Het modehuis Louis Vuitton kiest bij het aanbreken van het nieuwe modeseizoen voor een sprookjesachtig thema. Om zijn Disney-obsessie extra kracht bij te zetten ontwikkelde designer Marc Jacobs en zijn team nu een echte dierencollectie.
In de Animania-collectie vind je sleutelhangers van dieren, kleine portefeuilles, sjaals en clutches terug. Als je alle dieren bij elkaar legt heb je zonder twijfel het gehele Disney-bos verzamelt, op uitzondering van Sneeuwwitje en Bambi. Konijntjes, kleine vogels, eekhoorntjes, je kan het zo gek niet bedenken of het zit in de Animania-collectie.
Spijtig genoeg kosten de hebbedingen een pak geld. Zo betaal je voor een muntenportefeuille 500 dollar, een sjaal heb je voor 220 dollar en een sleutelhanger kost je 340 dollar. (br.she)
Modeontwerper Manish Arora is stilaan aan een onverwoestbare opmars bezig. De Indische ontwerper tekende na zijn champagnedeal bij Pommery nu ook een contract bij 3Suisses.
Is de wereld klaar voor de extravagante, kleurrijke ontwerpen van Manish Arora. Zeker en vast als we de mening van grootse merken als Pommery en nu ook 3Suisses mogen geloven. Zij tekenden namelijk een deal met de opvallende ontwerper.
Dit voorjaar gooi je die fletse groene en roze kleurtjes dus best zo snel mogelijk de kledingcontainer in. Je kan nu voor een prikje jezelf wentelen in de mooiste designkledij van Manish Arora. Zo betaal je voor een jurk 180 euro, een tasje kost 70 euro, een blouse 80 euro, een rok 130 euro en een jumpsuit 195 euro. Veel geld? Niet als je bedenkt dat je voor een Manish Arora normaal boven de 1.000 euro zit.
Wie er altijd al wou uitzien als de figuren uit de Avatar-films, kan
binnenkort terecht bij de smeerseltjes van beautymerk Milani. Vanaf 1
februari is er een speciale 3D make-up lijn te verkrijgen om speciale
effecten op gezicht en huid te creëren. 3D Make-up Een
eigen make-up lijn in 3D lijkt binnenkort het hebbeding voor de echte
liefhebber. Oogschaduw, lipgloss en nagellak in aparte kleurtjes zouden
het licht op een bepaalde manier reflecteren dat ze een effect van
reliëf creeëren. Zo wordt nog maar eens
aangetoond dat film- en fashionindustrie altijd hand in hand gaan. De
kaskraker Avatar kan niet achterblijven.
Europa? Voorlopig
wordt de lijn enkel in Amerika uitgebracht. Of en wanneer de make-up
ook in Europa te verkrijgen, blijft maar de vraag. Zodra blauwe
wezentjes worden gesignaleerd, weten we voldoende.
Nivea start het voorjaar met een grootse revelatie. Ze beweren een foundation te hebben gecreëerd die 24 uur lang houdt en iedere temperatuursverandering met glans doorstaat. Dat vraagt voor een test.
Extreme Resist Foundation heet het hebbeding. De make-up is verkrijgbaar in 4 verschillende kleuren (nude, beige, sand, caramel) en houdt tot 24 uur lang. Bovendien zorgen zijn minerale poeders ervoor dat de foundation hitte- en vochtigheidbestendig is.
Het probleem bij heel wat foundations is dat het goedje al snel op je blouse of sjaal afgeeft. Zeker in warme omgevingen waar je heel wat transpireert. Wij smeerden het goedje dan ook vol argwaan op, haalden onze warmste wollen wintersjaal boven en trokken naar de vochtige, warme winkels tijdens de soldenkoopjes. Na 4 uur shoppen en het daarbij horende transpireren gaf de foundation nog steeds geen vegen op onze grijze sjaal. Meer zelfs: de crème bleef onberispelijk zitten, wat niet gezegd kon worden van ons haar en onze mascara.
