Karl Lagerfeld lanceert peperduur badpak én nieuw soort schoen
Karl Lagerfeld lanceert peperduur badpak én nieuw soort schoen
Karl Lagerfeld heeft duidelijk niet stilgezeten. Tijdens de presentatie van zijn Chanel Cruise collectie in Cannes verblufte hij alle 200 aanwezigen met peperdure badpakken én een nieuw soort schoen.
De nieuwste badpakken mogen een aardige duit kosten. Zo'n paar miljoen euro zelfs. De ontwerper koos namelijk voor erg zeldzame edelstenen om zijn badpakken af te werken. Bezit je een groot, maar net niet zo groot, budget? Dan kan je ook genoegen nemen met de nieuwste soort schoenen van Lagerfeld. Hij ontwierp een laars met een open hiel en open tenen. De ontwerper zelf gaf er alvast de benaming 'Tango Thongs' aan. (br.she)
Oma wist wel dat melk de botten steviger maakt, maar dat het witte
goedje ook goed is voor de huid? Ela, een eco-vriendelijke modemerk,
gebruikt voortaan melkeiwitten in haar stoffen. Dit maakt de stoffen
luchtiger en geschikter voor warme dagen.
"We gebruiken soja-extracten en geregenereerde melkproteïnen om de
kleding te laten ademen. Daardoor voelen deze zacht aan. Door deze te
mengen met katoen, voelt de textuur luxueuzer en zacht aan. Ook ontstaat
een lichte glans door de melk dat bij de reguliere biokatoen volledig
ontbreekt", vertelt ontwerper Joyjit Talukdar .
De designer mikt
op de zomer. "De jurken zijn eenvoudig met een tikkeltje glamour, want
ik ontwerp voor vrouwen die zichzelf graag opkleden. Ook zijn ze
geschikt voor zomerse soirees en brunches, waar je tegelijk comfortabel
en gekleed mag zijn".
Naast melk,
schijnt ook bamboe een ideale stof om de hitte te trotseren. Veel
ecobewuste designers en shoppers opteren voor kleding met bamboe.
Belangrijkste voordeel is de zachte structuur en het feit dat allergieën
geen kans maken, wat de stof zeer geschikt voor kinderen maakt.
Andere
designers als Didier Lecoanet en Hemant Sagar kiezen dan weer voor de
principes van Ayureveda. Hun kleding is doordrenkt met olie en gemaakt
van dezelfde samenstelling als bij Ayurvedische massages. Deze oliën
dringen zo de kleding en de huid van de drager binnen. (br.hln)
Bloggende fashionista's gaan momenteel wild te keer over de nieuwste
laars van Prada, door de vleeskleurige schacht van het ontwerp lijkt het
net alsof je pumps aanhebt, maar in werkelijkheid is het een laars.
Maar net door die vleeskleur lijkt het net alsof de draagster een vals
been heeft. Je betaalt hier voor iets meer dan 1000 euro voor. Het
enige voordeel dat deze laarzen hebben, is dat je open schoentjes lijkt
te dragen, maar je hoeft je niet te ontharen. Hoewel wat stoppels zelfs
een minder erge optie dan deze gedrochten lijken.
Een andere
lelijke schoen van dit moment is de mannensandaal van Dior waar al een
sok in verwerkt is. Was dat niet een look waarvan iedereen ondertussen
weet dat deze een grote blunder is? Gelukkig is het stukje stof wel
verwijderbaar, waardoor je voor het prijskaartje van 600 euro toch min
of meer twee paar schoenen krijgt.
Tom Van der Borght wint Belgische editie Triumph Inspiration Awards
Tom Van der Borght wint Belgische editie Triumph Inspiration Awards
De modestudent Tom Van der Borght is woensdag als winnaar uit de bus gekomen tijdens de 4de editie van de Triumph Inspiration Award. De man mag op 6 juli de Belgische tricolore verdedigen tijdens de internationale finale in Berlijn.
