De nieuwste campagne met een mollig model van H&M staat in schril
met de laatste van de Zweedse modeketen waar het superslanke model
Gisele Bundchen in verscheen.
De nieuwste affiches van H&M ogen erg verfrissend in tegenstelling
tot de duizenden talloze stereotype beelden van modemerken. Het
volslanke model Tara Lynn toont trots haar lichaam in een badpak voor de
laatste collectie van de lijn voor grote maten 'Big is Beautiful', ze
verschijnt ook in een jumpsuit met luipaardenprint. Het Amerikaanse
model poseerde ook al in Elle, Glamour en een plussize versie van V
Magazine. Het model voelde zich echter niet altijd zo goed in haar vel.
"Ik had maatje 44-46 als tiener en dat was niet makkelijk. Op mijn
zestiende had ik het gevoel alsof mijn gewicht me tegenhield."
De markt van modebewuste ontwerpen voor grote maten groeit, aangezien de vraag ook stijgt, vooral bij jongeren. (br.hln - foto H&M)
Vergeet alle voorgaande stijladviezen, deze zomer kleurt je gehele garderobe wit. En dat allemaal dankzij Kate en Pippa Middleton.
Pippa Middleton zag er betoverend uit in haar witte jurk tijdens de bruiloft van haar zus. En dat heeft heel wat vrouwen geïnspireerd, zo bleek uit de recente lading galajurken. Gisele Bundchen, Uma Thurman, Cheryl Cole, Eva Longoria, Jane Fonda, Naomi Campbell, Rosie Huntington-Whiteley, Penelope Cruz, Miranda Kerr, Sarah Jessica Parker, allen droegen ze recent enkele witte galajurken. Modekenners durven dan ook zachtjes beweren dat er een nieuwe trendkleur is opgerezen: wit. Met de juiste snit en kleurschakering staat de kleur bovendien iedereen even leuk. (br she )
47 is ze, maar haar haar is de enige factor die haar ouderdom verraadt. Kirsten McMenamy ziet er namelijk schitterend uit in haar zwart-witte badpak tijdens de Chanel Cruise modeshow in Cannes.
"Je kan ouder worden en nog steeds rock&roll zijn" vertelt Kristen McMenamy tegen de Britse krant Daily Mail. "Grijs haar kan ook mooi staan op een foto."
Naast haar grijs-zilveren haarlokken viel vooral haar verbluffende lichaam op. McMenamy ziet er voor haar 47ste nog zo strak uit, dat ze een 20-jarige zelfs het nakijken geeft. (br.she)
Gespot: Platte sandalen op de rode loper in Cannes
Gespot: Platte sandalen op de rode loper in Cannes
Het einde van de hoge hakken is al vaker (onterecht) voorspeld, zelfs
door modedictator Anna Wintour van Vogue. Daar wagen we ons dan ook
niet aan. Maar op de rode loper in Cannes werd het wel aangedurfd om met
platte schoenen te verschijnen.
Oké, we geven het toe: het gaat maar om drie gevallen. Niet voldoende om
van een trend te spreken dus. Maar toch is het opvallend, dat in het
tijdperk van hoog, hoger, hoogst drie actrices afzonderlijk van elkaar
op hetzelfde festival voor platte schoenen kiezen.
Model Lara
Stone combineerde platte sandalen met een gouden zijden avondjurk.
Sandrine Kiberlain ging nog een stapje verder door een roze avondjurk te
combineren met de beroemde sandalen 'Birkinstocks'. Ines de La
Fressange droeg dan weer chique teenslippers op de openingsavond van het
festival.
Het is misschien een kwestie van gewoonte, maar wij vinden de combinatie 'platte sandaal' en 'avondjurk' toch niet zo elegant.
Een
platte sandaal, dat past bij vakantie, bij een short of minirok, bij
slenteren en terwijl een ijsje eten. Niet bij 'rode loper' en
'champagne', toch? (br.hln)
Tijdens Woodstock werden ze massaal gespot, maar het lijkt er sterk
op dat de ruime seventies broeken opnieuw het straatbeeld sieren.
Van Katie Holmes, Eva Mendes, Kate Moss, Elle McPherson tot Claudia
Shiffer: vrijwel elke trendsetter onder de celebs heeft de trend
begrepen. Om helemaal mee te zijn met de vintage look uit de seventies,
wordt de taille hoog gedragen en vallen de broeken zeer ruim onderaan en
op enkelhoogte. (kwestie van je platformschoenen te laten piepen).