Na een dagje winkelen en zo'n 15 uur na aanbrengen was er nog steeds een vleugje foundation aanwezig waardoor kleine onzuiverheden weggewerkt bleven. Maakt het product dan al zijn beloftes waar? Neen. Het product blijft inderdaad extra lang op je huid zitten en vermindert het risico op vegen aanzienlijk, maar zonder een beetje poeder kan je de deur echt niet uit. De foundation is erg vettig, noodzakelijk voor een langhoudende foundation, waardoor je al snel glimt. Gelukkig trekt het product wel snel in je huid, waardoor je je make-up alvast niet voelt zitten. Gebruikstips :
De Extreme Resist Foundation geeft je een perfecte teint zonder onvolmaaktheden, zodat het lijkt alsof je geen make-up draagt. Kies eerst de juiste tint door de foundation aan te brengen in je hals.
Breng de foundation niet rechtstreeks aan op je huid, maar eerst op je hand en neem vervolgens de juiste hoeveelheid per gezichtszone om een natuurlijk effect te creëren. Breng de foundation met je vingertoppen aan en voel de textuur smelten op je huid. De zijdezachte foundation is gemakkelijk aan te brengen. Het resultaat is een perfect egale teint met een onberispelijke finish.
Voor een Extreme Resist Foundation betaal je 15,50 euro. (br.she)
Worden de 'Plakkies', slippers waarvan de zool uit autobanden is
gemaakt, een must-have deze zomer? De kans bestaat want het
eco-vriendelijk schoeisel, opgesmukt met hippe motieven, is straks in
de Belgische winkels te vinden.
'Plakkies'
is het Afrikaanse woord voor slippers. Studenten van de Technische
Universiteit Delft richtten samen met de Nederlandse stichting
KidsRights, een unieke, verantwoorde slipperfabriek op in de
sloppenwijken van Durban, Zuid-Afrika. Met dit initiatief creëren de
studenten niet alleen werkgelegenheid voor kansarme inwoners uit de
sloppenwijken maar ook een funky, duurzame design slipper gemaakt van
autobanden.
De zool van de
Plakkies is gemaakt van oude autobanden. Deze worden in Zuid-Afrika
massaal gedumpt en illegaal verbrand en zijn daarmee een enorme
belasting voor het milieu. Dankzij de Plakkies worden de autobanden
hergebruikt. De kleurrijke patronen op de slipper zijn ontworpen door
weeskinderen uit de sloppenwijken rondom Durban. Deze tekeningen
verbeelden de creativiteit en de dromen van deze kinderen. Alle winst
die voortkomt uit de verkoop van de Plakkies gaat voor de volle 100%
terug naar KidsRights' weeskinderenprojecten in de betreffende
sloppenwijken.
Het doel van
de fabriek is om structurele werkgelegenheid te creëren in een van de
meest sociaal en economisch verwaarloosde gebieden van Zuid-Afrika. In
deze fabriek werken 70 ongeschoolde, voornamelijk HIV-geïnfecteerde
inwoners uit de sloppenwijken.
Dankzij deze baan kunnen zij,
vaak na jarenlange werkloosheid, weer een bestaan opbouwen. Elke
werknemer kan met zijn loon naast zichzelf ook 10 mensen in zijn
directe omgeving onderhouden. Kinderen kunnen weer naar school en zo
krijgen 700 mensen door dit initiatief weer kans op een toekomst. In de
fabriek staan veiligheid, opleiding en gezondheid op nummer een.
Plakkies
zijn verkrijgbaar in verschillende trendy kleuren: Sunny Pink, Silver
& Gold en Summer Fresh voor vrouwen en Sky Blue en Urban Soil voor
mannen. Ze zijn te verkrijgen 39,95 euro bij de betere trendy
schoenen- en fashionwinkels in België.
Sarah Jessica Parker wordt creatief directeur Halston Heritage
Sarah Jessica Parker wordt creatief directeur Halston Heritage
De Amerikaanse actrice Sarah Jessica Parker gaat weer aan de slag in de modewereld. Dat meldt Women's Wear Daily.
De actrice wordt sinds de serie 'Sex and the City' gezien als een stijl-icoon. Ze speelde namelijk de columniste Carrie Bradshaw met een verslaving voor modieuze - en dure - schoenen. Nu mag Parker haar ervaring gebruiken als creatief directeur voor het Amerikaanse modehuis Halston Heritage.
