Donkere nagellak is nog steeds enorm trendy. Spijtig genoeg laat de kleurintensiteit ook geen foutjes toe. Wij zetten enkele tips op een rijtje om die donkere manicure tot een perfect einde te brengen.
Donkere kleuren staan bij ieder huidtype. De kleurkeuze hangt dus volledig van je humeur af. Wil je een sexy look creëren, ga dan voor donkerrode en bordeaux kleuren. Een echt fashionstatement zet je neer met diepzwarte nagellak. Wil je graag opvallen maar ook subtiel blijven? Dan zijn navyblauw en donkerpaars perfect. Ze geven je nagels een gesofistikeerde look.
Je nagels hou je best kort en rechthoekig met afgeronde hoeken. Lange zwarte nagels zijn enkel maar angstaanjagend. Vijl je nagels eerst zodat het oppervlak perfect glad is. Oneffenheden zie je erg snel wanneer je een donkere nagellak gebruikt. Denk eraan steeds een basislaag te gebruiken, want donkere kleuren zorgen al snel voor een verkleuring van de nagels. Zet je borstel zo dicht mogelijk bij de nagelriem zonder de rest van je vinger te raken en maak een neerwaartse beweging. Zijn je nagels aan je nagelriemen nog niet volledig gevuld, stip de nagels dan netjes bij.
Donkere nagellak trekt de aandacht naar je nagelriemen. Hydratatie is dan ook van levensbelang. Wanneer je donkere kleurtjes gebruikt, hydrateer je je nagelriemen dagelijks voor een perfect resultaat. (br.she)
Shoppen in Londen wordt vanaf morgen iets duurder. Een tijdelijke
btw-verlaging van de Britse regering loopt immers af. Sinds 1 december
2008 was de btw in Groot-Brittannië tijdelijk verlaagd van 17,5 procent
naar 15 procent. Verschillende grote winkelketens beloven wel het
verschil tussen beide btw-regimes te vergoeden.
Begin
december zei minister van Financiën Alistair Darling dat de maatregel
een besparing van 11 miljard pond opleverde voor de consumenten en
handelaars. Volgens het onderzoekscentrum CEB zorgde de maatregel voor
6,8 miljard pond aan extra consumptie.
De solden komen eraan en dat zullen we in onze kleerkast geweten
hebben. Volgens Brits onderzoek besteden alle vrouwen samen meer dan 1
miljard aan kleding die ze nooit zullen dragen.
Ongedragen Per
persoon bedraagt het prijskaartje aan miskopen gemiddeld 94,91 euro.
Vrouwen lijken de ergste overtreders, tien procent van hun kleerkast
bestaat uit accessoires en kleding gekocht tijdens de solden maar nooit
gedragen. Bij meer dan de helft van de items plakt het prijskaartje er
nog op.
Schuldig Een derde van de
ondervraagde vrouwen beweert minstens vier stukken te hebben die
slechts één keer werd aangetrokken. Ruim de helft van de ondervraagden
voelt zich nadien erg schuldig.
Soldensucces Al
kan deze gewetenskwestie het enthousiasme voor de soldenverkoop niet
kelderen. 54 procent van de Britten is van plan naar de koopjes af te
zakken. Twaalf procent oppert nog voor de dageraad op te staan in de
hoop als eerste in de wachtrij te belanden.
Terug in je oude jeans passen: het lijkt de ultieme fantasie van een
heleboel vrouwen. Het gevoel is beter dan seks, stellen Britse dames na
een rondvraag door Special K.
Bewaren Een
jeans die als gegoten zit, kan op vrouwelijke sympathie rekenen, zo
blijkt. Meer dan 35 procent van de 2.200 ondervraagden bewaart dat
speciale paar in de hoop er ooit weer in te kunnen.
Seks Passen
de dames terug in hun favoriete jeans, lijkt dit het sublieme gevoel.
29 procent beweert dat dit beter dan seks is, 28 procent koestert het
meer dan een promotie. 1 op 10 laat er graag een huwelijksaanzoek voor
schieten.
De fantasie gaat ver. De
looks van Brad Pitt of George Clooney wegen voor 1 op 3 dames niet op
tegen de ultieme jeansdroom. Volgens onderzoekster Bryant van Special K
heeft dat alles te maken met de endorfines die vrijgekomen als een
vrouw iets bereikt wat ze echt wil.
Hou ze in het oog, want dit worden belangrijke trends in 2010.
Aanrader Reclame geloven we niet meer, maar de mond-tot-mondreclame werkt nog prima. Laat je leiden door de aanradertjes van je vrienden.
Boyfriend shirt Na
de boyfriend jeans en de boyfriend blazer, komt het boyfriend shirt.
Dat een wit, mannelijk overhemd, voor haar. Hoé je het draagt, is nog
niet helemaal duidelijk.
Cat look In
navolging van de 'winged eyes', worden ook de zonnebrillen eleganter,
minder groot en katachtig. Een retrotrend, want de brillen waren al
eens een vette hit in de jaren '50.