Collecties De
'revival van de seventies' scheen een belangrijk thema op de
lente/zomer collecties bij onder meer Dior, Marc Jacobs, Derek Lam en
Gucci. Ook ketens als Zara, H&M en Mango nemen ze massaal in de
collectie op, vaak in luxestoffen als zijde en bewerkt katoen.
Wij je als een echte fashionista overkomen, onthou je maar beter volgende stijlregels:
-Hoge hakken zijn essentieel . Platte schoenen maken de look niet af, tenzij je zeer mannelijk wil overkomen. -Om het volume in evenwicht te brengen, draag je een nauw aansluitende top. Een losse, zachte blouse werkt ook, maar onderbreek je door een tailleriem. -Een tikkeltje seventies glamour mag niet ontbreken. Combineer de wijde broek met platformschoenen en eventueel een ruime, losse hoed. -Zoek je vrouwelijke dandystijl. Inspiratie is te vinden bij Katherine Hepburn en Marlene Dietrich. -Tijdens de zomer combineer je de broeken met het streepjesthema en hoge espadrilles. Zo ben je helemaal mee met het trendy 'nautical thema'.
Elke kattenbaas stoorde zich al aan haarballen of rondzwervende
haartjes. De website 'Moderncat' maakt hier een stijlvol accessoire van,
waarmee kattenhaar vanaf nu fashionable is.
De gemiddelde haarbal is niet mooi, maar ontwerpster Heidi Abrahamson
maakt hier juweeltjes van. Je kunt haar balletjes, die je zelf rolt van
de vacht van je kat, toesturen. Zij tovert dit dan om tot een mooie
ketting, een paar oorbellen of een ring, de ballen doen dienst als
originele parels. Dankzij deze bijzondere juwelen kun je je kat overal
mee naartoe nemen. De prijs van een kattenjuweel is op aanvraag.
Geef power aan je voeten met de hoge platformschoen
Geef power aan je voeten met de hoge platformschoen
Victoria Beckham en Gwyneth Paltrow schijnen verzot op dé 4x4 onder
de schoenen: de ultrahoge schoen met verborgen platform. De pletwals
onder de schoenen, zo wordt de nieuwste generatie ook genoemd.
Victoria Beckham droeg ze op de recente koninklijke bruiloft en ook andere celebs wanen zich met deze schoenen op grote voet.
Terwijl
de klassieke stiletto doorgaans op een sierlijke punt eindigt, oogt het
vooraanzicht van de platformschoen eerder op de boeg van een schip en
komt die als het ware naar boven. De traditionele stiletto geeft
subtiele macht aan de draagster, terwijl de stevige platformschoen de
4x4 onder de schoenen wordt genoemd en het vermogen heeft om als het
ware de ondergrond als een heuse pletwals te verpletteren. "Dit is de
schoen van de have-it-all generatie", vertelt de Amerikaanse styliste
Luisa de Paula. "De platform voegt enerzijds een dosis drama toe aan de
schoen en met de hoge hak oogt deze zeer comfortabel. Hoge hakken met
een verborgen platform geven instant lift en laten duizelingwekkende
schoenen makkelijker lopen, zo krijg je twee vliegen in één klap".
De
platform schoen met ultrahoge hak is het accessoire van het moment, of
je daar 735 euro voor neertelt bij Christian Louboutin of 29,99 euro bij
New Look. Haal ze gerust in huis, want ook volgend seizoen voorspellen
ontwerpers hun massale aanwezigheid in de winkels.
Karl Lagerfeld lanceert peperduur badpak én nieuw soort schoen
Karl Lagerfeld lanceert peperduur badpak én nieuw soort schoen
Karl Lagerfeld heeft duidelijk niet stilgezeten. Tijdens de presentatie van zijn Chanel Cruise collectie in Cannes verblufte hij alle 200 aanwezigen met peperdure badpakken én een nieuw soort schoen.
De nieuwste badpakken mogen een aardige duit kosten. Zo'n paar miljoen euro zelfs. De ontwerper koos namelijk voor erg zeldzame edelstenen om zijn badpakken af te werken. Bezit je een groot, maar net niet zo groot, budget? Dan kan je ook genoegen nemen met de nieuwste soort schoenen van Lagerfeld. Hij ontwierp een laars met een open hiel en open tenen. De ontwerper zelf gaf er alvast de benaming 'Tango Thongs' aan. (br.she)
Oma wist wel dat melk de botten steviger maakt, maar dat het witte
goedje ook goed is voor de huid? Ela, een eco-vriendelijke modemerk,
gebruikt voortaan melkeiwitten in haar stoffen. Dit maakt de stoffen
luchtiger en geschikter voor warme dagen.
