Dat Lily Allen gek is op de handtassenlijn Coco Cocoon die ze voor
Chanel promootte, is niet verrassend. Maar de goedkopere collectie
slaat ook aan bij tal van andere fashionable celebs.
Knuffelgehalte Gwen
Stefani, Claudia Schiffer, Freida Pinto en Sarah Jessica Parker, het
lijstje met bekende fashionista's die fan zijn van de nieuwe
handtassenlijn van Chanel groeit snel aan. Het gaat om een collectie
grote tassen uit nylon. De prijzen starten vanaf 900 euro, wat goedkoop
is voor een exemplaar van Chanel. Vooral het grote knuffelgehalte van
de ontwerpen, de modellen zijn gewatteerd, zorgt voor de grote
belangstelling. Sarah Jessica Parker en Claudia Schiffer kiezen voor
het ruitpatroon, Gwen Stefani en Freida Pinto gaan voor het
bowlingmodel.
De Franse industrieel Yves Rocher, voorzitter van het gelijknamige
schoonheidsbedrijf, is vandaag op 79-jarige leeftijd gestorven in
Parijs. Dat heeft een woordvoerder van de groep bekendgemaakt.
2 miljard euro De
groep Yves Rocher telt wereldwijd meer dan 15.000 werknemers en heeft
een omzet van 2 miljard euro, aldus de internetsite van de groep, die
zegt ongeveer 40 miljoen klanten te tellen.
Kaarsjes zijn een van de favoriete
verlichtingsmethodes tijdens deze donkere feestdagen. Een diner bij
kaarslicht, al dan niet intiem, behoort zeker bij de mogelijkheden.
Maar opgelet, wil je ook stralen bij weinig licht, dan moet je je
make-up aanpassen, zo waarschuwt Trendystyle.net.
1) Huidskleur Als je een foundation
draagt, kies die dan een tintje lichter dan je eigen huidskleur.
Donkere foundation komt in een donkere omgeving zwaar over. Kies ook
voor een licht dekkende en licht glanzende (geen matte!) foundation, zo
straal je vanzelf extra.
Wie wel eens durft te grijpen naar een zelfbruinende crème, laat deze ook beter liggen en kiest voor een gewone hydraterende crème die je huid fris doet lijken.
Voor blush en bronzing powder geldt 'licht en luchtig', en kies bij voorkeur voor een poeder met licht glitterend effect.
2) Camoufleer Puistjes
en vlekjes maskeer je met een camoufleerstick, wallen en donkere randen
probeer je vakkundig te verbergen. Let op dat je niet te veel product
gebruikt, vooral niet onder de ogen.
3) Schaduwen Kaarsen
werpen schaduwen, ook over je gezicht. Hou daarom de T-zone (voorhoofd,
neus, kin) lichter, jukbeenderen accentueer je ook maar heel lichtjes
en niet met donkere producten.
4) Wenkbrauwen Geef
je wenkbrauwen een mooie vorm, zo wordt de look van jouw gezicht
bepaalt. Ook als je dit nog niet goed kan, is dit een goed idee:
kaarslicht verdoezelt een beetje, dus een klein foutje is dan minder
zichtbaar.
5) Ogen Gebruik oogschaduw met
(zachte) glitters als je fonkelende ogen wil. Wie een zwoele blik
verkiest, kiest beter natuurlijke kleuren als bruin, grijs en taupe en
geen harde kleuren zoals blauw en groen. Tip: geef je binnenste
ooghoeken een lichtpuntje met wat lichtere oogschaduw.
Een zwart
lijntje kan wel, zolang het dun blijft en tussen de wimpers wordt
aangebracht en niet erboven of eronder. Ook een zilver lijntje kan,
voor heet lichter effect.
6) Mascara Een
tikje zwarte mascara kan wonderen doen, en dat is bij kaarslicht niet
anders. Gebruik altijd kwaliteit, vermijd klonters en kies indien nodig
voor een waterproofmascara. Wie maar weinig of kleine wimpers heeft,
kan best gebruik maken van een mascara met 'verlengend' effect.
7) Lippen Laat
je lippen sensueel glanzen met een goede lipgloss. Kies niet voor te
rode lippen, die lijken in het licht algauw donker of zelfs zwart.
8) De neus wil ook wat Bij
kaarslicht zijn de ogen ietwat uitgeschakeld. Speel daarom zeker in op
dat andere verleidelijke zintuig: de reukzin. Breng een parfum aan dat
bij je past. Doe dit niet té subtiel, maar overdrijf ook zeker niet.