Denk aan jezelf Niet
dat je jezelf altijd op de eerste plaats moet zetten, maar bewust tijd
nemen voor jezelf, om te ontspannen, om je te verwennen, om tot jezelf
te komen, is hot.
Ecologische seks De
vraag naar ecologisch verantwoorde seksspeeltjes blijft stijgen.
Vibrators zonder schadelijke stoffen, milieuvriendelijke condooms en
natuurlijke massageoliën worden nog belangrijker in 2010.
Flavonoïden Flavonoïden
gaan een steeds grotere rol spelen in onze voeding. De stoffen bepalen
de kleur van fruit en groenten en ze hebben vaak een antioxiderende
werking.
Goedkope(re) handtas We meldden het
al: celebs zijn dol op de goedkope(re) handtassen van Chanel. Chanel
Cocoon zijn grote, luchtige, omkeerbare tassen in nylon en leer.
Huiselijk parfum Parfums
waarin leder of tabak verwerkt zit, zijn aan een opmars bezig. Ze
passen in de huiselijke trend, waarin we genieten van elkaar in een
gezellige, veilige sfeer.
Innerlijke rust Het
zijn onzekere tijden, wat innerlijke rust des te belangrijker maakt.
Wie ben je, wat doe je en waarom: het zijn de vragen die je moeten
brengen tot wie je wil zijn en wat je wil doen, zodat je innerlijke
rust kan vinden.
Jeans Jeans blijft, zoals gewoonlijk. De gescheurde jeans waar de celebs in 2009 al dol op waren, blijft 'big' in 2010.
Kalm en sereen De
stresskonijnen, rondhollen als kip zonder kop, druk druk druk doen...
vergeet dat maar. Stress en onzekerheid is er al genoeg, kalm en sereen
doorwerken is het streefdoel.
Last minute shoppen Last
minute vakanties, de supermarkt binnenstappen een half uur voor
sluitingsuur of kleren shoppen als het seizoen ten einde loopt, in de
hoop een pak kortingen mee te pikken: dat gebeurt vaker en vaker.
Mouwloos Blote
armen zijn hét van hét. Heb je het snel kou, kies dan voor halflange of
driekwart mouwen, maar blijf altijd een stukje arm tonen.
Natuurlijk In
onze voeding is een trend naar het natuurlijke waar te nemen, weg van
bereidingen met te veel zout, suikers, smaak- en bewaarstoffen. De pure
groenten, de zuivere vruchten, in natuurlijke bereidingen.
Ondergoed Het
lijkt logisch, maar ondergoed blijft belangrijk. Ook hier worden
ecologische en fair trade stoffen belangrijker, zolang het model hip is.
Platinablond Tot
spijt van wie het benijdt: (valse) blondjes zijn weer helemaal terug.
Met de geblondeerde haren worden ook korte en halflange kapsels weer
populairder. Lang, geblondeerd haar onderhouden vergt immers heel wat
werk.
Rijnstenen en strass Een tikje ouderwets, maar rijnstenen en strass worden dé stenen in juwelen in 2010.
Straatmode Omdat zo'n beetje alles 'in' is, wordt straatmode des te belangrijker. Wat daar te zien is, is de mode en bepaalt de richting.
Trainen Sporten ja, maar niet in het wilde weg. Met TRX suspension training sport je functioneel en worden je spieren getraind.
Uniek Vergeet
het hersenloos achterna hollen van merken, uniek zijn en een eigen
stijl ontwikkelen wordt superhip. Geen Uggs, geen crocs, geen it-bags,
geen manolo's, maar wat jij wil in een combinatie die jij kiest.
Verkoop het met veel zelfvertrouwen en iedereen trapt er in. (zie ook
straatmode)
Vintage De vintagerage blijft
aanhouden. Je kan de kleerkasten van oma's, tantes en moeders plunderen
en die kledij moderniseren of met wat nieuwe stukken combineren. Kies
zelf en wees uniek.
Wijnbars Champagne is op
de terugweg, maar wijn blijft in. Een avondje uit hoeft niet in een
rokerig café, maar liever in een stijlvolle wijnbar.
X-factor Het
leek ooit een modewoord, maar uiteindelijk in de X-factor een van de
meest belangrijke begrippen worden. Het is 'iets', iets ongrijpbaars,
dat sommigen hebben en anderen niet. Of sommigen hebben het maar
volgens bepaalde mensen. Het betekent voor iedereen iets anders, maar
koester je eigen X-factor.
Y-generatie De
Y-generatie begint af te studeren en de arbeidsmarkt te betreden. Deze
generatie is verwend, opgegroeid in een periode van voorspoed en niet
zomaar bereid te plooien voor tradities en hiërarchie. Dat maakt het
moeilijk voor hen om hun draai te vinden, en de realitycheck kan zeer
pijnlijk zijn. 2010 is zo goed als een startjaar voor deze generatie.
Stilaan zullen ze opklimmen, de koers in politieke partijen,
organisaties en bedrijven beginnen mee bepalen en hun stempel op de
wereld drukken.
Zenfood In crisistijden
hadden we nood aan 'comfort food', maar de crisis is zowat bedwongen en
nu wordt zenfood belangrijker. Rust en gezondheid staan daarbij
bovenaan. Verse muntthee is daar het perfecte voorbeeld van.
