Ook mannen weten hoe langer hoe meer dat verzorgde wenkbrauwen een
gezicht kunnen verfraaien. De oermannelijke, dikke wenkbrauwen zijn
niet meer gegeerd, maar dienen volgens de laatste beautytrends, geplukt
en bijgewerkt te worden. Huwelijk Britse
schoonheidsketens zien steeds meer mannen opduiken die verzorgde
wenkbrauwen wensen. De meeste mannen komen voor het eerst omdat ze
goede sier willen maken op een sollicitatie of omdat ze in het
huwelijksbootje stappen.
Jude Law toont hoe het moet.
Drempelvrees Eens
de eerste stappen zijn gezet, lijkt de grootste drempelvrees verdwenen.
Nu de vraag zo groot is, overwegen Britse schoonheidssalons speciale
sessies voor de ijdele man. Daarbij wordt info en advies gegeven over
de vorm en kleur van de wenkbrauwen en de verschillende
epileermethodes. "Het taboe rond vormgeving bij mannelijke wenkbrauwen
is verdwenen", vertelt beautyconsulente Sara Starn in de Daily Mail.
"Net zoals ook de taboes rond zelfbruiners en gezichtsbehandelingen
voor mannen de wereld uit zijn".
Opkuis "Over-epilering
is echter not done", stelt de beautyexperte. "Het geheel mag er niet te
geplukt en te vrouwelijk uitzien. Alsof er een snelle opkuis is
geweest, meer is er niet nodig. Neem een voorbeeld aan Russell Brand,
Jude Law, David Beckham of Peter Andre, de wenkbrauwen van deze heren
tonen hoe het moet".
Avril Lavigne is glamour queen met eigen kledinglijn
Avril Lavigne is glamour queen met eigen kledinglijn
Zangeres Avril Lavigne lijkt voorgoed haar t-shirts, jeansbroek en
sneakers te hebben geruild voor een meer volwassen, glamoureuze look.
Ze stelde deze week haar eigen kledinglijn voor op de New York Fashion
Week.
Punk De
24-jarige punkzangeres ontwierp met haar merk Abbey Dawn een lijn voor
de chique rockchick. Ze verscheen zelf op de catwalk met een zwarte
baljurk, maar ze maakte het wat meer punk met een riem met studs. Ze
combineerde dit met stiletto's, rode lipstick en een nonchalant kapsel.
Tieners en volwassenen We zagen veel
felroze, leder, zwart in contrast met wit, luipaardprint en gewaagde
schoolkledij. De collectie bevat items voor volwassenen en tieners. "Ik
zou alles uit deze collectie zelf dragen. Het merk is ook betaalbaar,
maar ik vond het nog belangrijker dat het goed gemaakt is en perfect
zit. Daarom pas ik alles zelf."
Wie graag snoept maar de extra kilootjes vreest, kan nu zijn hart ophalen bij de nieuwe make-upcollectie van Helena Rubinstein.
Niemand minder dan de Parijse patissier Pierre Hermé werd voor de gelegenheid ingelijfd door het beautymerk Helena Rubinstein. Hermé creëerde enkele heerlijke macarons, die spijtig genoeg enkel verkrijgbaar zijn in Parijs. Snoep-a-holics die nu reeds een vleugje van de lekkernij willen proeven kunnen hun heil zoeken in de nieuwe beautycollectie ven Helena Rubinstein. De karamel- en lavendelkleurige lipglosses zien er niet alleen uiterst heerlijk uit, ze smaken ook nog voortreffelijk.
Voor een glos betaal je gemiddeld 27 euro in de parfumerie.
In het Modemuseum in Antwerpen is een tentoonstelling geopend die gewijd is aan de Belgische handtassenfabrikant Delvaux. Het luxemerk bestaat 180 jaar.
