Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
fashionista

06-01-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Merken laten fashionista's opzettelijk vechten voor kledij

Merken laten fashionista's opzettelijk vechten voor kledij




Vrouwen die urenlang wachten aan gesloten winkeldeuren om een exclusief kledingstuk van een designer te scoren, het gebeurt steeds vaker. Nu blijkt dat modemerken opzettelijk weinig stuks maken van bepaalde collecties, zodat fashionista's er om gaan vechten.

Exlusiviteit scoort
Het is bizar dat H&M zijn designercollecties slechts in een aantal winkels en in beperkte hoeveelheden verkoopt. Hoe meer er over de toonbank gaan, hoe meer je verdient, toch? Hier zit echter wel een marketingstrategie achter. Zou je echt graag die schoenen van Jimmy Choo voor H&M willen hebben als je weet dat alle vrouwen er op straat mee rond lopen? Modemerken beseffen nu des te harder dat exclusiviteit scoort, daarom maken ze opzettelijk weinig stukken van populaire items.

Vier keer duurder
Omdat niet iedereen er eentje kan hebben, willen plots alle vrouwen die ene bepaalde handtas. Modemerk Burberry begon met deze aanpak, ze verkochten hun collectie op minder plaatsen om de exclusiviteit en de vraag naar het product te verhogen, in plaats van de klanten te verdrinken in het aanbod. Ook de ontwerpster Isabelle Marant laat haar schoenen in heel kleine oplagen maken en verkoopt ze enkel in haar eigen winkel in Parijs. Hierdoor worden haar stukken uiterst exclusief en belanden ze op eBay aan een prijs die vier keer zo hoog is als in de winkel.






De goedkoopste merken namen deze strategie over, denk maar aan de vele designercollecties van H&M, waar tal van fashionista's vroeg voor opstaan en vechten met honderden anderen, de Britse keten Topshop doet hetzelfde met de collecties getekend door Kate Moss. Het gevaar dat de stukken snel uitverkocht zullen zijn, doet de hersenen van de vrouwen tilt slaan, ze worden door adrenaline gedreven als ze 's ochtends aan de winkel staan te drummen. Wat de merken veel publiciteit en aandacht in de pers oplevert.



06-01-2010 om 21:33 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
05-01-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Loopschoenen net zo schadelijk als hoge hakken

Loopschoenen net zo schadelijk als hoge hakken




Loopschoenen moeten niet onderdoen voor de schadelijke hoge hakken, zo blijkt. Een Amerikaanse studie bewijst dat loopschoenen meer druk op de gewrichten leggen dan blootvoets te lopen of hakken te dragen. Lopers die hun enkel, knie en heupgewrichten willen beschermen, lopen beter op blote voeten.

Druk op gewrichten
Loopschoenen beschermen de voet van schade, maar de druk van het lopen weegt sterker door op de gewrichten in de enkels en verder op het been. Terwijl loopschoenen de impact van de grond wel opvangen, geven ze de druk sterker door op de gewrichten. Deze druk is zelfs groter dan het lopen op hoge hakken. Hun resultaten werden gepubliceerd in de Telegraph. In de krant adviseren ze om loopschoenen te ontwerpen die blootsvoets nabootsen.





Voordelen
De discussie bloeit hiermee wel op. Al langer worden de voordelen van het blootsvoets lopen aangehaald. Voorstanders beweren dat het een meer natuurlijke en nuttigere techniek oplevert, waarbij de bal van de voet de grond het eerst raakt in plaats van de hiel.



05-01-2010 om 20:03 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
04-01-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Versier je oren met tanden

Versier je oren met tanden





In navolging van juwelen gemaakt van menselijk haar en afdrukken van je vagina, zijn er nu oorbellen en ringen met menselijke tanden. De Australische ontwerpster Polly van der Glas beweert met deze bizarre collectie de ultieme eco-juwelenlijn te hebben ontwikkeld.






Wereldwijde trend?

Net nu je denkt dat de modewereld niet nog vreemder kan worden, duikt er een nieuwe bizarre trend op: juwelen van tanden. Momenteel gebruikt de Australische materialen van familie en vrienden om haar juwelen te ontwerpen. Of als je zelf tanden op overschot hebt, de ontwerpster is volop op zoek naar 'donoren'. Volgens experts zullen deze juwelen binnenkort een wereldwijde trend worden.





04-01-2010 om 23:50 geschreven door fashionista


» Reageer (1)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.David Beckham ontwerpt mannenlijn voor Posh

"David Beckham ontwerpt mannenlijn voor Posh"





Na een collectie voor Adidas zou David Beckham voor het modemerk van vrouwlief Victoria mannenkleding ontwerpen. Dat suggereren alvast roddels op het internet.

Chique maatpakken?

David gaf in het verleden al toe dol te zijn op kledij, maar niet echt de ambitie te hebben om ontwerper te worden. Nu spreken geruchten dat volgens het Britse modemagazine Grazia tegen, de voetballer zou bezig zijn kledingstukken voor mannen te tekenen in opdracht van Victoria Beckham. De chique retrostijl van haar merk zou zich makkelijk kunnen vertalen naar een kledinglijn voor mannen. We denken aan driedelige maatpakken die David zelf vaak draagt en dol op is.