1. Een goede basis
is essentieel. Bereid de huid voor op de make-up door eerst een
dagverzorging aan te brengen. Na een grondige reiniging is de huid
klaar voor een goede vochtinbrengende crème waar straks alle make-up
netjes op blijft zitten.
2. Breng concealer aan op de schaduwplekjes in het gezicht, meestal onder de ogen, langs de neusvleugels en net onder de onderlip.
Geen feest zonder make-up. Hoe creëer je zelf die feestelijke glamourlook?
Tip:
Om een 'wakker'effect te creeren zou je het ook net naast de ogen aan
kunnen brengen en net onder de wenkbrauw. Vervaag het door kloppende
bewegingen te maken. De juiste kleur moet een tint lichter zijn dan de
huidskleur.
3. Met een foundation verdwijnen
kleine oneffenheden en krijgt de huid een egaal effect. De kleur van de
foundation is daarbij uiterst belangrijk. De juiste kleur moet zo dicht
mogelijk bij je eigen huidskleur komen. Kijk goed in de spiegel naar je
huid en breng het aan op eventuele roodheid en/of oneffenheden in het
gezicht.
4. Gebruik een poeder om de huid te
matteren zodat die door de dag heen minder snel 'glimt'. Ook is een
poeder geschikt om de make-up te fixeren zodat deze mooi op zijn plek
blijft zitten. De kleur van de poeder moet zo dicht mogelijk bij je
eigen huidskleur liggen.
Tip: Breng de poeder aan op de T-zone (voorhoofd, neus en kin) en op de oogleden en lippen.
5. Met een blush haal je de kleur in je gezicht weer op zodat je een 'fris' effect krijgt. Breng het aan op de jukbeenderen en slapen.
Tip: wanneer je een lipstick gebruikt in een rood/roze tint kun je deze ook als blusher gebruiken voor een verassend effect!
6. Borstel met een wenkbrauwborsteltje de haartjes in model. Teken met een potlood of poeder de wenkbrauw
in zodat je geen huid meer ziet door de wenkbrauw heen. Je krijgt het
mooiste en meest natuurlijk resultaat als de kleur het dichtste bij de
haarkleur komt. Kies eerder voor een tint lichter dan donkerder, de
wenkbrauwen zijn namelijk het meest bepalend voor de uitdrukking in het
gezicht.
Tip: Mocht je al volle wenkbrauwen
van jezelf hebben dan kun je deze in model houden met een wax,
hairspray of een speciale wenkbrauwgel.
7. Je kunt al snel sprekende ogen
creëren door alleen een mascara te gebruiken. Gebruik zwarte mascara
voor de bovenwimpers en een donkerbruine kleur voor de onderste, zo
krijg je het mooiste effect. Breng niet teveel lagen aan, anders krijg
je een onnatuurlijk en vaak klonterig effect.
8. Wil je Smokey Eyes
voor het feest? Teken een lijntje met een zwart oogpotlood net boven de
wimperrand en aan de onderkant net onder de wimperrand. Voor een
krachtiger effect kun je ook de binnenste randjes aanzetten met het
potlood. Zorg ervoor dat de lijntjes mooi vervaagd zijn, gebruik
daarvoor je vingers of een wattenstaafje.
Gebruik een kleur
oogschaduw in een warm bruin of grijstint en breng deze aan op het
bewegende ooglid en vervaag het naar boven toe. Breng dezelfde kleur
oogschaduw ook aan onder de ogen.
Tip: Het is heel belangrijk dat je alles met elkaar vervaagt voor een mooi zwoel en mysterieus effect.
9. Last but not least, de lippen:
overdag is het mooi als de lippen een natuurlijke 'look' hebben.
Hiervoor kun je een gloss of lipstick gebruiken. Vrouwen van middelbare
leeftijd mogen lipstick gebruiken met veel pigment (kleur). Een
lippotloodje is ideaal om de lippen vorm te geven en om ervoor te
zorgen dat de lipstick niet in de lijntjes 'loopt'.
Tip: Door een beetje gloss op de onderlip aan te brengen lijken de lippen voller.
Dat Lily Allen gek is op de handtassenlijn Coco Cocoon die ze voor
Chanel promootte, is niet verrassend. Maar de goedkopere collectie
slaat ook aan bij tal van andere fashionable celebs.
Knuffelgehalte Gwen
Stefani, Claudia Schiffer, Freida Pinto en Sarah Jessica Parker, het
lijstje met bekende fashionista's die fan zijn van de nieuwe
handtassenlijn van Chanel groeit snel aan. Het gaat om een collectie
grote tassen uit nylon. De prijzen starten vanaf 900 euro, wat goedkoop
is voor een exemplaar van Chanel. Vooral het grote knuffelgehalte van
de ontwerpen, de modellen zijn gewatteerd, zorgt voor de grote
belangstelling. Sarah Jessica Parker en Claudia Schiffer kiezen voor
het ruitpatroon, Gwen Stefani en Freida Pinto gaan voor het
bowlingmodel.