In 1929 opende Charles Delvaux, een zadel- en koffermaker, een lederwarenzaak in Brussel. Delvaux maakte vooral reiskoffers en speelde met succes in op de veranderende reisbehoeften.
Vanaf begin 20e eeuw legde het merk zich meer toe op handtassen voor dames. Vooral na de overname door de familie Schwennicke groeide Delvaux uit tot een luxemerk, dat in 1959 o.a. een handtas ontwierp voor het huwelijk van (toen nog) prinses Paola.
De handtassen van Delvaux zijn nog altijd handgemaakt en het merk waakt erover dat de productie kleinschalig blijft. "Net in tijden van crisis kan dat een troef zijn", meent Kaat Debo, conservatrice van het Modemuseum.
Gedurfd kapsel tovert Drew Barrymore om tot rock chick
Gedurfd kapsel tovert Drew Barrymore om tot rock chick
Drew Barrymore verscheen op de première van haar nieuwste film 'Whip
it' met een gedurfd kapsel: ze maakte een stijlstatement met een
asblonde coupe en zwart gekleurde punten. Zo is ze helemaal mee met de
trend van de rock chick.
Grunge De
trendy actrice combineerde haar nieuwe kapsel met handschoentjes
geïnspireerd op die van Michael Jackson, blauwe nagellak en een
afgewassen jeansjasje, helemaal grunge dus. "Maar deze stijlverandering
is niet makkelijk terug om te keren", aldus haarexperte Clare Hodge.
"De kleur van de punten moet permanent zijn om zo'n contrastrijk effect
te bereiken, bij kleurshampoo is namelijk de kans groot dat de kleur
niet zal 'pakken'. Om de overgang zo mooi mogelijk te maken is het ook
nodig dat je het haar meerdere keren behandelt, iets wat schade
berokkent aan je lokken."
Subtieler "Als het
goed uitgevoerd wordt, dan is deze look heel trendy. Maar de meeste
kappers zullen wel een subtielere combinatie aanraden. Warmer blond met
zachte rode kleuren combineren beter, brunettes gaan best voor
auberginetonen", adviseert Hodge. "De beste manier om deze gedurfde
look uit te proberen, is je haar laten kleuren enkele weken of dagen
voordat je het gaat laten knippen. Zo kun je mislukkingen snel laten
rechtzetten. Of als het resultaat niet geslaagd is, kun je het ook
helemaal in de kleur van je punten laten kleuren." (br.hln)
Begin deze week lekte het nieuws uit dat het internationale topmodel
figureerde in de nieuwste reclameclip van JBC. Intussen zijn de eerste
foto's vrijgegeven van de grootse campagne. Daarop is ze al dansend te
zien in een fleurig kleedje.
Samen met Walter Van Beirendonck en een kindermodel.
Nieuwslek De
Belgische keten is niet verheugd dat het nieuws zo vroeg uitlekte. De
directie hoopte het nieuws te kunnen stilhouden om de nukkige Campbell
niet voor het hoofd te stoten. Zelf had ze erop aangedrongen niemand
van de pers op de hoogte te brengen voor ze het land uit was.
Op de bank met Sandrine Corman, ex Miss België
Internationaal JBC
pakt het met Naomi Campbell alvast groots aan en koestert duidelijk
internationale plannen. Een paar jaar geleden werd ook al de Belgische
ontwerper Walter Van Beirendonck in huis gehaald. Die samenwerking
loont nog steeds, intussen ontwerpt de man al zijn zevende
kindercollectie voor JBC. Ook de collecties van Ann Buermans, winnares
van De Designers, deden het opmerkelijk goed. Beide ontwerpers zijn ook
te zien in de nieuwe JBC-campagne. De eerste spotjes zijn te bewonderen
vanaf 3 oktober.
Met grappige namen, pijnloze wax, make-up en kristallen voor de
schaamstreek wil een Koreaanse keten van schoonheidssalons het ontharen
van de bikinilijn leuk maken. Nu het bedrijf ook uitbreidde naar de
Verenigde Staten, is het er echte een hype.