Wat je mist aan zicht, kan dus goedgemaakt worden met geur.
Hoe komt het dat
jouw vriendin er stralend uitziet in die blauwe trui terwijl jij er
vermoeid of bleek mee staat? De reden is simpel: kleuren moeten passen.
Achterhaal zelf of laat kleurenexperten aantonen welk effect tinten op
de uitstraling hebben. Het resultaat is bij ieder verschillend.
Volmaakte tint Kleurenanalyse
is een wetenschap, al jaren gebruikt en goedgekeurd door vele stylisten
en andere deskundigen. Wie de juiste kleuren draagt, krijgt immers
stijl, zelfwaarde en uitstraling. De meeste mensen onderschatten het
belang van kleuren. Verkeerde tinten kunnen je uitstraling en imago
volledig naar de vaantjes helpen. Bepaalde onvolmaaktheden vallen meer
op of je teint wordt valer en grauwer. Modetinten kunnen dan wel heel
mooi zijn, als ze niet binnen jouw kleurenpalet horen, blijf je er
beter af.
Ontstaan Kleurenanalyse werd
uitgevonden door ene Zwitserse schilder Johannes Itten (1888-1967). Hij
stelde vast dat wanneer zijn studenten dezelfde scènes dienden te
schilderen, de ene voor koele tinten kies en de andere warme ondertonen
prefereerde. In 1947 onderzocht de man dit fenomeen en kwam erachter
dat degenen die warme tinten gebruikten, eerder een huid met
goudachtige ondertoon, blonder haar en donkere warme ogen hadden. De
studenten die koelere tinten namen, hadden een blauwroze ondertoon en
koelere oogtinten. Blijkbaar werden de studenten instinctief naar hun
individuele kleurentoon getrokken.
Julia Roberts als herfsttype.
Warm versus koel De
warme tinten hebben een gele ondertoon. Denk daarbij aan
herfstwandelingen met rijke goudschakeringen, oranjebruine, kaki, rode,
camel en beige tinten. Koele tinten doen denken aan winterdagen met
pure besneeuwde landschappen. Ijzige grijstinten, blauw, roze, fuchsia,
paars en zwart en wit.
Spiegel Hoe kom je
erachter tot welke categorie je behoort? Ga langs bij een
kleurenstyliste of ga zelf op ontdekking. Plaats je voor een spiegel in
natuurlijk licht en dek met een haarband al het haar af. Ook de nek en
decolleté horen onbedekt. Juwelen en make-up ban je eveneens.
Kijk
in de spiegel en hou een spierwitte stof onder je huid. Herhaal dit met
een crème-kleurige tint. Kijk naar de helderheid van je ogen en
beoordeel welke stofjes deze doen oplichten.
Ben je een warm
type, schenkt de warme tint je huid een warmere gloed. Het witte maakt
je fletser. Ben je een koeler type, werkt het omgekeerde.
Kleurenspecialist Om
je type en de juiste kleuren helemaal te vinden, ga je maar beter langs
bij een kleurenspecialiste. Die gaat op zoek naar jouw type en kijkt
naar verschillende ondertonen zoals licht of donker, koel of warm,
helder of zacht. Of je een winter, zomer, herfst of lentetype is, is
vaak niet meteen te bepalen. Dat wordt pas duidelijk nadat je alle
kleurtinten hebt gedragen.
Types Een
lentetype heeft een warme, perzikkleurige huid, vaak zomersproetjes en
blonde haren met een gouden glans. Een zomertype heeft een koele,
rozige huidskleur en asblonde haren. Een herfsttype heeft een warm
goudgele huidskleur en warme, roodbruine haren. Een wintertype heeft
een koele huidskleur en koele donkerbruine tot diep zwarte haren. Lentetype Dit
type heeft een stralende huid en houdt over het algemeen lange tijd een
jeugdige uitstraling. Goud is het sleutelwoord bij de "lentevrouw". Je
hebt goudblond, Karamel/kleurig of rossig haar en helderblauwe, grijze
of zeegroene ogen.
Pastelkleuren die zacht in elkaar overlopen staan jou prachtig.
Je hebt een tere huid waar warm/roze en perziktinten het best bij
passen. Kies kleding met kleuren als ivoor, crème, warm beige, bruin,
camel, marine, vanillegeel, goudgeel, perzik, abrikoos, zalm, koraal,
oranjerood, tomatenrood, mosgroen, olijfgroen, turkoois, lavendelblauw,
aubergine.