Tom Van der Borght wordt omschreven als een getalenteerde modestudent aan de Stedelijke Academie van Sint Niklaas. Zijn project 'Transformama' haalde niet alleen de eerste prijs, maar kaapte ook de publieksprijs weg. "Ik was bang dat ik een stapje te ver was gegaan in mijn creatie. Maar ik vind het geweldig dat de jury mijn concept begrepen heeft. De combinatie van oud en nieuw, van modern en klassiek heeft ervoor gezorgd dat ik mijn klassieke mama heb kunnen omtoveren in een hippe 'madame'.
Op 6 juli vindt in Berlijn de internationale finale van de Triumph Inspiration Award plaats. De winnaar ontvangt een geldprijs van 15.000 euro en zal zijn winnende setje wereldwijd in alle Triumph-winkels verkocht zien worden. (br.she)
Amber Rose is nooit een toonbeeld van verfijnde modesmaak geweest, maar
deze week beging ze wel een heel erg modeflater. De kale ex van Kanye
West werd gespot in een knalgele jumpsuit die haar figuur bepaald niet
flatteerde. Om het geheel nog een stuk oncharmanter te maken, had ze het
gewaad gecombineerd met een stel plompe werkschoenen.
Helemaal
op haar gemak moet Amber zich niet voelen in het opvallende kledingstuk.
Met haar handen diep in de zakken doet ze net alsof ze de aanwezige
paparazzi niet ziet. Pas wanneer de flamboyante ex van de rapper na een
shopsessie in Fred Segal naar buiten komt met een stel winkeltassen kan
er weer een grote glimlach af. (br hln - beeld photo news)
Jennifer Aniston gunt u stijlvolle blik op haar boezem
Jennifer Aniston gunt u stijlvolle blik op haar boezem
Deze week nog verklaarde een ex van Jennifer Aniston dat hij
omvergeblazen werd door haar. Aan de hand van deze foto's snappen we
exact wat hij bedoelt: de actrice, gehuld in een helderoranje jurk,
gunde het publiek een stijlvolle blik op haar boezem tijdens de
voorstelling van haar nieuwe parfum. Een vetplekje viel niet te
bespeuren, ondanks de nauw aansluitende stof.
Qua accessoires hield de 42-jarige blondine het bescheiden: enkel een
set oorringen haalde ze uit haar kast om het geurtje -met de
toepasselijke naam Jennifer Aniston- aan te prijzen.
Aniston
maakt intussen van New York haar nieuwe thuisstad. Ze kocht er twee
luxeappartementen, die ze wil omtoveren tot haar perfecte thuis. Haar
gerenoveerde villa in Beverly Hills staat te koop voor 22 miljoen euro.
De
gelukkige die -naar eigen zeggen- een kort avontuurtje beleefde met
Jennifer is de 40-jarige lichttechnicus Brian Bouma. "Ik stond maar
zeven uur op de filmset, maar ik was meteen verkocht. Het was onmogelijk
om niet verliefd op haar te worden. Ze heeft me van mijn sokken
geblazen."
Bouma beweert dat ze hem voor tien dagen meenam naar
Los Angeles. Daar zou hij haar vergezeld hebben op het Oscarfeestje van
Courteney Cox. Ook op de set van 'Marley & Me' zou hij haar een
bezoekje gebracht hebben. (br hln - foto ap)
Jeansmerk G-Star beschuldigt Jack & Jones van imitatie
Jeansmerk G-Star beschuldigt Jack & Jones van imitatie
Een ontwerp van G-Star.
Het Nederlandse jeansmerk G-Star onderneemt gerechtelijke stappen tegen
het Deense kledingbedrijf Bestseller. G-Star vindt dat het merk Jack
& Jones van Bestseller zijn ontwerpen imiteert, zo meldt het vakblad
Textilia op zijn website.
Bestseller verklaart in een reactie
nog geen aanklacht ontvangen te hebben, maar het wil wel al kwijt
verbaasd te zijn. "G-Star vergeet dat het al twee zaken tegen Bestseller
in de Benelux heeft verloren."