Totaalbeleving De
keten 'Strip and Browhaus' wil van waxen een totaalbelevenis maken,
meldt nu.nl. "Mensen kijken op tegen een waxbeurt omdat het pijnlijk
is, televisieseries en films zorgen al helemaal voor een slecht imago.
Maar 'Strip en Browhaus' maakt het leuk", aldus een vertegenwoordiger
van het bedrijf. "Alle behandelingen bij ons gebeuren pijnloos en
hygiënisch."
Make-up De
schoonheidsspecialisten heten er 'Striperellas' of 'Brow Architects'.
De wax kreeg de naam 'White Chocolate Vanilla' en zou een kalmerend
effect hebben, waardoor je haast geen pijn voelt. De specialisten zijn
er in getraind om mooie figuurtjes te maken en geven ook aan mannen
behandelingen. Wil je de schaamstreek voor een speciale gelegenheid
versieren, dan kun je make-up of Swarovski-kristallen laten aanbrengen.
In sommige salons zijn de kamers zo ontworpen dat je een gezellig
praatje met je buurvrouw kan slaan terwijl je onthaard wordt.
Binnenkort openen de eerste filialen in New York en Londen.
De modeweken wekken bij velen verbazing op. Prachtige collecties, verbluffende make-up en een opzwependheid waar menigeen jaloers op is. Maar wat speelt er eigenlijk achter de schermen?
Wij verzamelden de leukste foto's van achter de schermen bij de New York Fashion Week. Modellen zonder make-up nog naarstig op zoek naar de juiste outfits, ontwerpers die door het dolle heen zijn. Je ziet het allemaal!
Lindsay Lohan wordt artistiek adviseur voor modehuis Ungaro
Lindsay Lohan wordt artistiek adviseur voor modehuis Ungaro
Het Franse modehuis Ungaro heeft door de jaren heen een ongekende kwaliteitsreputatie opgebouwd. Velen fronsten dan ook de wenkbrauwen toen het modemerk aankondigde Lindsay Lohan als artistiek adviseur in huis te halen.
"Lohan is een superconsument en superconsumenten hebben goede ideeën om bij te dragen aan de uitwerking van de collectie. Het merk krijgt een elektroshock", vertelt directeur Mouni Moufarrige.
Ungaro vindt het moeilijk om een jong publiek aan te spreken en hoopt met Lohan de juiste vrouw in huis te hebben gehaald voor een jeugdig imago aan te meten. "Ik denk dat zij ons een nieuwe zichtbaarheid zal geven. Ik hoop dat deze aanwinst het merk zal verjongen. Ungaro is altijd fantastisch geweest. Maar zoals vele bekende labels is het samen met zijn designers oud geworden en heeft het een facelift nodig", besluit Moufarrige. (br.she)
Tegenwoordig is de fiets het meest trendy accessoire. We geven je de
beste en natuurlijk meest fashionable redenen om je auto te laten staan
en voor het stalen ros te kiezen.
Mooie voorbeelden Tal
van trendy, elegante vrouwen als Elle Macpherson, Uma Thurman, Kate
Hudson en Agyness Deyn bewijzen dat je er glamoureus kan uitzien
tijdens het fietsen. Nog steeds niet overtuigd? Tal van blogs als copenhagencyclechic.com bewijzen dat steeds meer fashionista's naar een tweewieler grijpen.
Elle Macpherson op de fiets.
Mooie fietsen De
tijd van de lelijke fietsen is voorgoed voorbij. Verschillende
modemerken als Hermes en Chanel ontwierpen een stalen ros. Wil je een
goedkoper exemplaar dan is de Danneborg Velorbis iets voor jou. Denk
aan de oude Hollandse retrofietsen, met trendy mandje, waar je je
it-handtas of hondje in kwijt kan.