"We gebruiken soja-extracten en geregenereerde melkproteïnen om de
kleding te laten ademen. Daardoor voelen deze zacht aan. Door deze te
mengen met katoen, voelt de textuur luxueuzer en zacht aan. Ook ontstaat
een lichte glans door de melk dat bij de reguliere biokatoen volledig
ontbreekt", vertelt ontwerper Joyjit Talukdar .
De designer mikt
op de zomer. "De jurken zijn eenvoudig met een tikkeltje glamour, want
ik ontwerp voor vrouwen die zichzelf graag opkleden. Ook zijn ze
geschikt voor zomerse soirees en brunches, waar je tegelijk comfortabel
en gekleed mag zijn".
Naast melk,
schijnt ook bamboe een ideale stof om de hitte te trotseren. Veel
ecobewuste designers en shoppers opteren voor kleding met bamboe.
Belangrijkste voordeel is de zachte structuur en het feit dat allergieën
geen kans maken, wat de stof zeer geschikt voor kinderen maakt.
Andere
designers als Didier Lecoanet en Hemant Sagar kiezen dan weer voor de
principes van Ayureveda. Hun kleding is doordrenkt met olie en gemaakt
van dezelfde samenstelling als bij Ayurvedische massages. Deze oliën
dringen zo de kleding en de huid van de drager binnen. (br.hln)
Bloggende fashionista's gaan momenteel wild te keer over de nieuwste
laars van Prada, door de vleeskleurige schacht van het ontwerp lijkt het
net alsof je pumps aanhebt, maar in werkelijkheid is het een laars.
Maar net door die vleeskleur lijkt het net alsof de draagster een vals
been heeft. Je betaalt hier voor iets meer dan 1000 euro voor. Het
enige voordeel dat deze laarzen hebben, is dat je open schoentjes lijkt
te dragen, maar je hoeft je niet te ontharen. Hoewel wat stoppels zelfs
een minder erge optie dan deze gedrochten lijken.
Een andere
lelijke schoen van dit moment is de mannensandaal van Dior waar al een
sok in verwerkt is. Was dat niet een look waarvan iedereen ondertussen
weet dat deze een grote blunder is? Gelukkig is het stukje stof wel
verwijderbaar, waardoor je voor het prijskaartje van 600 euro toch min
of meer twee paar schoenen krijgt.
Tom Van der Borght wint Belgische editie Triumph Inspiration Awards
Tom Van der Borght wint Belgische editie Triumph Inspiration Awards
De modestudent Tom Van der Borght is woensdag als winnaar uit de bus gekomen tijdens de 4de editie van de Triumph Inspiration Award. De man mag op 6 juli de Belgische tricolore verdedigen tijdens de internationale finale in Berlijn.
Tom Van der Borght wordt omschreven als een getalenteerde modestudent aan de Stedelijke Academie van Sint Niklaas. Zijn project 'Transformama' haalde niet alleen de eerste prijs, maar kaapte ook de publieksprijs weg. "Ik was bang dat ik een stapje te ver was gegaan in mijn creatie. Maar ik vind het geweldig dat de jury mijn concept begrepen heeft. De combinatie van oud en nieuw, van modern en klassiek heeft ervoor gezorgd dat ik mijn klassieke mama heb kunnen omtoveren in een hippe 'madame'.
Op 6 juli vindt in Berlijn de internationale finale van de Triumph Inspiration Award plaats. De winnaar ontvangt een geldprijs van 15.000 euro en zal zijn winnende setje wereldwijd in alle Triumph-winkels verkocht zien worden. (br.she)
Amber Rose is nooit een toonbeeld van verfijnde modesmaak geweest, maar
deze week beging ze wel een heel erg modeflater. De kale ex van Kanye
West werd gespot in een knalgele jumpsuit die haar figuur bepaald niet
flatteerde. Om het geheel nog een stuk oncharmanter te maken, had ze het
gewaad gecombineerd met een stel plompe werkschoenen.
Helemaal
op haar gemak moet Amber zich niet voelen in het opvallende kledingstuk.
