Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
fashionista

06-01-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Merken laten fashionista's opzettelijk vechten voor kledij

Merken laten fashionista's opzettelijk vechten voor kledij




Vrouwen die urenlang wachten aan gesloten winkeldeuren om een exclusief kledingstuk van een designer te scoren, het gebeurt steeds vaker. Nu blijkt dat modemerken opzettelijk weinig stuks maken van bepaalde collecties, zodat fashionista's er om gaan vechten.

Exlusiviteit scoort
Het is bizar dat H&M zijn designercollecties slechts in een aantal winkels en in beperkte hoeveelheden verkoopt. Hoe meer er over de toonbank gaan, hoe meer je verdient, toch? Hier zit echter wel een marketingstrategie achter. Zou je echt graag die schoenen van Jimmy Choo voor H&M willen hebben als je weet dat alle vrouwen er op straat mee rond lopen? Modemerken beseffen nu des te harder dat exclusiviteit scoort, daarom maken ze opzettelijk weinig stukken van populaire items.

Vier keer duurder
Omdat niet iedereen er eentje kan hebben, willen plots alle vrouwen die ene bepaalde handtas. Modemerk Burberry begon met deze aanpak, ze verkochten hun collectie op minder plaatsen om de exclusiviteit en de vraag naar het product te verhogen, in plaats van de klanten te verdrinken in het aanbod. Ook de ontwerpster Isabelle Marant laat haar schoenen in heel kleine oplagen maken en verkoopt ze enkel in haar eigen winkel in Parijs. Hierdoor worden haar stukken uiterst exclusief en belanden ze op eBay aan een prijs die vier keer zo hoog is als in de winkel.






De goedkoopste merken namen deze strategie over, denk maar aan de vele designercollecties van H&M, waar tal van fashionista's vroeg voor opstaan en vechten met honderden anderen, de Britse keten Topshop doet hetzelfde met de collecties getekend door Kate Moss. Het gevaar dat de stukken snel uitverkocht zullen zijn, doet de hersenen van de vrouwen tilt slaan, ze worden door adrenaline gedreven als ze 's ochtends aan de winkel staan te drummen. Wat de merken veel publiciteit en aandacht in de pers oplevert.





Geef hier uw reactie door
Uw naam *
Uw e-mail *
URL
Titel *
Reactie * Very Happy Smile Sad Surprised Shocked Confused Cool Laughing Mad Razz Embarassed Crying or Very sad Evil or Very Mad Twisted Evil Rolling Eyes Wink Exclamation Question Idea Arrow
  Persoonlijke gegevens onthouden?
(* = verplicht!)
Reacties op bericht (0)



Foto

Foto

Gastenboek

Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


Foto

Foto

E-mail mij

Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.


Foto

Foto

Foto

Archief per maand
  • 06-2019
  • 03-2019
  • 02-2019
  • 08-2018
  • 06-2018
  • 04-2018
  • 03-2018
  • 02-2018
  • 01-2018
  • 12-2017
  • 11-2017
  • 10-2017
  • 09-2017
  • 08-2017
  • 07-2017
  • 03-2017
  • 02-2017
  • 01-2017
  • 12-2016
  • 11-2016
  • 10-2016
  • 09-2016
  • 08-2016
  • 07-2016
  • 06-2016
  • 05-2016
  • 04-2016
  • 03-2016
  • 02-2016
  • 01-2016
  • 12-2015
  • 11-2015
  • 10-2015
  • 09-2015
  • 08-2015
  • 07-2015
  • 06-2015
  • 05-2015
  • 04-2015
  • 03-2015
  • 02-2015
  • 01-2015
  • 12-2014
  • 11-2014
  • 10-2014
  • 09-2014
  • 08-2014
  • 07-2014
  • 06-2014
  • 05-2014
  • 04-2014
  • 03-2014
  • 02-2014
  • 01-2014
  • 12-2013
  • 11-2013
  • 10-2013
  • 09-2013
  • 08-2013
  • 07-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!