G-Star
maakt niet alleen een bezwaar tegen eventueel kopieergedrag van
ontwerpen, maar verwijt Vila Clothes, eveneens onderdeel van het Deense
bedrijf, ook een T-shirt te verkopen met een print van het model Gemma
Arterton. Zij is het gezicht van G-Star in een reclamecampagne. Volgens
Bestseller is hier geen sprake van opzet, maar van toeval. In december 2010 won G-star nog een rechtszaak over een bepaalde T-shirtprint van het Zweedse merk H&M. (br.hln - foto ap)
Pijnlijk en gevaarlijk maar wel populair: de korsetpiercing
Pijnlijk en gevaarlijk maar wel populair: de korsetpiercing
Om het filmpje te bekijken klik op de foto
De laatste trend in de wereld van de lichaamsmodificatie zijn
verschillende gepiercete metalen ringen in twee rijen die via een touw
met elkaar verbonden worden, wat de illusie van een korset creëert. Maar
cosmetische chirurgen waarschuwen voor de gevaren en littekens.
Populaire gebieden voor deze korsetpiercing zijn de rug, ribben en in
sommige gevallen zelfs de nek. Het plaatsen van de verschillende metalen
ringen is bijzonder pijnlijk en kan tot een uur duren. Het effect
blijft slechts enkele weken, want de metalen ringen groeien uit,
waardoor er littekens achterblijven. Volgens piercingsexperts wint dit
korset aan populariteit, vooral in het Verenigd Koninkrijk. Andere
bizarre trends in lichaamsmodificatie zijn brandmerken, opzettelijk
aanbrengen van littekens, ook gekend als scarring en het aanbrengen van
onderhuidse siliconen om bulten en hoorns te creëren.
Gevaren Plastisch
chirurg Kevin Hancock waarschuwt voor de problemen die dit 'korset' kan
veroorzaken: "Ik kan niet geloven dat mensen dit willen. Elke piercing
produceert een litteken, elke persoon reageert hier anders op. Voor
sommigen kan dit een klein litteken achterlaten, anderen kunnen
wildvlees ontwikkelen, waardoor je een permanent rode bult krijgt. Deze
rij ringen kan bloeden, geïnfecteerd raken of je kan met deze
constructie erg makkelijk ergens achter blijven haken."
Anders zijn De
Britse tatoeëerder Laura Hunt zet deze korsetpiercingen, je betaalt 5,5
euro per ringetje. Ze heeft er zelf een en zegt dat het niet gevaarlijk
is. "Dit wordt steeds populairder. Lichaamsmodificatie raakt
ingeburgerd omdat iedereen tegenwoordig anders wil zijn. De procedure
kan erg pijnlijk zijn, voor sommigen is hetzelfs ondraaglijk. Omdat het
oppervlakkig is, is deze behandeling niet gevaarlijk. Deze piercing is
wel een open wonde en moet gereinigd worden om een infectie te
voorkomen, maar dat is bij andere piercings ook zo. Het blijft maar drie
tot vier weken, daarna groeit het gewoon uit. Je mag je wel aan enkele
littekens verwachten."
Het modehuis Lanvin start een eigen kinderkledinglijn. Ze pikken daarmee de draad terug op van de stichtster Jeanne Lanvin.
Vrouwen met een goed inkomen, kunnen binnenkort hun kinderen hullen in de meest luxueuze stofjes. Het modehuis Lanvin komt namelijk aanzetten met een eigen kinderlijn, bestaande uit 25 kledingstukken.
Een exacte prijs is er nog niet, al zullen de gebruikte stofjes zo'n 10 keer duurder zijn dan de normale kinderkledingstofjes. "We wilden wel in de luxesfeer blijven", laat Lanvin nog weten. De kledij is geschikt voor kinderen tussen 4 en 10 jaar. (br.she - foto Photonews)
Trek aandacht naar je lippen met tijdelijke tattoo
Trek aandacht naar je lippen met tijdelijke tattoo
Klik op de foto om het filmpje te bekijken
De felle print is in, dat is al langer het geval bij kledij, maar dit
verovert nu ook de beautywereld. Het gevolg zijn opvallende lippen met
patroontjes. Maak je je nu al zorgen hoe je dit gaat aanbrengen? Met de
tijdelijke tattoos van Violent Lips is dit zo geklaard.