04-01-2010 om 19:49 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
02-01-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Prachtige donkere nagels in een handomdraai

Prachtige donkere nagels in een handomdraai


http://s1.gva.be/imgpath/assets_img_gvl/2009/12/06/819649/perfecte-donkere-nagels-in-een-handomdraai_1_515x0.jpg



Donkere nagellak is nog steeds enorm trendy. Spijtig genoeg laat de kleurintensiteit ook geen foutjes toe. Wij zetten enkele tips op een rijtje om die donkere manicure tot een perfect einde te brengen.

Donkere kleuren staan bij ieder huidtype. De kleurkeuze hangt dus volledig van je humeur af. Wil je een sexy look creëren, ga dan voor donkerrode en bordeaux kleuren. Een echt fashionstatement zet je neer met diepzwarte nagellak. Wil je graag opvallen maar ook subtiel blijven? Dan zijn navyblauw en donkerpaars perfect. Ze geven je nagels een gesofistikeerde look.

Je nagels hou je best kort en rechthoekig met afgeronde hoeken. Lange zwarte nagels zijn enkel maar angstaanjagend. Vijl je nagels eerst zodat het oppervlak perfect glad is. Oneffenheden zie je erg snel wanneer je een donkere nagellak gebruikt. Denk eraan steeds een basislaag te gebruiken, want donkere kleuren zorgen al snel voor een verkleuring van de nagels. Zet je borstel zo dicht mogelijk bij de nagelriem zonder de rest van je vinger te raken en maak een neerwaartse beweging. Zijn je nagels aan je nagelriemen nog niet volledig gevuld, stip de nagels dan netjes bij.

Donkere nagellak trekt de aandacht naar je nagelriemen. Hydratatie is dan ook van levensbelang. Wanneer je donkere kleurtjes gebruikt, hydrateer je je nagelriemen dagelijks voor een perfect resultaat. (br.she)



02-01-2010 om 14:25 geschreven door fashionista


» Reageer (1)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Shoppen in Londen wordt iets duurder

Shoppen in Londen wordt iets duurder


http://www.hln.be/static/FOTO/pe/1/5/10/large_412510.jpg



Shoppen in Londen wordt vanaf morgen iets duurder. Een tijdelijke btw-verlaging van de Britse regering loopt immers af. Sinds 1 december 2008 was de btw in Groot-Brittannië tijdelijk verlaagd van 17,5 procent naar 15 procent. Verschillende grote winkelketens beloven wel het verschil tussen beide btw-regimes te vergoeden.
 

Begin december zei minister van Financiën Alistair Darling dat de maatregel een besparing van 11 miljard pond opleverde voor de consumenten en handelaars. Volgens het onderzoekscentrum CEB zorgde de maatregel voor 6,8 miljard pond aan extra consumptie.



02-01-2010 om 00:27 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
01-01-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Solden goed voor 94 euro aan miskopen

Solden goed voor 94 euro aan miskopen





De solden komen eraan en dat zullen we in onze kleerkast geweten hebben. Volgens Brits onderzoek besteden alle vrouwen samen meer dan 1 miljard aan kleding die ze nooit zullen dragen.


Ongedragen
Per persoon bedraagt het prijskaartje aan miskopen gemiddeld 94,91 euro. Vrouwen lijken de ergste overtreders, tien procent van hun kleerkast bestaat uit accessoires en kleding gekocht tijdens de solden maar nooit gedragen. Bij meer dan de helft van de items plakt het prijskaartje er nog op.


Schuldig
Een derde van de ondervraagde vrouwen beweert minstens vier stukken te hebben die slechts één keer werd aangetrokken. Ruim de helft van de ondervraagden voelt zich nadien erg schuldig.






Soldensucces

Al kan deze gewetenskwestie het enthousiasme voor de soldenverkoop niet kelderen. 54 procent van de Britten is van plan naar de koopjes af te zakken. Twaalf procent oppert nog voor de dageraad op te staan in de hoop als eerste in de wachtrij te belanden.


01-01-2010 om 00:45 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
30-12-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Terug in je oude jeans passen is beter dan seks

Terug in je oude jeans passen is beter dan seks





Terug in je oude jeans passen: het lijkt de ultieme fantasie van een heleboel vrouwen. Het gevoel is beter dan seks, stellen Britse dames na een rondvraag door Special K.

Bewaren
Een jeans die als gegoten zit, kan op vrouwelijke sympathie rekenen, zo blijkt. Meer dan 35 procent van de 2.200 ondervraagden bewaart dat speciale paar in de hoop er ooit weer in te kunnen.

Seks
Passen de dames terug in hun favoriete jeans, lijkt dit het sublieme gevoel. 29 procent beweert dat dit beter dan seks is, 28 procent koestert het meer dan een promotie. 1 op 10 laat er graag een huwelijksaanzoek voor schieten.






De fantasie gaat ver. De looks van Brad Pitt of George Clooney wegen voor 1 op 3 dames niet op tegen de ultieme jeansdroom. Volgens onderzoekster Bryant van Special K heeft dat alles te maken met de endorfines die vrijgekomen als een vrouw iets bereikt wat ze echt wil.


30-12-2009 om 12:02 geschreven door fashionista


» Reageer (1)
29-12-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het trendsalfabet voor 2010

Het trendsalfabet voor 2010


Hou ze in het oog, want dit worden belangrijke trends in 2010.



Aanrader
Reclame geloven we niet meer, maar de mond-tot-mondreclame werkt nog prima. Laat je leiden door de aanradertjes van je vrienden.