Vriendschap In
Groot-Brittannië is het aantal fietsgroepen de afgelopen vier jaar
razendsnel gestegen. De ideale manier om nieuwe vrienden te leren
kennen. Verder is er ook veel solidariteit onder fietsers in steden, ze
lachen naar elkaar als ze wachten aan een rood licht.
Accessoires Je
kunt de coolste accessoires kopen voor fietsen. Denk aan kleurrijke
fietstassen of een funky bel. Er bestaan zelfs trendy mutsjes waarvan
je niet eens ziet dat het eigenlijk een fietshelm is.
Fietshelm vermomd als trendy hoedje te koop bij Cyclechic.co.uk.
Milieuvriendelijk Het
verlaagt niet alleen je ecologische voetafdruk, het is ook goedkoper en
je moet geen rekening meer houden met tijdsschema's van bussen en
treinen. Je vertrekt wanneer je wil. Sommige bedrijven geven een
fietsvergoeding. Als je op een redelijke afstand van het werk woont,
kan dat snel aandikken tot een aanzienlijk bedrag.
Danneborg Velorbis
Sport Het
is een ideale manier om meer te bewegen. Fietsen heeft als voordeel dat
het vermoeiend is, maar je spieren niet te erg onder druk zet. Je
verbrandt er 500 calorieën mee in een halfuur.
De herfst- en wintercollectie bestaat traditioneel uit veel zwart.
Al lijkt het dit jaar nog een tikje erger, en wordt zwart steeds vaker
met zwart en zwart gecombineerd. Betekent dat dat je géén kleur mag of
kan dragen? Gelukkig niet! Want ook deze kleuren zullen het dit najaar
heel goed doen:
1) Blauw/paarstinten
Lila,
blauwpaars en grijsblauw: ingetogen, bescheiden, koele kleuren die je
in z'n geheel kan dragen of kan combineren met zwart.
2) Warme kleuren
Baksteenrood,
framboosrood en goudbruin kan ook dit seizoen, maar dan niet de felle
versies die pijn doen aan je ogen. Ook hier wordt voor een mattere,
bescheidenere uitstraling geopteerd.
3) Pasteltinten
Dit is een blijver: poederroze, grijspaars, zandtinten, liefst in preutse ontwerpen.
4) Het buitenbeentje
Appelblauwzeegroen: ook een koel kleur, maar toch net iets minder ingetogen dan de blauwe en paarse tinten.
Een juiste beha vinden na een
ingrijpende ziekte als borstkanker is geen makkelijke opdracht.
Lingeriespecialiste Marlies Dekkers wil deze vrouwen helpen bij de
zoektocht naar hun juiste beha en organiseert speciale pasavonden
tijdens de borstkankermaand.
Succes Marlies
krijgt al jaren de vraag om speciaal voor borstkankerpatiënten iets te
ontwerpen. Geen evidente opdracht omdat het moeilijk is voor elke vrouw
speciale lingerie te ontwerpen. De ontwerpster lanceerde daarom de idee
om speciale pasavonden te organiseren. Daarbij zou ze de dames helpen
bij het zoeken naar de juiste lingerie uit de bestaande collectie.
Samen met dokter Klinkenbijl, chirurg-oncoloog van het Medisch Centrum
Amsterdam, zette ze de activiteit op en dat bleek een schot in de roos.
Navolging Wegens groot succes krijgt het
initiatief in heel wat boetieks van Marlies Dekkers een staartje. In de
maand oktober worden tal van deze pasavonden georganiseerd. Ook
personeel wordt opgeleid om de dames beter te adviseren. Meer info:
www.marliesdekkers.com
Chinese kledingsponsor Yanina straks ook in Belgische winkels
Chinese kledingsponsor Yanina straks ook in Belgische winkels
De samenwerking tussen kledingsponsor Erke en Yanina Wickmayer is een
schot in de roos. Net voor de US Open sloot de Belgische tennisster een
contract af met het Chinese sportmerk. Dat werpt meteen vruchten af.