Het is niet de eerste keer dat Sarah Jessica Parker in de mode-industrie gaat werken. In 2007 bracht de actrice haar eigen kledinglijn 'Bitten' op de markt. Dat bleek echter geen succes, want een jaar later werd de collectie al stopgezet (br.she)
Celebrities kiezen massaal voor kleine borsten. De grote voorbeelden van dienst zijn Katie Price, Victoria Beckham en Christina Aguilera.
Victoria Beckham ging onlangs van een E-cup naar een bescheiden B-cupje. Katie Price ruilde haar gigantische H-cup dan weer in voor een verstandige E-cup en Christina Aguilera had zo genoeg van haar F-cup dat ze intensief begon te trainen om terug naar een C-cup te gaan.
Volgens trendwatchers zouden deze celebrities er wel eens voor kunnen zorgen dat mensen met een borstvergroting massaal voor kleinere borsten beginnen kiezen. Benieuwd of cosmetische chirurgen binnenkort enkel nog borstverkleiningen uitvoeren. (br.she)
Sexy stofjes, gemaakt uit dennenhout, tomaten en bessen. Dat is wat de
lingerie van Watmooi belooft. Groene lingerie kent steeds meer succes.
Dennenhout WatMooi
heeft dit voorjaar de collectie duurzame lingerie flink uitgebreid met
4 internationale merken. Daarmee bezit het merk online de grootste
collectie groene lingerie.
De lingerie van het Franse label
g=9.8, bevat stofjes, gemaakt van dennenhout. Het hout wordt gewonnen
door bomen te snoeien, zodat de bomen zelf kunnen doorgroeien. Met een
speciaal biologisch proces wordt het hout omgezet in vezels die samen
met elastan een bijzonder sterke en duurzame stof opleveren.
Eco-katoen Het
label Peau-Ethique is een jong Frans bedrijf dat de allerleukste
lingerie wil maken op een manier die niet schadelijk is voor het milieu
en met respect voor alle mensen. Biologisch katoen wordt verbouwd
zonder chemicaliën en is een logische keuze voor Peau-Ethique: het is
zachter, zit beter en is veel beter voor het milieu en voor je huid.
Tomaten Eco
Boudoir is een eco-sexy lingerielijn met ontwerpen van bamboe en 100%
organic zijde. Zij gebruiken watergedragen, niet vervuilende
kleurstoffen met natuurlijke ingrediënten als tomaten en bessen. De
lingerie wordt Fair Trade geproduceerd.
Vanaf februari is
bij Vero Moda de collectie 'Very' te verkrijgen. Het betreft een
nieuwe, meer luxueuze lijn binnen het populaire merk. Binnen de lijn
wordt ook een kindercollectie op de markt gegooid.
Haute Couture De
laatste trends van de catwalk en meer luxe-materialen als suède, leer
en satijn zijn terug te vinden. Met kleuren als mosterdgeel, zwart,
groen en wit, aangevuld met lila accenten, wordt het een fleurige
zomer.
Very Small Nieuw is ook de
kinderlijn 'Very Small'. De Very Small collectie bevat dezelfde thema's
en trends als de Very collectie voor volwassenen. De Very Small
collectie zal verkrijgbaar zijn voor meisjes van 3 t/m 8 jaar. Bekijk hier de collectie.
Mode moet meer zijn dan een mooi omhulsel. Ze moet ook handig, liefst goedkoop en vooral extravagant zijn. En dankzij de economische crisis doet ze nu zelfs aan multitasking.
Een rok van Roland Mouret die ook dienst doet als een topje en omgetoverd kan worden tot sjaal. Een tas van Fendi of Mulberry die in 10 verschillende kleuren kan aangekleed worden. Een trui van DKNY die plots een bandage T-shirt of zelfs mouwloos topje wordt. Het zijn maar enkele voorbeelden van grote designers die hun ontwerpen multifunctioneel maken. Hun bedoeling? Mensen overtuigen om dure designstuks te kopen, enkel en alleen omdat ze er enorm veel variatie in kunnen brengen. Koop je een tas van Fendi, dan kost je dat 1500 euro, maar je krijgt er wel een tiental lederen, kwaliteitsvolle hoesjes bij waardoor je je tas steeds kan veranderen. Eigenlijk koop je dus 10 handtassen voor de prijs van 1.