Zomertype Het zomertype kan zowel blond als donker zijn. Misschien was je als kind heel blond en is jouw haar later donkerder geworden. De
kleur van de ogen varieert van hazelnoot tot blauw of (zee)groen. Bij
het zomertype passen zachte kleuren. Pasteltinten als roze, blauw en
hazelnoot zijn geschikt, aan felle contrasten kun jij je beter niet
wagen.
Kleding: Eierschaal, roze beige, licht tot donkergrijs,
blauwgrijs, marine, licht tot medium blauw, helderblauw, koningsblauw,
turkoois, citroengeel, zuivergroen, blauwgroen, helderrood, paars,
pruimkleur, lichtroze, dieproze, blauwrood, lichtviolet.
Herfsttype Je kunt blond, donker of rood zijn, maar jouw tint heeft een goudkleurige ondertoon en dat maakt je het echte "herfsttype".
Wintertype Het echte "wintertype" heeft donker haar en donkere ogen. De olijfkleurige huid met grijsbeige ondertoon komt helemaal tot leven door koele winterkleuren.
Bij
het wintertype passen blauwtinten met zwarte accenten en helderwitte
blikvangers in fluwelen en glanzende stoffen met grafische dessins.
Kleding: wit, zwartbruin, licht tot donkergrijs, blauwgrijs, zwart,
marine, licht tot medium blauw, helderblauw, ijsblauw, koningsblauw,
turkoois, citroengeel, zuivergroen, ijsgroen, blauwgroen, magenta,
fuchsia, bordeaux, helderrood, lichtroze, dieproze, blauwrood, paars,
pruim.
Alexa Chung verslaat Kate Moss als best geklede celeb
Alexa Chung verslaat Kate Moss als best geklede celeb
Alexa Chung
Alexa Chung, een Britse tv-presentatrice en ex-model, stoot Kate Moss
van de troon als best geklede celeb. De lijst wordt jaarlijks
samengesteld door modemagazine Vogue.
De
26-jarige presentatrice voor de Britse MTV en gewezen model werd
geprezen om haar grappige stijl. Kate Moss, die bijna twintig jaar als
de meest fashionable persoon werd verkozen, kwam slechts op de tiende
plaats, een plekje hoger dan lady Gaga. De Franse actrice Audrey Tautou
is de tweede best geklede celeb, gevolgd door haar Amerikaanse collega
Sarah Jessica Parker.
Kate Moss
Emma
Watson, actrice in de Harry Potter-films, die met haar modelopdracht
voor Burberry de eerste stapjes in de modewereld zette, kwam op de
zesde plaats. Lady Gaga kreeg dan toch een plekje in de top 20, maar
Vogue is niet zeker of ze het wel verdient. "Is ze dapper, fout,
geniaal of gewoon gek? Wie weet? Niet verrassend, maar wel ongewoon
voor een first lady, is de veertiende plaats van Michelle Obama. Zij
verdient deze om haar prachtige bovenarmen en tunieken die ze steeds
mooi met een riem combineert.
De top 20: 1. Alexa Chung 2. Audrey Tautou 3. Sarah Jessica Parker 4. Cheryl Cole 5. Dannii Minogue 6. Emma Watson 7. Sienna Miller 8. Diane Kruger 9. Freida Pinto 10. Kate Moss 11. Lady Gaga 12. Lily Donaldson 13. Leighton Meester 14. Michelle Obama 15. Angelina Jolie 16. Georgia May Jagger 17. Anna Friel 18. Olivia Palermo 19. Carla Bruni 20. Beth Ditto
Dit najaar ligt de nadruk op onze ogen. Wil jij ook genieten van een hypnotiserende blik tijdens de feestdagen? Dan start je best nu met de voorbereidingen!
De huid rondom je ogen is zonder twijfel de meest fragiele van allemaal. Zorg daarom voor een aangepaste oogverzorging. Deze breng je met lichte klopjes aan. Besteed extra veel aandacht aan de plek boven de neusvleugels en bij je traanklier. Hierlangs worden alle afvalstoffen afgevoerd. Door deze met lichte klopjes te stimuleren zorg je ervoor dat je minder snel donkere kringen krijgt.