Met haar handen diep in de zakken doet ze net alsof ze de aanwezige
paparazzi niet ziet. Pas wanneer de flamboyante ex van de rapper na een
shopsessie in Fred Segal naar buiten komt met een stel winkeltassen kan
er weer een grote glimlach af. (br hln - beeld photo news)
Jennifer Aniston gunt u stijlvolle blik op haar boezem
Jennifer Aniston gunt u stijlvolle blik op haar boezem
Deze week nog verklaarde een ex van Jennifer Aniston dat hij
omvergeblazen werd door haar. Aan de hand van deze foto's snappen we
exact wat hij bedoelt: de actrice, gehuld in een helderoranje jurk,
gunde het publiek een stijlvolle blik op haar boezem tijdens de
voorstelling van haar nieuwe parfum. Een vetplekje viel niet te
bespeuren, ondanks de nauw aansluitende stof.
Qua accessoires hield de 42-jarige blondine het bescheiden: enkel een
set oorringen haalde ze uit haar kast om het geurtje -met de
toepasselijke naam Jennifer Aniston- aan te prijzen.
Aniston
maakt intussen van New York haar nieuwe thuisstad. Ze kocht er twee
luxeappartementen, die ze wil omtoveren tot haar perfecte thuis. Haar
gerenoveerde villa in Beverly Hills staat te koop voor 22 miljoen euro.
De
gelukkige die -naar eigen zeggen- een kort avontuurtje beleefde met
Jennifer is de 40-jarige lichttechnicus Brian Bouma. "Ik stond maar
zeven uur op de filmset, maar ik was meteen verkocht. Het was onmogelijk
om niet verliefd op haar te worden. Ze heeft me van mijn sokken
geblazen."
Bouma beweert dat ze hem voor tien dagen meenam naar
Los Angeles. Daar zou hij haar vergezeld hebben op het Oscarfeestje van
Courteney Cox. Ook op de set van 'Marley & Me' zou hij haar een
bezoekje gebracht hebben. (br hln - foto ap)
Jeansmerk G-Star beschuldigt Jack & Jones van imitatie
Jeansmerk G-Star beschuldigt Jack & Jones van imitatie
Een ontwerp van G-Star.
Het Nederlandse jeansmerk G-Star onderneemt gerechtelijke stappen tegen
het Deense kledingbedrijf Bestseller. G-Star vindt dat het merk Jack
& Jones van Bestseller zijn ontwerpen imiteert, zo meldt het vakblad
Textilia op zijn website.
Bestseller verklaart in een reactie
nog geen aanklacht ontvangen te hebben, maar het wil wel al kwijt
verbaasd te zijn. "G-Star vergeet dat het al twee zaken tegen Bestseller
in de Benelux heeft verloren."
G-Star
maakt niet alleen een bezwaar tegen eventueel kopieergedrag van
ontwerpen, maar verwijt Vila Clothes, eveneens onderdeel van het Deense
bedrijf, ook een T-shirt te verkopen met een print van het model Gemma
Arterton. Zij is het gezicht van G-Star in een reclamecampagne. Volgens
Bestseller is hier geen sprake van opzet, maar van toeval. In december 2010 won G-star nog een rechtszaak over een bepaalde T-shirtprint van het Zweedse merk H&M. (br.hln - foto ap)
Pijnlijk en gevaarlijk maar wel populair: de korsetpiercing
Pijnlijk en gevaarlijk maar wel populair: de korsetpiercing
Om het filmpje te bekijken klik op de foto
De laatste trend in de wereld van de lichaamsmodificatie zijn
verschillende gepiercete metalen ringen in twee rijen die via een touw
met elkaar verbonden worden, wat de illusie van een korset creëert. Maar
cosmetische chirurgen waarschuwen voor de gevaren en littekens.
Populaire gebieden voor deze korsetpiercing zijn de rug, ribben en in
sommige gevallen zelfs de nek. Het plaatsen van de verschillende metalen
ringen is bijzonder pijnlijk en kan tot een uur duren. Het effect
blijft slechts enkele weken, want de metalen ringen groeien uit,
waardoor er littekens achterblijven. Volgens piercingsexperts wint dit
korset aan populariteit, vooral in het Verenigd Koninkrijk. Andere
bizarre trends in lichaamsmodificatie zijn brandmerken, opzettelijk
aanbrengen van littekens, ook gekend als scarring en het aanbrengen van
onderhuidse siliconen om bulten en hoorns te creëren.