"We
waren op zoek naar jong opkomend tennistalent en zo kwamen we bij
Yanina uit", zegt Ann Ramaekers, PR-verantwoordelijke bij Erke in De
Morgen en Het Laatste Nieuws.
"Erke is Chinees voor 'Jij
overwint' en Yanina vertegenwoordigt perfect onze waarden met haar
mentale kracht en doorzettingsvermogen." Dat Wickmayer al meteen hoge
toppen scheert op de US Open is mooi meegenomen voor Erke.
Er was al geen ontkomen aan de revival van de jaren '80, maar met de
tweede Sex and the City film wordt de trend gegarandeerd een hit. De
tweede film bevat veel flashbacks naar de jaren '80 en de sterren van
de film worden dan ook uitbundig uitgedost in de mode van toen.
Madonnakloon Hoofdpersonage
Carrie is al in twee outfits gezien: één casual outfit, met gebleekte
jeans, een losse trui met brede hals en gecrepeerd, geblondeerd haar.
Een tweede look deed hard aan Madonna denken. Heel punk, met zwarte
kant, massa's kettingen én een grote strik in het haar. Die strik doet
ook denken aan de moderne trend van de 'konijnenoren'.
Slang en luipaard 'Samantha'
(Kim Catrall) zag er stoer en wild uit met rode enkellaarsjes, krullen
in het haar, jeansvest, t-shirt met luipaardprint en een legging van
slangenhuid. Zelfs de walkman was ons niet ontgaan.
De
make-overs voor Miranda en Charlotte waren minder ingrijpend. Advocate
Miranda zag er toen al heel 'professioneel' uit, in een korte bob en
groen mantelpak. Charlotte kreeg de 'country club'-look aangemeten:
sportief chic en héél Amerikaans.
Zelfs wie nog een kleuter
was in de jaren '80 herkent deze stijlen met een glimlach op het
gezicht... wie toen nog niet geboren was: ja, zo liepen mensen toen
echt over straat!
High fashion Maar Sex and
the City vergeet ook het modieuze element niet. Alle scènes in het 'nu'
zijn in designerkledij en killerstiletto's. Daar horen ook wel eens
dure juwelen bij, zoals een halsketting van 198.200 dollar of 136.000
euro. Het tijdschrift US Magazine merkte op 'dat de ketting meer kost
dan het mediaan-huis in de Verenigde Staten (180.100 dollar of 124.000
euro).
Opgelet: spoilers! Ondertussen zijn
ook al (enkele van?) de verhaallijnen uitgelekt: Samantha wil kinderen
krijgen en start met een hormonenkuur. Carrie en Big worden getroffen
door de kredietcrisis en verliezen hun huis. In tegenstelling tot
berichten van enkele maanden terug gaan ze niet in Londen wonen, maar
ze blijven in New York. Charlotte denkt dat haar man haar bedriegt en
vlucht weg met hun twee dochters en Miranda start een restaurant met
Steve nadat ze als advocate uitgeroyeerd werd.
Lindsay Lohan "artistiek raadgeefster" bij modehuis Ungaro
Lindsay Lohan "artistiek raadgeefster" bij modehuis Ungaro
Lindsay Lohan is benoemd tot artistiek raadgeefster bij Emanuel Ungaro.
Dat heeft het modehuis bekendgemaakt. Lindsay Lohan zal samenwerken met
de nieuwe styliste Estrella Archs. Zij verving Esteban Coratzar, die
het bedrijf eind juli verliet. Lohan en Archs zullen hun samenwerking
aftrappen met de Lente-Zomercollectie 2010, die op 4 oktober in de
omgeving van Parijs voorgesteld zal worden.