Boyfriend shirt
Na de boyfriend jeans en de boyfriend blazer, komt het boyfriend shirt. Dat een wit, mannelijk overhemd, voor haar. Hoé je het draagt, is nog niet helemaal duidelijk.

Cat look
In navolging van de 'winged eyes', worden ook de zonnebrillen eleganter, minder groot en katachtig. Een retrotrend, want de brillen waren al eens een vette hit in de jaren '50.

Denk aan jezelf
Niet dat je jezelf altijd op de eerste plaats moet zetten, maar bewust tijd nemen voor jezelf, om te ontspannen, om je te verwennen, om tot jezelf te komen, is hot.

Ecologische seks
De vraag naar ecologisch verantwoorde seksspeeltjes blijft stijgen. Vibrators zonder schadelijke stoffen, milieuvriendelijke condooms en natuurlijke massageoliën worden nog belangrijker in 2010.

Flavonoïden
Flavonoïden gaan een steeds grotere rol spelen in onze voeding. De stoffen bepalen de kleur van fruit en groenten en ze hebben vaak een antioxiderende werking.

Goedkope(re) handtas
We meldden het al: celebs zijn dol op de goedkope(re) handtassen van Chanel. Chanel Cocoon zijn grote, luchtige, omkeerbare tassen in nylon en leer.

Huiselijk parfum
Parfums waarin leder of tabak verwerkt zit, zijn aan een opmars bezig. Ze passen in de huiselijke trend, waarin we genieten van elkaar in een gezellige, veilige sfeer.

Innerlijke rust
Het zijn onzekere tijden, wat innerlijke rust des te belangrijker maakt. Wie ben je, wat doe je en waarom: het zijn de vragen die je moeten brengen tot wie je wil zijn en wat je wil doen, zodat je innerlijke rust kan vinden.

Jeans
Jeans blijft, zoals gewoonlijk. De gescheurde jeans waar de celebs in 2009 al dol op waren, blijft 'big' in 2010.

Kalm en sereen
De stresskonijnen, rondhollen als kip zonder kop, druk druk druk doen... vergeet dat maar. Stress en onzekerheid is er al genoeg, kalm en sereen doorwerken is het streefdoel.

Last minute shoppen
Last minute vakanties, de supermarkt binnenstappen een half uur voor sluitingsuur of kleren shoppen als het seizoen ten einde loopt, in de hoop een pak kortingen mee te pikken: dat gebeurt vaker en vaker.

Mouwloos
Blote armen zijn hét van hét. Heb je het snel kou, kies dan voor halflange of driekwart mouwen, maar blijf altijd een stukje arm tonen.

Natuurlijk
In onze voeding is een trend naar het natuurlijke waar te nemen, weg van bereidingen met te veel zout, suikers, smaak- en bewaarstoffen. De pure groenten, de zuivere vruchten, in natuurlijke bereidingen.

Ondergoed
Het lijkt logisch, maar ondergoed blijft belangrijk. Ook hier worden ecologische en fair trade stoffen belangrijker, zolang het model hip is.

Platinablond
Tot spijt van wie het benijdt: (valse) blondjes zijn weer helemaal terug. Met de geblondeerde haren worden ook korte en halflange kapsels weer populairder. Lang, geblondeerd haar onderhouden vergt immers heel wat werk.

Rijnstenen en strass
Een tikje ouderwets, maar rijnstenen en strass worden dé stenen in juwelen in 2010.

Straatmode
Omdat zo'n beetje alles 'in' is, wordt straatmode des te belangrijker. Wat daar te zien is, is de mode en bepaalt de richting.

Trainen
Sporten ja, maar niet in het wilde weg. Met TRX suspension training sport je functioneel en worden je spieren getraind.

Uniek
Vergeet het hersenloos achterna hollen van merken, uniek zijn en een eigen stijl ontwikkelen wordt superhip. Geen Uggs, geen crocs, geen it-bags, geen manolo's, maar wat jij wil in een combinatie die jij kiest. Verkoop het met veel zelfvertrouwen en iedereen trapt er in. (zie ook straatmode)

Vintage
De vintagerage blijft aanhouden. Je kan de kleerkasten van oma's, tantes en moeders plunderen en die kledij moderniseren of met wat nieuwe stukken combineren. Kies zelf en wees uniek.

Wijnbars
Champagne is op de terugweg, maar wijn blijft in. Een avondje uit hoeft niet in een rokerig café, maar liever in een stijlvolle wijnbar.

X-factor
Het leek ooit een modewoord, maar uiteindelijk in de X-factor een van de meest belangrijke begrippen worden. Het is 'iets', iets ongrijpbaars, dat sommigen hebben en anderen niet. Of sommigen hebben het maar volgens bepaalde mensen. Het betekent voor iedereen iets anders, maar koester je eigen X-factor.

Y-generatie
De Y-generatie begint af te studeren en de arbeidsmarkt te betreden. Deze generatie is verwend, opgegroeid in een periode van voorspoed en niet zomaar bereid te plooien voor tradities en hiërarchie. Dat maakt het moeilijk voor hen om hun draai te vinden, en de realitycheck kan zeer pijnlijk zijn. 2010 is zo goed als een startjaar voor deze generatie. Stilaan zullen ze opklimmen, de koers in politieke partijen, organisaties en bedrijven beginnen mee bepalen en hun stempel op de wereld drukken.

Zenfood
In crisistijden hadden we nood aan 'comfort food', maar de crisis is zowat bedwongen en nu wordt zenfood belangrijker. Rust en gezondheid staan daarbij bovenaan. Verse muntthee is daar het perfecte voorbeeld van.