De Franse industrieel Yves Rocher, voorzitter van het gelijknamige
schoonheidsbedrijf, is vandaag op 79-jarige leeftijd gestorven in
Parijs. Dat heeft een woordvoerder van de groep bekendgemaakt.
2 miljard euro De
groep Yves Rocher telt wereldwijd meer dan 15.000 werknemers en heeft
een omzet van 2 miljard euro, aldus de internetsite van de groep, die
zegt ongeveer 40 miljoen klanten te tellen.
Kaarsjes zijn een van de favoriete
verlichtingsmethodes tijdens deze donkere feestdagen. Een diner bij
kaarslicht, al dan niet intiem, behoort zeker bij de mogelijkheden.
Maar opgelet, wil je ook stralen bij weinig licht, dan moet je je
make-up aanpassen, zo waarschuwt Trendystyle.net.
1) Huidskleur Als je een foundation
draagt, kies die dan een tintje lichter dan je eigen huidskleur.
Donkere foundation komt in een donkere omgeving zwaar over. Kies ook
voor een licht dekkende en licht glanzende (geen matte!) foundation, zo
straal je vanzelf extra.
Wie wel eens durft te grijpen naar een zelfbruinende crème, laat deze ook beter liggen en kiest voor een gewone hydraterende crème die je huid fris doet lijken.
Voor blush en bronzing powder geldt 'licht en luchtig', en kies bij voorkeur voor een poeder met licht glitterend effect.
2) Camoufleer Puistjes
en vlekjes maskeer je met een camoufleerstick, wallen en donkere randen
probeer je vakkundig te verbergen. Let op dat je niet te veel product
gebruikt, vooral niet onder de ogen.
3) Schaduwen Kaarsen
werpen schaduwen, ook over je gezicht. Hou daarom de T-zone (voorhoofd,
neus, kin) lichter, jukbeenderen accentueer je ook maar heel lichtjes
en niet met donkere producten.
4) Wenkbrauwen Geef
je wenkbrauwen een mooie vorm, zo wordt de look van jouw gezicht
bepaalt. Ook als je dit nog niet goed kan, is dit een goed idee:
kaarslicht verdoezelt een beetje, dus een klein foutje is dan minder
zichtbaar.
5) Ogen Gebruik oogschaduw met
(zachte) glitters als je fonkelende ogen wil. Wie een zwoele blik
verkiest, kiest beter natuurlijke kleuren als bruin, grijs en taupe en
geen harde kleuren zoals blauw en groen. Tip: geef je binnenste
ooghoeken een lichtpuntje met wat lichtere oogschaduw.
Een zwart
lijntje kan wel, zolang het dun blijft en tussen de wimpers wordt
aangebracht en niet erboven of eronder. Ook een zilver lijntje kan,
voor heet lichter effect.
6) Mascara Een
tikje zwarte mascara kan wonderen doen, en dat is bij kaarslicht niet
anders. Gebruik altijd kwaliteit, vermijd klonters en kies indien nodig
voor een waterproofmascara. Wie maar weinig of kleine wimpers heeft,
kan best gebruik maken van een mascara met 'verlengend' effect.
7) Lippen Laat
je lippen sensueel glanzen met een goede lipgloss. Kies niet voor te
rode lippen, die lijken in het licht algauw donker of zelfs zwart.
8) De neus wil ook wat Bij
kaarslicht zijn de ogen ietwat uitgeschakeld. Speel daarom zeker in op
dat andere verleidelijke zintuig: de reukzin. Breng een parfum aan dat
bij je past. Doe dit niet té subtiel, maar overdrijf ook zeker niet.
Wat je mist aan zicht, kan dus goedgemaakt worden met geur.
Hoe komt het dat
jouw vriendin er stralend uitziet in die blauwe trui terwijl jij er
vermoeid of bleek mee staat? De reden is simpel: kleuren moeten passen.
Achterhaal zelf of laat kleurenexperten aantonen welk effect tinten op
de uitstraling hebben. Het resultaat is bij ieder verschillend.
Volmaakte tint Kleurenanalyse
is een wetenschap, al jaren gebruikt en goedgekeurd door vele stylisten
en andere deskundigen. Wie de juiste kleuren draagt, krijgt immers
stijl, zelfwaarde en uitstraling. De meeste mensen onderschatten het
belang van kleuren. Verkeerde tinten kunnen je uitstraling en imago
volledig naar de vaantjes helpen. Bepaalde onvolmaaktheden vallen meer
op of je teint wordt valer en grauwer. Modetinten kunnen dan wel heel
mooi zijn, als ze niet binnen jouw kleurenpalet horen, blijf je er
beter af.
Ontstaan Kleurenanalyse werd
uitgevonden door ene Zwitserse schilder Johannes Itten (1888-1967). Hij
stelde vast dat wanneer zijn studenten dezelfde scènes dienden te
schilderen, de ene voor koele tinten kies en de andere warme ondertonen
prefereerde. In 1947 onderzocht de man dit fenomeen en kwam erachter
dat degenen die warme tinten gebruikten, eerder een huid met
goudachtige ondertoon, blonder haar en donkere warme ogen hadden. De
studenten die koelere tinten namen, hadden een blauwroze ondertoon en
koelere oogtinten. Blijkbaar werden de studenten instinctief naar hun
individuele kleurentoon getrokken.