Je oogmake-up verwijder je dagelijks door een wattenschuifje doordrenkt met een zachte oogmake-upremover op je ogen te leggen. Begin niet te wrijven want dan krijg je sneller last van irritaties. Laat het wattenschijfje gemiddeld 20 seconden inwerken en maak dan lichte cirkelbewegingen.
Wil je je ogen graag verwennen met een masker? Breng dan een dikke laag van je oogverzorgingsproduct op je oogleden aan. Laat het een kwartiertje inwerken en klop dan zachtjes de restjes in je huid.
Concealer breng je steeds aan in de binnenkant van je oog waarna je vervolgens naar buiten toe werkt. Hoe beter de concealer is aangebracht, hoe friser de blik. Heb je last van wallen? Smeer dan zeker geen poeder op je ogen, dit zorgt er enkel voor dat je een kreukelig effect krijgt. Kies daarentegen voor een lichte concealer waarmee je de randen van de wallen wegwerkt. (br.she)
Beautyproducten als mascara, oogschaduw en foundation bevatten
chemicaliën die in verband worden gebracht met aandoeningen als kanker,
onvruchtbaarheid en storingen in de hormoonhuishouding. Hoe jonger je
deze producten gebruikt, hoe meer schade ze kunnen aanrichten, blijkt
uit onderzoek.
17 producten Het
onderzoek bij meisjes tussen 14 en 19 jaar toonde aan dat alle
beautyproducten die ze gebruikten gevaarlijke chemicaliën bevatten als
ftalaten en parabenen. Het gemiddelde jonge tienermeisje gebruikt 17
beautyproducten per dag als nagellak en haarverf, volwassenen gebruiken
er slechts 13. Deze chemische stoffen werden in het verleden al in het
verband gebracht met kanker en hormoonproblemen, ook zouden ze volgens
de onderzoekers depressies veroorzaken. Uit de studie blijkt dat hoe
jonger een meisje make-up begint te gebruiker, hoe groter de
gezondheidsrisico's zijn.
Vanaf 6 jaar De
meeste Britse meisjes gebruiken geen make-up voor hun elfde, maar
sommige schoonheidssalons bieden behandelingen aan voor kinderen vanaf
zes jaar. Ook tal van beautyproducten richten zich voornamelijk op deze
jonge doelgroep. Oprichtster van de campagne voor veilige cosmetica
Stacy Malkan: "Tegen de tijd dat de meisjes tieners zijn, hebben ze al
een heel beautyritueel. De gevaarlijke chemische stoffen stapelen zich
op en dat is slecht nieuws voor de gezondheid van jonge meisjes."
Het legendarische tijdschrift Vogue gaat vanaf nu regelmatig foto's van "dikkere" modellen gebruiken. Dat besliste hoofdredactrice Anna Wintour (foto) na de succesvolle cover van Lara Stone, die een maatje 38 heeft.
"Vogue is altijd voor gezonde modellen geweest en dat zal ook zo blijven in de toekomst. Ik hoop ook dat het succes van Lara als model, hoewel haar figuur niet voldoet aan de huidige norm, de industrie zal inspireren om hun huidige voorkeur te veranderen", aldus Wintour.
Ook Lara Stone is ontevreden over haar lichaam. "Ik ben anders door mijn molliger lichaam, het zou fijn zijn als ik niet het enige model was met borsten en een kont. Als ik genoeg discipline had om superslank te zijn, zou ik dat kunnen. Ik denk soms na over diëten, maar dan eet ik een pizza. Zoals elke vrouw wil ik wel, helaas, slanker zijn", klaagt het model. Maat 42
Ondanks de mooie belofte lijkt het onwaarschijnlijk dat Vogue voor een nieuw imago kiest. Stone heeft namelijk een maatje 38 terwijl de gemiddelde vrouw nog steeds een maat 42 heeft. (br.she)
Twee derde van de mensen trakteert zichzelf af en toe op een luxueuze
aankoop. Een derde van hen houdt hier echter een slecht gevoel aan
over, blijkt uit recent onderzoek.
Tijd of producten? Een
wereldwijde enquête bij 8.100 mensen toonde aan dat luxe relatief is.
Voor een derde is het alles wat je niet nodig hebt, een vijfde zegt dat
het tijd is om te doen wat je wilt. Luxegoederen moeten mensen
eigenlijk een goed gevoel geven, maar 32 procent van degenen die zich
het kunnen veroorloven, hadden achteraf spijt van hun aankoop. Dat was
vooral zo in Groot-Brittannië en voornamelijk vrouwen hebben hier last
van. Nederlanders daarentegen voelen zich niet schuldig na een luxueuze
aankoop.