Ook Chanel heeft dat begrepen, al pakken zij het iets minder drastisch aan. Zij voerden Lily Allen aan als gezicht van de nieuwe, goedkopere handtassenlijn. Niet enkel zijn de hebbedingen verlaagd in prijs, ze zijn ook omkeerbaar waardoor je eigenlijk 2 handtassen aankoopt. En wil je nog een stapje verder gaan, dan is er de ontwerpster Maia Norman nog. Zij zorgde ervoor dat je met 1 kledingstuk 4 verschillende designs in handen hebt. Haar grijze sweater kan je omdraaien zodat er een limoengroen jasje tevoorschijn komt. Wanneer je de kap af ritst blijf je over met een hip T-shirt.
Victoria Beckham is met haar strakke bob uitverkozen tot meest hippe kapsel van 2009. De draagbare look werd door duizenden fashionista's gekopieerd.
Victoria Beckham verandert ieder half jaar van coupe en dat doet andere fashionista's enkel maar meer watertanden. Agyness Deyn, Sienna Miller en Cat Deeley kopieerden naadloos de coupe van Posh, en driekwart van de ondervraagde Britse vrouwen verkoos de coupe zelfs tot meest hippe kapsel van 2009. Benieuwd of Beckham haar lossere, krullerige kapsel evenveel succes en navolging zal hebben.
De verkoop van jassen gemaakt van vossen, nerts of andere dierenpelzen stijgt terug door de koude temperaturen in Europa.
Grotere vraag De
organisator van pelsveilingen in Helsinki merken een verdriedubbeling
op in de verkoop van bontjassen, de prijzen stijgen daarmee ook met een
derde sinds december. Er is steeds meer vraag naar bont, aldus
veilingmeester Pertti Fallenius. De markt had het de afgelopen jaren
moeilijk, doordat de sociale druk rond deze materialen steeds groter
wordt.
Ook in zomer In landen als Finland en
Rusland blijft de liefde voor bont bestaan, afhankelijk van de grootte
van de mantel kan de prijs van een model oplopen tot 38.000 euro. "Het
koude weer doet de industrie goed", aldus een Finse bontverkoper. "De
modewereld doet zijn best om bont veelzijdiger te maken, zodat mensen
het niet alleen in de winter kunnen dragen. Dankzij nieuwe technieken
worden er nu ook lichte truitjes van gemaakt om in de zomer te kunnen
dragen."
China Ook de verminderde export uit
China zou de industrie stimuleren. De laatste twee jaar halveerde het
land de productie van nerts, vossenpelzen daalde met driekwart. China
is na Europa de grootste producent van bont, daar rust er minder taboe
op het gebruik ervan, wat de verkoop natuurlijk ook stimuleert. "De
kledingindustrie werd de laatste jaren afkerig van bont uit China,
omdat de werkomstandigheden er vaak slecht zijn." Denemarken is de
belangrijkste producent van nertsen, jaarlijks worden in Europa 32
miljoen nerts- en vospelzen geproduceerd.
Taboe is groot "Bont
is geen musthave meer in de kleerkast van vrouwen", aldus mode-expert
Milton Pedraza. "Het is niet dat klanten en vooral vrouwen er niet van
houden, maar de sociale druk blijft groot genoeg. Maar omdat het chique
en luxueus is, houden ze er tegelijkertijd van. Momenteel is het taboe
echter groter dan de drang om de stof te dragen. De economische crisis
doet de industrie ook weinig goeds. Toch zal het gebruik ervan niet
zomaar verdwijnen, designers zullen het blijven gebruiken voor mouwen
en als decoratie, maar een hele jas uit bont zie ik niet meer snel een
trend worden."
