Mode doet aan multitasking
Mode moet meer zijn dan een mooi omhulsel. Ze moet ook handig, liefst goedkoop en vooral extravagant zijn. En dankzij de economische crisis doet ze nu zelfs aan multitasking.
Een rok van Roland Mouret die ook dienst doet als een topje en omgetoverd kan worden tot sjaal. Een tas van Fendi of Mulberry die in 10 verschillende kleuren kan aangekleed worden. Een trui van DKNY die plots een bandage T-shirt of zelfs mouwloos topje wordt. Het zijn maar enkele voorbeelden van grote designers die hun ontwerpen multifunctioneel maken. Hun bedoeling? Mensen overtuigen om dure designstuks te kopen, enkel en alleen omdat ze er enorm veel variatie in kunnen brengen. Koop je een tas van Fendi, dan kost je dat 1500 euro, maar je krijgt er wel een tiental lederen, kwaliteitsvolle hoesjes bij waardoor je je tas steeds kan veranderen. Eigenlijk koop je dus 10 handtassen voor de prijs van 1.
Ook Chanel heeft dat begrepen, al pakken zij het iets minder drastisch aan. Zij voerden Lily Allen aan als gezicht van de nieuwe, goedkopere handtassenlijn. Niet enkel zijn de hebbedingen verlaagd in prijs, ze zijn ook omkeerbaar waardoor je eigenlijk 2 handtassen aankoopt. En wil je nog een stapje verder gaan, dan is er de ontwerpster Maia Norman nog. Zij zorgde ervoor dat je met 1 kledingstuk 4 verschillende designs in handen hebt. Haar grijze sweater kan je omdraaien zodat er een limoengroen jasje tevoorschijn komt. Wanneer je de kap af ritst blijf je over met een hip T-shirt.
|