Duidelijke logo's Veel van
degenen die luxeproducten kopen, showen graag hun aankopen. Bijna alle
deelnemers kopen liever dingen waarop het merklogo duidelijk te zien
is. Fransen en Britten daarentegen kiezen eerder voor subtiele logo's
bij luxeproducten. Het ultieme luxe-item is een auto, gevolgd door
chique juwelen, merkkledij en gadgets.
Trendy
fashionista's die vroeger steevast voor blonde lokken gingen, kiezen nu
voor een kapsel dat op dat van hun grootmoeder lijkt: grijs is de trend
qua haarkleur.
Londen en catwalks In
Londen, de stad waar de meeste modetrends geboren worden, lopen tal van
fashionista's met grijs haar. Ook op de catwalks bij Gareth Pugh en
Giles Deacon zagen we modellen met deze haarkleur, die lang alleen voor
oude vrouwen bestemd was. Het is nu niet langer 'not done' voor jonge
vrouwen hun grijze haren te tonen, dat meldt nu.nl.
Niet oud "Blond
is lang dé haarkleur voor vrouwen geweest", aldus de Londense topkapper
Brownsell. "Het was een obsessie voor veel vrouwen, maar dit heeft net
voor een afkeer van de kleur gezorgd, waardoor jonge fashionista's nu
kiezen voor grijs. Het is klassiek en past perfect bij de tijd van het
jaar. Ik hou wel van mijn omalook, ik stem er zelfs mijn kledij op
af." Kapper Neil Moodie: "Grijze lokken maken een man statig, bij
vrouw staat het symbool voor oud. Jonge vrouwen als het model Kristen
McNenamy bewijzen echter dat het ook mooi is op jonge leeftijd. Een
blauwe toets aan je grijze lokken geeft een punktoets."
Pixie Geldof.
Ook
Pixie Geldof liet haar lokken grijs kleuren: "Ik ben zo lang blond
geweest dat het tijd was voor verandering. Omdat ik niets te opvallend
wilde, leek grijs de beste optie."
Aantrekkelijkheid kan je meten. De afstand tussen ogen en mond maken of
iemand mag gezien worden. Beter nieuws is dat het gemiddelde
vrouwengezicht aan de ideale afmetingen voldoet. Dat ontdekten
Amerikaanse wetenschappers.
Lengte en breedte Onderzoekers
van de universiteit van Californië, San Diego en Toronto ontdekten de
ideale maten voor een aantrekkelijk gezicht. Eén kenmerk richt zich
naar de lengte van het gezicht, eentje naar de breedte.
Rekensom Bedraagt
de verticale afstand tussen de ogen en de mond, 36 procent van de
totale gezichtslengte, zit je al goed. Reken daarbij de horizontale
afstand tussen de ogen. Is die 46 procent van de totale breedte,
beschik je over het ideale gezicht. Celebs als Jessica Alba, Liz Hurley
en Shania Twain zouden hieraan voldoen. Meer nog, volgens de
onderzoekers komt het gemiddelde vrouwengelaat in aanmerking.
Kapsel Wie
niet gezegend is met deze standaardmaten, geen nood: er is hoop. De
vorsers beweren dat de regels naar je hand kunnen gezet worden door
bijvoorbeeld een ander kapsel. De manier waarop je haar gedragen wordt,
kan de rekenratio's aanpassen.
Uiterlijke kenmerken Een
grotere troost is het feit dat zelfs Angelina Jolie niet tot de
standaardbeauty behoort. "Er zijn nog andere karekteristieken die je
schoonheid bepalen", aldus één van de onderzoekers. "Grote ogen of
volle lippen bijvoorbeeld. Ook de botstructuur lijkt een belangrijk
element voor je aantrekkelijkheid."
2009 was weer een
bevlogen modejaar, met tal van nieuwe trends, hypes, opkomende
fashionista's, must-haves, maar ook flops. We geven jullie een
mode-overzicht van het jaar.
Celebrity-ontwerpers Niet
alleen Victoria Beckham werd eindelijk aanvaard als volleerd designer
door het modewereldje, ook Lindsay Lohan sloeg aan het ontwerpen,
zangeres Beth Dito tekende kledij voor volslanke vrouwen, Nicole Richie
waagde zich aan juwelen, Heidi Klum besloot schoenen te gaan maken...