Voor het
dagelijkse leven zijn ze misschien wat extreem, maar wij voorspellen
dat felle lippen de trend op festivals worden. Verwacht je aan glitter,
luipaardenprints, regenbogen, kant en zelfs polkadots. Om het
fashionista's wat makkelijker te maken zijn er de tijdelijke liptattoos,
hiermee creëer je in enkele seconden deze look feilloos. Je betaalt
iets meer dan 10 euro voor een pakje van drie. Je bereidt je lippen voor
door ze nat te maken, je plakt de tattoo en klaar.
Veronique Branquinho tekent lingerielijn voor Marie Jo
Veronique Branquinho tekent lingerielijn voor Marie Jo
Na een samenwerking met het designerduo A.F. Vandevorst , probeert het
Belgische lingeriemerk Marie Jo het Veronique Branquinho voor een
collectie speels ondergoed.
Op 16 juni wordt een tipje van de
sluier gelicht tijdens de modeshow van de Academie van Antwerpen.
Voordat je de sexy beha's en slipjes zult kunnen dragen, moet je nog
wachten tot september, wanneer de collectie in de winkels zal liggen. De
Belgische designer gaat een lijn tekenen voor het submerk L'aventure,
dit staat bekend om zijn jeugdige, sportieve stijl.
De
Antwerpse ontwerpser Veronique Branquinho is sinds 2009 creatief
directeur van Delvaux. Ze werkte eerder al samen met 3Suisses en Camper.
Het is ook nooit goed: zelfs Madonna voelt zich dik
Het is ook nooit goed: zelfs Madonna voelt zich dik
Ze is een van de slankste en meest gespierde zangeressen, ze ziet er
makkelijk 15 jaar jonger uit en toch klaagt ook Madonna over haar
uiterlijk. Op het Met Gala bekende ze zich dik te voelen in haar
prachtige jurk, de paparazzi bleven haast in shock achter na deze
uitspraak.
Ondanks het feit dat de 52 jarige zangeres er fantastisch uitzag in haar strakke jurk voelde ze zich dik.
Madonna zag er maandagavond stralend uit in een strakke, zijden jurk
jurk van haar goede vriendin en ontwerpster Stella McCartney. Maar de
haast perfecte zangeres, met haar ontzettend slanke lijn, kampte met een
gebrek aan zelfvertrouwen maandagavond door te bekennen: "Ik voel me
dik", althans een reporter van US Weekly. De omstaanders reageerden vol
ongeloof. Voor haar onberispelijke uiterlijk volgt de 52-jarige popster
een erg strikt macrobiotisch dieet en een intensief fitnessprogramma.
Maar zelfs zij kampt met complexen. Misschien komt het door het feit dat
ze onlangs haar personal trainer Tracy Anderson ontsloeg, deze hielp
ook Gwyneth Paltrow en Jennifer Aniston aan hun slanke lijn.
Met
deze uitspraak wordt het duidelijk dat haast elke vrouw met een gebrek
aan zelfvertrouwen kampt. Als je dames naar hun complexen vraagt, kan
haast iedereen meteen een lichaamsdeel antwoorden waar ze iets aan wil
veranderen. Het lijkt wel alsof we iedere dame het lichaamsbeeld van de
ideale vrouw nastreeft of dat althans probeert na te streven, velen
hebben hierbij bijvoorbeeld het uiterlijk van Madonna in hun hoofd. Maar
als nu blijkt dat ook zij niet goed in haar vel zit, proberen we dan
niet allemaal iets onmogelijk te bereiken?
Zelfvertrouwen
heeft vaak niets met je uiterlijk, maar alles met perceptie te maken.
Daarom is het belangrijk dat je je op je troeven concentreert, in plaats
van op je negatieve punten.
Aanvaarding:
Leer uit de woorden van Kim Kardashian: "Ik mag dan wel wat cellulitis
hebben en niet overal even strak zijn, maar door dat de aanvaarden ben
ik net sterker geworden. Aanvaard je unieke lichaamsvorm en werk met je
troeven: je uitstekende spieren, rondingen en cellen. Want deze maken je
tot wat je bent."