De
samenwerking tussen een ontwerpster en een "koopster" staat voor "een
breuk met het gevestigde kader binnen de modewereld", onderstreept
Ungaro. Het bedrijf dat toebehoort aan een Amerikaans investeringsfonds
kent een komen en gaan van ontwerpers sinds het vertrek van Emanuel
Ungaro zelf in 2005. Lindsay Lohan, van wie de perikelen met het
gerecht vaak haar acteercarrière overschaduwen, is een favoriet doelwit
van de paparazzi.
Dertig jaar, zo lang is make-upartiest Tyen al actief bij het beautymerk Dior. Om deze verjaardag extra in de kijker te zetten organiseert Dior op 29 en 30 september een unieke overzichtscollectie in het Palais de Tokyo in Parijs.
Wie deze nazomer afzakt naar de Parijse modeweek heeft er nu gegarandeerd een stop bij. In het Palais de Tokyo presenteert de huidige directeur make-upcreatie Tyen namelijk de mooiste foto's van 30 jaar make-upgeschiedenis. Naomi Campbell, Linda Evangelista, Helena Christensen, Tatjana Patitz, Christie Turlington, Milla Jovovich, Iman, Carla Bruni, Marcus Schenkenberg, Greg Hansen en Monica Bellucci zijn maar enkele van de grote namen die zich overgaven aan Tyen zijn make-upborstel.
Tyen, 30 Years of creation, Palais de Tokyo, Parijs, 29 & 30 september 2009. Inkom gratis.
Blijkbaar is Vogue de voeling met (of de invloed op?) de modewereld
verloren. Het modeblad schreeuwde afgelopen zomer nog uit dat hakken
uit waren en dat iedereen weer zonder hak de straat ging opdurven.
Niets
blijkt minder waar: de winterschoenencollecties barsten van de hakken,
celebrities blijven poseren in de meest onmogelijke schoenen en zelfs
de tweede Sex and the city-film toont duidelijk dat de hoge hak een
blijver is. De nieuwste trend in schoenenland? Hakken van 15
centimeter! Ben jij er klaar voor?
Celebs Voor
celebs als Victoria Beckham en Cheryl Cole is een hak van 15 centimeter
dagelijkse kost. Ze gaan er in shoppen, ze dragen ze om uit te gaan of
zelfs om de kinderen van school af te halen. Nu vinden deze superhoge
hakken ook hun weg naar de 'betaalbare' schoenenwinkels.
Te hoog? Het
Londense Debenhams lanceert deze week de haar Goldie-schoenen. In
zwarte of goude glitters met een hak van 15 centimeter en een kleine
plateauzool rondwandelen: dat wordt van vrouwen verwacht. Deze extreem
hoge hak was zelfs voor veel schoenenproducenten gewoon te hoog. Zo
hoog dat ze geen schoenen met zo'n hak wilden produceren.
Obsessie Maar
daar lijkt nu dus verandering in te komen, onder druk van de sterren en
hun obsessie voor torenhoge hakken van topdesigners als Christian
Louboutin, Yves Saint Laurent en Jimmy Choo. Bij hun fans horen onder
meer Sarah Jessica Parker, Victoria Beckham, Kate Moss en Dannii
Minogue.
Veel schoenenmerken gaan al voor hakken van meer dan
tien centimeter, en dat is deze winter niet anders. De trend is 'hoe
hoger, hoe beter' en schoenenexperts zien dat niet gauw veranderen.
Gewone vrouwen volgen Steeds
meer vrouwen volgen de hoge hakken-trend, ook al zijn er maar weinig
die altijd een chauffeur hebben klaarstaan en de boodschappen kunnen
laten doen door een meid.
Deze vrouwen zijn bereid pijn te
lijden zodat ze de hakken kunnen dragen, en de ongemakken tijdens het
winkelen of het nemen van de metro erbij te nemen. Ruim één op drie
vrouwen vindt het niet belangrijk dat schoenen oncomfortabel zijn,
zolang ze mijn in de mode zijn.