Rihanna De
modewereld heeft er een nieuwe fashionista bij: Rihanna. Alleen moet ze
nog bewijzen of ze die naam waardig is, ze krijgt namelijk het verwijt
naar haar hoofd geslingerd te enthousiast de mode te volgen. Ze durft
alles aan, bijvoorbeeld de harembroek, een transparante, te blote jurk
van Gareth Pugh, epauletten van Balmain en kanten pakjes. Helaas is het
resultaat niet altijd even geslaagd, de jonge zangeres heeft nog heel
wat te leren.
Dijenhoge laarzen Toen
Madonna in mei met dijenhoge laarzen op de rode loper verscheen, was de
trend vertrokken. Je vindt ze nu in tal van winkels, maar worden nog
niet echt vaak in het straatbeeld gespot. Het is ook geen makkelijk te
dragen kledingstuk, het kan je een hoerige look geven.
Designer om in de gaten te houden: Peter Pilotto Als
je wil bewijzen dat je de trends voor bent, draag je een jurk van de
Britse ontwerper Peter Pilotto. Hij staat voor opvallende, korte,
gedrapeerde en drukke jurken. Claudia Schiffer is alvast fan.
Enkellaarsjes Vorig
jaar sloegen de enkellaarsjes met open tenen niet aan, niet onlogisch
aangezien ze helemaal niet praktisch zijn. Nu zie je ze steeds vaker
opduiken aan de voeten van trendy vrouwen.
Ritsen Dikke,
duidelijk zichtbare ritsen waren lang not done. Nu Victoria Beckham dit
terug introduceerde bij haar chique jurken, namen grote winkelketens de
trend over. Denk aan elegante ontwerpen met lompe ritsen in goud of
metaalkleur.
Epauletten Wie dacht, of
hoopte, dat de epaulet echt een hype was die nooit meer zou terugkomen,
was fout. De grote schouders zijn nu helemaal in bij jurkjes, jasjes en
zelfs t-shirts. (br.nina)
Een kwart van de vrouwen draagt slechts 10 procent van de kleding in haar kast, dat blijkt een recente Britse studie.
Terug in de mode Een
onderzoek bij 1623 vrouwen tussen 18 en 30 jaar toonde aan dat 91
procent van de vrouwen iets in haar kast heeft liggen dat ze nog nooit
droeg. 79 procent kocht iets waarvan ze op voorhand wist dat ze het
nooit zouden dragen. 84 procent van de vrouwen houdt kleding bij die te
klein is, bijna de helft zegt dat ze iets in hun kast hebben hangen dat
ouder is dan tien jaar, in de hoop dat het terug in de mode komt.
Gewoonte is de reden waarom vrouwen slechts de helft van hun kast
dragen. Slechts 8 procent draagt alle haar kledij, drie op de vijf zegt
dat ze soms hetzelfde kledingstuk opnieuw kopen.
Ongelukkig 76
procent zegt dat ze te vinden zijn voor het idee van slechts 20
klassieke kledingstukken te hebben die gedragen kunnen worden in
verschillende combinaties om zo verschillende outfits en looks te
creëren. Een op de drie vrouwen is ongelukkig met haar stijl, meer dan
de helft zegt dat haar financiële situatie voorkomt de look te creëren
die ze wil. Onderzoeker Andy Barr: "Ik denk dat deze nieuwe studie
bewijst dat hoewel veel vrouwen al hun hele leven kledij kopen, ze nog
steeds niets hebben om aan te trekken."
Socialite Lindsay Lohan zet een deel van haar kleerkast online. Het is een collectie waar fashionista's van gaan watertanden.
Eigen collectie is ramp De
modewereld is niet overtuigd van de ontwerpcapaciteiten van Lindsay
Lohan, haar eerste lijn bij Ungaro werd met weinig enthousiasme
onthaald. Zelfs directeur Emanuel Ungaro vond de haar eerste collectie
als artistiek directeur voor het merk een ramp. Misschien zet de
actrice nu wat geld opzij voor moeilijkere tijden. Ondanks haar
modeflop worden mode-experts wild bij het zien van haar eigen
uitgebreide collectie. De actrice verkoopt op haar website
trendy handtassen, sandalen, jassen en rokjes, er zijn dingen bij van
grote ketens, maar ook designerstukken van Mark Jacobs, Hugo Boss en
Burberry. Nadeel is wel dat de kledij niet gestreken is en dat je
duidelijk gebruikssporen ziet.