Julia Roberts als herfsttype.
Warm versus koel De
warme tinten hebben een gele ondertoon. Denk daarbij aan
herfstwandelingen met rijke goudschakeringen, oranjebruine, kaki, rode,
camel en beige tinten. Koele tinten doen denken aan winterdagen met
pure besneeuwde landschappen. Ijzige grijstinten, blauw, roze, fuchsia,
paars en zwart en wit.
Spiegel Hoe kom je
erachter tot welke categorie je behoort? Ga langs bij een
kleurenstyliste of ga zelf op ontdekking. Plaats je voor een spiegel in
natuurlijk licht en dek met een haarband al het haar af. Ook de nek en
decolleté horen onbedekt. Juwelen en make-up ban je eveneens.
Kijk
in de spiegel en hou een spierwitte stof onder je huid. Herhaal dit met
een crème-kleurige tint. Kijk naar de helderheid van je ogen en
beoordeel welke stofjes deze doen oplichten.
Ben je een warm
type, schenkt de warme tint je huid een warmere gloed. Het witte maakt
je fletser. Ben je een koeler type, werkt het omgekeerde.
Kleurenspecialist Om
je type en de juiste kleuren helemaal te vinden, ga je maar beter langs
bij een kleurenspecialiste. Die gaat op zoek naar jouw type en kijkt
naar verschillende ondertonen zoals licht of donker, koel of warm,
helder of zacht. Of je een winter, zomer, herfst of lentetype is, is
vaak niet meteen te bepalen. Dat wordt pas duidelijk nadat je alle
kleurtinten hebt gedragen.
Types Een
lentetype heeft een warme, perzikkleurige huid, vaak zomersproetjes en
blonde haren met een gouden glans. Een zomertype heeft een koele,
rozige huidskleur en asblonde haren. Een herfsttype heeft een warm
goudgele huidskleur en warme, roodbruine haren. Een wintertype heeft
een koele huidskleur en koele donkerbruine tot diep zwarte haren. Lentetype Dit
type heeft een stralende huid en houdt over het algemeen lange tijd een
jeugdige uitstraling. Goud is het sleutelwoord bij de "lentevrouw". Je
hebt goudblond, Karamel/kleurig of rossig haar en helderblauwe, grijze
of zeegroene ogen.
Pastelkleuren die zacht in elkaar overlopen staan jou prachtig.
Je hebt een tere huid waar warm/roze en perziktinten het best bij
passen. Kies kleding met kleuren als ivoor, crème, warm beige, bruin,
camel, marine, vanillegeel, goudgeel, perzik, abrikoos, zalm, koraal,
oranjerood, tomatenrood, mosgroen, olijfgroen, turkoois, lavendelblauw,
aubergine.
Zomertype Het zomertype kan zowel blond als donker zijn. Misschien was je als kind heel blond en is jouw haar later donkerder geworden. De
kleur van de ogen varieert van hazelnoot tot blauw of (zee)groen. Bij
het zomertype passen zachte kleuren. Pasteltinten als roze, blauw en
hazelnoot zijn geschikt, aan felle contrasten kun jij je beter niet
wagen.
Kleding: Eierschaal, roze beige, licht tot donkergrijs,
blauwgrijs, marine, licht tot medium blauw, helderblauw, koningsblauw,
turkoois, citroengeel, zuivergroen, blauwgroen, helderrood, paars,
pruimkleur, lichtroze, dieproze, blauwrood, lichtviolet.
Herfsttype Je kunt blond, donker of rood zijn, maar jouw tint heeft een goudkleurige ondertoon en dat maakt je het echte "herfsttype".
Wintertype Het echte "wintertype" heeft donker haar en donkere ogen. De olijfkleurige huid met grijsbeige ondertoon komt helemaal tot leven door koele winterkleuren.
Bij
het wintertype passen blauwtinten met zwarte accenten en helderwitte
blikvangers in fluwelen en glanzende stoffen met grafische dessins.
Kleding: wit, zwartbruin, licht tot donkergrijs, blauwgrijs, zwart,
marine, licht tot medium blauw, helderblauw, ijsblauw, koningsblauw,
turkoois, citroengeel, zuivergroen, ijsgroen, blauwgroen, magenta,
fuchsia, bordeaux, helderrood, lichtroze, dieproze, blauwrood, paars,
pruim.
Alexa Chung verslaat Kate Moss als best geklede celeb
Alexa Chung verslaat Kate Moss als best geklede celeb
Alexa Chung
Alexa Chung, een Britse tv-presentatrice en ex-model, stoot Kate Moss
van de troon als best geklede celeb. De lijst wordt jaarlijks
samengesteld door modemagazine Vogue.
De
26-jarige presentatrice voor de Britse MTV en gewezen model werd
geprezen om haar grappige stijl. Kate Moss, die bijna twintig jaar als
de meest fashionable persoon werd verkozen, kwam slechts op de tiende
plaats, een plekje hoger dan lady Gaga. De Franse actrice Audrey Tautou
is de tweede best geklede celeb, gevolgd door haar Amerikaanse collega
Sarah Jessica Parker.