29-12-2009 om 22:09 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
28-12-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Tips voor een stralende make-up

Tips voor een stralende make-up


http://www.gva.be/imgpath/assets_img_gvl/2009/05/25/464969/emily-didonato-nieuwe-ambassadrice-maybelline-new-york_1_515x0.jpg



1. Een goede basis is essentieel. Bereid de huid voor op de make-up door eerst een dagverzorging aan te brengen. Na een grondige reiniging is de huid klaar voor een goede vochtinbrengende crème waar straks alle make-up netjes op blijft zitten. 


2. Breng concealer aan op de schaduwplekjes in het gezicht, meestal onder de ogen, langs de neusvleugels en net onder de onderlip.




Geen feest zonder make-up. Hoe creëer je zelf die feestelijke glamourlook?


Tip: Om een 'wakker'effect te creeren zou je het ook net naast de ogen aan kunnen brengen en net onder de wenkbrauw. Vervaag het door kloppende bewegingen te maken. De juiste kleur moet een tint lichter zijn dan de huidskleur.

3. Met een foundation verdwijnen kleine oneffenheden en krijgt de huid een egaal effect. De kleur van de foundation is daarbij uiterst belangrijk. De juiste kleur moet zo dicht mogelijk bij je eigen huidskleur komen. Kijk goed in de spiegel naar je huid en breng het aan op eventuele roodheid en/of oneffenheden in het gezicht. 

4. Gebruik een poeder om de huid te matteren zodat die door de dag heen minder snel 'glimt'. Ook is een poeder geschikt om de make-up te fixeren zodat deze mooi op zijn plek blijft zitten. De kleur van de poeder moet zo dicht mogelijk bij je eigen huidskleur liggen.

Tip: Breng de poeder aan op de T-zone (voorhoofd, neus en kin) en op de oogleden en lippen.

5. Met een blush haal je de kleur in je gezicht weer op zodat je een 'fris' effect krijgt. Breng het aan op de jukbeenderen en slapen.

Tip: wanneer je een lipstick gebruikt in een rood/roze tint kun je deze ook als blusher gebruiken voor een verassend effect!

6.  Borstel met een wenkbrauwborsteltje de haartjes in model. Teken met een potlood of poeder de wenkbrauw in zodat je geen huid meer ziet door de wenkbrauw heen. Je krijgt het mooiste en meest natuurlijk resultaat als de kleur het dichtste bij de haarkleur komt. Kies eerder voor een tint lichter dan donkerder, de wenkbrauwen zijn namelijk het meest bepalend voor de uitdrukking in het gezicht.

Tip: Mocht je al volle wenkbrauwen van jezelf hebben dan kun je deze in model houden met een wax, hairspray of een speciale wenkbrauwgel.

7. Je kunt al snel sprekende ogen creëren door alleen een mascara te gebruiken. Gebruik zwarte mascara voor de bovenwimpers en een donkerbruine kleur voor de onderste, zo krijg je het mooiste effect. Breng niet teveel lagen aan, anders krijg je een onnatuurlijk en vaak klonterig effect.

8. Wil je Smokey Eyes voor het feest? Teken een lijntje met een zwart oogpotlood net boven de wimperrand en aan de onderkant net onder de wimperrand. Voor een krachtiger effect kun je ook de binnenste randjes aanzetten met het potlood. Zorg ervoor dat de lijntjes mooi vervaagd zijn, gebruik daarvoor je vingers of een wattenstaafje.

Gebruik een kleur oogschaduw in een warm bruin of grijstint en breng deze aan op het bewegende ooglid en vervaag het naar boven toe. Breng dezelfde kleur oogschaduw ook aan onder de ogen.

Tip: Het is heel belangrijk dat je alles met elkaar vervaagt voor een mooi zwoel en mysterieus effect.

9. Last but not least, de lippen: overdag is het mooi als de lippen een natuurlijke 'look' hebben. Hiervoor kun je een gloss of lipstick gebruiken. Vrouwen van middelbare leeftijd mogen lipstick gebruiken met veel pigment (kleur). Een lippotloodje is ideaal om de lippen vorm te geven en om ervoor te zorgen dat de lipstick niet in de lijntjes 'loopt'.

Tip: Door een beetje gloss op de onderlip aan te brengen lijken de lippen voller.



28-12-2009 om 14:05 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Celebs dol op 'goedkope' handtassen van Chanel

Celebs dol op 'goedkope' handtassen van Chanel





Dat Lily Allen gek is op de handtassenlijn Coco Cocoon die ze voor Chanel promootte, is niet verrassend. Maar de goedkopere collectie slaat ook aan bij tal van andere fashionable celebs.






Knuffelgehalte

Gwen Stefani, Claudia Schiffer, Freida Pinto en Sarah Jessica Parker, het lijstje met bekende fashionista's die fan zijn van de nieuwe handtassenlijn van Chanel groeit snel aan. Het gaat om een collectie grote tassen uit nylon. De prijzen starten vanaf 900 euro, wat goedkoop is voor een exemplaar van Chanel. Vooral het grote knuffelgehalte van de ontwerpen, de modellen zijn gewatteerd, zorgt voor de grote belangstelling. Sarah Jessica Parker en Claudia Schiffer kiezen voor het ruitpatroon, Gwen Stefani en Freida Pinto gaan voor het bowlingmodel.