Victoria Beckham zit duidelijk niet
stil, ze breidde nog maar net haar jeanscollectie uit, of ze gaat zich
nu samen met ontwerper Marc Jacobs concentreren op bont.
Twitter Dat
is althans wat de geruchten zeggen. Vorige week werd ze met ontwerper
en goede vriend Marc Jacobs gespot in Parijs tijdens een meeting met
het grote modebedrijf LVMH. De Britse Elle zegt dat Edo Jao, één van de
bazen van het bedrijf, dit bevestigde via Twitter: "De besprekingen met
Victoria Beckham en Marc Jacobs lopen goed. Ik denk dat ze aan het
onderhandelen zijn over een collectie met bont."
Imitatie Het
is algemeen geweten dat de fashionista van dierenvellen houdt en ook
ontwerper Marc Jacobs is er niet vies, daarom zou het zeker niet vreemd
zijn dat de twee een bontcollectie beginnen. Maar een woordvoerder van
Posh spreekt het gerucht tegen. "Victoria verkiest imitatiemateriaal
boven echt bont." Dus ofwel is Jao een leugenaar, ofwel wil de
ontwerpster alles nog angstvallig verborgen houden.
Zwarte kant is terug aan een opmars bezig. Niet als teken van rouw,
maar als elegante en vrouwelijke stijl. Op de rode loper werd de trend
de voorbije jaren al vaak gespot, zowel extreem (een volledig jurkje),
als subtiel (stukjes kant op vingernagels of schoenen en handtassen
versierd met wat kant). Ook designers zijn er dol op: Stella McCartney,
Marc Jacobs, Dolce & Gabbana en Anna Sui maken er gebruik van.
Ouderwets of sensueel? Kant
mag dan iets ouderwets lijken, dat wij associëren met kitscherige
souvenirs die toeristen in Brugge en Brussel kopen, maar kant kan ook
heel sensueel zijn. Dat wisten ook Evita en Marlene Dietrich al, en
lingeriebedrijven ook. Het aantal (zwarte) kanten beha's is bijna niet
te tellen!
Kiezen Het leukste aan deze trend
is dat je zelf kiest hoe ver je er in meegaat. De beste keuze is je
'little black dress' te vervangen door een 'little black lace dress'.
Een kanten jurkje dus, in het zwart, waar je overal mee kan komen.
Durvers
gaan voor uitdagende ontwerpen, zoals kanten korsetten of lange, nauwe
jurken. Wie het liever simpel houdt, kiest voor kanten afwerking op een
paar stiletto's of de handtas. Alleen de kleur valt niet te kiezen: het
moet en zal zwart zijn. (br.hln)
Als Posh in de hoofdstad van de mode verblijft, kan de ontwerpster zich
het niet veroorloven een modeblunder te begaan. De fashionista
verwisselde in Parijs in 24 uur drie keer van outfit en elke keer zat
ze pal op de trends.
Victoria
Beckham werd vrijdag gespot in een witte winterjas van Martin Margiela
met dramatische vlindermouwen om te gaan shoppen bij Chanel en Isabel
Marrant. Die combineerde ze met bruine pumps van Louboutin en haar
onafscheidelijke Birkintas van Hermes. Later op de dag verliet Posh
haar hotel met een beige, bijzondere trenchcoat van Burberry Prorsum.
Voor de gelegenheid kamde ze haar kapsel strak naar achter. In haar
open schoentjes moet de fashionista het ontzettend koud hebben gehad.
Zaterdagochtend
maakt ze opnieuw de Parijse winkels onveilig. Dit keer koos ze voor een
glanzende legging, torenhoge hakken en een zwarte truitje. Een saaie
outfit die ze opleukte met een bonten jasje van Antonio Berardi. Ook
haar kapsel zat weer anders, op zaterdag ging ze voor volume.
Heel mooi voor de feestdagen de smokey eyes . Het is de uitstekende party
make-up en maakt je blik meteen dramatisch. Helaas zijn ze niet
makkelijk te creëren en als het niet lukt, zit je hele look verkeerd.
Daarom leggen we je stap voor stap uit hoe je je ogen prachtig kan
schminken.
