn designers oud geworden en heeft het een facelift nodig", besluit Moufarrige. (br.she)
Tegenwoordig is de fiets het meest trendy accessoire. We geven je de
beste en natuurlijk meest fashionable redenen om je auto te laten staan
en voor het stalen ros te kiezen.
Mooie voorbeelden Tal
van trendy, elegante vrouwen als Elle Macpherson, Uma Thurman, Kate
Hudson en Agyness Deyn bewijzen dat je er glamoureus kan uitzien
tijdens het fietsen. Nog steeds niet overtuigd? Tal van blogs als copenhagencyclechic.com bewijzen dat steeds meer fashionista's naar een tweewieler grijpen.
Elle Macpherson op de fiets.
Mooie fietsen De
tijd van de lelijke fietsen is voorgoed voorbij. Verschillende
modemerken als Hermes en Chanel ontwierpen een stalen ros. Wil je een
goedkoper exemplaar dan is de Danneborg Velorbis iets voor jou. Denk
aan de oude Hollandse retrofietsen, met trendy mandje, waar je je
it-handtas of hondje in kwijt kan.
Vriendschap In
Groot-Brittannië is het aantal fietsgroepen de afgelopen vier jaar
razendsnel gestegen. De ideale manier om nieuwe vrienden te leren
kennen. Verder is er ook veel solidariteit onder fietsers in steden, ze
lachen naar elkaar als ze wachten aan een rood licht.
Accessoires Je
kunt de coolste accessoires kopen voor fietsen. Denk aan kleurrijke
fietstassen of een funky bel. Er bestaan zelfs trendy mutsjes waarvan
je niet eens ziet dat het eigenlijk een fietshelm is.
Fietshelm vermomd als trendy hoedje te koop bij Cyclechic.co.uk.
Milieuvriendelijk Het
verlaagt niet alleen je ecologische voetafdruk, het is ook goedkoper en
je moet geen rekening meer houden met tijdsschema's van bussen en
treinen. Je vertrekt wanneer je wil. Sommige bedrijven geven een
fietsvergoeding. Als je op een redelijke afstand van het werk woont,
kan dat snel aandikken tot een aanzienlijk bedrag.
Danneborg Velorbis
Sport Het
is een ideale manier om meer te bewegen. Fietsen heeft als voordeel dat
het vermoeiend is, maar je spieren niet te erg onder druk zet. Je
verbrandt er 500 calorieën mee in een halfuur.
De herfst- en wintercollectie bestaat traditioneel uit veel zwart.
Al lijkt het dit jaar nog een tikje erger, en wordt zwart steeds vaker
met zwart en zwart gecombineerd. Betekent dat dat je géén kleur mag of
kan dragen? Gelukkig niet! Want ook deze kleuren zullen het dit najaar
heel goed doen:
1) Blauw/paarstinten
Lila,
blauwpaars en grijsblauw: ingetogen, bescheiden, koele kleuren die je
in z'n geheel kan dragen of kan combineren met zwart.
2) Warme kleuren
Baksteenrood,
framboosrood en goudbruin kan ook dit seizoen, maar dan niet de felle
versies die pijn doen aan je ogen. Ook hier wordt voor een mattere,
bescheidenere uitstraling geopteerd.
3) Pasteltinten
Dit is een blijver: poederroze, grijspaars, zandtinten, liefst in preutse ontwerpen.
4) Het buitenbeentje
Appelblauwzeegroen: ook een koel kleur, maar toch net iets minder ingetogen dan de blauwe en paarse tinten.
Een juiste beha vinden na een
ingrijpende ziekte als borstkanker is geen makkelijke opdracht.
Lingeriespecialiste Marlies Dekkers wil deze vrouwen helpen bij de
zoektocht naar hun juiste beha en organiseert speciale pasavonden
tijdens de borstkankermaand.
Succes Marlies
krijgt al jaren de vraag om speciaal voor borstkankerpatiënten iets te
ontwerpen. Geen evidente opdracht omdat het moeilijk is voor elke vrouw
speciale lingerie te ontwerpen. De ontwerpster lanceerde daarom de idee
om speciale pasavonden te organiseren. Daarbij zou ze de dames helpen
bij het zoeken naar de juiste lingerie uit de bestaande collectie.
Samen met dokter Klinkenbijl, chirurg-oncoloog van het Medisch Centrum
Amsterdam, zette ze de activiteit op en dat bleek een schot in de roos.
Navolging Wegens groot succes krijgt het
initiatief in heel wat boetieks van Marlies Dekkers een staartje. In de
maand oktober worden tal van deze pasavonden georganiseerd. Ook
personeel wordt opgeleid om de dames beter te adviseren. Meer info:
www.marliesdekkers.com