28-12-2009 om 01:31 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
27-12-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Industrieel Yves Rocher (79) overleden

Industrieel Yves Rocher (79) overleden


Yves Rocher, archieffoto uit 1982


De Franse industrieel Yves Rocher, voorzitter van het gelijknamige schoonheidsbedrijf, is vandaag op 79-jarige leeftijd gestorven in Parijs. Dat heeft een woordvoerder van de groep bekendgemaakt.

2 miljard euro
De groep Yves Rocher telt wereldwijd meer dan 15.000 werknemers en heeft een omzet van 2 miljard euro, aldus de internetsite van de groep, die zegt ongeveer 40 miljoen klanten te tellen.



27-12-2009 om 14:14 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
26-12-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. Zo straal je bij kaarslicht

Zo straal je bij kaarslicht





Kaarsjes zijn een van de favoriete verlichtingsmethodes tijdens deze donkere feestdagen. Een diner bij kaarslicht, al dan niet intiem, behoort zeker bij de mogelijkheden. Maar opgelet, wil je ook stralen bij weinig licht, dan moet je je make-up aanpassen, zo waarschuwt Trendystyle.net. 

1) Huidskleur
Als je een foundation draagt, kies die dan een tintje lichter dan je eigen huidskleur. Donkere foundation komt in een donkere omgeving zwaar over. Kies ook voor een licht dekkende en licht glanzende (geen matte!) foundation, zo straal je vanzelf extra.

Wie wel eens durft te grijpen naar een zelfbruinende crème, laat deze ook beter liggen en kiest voor een gewone hydraterende crème die je huid fris doet lijken.

Voor blush en bronzing powder geldt 'licht en luchtig', en kies bij voorkeur voor een poeder met licht glitterend effect.

2) Camoufleer
Puistjes en vlekjes maskeer je met een camoufleerstick, wallen en donkere randen probeer je vakkundig te verbergen. Let op dat je niet te veel product gebruikt, vooral niet onder de ogen.

3) Schaduwen
Kaarsen werpen schaduwen, ook over je gezicht. Hou daarom de T-zone (voorhoofd, neus, kin) lichter, jukbeenderen accentueer je ook maar heel lichtjes en niet met donkere producten.

4) Wenkbrauwen
Geef je wenkbrauwen een mooie vorm, zo wordt de look van jouw gezicht bepaalt. Ook als je dit nog niet goed kan, is dit een goed idee: kaarslicht verdoezelt een beetje, dus een klein foutje is dan minder zichtbaar.

5) Ogen
Gebruik oogschaduw met (zachte) glitters als je fonkelende ogen wil. Wie een zwoele blik verkiest, kiest beter natuurlijke kleuren als bruin, grijs en taupe en geen harde kleuren zoals blauw en groen. Tip: geef je binnenste ooghoeken een lichtpuntje met wat lichtere oogschaduw.

Een zwart lijntje kan wel, zolang het dun blijft en tussen de wimpers wordt aangebracht en niet erboven of eronder. Ook een zilver lijntje kan, voor heet lichter effect.

6) Mascara
Een tikje zwarte mascara kan wonderen doen, en dat is bij kaarslicht niet anders. Gebruik altijd kwaliteit, vermijd klonters en kies indien nodig voor een waterproofmascara. Wie maar weinig of kleine wimpers heeft, kan best gebruik maken van een mascara met 'verlengend' effect.

7) Lippen
Laat je lippen sensueel glanzen met een goede lipgloss. Kies niet voor te rode lippen, die lijken in het licht algauw donker of zelfs zwart.

8) De neus wil ook wat
Bij kaarslicht zijn de ogen ietwat uitgeschakeld. Speel daarom zeker in op dat andere verleidelijke zintuig: de reukzin. Breng een parfum aan dat bij je past. Doe dit niet té subtiel, maar overdrijf ook zeker niet. Wat je mist aan zicht, kan dus goedgemaakt worden met geur.



26-12-2009 om 14:38 geschreven door fashionista


» Reageer (1)
25-12-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Draag de kleuren die je passen

Draag de kleuren die je passen





Hoe komt het dat jouw vriendin er stralend uitziet in die blauwe trui terwijl jij er vermoeid of bleek mee staat? De reden is simpel: kleuren moeten passen. Achterhaal zelf of laat kleurenexperten aantonen  welk effect tinten op de uitstraling hebben. Het resultaat is bij ieder verschillend.

Volmaakte tint
Kleurenanalyse is een wetenschap, al jaren gebruikt en goedgekeurd door vele stylisten en andere deskundigen. Wie de juiste kleuren draagt, krijgt immers stijl, zelfwaarde en uitstraling. De meeste mensen onderschatten het belang van kleuren. Verkeerde tinten kunnen je uitstraling en imago volledig  naar de vaantjes helpen. Bepaalde onvolmaaktheden vallen meer op of je teint wordt valer en grauwer. Modetinten kunnen dan wel heel mooi zijn, als ze niet binnen jouw kleurenpalet horen, blijf je er beter af.

Ontstaan
Kleurenanalyse werd uitgevonden door ene Zwitserse schilder Johannes Itten (1888-1967). Hij stelde vast dat wanneer zijn studenten dezelfde scènes dienden te schilderen, de ene voor koele tinten kies en de andere warme ondertonen prefereerde. In 1947 onderzocht de man dit fenomeen en kwam erachter dat degenen die warme tinten gebruikten, eerder een huid met goudachtige ondertoon, blonder haar en donkere warme ogen hadden.
De studenten die koelere tinten namen, hadden een blauwroze ondertoon en koelere oogtinten. Blijkbaar werden de studenten instinctief naar hun individuele kleurentoon getrokken.