Kate Moss
Emma
Watson, actrice in de Harry Potter-films, die met haar modelopdracht
voor Burberry de eerste stapjes in de modewereld zette, kwam op de
zesde plaats. Lady Gaga kreeg dan toch een plekje in de top 20, maar
Vogue is niet zeker of ze het wel verdient. "Is ze dapper, fout,
geniaal of gewoon gek? Wie weet? Niet verrassend, maar wel ongewoon
voor een first lady, is de veertiende plaats van Michelle Obama. Zij
verdient deze om haar prachtige bovenarmen en tunieken die ze steeds
mooi met een riem combineert.
De top 20: 1. Alexa Chung 2. Audrey Tautou 3. Sarah Jessica Parker 4. Cheryl Cole 5. Dannii Minogue 6. Emma Watson 7. Sienna Miller 8. Diane Kruger 9. Freida Pinto 10. Kate Moss 11. Lady Gaga 12. Lily Donaldson 13. Leighton Meester 14. Michelle Obama 15. Angelina Jolie 16. Georgia May Jagger 17. Anna Friel 18. Olivia Palermo 19. Carla Bruni 20. Beth Ditto
Dit najaar ligt de nadruk op onze ogen. Wil jij ook genieten van een hypnotiserende blik tijdens de feestdagen? Dan start je best nu met de voorbereidingen!
De huid rondom je ogen is zonder twijfel de meest fragiele van allemaal. Zorg daarom voor een aangepaste oogverzorging. Deze breng je met lichte klopjes aan. Besteed extra veel aandacht aan de plek boven de neusvleugels en bij je traanklier. Hierlangs worden alle afvalstoffen afgevoerd. Door deze met lichte klopjes te stimuleren zorg je ervoor dat je minder snel donkere kringen krijgt.
Je oogmake-up verwijder je dagelijks door een wattenschuifje doordrenkt met een zachte oogmake-upremover op je ogen te leggen. Begin niet te wrijven want dan krijg je sneller last van irritaties. Laat het wattenschijfje gemiddeld 20 seconden inwerken en maak dan lichte cirkelbewegingen.
Wil je je ogen graag verwennen met een masker? Breng dan een dikke laag van je oogverzorgingsproduct op je oogleden aan. Laat het een kwartiertje inwerken en klop dan zachtjes de restjes in je huid.
Concealer breng je steeds aan in de binnenkant van je oog waarna je vervolgens naar buiten toe werkt. Hoe beter de concealer is aangebracht, hoe friser de blik. Heb je last van wallen? Smeer dan zeker geen poeder op je ogen, dit zorgt er enkel voor dat je een kreukelig effect krijgt. Kies daarentegen voor een lichte concealer waarmee je de randen van de wallen wegwerkt. (br.she)
Beautyproducten als mascara, oogschaduw en foundation bevatten
chemicaliën die in verband worden gebracht met aandoeningen als kanker,
onvruchtbaarheid en storingen in de hormoonhuishouding. Hoe jonger je
deze producten gebruikt, hoe meer schade ze kunnen aanrichten, blijkt
uit onderzoek.
17 producten Het
onderzoek bij meisjes tussen 14 en 19 jaar toonde aan dat alle
beautyproducten die ze gebruikten gevaarlijke chemicaliën bevatten als
ftalaten en parabenen. Het gemiddelde jonge tienermeisje gebruikt 17
beautyproducten per dag als nagellak en haarverf, volwassenen gebruiken
er slechts 13. Deze chemische stoffen werden in het verleden al in het
verband gebracht met kanker en hormoonproblemen, ook zouden ze volgens
de onderzoekers depressies veroorzaken. Uit de studie blijkt dat hoe
jonger een meisje make-up begint te gebruiker, hoe groter de
gezondheidsrisico's zijn.
Vanaf 6 jaar De
meeste Britse meisjes gebruiken geen make-up voor hun elfde, maar
sommige schoonheidssalons bieden behandelingen aan voor kinderen vanaf
zes jaar. Ook tal van beautyproducten richten zich voornamelijk op deze
jonge doelgroep. Oprichtster van de campagne voor veilige cosmetica
Stacy Malkan: "Tegen de tijd dat de meisjes tieners zijn, hebben ze al
een heel beautyritueel. De gevaarlijke chemische stoffen stapelen zich
op en dat is slecht nieuws voor de gezondheid van jonge meisjes."
Het legendarische tijdschrift Vogue gaat vanaf nu regelmatig foto's van "dikkere" modellen gebruiken. Dat besliste hoofdredactrice Anna Wintour (foto) na de succesvolle cover van Lara Stone, die een maatje 38 heeft.
"Vogue is altijd voor gezonde modellen geweest en dat zal ook zo blijven in de toekomst. Ik hoop ook dat het succes van Lara als model, hoewel haar figuur niet voldoet aan de huidige norm, de industrie zal inspireren om hun huidige voorkeur te veranderen", aldus Wintour.