Tonen: Wees niet verlegen
door je favoriete lichaamsdelen te tonen. Je verdient het om trots te
zien om je lichaam en hier complimenten voor te ontvangen.
Vergeet
niet dat je je hele leven in je lichaam moet doorbrengen, dus in plaats
van dat te veranderen, kan je beter je houding veranderen.
Celebs gaan massaal voor rode lokken, sta jij hiermee?
Celebs gaan massaal voor rode lokken, sta jij hiermee?
Scarlett Johansson met rode lokken.
Drew Barrymore begon ermee, Blake Lively sprong op de kar en Scarlett
Johansson is de laatste om haar blonde lokken rood te verven. Daarom
enkele tips voor wie deze celebtrend wil volgen.
Rood is het nieuwe blond van deze zomer, als we de celebs mogen geloven.
Je kunt net als Drew Barrymore, Rihanna en Scarlett Johansson voor een
donkere rode tint gaan, de immer trendy Blake Live koos voor een meer
subtiele tint. Haarstylist Orlando Pita legt de trend uit: "De haarmode
was de laatste tijd erg saai. Iedereen ging voor lange, golvende lokken
op de rode loper. Wanneer je jong bent kun je nog experimenteren en
plezier maken. Scarlett Johansson en andere fashionista's plukken nu de
vruchten van het nemen van risico's."
Drew Barrymore.
Dames
met een bleke teint staan haast met elke rode tint, zowel licht als
fel. Dames met een olijfkleurige huid hebben het wat moeilijker, zij
gaan best voor een warme kleur en grijpen meer naar kopertinten. Hou
steeds in gedachten dat je met rood de aandacht trekt, het is dus enkel
goed voor vrouwen die zelfzeker zijn. Je moet je er ook van bewust zijn
datfelle kleuren je ouder maken, zeker wanneer je ouder dan 35 jaar
bent.
Kies na het kleuren make-up dat bij je nieuwe kapsel past.
Let ook zeker op met lipstick, kies een tint in dezelfde kleur van je
haar, dat geldt ook voor je wenkbrauwen. Rode kleuren vervagen sneller
dan andere tinten. Dit komt doordat de moleculen in rode verven groot
zijn, het is moeilijk voor je haren om deze vast te houden. Daarom mag
je enkel gezond, goed onderhouden haar in deze tint te kleuren. Gebruik
een speciale verzorgingsshampoo na de kleuring voor een langer
resultaat.
Emma Watson is door het lifestyleblad Glamour uitgeroepen tot best geklede vrouw ter wereld. Op de tweede plaats eindigde Cheryl Cole.
Emma Watson mag dan wel bekend zijn geraakt als de betweterige tovenares uit Harry Potter, de laatste maanden heeft de actrice zich ontpopt tot een waar stijlicoon. Zo was ze het uithangbord van Lancôme en creëerde ze haar eigen lijn voor 'People Tree' en Alberta Ferretti. Dat alles maakt dat de actrice is uitgeroepen tot best geklede vrouw ter wereld.
De rest van de top 10 werd opgevuld door Cheryl Cole, Kristen Stewart, Dannii Minogue, Alexa Chung, Rihanna, Kate Moss, Blake Lively, Olivia Palermo en Lea Michele.
Bijna elke vrouw heeft een collectie schoenen die nooit het daglicht zullen zien, dat blijkt uit een Britse enquête.
De gemiddelde Britse vrouw heeft 20 paar schoenen, maar 11 daarvan doet
ze nooit aan, dat blijkt uit een enquête bij 3.000 dames. Dit komt neer
op een totaal van gemiddeld 450 euro dat in de kast blijft liggen. Ook
koopt ze gemiddeld acht nieuwe schoenen per jaar. Bijna een derde kocht
schoeisel in de verkeerde maat enkel omdat ze deze mooi vond. Meer dan
een derde van de vrouwen, 37 procent, zeggen dat ze schoenen kopen om
zichzelf op te vrolijken. Andere redenen voor een nieuw paar zijn een
nieuwe outfit, trendy te zijn of om hun schoenenobsessie te voeden.