Julia Roberts als herfsttype.
Julia Roberts als herfsttype.



Warm versus koel
De warme tinten hebben een gele ondertoon. Denk daarbij aan herfstwandelingen met rijke goudschakeringen, oranjebruine, kaki, rode, camel en beige tinten. Koele tinten doen denken aan winterdagen met pure besneeuwde landschappen. Ijzige grijstinten, blauw, roze, fuchsia, paars en zwart en wit.

Spiegel
Hoe kom je erachter tot welke categorie je behoort? Ga langs bij een kleurenstyliste of ga zelf op ontdekking. Plaats je voor een spiegel in natuurlijk licht en dek met een haarband al het haar af. Ook de nek en decolleté horen onbedekt. Juwelen en make-up ban je eveneens.

Kijk in de spiegel en hou een spierwitte stof onder je huid. Herhaal dit met een crème-kleurige tint. Kijk naar de helderheid van je ogen en beoordeel welke stofjes deze doen oplichten.

Ben je een warm type, schenkt de warme tint je huid een warmere gloed. Het witte maakt je fletser. Ben je een koeler type, werkt het omgekeerde.

Kleurenspecialist
Om je type en de juiste kleuren helemaal te vinden, ga je maar beter langs bij een kleurenspecialiste. Die gaat op zoek naar jouw type en kijkt naar verschillende ondertonen zoals licht of donker, koel of warm, helder of zacht. Of je een winter, zomer, herfst of lentetype is, is vaak niet meteen te bepalen. Dat wordt pas duidelijk nadat je alle kleurtinten hebt gedragen.

Types
Een lentetype heeft een warme, perzikkleurige huid, vaak zomersproetjes en blonde haren met een gouden glans. Een zomertype heeft een koele, rozige huidskleur en asblonde haren. Een herfsttype heeft een warm goudgele huidskleur en warme, roodbruine haren. Een wintertype heeft een koele huidskleur en koele donkerbruine tot diep zwarte haren.
 
Lentetype
Dit type heeft een stralende huid en houdt over het algemeen lange tijd een jeugdige uitstraling. Goud is het sleutelwoord bij de "lentevrouw". Je hebt goudblond, Karamel/kleurig of rossig haar en helderblauwe, grijze of zeegroene ogen.

Pastelkleuren die zacht in elkaar overlopen staan jou
prachtig. Je hebt een tere huid waar warm/roze en perziktinten het best bij passen. Kies kleding met kleuren als ivoor, crème, warm beige, bruin, camel, marine, vanillegeel, goudgeel, perzik, abrikoos, zalm, koraal, oranjerood, tomatenrood, mosgroen, olijfgroen, turkoois, lavendelblauw, aubergine.

Zomertype
Het zomertype kan zowel blond als donker zijn. Misschien was je als kind heel blond en is jouw haar later donkerder geworden.
De kleur van de ogen varieert van hazelnoot tot blauw of (zee)groen. Bij het zomertype passen zachte kleuren. Pasteltinten als roze, blauw en hazelnoot zijn geschikt, aan felle contrasten kun jij je beter niet wagen.

Kleding: Eierschaal, roze beige, licht tot donkergrijs, blauwgrijs, marine, licht tot medium blauw, helderblauw, koningsblauw, turkoois, citroengeel, zuivergroen, blauwgroen, helderrood, paars, pruimkleur, lichtroze, dieproze, blauwrood, lichtviolet.

 
Herfsttype
Je kunt blond, donker of rood zijn, maar jouw tint heeft een goudkleurige ondertoon en dat maakt je het echte "herfsttype".

Kleding als ivoor, crème, warm beige, bruin, camel, marine, aubergine, vanillegeel, goudgeel, mosterd, roest, perzik, abrikoos, zalm, tomatenrood, mosgroen, olijfgroen, denne/groen, turkoois, lavendelblauw.




Een wintertype.
Een wintertype.


 
Wintertype
Het echte "wintertype" heeft donker haar en donkere ogen.
De olijfkleurige huid met grijsbeige ondertoon komt helemaal tot leven door koele winterkleuren.

Bij het wintertype passen blauwtinten met zwarte accenten en helderwitte blikvangers in fluwelen en glanzende stoffen met grafische dessins. Kleding: wit, zwartbruin, licht tot donkergrijs, blauwgrijs, zwart, marine, licht tot medium blauw, helderblauw, ijsblauw, koningsblauw, turkoois, citroengeel, zuivergroen, ijsgroen, blauwgroen, magenta, fuchsia, bordeaux, helderrood, lichtroze, dieproze, blauwrood, paars, pruim.



25-12-2009 om 23:02 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
24-12-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Alexa Chung verslaat Kate Moss als best geklede celeb

Alexa Chung verslaat Kate Moss als best geklede celeb


Alexa Chung


Alexa Chung, een Britse tv-presentatrice en ex-model, stoot Kate Moss van de troon als best geklede celeb. De lijst wordt jaarlijks samengesteld door modemagazine Vogue.

 
De 26-jarige presentatrice voor de Britse MTV en gewezen model werd geprezen om haar grappige stijl. Kate Moss, die bijna twintig jaar als de meest fashionable persoon werd verkozen, kwam slechts op de tiende plaats, een plekje hoger dan lady Gaga. De Franse actrice Audrey Tautou is de tweede best geklede celeb, gevolgd door haar Amerikaanse collega Sarah Jessica Parker.