Ook Lara Stone is ontevreden over haar lichaam. "Ik ben anders door mijn molliger lichaam, het zou fijn zijn als ik niet het enige model was met borsten en een kont. Als ik genoeg discipline had om superslank te zijn, zou ik dat kunnen. Ik denk soms na over diëten, maar dan eet ik een pizza. Zoals elke vrouw wil ik wel, helaas, slanker zijn", klaagt het model. Maat 42
Ondanks de mooie belofte lijkt het onwaarschijnlijk dat Vogue voor een nieuw imago kiest. Stone heeft namelijk een maatje 38 terwijl de gemiddelde vrouw nog steeds een maat 42 heeft. (br.she)
Twee derde van de mensen trakteert zichzelf af en toe op een luxueuze
aankoop. Een derde van hen houdt hier echter een slecht gevoel aan
over, blijkt uit recent onderzoek.
Tijd of producten? Een
wereldwijde enquête bij 8.100 mensen toonde aan dat luxe relatief is.
Voor een derde is het alles wat je niet nodig hebt, een vijfde zegt dat
het tijd is om te doen wat je wilt. Luxegoederen moeten mensen
eigenlijk een goed gevoel geven, maar 32 procent van degenen die zich
het kunnen veroorloven, hadden achteraf spijt van hun aankoop. Dat was
vooral zo in Groot-Brittannië en voornamelijk vrouwen hebben hier last
van. Nederlanders daarentegen voelen zich niet schuldig na een luxueuze
aankoop.
Duidelijke logo's Veel van
degenen die luxeproducten kopen, showen graag hun aankopen. Bijna alle
deelnemers kopen liever dingen waarop het merklogo duidelijk te zien
is. Fransen en Britten daarentegen kiezen eerder voor subtiele logo's
bij luxeproducten. Het ultieme luxe-item is een auto, gevolgd door
chique juwelen, merkkledij en gadgets.
Trendy
fashionista's die vroeger steevast voor blonde lokken gingen, kiezen nu
voor een kapsel dat op dat van hun grootmoeder lijkt: grijs is de trend
qua haarkleur.
Londen en catwalks In
Londen, de stad waar de meeste modetrends geboren worden, lopen tal van
fashionista's met grijs haar. Ook op de catwalks bij Gareth Pugh en
Giles Deacon zagen we modellen met deze haarkleur, die lang alleen voor
oude vrouwen bestemd was. Het is nu niet langer 'not done' voor jonge
vrouwen hun grijze haren te tonen, dat meldt nu.nl.
Niet oud "Blond
is lang dé haarkleur voor vrouwen geweest", aldus de Londense topkapper
Brownsell. "Het was een obsessie voor veel vrouwen, maar dit heeft net
voor een afkeer van de kleur gezorgd, waardoor jonge fashionista's nu
kiezen voor grijs. Het is klassiek en past perfect bij de tijd van het
jaar. Ik hou wel van mijn omalook, ik stem er zelfs mijn kledij op
af." Kapper Neil Moodie: "Grijze lokken maken een man statig, bij
vrouw staat het symbool voor oud. Jonge vrouwen als het model Kristen
McNenamy bewijzen echter dat het ook mooi is op jonge leeftijd. Een
blauwe toets aan je grijze lokken geeft een punktoets."
Pixie Geldof.
Ook
Pixie Geldof liet haar lokken grijs kleuren: "Ik ben zo lang blond
geweest dat het tijd was voor verandering. Omdat ik niets te opvallend
wilde, leek grijs de beste optie."
Aantrekkelijkheid kan je meten. De afstand tussen ogen en mond maken of
iemand mag gezien worden. Beter nieuws is dat het gemiddelde
vrouwengezicht aan de ideale afmetingen voldoet. Dat ontdekten
Amerikaanse wetenschappers.
Lengte en breedte Onderzoekers
van de universiteit van Californië, San Diego en Toronto ontdekten de
ideale maten voor een aantrekkelijk gezicht. Eén kenmerk richt zich
naar de lengte van het gezicht, eentje naar de breedte.
Rekensom Bedraagt
de verticale afstand tussen de ogen en de mond, 36 procent van de
totale gezichtslengte, zit je al goed. Reken daarbij de horizontale
afstand tussen de ogen. Is die 46 procent van de totale breedte,
beschik je over het ideale gezicht. Celebs als Jessica Alba, Liz Hurley
en Shania Twain zouden hieraan voldoen. Meer nog, volgens de
onderzoekers komt het gemiddelde vrouwengelaat in aanmerking.
Kapsel Wie
niet gezegend is met deze standaardmaten, geen nood: er is hoop. De
vorsers beweren dat de regels naar je hand kunnen gezet worden door
bijvoorbeeld een ander kapsel. De manier waarop je haar gedragen wordt,
kan de rekenratio's aanpassen.
Uiterlijke kenmerken Een
grotere troost is het feit dat zelfs Angelina Jolie niet tot de
standaardbeauty behoort. "Er zijn nog andere karekteristieken die je
schoonheid bepalen", aldus één van de onderzoekers. "Grote ogen of
volle lippen bijvoorbeeld. Ook de botstructuur lijkt een belangrijk
element voor je aantrekkelijkheid."