Gevaren Plastisch
chirurg Kevin Hancock waarschuwt voor de problemen die dit 'korset' kan
veroorzaken: "Ik kan niet geloven dat mensen dit willen. Elke piercing
produceert een litteken, elke persoon reageert hier anders op. Voor
sommigen kan dit een klein litteken achterlaten, anderen kunnen
wildvlees ontwikkelen, waardoor je een permanent rode bult krijgt. Deze
rij ringen kan bloeden, geïnfecteerd raken of je kan met deze
constructie erg makkelijk ergens achter blijven haken."
Anders zijn De
Britse tatoeëerder Laura Hunt zet deze korsetpiercingen, je betaalt 5,5
euro per ringetje. Ze heeft er zelf een en zegt dat het niet gevaarlijk
is. "Dit wordt steeds populairder. Lichaamsmodificatie raakt
ingeburgerd omdat iedereen tegenwoordig anders wil zijn. De procedure
kan erg pijnlijk zijn, voor sommigen is hetzelfs ondraaglijk. Omdat het
oppervlakkig is, is deze behandeling niet gevaarlijk. Deze piercing is
wel een open wonde en moet gereinigd worden om een infectie te
voorkomen, maar dat is bij andere piercings ook zo. Het blijft maar drie
tot vier weken, daarna groeit het gewoon uit. Je mag je wel aan enkele
littekens verwachten."
Het modehuis Lanvin start een eigen kinderkledinglijn. Ze pikken daarmee de draad terug op van de stichtster Jeanne Lanvin.
Vrouwen met een goed inkomen, kunnen binnenkort hun kinderen hullen in de meest luxueuze stofjes. Het modehuis Lanvin komt namelijk aanzetten met een eigen kinderlijn, bestaande uit 25 kledingstukken.
Een exacte prijs is er nog niet, al zullen de gebruikte stofjes zo'n 10 keer duurder zijn dan de normale kinderkledingstofjes. "We wilden wel in de luxesfeer blijven", laat Lanvin nog weten. De kledij is geschikt voor kinderen tussen 4 en 10 jaar. (br.she - foto Photonews)
Trek aandacht naar je lippen met tijdelijke tattoo
Trek aandacht naar je lippen met tijdelijke tattoo
Klik op de foto om het filmpje te bekijken
De felle print is in, dat is al langer het geval bij kledij, maar dit
verovert nu ook de beautywereld. Het gevolg zijn opvallende lippen met
patroontjes. Maak je je nu al zorgen hoe je dit gaat aanbrengen? Met de
tijdelijke tattoos van Violent Lips is dit zo geklaard.
Voor het
dagelijkse leven zijn ze misschien wat extreem, maar wij voorspellen
dat felle lippen de trend op festivals worden. Verwacht je aan glitter,
luipaardenprints, regenbogen, kant en zelfs polkadots. Om het
fashionista's wat makkelijker te maken zijn er de tijdelijke liptattoos,
hiermee creëer je in enkele seconden deze look feilloos. Je betaalt
iets meer dan 10 euro voor een pakje van drie. Je bereidt je lippen voor
door ze nat te maken, je plakt de tattoo en klaar.
Veronique Branquinho tekent lingerielijn voor Marie Jo
Veronique Branquinho tekent lingerielijn voor Marie Jo
Na een samenwerking met het designerduo A.F. Vandevorst , probeert het
Belgische lingeriemerk Marie Jo het Veronique Branquinho voor een
collectie speels ondergoed.
Op 16 juni wordt een tipje van de
sluier gelicht tijdens de modeshow van de Academie van Antwerpen.
Voordat je de sexy beha's en slipjes zult kunnen dragen, moet je nog
wachten tot september, wanneer de collectie in de winkels zal liggen. De
Belgische designer gaat een lijn tekenen voor het submerk L'aventure,
dit staat bekend om zijn jeugdige, sportieve stijl.
De
Antwerpse ontwerpser Veronique Branquinho is sinds 2009 creatief
directeur van Delvaux. Ze werkte eerder al samen met 3Suisses en Camper.
Het is ook nooit goed: zelfs Madonna voelt zich dik
Het is ook nooit goed: zelfs Madonna voelt zich dik
Ze is een van de slankste en meest gespierde zangeressen, ze ziet er
makkelijk 15 jaar jonger uit en toch klaagt ook Madonna over haar
uiterlijk. Op het Met Gala bekende ze zich dik te voelen in haar
prachtige jurk, de paparazzi bleven haast in shock achter na deze
uitspraak.
Ondanks het feit dat de 52 jarige zangeres er fantastisch uitzag in haar strakke jurk voelde ze zich dik.