Het
gemiddelde paar kost 40 euro. Een vrouw draagt schoenen gemiddeld drie
jaar voor ze deze wegsmijt, een vijfde kan haar geliefde paar niet
wegdoen, 21 procent doet nooit oude schoenen weg. 55 procent bewaart
haar aankopen veilig in de kast, een op de vijf bewaart ze in de
woonkamer, verspreid over het hele huis of zelfs in de auto. 10 procent
geeft toe jaarlijks minstens 675 euro uit aan schoenen.
Volgens
gedragspsychologe Jo Hemmings, auteur van 'Shoes and Shopping', is hier
een eenvoudige verklaring voor. "Schoenen houden allerlei beloften en
verwachtingen in. Ze kunnen een outfit transformeren, de benen
verlengen, ons groter maken en slanker doen lijken, ze zijn ook erg
vergevingsgezind. Ook al komen we wat kilo's bij, onze schoenen zullen
altijd passen." (br.hln)
Dame Helen Mirren is de 60 flink voorbij, maar de Britse met
Russische roots is een vrouw die zonder twijfel mooi oud is geworden. We
ontmoetten haar op het persmoment voor de film 'Arthur' in Los Angeles
en ook in het echte leven in de kleine dame groots in elegantie. Om
jaloers op te zijn zelfs, zo jaloers zelfs dat de vrouwelijke
journalisten elkaar als kleine kinderen bekampten over wie even mooi oud
mocht worden als zij.
Ze droeg een elegante, zwarte Dolce & Gabbana-jurk met lange mouwen.
Haar accessoires waren simpel: een gouden horloge, een parelketting en
een opvallende rode, brede riem.
Dus we konden niet anders dan haar vragen: "Helen, wat doe jij om zo mooi te blijven?"
"Ik
heb eerlijk gezegd geen flauw idee. Het zijn misschien mijn Russische
genen", grapt ze. "Nee, echt, het is moeilijk om een antwoord te geven
want ik weet het niet." (denkt even na).
"Ik doe nooit te veel
van alles, maar ik doe wel alles, als je begrijpt wat ik bedoel. Ik ben
eigenlijk heel lui, dus ik sport nooit echt veel. Ik voel me er schuldig
over, maar ik sport niet veel, al probeer ik soms wel wat te bewegen.
Ik doe gewoon niet aan overdaad, én ik heb nooit gerookt. Misschien
heeft dat er wel iets mee te maken."
Op het scherm Al
suggereert ze dat ze zichzelf niet altijd mooi vindt. "Er komt een
moment in je leven dat je moet stoppen met te ontkennen hoe je er uit
ziet. Ook ik kan soms niet naar mezelf kijken op het scherm, maar
gelukkig moet ik niet naar mezelf kijken, en andere mensen wel."
Geen male-up is bevrijdend Make-up
is ook niet aan haar besteedt. "De make-up in 'Arthur' was minimaal;
maar er kwam niettemin make-up bij te kijken. Ik heb onlangs een film
gedraaid in Hongarije en daar droeg ik echt niets, helemaal niets van
make-up. Heerlijk, op vijf minuten was ik klaar. Echt bevrijdend."
"Welk parfum draag je?" Helen:
"Ik draag Jo Malone, een Britse parfumier die veel met kruiden werkt en
interessante geuren combineert, zoals munt en basilicum."
(br.hln)
En de prijs voor lelijkste hoed gaat naar... prinses Beatrice!
En de prijs voor lelijkste hoed gaat naar... prinses Beatrice!
Eugenie en zus Beatrice
Op het huwelijk van de Britse prins William en Kate Middleton waren
gisteren heel wat hoeden te zien. Ze waren niet allemaal even mooi, maar
de prijs voor lelijkste hoofddeksel gaat toch duidelijk naar prinses
Beatrice.
De dochter van prins Andrew en Sarah Ferguson kreeg
weliswaar zware concurrentie van haar zus Eugenie, die blijkbaar naar
dezelfde winkel was geweest.
De hoed heeft inmiddels al een fanpagina op Facebook, die bijna 70.000 leden telt.