Holbewoners Harald Ullmann,
vertegenwoordiger van PETA verwacht dat bont binnen de tien tot
vijftien jaar zal verdwijnen uit het straatbeeld. "Zelfs al zeggen
mensen dat bont terug is, dat is toch wat de industrie ons wil laten
geloven, denk ik niet dat dit echt het geval is. Het heeft niets met
luxe te maken, het gebruik ervan stamt uit de tijd van de holbewoners."
Wie een klassieke, traditionele trouwpartij wenst, mag de bruidsmeisjes
niet vergeten. Maar wat doe je als deze dames niet over hetzelfde
figuurtje of maatje beschikken? De 2Birds dress biedt de oplossing,
omdat dit galakleedje op maar liefst 15 manieren kan worden gevouwen.
Succes Ontworpen
door Ariane Goldman, een oud Wall Street bankierster, kent de jurk
massaal succes in de States. Verkrijgbaar in verschillende tinten en te
dragen op alle mogelijke manieren, zou dit ontwerp iedereen staan. Haar
successtory kent geen eind, vooral na lancering op de populaire Martha
Stewart tv-show.
Europa De ontwerpster hoopt nu ook Europa in te palmen. Eind januari opent ze haar eerste shop in Londen. Bekijk de jurk hier online in alle glorie.
Ontwerpster Vivienne Westwood heeft een contract getekend bij jeansmerk Lee. De extravagante ontwerpster creëerde een uitermate punkerige jeanscollectie voor mannen en vrouwen.
In de vrouwencollectie zitten een boyfriend jeans, een skinny exemplaar, een kleine short en een exemplaar met rechte pijpen. Ook denimhemden en fel gekleurde T-shirts maken deel uit van de lijn.
De collectie komt uit in de herfst 2010. De broeken worden verkocht in de Vivienne Westwoodwinkels. (br.she)
Tal van beautyfabrikanten ontwikkelen producten die je haar lekker doen
ruiken. Shampoos maar ook sprays, vanaf nu hebben je lokken een apart
parfumflesje nodig.
Chocolade en snoep Dankzij
de nieuwste shampoos kun je naast de tradiotionele geuren als kokos ook
je haren laten ruiken naar lychees, kweeperen, blauwe hyacinten of
witte chocolade met de producten van de beautymerken TIGI en Philosophy
Field of Flowers. Het wordt echter nog vreemder met de nieuwste
haarspray die je een geur geeft alsof je net uit de douche komt, zoals
bijvoorbeeld Fusion Brands. Ben je eerder een zoetebek, kies dan de
Hair Shots, ze bieden onder meer cake- en suikerspingeuren aan, dat
meldt Styletoday.nl. Ook Narciso Rodriguez brengt haarparfums uit met
honinggeuren en musk.
Liever subtiel Volgens
de Nederlandse kapper Yves Durif zullen deze geurende haarproducten
niet bij iedereen aanslaan. "De meeste klanten verkiezen een subtiele
geur voor hun haar. Het is ook te specifiek om een hype te worden, niet
iedereen verkiest namelijk dezelfde parfums."
Vrouwen
proberen vaak met allerhande zalfjes rimpels en lijntjes weg te werken
in een gevecht tegen de eerste ouderdomsverschijnselen. Nieuw onderzoek
van Procter & Gamble heeft echter aangetoond dat het veel
belangrijker is om een egale huidtint te hebben als je jong voor de dag
wil komen. Dus dames, berg die antirimpelcrèmes op.
Als je vecht tegen de eerste ouderdomsverschijnselen, dan heeft het
geen zin om te proberen je rimpels weg te werken. Blijkbaar draait
alles om de conditie waarin je huid verkeert. Meer bepaald of de tint
van je huid al dan niet egaal is, is veel belangrijker als je er jong
en fris wil uitzien.
Vanaf
het moment dat we verouderen, worden de stoffen melanine en hemoglobine
onevenwichtig over de huid verdeeld. Hierdoor krijg je op bepaalde
plaatsen bruine plekjes en zichtbare adertjes in het gezicht. Ook
schaduwen gaan zich manifesteren als een gevolg van de aanwezigheid van
rimpels en lijntjes. Zo ontstaan er contrasten en kleurverschillen die
wijzen op veroudering.