Kate Moss



Emma Watson, actrice in de Harry Potter-films, die met haar modelopdracht voor Burberry de eerste stapjes in de modewereld zette, kwam op de zesde plaats. Lady Gaga kreeg dan toch een plekje in de top 20, maar Vogue is niet zeker of ze het wel verdient. "Is ze dapper, fout, geniaal of gewoon gek? Wie weet? Niet verrassend, maar wel ongewoon voor een first lady, is de veertiende plaats van Michelle Obama. Zij verdient deze om haar prachtige bovenarmen en tunieken die ze steeds mooi met een riem combineert.


De top 20:
1. Alexa Chung
2. Audrey Tautou
3. Sarah Jessica Parker
4. Cheryl Cole
5. Dannii Minogue
6. Emma Watson
7. Sienna Miller
8. Diane Kruger
9. Freida Pinto
10. Kate Moss
11. Lady Gaga
12. Lily Donaldson
13. Leighton Meester
14. Michelle Obama
15. Angelina Jolie
16. Georgia May Jagger
17. Anna Friel
18. Olivia Palermo
19. Carla Bruni
20. Beth Ditto



24-12-2009 om 20:16 geschreven door fashionista


» Reageer (1)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hypnotiserende blik in een oogopslag

Hypnotiserende blik in een oogopslag


http://s1.gva.be/imgpath/assets_img_gvl/2009/12/13/826409/hypnotiserende-blik-in-een-oogopslag_1_515x0.jpg



Dit najaar ligt de nadruk op onze ogen. Wil jij ook genieten van een hypnotiserende blik tijdens de feestdagen? Dan start je best nu met de voorbereidingen!


De huid rondom je ogen is zonder twijfel de meest fragiele van allemaal. Zorg daarom voor een aangepaste oogverzorging. Deze breng je met lichte klopjes aan. Besteed extra veel aandacht aan de plek boven de neusvleugels en bij je traanklier. Hierlangs worden alle afvalstoffen afgevoerd. Door deze met lichte klopjes te stimuleren zorg je ervoor dat je minder snel donkere kringen krijgt.


Je oogmake-up verwijder je dagelijks door een wattenschuifje doordrenkt met een zachte oogmake-upremover op je ogen te leggen. Begin niet te wrijven want dan krijg je sneller last van irritaties. Laat het wattenschijfje gemiddeld 20 seconden inwerken en maak dan lichte cirkelbewegingen.


Wil je je ogen graag verwennen met een masker? Breng dan een dikke laag van je oogverzorgingsproduct op je oogleden aan. Laat het een kwartiertje inwerken en klop dan zachtjes de restjes in je huid.


Concealer breng je steeds aan in de binnenkant van je oog waarna je vervolgens naar buiten toe werkt. Hoe beter de concealer is aangebracht, hoe friser de blik. Heb je last van wallen? Smeer dan zeker geen poeder op je ogen, dit zorgt er enkel voor dat je een kreukelig effect krijgt. Kies daarentegen voor een lichte concealer waarmee je de randen van de wallen wegwerkt.  (br.she)



24-12-2009 om 14:06 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
23-12-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. Make-up is gevaarlijk voor tienermeisjes

Make-up is gevaarlijk voor tienermeisjes





Beautyproducten als mascara, oogschaduw en foundation bevatten chemicaliën die in verband worden gebracht met aandoeningen als kanker, onvruchtbaarheid en storingen in de hormoonhuishouding. Hoe jonger je deze producten gebruikt, hoe meer schade ze kunnen aanrichten, blijkt uit onderzoek.


17 producten
Het onderzoek bij meisjes tussen 14 en 19 jaar toonde aan dat alle beautyproducten die ze gebruikten gevaarlijke chemicaliën bevatten als ftalaten en parabenen. Het gemiddelde jonge tienermeisje gebruikt 17 beautyproducten per dag als nagellak en haarverf, volwassenen gebruiken er slechts 13. Deze chemische stoffen werden in het verleden al in het verband gebracht met kanker en hormoonproblemen, ook zouden ze volgens de onderzoekers depressies veroorzaken. Uit de studie blijkt dat hoe jonger een meisje make-up begint te gebruiker, hoe groter de gezondheidsrisico's zijn.


Vanaf 6 jaar
De meeste Britse meisjes gebruiken geen make-up voor hun elfde, maar sommige schoonheidssalons bieden behandelingen aan voor kinderen vanaf zes jaar. Ook tal van beautyproducten richten zich voornamelijk op deze jonge doelgroep. Oprichtster van de campagne voor veilige cosmetica Stacy Malkan: "Tegen de tijd dat de meisjes tieners zijn, hebben ze al een heel beautyritueel. De gevaarlijke chemische stoffen stapelen zich op en dat is slecht nieuws voor de gezondheid van jonge meisjes."



23-12-2009 om 13:35 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
22-12-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Voortaan

Voortaan "dikkere" modellen in Vogue


http://img36.imageshack.us/img36/2997/dikkeremodelleninvogue.jpg



Het legendarische tijdschrift Vogue gaat vanaf nu regelmatig foto's van "dikkere" modellen gebruiken. Dat besliste hoofdredactrice Anna Wintour (foto) na de succesvolle cover van Lara Stone, die een maatje 38 heeft.