Gezond Maar
gezond kunnen we het niet noemen, en de effecten op hun lichaam worden
door veel vrouwen onderschat. De tenen worden vaak samengeperst, wat
pijn aan de gewrichten of zelfs misvormingen veroorzaakt. Ook knie- en
rugklachten komen vaker voor, en de grote it-bag helpt daar niet bij.
Tot
slot blijken ook veel vrouwen te kleine schoenen te kopen, die ze
vervolgens of niet dragen of wél dragen, met veel pijn tot gevolg.
Vier op de tien vrouwen geven toe schoenen te kopen in de verkeerde
maat, als die er modieus en aantrekkelijk uitzien. Dat blijkt uit een
rondvraag, uitgevoerd door een Britse podologenvereniging.
Pijnlijke voeten Pijnlijke
voetjes nemen echte schoenenfashionista's er graag bij. Vinden deze
dames een allerschattige schoen die niet geheel past, kopen ze hem
evengoed. Liefst 37 procent van de vrouwelijke ondervraagden draagt
zelfs uiterst ongemakkelijke exemplaren als ze daarmee geheel naar de
mode gekleed zijn. 17 procent van de mannen geeft eveneens toe af en
toe naar een verkeerde maat te grijpen.
Problemen Niet
geheel onlogisch, geeft de poll aan dat 80 procent van de dames met
voetproblemen kampt. Gebarsten hielen, ingegroeide nagels of likdoorns
zijn het gevolg. Vier op tien roept daarbij nooit medische hulp in. Een
jammere zaak volgens de vereniging van Podologen, slecht zittende
schoenen kunnen je gezondheid ernstig schaden.
Hakken Hoge
hakken zijn risky, maar ook instappers vormen een gevaar omdat de voet
naar voor kan geschoven worden en de tenen in een verkrampte positie
geraken. Pumps vormen het grootste gevaar, zij geven totaal geen steun
aan de voet en zitten vaak te krap. Volgens de podologen dragen velen
verkeerde schoenen zonder het te beseffen.
Cédric Charlier is de nieuwe creatief directeur van het Franse modehuis Cacharel. De Belg stelt op 3 oktober zijn eerste prêt-à-porter-collectie voor.
De 31-jarige Charlier volgde les aan de hogeschool La Cambre in Brussel. Eerder werkte hij al bij Céline en Lanvin.
Cacharel, dat beroemdheid verwierf door zijn 'Liberty'-bloemetjesmotief, lijdt ook onder de economische crisis. Al tientallen werknemers zijn ontslagen. Algemeen directeur Marc Ramanantsoa hoopt vanaf 2011 weer break-even te draaien. (br.she)
Uit Brits onderzoek blijkt dat 7 op de 10 vrouwen ooit een allergische
reactie krijgt van het eigen parfum. Terwijl andere smeerseltjes gewikt
en gewogen worden, is het verwonderlijk hoe weinig info er bestaat over
de luchtjes waarmee we ons besproeien.
Uniek geheim Die
fout ligt niet bij ons. Anders dan de voedings- en cosmeticaindustrie,
hoeven parfumhuizen hun gebruikte ingrediënten op de verpakking niet te
vermelden. Hiermee hoeven ze de geheime, unieke formule van de geurtjes
niet prijs te geven.
Natuurlijke oliën Die
onwetendheid heeft lelijke gevolgen voor de consument, zo blijkt. 74
procent kampt minstens éénmaal per leven met een allergische reactie op
minstens één geur. Heil wordt dan gezocht bij de meer alternatieve,
organische luchtjes.
Die zijn daarom niet zoveel gezonder.
Volgens de Daily Mail doen heel wat producenten aan 'greenwashing'.
Daarbij laten ze ons geloven dat het product honderd procent natuurlijk
is. Uit testen blijkt dan weer dat deze natuurlijke essentiële oliën
met synthetische stoffen worden gemengd.