Madonna zag er maandagavond stralend uit in een strakke, zijden jurk
jurk van haar goede vriendin en ontwerpster Stella McCartney. Maar de
haast perfecte zangeres, met haar ontzettend slanke lijn, kampte met een
gebrek aan zelfvertrouwen maandagavond door te bekennen: "Ik voel me
dik", althans een reporter van US Weekly. De omstaanders reageerden vol
ongeloof. Voor haar onberispelijke uiterlijk volgt de 52-jarige popster
een erg strikt macrobiotisch dieet en een intensief fitnessprogramma.
Maar zelfs zij kampt met complexen. Misschien komt het door het feit dat
ze onlangs haar personal trainer Tracy Anderson ontsloeg, deze hielp
ook Gwyneth Paltrow en Jennifer Aniston aan hun slanke lijn.
Met
deze uitspraak wordt het duidelijk dat haast elke vrouw met een gebrek
aan zelfvertrouwen kampt. Als je dames naar hun complexen vraagt, kan
haast iedereen meteen een lichaamsdeel antwoorden waar ze iets aan wil
veranderen. Het lijkt wel alsof we iedere dame het lichaamsbeeld van de
ideale vrouw nastreeft of dat althans probeert na te streven, velen
hebben hierbij bijvoorbeeld het uiterlijk van Madonna in hun hoofd. Maar
als nu blijkt dat ook zij niet goed in haar vel zit, proberen we dan
niet allemaal iets onmogelijk te bereiken?
Zelfvertrouwen
heeft vaak niets met je uiterlijk, maar alles met perceptie te maken.
Daarom is het belangrijk dat je je op je troeven concentreert, in plaats
van op je negatieve punten.
Aanvaarding:
Leer uit de woorden van Kim Kardashian: "Ik mag dan wel wat cellulitis
hebben en niet overal even strak zijn, maar door dat de aanvaarden ben
ik net sterker geworden. Aanvaard je unieke lichaamsvorm en werk met je
troeven: je uitstekende spieren, rondingen en cellen. Want deze maken je
tot wat je bent."
Tonen: Wees niet verlegen
door je favoriete lichaamsdelen te tonen. Je verdient het om trots te
zien om je lichaam en hier complimenten voor te ontvangen.
Vergeet
niet dat je je hele leven in je lichaam moet doorbrengen, dus in plaats
van dat te veranderen, kan je beter je houding veranderen.
Celebs gaan massaal voor rode lokken, sta jij hiermee?
Celebs gaan massaal voor rode lokken, sta jij hiermee?
Scarlett Johansson met rode lokken.
Drew Barrymore begon ermee, Blake Lively sprong op de kar en Scarlett
Johansson is de laatste om haar blonde lokken rood te verven. Daarom
enkele tips voor wie deze celebtrend wil volgen.
Rood is het nieuwe blond van deze zomer, als we de celebs mogen geloven.
Je kunt net als Drew Barrymore, Rihanna en Scarlett Johansson voor een
donkere rode tint gaan, de immer trendy Blake Live koos voor een meer
subtiele tint. Haarstylist Orlando Pita legt de trend uit: "De haarmode
was de laatste tijd erg saai. Iedereen ging voor lange, golvende lokken
op de rode loper. Wanneer je jong bent kun je nog experimenteren en
plezier maken. Scarlett Johansson en andere fashionista's plukken nu de
vruchten van het nemen van risico's."
Drew Barrymore.
Dames
met een bleke teint staan haast met elke rode tint, zowel licht als
fel. Dames met een olijfkleurige huid hebben het wat moeilijker, zij
gaan best voor een warme kleur en grijpen meer naar kopertinten. Hou
steeds in gedachten dat je met rood de aandacht trekt, het is dus enkel
goed voor vrouwen die zelfzeker zijn. Je moet je er ook van bewust zijn
datfelle kleuren je ouder maken, zeker wanneer je ouder dan 35 jaar
bent.
Kies na het kleuren make-up dat bij je nieuwe kapsel past.
Let ook zeker op met lipstick, kies een tint in dezelfde kleur van je
haar, dat geldt ook voor je wenkbrauwen. Rode kleuren vervagen sneller
dan andere tinten. Dit komt doordat de moleculen in rode verven groot
zijn, het is moeilijk voor je haren om deze vast te houden. Daarom mag
je enkel gezond, goed onderhouden haar in deze tint te kleuren. Gebruik
een speciale verzorgingsshampoo na de kleuring voor een langer
resultaat.