2009 was weer een
bevlogen modejaar, met tal van nieuwe trends, hypes, opkomende
fashionista's, must-haves, maar ook flops. We geven jullie een
mode-overzicht van het jaar.
Celebrity-ontwerpers Niet
alleen Victoria Beckham werd eindelijk aanvaard als volleerd designer
door het modewereldje, ook Lindsay Lohan sloeg aan het ontwerpen,
zangeres Beth Dito tekende kledij voor volslanke vrouwen, Nicole Richie
waagde zich aan juwelen, Heidi Klum besloot schoenen te gaan maken...
Rihanna De
modewereld heeft er een nieuwe fashionista bij: Rihanna. Alleen moet ze
nog bewijzen of ze die naam waardig is, ze krijgt namelijk het verwijt
naar haar hoofd geslingerd te enthousiast de mode te volgen. Ze durft
alles aan, bijvoorbeeld de harembroek, een transparante, te blote jurk
van Gareth Pugh, epauletten van Balmain en kanten pakjes. Helaas is het
resultaat niet altijd even geslaagd, de jonge zangeres heeft nog heel
wat te leren.
Dijenhoge laarzen Toen
Madonna in mei met dijenhoge laarzen op de rode loper verscheen, was de
trend vertrokken. Je vindt ze nu in tal van winkels, maar worden nog
niet echt vaak in het straatbeeld gespot. Het is ook geen makkelijk te
dragen kledingstuk, het kan je een hoerige look geven.
Designer om in de gaten te houden: Peter Pilotto Als
je wil bewijzen dat je de trends voor bent, draag je een jurk van de
Britse ontwerper Peter Pilotto. Hij staat voor opvallende, korte,
gedrapeerde en drukke jurken. Claudia Schiffer is alvast fan.
Enkellaarsjes Vorig
jaar sloegen de enkellaarsjes met open tenen niet aan, niet onlogisch
aangezien ze helemaal niet praktisch zijn. Nu zie je ze steeds vaker
opduiken aan de voeten van trendy vrouwen.
Ritsen Dikke,
duidelijk zichtbare ritsen waren lang not done. Nu Victoria Beckham dit
terug introduceerde bij haar chique jurken, namen grote winkelketens de
trend over. Denk aan elegante ontwerpen met lompe ritsen in goud of
metaalkleur.
Epauletten Wie dacht, of
hoopte, dat de epaulet echt een hype was die nooit meer zou terugkomen,
was fout. De grote schouders zijn nu helemaal in bij jurkjes, jasjes en
zelfs t-shirts. (br.nina)
Een kwart van de vrouwen draagt slechts 10 procent van de kleding in haar kast, dat blijkt een recente Britse studie.
Terug in de mode Een
onderzoek bij 1623 vrouwen tussen 18 en 30 jaar toonde aan dat 91
procent van de vrouwen iets in haar kast heeft liggen dat ze nog nooit
droeg. 79 procent kocht iets waarvan ze op voorhand wist dat ze het
nooit zouden dragen. 84 procent van de vrouwen houdt kleding bij die te
klein is, bijna de helft zegt dat ze iets in hun kast hebben hangen dat
ouder is dan tien jaar, in de hoop dat het terug in de mode komt.
Gewoonte is de reden waarom vrouwen slechts de helft van hun kast
dragen. Slechts 8 procent draagt alle haar kledij, drie op de vijf zegt
dat ze soms hetzelfde kledingstuk opnieuw kopen.
Ongelukkig 76
procent zegt dat ze te vinden zijn voor het idee van slechts 20
klassieke kledingstukken te hebben die gedragen kunnen worden in
verschillende combinaties om zo verschillende outfits en looks te
creëren. Een op de drie vrouwen is ongelukkig met haar stijl, meer dan
de helft zegt dat haar financiële situatie voorkomt de look te creëren
die ze wil. Onderzoeker Andy Barr: "Ik denk dat deze nieuwe studie
bewijst dat hoewel veel vrouwen al hun hele leven kledij kopen, ze nog
steeds niets hebben om aan te trekken."
Socialite Lindsay Lohan zet een deel van haar kleerkast online. Het is een collectie waar fashionista's van gaan watertanden.
Eigen collectie is ramp De
modewereld is niet overtuigd van de ontwerpcapaciteiten van Lindsay
Lohan, haar eerste lijn bij Ungaro werd met weinig enthousiasme
onthaald. Zelfs directeur Emanuel Ungaro vond de haar eerste collectie
als artistiek directeur voor het merk een ramp. Misschien zet de
actrice nu wat geld opzij voor moeilijkere tijden. Ondanks haar
modeflop worden mode-experts wild bij het zien van haar eigen
uitgebreide collectie. De actrice verkoopt op haar website
trendy handtassen, sandalen, jassen en rokjes, er zijn dingen bij van
grote ketens, maar ook designerstukken van Mark Jacobs, Hugo Boss en
Burberry. Nadeel is wel dat de kledij niet gestreken is en dat je
duidelijk gebruikssporen ziet.