Kleur
Een
misvatting bij smokey eyes is dat je per se met zwarte of grijze
oogschaduw moet werken. Je kan de look ook bijvoorbeeld met paars of
zilver creëren. Of je voor mat of glanzend gaat, is ook een
persoonlijke keuze. Alle grote beautymerken hebben een groot aanbod aan
oogschaduw geschikt voor smokey eyes. Deze laten je toe jezelf op te
maken als een prof. Daarnaast heb je de juiste materialen nodig: een
goed borsteltje waarmee je de kleuren heel precies kunt aanbrengen,
oogschaduw in een heldere en donkere kleur, zwarte mascara, zwarte
vloeibare eyeliner en eventueel een wit oogpotlood.
Bovenste ooglid
Vervolgens
kun je aan de slag. Breng eerst de basis aan met je gewone foundation.
Deze houd de oogschaduw beter vast. Begin eerst met de lichte kleur
oogschaduw op het bovenste lid. Neem dan de donkere kleur waarmee je in
het midden van je ooglid begint en je zo naar buiten werkt. Vrouwen
waarbij de ogen dicht bij elkaar staan, mogen niet in het midden
beginnen, die doen best enkel de buitenkant. Vind je dat de donkere
kleur je ogen kleiner doet lijken? Breng dan op het bovenste en
onderste lijntje aan je wimperwortels wit oogpotlood aan, dat maak je
blik groter.
Mascara
Vervolgens breng je de
donkere oogschaduw op je onderste oogleden aan. Smalle ogen worden
ronder door meer kleur in het midden aan te brengen. Terwijl je bij
ronde ogen daar juist minder kleur moet gebruiken. De wimpers werk je
natuurlijk af met zwarte mascara. Wil je het nog dramatischer gaan, dan
kun je net boven je wimpers met zwarte eyeliner een lijntje trekken dat
aan de buitenkant lichtjes richting slaap gaat.
Het mannendecolleté mag terug gezien worden. Mannen die laag
uitgesneden shirts dragen, ogen straks trendy. Daar hoort zelfs weer
een klein beetje borsthaar bij.
Catwalk Zowel
op de catwalk als op het straatbeeld tonen de heren opnieuw hun
decolleté. Onder meer de ontwerpers Yigal Azrouël en Michael Bastian
hebben iets met lage, uitgesneden halzen.
Spieren Dat
John Travolta navolging krijgt, heeft zo zijn redenen. Zo verklaarde
Bastian dat de mannelijke modellen van nu een pak gespierder zijn dan
de vroegere modellen. Wie nu met een gespierde borstkas rondloopt, mag
daar terecht fier op wezen.
Vernieuwend Andere
reden is dat steeds meer ontwerpers voor kleding kiezen die eigenlijk
geen kleding is. Slipjes in plaats van broeken, beha's in plaats van
topjes en nu laag uitgesneden shirts voor mannen.
To wax or not De
heropleving van de mannelijke décolleté doet nog meer vragen rijzen:
waxen of niet? Enkele jaren geleden was het not done om mannelijk
borsthaar te zien. Daar is recent verandering in gekomen: kale borsten
hoeven niet. "Een beetje haar is ideaal," stelt een New Yorkse
imagoconsulent. "Geen massale bos haar, dat niet, alleen een beetje
haar volstaat". (br.hln)
Burberry in de prijzen tijdens British Fashion Awards
Burberry in de prijzen tijdens British Fashion Awards
Burberry-ontwerper Christopher Bailey is Designer of the Year
Het Britse modemerk Burberry, dat in 1856 werd opgericht en zich van
stoffig regenjassenmerk opwerkte tot luxewereldmerk, is tijdens de
jongste British Fashion Awards tot tweemaal toe in de prijzen gevallen.
Burberry-ontwerper Christopher Bailey werd uitgeroepen tot Designer of
the Year en Burberry won ook in de categorie Designer Brand.
Bailey werd in 2005 ook al uitgeroepen tot Designer of the Year. Burberry,
dat wereldwijd 119 eigen winkels heeft en in 419 winkels aanwezig is
met een deel van de collectie of met accessoires, heeft in ons land
winkels in Antwerpen en Knokke.
Het Britse kledingmerk heeft
blijkbaar weinig te lijden onder de crisis. De winst was tijdens de
eerste helft van het jaar wat minder, maar de omzet steeg daarentegen
van 539 miljoen Britse pond (595 miljoen euro) tijdens de eerste zes
maanden van 2008 tot 572 miljoen pond (632 miljoen euro) in de eerste
helft van dit jaar. (br.hln)