"Vogue is altijd voor gezonde modellen geweest en dat zal ook zo blijven in de toekomst. Ik hoop ook dat het succes van Lara als model, hoewel haar figuur niet voldoet aan de huidige norm, de industrie zal inspireren om hun huidige voorkeur te veranderen", aldus Wintour.

Ook Lara Stone is ontevreden over haar lichaam. "Ik ben anders door mijn molliger lichaam, het zou fijn zijn als ik niet het enige model was met borsten en een kont. Als ik genoeg discipline had om superslank te zijn, zou ik dat kunnen. Ik denk soms na over diëten, maar dan eet ik een pizza. Zoals elke vrouw wil ik wel, helaas, slanker zijn", klaagt het model.
Maat 42

Ondanks de mooie belofte lijkt het onwaarschijnlijk dat Vogue voor een nieuw imago kiest. Stone heeft namelijk een maatje 38 terwijl de gemiddelde vrouw nog steeds een maat 42 heeft.  (br.she)



22-12-2009 om 17:29 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Luxe bezorgt schuldgevoel

Luxe bezorgt schuldgevoel





Twee derde van de mensen trakteert zichzelf af en toe op een luxueuze aankoop. Een derde van hen houdt hier echter een slecht gevoel aan over, blijkt uit recent onderzoek.

Tijd of producten?
Een wereldwijde enquête bij 8.100 mensen toonde aan dat luxe relatief is. Voor een derde is het alles wat je niet nodig hebt, een vijfde zegt dat het tijd is om te doen wat je wilt. Luxegoederen moeten mensen eigenlijk een goed gevoel geven, maar 32 procent van degenen die zich het kunnen veroorloven, hadden achteraf spijt van hun aankoop. Dat was vooral zo in Groot-Brittannië en voornamelijk vrouwen hebben hier last van. Nederlanders daarentegen voelen zich niet schuldig na een luxueuze aankoop.

Duidelijke logo's
Veel van degenen die luxeproducten kopen, showen graag hun aankopen. Bijna alle deelnemers kopen liever dingen waarop het merklogo duidelijk te zien is. Fransen en Britten daarentegen kiezen eerder voor subtiele logo's bij luxeproducten. Het ultieme luxe-item is een auto, gevolgd door chique juwelen, merkkledij en gadgets.




22-12-2009 om 16:36 geschreven door fashionista


» Reageer (1)
20-12-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Grijs is het nieuwe blond

Grijs is het nieuwe blond





Trendy fashionista's die vroeger steevast voor blonde lokken gingen, kiezen nu voor een kapsel dat op dat van hun grootmoeder lijkt: grijs is de trend qua haarkleur.

Londen en catwalks
In Londen, de stad waar de meeste modetrends geboren worden, lopen tal van fashionista's met grijs haar. Ook op de catwalks bij Gareth Pugh en Giles Deacon zagen we modellen met deze haarkleur, die lang alleen voor oude vrouwen bestemd was. Het is nu niet langer 'not done' voor jonge vrouwen hun grijze haren te tonen, dat meldt nu.nl.

Niet oud
"Blond is lang dé haarkleur voor vrouwen geweest", aldus de Londense topkapper Brownsell. "Het was een obsessie voor veel vrouwen, maar dit heeft net voor een afkeer van de kleur gezorgd, waardoor jonge fashionista's nu kiezen voor grijs. Het is klassiek en past perfect bij de tijd van het jaar. Ik hou wel van mijn omalook, ik stem er zelfs mijn kledij op af."  Kapper Neil Moodie: "Grijze lokken maken een man statig, bij vrouw staat het symbool voor oud. Jonge vrouwen als het model Kristen McNenamy bewijzen echter dat het ook mooi is op jonge leeftijd. Een blauwe toets aan je grijze lokken geeft een punktoets."




Pixie Geldof.
Pixie Geldof.


Ook Pixie Geldof liet haar lokken grijs kleuren: "Ik ben zo lang blond geweest dat het tijd was voor verandering. Omdat ik niets te opvallend wilde, leek grijs de beste optie."



20-12-2009 om 23:02 geschreven door fashionista


» Reageer (0)


Foto

Foto

Gastenboek

Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


Foto

Foto

E-mail mij

Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.


Foto

Foto

Foto

Archief per maand
  • 06-2019
  • 03-2019
  • 02-2019
  • 08-2018
  • 06-2018
  • 04-2018
  • 03-2018
  • 02-2018
  • 01-2018
  • 12-2017
  • 11-2017
  • 10-2017
  • 09-2017
  • 08-2017
  • 07-2017
  • 03-2017
  • 02-2017
  • 01-2017
  • 12-2016
  • 11-2016
  • 10-2016
  • 09-2016
  • 08-2016
  • 07-2016
  • 06-2016
  • 05-2016
  • 04-2016
  • 03-2016
  • 02-2016
  • 01-2016
  • 12-2015
  • 11-2015
  • 10-2015
  • 09-2015
  • 08-2015
  • 07-2015
  • 06-2015
  • 05-2015
  • 04-2015
  • 03-2015
  • 02-2015
  • 01-2015
  • 12-2014
  • 11-2014
  • 10-2014
  • 09-2014
  • 08-2014
  • 07-2014
  • 06-2014
  • 05-2014
  • 04-2014
  • 03-2014
  • 02-2014
  • 01-2014
  • 12-2013
  • 11-2013
  • 10-2013
  • 09-2013
  • 08-2013
  • 07-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!