Kate draagt satijnen bruidsjurk van Sarah Burton met sleep van 2,7 meter
Kate draagt satijnen bruidsjurk van Sarah Burton met sleep van 2,7 meter
Kate Middleton draagt een bruidsjapon die ontworpen is door Sarah
Burton, creatief directeur van het huis van de vorig jaar overleden
Alexander McQueen. William trouwt in het galauniform van de Irish Guard.
Om 12 uur werd het bestbewaarde geheim van de trouwdag van prins William
en prinses Catherine onthuld, toen de bruid bij Westminster Abbey uit
de Rolls Royce stapte die haar en haar vader naar de kerk had gebracht.
Sleep van 2,7 meter De
bruidstooi bestaat uit een jurk van ivoorkleurig en wit satijn met een
sleep van 2,7 meter. Daaroverheen draagt de bruid een kanten overjurk,
handgemaakt door de Royal School of Needlework. Op het kant zijn bloemen
zoals rozen en narcissen aangebracht van kant en handgeweven
ivoorkleurige zijde. De onderrok van de bruidsjapon bestaat uit zijden
tule met kant. Sarah Burton en haar team hebben vanmorgen nog de laatste
hand gelegd aan de trouwjurk.
Traditie en vernieuwing Kate
Middleton heeft voor het huis van Alexander McQueen gekozen wegens "de
schoonheid van zijn vakmanschap en zijn respect voor traditioneel
handwerk en de technische kant van het maken van kleding", aldus een
verklaring van het paleis. De bruid wilde met haar jurk een combinatie
van traditie en vernieuwing uitdrukken en heeft nauw met Burton
samengewerkt voor het ontwerp. Sarah Burton was de ontwerpster die het
meest door de Britse pers werd genoemd als uitverkoren voor het maken
van de trouwjapon.
Bruidsboeket De bruid
heeft een bruidsboeket van lelietjes-van-dalen van het Isle of Wight, en
draagt een zogenoemde halo-tiara van Cartier uit 1936, die koningin
Elizabeth aan haar heeft uitgeleend. Elizabeth kreeg het sieraad cadeau
op haar achttiende verjaardag. De Britse koningin heeft prins William
kort na de aankondiging van zijn verloving met Kate Middleton een
goudstaafje cadeau gedaan uit haar eigen mijnen in Wales. Van dat goud
is de trouwring gesmeed door hofjuwelier Wartski. Van haar ouders heeft
Kate de diamanten oorbellen die zij draagt cadeau gekregen. (br.hln - foto's epa)
Dierenprints zijn hipper dan ooit, maar voor vrouwen die echt het beest willen uithangen zijn er nu de nieuwste stappers van Christian Louboutin.
Denk aan een elegante tijger- of leeuwenklauw en je hebt exact waar Christian Louboutin mee uitpakt deze zomer. De schoenenontwerper ontwikkelde enkele seizoenen eerder al volop dierenprints voor zijn torenhoge (en peperdure) naaldhakken, maar was dat kopieergedrag van andere modehuizen danig beu. Om hen een letterlijke en figuurlijke hak te zetten, komt de ontwerper nu op de proppen met de berenklauwschoen. (br.she)
Audrey Hepburn met het befaamde zwarte jurkje in Breakfast at Tiffany's.
64 procent van de Britse vrouwen noemen het zwarte jurkje als het beste
ontwerp van de laatste 100 jaar. Daarmee verslaat dit het
Coca-Colaflesje.
Breakfast at Tiffany's Designer
Coco Chanel creëerde het zwarte jurkje, ook bekend als 'the little
black dress', in 1920. Voorheen was het een kleur die enkel voor
begrafenissen werd gedragen. Het ontwerp had geen kraag of geen
manchetten en erg strakke mouwen, een erg eenvoudig ontwerp. Het
verscheen in Vogue, waarmee het zwarte jurkje meteen zijn intrede in
modeland maakte. In de jaren '60 werd het helemaal populair dankzij de
actrice Audrey Hepburn, die het droeg in de film 'Breakfast at
Tiffany's'. Het favoriete kledingstuk van de mannen is de smoking en het
maatpak met krijtstreep. Een enquête die vorig jaar bevroeg naar de
mooiste vrouwelijke filmoutfit kroonde dit jurkje tot nummer één.