Bijkomend
onderzoek heeft aangetoond dat we mensen met een egale huid
aantrekkelijker vinden. "Of je het nu leuk vindt of niet, als je in
een volle kamer binnenstapt, zal je aandacht automatisch focussen op de
persoon met de meest gave huid", verklaart onderzoeker Paul Matts van
Procter & Gamble. Het komt er dus op aan om je huid ontzettend goed
te verzorgen zodat er niet teveel kleurverschillen optreden.
Tattoos zijn al langer trendy, het wordt zelfs mainstream nu grote
modehuizen als Chanel en Rodarte het op de catwalk presenteerden. Omdat
de modewereld echter zo vergankelijk is, brengt Chanel dé oplossing:
couture plaktattoos.
Kousenband
De
tijd dat je een plaktattoo gratis bij een kauwgom of in een pakje chips
kreeg, is voorgoed voorbij. Voor een hip exemplaar van Chanel moet je
maar liefst 50 euro neertellen. Hun ontwerpen zijn dan ook modieus
verantwoord: het is een kousenband die je op je been moet aanbrengen,
net zoals die te zien waren op de catwalk van de lente/zomercollectie
2010. Je kunt ze kopen in de boetieks van Chanel. We betwijfelen
momenteel wel of het een wijdverspreide trend zal worden: 50 euro is
veel geld voor iets dat na één keer wassen verdwenen is.
Posh spendeert 1 miljoen tijdens shoptrip in Milaan
Posh spendeert 1 miljoen tijdens shoptrip in Milaan
Hoewel alle vrouwen weten, zeker nu met de solden, dat het makkelijk is
om meer uit te geven dan gepland tijdens het shoppen, is een budget van
meer dan 1 miljoen euro toch overdreven. Voor Posh echter is het de
normaalste zaak van de wereld.
Victoria
Beckham liet zich volledig gaan op de bekende Milanese Via
Montenapoleone, waar ze haar favoriete dure boetieks bezocht. Ze
verwende zichzelf met handtassen, schoenen, een reeks jurken, 12
zonnebrillen, reistassen en vijf zetels. Manlief kreeg ook iets, David
Beckham is twee maatpakken en een Rolexhorloge van meer dan 400.000
euro rijker.
Posh geeft van
zichzelf toe dat ze een probleem heeft. "Ik heb echt te veel
uitgegeven, winkelen is als een drug. Hoe meer je hebt, hoe meer je
wil. Als ik in Milaan ben en wandel langs de Via Montenapoleone kan ik
er niet aan weerstaan iets te kopen. Het alsof de spullen in de etalges
naar me roepen: "Koop me! Koop me!"
Heidi Klum steekt zwangere vrouwen in mooi kleedje
Heidi Klum steekt zwangere vrouwen in mooi kleedje
Met vier kinderen en een realityshow heeft Heidi Klum (36) haar handen
meer dan vol, zou je zo denken, maar niets is minder waar. Het Duitse
topmodel probeert nu ook een carrière uit te bouwen als designer.
Volgens het showbizzmagazine People zal Klum twee collecties
zwangerschapskleren op de markt brengen.
Trendy bolle buiken Haar
ontwerpen zullen vanaf midden februari in Amerikaanse winkels als Pea
in the Pod en Motherhood Maternity alsook online verkrijgbaar zijn.
Klum begrijpt als geen ander hoe moeilijk het is om als zwangere vrouw
fashionable kleren te vinden. "Ik wil daarom mijn kennis en ervaring
bundelen in twee trendy collecties voor vrouwen met bolle buiken",
aldus de echtgenote van zanger Seal. Heidi Klum is moeder van Leni (5), Henry (4), Johan (2) en de drie maanden oude Lou.
De witte teint is helemaal in, zij die deze winter graag wit door het leven gaan, kunnen hun hart ophalen bij de nieuwste foundation van Revlon.
De nieuwe foundation is spierwit. Geen moeilijke kleurkeuzes in de parfumerie of het grootwarenhuis meer dus. Het magisch witte goedje, smelt bij het aanbrengen samen met je huidtextuur en transformeert naar de kleur van je eigen teint. Zo worden alle oneffenheden weggetoverd zonder dat je achterblijft met een bruin/oranje gezicht.